Novinky
V úpravě pro záchranáře na to myslel už Yeti a Kodiaq to má také
....v kufru je navíc také druhý akumulátor o kapacitě 70Ah, určený pro napájení zdravotnické výbavy a ostatních přídavných zařízení tak, aby nedocházelo ke zbytečnému zatížení vozové autobaterie. Druhý elektrický okruh má kromě zmíněných také další důležitou funkci. Zajišťuje totiž předehřívání oleje, jehož teplota je tak udržována na zhruba 60°C, čímž se zabrání studeným startům, které přecházejí do plné zátěže a ničí tak motory vozidel složek IZS. Kodiaq má na boku rovněž zásuvku pro externí napojení na zdroj elektrické energie s automatickým vystřelením zapojené zásuvky, jako mají např. nové sanitky pražské ZZS.....
Prostě skočí do auta, automaticky se mu odpojí kabel ze zásuvky, motor má olej na optimální teplotě a zdravotníci mohou z dodatečné plně nabité baterky pohánět na odběr dost náročnou techniku.
https😐/tydenikpolicie.cz/…hranarske-verzi/
....v kufru je navíc také druhý akumulátor o kapacitě 70Ah, určený pro napájení zdravotnické výbavy a ostatních přídavných zařízení tak, aby nedocházelo ke zbytečnému zatížení vozové autobaterie. Druhý elektrický okruh má kromě zmíněných také další důležitou funkci. Zajišťuje totiž předehřívání oleje, jehož teplota je tak udržována na zhruba 60°C, čímž se zabrání studeným startům, které přecházejí do plné zátěže a ničí tak motory vozidel složek IZS. Kodiaq má na boku rovněž zásuvku pro externí napojení na zdroj elektrické energie s automatickým vystřelením zapojené zásuvky, jako mají např. nové sanitky pražské ZZS.....
Prostě skočí do auta, automaticky se mu odpojí kabel ze zásuvky, motor má olej na optimální teplotě a zdravotníci mohou z dodatečné plně nabité baterky pohánět na odběr dost náročnou techniku.
https😐/tydenikpolicie.cz/…hranarske-verzi/
Díky za komentář. Dobře shrnuto. Jen mě napadla otázka v souvislosti s naftou pro rychloU záchrannou službu. Ale evidentně je jedno co to je za motor a naložit za studena pádit k případu je holt zátěž pro jakýkoli motor. Díky.
2. Dochlazování je především otázka benzínových turb, protože výfukové plyny benzínových motorů mají daleko vyšší výstupní teplotu z motoru (a tedy daleko vyšší vstupní teplotu do turba) než turbodiesely. A vzhledem k tomu, že dnes se používají většinou stejné oleje jak u dieselů tak u benzínů, tak u dieselů bych se o dochlazování vůbec nezajímal, protože si nedovedu představit jízdní režim, kdy by turbodiesel začal připékat olej když ten samý olej musí fungovat v benzínovém turbu, kde na něj působí o stovky stupňů vyšší teploty. Jediné na co bych dával pozor je výměna oleje když se měnit má aby se nejezdilo na olej přetažený třeba na 80tkm (u některých firemních aut to hrozí) a na oleje z internetu, kde lze velmi snadno narazit na pančované patoky dotažené někde z Ruska, starý nebo nekvalitní olej vadí jak motoru, tak turbu.