Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq RS k záchranářům. Se silnou naftou ji sehnali na poslední chvíli

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 1. 4. 2020 • 23:11
40
6
Zobrazit náhledy (40)
Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS Škoda Kodiaq RS

Britové mají rádi Škodovky. Nejen jako civilní auta, ale i pracovní nástroje ve službách policie či záchranářů. Naposledy pořídili hned dvě nejdražší.

Kodiaq RS míří do služeb lokální letecké záchranné služby Midlands, což je centrální část Anglie s rozlohou přes 28 tisíc čtverečních kilometrů, do níž spadají města jako Birmingham, Leicester nebo Nottingham. Přes den tamní záchranáři spoléhají na své vrtulníky, přes noc však nelétají a naopak nasedají do aut. Potřebují vozy dostatečně svižné, ale i schopné v lehkém terénu.

„Spolehlivost, všestrannost a síla Kodiaqu RS nám umožní pokračovat v rychlé akci při mimořádných událostech napříč Midlands,“ uvedl provozní ředitel záchranného centra Richard Clayton. „Je důležitější než kdy dříve, aby naše flotila vozů byla schopna plnit náročné požadavky naší práce.“

Do služeb záchranářů samozřejmě nezamířil sériový kus. Ještě před dodávkou prošel blíže nespecifikovanými úpravami společnosti Halls Electrical Limited, což je dvorní úpravce škodovek na tamním trhu. Hádáme, že uvnitř nechybí veškeré potřebné vybavení pro zdravotníky. Ti si navíc pochvalují 9,2” multimediální systém s možností Wi-Fi, takže mohou přímo z vozu snadno komunikovat s vnějším světem. Kromě dvou Kodiaqů RS převzali Britové ještě dva Superby.

Pod kapotou obou exemplářů najdeme samozřejmě motor 2.0 BiTDI o výkonu 176 kW a točivém momentu 500 newtonmetrů. U zákazníků je to oblíbená volba, vždyť jen na českém trhu objednalo  v loňském roce Kodiaq RS 17 % zákazníků. Byť je populární, britští záchranáři mohou být spokojeni. Motor totiž sehnali na poslední chvíli.

Není žádným tajemstvím, že biturbo z nabídky koncernu postupně zmizí. Motor, který dostává třeba i Passat, Arteon či Tiguan, jednoduše není vhodný do dnešní doby svázané přísnými emisními normami. V době, kdy na výrobce čekají tučné pokuty za každé auto přesahující limit 95 gramů CO2 na kilometr, je tu Kodiaq RS s hodnotou 167 g CO2/km…

Znamená to definitivní konec tolik oblíbeného Kodiaqu RS? Zatím o tom oficiálně nepadla ani zmínka, my si ale troufáme říct, že ne. Škodovka se s takovým modelem určitě nechce rozloučit definitivně, proto předpokládáme, že zůstane, jen s jiným pohonem. Racionální volbu by představoval plug-in hybrid, jenže… ten má pod kapotou Kodiaqu dorazit až s jeho modernizací, která je v plánu v průběhu příštího roku. Výroba Kodiaqu RS BiTDI má však skončit už letos na podzim. Stáhne se tedy er-eso alespoň na čas, nebo v Boleslavi najdou jiné, například benzinové přemostění? Na to si ještě musíme počkat.

V galerii si kromě novinek pro leteckou záchrannou službu můžete prohlédnout ještě jeden záchranářský Kodiaq pro Velkou Británii, který jsme vám představili před časem, tentokrát včetně úprav interiéru.

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
1. 4. 2020 21:06
čekali na auto s pořádným motorem
logické rozhodnutí! Benzínový motorček patří jen do ručního nářadí!
1. 4. 2020 20:50
Re: nafta
V úpravě pro záchranáře na to myslel už Yeti a Kodiaq to má také
....v kufru je navíc také druhý akumulátor o kapacitě 70Ah, určený pro napájení zdravotnické výbavy a ostatních přídavných zařízení tak, aby nedocházelo ke zbytečnému zatížení vozové autobaterie. Druhý elektrický okruh má kromě zmíněných také další důležitou funkci. Zajišťuje totiž předehřívání oleje, jehož teplota je tak udržována na zhruba 60°C, čímž se zabrání studeným startům, které přecházejí do plné zátěže a ničí tak motory vozidel složek IZS. Kodiaq má na boku rovněž zásuvku pro externí napojení na zdroj elektrické energie s automatickým vystřelením zapojené zásuvky, jako mají např. nové sanitky pražské ZZS.....
Prostě skočí do auta, automaticky se mu odpojí kabel ze zásuvky, motor má olej na optimální teplotě a zdravotníci mohou z dodatečné plně nabité baterky pohánět na odběr dost náročnou techniku.
https://tydenikpolicie.cz/…hranarske-verzi/
1. 4. 2020 20:24
re: nafta
Já myslím, že to mají pořád připojený na předehřev. Aspoň u nás to tak je...
1. 4. 2020 20:00
Re: nafta
Díky za komentář. Dobře shrnuto. Jen mě napadla otázka v souvislosti s naftou pro rychloU záchrannou službu. Ale evidentně je jedno co to je za motor a naložit za studena pádit k případu je holt zátěž pro jakýkoli motor. Díky.
1. 4. 2020 18:02
Re: nafta
1. Ohřát motor než se mu naloží je základ u jakéhokoliv motoru a jeho robustnost s tím nemá žádnou souvislost. Kdo to nedělá tak zkracuje jeho životnost bez ohledu zda je to diesel, benzín, atmosféra, přeplňovaný motor nebo třeba motor na CNG. Dokud je olej pod určitou hranicí teploty, tak prostě nemaže a věci jdou "na sucho" a to samozřejmě zvyšuje opotřebení jakéhokoliv mechanického stroje, kde jede kov na kov. U starších olejů s vyšší viskozitou se uvádělo, že potřebují alespoň 50-55 stupňů aby začaly mazat, dnes, při využívání hodně řídkých olejů se uvádí, že už někde kolem 35-40 začínají mazat. Většina aut, které mají teploměr oleje, zobrazují teplotu až od těch cca 50 stupňů a to je hranice, kdy lze motor začít zatěžovat (dívat se na teplotu chladící kapaliny je z tohoto pohledu zcela bezvýznamné, ta se může klidně vařit a olej může mít 10 stupňů).
2. Dochlazování je především otázka benzínových turb, protože výfukové plyny benzínových motorů mají daleko vyšší výstupní teplotu z motoru (a tedy daleko vyšší vstupní teplotu do turba) než turbodiesely. A vzhledem k tomu, že dnes se používají většinou stejné oleje jak u dieselů tak u benzínů, tak u dieselů bych se o dochlazování vůbec nezajímal, protože si nedovedu představit jízdní režim, kdy by turbodiesel začal připékat olej když ten samý olej musí fungovat v benzínovém turbu, kde na něj působí o stovky stupňů vyšší teploty. Jediné na co bych dával pozor je výměna oleje když se měnit má aby se nejezdilo na olej přetažený třeba na 80tkm (u některých firemních aut to hrozí) a na oleje z internetu, kde lze velmi snadno narazit na pančované patoky dotažené někde z Ruska, starý nebo nekvalitní olej vadí jak motoru, tak turbu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku