Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Novodobé přešlapy Škody: Nepovedla se sportovní Fabia nebo luxusní Octavia

Vládní speciál, superlevná Fabia nebo oslava úspěchů v rallye, i to jsou modely, které se automobilce Škoda zkrátka nepovedly.
Zpět na článek
13. 4. 2020 09:29
13. 4. 2020 11:37
13. 4. 2020 12:22
13. 4. 2020 12:37
13. 4. 2020 17:06
13. 4. 2020 23:28
13. 4. 2020 19:54
14. 4. 2020 01:08
14. 4. 2020 19:01
14. 4. 2020 23:24
15. 4. 2020 09:11
17. 4. 2020 23:18
23. 11. 2020 17:15
13. 4. 2020 08:44
Jiné problémy
Chybí mi tu facelift poslední Octavie. Ten z hezkého auta udělal obludu a kdo ví jestli nevyrazili pana Kabaně kvůli tomu.

Stejně tak suv jsou bída. Kodiaq krásný ale Karoq i Kamiq je po stránce designu humus. Přitom Seat Ateca vypadá jak Škoda a kdyby na něj jen dali logo škoda tak je mnohem hezčí než Karoq s obludnou zádí..
Rozbalit vlákno
6
13. 4. 2020 09:51
Re: Jiné problémy
Ateca kterou mimochodem vyvíjela Škoda měl být původně nový Karoq ale VW zavelel a z Karoqa byla Ateca.
Avatar - beibej
13. 4. 2020 23:24
Re: Jiné problémy
:-[] :-[] :-[]
Vzhledem k tomu, že tahle dvě auta byla vyvíjena současně nemohla být Ateca nástupnicí Karoqa. Mysli trochu než něco napíšeš :no:
15. 4. 2020 11:43
Re: Jiné problémy
Ateca a Karoq jsou technicky identická, společně vyvíjená a vyráběná auta. Stejně jako Rapid/Toledo.
13. 4. 2020 11:20
Re: Jiné problémy
Ja mel osobne s faceliftem Oktavky mnohem mensi problem, az kdyz jsem ji videl nazivo. Z fotek to vypadalo divne, nazivo naopak originalne, hodne i zalezelo na zvolene barve. Vyraznejsi barvy tomu dost pomohly, treba v modre metalize ten design vynikl krasne.
A stejne tak se mi treba vici libi Karoq i Kamiq, nez Kodiaq. Ateca ma mozna hezci zadek, ale u zbytku uz mi to tak neprijde. Ale jasne, jde o osobni vkus.
13. 4. 2020 12:14
Re: Jiné problémy
Souhlasím s tím že jde o věc osobního vkusu, pokud jde čistě o design tak pro mé oko nejhorší co kdy škodovka vyrobila je Fabia II generace a pak ten facelift trojkové Octavie, barva a kola dokáže hodně zachránit, ale ani po letech se mi to auto prostě nelíbí. Pokud jde o SUV tak můžu Karoq vyhlásit za nejhezčí ze škodovek, ale Ateca je přeci jen o fous hezčí. Kamiq se mi ze začátku nelíbil, ale naživo to překvapivě funguje, no a Kodiaq má výrazně hezčího sourozence v podobě Seatu Tarraco.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 01:11
Re: Jiné problémy
Za mě ne, může to být třeba RS v perleti, ale vypadá to hrozně.
13. 4. 2020 09:04
Top 3 ošklivek
1. čtyřoká octávie :-(
2. fabia junior :-(
3. skoda karoq :-(
Rozbalit vlákno
10
13. 4. 2020 11:00
Top 3 krasavice
1. čtyřoká octávie - při přímém pohledu zepředu
2. Superb 3 před FL
3. Yeti
13. 4. 2020 11:15
Re: Top 3 krasavice
Mě vytáčel design roomsteru z boku.
Snad ne všichni vědí - že dveře byly z YetihO!
13. 4. 2020 12:16
Re: Top 3 krasavice
1. čtyřoká OIII
2. Fabia Junior
3. Fabia R5 - naprosto nevyužitý potenciál a přitom stačilo poladit tu 1.4TSI na 110kW ;-)

Ano, bok Roosteru je lahůdka, ale auto funguje jinak dobře a v tmavších barvách to zaniká ;-)
13. 4. 2020 12:34
Re: Top 3 krasavice
Dokonce byla edice s takovou nálepkou, pruhem, co zakrýval ten schod
Avatar - beibej
13. 4. 2020 23:30
Re: Top 3 krasavice
"Snad ne všichni vědí - že dveře byly z YetihO!"
To asi těžko! Roomster měl předek společný s Fabií2, takže i dveře museli sedět k Fabii.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 01:14
Re: Top 3 krasavice
To opravdu neseděly.
13. 4. 2020 12:58
Re: Top 3 krasavice
Aktuální generace Supu před FL? Buď jsi spletl Supa nebo ta další dvě auta.
13. 4. 2020 16:02
Re: Top 3 krasavice
...ale já nepsal o "ošklivkách". To ten předem mnou.. :-!
15. 4. 2020 12:44
Re: Top 3 krasavice
Dal bych na první místo toho Superba 3 před FL a za ním hodně dlouho nic. :-)
13. 4. 2020 12:22
Re: Top 3 ošklivek
1. čtyřoká octávie
2. Fabia II.
3. Fabia Junior
Avatar - lordlord
13. 4. 2020 09:29
další
V Italii je továrna na výrobu toaleťáku značky Scala, vyrábí se i záchody značky Scala...
Rozbalit vlákno
5
13. 4. 2020 11:37
Re: další
Senzační informace, která nikoho nezajímala
Už nic nepiš.
Děkujem.
Avatar - Mikesus
13. 4. 2020 12:22
Re: další
mně ta informace přišla zábavná a nikterak mne nepohoršuje. Takže tvé tvrzení, že nikoho nezajímala, je lživé
13. 4. 2020 12:37
Re: další
Mě taky nepohoršuje.
Scala se jmenují stovky věcí.
Závidím ti ale, co ti stačí k zábavě.
Jak pravil již hořící Jan Hus:"Blahoslavení chudí duchem"
Teď se asi vod samý zábavy zblázníš:
V Brně je na Moraváku kino Scala.
A je i programovací jazyk Scala.
A taky to znamená "schodiště" v Latině.
Anebo https://scalaluxury.com/ si můžeš koupit nábytek.
To je ale zábava, co?
:-!
Avatar - lordlord
13. 4. 2020 17:06
Re: další
Ještě záchodová štětk* značky Scala, počítač v Černobylu...Když kupovali od Renaultu název, moc o tom nepřemýšleli.
Avatar - beibej
13. 4. 2020 23:28
Re: další
Od Renaultu? Já myslel od Yugo.
13. 4. 2020 10:19
Není cenově atraktivní
A poslední dobou už je doslova nehorázně drahá.Konkurence je o desítky procent levnější :no:
Rozbalit vlákno
6
13. 4. 2020 11:16
Re: Není cenově atraktivní
A to možná ještě nevíš o BRUTÁLNÍM zdražení z 1.4.2020, daleko největším za poslední léta.
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 18:36
Re: Není cenově atraktivní
Jo? A která, prosímtě? Odpovídající výbavou a motorizací té Scale. Deset procent možná, desítky procent rozhodně ne.
13. 4. 2020 20:45
Re: Není cenově atraktivní
I 30 se dá koupit za 325tis -Scala za 420tis Peugot 308 stojí taky 360tis. A jestli si někdo myslí že Škoda je kvalitnější než ostatní značky tak je zmanipulovaný idiot!
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2020 08:01
Re: Není cenově atraktivní
Tak si srovnej výbavu té i30 se Scalou. Za 325 tisíc je to holátko a věci, které má Scala jako základ ani mít nemůže.
308 sice je jako jeden z posledních kandidátů mého výběru aut, ale i tak mu pár detailů chybí, třeba bych uvítal v základu LED světla...
Avatar - Katikakus
14. 4. 2020 08:48
Re: Není cenově atraktivní
Na toho tupého osla doporučuji vůbec nereagovat. ;-)
14. 4. 2020 18:32
Re: Není cenově atraktivní
A to ještě zmíněné auta stojí o třídů výše...
13. 4. 2020 11:18
Mno mě tam chybí
Roomster (čistě designově) a Fabia RS. Pokus o Hothatch s dieselem, co se valí díky rozložení váhy v podstatě jen po předních kolech. Motor sice slušně táhle - ale křivka a reakce jsou na úrovni vhodné do dodávky. (kde 1.9TDI pracuje skvěle) nebo aspoň do tý obligátní OC v kombajnu.
Rozbalit vlákno
18
13. 4. 2020 13:03
Re: Mno mě tam chybí
To nebyl pokus o hothatch, škodovka potřebovala homologovat fabii wrc a muse mít výchozí model, proto rs vzniklo, jiný důvod to nemělo. Motorizace byla netradiční, ale moc variant nebylo - 1.8t byla už moc výkonná (pár jich existuje a není to moc uživatelsky vyvážené auto) a drahá.
13. 4. 2020 13:19
Re: Mno mě tam chybí
No-asi bych s tebou mohl polemizovat, ale dejme tomu. Stačilo jn natáhnout nárazníky. Ale jak jsi vzpomněl WRC napadlo mě, že mezi omyly by se směle mohla započítat Octavia WRC. Díky rozložení váhy a převisům již z prosté fyzikánlí podstaty nemohla být úspěšná proti autům té doby. Doba Eva a Imprezy končila. Vládu přebíraly HH s kolama v rozích.
13. 4. 2020 13:31
Re: Mno mě tam chybí
No dyť o tom ale RS byla, natažené nárázníky, trochu lepší výbava, a nepatrně výkonnější motor než co byla běžná nabídka (do fabie se dávala 1.9tdi normálně a také 2.0 benzín, obojí výkonově len lehce pod rs a s lehkou fabii to cvičilo i tak). RS byl skutečně spíš marketingový paket na splnění té homologace, reálné sportovní ambice to nemělo.

K octavii v zásadě souhlas, ideální auto do wrc to opravdu nebylo, ale na druhou stranu i tak dokázala i tak zanechat poměrně slušnou stopu.
13. 4. 2020 13:39
Re: Mno mě tam chybí
Jj Bruno, Armin a další. :)
Avatar - wakantanka
13. 4. 2020 16:27
Re: Re: Mno mě tam chybí
Previsy, neprevisy. V tej dobe keď sa rozhodli vstúpiť do WRC Fabiu myslím ešte nemali. A mala súperiť práve s WRX a EVO. Na odskúšanie techniky to stačilo. A aj v dobovom merítku to išlo (rovno) pekne.
13. 4. 2020 16:50
Re: Re: Mno mě tam chybí
Sáms napsal rovně.
Jinak EVo a WRX nebyly natažené hatche.
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 18:40
Re: Re: Mno mě tam chybí
Na to, jak proti ní brojíš, zase Octavia WRC nebyla takový propadák.
13. 4. 2020 19:28
Re: Re: Mno mě tam chybí
Já nebrojím.
Napadla mě až napsal o rally
A fakt s těma popsanýma handicapama nemohla bejt naprosto top.
Na druhou stranu jasně, že to byla hustota. Když je to WRC.
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 20:42
Re: Re: Mno mě tam chybí
Tak na to, že to byl vůbec první pokus Škody o auto takové specifikace, dokázala držet krok s nejlepšími a zajíždět bodované i pódiové pozice. Kdyby byla tak špatná, bude pravidelně někde na konci.
Avatar - wakantanka
14. 4. 2020 11:31
Re: Re: Mno mě tam chybí
Tak, nebolo to pravé orechové, ale vzhľadom k tomu, že to bol prvý pokus o auto v tejto kategórii to vôbec nebol zlý stroj.
13. 4. 2020 13:21
Re: Mno mě tam chybí
No pokud zmiňuješ spolehlivostní katastrofu 1.8TSI tak díky bohu za ten nafťák.
13. 4. 2020 13:33
Re: Mno mě tam chybí
Nene, kasickou 5V 1.8T, co se dávala do octavií. Pár fabií s tímto motorem existuje, ale bylo to přemotorované a drahé, jízdní vlastnosti ošemetné.
13. 4. 2020 13:37
Re: Mno mě tam chybí
Aha, ok.
Ta byla až na 225 koní v sérii (Třeba TT).
Byla všude. V Golfech atd.
OK :yes:
Moje chyba. Nedal jsem si to do správné doby :-O
13. 4. 2020 17:15
Re: Mno mě tam chybí
Fabia RS nebyl hot hatch, 96kw tdi byla bezna motorizace pribuznych koncernovych vozu. Jen ve Fabii to bylo "extra"
13. 4. 2020 19:29
Re: Mno mě tam chybí
Běžná nebyla, byla vzácná. Ale nepsali na to RS. To znamená Rally Sport. Takže to HH bejt měl.
V kterejch autech to kdy bylo vím sám dost dobře.
13. 4. 2020 19:58
Re: Mno mě tam chybí
Ano, to jsem tim "bezna" myslel. U jinych znacek sla poridit v normalnim modelu, ne ze by to tvorilo nejak velkou cast prodeju. I kdyz Ibiz je v porovnani s Fabii celkem dost
14. 4. 2020 19:13
Re: Mno mě tam chybí
Přesně tak. Ten motor se nějakou dobu montoval i do "běžných" verzí Ibizy a Pola.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 01:19
Re: Mno mě tam chybí
Kodiaq je mnohem míň hot hatch než ta Fabie.
13. 4. 2020 13:12
Dost subjektivní “přešlapy”
Aneb spíš co si tak autor usmyslel. Octavia long? Auto vytvořené na zakázku vlády, ta to posléze přehodnotila, to nebyl zrovna přešlap škodovky... Yeti po fl? Ryze subjektivní věc, pro mnoho uživatelů naopak získal na serióznosti, ne každý chtěl mít “hravé” auto. A edice fabie r5? Tak tam autor evidentně vůbec neví která bije, šlo pouze o to vyprodat staré motory 1.4tsi, což se díky edici a exotismu (v záplavě tříválcových fabií) povedlo naprosto dokonale a dost se po nich zaprášilo.
Se zbytkem se dá jakžtakž souhlasit, byť svoje místo by si tam zasloužil i roomster.
Rozbalit vlákno
2
13. 4. 2020 13:20
Re: Dost subjektivní “přešlapy”
Hlavně autor zapomněl na to, že R5 byla narvaná výbavou a po zohlednění tohoto byla za rozumné prachy.
13. 4. 2020 13:35
Re: Dost subjektivní “přešlapy”
Tak tak. Tohle má škodovka marketingově podchycené dobře, i octavií rs se prodává relativně hodně, a ne proto že by to někdo cíleně chtěl, ale proto že když nakonfiguruje běžnou octavii na obdobnou výbavu a motor tak zjistí že to stojí víc než rs. Proto se také do RS dostala čtyřkolka nebo automat.
Avatar - bystron
13. 4. 2020 14:58
Snad jen Fabia sedan a Roomster
Co je přešlap, zda méně povedené auto jako takhle, nebo jen auto o které nebyl příliš zájem. Osobně za přešlap považuji 1) Fabiu 1 sedan, protože byla škaredá 2) Chybí mi zde Roomster, který byl udělaný Fabia + Bouda, a nemělo to harmonický celek jako má třeba Berlingo. Naopak proti Fabii 1 Junior nic nemám, lepší mít fungující očesné auto, než se trápit s nějakou Pandou/Twingo. A Yeti je naopak super. On má blbé benzíny 1.8 tsi nebo jak se to jmenuje, ale jinak je to řidičsky a jízdně velmi šikovné auto. Yeti není super krasavec, ale je o to příjemnější. Třeba si vyzkoušet a uvidíte.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 18:42
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Roomster se možná designově netrefil do místního vkusu, ale nebyl to propadák. Prodejně byl dost žádaný a druhou generaci podřízla až Dieselgate.
Fabia Junior, bohužel, byla očesaná natolik, že i to Twingo bylo o třídu lepší auto.
13. 4. 2020 20:25
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Propadák vysloveně ne, ale žádne prodejní úspěchy to nedělalo. Proto druhá generace už měla být pouze přeznačkovaná caddyna, a to pak skutečně spadlo pod stůl v době dieselgate (jakkoliv to spolu nesouviselo).
Avatar - Blue Sun
13. 4. 2020 20:45
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Vůči všemu, co bylo zmíněno v článku, je Roomster rozhodně úspěšný model. Výsledek je spíš typickým přístupem VW, než důsledkem designu.
13. 4. 2020 21:16
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
To ani ne, naopak nízká prodejnost za očekváváním vedla k jeho konci, navíc vedle caddyny to skutečně nedávalo smysl.
Avatar - Blue Sun
14. 4. 2020 08:02
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
A proto vyvíjeli druhou generaci, aha... Roomster položil skvělý základ pro podobné auto se znakem Škody. To, že konec byl jiný, už není chyba Roomsteru.
14. 4. 2020 18:29
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Žádnou druhou generaci právě nevyvíjeli, prakticky od začátku prodejů bylo zřejmé že to byl krok vedle a škodovka segment opustila.
13. 4. 2020 20:58
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Tak podle mne byl Roomster naopak dobrý tah a celkove prodeje na úrovni 370.000, měřeno optikou a produkci Škody před 10 lety (napr. v kontextu prvního Supa) rozhodně propadákem nejsou. Navíc, když toto auto použilo techniku jiných modelů či zrecyklovalo tu již dávno zaplacenou (zadní náprava byla z OI). Podobný a ještě lepší kousek se Škodovce povedl s Rapidem.
13. 4. 2020 21:42
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Pro škodovku právě nízké prodeje byly důvodem proč se nepokračovalo v tom konceptu, vyjma povedeného startu prodeje neustále klesaly a bylo jasné že nad 40tis ročně to potenciál nemá (narozdíl od supa, který ukázal potenciál růstu - taky se ho pak prodávalo 2-3x více než roomsterů, o ekonomickém efektu nemluvě).

To bastlení různých platforem a vytváření modelů mimo běžnou produkci se ukazuje spíše jako problém - stejně problematický byl pak rapid, tam se musela poměrně záhy snižovat cena aby se prodeje trochu zvedli a časem přidat další variantu karoserie, přesto to stín fabie nepřekročilo. Další generace se radši k jménu rapid ani nehlásí, a je v podobné situaci - prodeje váznou a cenová politika opět jde na přetřes.
13. 4. 2020 22:12
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Tak Roomster se vyráběl 9 let, takže už presluhoval. A konec výroby se trefil uz do módy SUV, kdy už bylo na takový další model malého MPV objektivně pozdě.

Problematický rapid? Zde něco o produkci 3 roky po startu: https://www.google.com/url?…

A co si pamatuji, tak na začátku výroby v ČR byly očekávání 50tks ročně, o pár let později to byl reálně dvojnásobek. Ze 600tks, co skoda v Česku vyrabela. Auto, postavené na staré a již zaplacené technice, takže zlevňování z původně zastřelených cen rozhodně nebyl problém, ostatně konkurence zlevňovala obdobně. Stín Fabie to nikdy překračovat nemělo, mělo to suplovat staré Okty Toury a to se povedlo.

Co udělají prodeje Scaly uvidíme, až opadne Corona hysterie a rozjede se naplno výroba OIV, ale opět jde o takový mezimodel spíše pro méně náročné trhy.
13. 4. 2020 23:48
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
No a? Prodej roomsteru šel strmě dolu hned od druhého roku existence, to s přesluhováním nemá co dělat, to tak zkrátka bylo defacto od začátku. A proč to tak bylo je teď vcelku vedlejší - zůstává fakt že hluboce zaostal za očekáváním, zatímco celá škodovka rostla tak on jen ztrácel, tam jako není o čem, svoje zákazníky si to bez pochyby našlo ale úspěšný model to nebyl ani náhodou.

Ano problematický rapid - start prodejů dost problematický a silně za očekáváním, proto tak brzké úpravy cenové politiky a rychlé hledání alternativy v podobě spacebacku - což úzce souvisí se směřováním. Původni záměr prezentovat rapid jako duchovního nástupce octavie tour rychle vzal za své - škodovka sice potřebovala nějak zamáznout místo po vynuceném konci touru (vzhledem k šetření na octavii III nešlo prodávat současně starší a v mnoha ohledech sofistikovanější octavii II, jakkoliv to narozdíl od rapidu byla skutečně již zaplacená technologie) a tak to marketingově prezentovala takto, ale realita byla jasná - stín fabie to nemohlo překročit, zákazníky octavie tour to nikdy nezaujalo a naopak to jasně parazitovalo na fabii combi. Proto se druhá generace (scala) omezila jen na variantu hatchback a naopak fabie o kombi přijde (min v začátku, v tuto chvíli se s ní zkrátka nepočítá, jakkoliv občas pár novinářů rozvíjí teorie že možná bude)a že prodeje opět váznou už se řeší, a korona na to nemá vliv.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 01:27
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Ale zase je Rapid globální model, který pomohl prodejům na východních trzích. Vždyť ho prodávaly tři koncernové automobilky ve třech karoseriích. Resp. dvě z nich ho prodávají dál ve výrazně modernizovaných variantách.
14. 4. 2020 18:24
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Globální je jeho jméno, pravda že někde se fyzicky prodával i pod jinou značkou, ale jinde bylo naopak za rapid prodáváno přeznačkované polo. Každopádně trhák to nebyl nikde.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 00:19
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
To nevím, jestli byl trhák, tuším ty prodeje v Rusku zas tak nízké nebyly. Minimálně jim stojí za to, aby ho nadále modernizovali a prodávali, a to paradoxně i jako VW Polo. V Číně taky zůstává v nabídce.
16. 4. 2020 20:55
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
To už jsou ale jabka s hruškama. Ne levných trzích se často prodává i 30let stará modernizovaná technika, tam je použití rapidu spíš dílem toho že nikdo v koncernu nic podobného lowcost nedělal. Ale to jde vesměs mimo škodovku, snad jen v číně to vyrábí sama (resp. v rámci místní kooperace), jinak to jede vw.
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2020 21:04
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Fabia sdn rozhodně přešlap nebyl ani omylem. Ano, byla to nejméně prodávaná karoserie. Ale to neznamená že to byl neúspěšný model. Naopak. Právě díky některým designérským ústupkům sdílela mnoho částí s karoserií kombi, takže vývoj určitě nestál mnoho. A málokdo si uvědomuje, že to svým způsobem byla nejpraktičtější karoserie. Objem kufru byl větší než u kombi.
Avatar - caliban
14. 4. 2020 23:14
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Objem v litrech je zkreskujici udaj, sedan může mít větší objem v litrech než kombi, ale je tam menší prostor na výšku, což snižuje jeho praktičnost.
16. 4. 2020 20:57
Re: Snad jen Fabia sedan a Roomster
Reálně to přešlap byl velký, škodovka chtěla rychle reagovat na thalii a tak z combi zbastlila tohle. Prodeje mizerné, vzhled otřesný, praktičnost strašná. Taky proto to potichu zmizelo a neštěknul po tom ani pes.
13. 4. 2020 17:43
Fabia R5 edition
Pokud jsou speciální edice propadaky, nominoval bych Felicii Sportline. Byla to sice prijemna vybava (na pomery Felicie), ale sportovniho na tom nebylo absolutne nic. Sedacky se mimo barvy nelisily, podvozek byl seriovy (aspon stabilizator na predek u 1.3 by neuskodil) stejne tak motory.. A strisku patych dveri ve stylu Kit caru z nejakeho duvodu dostala edice mystery, ale sport line nem
Rozbalit vlákno
0
13. 4. 2020 19:54
A co Oktávka?
Ta měla taky jeden extra nepovedený kousek - v roce 1999 to byla 1.4 MPi, s "legendárním" skodovackym OHC a 44kW. Sprint za 18,5s, vmax 155.

Měla to být levná Okta, ale skončilo to prodejním debaklem, takže pak v tichosti zmizela z nabídky.

Ale štítek z téhle motorizace tehdy odvedl spoustu dobré práce na zádi mě upravené 1.8T. :yes:
Rozbalit vlákno
24
13. 4. 2020 20:06
Re: A co Oktávka?
Byl myslen skodovacky 1.0/1.4 OHV?
Ten motor sam o sobe byl propadak. Byl sice spolehlivy, ale spotreba a dynamika byla mizerie i ve Fabii.. VW mel v te dobe 1.4 osmiventil s lepsimi parametry.
Pritom modularita toho OHV umoznovala objem 1.2l, ktery tenkrat v nabidce VW chybel.
13. 4. 2020 20:36
Re: A co Oktávka?
Ono to bylo složitější, škodovácká 1,4 měla výhodu v tom že byla lehká, odolná a především levná. Samozřejmě těch 40let kariéry se nedalo opomenout, ale pro fabii jako základní motor v pohodě. Snižovat tomu kubaturu nemělo žádný smysl, vyvíjené htp bylo s ohledem na určení auta vhodnější (sice větší spotřeba, menší životnost, ale na městské cukání fabií akceptovatelné, a především pasující do koncernových řad motorů). Chyba bylo pouze nasazení v octavii, v kompaktu to nemělo co dělat.
13. 4. 2020 20:56
Re: A co Oktávka?
Ono by to bylo asi neco jineho, kdyby nechali trochu tocivejsi naladeni z Felicie. Ten motor mel potencial, ale zustal nevyuzity.. zajimalo by me, jestli se to skrtilo kvuli emisim nebo jen proto, aby byl v nabidce nejaky slaby motor...
13. 4. 2020 21:16
Re: A co Oktávka?
Tak spíše platí to druhé, aby starý levný motor nekonkuroval novějším a dražším německým 16V.

Bohužel tak, jak Okta měla několik velmi dobrých motorizací, tak ve Fabii to byla téměř globálně bída. Zastarale OHC motory, pak tragédie jménem HTP, která na takto těžké auto neměla. Výkonný motor zastupoval starý 8V dvoulitr, později raritní dieselové RS (ovšem s cenovkou půl mega). Papirove silný 1.4 16V 74 kW byl zprevodovan do lehka, takže lépe se jezdilo slabší verzi 55/59kW s delší prevodovkou, což byl asi jediný rozumný benzínový motor ve Fabii.

V dieselu pak šlo o slabší 1.9-ku. SDi byla traga už ve Felicii a tehdy módní vlnu dieselu ve Fabii dorazily trihrnky 1.4TDi.
14. 4. 2020 19:09
Re: A co Oktávka?
Motory nic moc. Ale to byl obecný problém celého koncern VW. Například motorem 1.6 16V koncern VW velmi šetřil. Třeba do Oktávky se nikdy nedostal, pokud nepočítáme verzi FSI, která ale měla krátký život.
Ale dvoulitr byl fajn a byl jednou z výsad Fabie (přesnějši řečeno v pouze v Evropě, protože třeba v Mexiku, kde se dvoulitr od začátku tisíciletí vyrábí, ho Ibiza mohla mít).
15. 4. 2020 08:49
Re: A co Oktávka?
Prave proto si myslim, ze kdyby se misto skrceni pomoci snizeneho prirezu saciho potrubi zmensil objem, byl by vysledny motor lepsi, aniz by konkuroval VW a naopak doplnil nabidku.. Misto toho mel ten motor dost neprijemny 'dieselovy' prubeh s kratkou spickou kolem 2500 ot a nicim okolo...

Je fakt, ze ta nabidka byla zvlastni.. spodek nabidky 44 - 50 - 55kw najednou hop - 74kW a pak jen 85kW, ale zase skokem z 1.4 na 2.0.. chybelo neco mezi.

Jinak dvoulitr nebyl stary motor, rada EA113 vznikla v 90. letech, dvoulitr byl jen zvetsena 1.6 z Octavie.
15. 4. 2020 09:38
Re: A co Oktávka?
Dvoulitr se montoval už v roce 1988 do Audi 80, patří ještě do řady EA827 (čili základ konstrukce pochází z počátku 70. let). Koncern VW tehdy razil směr TDI PD a FSI, což byly slepé uličky, a na ty běžné motory tehdy trochu kašlal. Měl třeba dobrý motor 1.6 16V, ale skoro nikam ho nemontoval, ze Škodovek ho dostal až Roomster a dvojková Fabia a později Rapid, ale jen pro trhy mimo EU.
28. 5. 2020 13:20
Re: A co Oktávka?
To ze jsou oba osmiventilive dvoulitry neznamena, ze to je stejny motor. Ve fabii a octavce je EA113, blok vychazi z 1.8 20V. Od EA827 se lisi hlavne absenci pomocneho hridele, ze ktereho bylo hnane olejove cerpadlo pres rozvodovy remen - u EA113 je pohon cerpadla retezem primo z kliky.
16. 4. 2020 21:04
Re: A co Oktávka?
No ona “slabší” 1.9 tdi byla na tak malé auto dost výkoná, a to měla v praxi papírové údaje ponížené aby byl obchodní prostor pro RS.

Jinak SDI nemělo s felicí nic společného, zcela jiný motor, ve felicii to byl starej předkomurkovej diesel původe z dvojkovéjo golfa, sdi bylo už přímovstřikové tdi bez turba, a nutno uznat že ve fabii nejelo zdaleka tak špatně (výkon jako benzíny, větší kubatura) při skvělé spotřebě
13. 4. 2020 21:46
Re: A co Oktávka?
Tam se šlo zlatou střední cestou - motor jen mírně upravit tak aby splňovat jednak emise a jednak šel zabudovat do koncernových platforem. Výkonové parametry dobově přijatelné (koneckonců dnešní fabie na tom není s atmo litrem nijak zásadně lépe), cena v rámci dalších koncernových motorů nízká, a o to šlo.
13. 4. 2020 20:48
Re: A co Oktávka?
Ano, litr byl prodejní debakl ve Fabii, 1.4-ka v Okte.

Jenže taky pro srovnání, Fabia se základní 1.4-kou zacinala v roce 2000 na 260t. S německou 1.4-kou a 16V byla za 340. To při průměrném platu 13.000.
15. 4. 2020 08:50
Re: A co Oktávka?
To se tezko srovnava, kdyz 16V nebyl nabizen v zakladni vybave. Za 340k bylo nabizene i SDI a pochybuji, ze naklady na vyrobu 16V byly srovnatelne...
15. 4. 2020 09:17
Re: A co Oktávka?
Motory VW byly ještě modulárější, protože šlo víceméně jen o to, jak velké válce se do litinového bloku vyvrtají. Třeba motor blok motoru EA827 mohl generovat objemy 1.3 až 2.0 litru a mohl být kombinován se vším od osmiventilových hlav až po přímovstřikové turbomotory a navíc posloužil jako základ pro konstrukci prakticky všech (turbo)dieselů 1.5 až 2.0 litru. Menší EA111 mohl generovat objemy 1.0 až 1.6 litru.
Ve výsledku to nebylo o technice, ale o obchodní politice. S pořádnými sacími kanály by mohl mít motor Škoda klidně kolem 60 kW, ale kdo by pak koupil dražší a na údržbu náročnější motor od VW 1.4 16V 55 kW?
16. 4. 2020 21:08
Re: A co Oktávka?
No ono to nedávalo smysl právě proto výše zmíněně - toto výkonové i objemové spektrum mělo VW pokryté v rámci standardizovaných modulových řad, škodovácký motor byl absolutně mimo jakoukoliv unifikaci, upravovat ho by bylo nerentabilní.
17. 4. 2020 11:38
Re: A co Oktávka?
Prave proto si rikam, proc OHV bylo upraveno zrovna na varianty 1.0 a 1.4, ktere melo VW pokryte uz radou EA111 v mnoha verzich... Klika z felicie a vlozky z 1.0 by daly moderni obdobu 120 (72x72, 1172ccm) ktera by sla urcite naladit na 44kW bez toho, aby to museli umele skrtit zuzenym sacim potrubim..
18. 4. 2020 12:52
Re: A co Oktávka?
Jednoduché - z 1,3 na 1,4 to bylo zvětšeno kvůli možnosti aplikace ve fabii resp. snazšímu uplatnění (1,3 byla horkotěžko únosná v mnohem lehčí felicii, ve fabii by to bylo strašně slabé), kdy díky větší kubatuře a upravenému zpřevodování šlo o základ který šlo nějak akceptovatelně nabízet. Litr byl samozřejmě totální omyl, taky proto to zmizelo ze světa bez větší stopy.
19. 4. 2020 01:52
Re: A co Oktávka?
To zvetseni na 1.4 zvysilo tocivy moment na nejakych 120Nm, ale byl v podstate jen na papire, protoze ten moment byl dostupny jen v uzkem pasmu kolem 2500rpm.. a priskrceni ten motor naprosto znicilo nad 3500. Dlouha prevodovka tomu taky nepomohla.
To 1.3 mela sice nizsi moment, ale dostupny v sirsim spektru, takze ve vysledku Felicie jela o dost lip. Akorat se musela vic tocit, do 2500 to byla mrtvola...
22. 4. 2020 10:08
Re: A co Oktávka?
No jasně, však to píšu - ty úpravy byly především kvůli těžší fabii, že to nebude trhač asfaltu a oproti lehké felicii to pojede o něco málo hůř bylo očekávané, však to taky plnilo jen roli základního motoru fabie, kdo chtěl víc tak měl na výběr další varianty.
22. 4. 2020 10:47
Re: A co Oktávka?
No, tezsi fabia a lehka Felicia... Ona ani Felicia po faceliftu nebyla zadny strizlik, muj kombik realne vazil lehce pres tunu, takze rozdil byl jen 60kg proti kratke fabii, pokud se da verit oficialnimu udaji 1070kg.
23. 4. 2020 12:40
Re: A co Oktávka?
No felda (s 1.3) se nedostala přes 985kg, krátká měla něco přes 930. Krátká fabie měla přes 1060, tzn cca 15% rozdíl, čemuž zhruba odpovídala právě úprava motoru.
28. 4. 2020 08:33
Re: A co Oktávka?
Mozna byla tak lehka ze zacatku vyroby v social edition, ale postupne tezkla.. Byl jsem na nekolika vahach a zadna pod tunu nesla a to tam nebyla zadna extra vybava (airbag a el okna).
29. 4. 2020 09:33
Re: A co Oktávka?
Kdepak, to jsou tabulkové údaje. tam se lišil jen FC kdy se přidalo pár výztuh, ale přes těch 985 to opravdu nešlo. Je spíš s podivem že fabia byla tak lehká, protože ten rozdíl tuhosti skeletu byl obrovský.
29. 4. 2020 10:01
Re: A co Oktávka?
Ale tabulkove udaje a realne se, zda se, rozchazely. Moje mela oproti technicaku 50kg navic, coz neni uplne zanedbatelne.. se spolujezdcem uz to bylo na tabulkove vaze Fabie. A i tak zvladla stovku pod 14s, zrejme diky kratsi prevodovce (a to jsem tam mel predfaceliftovou prevodovku, co byla o neco delsi)
30. 4. 2020 11:50
Re: A co Oktávka?
Otázka co znamená reálné? Že to někdo vážil? Jak a kde? Tabulkové údaje jsou dělané podle normy aby byly porovnatelné, takže jestli felicie v nějakém okamžiku měla reálně o 50kg víc než říká tabulka, tak to samé měla i ta fabie. Jinak řečeno nejde až tak o tu absolutní hodnotu, ale ten rozdíl, a ten tam vždy byl.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2020 01:08
R5 1.4
S tou R5 nesouhlasím. Čekat, že Škoda kvůli limitce vyvine prvotřídní hot hatch, bylo naivní. R5 ale dostala motorizaci, která se jinde neobjevila. Ano, kdyby poladili podvozek a přihodili pádla, byl bych radši, ale i tak z ní jednou bude zajímavá rarita.
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2020 19:01
Re: R5 1.4
IMHO nebude. Nechytlo se to. Nemálo kusů celkem dlouho visedlo v inzerci. Kdyby to nebylo zmíněno v článku, tak bych si na ni ve výčtu failů ani nevzpomněl, přitom třeba na Fabii Juinor člověk nezapomene nikdy :D
Problémy jsou dva. Jednak tomu chybělo trochu něco navíc, buď výkonově, nebo podvozkově, nebo desgnově. A hlavně něco přebývalo - robotizovaná převodovka DSG, která sebere polovinu zábavy za volantem takové auta.
14. 4. 2020 18:03
Největší škodovácké faceliftové přešlapy...
...které škodovce opravdu hodně uškodily, postihly bohužel Octavii. Zatímco facelfit I. generace byl decentní a velmi povedený, facelift II. generace (korejská rozteklá světla) i nesourodé dvojité světlomety u faceliftu III generace (vozu dávají hrozný pidlooký pohled) jsou mimořádně devastující designové hrůzy a strašně by mě zajímalo, který šílenec je schválil do výroby! Tato rozhodnutí totiž působí jako záměrná sabotáž prodejů! Nebo prostě ten, kdo rozhodoval, nemá ani špetku vkusu! :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2020 21:09
Re: Největší škodovácké faceliftové přešlapy...
Naprosto nesouhlasím. Ano, FL Octavie II přinesl trochu korejského vkusu. Ano, FL Octavie III byl trochu kontroverzní, ale rozhodně byly FL velmi povedené. Koneckonců, žádný FL neměl negativní dopad na prodeje.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 14:39
Re: Největší škodovácké faceliftové přešlapy...
Za mě je FL OIII nejhorším faceliftem, jaký kdy udělali.
18. 4. 2020 12:59
Re: Největší škodovácké faceliftové přešlapy...
Já bych se nedržel tak zpátky. Podle mne to byl nejhorší facelift všech dob ve známém vesmíru. Kvůli tomu jsem dokonce upustil od nákupu tohoto vozu Přitom stačilo ta velká světla na O3 malinko vzhledově přiostřit - zúžit.
18. 4. 2020 12:56
Re: Největší škodovácké faceliftové přešlapy...
Vidím to stejně, facelift na octavii se už dvě generace naprosto nepovedl. Jsem zvědavý na tu další příšernost v současné generaci.
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2020 21:14
Novodobé přešlapy byly úplně něco jiného
Přešlapy byly za mě především motorizace.
1,0 ve Fabii
1,2 HTP obecně
absence 1,6 ve Fabii
1,4 OHV v Octavii
2,0 TDI-PD

Věci jako Fabia junior, Octavia Classic a další byly jen reakcí na zaplnění mezery v nabídce na trhu. Ano, i Fabia Junior prostě měla své kupce, ať se nám to líbí nebo ne... Ale nikdo v té Fabii junior nechtěl ten litrový zmetek.
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2020 22:56
Re: Novodobé přešlapy byly úplně něco jiného
Novodobá reinkarnace motoru OHV 1000 MB nebyla tak špatná, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale prostě se vůbec nehodila pro Fabii. Ta byla na takový motůrek příliš těžká. Však také byl tento agregát v Česaně na pokyn VW vyvinut primárně pro základní verzi VW Lupo a Seat Arosa.
Avatar - caliban
14. 4. 2020 23:24
Citinogo
A co Citigo? Městská škatule se znakem škoda, bez výbavy za cenu Fabie, dobrá tak leda pro rozvoz pizzy.
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2020 09:11
Tak teda nevím
Osobne nechapu, proc furt nekdo utoci na Fabii Junior. Jo, s nelakovanymi naraznikyy nevypadala k svetu, nicmene auto melo zcela jiste sve misto. Prevazne mezi obchosnimi zastupci, jako sluzebni vozy a tak, kde tyto veci mely urcitou nespornou vyhodu. Prostě základní socialnk vybava, ktera vzdy, u kazdeho modelu, vypada hrozne. Stačí se podivat na Octavii mk.3, coz je krásne auto, ale v uplne nejlevnejsi variante, s nelakovanymi zrcatky, na plechovych kolech a klikami, interiérem z Octavie 2 predface, to taky nevypada k svetu. Osobne bych, kdyz uz se bavime o Škodě, videl v žebříčku Fabii 2. Generace v provedeni Scout, ošklivější skodovku opravdu neznam. A co se tyce Fabie Sedan, ta se mi od ditete vzdy nejakym zpusobem libila, bohuzel se prosadila defakto jen jako celozivotni vozidlo u penzistů.
Rozbalit vlákno
0
16. 4. 2020 08:19
O3 FL a Roomster
Trošku se podle mě zapomnělo na jiné a mnohem větší zrůdnosti z boleslavi a to čtyřoká ovce (O3 FL) a za mě úplně největší ohavnost dosahující skoro kvalit fiatu multipla a to Roomster. Sorry jako, ale ta boční linie a kontrast nízké přední vs vysoké zadní okno byl prostě humus
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2020 23:18
R5 edition
R5 edition, byla za cenu 1.0 Monte Carlo po doplnění výbavy. Vyšla mě na 350tis bez DPH.

Hned jsem udělal úpravu od APR na 120kw, přidal volant s pádly. Mám tu ještě podvozek Bilstein B6 a kotouče 330mm (stačí vyměnit držák trmenu a kotouč, desky jsou stejné) Stálo to vše cca 25tis bez DPH. Spokojenost, využívám denně, za rok najeto 30tis km.

Předtím jsme měl třeba Fiestu ST 150 2.0 110kw a ta jela teda výrazně hůře.
Rozbalit vlákno
0
23. 11. 2020 17:15
Octavia Long
Kolikrat mam Vam pisalkum psat, ze Octavia Long se v Cesane jen vyvynula, ale vyrabela na lince ve Vrchlabi, stejne tak jako cvicne WRC a pancerovana Octavia pro Rusko.
Rozbalit vlákno
0