Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS má novou vlajkovou loď. Velký sedan využívá techniku čínského Peugeotu 508

David Bureš David Bureš 25. 2. 2020 • 10:07
63
129
Zobrazit náhledy (63)
DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9 DS 9

DS 9 bude primárně dostupný jakožto plug-in hybrid. První na trh dorazí varianta s celkovým výkonem 225 koní (165 kW).

DS už delší dobu slibovalo, že svoji nabídku rozšíří o sedan. Dnes už ne tak obvyklý model se však značka rozhodla pojmout po svém, přesně podle principů francouzského luxusu. Naživo vůz pojmenovaný DS 9 poprvé spatříme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Novinka je dlouhá 493 centimetrů a široká 185 centimetrů s rozvorem 290 cm, čímž velikostně spadá do segmentu vyšší střední třídy. Sama automobilka ji ale stále považuje za člena střední třídy, přičemž ji prezentuje jako „kus auta navíc.“ Technika ostatně vychází z prodlouženého Peugeotu 508L prodávaného v Číně.

Design DS 9 přebírá principy uvedené na dřívějších modelech značky, jako je konkrétně maska chladiče. Zajímavostí je však ozdoba kapoty, gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který se doposud objevoval jen v interiérech vozů DS. Nechybí tu ani odkaz na původní DS, v podobě lišt ve tvaru kornoutků na okrajích střechy. Byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, která společně vytvářejí typický znak DS 9. Boky jsou hladké, díky výsuvným klikám.

video

Zadní blatník, nárazník a víko kufru na sebe plynule navazují, grafika koncových světel využívá motiv šupin. Jejich ozdobení pomocí lišt ve tvaru šavle pak vzdává hold velkých francouzských aut ze 30. let.

Interiér sází na luxusní materiály, jako je kůže Nappa nebo alcantara, nechybí pro DS již tradiční detaily ve tvaru krystalů nebo třeba otočné hodinky B.R.M. v horní části palubní desky. DS díky dlouhému rozvoru slibuje bohatý prostor na zadních sedadlech, cestující vzadu navíc mohou využívat sedadel s vyhříváním, odvětráváním i masážní funkcí, což je v daném segmentu premiéra. Nechybí tu ani středová loketní opěrka čalouněná kůží, s úložným prostorem, USB vstupy a ovládáním sedadel.

K dispozici jsou různé barevné styly kabiny, pojmenované podle jednotlivých čtvrtí Paříže. Nejluxusnější je DS Opera s volantem potaženým červenou kůží a nastavitelným ambientním osvětlením. DS slibuje parádní odhlučnění, mimo jiné díky vrstvenému akustickému sklu nebo svařovanou a lepenou karoserií potlačující vibrace.

Nabídka motorů je důkazem, že DS se do budoucna nebrání být plně elektrifikovanou značkou, prim totiž hrají plug-in hybridní verze. Jako první na trh vstoupí varianta kombinující přeplňovaný benzinový motor řady PureTech s elektromotorem o celkovém výkonu 165 kW (225 k), která díky bateriím s kapacitou 11,9 kWh umí v režimu WLTP ujet čistě na elektřinu až 50 kilometrů.

Později dorazí silnější provedení se 184 kW (250 k) a vrchol v podobě verze s 265 kW (360 k) a pohonem všech kol. K dispozici ale rovněž konvenční zážehový motor, naladěný na 165 kW. Všechny verze přitom budou využívat osmistupňový automat.

Výbava je pak bohatá, jak se dá od luxusního sedanu čekat. K dispozici je hudební systém Focal s 14 reproduktory, noční vidění, aktivní parkovací asistent, Matrix LED světlomety nebo unikátní systém Active Scan Suspension, známý již z DS 7 Crossback, který pomocí kamery sledující vozovku před vozidlem, čidel světlé výšky, akcelerometrům a detektorům náprav upravuje tlumení a odpružení každého kola.

DS 9 bude globálním modelem, jehož výroba bude probíhat v Číně. Do prodeje vstoupí v druhé polovině roku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
10. 3. 2020 23:38
Re: DS9
https://youtu.be/epTB60WFxY4
Avatar - del42sa
27. 2. 2020 17:26
Re: DS9
Ano chápu pointu tvého příspěvku, jenže přístup Volva je/byl diametrálně odlišný od toho co předvádí PSA. Já s Volvem problém nemám, protože Volvo sice nahradilo V6/V8 motory přeplňovanými čtyřválci, ale udělalo to tak, že stejně výkonný V6 motor nahradilo podobně výkonným nebo dokonce vykonnějším čtyřválcem a modelová nabídka plynule navazovala takže zákazníci ani nestihli zaznamenat nějaký výpadek v nabídce.

PSA ale ukončilo prodeje aut s V6 benzínem už někdy v roce 2009 bez jakékoliv adekvátní náhrady a totéž udělali s V6 naftou v roce 2012. Opět bez náhrady. Nové čtyřválce byly výkonově slabší než původní nabídka a to znamenalo, že úplně vypustili ten původní výkonový segment.... PSA zřejmě vůbec nevadilo ukončení výroby C5 (2017) a ponechat tento segment bez náhrady několik let a nová C5 bude uvedena až někdy v roce 2021/22 ? To je prostě hroznej přístup. Totéž udělali kdysi s ukončením výroby XM v roce 2000 a nástupcem C6, který přišel až v roce 2006....

ta DS9 má teď po letech konečně výkonnou hybridní verzi čítající nějakých 300 koní, ale tu má i Peugeot 3008 a brzy ji bude mít i Peugeot 508 podotýkám že oboje za mnohem přijatelnější peníze. Tak v čem je ku.va ta DS9 lepší kromě interiéru ?? Nějak na tuto otázku marně hledám odpověď.

Chtějí dělat prémii, tak ať mají i prémiovou techniku, kterou zbytek koncernu PSA nemá. To je jediná cesta. JInak si to koupí jen pár skalních fanoušků
Avatar - Emel
27. 2. 2020 11:25
Re: DS9
Jako... já za sebe s tebou jasně souhlasím, není o čem. Ať shoří v pekle ;-)

Ale přece jen... je tady Volvo, které se čtyřválci relativně úspěšně prodává auta za téměř prémiové ceny. Takže nevylučuju, že je tady nějaká část zákazníků, kterou ta technika moc nezajímá (a já je taky chápu, na pohodové předpisové ježdění v dnešním provozu to asi fakt nehraje roli).
Avatar - del42sa
27. 2. 2020 09:21
Re: DS9
jo základ 4 válec, to je logické ale máš na výběr a můžeš vždycky jít výš. Tohle DS na 4válci 1,6l končí... ;-) Ještě se uvidí, nakolik se zákazníci nechají přesvědčit těmi hybridními vějičkami. Na papíře může být napsáno cokoliv, ale jak někdo kdo je zvyklý na V6 nebo V8 motor uvidí čtyřválcovou 1,6, tak s úsměvem poděkuje za nabídku a odejde z DS showroomu raději ke konkurenci :*)

PS: všichni kdo prodávají prémiová auta to už dávno pochopili, jen PSA to pochopit nechce a taky proto mají takový "úspěch" ;-)
Avatar - del42sa
27. 2. 2020 09:16
Re: Design, hydropneumatika
"... a kolko sa drahych audin asi preda...???"

blá blá blá... když jsou PSA mainstream tak proč se furt cpou do prémie ? Zřejmě tedy nevědí co vlastně chtějí. Neříká se tomu odborně schizofrenie ? ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku