Mercedes-Benz SL generace R129 patří mezi několik modelů německé automobilky, které si u nás vysloužily přezdívku. Kabrioletu se podle charakteristických tvarů říká "žehlička".
Cekal sem na svet v poradku a bych a motor velkej atd no a nakonec ta cena. Tu bez komentare? Tak ja si dovolim neco. Dobry gangsta auto no, starej fifty cent kchár a bengoro more, co jizdni vlastnosti, spotreba atd?
před pár lety jsem to měl na víkend půjčený, přesně v týhle specifikaci - V12 6 litrů automat, bylo to kabrio. Jelo to jako pila, ale žralo to i policajty kolem silnice. Progresmetr na palubce byl cejchovanej do 25L/100km, a byl furt za roh. Víkend vyšel na 2 a půl tisíce na benzínu, rád jsem se svezl, ale ještě radši vrátil.
Dám to pod tebe. Mám tuhle specifikaci už sedmým rokem a pořád mě to auto baví. Spotřeba je někde kolem 13l (úplný ***čky s nataženou střechou po okreskách), přes řekněme 18l když jezdíš bez střechy svižně, ale neblbneš. Taky se mi ale nepodařilo na skoro 80l naturalu ujet 300km.
Podvozek je i na dnešní dobu velmi dobrý a umí být jak komfortní, tak i vcelku sportovní. Co je přišernost je řízení a pak taky brzdy. Na ten výkon a hmotnost to moc nebrzdí. A řízení je asi jako v parníku.
Jinak motor V12 je hlaďounký, reakce okamžité, elektronika krom základního a velmi laxního protiprokluzu a ABS veskrze žádná (mám rok 1995). Chce to mít rychlý ruce (zvlášť s ohledem na "strmost" řízení) a zvlášť když s tím dlouho nejedeš dávat pozor.
Servisně je V12 žumpa strašná a je lepší vzít V8. Ale král motorů je jenom jeden...