Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Který infotainment nejvíc rozptyluje řidiče? Testovala se Škoda, Hyundai i BMW

V posledních letech dochází k výraznému nárůstu nehod, ve kterých má hlavní roli nepozornost. Ta přitom může být způsobena i komplikovaným ovládáním infotainmentu.
Zpět na článek
16. 4. 2020 13:44
16. 4. 2020 15:28
16. 4. 2020 15:34
16. 4. 2020 17:05
16. 4. 2020 20:50
16. 4. 2020 18:24
16. 4. 2020 22:19
17. 4. 2020 08:48
17. 4. 2020 09:04
Avatar - xxc
16. 4. 2020 13:44
Čudný test
Na citigu sú tlačítka na ovládanie teploty a otáčok ventilátora. Rovnako, ako prepínanie staníc v rádiu. A v navigácií nejde myslím vyhľadávať počas jazdy (kedysi to ľudia chválili v mazde). A celkom dobrá vec, že to pokračuje, kde to skončilo. Čiže po naštartovaní si nájde mobil a pusti sám z neho pesničky (spotify a pod.)
Rozbalit vlákno
2
16. 4. 2020 14:18
Re: Čudný test
Je to tak stejne i v elektrickym citigo?
Avatar - xxc
16. 4. 2020 15:28
Re: Čudný test
O elektrickom píšem, iné sa už ani nepredáva. Ale asi to bolo stejne. Dosť záleží na mobile, navigácia je v mobile. Umiestnené je to dobre. Ale je ešte čo v aplikácii move&fun vylepšovať.
16. 4. 2020 15:11
Tablety v autě
Už jsem psal X krát, že nové technologie rozptylují řidiče, na jedné straně se dělají různé bezpečnostní asistenty, na druhé straně se zvyšuje složitost nastavení auta na běžný provoz. Hlavně že to vědí a nikdo nic neřeší. Některé funkce by měly zablokovat pouze na stojící vozidlo a základní věci nechat na tlačítka. :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
16. 4. 2020 17:42
Re: Tablety v autě
To ale není dost cool a moderní. A ani to není výhodné pro výrobce.
16. 4. 2020 15:34
ta ble ty
Rozumny clovek nebude zadavat cestu do navigace behem jizdy, pokud to nejde zadat hlasem a nebo to nema na par kliku v oblibenych.
Vemte si variantu, kdy jedete na vylet s rodinou a navigaci ovlada manzelka. Jak prakticke je zastavovat vuz kvuli tomu aby spolujezdec mohl neco nastavit?
Rozbalit vlákno
4
16. 4. 2020 17:05
Re: ta ble ty
Nebo treba v Anglii v podstate staci zadat smerovaci cislo (6-8 znaku) a je to +-100 metru (identifikuje blok nebo ulici, casto primo budovu), zbytek adresy uz je vlastne jen popisne cislo.

A to jde zadat i za jizdy.
Ano, musite teda tu smerovacku znat. Ale vetsinou znate celou adresu vcetne smerovacky. Jindy ale potrebujete najit obchod nebo letiste apod. to je potom zadavani tak jak to zname :-)

Napriklad: SW1A 0AA a je to Big Ben :-) Viz google mapa https://www.google.com/…s/place/SW1A+0AA
Avatar - palix
16. 4. 2020 20:50
Re: ta ble ty
Väčšinou nie je problém na chvíľu zastaviť, alebo ak je človek v meste, tak na zadanie, zmenu trasy využije červenú na križovatke - ak ide o pár klikov.
Nechať ovládať navigáciu manželke... to by som aj tak musel zastaviť na najbližšej odstavnej ploche a spraviť to sám :). Lepšie ako keď kedysi čítal mapu spolujazdec = manželka. To museli byť NERVY. Našťastie som to už nezažil :). Asi by to dopadlo rozvodom po dovolenke :).
Avatar - wakantanka
17. 4. 2020 08:45
Re: ta ble ty
Akože je mi jasné, že každý máme na svoje polovičky iné nároky, ale keby moja žena nevie čítať mapu, tak nie je moja manželka. :) Mňa sa bežne cestou k moru opýta štýlom kde sme? A po odpovedi mrkne do papierovej mapy. A nasleduje otázka, ako ďaleko a ako dlho ešte? Rovnako tak zvláda navigovanie podľa mapy aj v meste. Lenže ona aj aktívne šoféruje, takže si okolie všíma a nenecháva sa len voziť a nespolieha sa len na mňa a moje orientačné schopnosti. :)
17. 4. 2020 13:23
Re: ono to záleží
Souhlasím. Když už navíc navigaci zadávám za jízdy, buď spolujezdec, nebo hlasem. Když to vezmu za sebe (mám Karoq), tak to vidím následovně. Spoustu věcí myslím, jde vyřešit jedním nastavením nebo předdefinováním.
- bod 1 a 2 klimatizace => neměním nastavím 22° a profil klimatizace (jak hodně má foukat). Pokud vezu někoho "citlivého" přepnu na profil, který mám připravený na citlivé lidi (aby nefoukala tolik), teplota zůstává stejná.
- Bod 3 => řeším hlasovým ovládáním. Většinu adres mám v oblíbených, ale stejně to zadávám hlasem. Funguje to dobře. Na obrazovku se ani nemusí klikat, pokud to potvrdím kolečkem na volantu. I oblíbené položky mám uložené v profilu.
-bod 4 => myslím že jde hlasem, ale nezkoušel jsem, jde každopádně kolečkem na volantu
- bod 5 => řeším hlasovým ovládáním (funguje jen na DAB stanice).

takže za mě shrnuto v testu dělají věci, které si nemyslím, že je potřeba dělat za jízdy nebo ovládat na display u nového auta. Možnosti se v tomto směru hodně rychle posouvají a s hlasovým ovládáním nemám problémy a to mám ještě to "hloupé nelaurovské" které mě zdvořile nezdraví :).
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 18:24
Blbé je
že žádný předpis nemůže zakázat za jízdy autem ovládat auto.

Za mě bych se ale přikláněl k tomu, aby za jízdy byly funkce ne nezbytné pro jízdu (nastavení barev, jízdních režimů atp.) vyblokovány a nedostupné a umožněno je nastavovat pouze u stojícího vozu! :-!
Rozbalit vlákno
0
16. 4. 2020 20:29
Ovládání přes displej
je jeden z důvodů, proč jsem po dvaceti letech a šesti Octávkách tento model opustil. Je to nebezpečné.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - palix
16. 4. 2020 20:52
Re: Ovládání přes displej
O pár rokov si budeme priplácať za odľahčené verzie áut = bez systémov, komfortných prvkov, asistentov... Tak ako je to u športiakov - odľahčená verzia = viac peňazí :).
Okrem Mazdy sa už vydala cestou nedotykových displayov aj Honda. Uvidíme, čo bude o 5 až 10 rokov. Sú veci, ktoré nie je potrebné meniť = ovládanie tlačidlami :).
16. 4. 2020 22:19
Sync3
...ford lepší ako škoda??
...neverím 😄
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
17. 4. 2020 08:48
Re: Sync3
mno podľa toho čo čítam o najnovšej generácii multimédií od Škodovky, tak ja tomu celkom aj verím. Nedávno tu popisoval ktosi svoj život s novým Seperbom iV a ten systém bol na zaplakanie.
16. 4. 2020 23:43
Tvl se pos.rali v kině
To bych nedal ani náhodou, možná to topení, takže nula bodů.
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2020 09:04
...
Bohuzial, automobilk sa na to v tejto chvilu pozeraju cez peniaze. 2 displeje su lacnejsie ako 10 cudlikov. A za tie displeje si ludia este priplacaju. A toto je vysledok. O 5 rokov si budeme priplacat za cudliky...
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2020 11:56
Jen potvrzení...
...toho, že neustále cizelovaný iDrive je nejlepší cestou. MBUX je tak trochu jednooký mezi slepými králem a to hlavně díky obstojně fungujícímu hlasovému ovládání. Zároveň je dobře vidět, že i mainstream, který u obdoby bavorského systému rezignoval na snahu ušetřit funguje neskonale lépe, než dotyková konkurence. BMW a Mazda :yes:
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku