Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nástupce Toyoty GT86 potvrzen pro rok 2021. Dostane GR86 motor ze Supry?

David Bureš
Diskuze (33)

Nová generace Toyobaru už se čile připravuje, dorazí za rok, minimálně verze od Toyoty. Japonská značka toho navíc chystá pro rok 2021 vícero.

Toyota je proslavená svými spolehlivými modely a hybridním pohonem, v posledních letech ale buduje i svou sportovní image. Oživila slavné jméno Supra, díky technice od BMW, navíc pracuje na opravdu ultimátním hot hatchi, GR Yarisu s pohonem všech kol a supersilným tříválcem. Tyto novinky však neznamenají, že by se zapomnělo na „hachiroku,“ alias Toyotu GT86.

Dlouho se spekulovalo o tom, zda nová generace sporťáku vyvinutého se Subaru opravdu vznikne, už dříve ale vedení automobilky dalo najevo, že vůz skutečně dorazí. Jen se přejmenuje na GR86, s odkazem na jméno sportovní divize Toyoty, Gazoo Racing. Díky uniklé interní prezentaci amerického zastoupení pak víme, že Toyota GR86 dorazí v létě 2021.

A informace z prezentace budoucích plánů Toyoty (minimálně na americkém trhu) pak naznačují ještě jednu zajímavou zprávu. GR86 má totiž použít přeplňovaný motor o výkonu 190 kW, což by mohlo naznačovat zástavbu dvoulitrového čtyřválce ze Supry, který takový výkon poskytuje.

Použití řadového čtyřválce původem od BMW by bylo velkým překvapením. Dosud se totiž mělo zato, že GR86 opět použije motor s protiběžnými písty původem od Subaru. Atmosférický dvoulitr však v nové generaci měl podle těchto zpráv nahradit čtyřválec o objemu 2,4 litru, naladěný okolo hranice 190 kW.

Není ale vyloučeno, že se Toyota GR86 od nástupce Subaru BRZ odliší právě i motorem, aby rozdíly mezi těmito vozy byly výraznější. Neumíme si totiž představit, že by Subaru nepoužilo agregát typu boxer. Jisté je každopádně zachování pohonu zadních kol, byť platforma má nově pocházet od Toyoty a ne od Subaru jako u dosavadního dua GT86/BRZ. Americké zdroje navíc hovoří o prémiovějším charakteru auta, z hlediska kvalitnějšího interiéru.

Minimálně na americkém trhu se pak mohou zákazníky Toyoty těšit i na další připravované novinky. Ještě letos na podzim dorazí nová generace velkého MPV Sienna, který doplní i zcela nový crossover, zřejmě oživující někdejší označení Venza. V roce 2021 pak přijde crososver na bázi Corolly nebo nová generace pick-upu Tundra. Ta využije novou verzi platformy TNGA (GA-F), která však má znamenat konec vidlicových osmiválců. Nahradit je má hybridní vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním. Stejnou architekturu využijí i nové generace modelů Sequoia a 4Runner.

David Bureš
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - Emel
26. 3. 2020 21:24
Re: Zase hádame
Třeba S2000 měla z litru 120k. Jinak jasně, 100k z litru je slušná hodnota, 105k z turbolitru už dneska dost konzervativní... ale tak proč ne.
26. 3. 2020 19:27
1,6 Turbo 3 valec
A ja si myslim, ze to bude ten trojvalec z GR Yaris.
26. 3. 2020 13:13
Re: Zase hádame
100k z litrů u atmosférických motoru není standardní. Tenhle poměr už mají jen dost vyladěné sportovní atmosféry - třeba minulé Toyobaru, dříve třeba Clio RS nebo CTR.
26. 3. 2020 11:53
Re: Otázka zní...
Vravím pozri sa viac do hitorie. Plán znižovania CO2 je dlhodobý. V mnohých krajinach boli vďaka tomu zvyhodnovane diesle. Na úrovni unie to bolo do teraz bez pokut, ale priemer sa počítal. Keď sa začalo hovoriť o pokutách, tak veľké automobilky neprotestovali. Marchionne na to upozornil. Ale niektoré automobilky boli presvedčené, že dopady budu pre nich nižšie.
No a samozrejme najviac to dopadne na značky čo v EU predávajú málo a potom tie orientované na cenu a tých je viac.
Avatar - _Karel_
26. 3. 2020 11:05
Re: Otázka zní...
Snižování emisí stojí automobilky miliardy. Nevěřím tomu, že jim ty vynaložené miliardy (EUR) vynahradí ty "šušně", které jim ukrojí prodeje Mazdy, Subaru, Nissanu. Toyota díky hybridům nijak omezená není.