...a Cayenne také od 2002. Co jsem slyšel, tak vedení projektu velkého SUV vedlo právě Porsche, včetně vývoje té platformy PL71, která vznikla právě pro výrobu Touaregu a Cayenne a do té doby na tom žádný jiný VW nestál. Nikdy jsem neslyšel, že by se Porsche k projektu přidalo až později nebo tak něco, podle toho co si pamatuju v tom Porsche bylo od začátku.
Přeznačkované Audi - tím myslím jen to, že je Touareg technicky blíž Audi než VW - třeba motory, asi i převodovky a systém 4x4...
Hele dobře, nakonec je to vlastně jedno... já Touareg uznávám jako výjimku... stejně jako byla výjimka Phaeton. Mainstreamová značka vyrábí jeden prémiovej produkt a k tomu deset mainstreamovejch. Jasně, Touareg strčí DS7 do kapsy, o tom netřeba debatit. A možná by se podobná auta našla v zahraničním portfoliu Fordu nebo Jeepu, což taky prémiovky nejsou. Ale prostě běžný evropský mainstream konkurenci pro DS7 nemá...
No k tomu přeznačkovanému Audi, ano, Touareg, Q7, Cayenne, Betayaga a Urus používají stejnou platformu, ale Touareg se vyrábí od roku 2002, Q7 od 2005. První generace těchto aut použila platformu VW s označením PL71, kterou vyvinulo VW (později s asistencí Porsche, které mělo v té době jenom platformu s motory vzadu, šlo ekonomicky ke dnu a potřebovalo se zachránit nějakým mainstreamovějším modelem a připojilo se k projektu VW se záchranným projektem Cayenne a Audi u toho vůbec nebylo). A protože to celé stálo na platformě VW, tak se také výroba všech těchto aut soustředila do továrny VW (Bratislava). Takže s tvou rétorikou se dá říci (a bude to o něco blíže pravdě), že Q7, Urus, Bentayga a o něco méně i Cayenne nejsou nic jiného než Touareg prodávaný se znáčkem Audi, Porsche, Lambo a Bentley. Ovšem přeznačkování si osobně představuji jako třeba Rapid/Toledo nebo Up!/Citigo, tady je mezi těmi auty technických rozdílů poměrně hodně.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Jasně, to je přesně to Tipo. Hlavně teda jednoduché a levné. S tou spolehlivostí je to jako všude... někdy máš smůlu, jindy štěstí... v TUV když se C4 daří tak je někde v poslední dvacítce, když ne tak je předposlední nebo třetí od konce... ale 121. ze 122 není tak zlý. http://www.anusedcar.com/…age/2014-4-5/563 http://www.anusedcar.com/…age/2014-2-3/562
PS: netvrdím, že je TUV statistika spolehlivosti... ale přece jen...
To, že prémiová konkurence nenabízí hybridy s dvěma elektromotory považuji za výhodu (důvody jsem vysvětlil u Touaregu a totéž platí i pro prémii). Elektromotory na každé nápravě nebo dokonce na každém kole mají význam pro EV auta kde jsou primárním pohonem. U hybridu, kde je primárním pohonem ICE je zadek jenom na elektriku pouze levné a kompromisní řešení čtyřkolky, které do prémie nepatří stejně jako třeba čtyřválec napříč.
Nikomu nevnucuji můj pohled, co je a co není prémie. Pokud bude DS9 postavena tak, jak je uvedeno v článku (prodloužená platforma 508 a podobné komponenty jako DS7), tak je to podle mě hodně chudý vrchol prémiové značky i když do něj naperou kůži z dvaceti argentinských býků.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Ano ano... velmi jednoduché. A konkurenceschopné bylo tak, že se ani tolik nedivím rozhodnutí Citroenu ukončit jeho výrobu bez náhrady. Nejdřív v první generaci hodili bobek na kombík, následně z toho v druhé generaci udělali důchodcovské auto s jedinou karoserií a lowend technikou.
Sorry. můžeme polemizovat o technice u DS7, ale na C4 mě neukecáš, to bylo auto na úrovni Tipa apod... vlastně mi asi nejvíc připomínalo Pulsar (druhá generace). S žádnou německou konkurencí se měřit nemohlo.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Prvni generace.
Nestudoval jsem to. Mel jsem moznost asi tydenniho jezdeni. Ale pusobila velmi lehce. Komfortne. Obratne a jiste. A pritom velmi jednoduse (na druhou stranu v interieru velmi levne, narozdil od tohoto DS..) .
Blah... jasně, jenže Touareg není nic jinýho než Audi (resp. Porsche) prodávaný se znáčkem VW, Touareg je komplexně prémiový produkt. A jasně, Touareg je o několik levelů výš... jenže to prostě není mainstreamový konkurent, resp. já ho tak nevnímám. Ale formálně beru, máš pravdu.
Tak si přečti na co jsem reagoval, viz Emel ...mainstreamová konkurence zatím takovou techniku pokud vím nenabízí... prostě nabízí a na daleko vyšší úrovni než DS.
Souhlas, každý má vrchol jinde, DS má bohužel vrchol tak nízko, že vůbec nemůže být chápana jako prémie bez ohledu na to, co o sobě sama prohlašuje.
Ano, Honda jako mainstreamová automobilka nabízí daleko propracovanější produkty (například díky NSX) než rádoby prémie v podobě DS.
Perla? Není to snad pravda? Abys mohl nabízet různé kombinace pohonů a podvozků tak musíš nabízet technicky daleko dokonalejší řešení např. podvozku. Podívej se na přední nápravu DS 7 a přední nápravu Touaregu, to jsou nesrovnatelná řešení.
Ano, je výrazně dražší a cenu si bez problémů obhájí, mimo jiné proto, že je technicky na daleko vyšší úrovni.
Proč? Srovnávám vrcholný model mainstreamové automobilky s vrcholným modelem prémiové automobilky, s čím máš problém?
Dva elektromotory mohou být výhoda u EV, u hybridu se zadní poháněnou nápravou jenom přes elektromotor, kde po vybití baterky auto za sebou táhne zadní nápravu jak chromý pes zadní nohy, to výhoda určitě není. Stačí se podívat třeba na to, jakou hmotnost může táhnout Touareg v jakékoliv verzi a jakou hmotnost může táhnout DS 7. Navíc koncepce DS7 znamená, že i při nabitých baterkách jde větší výkon na předek (ICE plus E, zadek jenom E), takže je to v zásadě pořád jenom předohrab, kdežto u Touaregu, bez ohledu jaký pohon má instalovaný, jde větší výkon na zadek, protože o distribuci výkonu se stará Torsen, takže jízdní vlastnosti budou daleko harmoničtější.
A ty dva levely o které je Turek výš, no například:
- výhradně šestiválce a osmiválce, i PHEV má šestiválec
- lepší systém pohonu, viz výše
- lepší automatická převodovka díky podélné zástavbě motoru
- vzduchové pérování
- řízené stabilizátory
- natáčení zadní nápravy
- vyšší výkony a dynamika
- daleko větší výběr pohonů, podvozků, vnitřních výbav
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
C4 bylo jednoduche auto.
Bylo velmi konkurenceschopne. Na tohle auto, ostatne i jako na jiny Citroeny si musis zvyknout. Auto bylo velmi schopny na spatnem povrchu. Velmi komfortni. S jizdnimi vlastnostmi na urovni mene komfortni nemecke produkce.
Mainstreamová konkurence takovou techniku nenabízí? Já bych řekl, že mainstreamová konkurence nabízí techniku o dva levely výše, stačí vedle tohoto "vrcholu" prémiové značky DS postavit Touareg a DS 7 neobstojí vůbec v ničem. Tam kde si "prémiová" značka DS bude se studeným potem na zádech obhajovat cenu 1,5 mega za tento "vrchol", mainstreamový VW prodává Turka za 2-3 mega s prstem v nose. Prémiovost značky DS je jenom fata morgána v hlavách vedení PSA.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
DS3 nevycházelo z mistrovského auta v rallye, to rallye auto vycházelo z DS3... tak volně, jak je dnes zvykem. Je to asi takové okreskové kladivo jako Hyundai i20.
Na C4 právě podvozek rallye vůbec znát nebyl. Bylo to lowcost auto, nic jinýho. A Loeb Edition byla doslova svatokrádež.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Asi podle toho, co od auta chceš. Spoustě lidí jsou tyhle německé machrznačky protivné a radši si vezmou třeba ten Citroen. Nemohu říci, že bych to úplně nechápal.
Ja chápem rozdiel mainstream vs. lux. Príklad s Nirom bol o tom, že mi takýto typ auta nie je proti srsti. Ak by chceli predávať veľa tak to nepostavia takto, ale dajú tomu menej koníkov a rovnako tak nižšiu cenu. Tak by pretiahli D3 určite viac zákazníkov.
No ale tady platis za luxus.
Nemuzes to srovnavat s Nirem.
To, ze je pro tebe lepsi, fajn.
Ale to neznamena, ze tenhle DS7 je spatne.
Kdyz ho postavis proti X3 a GLC, tak si nepovede uplne zle - muj nazor.
Promin, ale ta posledni veta je nesmysl.
Viz diskuze pod Type-R. Jestli automobilky chteji, aby se neco prodavalo, pak jsou to kvuli pokutam auta s 30g/km emisi... A nechteji prodavat auta s vysokyma emisema ;-)
Mne se tohle naopak libi. Jezdil bych 90% za nulu. A zaroven mel 300k. To mi prijde super.
Pozri, ja už dlhšiu dobu poškuľujem no KIA Niro hybrid, resp. niečom podobnom. Prakticky by som vedel a mohol správne užívať po väčšinu roka aj ten plug-in hybrid, takže apriori proti hybridom nie som. Ale tento konkrétny mne moc veľký zmysel nedáva, zvlášť za tú cenu. Mne to pripadá, že on ten DS zrejme ani veľmi nechce, aby sa ten P-IH nejak moc predával.
Taky ale dá stovku pod 6s (teoreticky). No ne, jasně, domů bych si to nekoupil... jen to vyjádření od Teddyho mi přišlo trošku moc silný... pokud chceš zrovna tohle (SUV plugin s nějakou dynamikou), tak holt nic levnějšího nekoupíš (asi?).
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Heled, ja ti rozumim.
Ja mam BMW rad.
Jen bych nepodcenoval to DS, kvuli nejakym frazim o premii.
DS3 vychazelo z mistrovskeho auta v rallye.
I na C4 ktera jezdila rallye byl ten podvozek znat. Mel prave ve sve tride neuveritelnou kombinaci komfortu a jistoty. Citroen nemiva spatny podvozek (prestoze si to vetsina zdejsich "odborniku" mysli), jen tam byl vzdy akcent na ten komfort.
Tohle DS ma navic elektronicky pomocnik komfortu.
Tezko se to hodnoti takhle od stolu.
Muj nazor je, ze v komfortu bude DS lepsi a v jizdnich vlastnostech nebude prilis (nebo vubec?) zaostavat.
A papirove ma navrch...
Bohuzel v Cesku se objektivniho testu nedockas (tady to pokazi tlacitka a predsudky).
A ve Francii z druhe strany taky ne.
Proto mam nejradeji US testy, kam se ale tenhle DS zrejme nepodiva..
PS Chtel jsem najit v galerii ta lacina tlacitka z Peugeotu a porad presne nevim, ktera to maji byt. Na me ten interier, alespon z fotek, pusobi luxusne a libi se mi vic, nez treba Mercedes nebo Audi..
Jo, ale základ v kůži, s FullLED, na 19", s elektricky nastavitelným sklonem zadních sedaček, řízením podvozku dle kamer...
Nechci se nějak zastávat DS, pro mě ta značka nezvládla "první dojem" a to se jí bude strašně těžko napravovat... jen chci říct, že mi 1,5M za 300k 4x4 SUV s dejme tomu prémiovým vnitřkem nepřijde tak strašlivá... mimo jiné i proto, že mainstreamová konkurence zatím takovou techniku pokud vím nenabízí.
to ještě reagoval svižně... no prostě kašpárkovina. S DS jsme měl možnost jezdit a infotaiment je naprosto v pořádku. Stejně tak kecy o levných tlačítkách.. jak kdyby Audi nepouživalo ve všech modelech tlačítka která mái ten nejlevnější SEAT :D
Pravda je, že to auto má interiér, který se neztratí v konkurenci, mám možnost porovnání AUDI a MB, BMW bohužel ne. AUDI pro mě strašné, MB se mi moc líbil, je jiný než DS, ale taky na úrovni. BMW mě neoslovilo nikdy, to jde mimo mě, ale chápu, že někomu se to líbí.
Pohon je výborný do města, já dojíždím do práce cca 50 km, 25km dálnice, pak příměstké cesty s omezením na 80, poté jižní spojka a posledních cca 5 km městem... spotřeba neuvěřitelná, na dálnici jsem doplnil baterky a poté druhá polovina na elektriku. Domů to bylo horší, protože jsme neměl tolik šťávy, ale za cca týden jsem měl kombinovanou cca 4 litry, což si myslím, že s 300k benzínovým motorem s turbem v SUV není špatné.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Celkový komfort a jízdní vlastnosti je celkový soubor, ne to, že se v nízkých rychlostech auto umí houpat. Nejde mi o sportování, to mě u SUV nezajímá, spíš jízdní jistota, reakce na volant, to udělají s podvozkem koleje, příčné nerovnosti, co nerovnosti v zatáčkách, jak jistě dokáže vyjíždět ze zatáček na mokru.
To, že má něco měkký podvozek neznamená, že je komfortnější. A myslíš-li si, že tohle BMW neumí, vezmu někdy kolegovu X3 s M sportovním podvozkem na sraz, budeš překvapen. Případně GLC s AMG podvozkem.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
O jizdnich vlastnostech se prit nebudu.
SUV od DS by si tak jako tak koupil kvuli "sportovani" jen blazen.
Ale v komfortu naopak silne favorizuju DS..
Citace:
Jinak auto umí zaujmout pohodlným podvozkem, kterému pomáhá i aktivní sledování povrchu před vozidlem.
Myslim, ze na toto BMW odpoved nema.
DS7 bude v mnoha ohledech lepsi nez BMW i Mercedes. A diky zadnimu motoru se bude zrejme i umet rozjizdet plavneji.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Jestli papírově, pak OK. Obvykle BMW nemá problém dostát svým papírovým parametrům, u frantíka je to většinou opačně. X3 hybrid jsem nezkoušel, ale vím jak skvěle fungují klasické modely a nesmírně bych se divil, pokud by se DS s mainstreamovou platformou jen přiblížilo ke komfortu i jízdním vlastnostem. Pokud ano, pak zatleskám ;-)
Ak to ale postavíš takto, tak načo 300 hybridných, keď máš na to a môžeš po meste poskakovať trebárs v Betley či M8 ? :) Mne sa tento koncept pohonu pozdával v koncepte 308 GTi, kde aj dával určitý zmysel. V tomto podaní a zvlášť za túto cenu mi to zmysel nedáva. Ale pre mňa za mňa, predaje nakoniec ukážu.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
No, ten rozdíl v ceníkovce nějaký stotisíc bude, v reálu ještě víc, ale o to by zas tak nešlo.
X3 je přeci jen pro někoho trochu okoukaná, někomu může vadit image BMW, někdo nechce ukazovat prachy, někdo je zase extrovert tak zvolí DS, někomu se prostě může více líbit. A v designu už DS na premii neztrácí.
Že je cena blízko je fakt, ale zase v premii - kam se chce DS zařadit - se na nějaké podbízení nehraje. Podívejte kolik si počítá volvo za předokolky s motorem napříč..
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Já jsem asi tak překvapil jako ty svým elektrodogmatizmem. Nedělám nic jen Tě vyvažuji.
A kdyby ses trochu vyznal, už dávno bys věděl že auta do ČR chodí s 6-měsíčním zpožděním, prvně jsou saturovány trhy kde se víc vydělá, a to ČR není.
Trvalo velmi dlouho než se diesel-PHEV dostaly do oficiální nabídky v ČR.
Když chceš GLC, musíš do Německa. V ČR bude nejdřív až tak za rok, i díky nedostatku baterií, i díky koronaviru.
ja som prekvapeny ako sa DS7 crossback v europe uz celom solidne rozbehlo
uz za januar 2020 v europe predalo DS7 crossback vyse 2500 aut .... kym napriklad take stelvio ktore je v podobnych vodach ( cenou aj rozmerovo aj imidzovo ) len okolo 1600 aut.... ale ano... jasne.. nie kazdy crossback je v 4kolke a ako plugin to je jasne ... len chcem povedat ze SUV DS7 ako take zda sa funguje a ked uz nie ako plugin tak v inych verziach si svojich zakaznikov zda sa vie najst .... a neraz ich najde viac ako daleko zvucnejsie mena od viacerych konkurentov....
Minimalne prvnich 30km.
To spouste lidi staci.
Ale i kdyz budes jezdit 50km, tak spotreba skutecne nebude 5l, nybrz vyrazne mene.
Proste plati, ze pro ty, co maji nizke najezdy se to vyplati.
Re: Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít
Německá prémie staví jak PHEV benzíny tak PHEV diesely, a zákazník si může vybrat.
Slaboučký benzínový motor nemůže utáhnout těžké elektromotory a baterie bez ztráty kytičky.
Diesel se svojí silou ani o dodatečné elektrické náloži neví ………… :D
Navrch tedy DS určitě v mnoha ohledech mít nebude.
A to mám francouzská auta rád.
Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít za h
Na 100 % kapacity je pak lze z 32ampérové zásuvky dobít za hodinu a 45 minut.
Tohle nejak nekoresponduje s clankem o "agresivni elektromobilite" a o tom, ze dvouhodinove nabijeni je k nicemu. :-O https://www.auto.cz/…to-nebere-133758
Tohle auto muze byt ideal pro cloveka ze satelitu.
Kdy bude jezdit vetsinu pouzivani za nulu!! :yes:
Tato moznost nejak nebyla v testu (napr. ve stati o spotrebe) vzpomenuta.
PS K clanku - z meho pohledu velmi negativni pojeti. Vlastni zkusenost nemam, ale myslim, ze bude mit v mnoha ohledech oproti nemecke premii navrch (napr. el. dojezd, komfort, vybava). Bohuzel zminena jsou v tomto primem kontextu predevsim negativa.
povedzme k tomuto https://www.auto.cz/…avni-roli-121566 ... otazne je len to ci za podobnych 1,7 mega nebude lexus uz predsa len o level inde https://img2.auto.cz/…ull/5299971_.jpg a to nielen v kabine .... no ale to si potencialny zakaznik ( u auta za 1,7 mega ) musi sam skusit a zvazit a vyhodnotit pre a proti ... kazdopadne za mna DS7 je pekne a aj velkostne dobre posadene SUV ... mohlo by to fungovat :yes:
Akokolvek znacke DS fandim, tak ta cena je totalne mimo realitu. Kto si za jeden a pol melona kupi toto, zasluzil by zbavit svojpravnosti.
V PSA si musia uvedomit, ze premia nevznikne tak, ze ju za premiu prehlasia. Najprv si musia vybudovat urcite renome, povedomie u verejnosti. Az potom mozu naskocit do premiovych cien...
BTW, skoda ze PSA nepocita pre DS s technologiou hydractive. To by bol aspon maly tromf ktory by ich mohol posunut do premiovych vod...
Tak nějak mi uniká smysl toho auta. Jakmile pojedu mimo město, spotřeba se pohybuje na úrovni běžných aut a pokud jen trochu přitlačím na pilu, tak nad touto úrovní. Ve městě sice se dá jezdit 5-6 ale to evidentně lehkonoze a tím pádem nepotřebuji 300 koní. Je to takový kočkopes, co moc nepředvede mimo město a ani ve městě taky úplně nedává takový smysl, jak by mohl.
Vzhled je těžká Čína, ale to je o vkusu každého člověka, někomu se líbit bude. Cenově už smysl nedává vůbec. Pokud bude sloužit na běžné cestování, bude v takto velkém autě lepší a i úspornější diesel, do města, pokud nutně člověk potřebuje hybrid bude taky lepší konkurence.
Za mě to bude paběrkovat a spoléhat na dotace, které ale po ekonomickém dopadu coronaviru nebudou moc reálné.
...sice solidní výbava, ale ceníkovka 1,5 je na dostřel opravdové prémii s hybridem. Pohodlný podvozek bych rozhodně nevyčítal, stejně jako neschopnost využívat posledního koně na okreskách. Výkonu samozřejmě není dost, je odpovídající pro všechny možné situace a i přes komfortnější zaměření není důvod si na vyšší výkon stěžovat.
Jen se nedomnívám, že DS obhájí svou cenu. Je prostě vysoká...