Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes prodává prakticky nejeté SL 600 z roku 2001. Kabriolet s V12 nikdy nebyl registrován

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Mercedes-Benz SL generace R129 patří mezi několik modelů německé automobilky, které si u nás vysloužily přezdívku. Kabrioletu se podle charakteristických tvarů říká "žehlička".

Typický design je také důvodem, proč má tenhle vůz, vyráběný v letech 1989 až 2001, i dnes spoustu fanoušků. Jestli k nim patříte, mohl by se vám líbit kousek, který prodává přímo Mercedes prostřednictvím svého Classic Centra v kalifornském městě Irvine.

Zajímavý je z několika důvodů. Tak například jde o verzi SL 600 s šestilitrovým dvanáctiválcem o výkonu 289 kW, který spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Mercedes u této varianty uváděl schopnost zrychlit z klidu na 100 km/h za 6,1 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.

Kromě atraktivní strojovny pod kapotou je nabízená žehlička zajímavá také stavem a nájezdem. Auto totiž nebylo nikdy registrováno, takže vás asi nepřekvapí nízký nájezd. Na tachometru svítí číslo 427 mil, tedy 687 km. Nový majitel tak dostane prakticky nový a nejetý mercedes - a k němu i veškerou dokumentaci.

A cena? Nízká není, SL 600 je k mání za 135 tisíc dolarů, což je podle aktuálního kurzu asi 3,37 milionu korun. Pro zajímavost, na současné SL 500 s V8 je podle ceníku potřeba nejméně 3.273.050 Kč.

Jan Zajíc
Diskuze (5)

Doporučujeme

9. 4. 2020 13:40
6 společných let :-)
Dám to pod tebe. Mám tuhle specifikaci už sedmým rokem a pořád mě to auto baví. Spotřeba je někde kolem 13l (úplný ***čky s nataženou střechou po okreskách), přes řekněme 18l když jezdíš bez střechy svižně, ale neblbneš. Taky se mi ale nepodařilo na skoro 80l naturalu ujet 300km.
Podvozek je i na dnešní dobu velmi dobrý a umí být jak komfortní, tak i vcelku sportovní. Co je přišernost je řízení a pak taky brzdy. Na ten výkon a hmotnost to moc nebrzdí. A řízení je asi jako v parníku.
Jinak motor V12 je hlaďounký, reakce okamžité, elektronika krom základního a velmi laxního protiprokluzu a ABS veskrze žádná (mám rok 1995). Chce to mít rychlý ruce (zvlášť s ohledem na "strmost" řízení) a zvlášť když s tím dlouho nejedeš dávat pozor.
Servisně je V12 žumpa strašná a je lepší vzít V8. Ale král motorů je jenom jeden...
Avatar - Stejsn
9. 4. 2020 11:06
šestilitr žehlička
před pár lety jsem to měl na víkend půjčený, přesně v týhle specifikaci - V12 6 litrů automat, bylo to kabrio. Jelo to jako pila, ale žralo to i policajty kolem silnice. Progresmetr na palubce byl cejchovanej do 25L/100km, a byl furt za roh. Víkend vyšel na 2 a půl tisíce na benzínu, rád jsem se svezl, ale ještě radši vrátil.
8. 4. 2020 21:57
Re: co je na tom v richtiku?
No kdo che mít opici, musí mít i na banány. Jinak ale i mě by bohatě stačil osmiválec 500 SL! ;-)
8. 4. 2020 21:50
co je na tom v richtiku?
Cekal sem na svet v poradku a bych a motor velkej atd no a nakonec ta cena. Tu bez komentare? Tak ja si dovolim neco. Dobry gangsta auto no, starej fifty cent kchár a bengoro more, co jizdni vlastnosti, spotreba atd?
8. 4. 2020 21:45
Nááádhera!
Parádní stroj z dob, kdy byl svět ještě v pořádku! :-) :yes: :yes: :yes: