Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M135i xDrive – Golf R má nového kamaráda

Jedničkové BMW se mezigeneračně změnilo k nepoznání. Po testu vrcholu naftového přichází na řadu vrchol absolutní, verze M135i xDrive.
Zpět na článek
6. 5. 2020 13:18
6. 5. 2020 13:20
6. 5. 2020 23:55
6. 5. 2020 13:28
6. 5. 2020 13:39
6. 5. 2020 13:49
6. 5. 2020 13:52
6. 5. 2020 20:16
6. 5. 2020 23:57
6. 5. 2020 22:33
7. 5. 2020 10:39
7. 5. 2020 11:11
7. 5. 2020 12:01
6. 5. 2020 13:51
6. 5. 2020 14:19
6. 5. 2020 14:50
6. 5. 2020 15:03
6. 5. 2020 17:13
6. 5. 2020 15:38
6. 5. 2020 13:56
6. 5. 2020 14:31
6. 5. 2020 14:41
6. 5. 2020 14:53
6. 5. 2020 14:59
6. 5. 2020 15:02
6. 5. 2020 15:39
6. 5. 2020 15:38
6. 5. 2020 16:11
6. 5. 2020 16:12
6. 5. 2020 16:25
6. 5. 2020 16:50
6. 5. 2020 17:16
6. 5. 2020 17:18
6. 5. 2020 17:42
6. 5. 2020 17:03
7. 5. 2020 11:18
7. 5. 2020 14:06
7. 5. 2020 04:15
6. 5. 2020 18:10
6. 5. 2020 22:37
7. 5. 2020 04:16
7. 5. 2020 04:20
7. 5. 2020 18:27
8. 5. 2020 06:26
6. 5. 2020 22:55
6. 5. 2020 19:07
6. 5. 2020 19:22
6. 5. 2020 20:00
6. 5. 2020 20:26
6. 5. 2020 21:48
6. 5. 2020 22:24
7. 5. 2020 15:24
6. 5. 2020 22:29
6. 5. 2020 22:38
6. 5. 2020 22:42
6. 5. 2020 22:55
6. 5. 2020 13:06
Tak to je škoda...
...že jsi se Stando s tímhle netrefil do minulého pátku v Mostě. Stálo by za to ho prubnout a porovnat s časy co tam už zajel Machi.
Černá kola opět ničí vzhled, jako u většiny aut.

P.S.: souhlas, nijak výjimečné auto, které zapadá mezi ostatní konkurenty.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Frey
6. 5. 2020 13:18
Maska
Tie ladviny su hrozne. BMW v poslednej dobe nejde, na novej 7er a velkych Xkach su obrovske, opulentne, na tomto aute vyzeraju ako cinska napodobenina BMW :no:
Rozbalit vlákno
2
6. 5. 2020 13:20
Re: Maska
Čínski zákazníci to chcú, tak sa im BMW prispôsobuje.
6. 5. 2020 23:55
Re: Maska
Tak proč sakra pro nečínské zákazníky, kteří mají vkus, BMW nevyvine jinou verzi předního nárazníku s nízkými ledvinami? Vždyť ty hnusné, vysoké jsou ve své horní třetině stejně zaslepené, takže s termomanagementem motoru by vůbec nemuseli hýbat!
Avatar - Dinar
6. 5. 2020 13:28
Divení
"...přesto se nemůžu zbavit dojmu, že jízdně ve srovnání s áčkovým Mercedesem-AMG či Golfem R nenabízí nic navíc."
Co by asi tak auto stejné koncepce mohlo navíc nabídnout? Pokud tahle, koncepčně předokolka, jezdí stejně nebo podobně jako právě erko nebo áčko amg, je to pro bmw úspěch.
Rozbalit vlákno
72
Avatar - fOE
6. 5. 2020 13:39
Re: Divení
Jen je to z tech uspechu jak pod LCI 5er, mame radost bo mohlo byt mnohem hur. :-|
Avatar - Dinar
6. 5. 2020 13:49
Re: Divení
U hb nižší střední to nevidím jako problém, zadokolku chtěl málokdo, ocenit ji reální kupci jedniček neuměli, takže je tu tohle, a pokud to bmw zvládne v hot hatch verzi podobně jako mb nebo vw, kteří s těmi předokolkami dělají roky, pak ok. Podstatné je, že bmw v té třídě nabízí a nabídne malé zadokolkové kupé, u něj už bych to "něco navíc" čekal, resp. doufám, že bude. ;-)
6. 5. 2020 13:52
Re: Divení
Kupé doufám bude mít ten pěkný tablet z propírané M4...to už muší bejt!
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 15:01
Re: Divení
1er RWD se "sorry jako" prodávala celosvětově velmi dobře..... :-!
Avatar - Blue Sun
6. 5. 2020 20:16
Re: Divení
Ale nebylo to kvůli pohonu zadních kol.
6. 5. 2020 23:57
Re: Divení
Tak to je velká otázka. Aneb, nevěřím jinému statistickému průzkumu, než který jsme si sám zfalšoval. :-)
Avatar - lyon667
6. 5. 2020 22:33
Re: Divení
Kupé je irelevantní, pětidveřový hatchback jím nahradit nejde.
Avatar - Dinar
7. 5. 2020 10:39
Re: Divení
Kupci pětidveřových hb o rwd evidentně nestáli a ti, kteří chtějí v této třídě něco opravdu sportovního a řidičského, si kupé koupí, prodeje 2er kupé to potvrzují.
Avatar - lyon667
7. 5. 2020 11:11
Re: Divení
Pořád jich potkávám víc, než těch nových 1er. Nevím, jak na jiných trzích, ale tady se zřejmě nijak zvlášť neprodává...

Každopádně znovu, kupé a hatchback nejsou stejná třída. Já o M140i uvažoval, protože chci zábavné auto a zároveň potřebuju pětidvířko a nějak si nedovedu představit, jak by jeho praktickou roli zastalo kupé.
Avatar - Dinar
7. 5. 2020 12:01
Re: Divení
Já jsem spíš překvapen, kolik těch nových 1er jezdí, evidentně to má stejný efekt jako u mercedesu.

Každopádně znovu, 1er a 2er jsou stejná třída, nižší střední, kupé nebo hatchback jsou karosářské varianty, s třídou to nesouvisí.
6. 5. 2020 13:51
Re: Divení
Tak LCI 5er se mi mooooc líbí ;-) V pátek cestou z Mostu jsme shrnuli provoz aut z D3 na komunikacích. Je vidět, že 5er G30 na lidi zabrala, stejně jako E-Klasse. A6 úplně zmizela z cest.

Btw:_ Od začátku jsem si u G30 uměl představit ostřejší předek s užšími světla a voilá, vyslyšeli mě.
6. 5. 2020 14:19
Re: Divení
a cim to je? displejovym interierom? nevyraznym dizajnom, ktory sa malo odlisil od predchodcu? pomalost pri zavadzani novych motorizacii pri novych ekonormach? aj a4 si vyrazne pohorsila v predajoch
6. 5. 2020 14:50
Re: Divení
Nevím, obecně je současná A6 asi nejméně zajímavá ze všech posledních generací. Navíc malý výběr motorů na počátku, nijak zázračně fungující autem s V6 atd. Navíc je pěkně drahá.
6. 5. 2020 15:03
Re: Divení
mozno len vsetci prebehli do Qciek?
6. 5. 2020 17:13
Re: Divení
... tohle by byl můj tip... ;-) ale dělat analýzu prodejních tabulek kvůli tomu nebudu....
6. 5. 2020 15:38
Re: Divení
Já osobně jsem dal G30 přednost pro špatné sladění převodovkya motoru u A6 a velké množství lesklých dotykových ploch.
Avatar - lamal
6. 5. 2020 13:56
Re: Divení
Golf je produkt nepremiovej automobilky, kedysi zrovnanie jazdnych vlastnosti top speciek modelov VW a BMW nebolo zrovnatelne, dnes je uspech, ked BMW jazdi ako VW ? asi v tomto kontexte je to myslene...
Avatar - Dinar
6. 5. 2020 14:31
Re: Divení
Kdyby se tak divil Tonda Novák, tak proč ne, jen bych Tondovi vysvětlil, že jakkoliv chápu, že díky znáčku bmw na kapotě čeká něco lepšího než vw, dostává, co naplat, auto se stejnou technikou jako má vw, tedy, že jeho očekávání se logicky nenaplní. Totiž, že to, co odlišovalo bmw, ve výsledku jízdních vlastností, od vw, byla právě sofistikovanější, lepší technika. A tu už aktuální 1er nemá.
Od odborného redaktora bych podobný údiv ale nečekal, leda by to znamenalo, že dnes už motoristickým novinářem může být kdejaký Tonda Novák. ;-)
Avatar - lamal
6. 5. 2020 14:41
Re: Divení
Za to si BMW moze trochu samo, svoj vybudovany etalon nevie v sucastnosti naplnit, s predoslym modelom dokazalo... aj s pochopenim pouzitia v triede konvencnej techniky = konvencny vyledok to nestaci a je na mieste to spomenut, ze si pohorsilo na uroven beznej konkurencie.

Od BMW sa celkom adekvatne ocakava viac ako od VW... priame zrovnanie by asi ukazalo, ze 1čka ma lepsi podvozok co sa tyka chovania na nerovnostiach a poslusnejsiu prevodovku v zmysle nepreradenia v manuale, no ci to staci... 1čka je novšia, Rko starsie
6. 5. 2020 14:53
Re: Divení
nemyslim, ze fraza, za to si moze bmw samo, je pouzita spravne. skor Bmw zistilo, ze staci pouzit mejnstrimovu techniku v 1ke, usetri a 95 percent zakaznikov bude aj tak spokojnych, frflanie zvysku prezije a penazenka bude plnsia.
Avatar - lamal
6. 5. 2020 14:59
Re: Divení
Trufam si trvdit, ze vacsina ´´odbornych´´ zrovnani dopadne v tomto duchu a za to si BMW moze samo, pretoze z hladiska jazdnych vlastnosti a zazitkov ponuka horsi produkt ako v predoslej generacii.

To ze si to cielova klientela nakoniec nevsimne, je celkom mozne, to je vsak ina pesnička.
Zmeny koncepcie sa odohrali kvoli beznym modelom 1čky, ale ta M najviac utrpela, jej klientela je trochu ina ako klientela nejakej 120d a podobne... este aby to novy G8R nenatrel BMW :D
6. 5. 2020 15:02
Re: Divení
pre puristov tu bude kupe so zadnym nahonom, mozno aj straith six bude, nechaju si to pekne zaplatit a vsetci budu spokojny
Avatar - lamal
6. 5. 2020 15:39
Re: Divení
Nuz ale v inej triede... M2 uz nie je hothatch.
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 15:22
Re: Divení
Měl jsem v úmyslu si M135i xDrive pořídit. Důvodem bylo, že by bylo v mém pokročilém věku pohodlnější než mé stávající M140i. I ten pro mě tak důležitý manuál a pouhý čtyřvál bych ji býval odpustil. Už jsem v ní i seděl. A to mě bohužel stačilo. Do vozu se velmi špatně nasedá, řekl bych spíš sesedá a ještě hůře vysedá, spíš vyhrabává. Jako víkendovka by se to dalo ještě prominout, ale pro mě jako daily, ani náhodou. Nejsem si jist jak dobře se tato věc prodává, ale v Brně jsem na předváděčku čekal rok. Ta se časem prodala a od té doby již další předváděčku neměli.... ;-\ Doesn´t look good.... ;-\
Avatar - lamal
6. 5. 2020 15:38
Re: Divení
to ti nezavidim, si nuteny kupit daky cross alebo suv... kup si rav4 hybrid a budes spokojny :-)
6. 5. 2020 16:11
Re: Divení
rada "odbornika" ... z 340hp HH ma presadnut do auta, ktoreho najvacsou slabinou je slabucky motor ... urcite bude "spokojny"
Avatar - speedfred
6. 5. 2020 16:12
Re: Divení
Lepšie bude RTO tam sa doslovne nastupuje. A možno tam bude aj 6 válec s kutáčom a poctivé medziplyny budú nutnosť.. :-[]
Lorasi: dedovi to bude stačiť jeho R6 podľa mna ešte ani nebola za 4000rpm.
6. 5. 2020 16:25
Re: Divení
ma manual ... tak mozno ked zle podratil :) faktom ale je, ze z RAV4 Hybrid spravili auto, ktore dost "podraza" vlastny motor.
Avatar - lamal
6. 5. 2020 16:50
Re: Divení
si mimo chlapče, poradil som mu SUV s automatom co je na bezne jazdenie a ma prijemnu spotrebu... nie sadzomet, ano ked si ma kupit SUV tak na co je takej škatuli Mkovy motor s 300k+ ?

do SUV patri hybrid... aj tak je to auto len na obyč jazdenie a kedze uz nevie sadnut do niecoho co jazdit vie tak nech jazdi normalne
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 17:11
Re: Divení
Na točení jsem měl ITR....ta točila do 9500......... ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2020 17:41
Re: Divení
Říkali jsme mu chleba, protože připomíná bochník.
https://upload.wikimedia.org/…P-01_%281%29.jpg
Avatar - wakantanka
6. 5. 2020 18:04
Re: Re: Divení
V našich končinách sa mu hovorí UHORKA alebo Špekáčka. 🙂
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 16:57
Re: Divení
....čekám na AMG GLA.....to je přesně vůz na předpis od doktora..... ;-)
Avatar - speedfred
6. 5. 2020 17:03
Re: Divení
Nové A je hodne príjemné auto, ktovie aké bude GLA podvozkovo.
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 17:13
Re: Divení
....dávají si ale kua načas..... :-[]
Avatar - donPedro
7. 5. 2020 11:18
Re: Divení
Tož na zkrácení čekání je tu třeba testík M-B GLA předokolky v ňaftě http://www.youtube.com/watch?… ;-)
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 17:15
Re: Divení
RAV4 asi těžko....když Toyotu a hybrid, to raději C-HR.... :-!
Avatar - lamal
7. 5. 2020 14:06
Re: Divení
vychadzal som z toho, ze potrebujes vacsie auto... bol to inak taky nastrel s pouzitim ironie na vozitka SUV... isto si vyberies co ti je po chuti ;-)
Avatar - white label
6. 5. 2020 17:25
Re: Divení
A tušíš v kolika větších srovnávačkách (hlavně těch anglických) hh to mainstreamový G7R celkově "nandal" prémiové 1er s podélně uloženým R6? A nejen jí, taky třeba A45AMG, nebo Audi S3. Samozřejmě v dobách, kdy byl G7R ještě poměrně novinkou. Vždycky jsem čekal, že se v závěru logicky dočtu, že u 1er jde řidičsky o něco zcela mimo úroveň konkurence s napříč uloženými motory, ale nikdy jsem se toho nedočkal, a to byly srovnávačky s velkým důrazem právě na to, jak to jezdí. Takže pokud nebude nový G8R lepší, než tento 135i, bude to hlavně "prohra" VW.
Pokud technika (rwd/R6) zůstává v kupé, je to v pořádku, tam patří mnohem spíš, než do kompaktního hb.
A nová 1er už sice vypadá jinak, ale dál je to všechno, jen ne hezké auto.
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 17:59
Re: Divení
Srovnávačky mají zákonitě spoustu variables. Takže výsledky se musí brát s rezervou. Dále záleží taky na tom, kdo tu srovnávačku "zaplatí".... ;-)
1er bylo designováno s tím, že bude mít R6 a RWD. Ano, ten motor je na 1er moc velký/těžký. A podle všech zpráv je moc velký/těžký i do kupátka.
Avatar - white label
6. 5. 2020 18:59
Re: Divení
Třeba do M2C těžký není, viz recenze.
Avatar - pradeda777
6. 5. 2020 20:25
Re: Divení
M2C je M speciál, účelově designovaný, kde se designeři snažili právě ten kvicht 6 válce, co nejvíc neutralizovat. M2C jsem nejel, nevím jak byli v tomto snažení úspěšní.
7. 5. 2020 04:15
Re: Divení
Kde jsi přišel na to, že 3,0 R6 je velký a těžký do 2er?
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 18:10
Re: Divení
Celkově věřím, že nandal - při započtení faktorů jako praktičnost, cena, prostor - ale jízdně? To je snad už z principu proti "fyzikálním zákonům", ne?
Avatar - white label
6. 5. 2020 18:52
Re: Divení
Logicky jsem také čekal jízdně výraznou převahu, ale mé očekávání se v těch testech prostě nenaplnilo a to se bavím větších o testech redakcí časopisu EVO, Top Gear, Autocar, Speed..., tedy žádné "tabulkové" srovnávačky AutoBildu.
A když se hledalo nejlepší sportovní auto roku (primárně zaměřeno na samotnou jízdu), mezi které se poměrně často (překvapivě) dostal i nějaký hh, nikdy! to nebyl 1er s podélným R6, ale něco od Renaultu, Fordu, VW, nebo Hondy s motorem napříč a obvykle s fwd. Proč, když je ta koncepce 1er (v rámci hh) údajně jízdně o tolik lepší?
Avatar - lamal
6. 5. 2020 22:37
Re: Divení
mozno preto, ze zadny nahon s tak silnym motorom nie je pre kazdeho a nie kazdy s tym vie jazdit aj cistu stopu...
7. 5. 2020 04:20
Re: Divení
Údajně? Jde spíš o celkové sladění, evidentně i efektivitu atd. Při zohlednění více faktorů není vyloučené, aby vyhrál mainstream.
Avatar - white label
7. 5. 2020 12:07
Re: Divení
Jistě, ale při tom hledání sportovního auta roku tam nikdo velikost kufru (apod. věci) rozhodně neřešil. ;-)
7. 5. 2020 18:27
Re: Divení
Psal jsem o sladění a efektivitě ;-)
Avatar - white label
7. 5. 2020 20:02
Re: Divení
Sladění/efektivita z hlediska zážitku z jízdy ano, prostě při hledání sportovního auta roku, tam se v textu mlelo výhradně o samotné jízdě. ;-)
8. 5. 2020 06:26
Re: Divení
Já nezpochybňuju, že se někomu může zdát předokolka např GTI jízdně lepší než zadokolka 1er. Já to tak nemám, přes všechny možné srovnávačky o kterých píšeš.
Avatar - white label
8. 5. 2020 14:37
Re: Divení
Ale já se nedivím tobě, naopak spíš těm redaktorům, tím spíš, že jich je tolik... :-)
Avatar - lamal
6. 5. 2020 22:55
Re: Divení
Rko malo velky wow effect prislo v spravnu dobu ked boli GTI na vrchole, vtedy navyse nemalo tak castu 4x4 konkurenciu v triede.

V UK maju radi Golfy, aj 5kovy zboznovali, nejak ma to neprekvapuje, daju vela na kazdodennu pouzitelnost co je u Golfa aj Rka stale velmi dotiahnuta zalezitost. V UK je hh posvatna kategoria a tak ten daily use beru velmi vazne.

S cim ho v tych testoch zrovnavali ? AAMG bolo od zaciatku dost playstation, tomu zrovnaniu sa nedivim. V UK pri vecnom daždi/na furt mokrej ceste davaju casto prednost 4x4, to je u nich bezne.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 19:07
Re: Divení
To mi nepřijde jako dobrý argument. A6 má také stejnou techniku jako 5-er, a přesto čekáš u BMW jízdně něco navíc.
Avatar - white label
6. 5. 2020 19:18
Re: Divení
A6 nemá stejnou techniku, jako 5er. Základem 5er je rwd, u A6 naopak fwd, s čímž technicky souvisí hodně věcí, včetně odlišného řešení awd.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 19:22
Re: Divení
Zrovna jsem to chtěl poupravit. Nicméně motor víc vpředu dělá hodně. Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. To by nemusely být srovnávací testy....
Avatar - white label
6. 5. 2020 19:32
Re: Divení
Taky zadokolka mívá delší zadní převis, předokolka naopak ten přední.
A u šestihrnků je to R6 vs V6 a 5er nemá vůbec dvojspojku, A6 ano.
O stejné/obdobné technice se dá (tradičně) spíš psát u 5er a Ečka. Ale taky už tam dlouho nemůžeš čekat nějaký signifikantní důraz na "sport" (řidičský akcent) u 5er a u Ečka naopak (jen) na komfort.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 20:00
Re: Divení
To už pitváš nesmyslně. Dvojspojku má i Porsche, to snad není obecně proti sportovní jízdě, ba naopak. A přesto...
Jestli R6 nebo V6, na tom se taky chleba neláme. Prostě pro BMW je podle mě prioritou mít nejřidičtější auto z D3, a i kupující to tak (dle mého) vnímají. Typicky dostaneš u všech šestiválec podél a pohon všech kol, tedy to hlavní je dost podobné.
Tedy, AWD asi aktuálně (a netypicky) dostaneš nejčastěji u BMW.
Avatar - white label
6. 5. 2020 20:20
Re: Divení
Já přece vůbec neříkám, že je něco proti něčemu, jen upozorňuji na rozdíly v technice mezi 5er a A6. Nic víc, nic méně. :-)
I BMW má dvojspojku, ale ne u 5er.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 20:26
Re: Divení
Dobrá, ale podobné rozdíly najdeš i zmiňovaného Golfu R vs. 1er.- DSG vs.HDM, Haldex vs. Torsen....
Gró Dinárovy poznámky asi bylo motor napříč, FWD.
Avatar - white label
6. 5. 2020 21:24
Re: Divení
Torsen? Ten nemá ani Golf ani 1er.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 21:48
Re: Divení
1er Torsen má. Ale zřejmě jen mezi koly jedné nápravy, ok, moje chyba.
Avatar - white label
6. 5. 2020 22:20
Re: Divení
Nemá, ta minulá 1er, o které se bavíme, má klasický x-Drive s vícelamelovou mezinápravovou spojkou.
A mezi zadnímí koly nic sofistikovanějšího nemá.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 22:24
Re: Divení
Z tohoto článku:
"Zapomeňte na všechno výše popsané, dnes je to standardně předokolka, která ve sportovní variantě M135i xDrive dostává výhradně pohon všech kol se samosvorným diferenciálem Torsen."
Avatar - white label
7. 5. 2020 00:06
Re: Divení
Napsal jsem přece jasně: "ta minulá 1er, o které se bavíme,"

P.S. A ta současná 135i xD má "Torsen" na přední nápravě (ne mezi nápravami).
Avatar - Charger
7. 5. 2020 15:24
Re: Divení
No tak dá se vymyslet něco navíc. Třeba systém čtyřkolky ve stylu aspoň Focusu RS, anebo cokoliv...
Ono je tristní, že to auto nejezdí aspoň jako Golf R či A35, bohužel...
Avatar - white label
7. 5. 2020 16:15
Re: Divení
Dali aspoň dopředu ten Torsen, ale asi to moc nepomohlo, i podle toho co píšeš.
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 22:29
Off topic
Jméno syna Elona Muska : X AE A-12
Snad dá v dospělosti tatovi přes držku.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - lamal
6. 5. 2020 22:38
Re: Off topic
syn EM bude zit na inej planete, nebude vadit :D
Avatar - _Karel_
6. 5. 2020 22:42
Re: Off topic
:D
Všichni ti VIP, co dávají dětem ultra extravagantní jména, jsou egoističtí kr.téni.
Avatar - lamal
6. 5. 2020 22:55
Re: Off topic
to rozhodne, tiez na to nadavam
7. 5. 2020 00:00
Re: Off topic
Synovi jsem vybral jméno Fernet, ale žena nesouhlasila ;-\
7. 5. 2020 10:12
Re: Off topic
Hlavne at se nejmenuje po tobe :D
7. 5. 2020 00:06
Pád do (slušného) průměru
Mezigenerační změna u nové 1er víceméně přesně vyjadřuje celkové současné zaměření značky BMW, které se za posledních cca 20 let zásadně proměnilo. Bohužel k horšímu, méně řidičskému zaměření. Nebo ještě přesněji - z řidičského zaměření vozu se u BMW stala bohužel jen vrcholně luxusní záležitost pro vyvolené, velmi solventní zákazníky. A to je samozřejmě úplně špatně. :-( :no:
Rozbalit vlákno
7
7. 5. 2020 00:51
Re: Pád do (slušného) průměru
Je to skor o tom nehadzat sviniam perly. 1ka je vstupom pre mnohych do premie. Za relativne malo penazi vysnivana premia, preto sa aj cla,gla, atd. tak super predavaju. Mejnstrimova technika v kabate premie. Osobne poznam tri slobodne baby kolo 30ky co maju 1ku minulu gen. Po fl ako daily car do prace, zakladny dizel, zakladna vybava, kupovali si to lebo bmw, co je pod kabatom ich vobec nezaujima. Hra to muziku zo spotify a to im staci...
7. 5. 2020 04:24
Re: Pád do (slušného) průměru
Naprosto přesně. Buď diesel nebo R3, vůbec jim nešlo o nic jiného než mít vrtulku. Prostě se líbilo a těm se bude 1er líbit i teď.
Avatar - lamal
7. 5. 2020 12:10
Re: Pád do (slušného) průměru
no možno... ten MPV predok s tymi mega ladvinami postrada siluetu aj pekneho vyvazeneho hatchbacku... urcite sa mi lepsie pozera na vyvazene proporcie corolly, ako tejto obludy...
Avatar - Dinar
7. 5. 2020 07:40
Re: Pád do (slušného) průměru
To je samozřejmě úplný nesmysl, na pozici bmw mezi konkurencí se za dvacet let nezměnilo nic, v každé třídě, ve které má svůj model, je tento model nejlépe jezdícím autem. Tak to bylo, tak to je.
7. 5. 2020 07:55
Re: Pád do (slušného) průměru
minimalne to plati na 100% na 2er coupe, 3er, 5er, X3..zrejme aj X5..
7. 5. 2020 10:13
Re: Pád do (slušného) průměru
Zapomnels na tu ručku...
7. 5. 2020 20:56
Re: Pád do (slušného) průměru
No, minulá 3er ji ještě má! :-) :yes: :yes: :yes:
7. 5. 2020 09:19
A mě se to líbí
Proč by si BMW nemohlo střihnout klasický hothatch? Kdo chce zadokolku s šestiválcem, může lovit jinde, je to jízdně jiná disciplína.

Předokolka (byť s výpomoci připojitelné 4x4 vzhledem k výkonu), správně nakopnutý čtyřválec, rozumná cenovka, byť s určitou přirážkou za značku... Neshledávám na tom nic, co by mi nevonělo. :yes:

Vypadá taky pěkně, decentně, s odkazem na tradici značky.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
7. 5. 2020 22:46
Re: A mě se to líbí
Tu poslední větu myslíš opravdu vážně?
7. 5. 2020 23:14
Re: A mě se to líbí
Ale jo, je to nízký, široký, čumák ustál velikost ledvinek, zadek vysloveně parádní. Možná profil trochu postrádá proporce bavorských zadokolek a je takový obyčejnější...
7. 5. 2020 09:20
Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
...je teda smutný. Před lety jsem měl E87 130i a vždycky mne při otevření kapoty fascinovalo jak je ta R6ka nacpaná podél pod kapotu, že ani všech 6 válců nebylo vidět, jak motor "mizel" pod předním sklem (viděl bylo tak naposledy pátý válec, šestý už ne). Neříkám, že bylo bůhvíjak rychlé, ale mělo svoje kouzlo - lehounké, hravé, snadno se vytáčející atmo R6, manuál, dodělaný samosvor - bože, s tím se tak zlobilo. :-)
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Dinar
7. 5. 2020 10:35
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Přesně, 130i hb, nejlepší hot hatch všech dob. Nevím, jestlis´ sem chodil někdy kolem roku 2007, ale když jsem se tu tehdy o 130i vypisoval, dostával jsem pěknou nálož, od type-r loverů, gtíčkářů atd., že je to pomalé, v zatáčkách klouže atp. :D Já se bmw opravdu nedivím, že se na zadokolku v HB této třídy vyprdnuli, těch lidí, kteří rwd v hb ocení je fakt jako šafránu a i u hot hatch verze je to s otazníkem, auto má charakter, ale dozadu se nic nevejde, jo, šestiválec je super, ale zas vlastně líp než ty čtyřválce nejede, takových vět jsem od doby 130i a následně 135i a 140i četl mraky. Tak teď mají dalšího golfa gti se znáčkem bmw a kdo chce skutečně klasickou koncepci, půjde do 2er kupé. ;-)
7. 5. 2020 11:03
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Chodil, ale 130i jsem koupil až v roce 2009. Na tom autě bylo úžasné to, jak byl "velký" motor v "malém" autě. Přesednul jsem do něj tehdy z O II RS a byl jsem jak Alenka v Říši divů. Pocitově to bylo jedinečné.

Samozřejmě, že když jsem pak 130i vyměnil za 1M, tak mi 130i přišla pomalá, ale to už je jiná kategorie. 1Mko je taková malá M3 - nekompromisně sportovní a tvrdé. 130i byl parádní hatchback s božím motorem, navíc praktický na denní ježdění (co jsem se v tom navozil dcery). :-)
Avatar - speedfred
7. 5. 2020 11:48
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
130i som mal asi 1,5 roka a to auto bolo fajn, moc miesta som nepotreboval a velkostou tak akurát.Ten motor je výkonom teraz už v turboére taký fajn nič extra ale aj tak dokázal jazdiť pomaly od 1000rpm až po max a krásne to gradovalo. Fakt jazdne parádny hb ktorý sa dal aj pekne vodiť bokom a regulovať plynom.
7. 5. 2020 12:10
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Přesně. Fascinoval mne použitelný rozsah otáček. Pamatuju si to podřazování z šestky na dvojku při předjíždění. To už dneska v turbomotorech člověk nedělá. Podřadí tak 1 až 2 kvalty max., ale tehdy 4 a s pořádným meziplynem. :-)
Avatar - speedfred
7. 5. 2020 12:21
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
....a zvuk vytočenej atmo R6 ako bonus.
Zaujimalo by ma koľko sa predalo takýchto “petrolheadovských” 1er voči tým obyč 1er.
Avatar - white label
7. 5. 2020 12:38
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Taky jsi měl tu 130i s jedním párem dveří, jako speedfred?
7. 5. 2020 12:54
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Ne, já měl E87ku - tohle červené pětidvířko - https://moje.auto.cz/…Beranek/1er.html
Avatar - lamal
7. 5. 2020 14:30
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
cital som to, vyzera ze to bolo pekelne tvrde auto... 19ky runflaty, H&R pruziny na Mkovom podvozku, tvrdsie tuning stabilizatory ...

si tak odolny ? nestvalo ta to po Prahe, na vymlatenych okreskach a ako to znasal podvozok ? ramena, tlmice, silenty a pod
7. 5. 2020 15:55
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Neměl jsem tam runflaty a na podvozku jsem měl jen silnější stabilizátory, pružiny byly origo Mpaketové. Nebylo to přehnaně tvrdé. Jak to snášel podvozek, nevím. Prodával jsem to ve 100 tisících a ramena nebo silentbloky jsem do té doby neměnil. Jestli to potřebovali, už jsem už neřešil, ale nedivil bych se.

Na jiném mém autě, kde jsou letní 245/30/20, byly ramena a silentbloky ve 100 tisících na výměnu, protože ten podvozek dostává strašně.
Avatar - lamal
7. 5. 2020 16:06
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Jasne, teraz som si to pozrel znova a tie stabiky su H&R a podvozok bola seria M paket... ked neboli runflaty tak to je fajn, ja mam Clio RS200 CUP (MK3 FL) a eibach pro-kit pruziny a pojdem do serioveho podvozku bez CUPu... pride mi to zbytocne tvrde na Prahu a okresky. Asi starnem, nebavi ma byt naklepany v aute aj ked to neodskakuje, no postrada to harmoniu... je fakt, ze som jazdil sedany, tie su trochu vyrovnanejsie ako hatch..
Avatar - white label
7. 5. 2020 15:01
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Barva dobrá, jen ten počet dveří mohl být hezčí. ;-)
Jak se ti do toho lezlo, přes ty krátké dveře vpředu? (nevím kolik měříš)
7. 5. 2020 15:56
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
185 cm. Nepamatuju si, že by se mi tam lezlo nějak složitě. :-)
Avatar - white label
7. 5. 2020 16:10
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
5dv. 1er měla dost krátké dveře, 185 cm to se ještě dá.
Avatar - iudex
8. 5. 2020 16:12
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
To je labelova obsesia trojdverákmi, že do päťdverákov sa nedá pohodlne nastupovať. :D
Avatar - white label
8. 5. 2020 17:10
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Vzpomínám si na Thomasina, když si kupoval G6 GTI a říkal jsem mu, ať jde do 3dv., taky tehdy moc nechápal proč. A pak měl chvíli dvoudveřové auto a na pohodlnější nastupování do něj si rychle zvykl tak, že další pětidveřové hodně rychle prodal a jak sám psal, taky proto, že se mu do něj špatně nastupovalo. Nemluvě o speedfredovi, který by také dal přednost jednomu páru dveří, pokud by taková možnost byla. Takže dokud si člověk něco pořádně/dlouhodoběji nevyzkouší na vlastní kůži, nemůže pořádně vědět o co vlastně přichází. ;-)
Avatar - speedfred
7. 5. 2020 13:34
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Tak priateľu teraz ťa sklamem ale 130i som mal 5dv :'-( , kupoval som jazdenku a 3dv absolútne neboli a keď aj boli tak za nezmyselné ceny. Jednu fakt peknú 3dv som našiel išiel pozrieť a pokial sa rozhýbal tak bola behom 2-3dní preč.
Avatar - white label
7. 5. 2020 15:02
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Tak tos mě teda zklamal, přitom já ti tak věřil, že bych si na tebe klidně vsadil. ;-)
A co barva?
Avatar - speedfred
7. 5. 2020 15:13
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
nudná neviditeľná strieborná. Malo to aspoň M Packet a nejaký iný výfuk - krásny zvuk a pritom neobťažoval.
Avatar - white label
7. 5. 2020 16:13
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Nudná, ale praktická... ;-)
8. 5. 2020 06:30
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
To je hezký jak si tu oba přitakáváte o nudě 130i s RWD. :yes: :-[]
Avatar - white label
8. 5. 2020 14:34
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Koho dneska zajímá motor a pohon, barva a kola, to je přece to, co dělá auto Autem. ;-)
Avatar - iudex
8. 5. 2020 16:16
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Píše človek, ktorý pozná naspamäť názvy farieb aspoň 50 modelov. :D
Avatar - white label
8. 5. 2020 16:56
Re: Ten pohled pod otevřenou přední kapotu...
Ale já nejsem vhodný respondent, mě na autě zajímá prakticky všechno, od motoru až po odstín laku! A doufám, že zrovna tobě to dokazovat nemusím. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku