Novinky

Zpět na článek

Nástupce Toyoty GT86 potvrzen pro rok 2021. Dostane GR86 motor ze Supry?

33 komentářů

Avatar - iudex
iudex
Britské weby píšu o fúkanom boxere 2,4l s výkonom 252k. A keď to budú opäť dvojičky Toyobaru, silne pochybujem, že by pri spoločnom vývoji dali každý odlišný motor (Subaru svoj boxer a Toyota bavorácky radový), to by vyžadovalo dosť odlišné periférie a ladenie a spoločný vývoj by zrejme stratil na význame.
Avatar - Emel
Emel
Na druhou stranu, dvojičky Fiat + Mazda to mají přesně tak... teda ne že by jeden z motorů byl boxer, ale odlišné periferie i ladění tam jsou určitě taky.

2,4 252k je dost konzervativní, to je blízko "standardním" 100k z litru u atmo motorů...
GeekStar
100k z litrů u atmosférických motoru není standardní. Tenhle poměr už mají jen dost vyladěné sportovní atmosféry - třeba minulé Toyobaru, dříve třeba Clio RS nebo CTR.
Avatar - Emel
Emel
Třeba S2000 měla z litru 120k. Jinak jasně, 100k z litru je slušná hodnota, 105k z turbolitru už dneska dost konzervativní... ale tak proč ne.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Zda to splní šílené evropské normy připravené pro rok 2021. Taky by se mohlo stát, že to Evropu mine ;-\. Kromě toho GT86/BRZ a navíc i Supra se taky špatně prodává, tak to není ideální motivace tady pokračovat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Chtělo by to, aby i evropské automobilky přestaly v Evropě prodávat, to by politici čuměli.
Anonym
Přesně. Divím se, že takové giganty nespojí síly a nechají si z Bruselu trvale kálet na hlavy.
Stačilo by měsíc zavřít fabriky.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - pradeda777
pradeda777
......na toto téma tu píši už roky....a co těch palečků dolů jsem dostal..... 😒
N.W.A.
Predstav si teraz 705 vylizanych Hamunov co sedi v EU parlamente a znova si poloz otazku,ze preco sa giganti nespoja a nezavru fabriky.S vylizancami by to nepohlo a este by to otocili vo svoj prospech,ze su na spravnej ceste v boji proti "zlym" automobilkam co vyrabaju auta so spalovacimi motormi a nicia nase ovzdusie.
Anonym
Pohlo by to s ekonomikou a vylízanci by museli couvnout.
Aspoň zrušit ty megadotace na naftu. :-! 😒]
Avatar - CHerokee
CHerokee
Taky tomu nerozumím, kam až hodlají ustupovat/propouštět apod. Všichni posraní z nějaké švédské autistky a pár zelených bláznů.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Niemand
Aké šialené normy? Len fleetove emisie, ktoré má Toyota v pohode a tých pár nadlimitných aut s priemerom nepohne.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Ano šílené...již nyní má Evropa nejpřísnější na světě a bude se přitvrzovat. Zase musíme být papežštější než papež.
Niemand
No Európske automobilky si prelobovali zvýhodňovanie na základe spotreby(CO2) len im to v poslednej dobe začalo prerastať cez hlavu a plán ako maximalizovať zisk vytlačením niektorej konkurencie z EU trhu sa mení na boj o zachovanie zisku.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jasně, automobilky si to samy prolobovaly....
Protože je drtily prodeje Japonců. Tys něco pil? 😄
Niemand
Skus zalovit v historii srarsej ako dva roky. Zvyhodnovanie na zaklade CO2 funguje v roznych krajinach roky.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Snižování emisí stojí automobilky miliardy. Nevěřím tomu, že jim ty vynaložené miliardy (EUR) vynahradí ty "šušně", které jim ukrojí prodeje Mazdy, Subaru, Nissanu. Toyota díky hybridům nijak omezená není.
Niemand
Vravím pozri sa viac do hitorie. Plán znižovania CO2 je dlhodobý. V mnohých krajinach boli vďaka tomu zvyhodnovane diesle. Na úrovni unie to bolo do teraz bez pokut, ale priemer sa počítal. Keď sa začalo hovoriť o pokutách, tak veľké automobilky neprotestovali. Marchionne na to upozornil. Ale niektoré automobilky boli presvedčené, že dopady budu pre nich nižšie.
No a samozrejme najviac to dopadne na značky čo v EU predávajú málo a potom tie orientované na cenu a tých je viac.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Supra je v Evropě bohužel pro ty co by ji chtěli moc drahá a ti co na ni mají koupí raději Z4.
Avatar - Emel
Emel
Tak Z4 je trošku jiné auto přece jen, já bych chtěl auto se střechou třeba. Ale drahá je, no.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Asi máš pravdu, ta cena to zabíjí. Ale nejen u nás, ale i v bohatších částech Evropy. Třeba to trochu změní 4 válec, ale nevsadil bych na to. Mrzí mě to, pěkné auto.
Anonym
Ne nedostane. Supra žádnej nemá. Je to BMW :-!
Může dostat max. motor z BMW.
A ten taky nedostane.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Stejně to nikdo nekupuje.
Jenom Kolman s Márou - ale jen hubama.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Niemand
A presne pre to ten motor nepoužíjú. Museli by použiť aj elektroinštaláciu a veľa ďalších komponentov od MBW a bola by to ďalšia drahá Supra. A ony chcú RWD, ktoré sa cenou vojde pod 30 tisíc dolárov. Ale to by motoristický novinár čo písal článok mohol vedieť.
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
To s tou cenou ale není úplně jisté. Vem si, že ta final edition BRZ se teď prodává za mega... je klidně možný, že to půjde s cenou trošku nahoru.
Niemand
S cenou to trochu hore možno pôjde. Ale GT86 sa v USA čo sú spolu s JPN kľúčové trhy predáva od 27 tisíc USD. Nová by mala byť do 30. Teraz používali motor, ktorý bol len v GT86, nikde inde sa ten variant nepoužíval. Po novom dostanú motor, ktorý bude identický s 2,4 v Legaci a ďalších US modeloch. Takže budu úspory s objemu výroby.
Na veľké zdraženie by som netypoval ani v EU. Toyota má dobré fleetove emisie a Subaru do vtedy možno na EU trhu skončí úplne.
Market
A ja si myslim, ze to bude ten trojvalec z GR Yaris.