DS má novou vlajkovou loď. Velký sedan využívá techniku čínského Peugeotu 508
DS 9 bude primárně dostupný jakožto plug-in hybrid. První na trh dorazí varianta s celkovým výkonem 225 koní (165 kW).
DS už delší dobu slibovalo, že svoji nabídku rozšíří o sedan. Dnes už ne tak obvyklý model se však značka rozhodla pojmout po svém, přesně podle principů francouzského luxusu. Naživo vůz pojmenovaný DS 9 poprvé spatříme na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.
Novinka je dlouhá 493 centimetrů a široká 185 centimetrů s rozvorem 290 cm, čímž velikostně spadá do segmentu vyšší střední třídy. Sama automobilka ji ale stále považuje za člena střední třídy, přičemž ji prezentuje jako „kus auta navíc.“ Technika ostatně vychází z prodlouženého Peugeotu 508L prodávaného v Číně.
Design DS 9 přebírá principy uvedené na dřívějších modelech značky, jako je konkrétně maska chladiče. Zajímavostí je však ozdoba kapoty, gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který se doposud objevoval jen v interiérech vozů DS. Nechybí tu ani odkaz na původní DS, v podobě lišt ve tvaru kornoutků na okrajích střechy. Byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, která společně vytvářejí typický znak DS 9. Boky jsou hladké, díky výsuvným klikám.
Zadní blatník, nárazník a víko kufru na sebe plynule navazují, grafika koncových světel využívá motiv šupin. Jejich ozdobení pomocí lišt ve tvaru šavle pak vzdává hold velkých francouzských aut ze 30. let.
Interiér sází na luxusní materiály, jako je kůže Nappa nebo alcantara, nechybí pro DS již tradiční detaily ve tvaru krystalů nebo třeba otočné hodinky B.R.M. v horní části palubní desky. DS díky dlouhému rozvoru slibuje bohatý prostor na zadních sedadlech, cestující vzadu navíc mohou využívat sedadel s vyhříváním, odvětráváním i masážní funkcí, což je v daném segmentu premiéra. Nechybí tu ani středová loketní opěrka čalouněná kůží, s úložným prostorem, USB vstupy a ovládáním sedadel.
K dispozici jsou různé barevné styly kabiny, pojmenované podle jednotlivých čtvrtí Paříže. Nejluxusnější je DS Opera s volantem potaženým červenou kůží a nastavitelným ambientním osvětlením. DS slibuje parádní odhlučnění, mimo jiné díky vrstvenému akustickému sklu nebo svařovanou a lepenou karoserií potlačující vibrace.
Nabídka motorů je důkazem, že DS se do budoucna nebrání být plně elektrifikovanou značkou, prim totiž hrají plug-in hybridní verze. Jako první na trh vstoupí varianta kombinující přeplňovaný benzinový motor řady PureTech s elektromotorem o celkovém výkonu 165 kW (225 k), která díky bateriím s kapacitou 11,9 kWh umí v režimu WLTP ujet čistě na elektřinu až 50 kilometrů.
Později dorazí silnější provedení se 184 kW (250 k) a vrchol v podobě verze s 265 kW (360 k) a pohonem všech kol. K dispozici ale rovněž konvenční zážehový motor, naladěný na 165 kW. Všechny verze přitom budou využívat osmistupňový automat.
Výbava je pak bohatá, jak se dá od luxusního sedanu čekat. K dispozici je hudební systém Focal s 14 reproduktory, noční vidění, aktivní parkovací asistent, Matrix LED světlomety nebo unikátní systém Active Scan Suspension, známý již z DS 7 Crossback, který pomocí kamery sledující vozovku před vozidlem, čidel světlé výšky, akcelerometrům a detektorům náprav upravuje tlumení a odpružení každého kola.
DS 9 bude globálním modelem, jehož výroba bude probíhat v Číně. Do prodeje vstoupí v druhé polovině roku.