Testy
...jak už po generace dobré auto zprasit pohonnou jednotkou s převodovkou. 😢
Typický příklad auta, zprzněného absurdními emisními limity EU!!! 😒 :no:
Bohužel zde to nejsou jen emisní limity, dokonce si myslím, že s normální převodovkou a tuplem s manuální by pohonné ústrojí i stačilo. Ale jejich dementní eyesight, kde tvrdí, že by to s manuální převodovkou nefungovalo a normální automat nemají. Takže vše osadí CVT. Místo aby udělali eyesight drive mode, tedy něco jako osekané eyesight, které by spousta lidí uvítala a šlo to pak spojit i s manuálem, tak udělají dobré auto s totálně zprzněným pohonným řetězcem. Ale i tady se bohužel najde dost lidí, co jim ještě za to zatleská
Teba je tu skoda. Mozno by si to mohol poslat aspon emailom manazmentu. To im isto nikdy nenapadlo.
Promiň, ale tebe už nikdo nemůže brát vážně. Fanoušek Subaru, co si nedokáže přiznat, že Subaru jako takové už skončilo, alespoň v Evropě a budeš obhajovat i kdyby přišli s autem na šlapací pohon.
Je znacne frustrovany a agresivny... mam pre to do istej miery pochopenie, no to ze subík nema silnejsie motorizacie je pravda a skoda zaroven. O rozhodnuti dat vsetkemu CVT kvoli ´´bezpecnosti´´ nehovoriac, to je u znacky ako S mega fail...
Je to zaroven ukazka toho, ze EU ich moc nezaujima a ked raz vypadne tak nevadi, Azia a USA su CVT friendly...
Takze antijaponcici, kt maju najvacsi priestor na papieri a pri pive toho velmi radi zneuziju na pravidelny kick.
Je to zaroven ukazka toho, ze EU ich moc nezaujima a ked raz vypadne tak nevadi, Azia a USA su CVT friendly...
Takze antijaponcici, kt maju najvacsi priestor na papieri a pri pive toho velmi radi zneuziju na pravidelny kick.
Tak to je riziko, ktoré musíš znášať, keď si dáš do avataru značku jednej automobilky a bojuješ za ňu. Ak potom tvoja značka ide do kopru, musíš obhajovať neobhájiteľné. 😒]
Ja som mal Subaru rád, bol to môj pubertálny sen a sníval som o tom, že jedného dňa si kúpim Imprezu WRX. Ale keď som dospel do fázy, že na to auto mám, tak je z Imprezy bezpohlavné pomalé auto pre amerických dôchodcov. A to proste nemôžem oceňovať.
Ja som mal Subaru rád, bol to môj pubertálny sen a sníval som o tom, že jedného dňa si kúpim Imprezu WRX. Ale keď som dospel do fázy, že na to auto mám, tak je z Imprezy bezpohlavné pomalé auto pre amerických dôchodcov. A to proste nemôžem oceňovať.
Mimochodem - 4*. Jsem zvědavý, kdy začne tradiční hysterický pokřik, jak za 1,1M... 😄
BTW ta tabulka s cenama je určitě špatně, cena základní vs. testované sestavy rozhodně neodpovídá té výbavě navíc... u základu asi mělo být těch 900t a ne 1,13.
BTW ta tabulka s cenama je určitě špatně, cena základní vs. testované sestavy rozhodně neodpovídá té výbavě navíc... u základu asi mělo být těch 900t a ne 1,13.
Hej beriem to tak... tazko sa obhajuje to co dnes zo subaru v EU zostalo... tak dobre auta, platforma, podvozky, riadenie, bezpecnost, spracovanie, vsetky tradicne hodnoty konciace na 110 kW s CVT... dobre do imprezy budis, tam by som oci prizmuril, nieje to tak zle, samo aj u nej si to pyta nieco poriadne... vsade inde je to fakt okrajovka, nevravim ze nepouzitelne, ale nazval by som to neadekvatne na dnesnu dobu a asi aj na dobu 15 rokov späť. (cisto vykonovo)
A mrzí ma to aj z toho pohľadu, že sa nedá povedať, že zlá EU zabila Subaru a marí Japoncom ich snahy a tí sa nevedia prispôsobiť. Lebo vedia, viď Mazda, tá si ide svoje a spĺňa normy s prstom v nose aj s veľkými atmosférami.
Ale prd agresivita.
Len uz mam dost toho hejterstva a chytractva, akoby vsetci v automobilke boli uplne sprosti a bychari su etalon mudrosti. Asi na to maju svoj dovod a nie je to tym, ze by nevedeli vyrobit inu kombinaciu motora s prevodovkou.
Maju bohuzial priority inde. Tu je naviac nutny velky kufor vzduchu a fdizlu.
Ja to auto obhajovat nepotrebujem, viem ake je a co dokaze a aj ake ma limity. Tu staci napisat CVT, EV, Tesla a uz sa spusta shitstorm (tam je ta spominana agresivita) uz len z principu, ked sa vsetky pozitiva ignoruju.
Len uz mam dost toho hejterstva a chytractva, akoby vsetci v automobilke boli uplne sprosti a bychari su etalon mudrosti. Asi na to maju svoj dovod a nie je to tym, ze by nevedeli vyrobit inu kombinaciu motora s prevodovkou.
Maju bohuzial priority inde. Tu je naviac nutny velky kufor vzduchu a fdizlu.
Ja to auto obhajovat nepotrebujem, viem ake je a co dokaze a aj ake ma limity. Tu staci napisat CVT, EV, Tesla a uz sa spusta shitstorm (tam je ta spominana agresivita) uz len z principu, ked sa vsetky pozitiva ignoruju.
a k tomu este ten ich klasicky antidizajn by subaru s prednymi partiami nadalej akoby z doby davno minulej ... potom sa nemozno cudovat ze predavaju v europe velke kulove ... ved napriklad levorg predava v europe cisla na urovni sportiakov od lamborghini a to je prosim pekne "prakticky" kombik .. teda ziadne kupatko ani sedan ... ale ok....berme to tak ze subaru je doma hlavne v amerike a tu v eu je len na takej "navsteve" zo slusnosti aby sa nepovedalo ... inak mna najviac mrzi ze tu v eu neponukaju ten ich novy velky 7 miestny model ascent ( ktory uz konecne aj v dizajne spravil nejake tie pokroky ) co by konkurent nejakeho sorenta a pod ... toto mozeme americkemu trhu zavidiet taketo kusky... kde su casy ked som forester videl u nas uplne bezne a castejsie ako mnohe ine SUVecka ( I. a II generacia ) .. dnes je to ale uz u nas naopak ... zbadas tu vsetky mozne SUVecka len forestera uz nie...
za mna je forester dnes v eu uz dokonale pozraty RAV-kou, outlanderom, CR-Veckom, X-trailom a par dalsimi kuskami s podobnou praktickostou a spolahlivostou ale uz podstatne nizsou cenou.. jeho stare dobre casy v eu su uz proste fuc
za mna je forester dnes v eu uz dokonale pozraty RAV-kou, outlanderom, CR-Veckom, X-trailom a par dalsimi kuskami s podobnou praktickostou a spolahlivostou ale uz podstatne nizsou cenou.. jeho stare dobre casy v eu su uz proste fuc
A to píše propagátor ASX a Eclipse...
Tak není jediný komu auta od Mitsubishi vyhovují : https😐/www.garaz.cz/…-pojeti-21003739
Málocvo má dnes světlou výšku 220mm, o to je ta pohonná jednotka smutnější. Když už by se člověk smířil s designem, který nikdy nebyl nijak krásný, tak tohle bude deal breaker
Zaujimave, ze u nas je to naopak. O Mitsubishi clovek skoro nezakopne (o novych ani nevravim) a Subaru sa celkom dari.
Pozraty X-trailom ? 😊 Ved to auto realne zakapalo uz davno.
RAVkou, Outlanderom, CR-V, ktore maju problemy s AWD...
Ze som vobec reagoval 😊
Pozraty X-trailom ? 😊 Ved to auto realne zakapalo uz davno.
RAVkou, Outlanderom, CR-V, ktore maju problemy s AWD...
Ze som vobec reagoval 😊
Měl jsem v uplynulých letech možnost důkladně projet všechny koncepce převodovky, a jelikož je to tady v diskusi dominantní téma, trochu se rozepíši. Moje zkušenosti jsou😒br />
Klasický HDM - Mazda 6 2.5
CVT - Subaru Outback 2.5 (aktuální generace), XV 2.0 (předchozí generace)
DSG - Audi A5 (předchozí generace) 2.0 TFSI S-Tronic
S Mazdou jsem najel cca 40 tisíc kilometrů, s Audi cca 10 tisíc a s oběma Subaru dohromady tak 3 tisíce.
Pořadí (od nejhoršího po nejlepší)😒br />
XV: Variátorové vytí se projevuje u XV, která ani při plném plynu nesimuluje virtuální kvalty a není zrovna excelentně odhlučněná. Do města je ta převodovka bezvadná, necuká, krásně plynule řadí (resp. upravuje otáčky motoru) podle potřeby, ale sportovní jízdu skutečně kazí, při plném plynu prostě jednak vyje motor v otáčkách a jednak do toho ještě hučí variátor. Nic moc.
Audi: S-Tronic řadí rychle, pokud ho nepřekvapíte. Tím výhody končí. Pokud ho překvapíte, řadí příšerně pomalu, a to je většinou. Typicky - jedete za kamionem 80, převodovka tam má šestku a je připravená, že bude dávat sedmičku. Udělá se volno, šlápnete na to a nejméně vteřinu čekáte, než si převodovka nachystá nižší stupeň. Ideální není ani pomalé popojíždění při parkování, kdy má převodovka tendenci sepnout spojku moc rychle, ale není to žádná katastrofa. Nicméně i když si odmyslím technické problémy, které jsem s ní měl, znovu už bych dvojspojku nekoupil. Taky nic moc.
Outback: Lineatronic v Outbacku je podstatně lepší, než v XV (Outback je novější, možná aktuální XV už to má také vyřešeno). Předně variátor není vůbec slyšet, ani když je motor v otáčkách, takže zvuková kulisa je příjemná - dvaapůlka boxer je sametový a má krásný zvuk. Když dáte plný plyn, převodovka simuluje klasický automat a sází tam virtuální kvalty. Samotné řazení těchto "kvaltů" není tak rychlé, jako u Mazdy nebo Audi, ale úplně stačí. Váhám, jestli je lepší CVT v Outbacku, nebo automat v Mazdě.
Mazda: Asi nejpříjemnější svezení. Rychlost řazení je stejná, jako u S-Tronicu, ale podřazuje při sešlápnutí plynu vždy ihned, bez prodlevy. Při sportovní jízdě v režimu "sport" je převodovka až skoro moc ostrá, podřazuje s meziplyny a kvalty tam sází občas tak natvrdo, že mám obavu o životnost.
Shrnutí: V tom výčtu jsou dvě převodovky nic moc (z mého pohledu dealbreaker) a dvě výborné. CVT v Outbacku je jednoznačně výborná, pokud Subaru podobnou převodovku dává i do aktuálního Foresteru, není důvod se jí vyhýbat. U Foresteru bych měl obavy spíš z toho hybridního ústrojí (které bohužel pravděpodobně bude jedinou volbou i u nadcházející generace Outbacku), ale to je zas jiný příběh.
Klasický HDM - Mazda 6 2.5
CVT - Subaru Outback 2.5 (aktuální generace), XV 2.0 (předchozí generace)
DSG - Audi A5 (předchozí generace) 2.0 TFSI S-Tronic
S Mazdou jsem najel cca 40 tisíc kilometrů, s Audi cca 10 tisíc a s oběma Subaru dohromady tak 3 tisíce.
Pořadí (od nejhoršího po nejlepší)😒br />
XV: Variátorové vytí se projevuje u XV, která ani při plném plynu nesimuluje virtuální kvalty a není zrovna excelentně odhlučněná. Do města je ta převodovka bezvadná, necuká, krásně plynule řadí (resp. upravuje otáčky motoru) podle potřeby, ale sportovní jízdu skutečně kazí, při plném plynu prostě jednak vyje motor v otáčkách a jednak do toho ještě hučí variátor. Nic moc.
Audi: S-Tronic řadí rychle, pokud ho nepřekvapíte. Tím výhody končí. Pokud ho překvapíte, řadí příšerně pomalu, a to je většinou. Typicky - jedete za kamionem 80, převodovka tam má šestku a je připravená, že bude dávat sedmičku. Udělá se volno, šlápnete na to a nejméně vteřinu čekáte, než si převodovka nachystá nižší stupeň. Ideální není ani pomalé popojíždění při parkování, kdy má převodovka tendenci sepnout spojku moc rychle, ale není to žádná katastrofa. Nicméně i když si odmyslím technické problémy, které jsem s ní měl, znovu už bych dvojspojku nekoupil. Taky nic moc.
Outback: Lineatronic v Outbacku je podstatně lepší, než v XV (Outback je novější, možná aktuální XV už to má také vyřešeno). Předně variátor není vůbec slyšet, ani když je motor v otáčkách, takže zvuková kulisa je příjemná - dvaapůlka boxer je sametový a má krásný zvuk. Když dáte plný plyn, převodovka simuluje klasický automat a sází tam virtuální kvalty. Samotné řazení těchto "kvaltů" není tak rychlé, jako u Mazdy nebo Audi, ale úplně stačí. Váhám, jestli je lepší CVT v Outbacku, nebo automat v Mazdě.
Mazda: Asi nejpříjemnější svezení. Rychlost řazení je stejná, jako u S-Tronicu, ale podřazuje při sešlápnutí plynu vždy ihned, bez prodlevy. Při sportovní jízdě v režimu "sport" je převodovka až skoro moc ostrá, podřazuje s meziplyny a kvalty tam sází občas tak natvrdo, že mám obavu o životnost.
Shrnutí: V tom výčtu jsou dvě převodovky nic moc (z mého pohledu dealbreaker) a dvě výborné. CVT v Outbacku je jednoznačně výborná, pokud Subaru podobnou převodovku dává i do aktuálního Foresteru, není důvod se jí vyhýbat. U Foresteru bych měl obavy spíš z toho hybridního ústrojí (které bohužel pravděpodobně bude jedinou volbou i u nadcházející generace Outbacku), ale to je zas jiný příběh.
No konecne nejake normalne a konstruktivne citanie od niekoho, kto si to aj realne vyskusal.
Inak same bla bla CVT od tych, co si mozno raz CVT vyskusali, to v tom lepsom pripade. Inak len poculi od inych.
Ze ma auto kopec vybornych vlastnosti, co ine znacky len tazko dostanu pokope do jedneho modelu, je asi samozrejme...No - nie je. Skor je ta snaha niekedy na smiech.
Ludia pisu rozdielne nazory na Lineartronic, ale to je dane tym, ze naladenie prevodovky je ine jednak medzi modelmi a aj medzi generaciami toho isteho modelu. Aj samotny HW prevodovky sa v case meni.
A samozrejme spravanie zavisi od sily stlacenia plynoveho pedala a zataze motora (stupanie, rovina,atd) a bohvie coho este.
Staci si pozriet napr. cerstvy test XV 1.6 - podla autora v pohode auto a tam si vsimnite, ako sa sprava pri teste akceleracie prevodovka - https😐/www.roadblog.cz/…1-6i-2019-vide👋 .
V case 23:02 vzorne radi stupne a 23:25 zase nie.
Inak recenzia trochu odflaknuta, tak doplnim.
Co je dalsie minus tejto hybridnej generacie, je citelne zmensena nadrz.
Z nejakeho dovodu vypustili plynovu vzperu kapoty, ale bez toho sa da zit.
Co sa tyka elektrickej pomoci - bohuzial nie je aktivna pri studenom motore (az o chvilu, podla teploty okolia), kedy by to bolo asi najzaujimavejsie.
Dvojstupnovy X-mode je zbytocnost, ide len o standardny X-mode s vypnutou kontrolou trakcie.
Plus je tusim trosku vacsi rozsah prevodov CVT.
Narast hmotnosti sice je, ale stale ide o relativne lahke auto.
Co sa skoro niekde nerozobera je, aka skvela vec je natacanie LED reflektorov do zakrut. Pritom to maju uz minimalne 5 rokov.
Aspon, ze si konecne niekto vsimol vyhlad z auta. To ma malo ktore. A v tejto kategorii mi ani ziadne nenepada.
Rezerva v zadeli, to uz spominane bolo. To pri aute ako Forester, ktore beha kade tade, je zasadny problem. To bysom riesil kupou aspon dojazdovky, ale na ukor priestoru.
To su vsetko dovody, preco som nakoniec ostal pri odchadzajucej generacii a nebolo ochotny doplatit rozdiel.
A boxer sam o sebe aj v tychto modernych prevedeniach naozaj ma trochu iny zvuk, kto to nepocuje, ten je asi hluchy od nitovania TDIciek 😊
Kydat uz len z principu na hoci tu najhorsiu "verziu zvuku", ktora sa prejavi len pri plnych akceleraciach (a teda nie bezdovodne), tym padom vynimocne a ignorovat ostatne vyhody, to mi hlava neberie.
Suhlasim, nikto z frajirkov so siltom naopak, co mali v nedelu nejaky vyjazd s ich bavorakmi a postavali pri umyvacke, by o to auto nezavadil, ale to ani nie je cielom, zapacit sa kazdemu.
Toto auto nie je konfekcia.
Inak same bla bla CVT od tych, co si mozno raz CVT vyskusali, to v tom lepsom pripade. Inak len poculi od inych.
Ze ma auto kopec vybornych vlastnosti, co ine znacky len tazko dostanu pokope do jedneho modelu, je asi samozrejme...No - nie je. Skor je ta snaha niekedy na smiech.
Ludia pisu rozdielne nazory na Lineartronic, ale to je dane tym, ze naladenie prevodovky je ine jednak medzi modelmi a aj medzi generaciami toho isteho modelu. Aj samotny HW prevodovky sa v case meni.
A samozrejme spravanie zavisi od sily stlacenia plynoveho pedala a zataze motora (stupanie, rovina,atd) a bohvie coho este.
Staci si pozriet napr. cerstvy test XV 1.6 - podla autora v pohode auto a tam si vsimnite, ako sa sprava pri teste akceleracie prevodovka - https😐/www.roadblog.cz/…1-6i-2019-vide👋 .
V case 23:02 vzorne radi stupne a 23:25 zase nie.
Inak recenzia trochu odflaknuta, tak doplnim.
Co je dalsie minus tejto hybridnej generacie, je citelne zmensena nadrz.
Z nejakeho dovodu vypustili plynovu vzperu kapoty, ale bez toho sa da zit.
Co sa tyka elektrickej pomoci - bohuzial nie je aktivna pri studenom motore (az o chvilu, podla teploty okolia), kedy by to bolo asi najzaujimavejsie.
Dvojstupnovy X-mode je zbytocnost, ide len o standardny X-mode s vypnutou kontrolou trakcie.
Plus je tusim trosku vacsi rozsah prevodov CVT.
Narast hmotnosti sice je, ale stale ide o relativne lahke auto.
Co sa skoro niekde nerozobera je, aka skvela vec je natacanie LED reflektorov do zakrut. Pritom to maju uz minimalne 5 rokov.
Aspon, ze si konecne niekto vsimol vyhlad z auta. To ma malo ktore. A v tejto kategorii mi ani ziadne nenepada.
Rezerva v zadeli, to uz spominane bolo. To pri aute ako Forester, ktore beha kade tade, je zasadny problem. To bysom riesil kupou aspon dojazdovky, ale na ukor priestoru.
To su vsetko dovody, preco som nakoniec ostal pri odchadzajucej generacii a nebolo ochotny doplatit rozdiel.
A boxer sam o sebe aj v tychto modernych prevedeniach naozaj ma trochu iny zvuk, kto to nepocuje, ten je asi hluchy od nitovania TDIciek 😊
Kydat uz len z principu na hoci tu najhorsiu "verziu zvuku", ktora sa prejavi len pri plnych akceleraciach (a teda nie bezdovodne), tym padom vynimocne a ignorovat ostatne vyhody, to mi hlava neberie.
Suhlasim, nikto z frajirkov so siltom naopak, co mali v nedelu nejaky vyjazd s ich bavorakmi a postavali pri umyvacke, by o to auto nezavadil, ale to ani nie je cielom, zapacit sa kazdemu.
Toto auto nie je konfekcia.
Tak jsme namisto turba dostali elektromotor s uctihodnym vykonem 12.3kW, ktery jen tezko dorovna tech 110kg hmotnosti navic.
To vse prineslo usporu mozna 0.5l na sto. O dlouhodobe spolehlivosti hybridniho ustroji o kterem nemuze nikdo nic vedet ani nemluve.
Da sa tady mluvit vubec o nejakem pokroku? No on to asi pokrok je, ale neprinasi zadny zvyseny uzivatelsky komfort, nebo vyhody, spis naopak...
To vse prineslo usporu mozna 0.5l na sto. O dlouhodobe spolehlivosti hybridniho ustroji o kterem nemuze nikdo nic vedet ani nemluve.
Da sa tady mluvit vubec o nejakem pokroku? No on to asi pokrok je, ale neprinasi zadny zvyseny uzivatelsky komfort, nebo vyhody, spis naopak...
Tak jsme namisto turba dostali elektromotor s uctihodnym vykonem 12.3kW, ktery jen tezko dorovna tech 110kg hmotnosti navic.
To vse prineslo usporu mozna 0.5l na sto. O dlouhodobe spolehlivosti hybridniho ustroji o kterem nemuze nikdo nic vedet ani nemluve.
Da sa tady mluvit vubec o nejakem pokroku? No on to asi pokrok je, ale neprinasi zadny zvyseny uzivatelsky komfort, nebo vyhody, spis naopak...
To vse prineslo usporu mozna 0.5l na sto. O dlouhodobe spolehlivosti hybridniho ustroji o kterem nemuze nikdo nic vedet ani nemluve.
Da sa tady mluvit vubec o nejakem pokroku? No on to asi pokrok je, ale neprinasi zadny zvyseny uzivatelsky komfort, nebo vyhody, spis naopak...
V januári ma pozval dealer SUBARU na predvádzaciu jazdu s Forestrom e Boxer. Keďže vlastním už tretím rokom LEXUS NX hybrid, zaujímalo, porovnanie oboch pohonov z užívateľského hľadiska. Oproti LEXUSU, ktorý má také isté pohonné ústrojenstvo ako RAV4 minulej generácie, v mestskej a prímestkej premávke Forester využíva pohon na elektrinu asi tak v tretinovej miere oproti Lexu. Aj dealer vravel, že je to mild hybrid, i keď Subaru to nedeklaruje. Spotreba Forestra asi po hodinovej jazde po meste bola 7,9 litra, s Lexom jazdím v zime ešte o liter menej. CVT prevodovka je príjemná pri rozbiehaní, podobne ako eCVT v Lexe, dvojliter stačí na mestské a prímestské jazdy, ale použitelnejší by tam bol 2.5 liter z Outbacku. S dizajnom Foresteru nemám problém, ale mám problém s cenou, 32.990 Eur za základ Pure mi prijde dosť, keď za 35.400 eur je Outback. Za 33.590 je RAV 4 hybrid 4x4. Ak by som sa mal rozhodnúť, tak z hľadiska hybridného pohonu má jednoznačne navrch Toyota. pričom je možne ju mať aj s manuálom a benzínovým dvojlitrom, tam to Subaru už zabalilo už dávnejšie. Zo Subaru je pre mňa použiteľným autom aktuálny Outback, nový Outback, ktorý sa už predáva v USA, ma sklamal dizajnom exteriéru a tiež interiéru - tablet na štýl Tesla. Či bude aj v novej generácii Outbacku aj e Boxer neviem, ale dvaapollitru zdvihli trochu výkon a krútiaci moment.
Bolo by prekvapujuce, keby Toyota nemala v hybridnych technologiach navrch nad hocikym inym.
Implementacia elektriky v Subaru ma dovod aj v symetrickosti, kedy je do retazca ten motorcek zaradeny na optimalnom mieste.
Bohuzial ten prinos sa mi za tu chvilu, co som s tym jazdil, zdal maly. Resp. mimo cesty a v meste to bude najcitelnejsie.
Ze je schopny chodit na cistu elektriku je plus voci ostatnym, ale realne by mi to asi bolo jedno.
No a aby som nezabudol - hybridny (bezkardanovy) 4x4 pohon Toyota a Lexusu fakt nie je ukazka, ako ma vyzerat optimalne 4x4.
Vyber kombinacii motorov, prevodoviek je pri Toyote velke plus.
Implementacia elektriky v Subaru ma dovod aj v symetrickosti, kedy je do retazca ten motorcek zaradeny na optimalnom mieste.
Bohuzial ten prinos sa mi za tu chvilu, co som s tym jazdil, zdal maly. Resp. mimo cesty a v meste to bude najcitelnejsie.
Ze je schopny chodit na cistu elektriku je plus voci ostatnym, ale realne by mi to asi bolo jedno.
No a aby som nezabudol - hybridny (bezkardanovy) 4x4 pohon Toyota a Lexusu fakt nie je ukazka, ako ma vyzerat optimalne 4x4.
Vyber kombinacii motorov, prevodoviek je pri Toyote velke plus.
Jo... taky vám nefunguje chronologické zobrazení diskuse? Mně se to otvírá jako diskuse/74618/11?ord=add, ale správně to má být diskuse/74618/1?ord=add
Nefunguje, a to už niekoľko dní.
SUV s ambicí do terénu je bez rezervy?
To je ale kravina!!
A stále chybí průvlak na lyže nebo sklopení středního sedadla... :no:
To je ale kravina!!
A stále chybí průvlak na lyže nebo sklopení středního sedadla... :no:
Jako bývalý majitel 3 vozů Subaru musím konstatovat, že to co se nabízí aktuálně v EU je jedním slovem tragedie. Motoristicky (výkonově) tak impotentní celou modelovou řadu nemá snad žádná automobilka. Outback zabili vyškrtnutím 3.6R, Forestera ukončením 2.0 XT a teď Levorga ukončením 1.6T ...
Co je to platné, že zbytek auta je dobrý anebo v něčem vynikající, když to celé zabije zcela nedostačující motor.
Jinak dlouhodobou spotřebu s Lesníkem 2.5 atmo s pouhým 5stupňovým manuálem (MY 2010) jsem měl 8.6 l/100 km (při lepší dynamice než současný model a daleko lepší zvukové kulise motoru) a s Lesníkem 2.0XT se dá v pohodě mimo město jezdit s průměrem 9 l/100 km...což mi přijde úplně směšný rozdíl zvážím-li dynamiku a celkový projev auta ....
Jako bývalý subarista si nedovedu představit, že bych si koupil jakýkoliv aktuální model...
Co je to platné, že zbytek auta je dobrý anebo v něčem vynikající, když to celé zabije zcela nedostačující motor.
Jinak dlouhodobou spotřebu s Lesníkem 2.5 atmo s pouhým 5stupňovým manuálem (MY 2010) jsem měl 8.6 l/100 km (při lepší dynamice než současný model a daleko lepší zvukové kulise motoru) a s Lesníkem 2.0XT se dá v pohodě mimo město jezdit s průměrem 9 l/100 km...což mi přijde úplně směšný rozdíl zvážím-li dynamiku a celkový projev auta ....
Jako bývalý subarista si nedovedu představit, že bych si koupil jakýkoliv aktuální model...
Teď jen víme, že z celkem normálního výkonu doluje dost špatná čísla a že jinak skvělé auto to nejspíše úplně zabíjí.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
tato prevodovka nezavija, ma dlhe kvalty ... asi nikto z nich najazdil 4 stupnove automaty ktore, kedysi boli presne take iste, 1tka do 80 a 2ka do 120....
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
"Staci si pozriet napr. cerstvy test XV 1.6 - podla autora v pohode auto a tam si vsimnite, ako sa sprava pri teste akceleracie prevodovka - https😐/www.youtube.com/watch?… .
V case 23:02 vzorne radi stupne a 23:25 zase nie."
https😐/www.youtube.com/watch?…
Na mě Subaru působí jako kráva, která řve a nejede. Motor se během krátké chvilky vytočí někam na 5200 a tam pak monotónně ječí a za celou dobu akcelerace ze 40 na 100 km/h otáčky jenom lehce stoupnou na 5900. Dieselový Tiguan je těžká nuda, ale motor je daleko tišší, otáčky během zrychlování třikrát vyletí nahoru a po přeřazení opět, stoupání otáček zcela přirozeně odpovídá stoupání rychlosti, prostě normální. A hlavně 150 koní dá kilo za 9,4 sec., kdežto v Subaru stejných 150 koní s podporou dalších 17 elektrických koní a s velkým kraválem dá kilo za 10,4.
A pokial niekto este napise, ze "stejných 150 koní", tak by mal kluce od auta radsej hodit do kanala.
Spotreba cez 8 litrov na tak velke benzinove auto s necelymi 1800kg a 4x4 s automatom ? Uplne normalna... autor pisal, ti uspornejsi sa dostanu aj na 7,5, bezne za 8 to je vyborne...
Ak ma niekto vacsie poziadavky na dynamiku, je vec druha, tam sa len ukazuje, ze to je nevhodny retazec pre takeho vodica. To plati aj v inych pripadoch, ak niekto chce z TIguana 1,4tsi pruznost 2.0TDi 125kw tak asi pojde s TSi trochu za viac, ako kludnejsi vodic pre akeho je ta 1.4 urcena...
A áno, spotreba cez 8 litrov na tak malé auto (4,26m je kompakt) s hybridným pohonom (!) je vysoká, neakceptovateľne vysoká. Za to jazdia pomaly nehybridné benzínové šesťvalce.
Proste tento (konkrétny) pohon je nevydarený a neobhájiš ho nijako. Proste Subaru (aspoň zatiaľ) požiadavky dnešnej eko doby nezvláda a jeho budúcnosť v EU nevidím ružovo.
Inak máš pravdu, že štvorkolka s benzínom za 7,5-8 l je úplne v pohode. Pre klasický spaľovák určite. ALE zabúdaš, že toto je hybrid (!). Kde je teda prínos toho hybridu, keď má spotrebu ako klasický benzín?
Takze lepsia pruznost v meste + cca 1-2l podla toho kde jazdis menej, ci to staci ? otazka pre zakaznika, isto by to mohlo byt lepsie, hlavne ten power gain
Klobukova jazda Dolny Kubin->Zilina bezne aj za 5.5-6 s CVT. A to je taka ideal okreskova trasa.
Problem je evidentne v style jazdy.
A teraz som si uvedomil, ze cez 8l mas po rovine(!) , udajne pomaly. No tak to je uz uplny nezmysel, kedze tie auta maju taku spotrebu pri dialnicnych rychlostiach.
Tá spotreba by bola dobrá na klasický spaľovák, ale ako píše kolega nižšie, konkurencia s baterkami a vyšším výkonom to dokáže o liter nižšie. A to je rozdiel. Proste ani na spotrebe nevidím prínos toho hybridu.
To je asi ako keby škodovka dávala do fábie 1,4MPI 40kw a 1.0TSI 85kw a stálo by to rovnako - MPI je pomalšie, a užranejšie, ale zato nezískaš výhodu v cene. Proste sa to nedá ospravedlniť, že ten pohon je v pohode.