Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dodávky nové Škody Octavia pozastaveny. Hlásí problémy se softwarem. Stejně jako Golf

Výroba v mladoboleslavské automobilce se sice po „koronavirové“ odstávce už opět rozjela, dodávky nové Octavie jsou ale s okamžitou platností pozastaveny.
Zpět na článek
18. 5. 2020 14:40
18. 5. 2020 14:43
18. 5. 2020 14:50
18. 5. 2020 15:18
18. 5. 2020 19:38
18. 5. 2020 20:55
18. 5. 2020 14:42
18. 5. 2020 14:46
18. 5. 2020 20:25
18. 5. 2020 16:24
19. 5. 2020 07:34
19. 5. 2020 12:11
18. 5. 2020 14:59
18. 5. 2020 15:34
18. 5. 2020 15:56
18. 5. 2020 16:15
18. 5. 2020 20:58
18. 5. 2020 21:46
18. 5. 2020 22:51
18. 5. 2020 23:33
19. 5. 2020 07:46
19. 5. 2020 10:44
19. 5. 2020 10:55
19. 5. 2020 14:56
19. 5. 2020 15:29
19. 5. 2020 00:30
18. 5. 2020 14:39
Zdražení nebo zlevnění?
Ty Škodovky jsou vlastně zadarno, když mají tak vyspělý infotainment.

Četl jsem i zde komenty, že Tesla má v infotainmentu 5 let nádskok před VW.
Rozbalit vlákno
1
18. 5. 2020 14:43
Re: Zdražení nebo zlevnění?
No to nevím, já tohle nežeru, ale nový škodovky maj s infotainmentama krutý problémy. Hlavně měli. Scala/Kamiq byla hotová ostuda.
A Laura? Škoda, že jí nejde zastřelit. :no:
Avatar - Mikesus
18. 5. 2020 14:40
eCall
Zdá se to jen mně, že to nebude jen kvůli eCallu? Vždyť ten mají v dalších modelech v pořádku. Spíš mi to přijde, jako nejsadnější ukázání prstem a skrytí skutečného důvodu.
Rozbalit vlákno
5
18. 5. 2020 14:43
Re: eCall
Bingo!
viz já níže
18. 5. 2020 14:50
ID.3
Jasně, jenom v callu to nebude, i ID.3 má taky problémy s infotainmentem.

Jenom u VW na infotaimentu pracuje přes 10 000 lidí.
Avatar - iudex
18. 5. 2020 15:18
Re: eCall
Jasné že nie, skôr bude problém v nedoladení palubného infotainmentu a elektroniky, ktorá nezriedka hapruje. Aj v testoch sa už objavuje, že infotainment občas zamrzne, treba počkať, prípadne vypnúť a zapnúť, v horšom prípade zhasnúť celý motor a nanovo naštartovať.
Avatar - _Karel_
18. 5. 2020 19:38
Re: eCall
Ať je to co je to, už to je dost velká ostuda. Na největší automobilový koncern to začíná být dost tristní.Počínaje neschopností homologovat motory, konče neschopností udělat fungující software. :no:
18. 5. 2020 20:55
Re: eCall
Pripomenul si mi Cimrmanovu neschopnosť udržať myšlienku a neschopnosť myšlienku opustiť... :D
18. 5. 2020 14:42
Možná...
Nepotřebujou je vyrobit. Jsou moc drahý. Už před koronou to začalo a teď se to za ní schovává.
Už v únoru vobvolávali hlavouni z Boleslavi, kde by to zase mohli parkovat (letiště a podobné plochy)
Odstávka pod koronou se hodila.
Nejhorší je, že pravda to bude i s tím softem. Double Impact.:)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - CICERO
18. 5. 2020 14:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 5. 2020 20:25
Re: Možná...
rozvazeci letacku na susenky a damske vlozky. tyhle hnoje vic jak prospekty neuvezou
Avatar - Emel
18. 5. 2020 16:24
Re: Možná...
Tohle se hrozně těžko hodnotí. Čistým pohledem na prodejní čísla na tom Škodovka není tak zle, za březen měla únosných -37% (Ford -60, Peugeot Renault -64, Opel -69, celý trh -52%).
https://www.auto.cz/…oronaviru-134131

Octavia samotná je -25% a #3 (mimochodem, jeden z jejích nejlepších měsíčních výsledků)... a všichni ostatní v top 10 mají výrazně větší propady (Clio 59%). Za Q1 je #5.
https://focus2move.com/…st-selling-cars/

Kolik z toho jsou ještě skladovky O3 a kolik už O4? Kolik jsou registrace předváděček? No, to právě těžko říct... obecně si ale nemyslím, že by měla Octavia problémy s cenou... zato s infotainmentem jo.
19. 5. 2020 07:34
Re: Možná...
Pockej - jestli to zacnou 1. cervna zase prodavat / dodavat, tak je duvodem na 99% proste jen machinace s cisly, tedy presunout prodeje do 3. ctvrtleti a udelat 2. kvartal aby vypadal v cislech jeste hur. Ono si stejne z 2. kvartalu uz nikdo moc nic neslibuje, tak co.

No a potom se bude brecet o to srotovny, protoze 2. kvartal, to byla hruza!

No a potom se pozada o investice a pujcky, protoze sice 2. kvartal byla hruza, no ale 3. kvartal je naopak lepsi nez kdo cekal.
Avatar - Emel
19. 5. 2020 12:11
Re: Možná...
Update - za duben je Škoda #3 v Evropě, fakticky vyrovnaná s #2 (BMW).
18. 5. 2020 14:46
Stejně si nic takového nekoupím -
konektivita - na co, nákup služeb????? - k čemu. Všechny tyhle krámy a udělátka mě většinou jenom obtěžují, žádný podstatný bonus nepřináší. Už mám dost šmírování od rána do večera a pokud nemusím, tak si dalšího šmíru nepořídím. Ano nehodlám věnovat svůj drahocenný čas studiu, jak šmírovací software státu a korporace obejít. Takže půjdu do budoucna po oldschool modelech a nebo, nebude - li vyhnutí, nová auta prostě kupovat nebudu.
Rozbalit vlákno
23
18. 5. 2020 14:52
Ale koupíš
A je to podstatná část ceny auta.
18. 5. 2020 15:45
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Ono nejde jen o infotainment, přes CAN leze všechno, v autě jsou desítky řídících jednotek a nějak se to musí poprat. Teď se po vzoru Tesly chce vše překopat na jednu velkou centrální. Už jsem to tu jednou psal, celé je to o tom, že se programování přesouvá do Indie a co odtamtud leze, to je katastrofa. Teď, po vzoru Boeingu a jeho maxíků se tam přesouvá i kontrola a validace, protože jakože levné. Spojte si to s layoutem PCB od Číňanů, kteří zapomenou na nějaký ten zemnící rezistor, plave vám na vstupu neošetřený stav a máte tu zastavenou výrobu a lidi naštvané, proč nejezdí kvůli nějakému infotainmentu...
Avatar - CICERO
18. 5. 2020 16:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 5. 2020 16:32
Re: Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Lidi by byli, my třeba propouštěli/přesouvali, ale prý český programátor je moc drahý.
Avatar - CICERO
18. 5. 2020 16:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
18. 5. 2020 17:50
Re: Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Nevím, jestli je zrovna tohle problém koncernu. Škoda by měla být největším IT zaměstnavatelem v republice a i na stážisty mají nemalé požadavky. Těžko říct, v čem je problém, že by šibeniční termíny pro tak radikální změny SW?
19. 5. 2020 08:47
Re: Re: Re: Stejně si nic takového nekoupím -
To může klidně i být, nevím, ale není to v rozporu s tím, co píšu. První otázka je, co pod pojem "IT zaměstnanec" chceš schovat. Druhá věc je, že ten zástup potřebných lidí je strašně velký, zčásti kvůli komplexnosti, zčásti kvůli horám papíru, co se v automotive dělají kvůli dohledatelnosti čehokoli. A hodně lidí = hodně nákladů = hodně Indů = velké úspory.
18. 5. 2020 17:22
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
jedna centralni, to trochu pochybuju, to tam pak budou dalsi kilometry dratu navic a nevyzna se v tom vubec nikdo
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2020 18:26
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Proč? Lokální uzly a jejich napojení na centrální jednotku bude naopak velice jednoduché. Každý drát nemusí jít samostatně až do jednotky, ale jedna velká, centrální bude levnější, než deset menších.
18. 5. 2020 18:44
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
ja si pod pojmem cetralni jednotka predstavuju system, ktery naprimo po drate rozsveci kazdou lampicku misto toho, aby treba po canu nebo linu posilal co se ma kde rozsviti, ale beru, ze tenhle pohled neni uplne korektni

a je otazka, jestli je ucelny a bezpecny davat vsechny systemy do jednoho pocitace, tedy treba rizeni motoru + abs + vystrelovani airbagu + infotainment + ovladani okynek, kdyz navic automobilka ty komponenty nakupuje od nekoho, kdo k tomu ma i hownow a pochybuju, ze se o to bude chtit delit
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2020 19:26
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Tak ono to v podstatě bude tak, že ta centrální jednotka přímo sama rozsvítí každou lampičku. Jde jen o to, že nebude přímo spojena drátem s tou žárovkou nebo LEDkou, ale udělá to přes nějaký místní uzel. Do něj povede jeden optický kabel, ten uzel bude mít jen úkol rozdělovat povely do příslušných vodičů.
Jestli je to účelné a bezpečné, o tom se tu můžeme různě dohadovat a asi nedojdeme k jednoznačnému závěru. Tesla se snaží vyvíjet a vyrábět si maximum komponent sama, proto si může takovou integraci dovolit.
18. 5. 2020 22:41
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Lampičky nevím, ale dnes je ŘJ motoru, podvozku, kamer, senzorů, radaru, lidaru, okének... Ono to nebude tak simple, nebavíme se o krabičce 200x50 mm. Budou i různé varianty, ale je rozdíl mít třeba 100 kombinací ŘJ v autě, nebo 3 a nahrávat jiný SW.
Avatar - _Karel_
18. 5. 2020 19:44
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Snahu nemít na každou chujovinu samostatnou řídící jednotku (schopnou rožnout světýlko a přitom v ceně kvalitního notebooku) vítám.
Jestli vážně "nakupují" v Indii, aby ušetřili pár grošů, tak jim upřímně přeju pořádnej průšvih. Blbý je, že ten průšvih si vyžerou i jiní, nejen nenažraní manažeři. :-(
18. 5. 2020 21:38
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Přesně tak. většina spotřebitelů pořád chce auta s příznivými cenami, a přitom velkou užitnou hodnotou. Na nějakou "konektivitu" jim s.e.r.e bílej tesák, na to mám chytrý mobil! Auto má hlavně perfektně a úsporně jezdit, zatáčet a brzdit a poskytovat vysoký komfort a bezpečnost. V žádném případě nemá jít o nějaký pojízdný tablet, ale o praktický výrobek, který uspokojí potřeby rodiny a taky potěší řidiče!
Automobilky se ovšem ubírají úplně jiným a úplně špatným směrem - pořád je nějaká "konektivita", "hybridizace", "elektrifikace", "autonomní jízda" a vrchol je levičácký "vynález" sdílení jednoho vozu více užiívateli. Svatá prostoto, jedna z věcí, na kterou dojel reálný socialismus je přesně to, že lidi chtějí věci vlastnit sami, a nikoliv se o ně s někým dělit, natož pak o auto! Dejte sakra zákazníkům kvalitní a technicky jednoduchá cenově dostupná auta s pořádným spalovacím motorem, vysokou životností a užitnou hodnotou, to je to co lidí chtějí a ně nějaké idiotské tablety a dotykové plošky nebezpečně rozptylující řidiče!!!
19. 5. 2020 06:58
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
To je Dacia. Kolik se jich prodá na celkovém trhu aut? A kolik z toho je jenom s rádiem a klimou?
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2020 07:39
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Zase na druhou stranu - Dacia by prodala i více, než je aktuálně schopna vyrobit. Takže zájem zjevně je. Neříkám, že by auta měla být zrovna nějak ořezaná dle Areseho popisu, ale pořád se najde pár modelů, které by to splnily.
Bohužel, on by nejradši všechno vrátil do pravěku, stejně jako by Ada nejradši všude viděl jen diesely.
19. 5. 2020 09:37
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Dacii ale chybí ty motory a trochu hodnotnější interiér. Klidně bych si ji taky koupil, ale ta nabídka motorizací je fakt bídná.
19. 5. 2020 10:57
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
To je az teď. Dácia ale neprodavala kvanta ani před tím.
19. 5. 2020 14:44
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
No to bych úplně netvrdil. Dacia se prodává velice dobře a to i na západních trzích, kde se s tím původně moc nepočítalo.
19. 5. 2020 14:50
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
To ano, ale stále v tom nevidím to, že by naprostá většina zákazníků chtěla jen základní výbavu. Ty tablety nejsou v autech jen tak. Ač na ně hodně lidí nadává zřejmě je víc lidí co je chtějí.
19. 5. 2020 14:59
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Ne základní výbavu, ale jednoduché funkční auto. Taky mám v autě "tablet" ale slouží jen k obsluze rádia a víc od toho nechci.
19. 5. 2020 07:38
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
No ja jsem to necet, jen titulek a posledni vetu "nová auta prostě kupovat nebudu."

Tak to se te to cely vubec netyka a zaroven asi nechapes co to jsou odpisy. Nova auta se kupuji do firem, aby nebzl zisk a aby byly odpisy. A az se to ojezdi a odepise, prijdes na radu ty.
19. 5. 2020 11:23
Re: Stejně si nic takového nekoupím -
Ale moc dobře chápu a zatraceně rozumím. :-) Odpisy nejsou zase takový zázrak a řešení. Pořizovat si předražený krám do firmy, který nepotřebuji, jenom abych snížil daňový základ, přičemž o peníze tak jako tak přijdu na ztrátě hodnoty vozu. A čím dražší auto, tím vyšší odpisy a současně vyšší ztráta hodnoty. Takže v konečném výsledku p. podnikatel ,, honí ego" v novém voze 500.000+ , ale s účetní efektivitou si nejsem úplně jistý. A leckdo použije výmluvu ,, já si to odepíši z daní" k omluvě pořízení vozu, místo aby investoval do zisk přinášejících zařízení a investic ke stabilizaci podnikatelského základu. Pak přijde korona a pobíhají kolem s vyvalenýma očima, protože hypotéka, splátky na operák, nájem. Přičemž žádný nájem nemusel už mnoho let být pokud by místo do nových přibližovadel, pořídil vlastní nemovitost. Apod. Nepaušalizuji, neplatí pro každého a vždy. Výmluva na odpisy často slouží často na omluvu těch jež nejsou schopni ovládat své emoce a touhy. Jiný případ je korporace s dostatečným zázemím, kde ty odpisy aut jsou efektivním řešením. Ale kolem sebe vidím spíš opačné případy. Případ výměny bezproblémového vozu s minimálními náklady za nový s odůvodněním o výhodnosti odpisů se mi po propočítání jeví jako ztrátová investice. Zejména pokud dokážu snížit daňový základ skutečnými investicemi.
18. 5. 2020 14:59
Problémy s ...
A už bude jen hůř a hůř. Kdy někomu dojde, že ne každý zákazník stojí o složité doplňkové funkce vozidla bez kterých se dokázal obejít 30 let? Nějaký pokrok být musí, ale jde o evoluci a nikoliv násilnou revoluci u každého nového modelu, aby značka ukázala jak je před ostatníma napřed. Pak to dopadne třeba takto.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zaplosak
18. 5. 2020 15:34
škodofka
mění mínusy na plusy... :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
18. 5. 2020 15:56
Re: škodofka
A ako je známe, v elektrine treba aj plus aj mínus, dva plusy nebudú fungovať. :D
Avatar - CICERO
18. 5. 2020 16:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 5. 2020 17:07
vsecho se to moc zeslozituje
obycejnej procesor byl jeste pred 10 lety popsanej na 400 strankach, dnes nestaci 1000, vykonnejsi radove vic. to normalni clovek nemuze v realnym case vubec pojmout. to co jsi driv nastavoval ve 2 registrech dnes nastavujes v 10. vsechno to ma moc funkci, pritom jich potrebujes jenom par. aby jsi byl schopnej dat neco slozitejsiho dohromady, musis pouzit to, co pred tebou uz nekdo napsal, ale tezko za to muzes rucit. procesory jsou dnes variabilni v tom smyslu, ze periferie muzes softwarove (treba can) presunout skoro na jakykoliv vyvod, sice to pak zamknes, ale kdo ti zaruci, ze se to nezblbne a pak to nejakou dobu do resetu nefunguje? popisy v datasheetech obcas nesedi s tim, co to ve skutecnosti dela. s novym procesorem se az moc casto vydava seznam chyb co neumi a mel by umet. u novy serie toho samyho typu to pak je treba opraveny, ale zase tam jsou chyby novy. driv byla nejaka periferie popsana treba na 20 stranklach jasne a srozumitelne dnes na 100 nejednoznacne, casto rozporuplne, pritom pro pochopeni spravny funkce je zasadni kazdy slovicko.
kazdy slozitejsi problem, hlavne ten co se vyskytuje jen obcas, se hleda a odstranuje velmi slozite a je to casove narocny, to uz je nekdy lepsi to napsat znova.
napsat neco spolehlivyho co bude s hardwarem chodit je mnohem slozitejci nez bejvavalo, treba s www strankama se to neda vubec srovnavat, ty zvladne uz dite ve 3 tride zakladky...
Rozbalit vlákno
18
18. 5. 2020 17:28
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Máte naprostou pravdu. Je si dovolím doplnit, že ecall je něčím, co je zcela zbytečné, neboť informace o nehodě poskytují její účastníci a pokud má Octavia pět hvězd v eurotestu bezpečnosti, pak po nehodě jistě někdo zavolá z mobilu 122 a přímo. Veškerý infotainment představuje jen další náklady při sebemenší poruše, protože systém ohlásí závadu vozidla a "navštivte autorizovaný servis". Proto nekupuji nové vozy.
Avatar - Emel
18. 5. 2020 17:39
Re: vsecho se to moc zeslozituje
No promiň, ale tohle je zase demagogie.
Že má auto 5 hvězd neznamená, že bude někdo z posádky po nehodě schopen telefonovat.
Navíc... věřil bys, že i dneska někteří ignoranti ani neznají číslo na záchranný systém? ;-)
A potom... tohle teda nevím jistě, ale mám pocit, že eCall jede přes satelit a má teoreticky lepší pokrytí, než GSM... nevíte někdo jak to je?
18. 5. 2020 17:51
Re: vsecho se to moc zeslozituje
satelit silne pochybuju ten jen na gps. ja vsazim na gsm, kdyz nebude signal, tak mas smulu. a signal nebude nejspis tam, kde nikdo moc nejezdi, takze kdyz se tam vymlatis v noci, najde te az mlikar rano i s ecallem, ale to je spis vyjimecnej pripad, podle me je ecall vyznamny pocin.
gsm by se jeste teoreticky mohlo dublovat s lora, ta umi i 40km pres kopecky, ale o tom pochybuju, ta je na uplne neco jinyho. kdybych ale chtel mit vetsi jistotu ze me nekdo uzlysi, sel bych jeste do lora, otazka je, jak je rozsirena aspon po evrope
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2020 18:29
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Je plno míst, kde i přes hustý provoz signál prostě není. Když jsem bydlel v Rakovníku, to město bylo podobnými lokalitami dokonale obklíčené.
19. 5. 2020 07:46
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Vy jste ten e-call ale vubec nepochopili kluci.
Ten tam neni aby volal kdyz dojde k nehode. Teda jako jo, umi to taky, ale to neni primarni funkce.
Primarni funkce je, aby tam byl system ktery odesila automobilce data o spotrebe vaseho auta. To musi mit povinne kazdy "novy model" od letosniho roku.

No a protoze by se to lidem nelibilo, tak se to proste schovava za nazev "e-call".
19. 5. 2020 07:58
Re: vsecho se to moc zeslozituje
To je trochu fakenews, ne?
19. 5. 2020 08:02
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Neni, proste zagoogluj, je to tak, ja si nevymyslim.

Dam do googlu "system odesilani spotreby vozu" a jeden z prvnich odkazu je:
https://zpravy.aktualne.cz/…d020cc47ab5f122/ a https://www.autoforum.cz/…i-na-to-doplati/

Proste je to tak.
A hadej co je novy Golf a nova Oktavka. Aha to jsou nove modely. Nove modely uz od letosniho roku povinne. Od pristiho roku to musi mit povinne uplne vsechna nova auta.

A a jak se ta data posilaji? Pres 3G/4G. A jaky jiny system potrebuje 3G / 4G? Bingo. E-call.
Takze kdyz je e-call povinny tak co? Tak muze byt povinne i odesilani dat o spotrebe, kdyz uz tam jinak vsechno potrebne je.
19. 5. 2020 08:33
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Tak spojení ecall a tohohle jsi si ale dosadil sám. Je možnost i vyčítá i při servisu atd.
19. 5. 2020 09:34
Re: vsecho se to moc zeslozituje
No dosadil, ja jsem spis rekl jak to je.

Ono zalezi jakou chybu tam maji, ze ano. Ja odhaduju, ze jim to blbe posila udaje o spotrebe, ale do medii komunikuji “e-call”.
Je tada urcita moznost, ze se pletu, ze jim nefunguje neco ohledne 3G/4G, coz je v dnesni dobe mobilu v kazde kapse extremne nepravdepodobne.

Ono taky zalezi, jestli nam nekdy reknou jaka presne chyba tam teda je. Ja odhaduju, ze se to tyka mereni te spotreby, ale dukaz (jeste) nemam.
19. 5. 2020 09:42
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Inymi slovami si si to cele vymyslel, dokazat to sice nevies ale operujes s tym ako s faktom.
19. 5. 2020 10:55
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Tak je mozne, ze tam je nejaka jina chyba.

Ale to mi prijde zvlastni a nepravdepodobne, vzdyt tyhle systemy tady jsou uz mnoho let. Co se tak asi da zvrtat na "simce v aute", kdyz ani zadny mobil za 1000 korun s tim nema problem.

Edit: Aha podle komentaru xhan1s to asi opravdu zvrtali :-) To jsou teda borci, to jsem fakt necekal, ze tohle jde zvorat. No oni asi taky ne :-)
Avatar - Emel
19. 5. 2020 10:00
Re: vsecho se to moc zeslozituje
No když už jsi to tak hezky vygooglil, tak by sis to mohl taky přečíst.
"OBFCM bude povinné u nových modelů od ledna 2020, o rok později ho budou muset mít všechny nové vozy na trhu. To znamená, že v případě takové Škody se nařízení zatím netýká ani Octavie, bude pro ni platné právě až od roku 2021. Prvním mladoboleslavským vozem s OBFCM by mohla být sériová verze elektrického SUV. "Jednotky budeme v autech mít, až je bude vyžadovat emisní předpis," říká Pavel Jína, mluvčí české Škody."
"Byrokraté zatím nevymysleli přesný způsob získávání zaznamenaných dat, ve hře je ale leccos od jejich nahrání během STK až po přenos za jízdy v reálném čase u automobilů permanentně připojených k internetu"
19. 5. 2020 10:50
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Tak pokud neni nova Octavia novy model, tak prosim.
Ja vim, ze je to jenom facelift. Stejne tak Golf.
Ale Golf to tam rozhodne ma, tak by bylo divny, kdyby to tam nova Octavia nemela.

Anebo mozna stihli oktavku dat do prodeje jeste pred koncem roku a tim se tomu vyhnout?
Avatar - Emel
19. 5. 2020 11:05
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Samozřejmě je to nový model, ale představený loni... stejně tak Golf.

Golf to může mít "dobrovolně", Octavia to podle prohlášení automobilky zatím nemá... a i kdyby to dobrovolně měla, tak nefunkčnost systému by nebránila tomu to auto prodávat a tohle dořešit při nějaké další aktualizaci.
19. 5. 2020 11:08
Re: vsecho se to moc zeslozituje
:yes:
19. 5. 2020 09:41
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Otázka je k čemu komu budou moje jízdní data. Jestli chtějí vědět, že papírová a reálná spotřeba se liší prakticky u všech aut v řádech desítek procent, tak to snad není tajemství.
19. 5. 2020 10:52
Re: vsecho se to moc zeslozituje
Je zajima jak se lisi a tohle jim ta data da.
A hlavne je zajima spotreba plug-in hybridu.
Ale tak kdyz uz se to dela, tak se to da do vsech aut, co by ne. Vsak zakaznik to zaplati.
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2020 18:28
Re: vsecho se to moc zeslozituje
eCall je klasická GSM/4G služba, takže bez mobilního signálu neodešle nic. Satelitní pokrytí bys nezaplatil.
V práci máme jeden satelitní telefon na dozorně a první, co nás vždycky školí je "hlavně na to nikdy nesahejte, je to drahý jak ***".
18. 5. 2020 20:20
Ekonomicky blbé
Když nechám zcela stranou hodnocení auta, které mi prostě není sympatické (je to spíše takový O III s jiným ksichtem, po přesednutí je cítit jemý nárůst houpavosti a pohodlí) a ty peníze bych za to nedal, byť je paradoxně v normálních výbavách levnější než předchůdce....tak mi jedna věc nejde do hlavy:

Proč nikdo nepanikaří ? Takhle to dopadá, když má dělník na pásu 2/3 platu inženýra. VAG prostě dobrý lidi nezaměstnává, protože je nikdy nebyl schopen zaplatit. Jejich IT boarding stránky sice vypadají super, plné photoshopped fotek různých komparzistek..ale když pak vidíte na čem budete pracovat a s kým, tak máte chuť utéct. Chovná stanice pro kódéry bez ambicí.

Hřebíček do rakve je diverzita: https://www.skoda-storyboard.com/…hartu-diverzity/ - tohle způsobilo útěk posledních dobrých lidí. Při výběru a obsazování pozic se neřeší schopnosti, ale přednost mají různí přeoperovaní divnolidé a další případi, kteří nejsou zrovna tahouny.

Tu firmu si pohřbí sami, krize nekrize. Auta stojí na software a to tenhle počin z minulého století dělat neumí. Stejně jako elektro. Kdo by čekal na Enyaq, když je tu Tesla, Jaguar....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
18. 5. 2020 20:52
Re: Ekonomicky blbé
V chartě samotné není ani čárka o nějakých kvótách nebo podpoře menšin... jen a čistě rovný přístup pro všechny, bez diskriminace (pozitivní či negativní). Proti tomu se nedá říct ani ň.

Původní projekt diverzita 2013 je trošku něco jiného, tam už se naopak mluví o "vyrovnaném zastoupení mužů a žen ve vedení", což je v konečném důsledku pravý opak "rovného a férového přístupu"... ale to je přece jen jiný projekt.
18. 5. 2020 21:44
Re: Ekonomicky blbé
Hele, a proč bych jako měl "čekat" na Enyaq nebo nějaký jiný elektrovehykl? Já jako zákazník samozřejmě vyžaduji normální poctivé auto! :-!
18. 5. 2020 20:33
problem ma i passat B8 po faceliftu
Myslim ze se to netyka jen nove octavie a golfu, nybrz i passata B8 po faceliftu. Dostal jsem jej 5. Ledna a po zjisteni nefunkcnosti online propojení vozu jsem je odevzdal do autorizovaneho servisu VW a od te doby tam stoji az dodnes tzn. cca 5 mesicu. Dle slov servisu uz vymenili hardware za cca 200 tisic, zkouseli nejruznejsi aktualizce a stale nic. Ted uz je to ve fazi, ze cekaji na software z centraly VW ve Wolfsburgu, takze novy vuz, ktery stal pres milion a oni to nemaji vyladene a dovoli si to pustit ven do prodeje... hruza za ty penize. Dali mi zatim nahradniho passata a me stanovisko je k tomuto jasne. Dokud nebude vse 100% funkcni, vuz neprevezmu. Jde tady totiz o jednoduchy princip. Vy mate moje penize, ja chci novy 100% funkcni vuz. I kdyby to tam melo stat dalsi pulrok. :-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - _Karel_
18. 5. 2020 20:58
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
To máš teda trpělivost. Asi by se mi nechtělo čekat.
Avatar - Emel
18. 5. 2020 21:03
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Na druhou stranu, pokud můžeš půl roku jezdit jejich autem a pak si převzít to svoje s nulou na tacho...
18. 5. 2020 21:13
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Tak to vis ze na me zkouseli at si ho vezmu a ozvou se mi az problem vyresi a ono v zasade by to problem nebyl. Klidne bych s nim mohl fungovat, to auto je jinak uplne v pohode a jezdi se v nem skvele. Nicmene moje odpoved na to byla at se nezlobi, ale ze vuz neni funkcni dle jejich specifikace kterou verejne prezentuji a za kterou jsem zaplatil. Jak jsem uz psal, jde o princip. Oni si uctuji nemale penize za neco co nemaji dotazene a nefunguje jim to. Tak at si to “vyzerou”. ;-)
19. 5. 2020 09:48
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
No tak to bych teda neudělal. Nechat si auto rozvrtat pofidérníma mechanikama? To možná dopadneš tak, že ti to sice slepí nějak dohromady a e-call ti bude nakonec fungovat, ale budou se ti na autě objevovat všemožné zvláštní závady, protože celá elektronika je už přeoraná, takže si to ve finále možná vyžereš spíš ty. Nicméně tvému postoji rozumím jen osobně bych radši akceptoval ten nefungující e-call a měl auto, ve kterém se nikdo nevrtal.
19. 5. 2020 10:11
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Auto je v autorizovanem servise VW kde technici delaji zasahy vzdy po odsouhlaseni Vw Wolfsburg, takze toho bych se nebal. A jen pro doplneni, ono se nejedna pouze o e-call. Vuz se nepripojuje obecne k online sluzbam VW tzv. We connect, takze to ma sirsi zaber. A kdyz budou problemy tak neni nic snazsiho nez to tam odvezt znovu dokud vse nebude 100% funkcni.
19. 5. 2020 10:56
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Podle me jsi to udelal spravne, udelal bych uplne to stejne.

Jinak ryccardo to fakt nechapu tu logiku, ze "auto bych si nenechal opravit" :-) Ale tak kazdy jsme jiny, nekomu mozna vyhovuje jezdit v rozbitem aute :-)

Jinak xhan1s opravdu vrele diky za info, docela podstatny pro me, protoze si asi jdu koupit (mozna dokonce objednat) novyho Passata za mesic, takze tohle je celkem dobry vedet ... :-)
19. 5. 2020 11:35
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Tak fajn, ze ma zkušenost pomuze predejit problemum nekomu jinemu. Me doporuceni je, nechat si vse predvest pri predani vcetne zminene online funkce. U me infotainment stale jen nacita a nenabizi moznosti účtú, takze pak nefunguje online sluzba kdyz neni propojena s konkretnim uctem. Vuz je stale v tzv. privatnim nastavenim a nelze jej z neho dostat. Kdyz jsem jej prebiral ja, bylo mi receno, ze je to jen nekolika denni vypadek, ale ze do par dnu je to v pohode. Dnes bych uz vuz neprebral, dokud by nebylo pri predani vse predvedeno, ze vse funguje. ;-)
19. 5. 2020 13:20
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
:yes:
20. 5. 2020 14:31
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
že nefunguje e-call neberu jako závadu. Rozbité auto vypadá jinak než že mu nejde tenhle nesmysl.
Avatar - Emel
20. 5. 2020 21:24
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Já s tebou celkem souhlasím... ale vem v potaz jednu věc - je fakt rozdíl, jestli kupuješ ojetinu, nebo nový auto.
19. 5. 2020 14:54
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Tak toho bych se právě bál. Jestli myslíš, že v autorizáku dělají nějací nadmechanici, tak to tak bohužel není. Navíc to že se ti někdo bude vrtat v autě není žádný přínos. Nic už nebude sedět tak jako když to vyjelo z linky. Rád bych sdílel tvůj optimismus, tak hodně štěstí s takovýma experimentama.
19. 5. 2020 16:44
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Ale no tak ja autorizaky znam a vetsinou to nesedelo jako u novyho, co si budeme povidat.
Ale tady maji nahrat software nebo vymenit infotainment. To by mohli zvorat jen malicko. To neni jako kdyz zfusujou opravu, ze vis, ze to za rok bude reznout... :-)
Ale problem je v tom, ze to nikde jinde udelat nemuzes, protoze to je oprava v zaruce, tudiz zadarmo (autorizak udela a vyuctuje to cele automobilce) ... a kdybys to nahodou udelal jinde, budes za to platit a jeste prijdes o zaruku :-)
20. 5. 2020 14:30
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Tak jestli dle slov servisu už vyměnili HW za 200 tis, tak to nebude právě jen o přehrání firmware. Pokud by mě to nijak neomezovalo a nesvítila někde nějaká kontrolka, tak bych to vůbec neřešil. e-call a propojení auta s automobilkou přes SIM je něco co nejen, že v autě nepotřebuju, ale ani nechci, takže když to nebude od výroby fungovat, tak je to vlastně výhoda ;-) Představa, že se mi v autě hrabe armáda učňů, kterým je úplně fuk co kde urvou za konektor a jak to udělají by mě trošku děsila.
Avatar - _Karel_
18. 5. 2020 22:09
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Být to služebák, ok.
Avatar - Emel
19. 5. 2020 11:07
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Být to auto pro radost, třeba nějaké BRZ... tak co? Klidně bych dával za uši půjčenému náhradníkovi.

PS: i když... já teda jsem obvykle spíš nekonfliktní, asi bych s tím autem normálně jezdil... ale představit si to umím.
19. 5. 2020 16:48
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
No kdyby nahradni auto za BRZ bylo BRZ ... ale to bude spis nejaky Forester ... :-)
Avatar - twistedTSD
18. 5. 2020 23:00
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
To je na tom nejhorší, že vědomě pouští do prodeje nedoladěné produkty. Viz i matrix světlomety v Superbu a podobně, koncern asi zkatoval celou fázi testování softwaru.
18. 5. 2020 20:58
Kdyby
dělali auta a ne počítače neměli by problém se softwarem,. ;-)
Rozbalit vlákno
8
18. 5. 2020 21:46
Re: Kdyby
Zlatá slova! ;-) :yes:
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2020 22:51
Re: Kdyby
Vždyť byste se bez těch počítačů dnes neuměli ani rozjet.
18. 5. 2020 23:33
Re: Kdyby
Hele, mluv laskavě za sebe, jo? :*)
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2020 07:46
Re: Kdyby
Takže jsem se trefil. :-D
19. 5. 2020 10:44
Re: Kdyby
Jezdím třicet tři let a věř že když jsem začínal žádné počítače nebyly. A jezdil jsem za tu dobu s kdečím. Takže mluv za sebe. ;-)
19. 5. 2020 10:55
Re: Kdyby
A chtěl bys jezdit stejným autem jako před 30lety?
19. 5. 2020 14:56
Re: Kdyby
Hele já bych chtěl třeba 20 let starý auto, ale fungl nový. A byl bych z něho mnohem nadšenější než z toho odpadu co se produkuje teď.
19. 5. 2020 15:29
Re: Kdyby
Jo. Kdybych dnes koupil novou Granadu s 2.8i, mechanickým vstřikem K-jetronic a ve fulce jakou jsem kdysi měl. Bez ABS, ESP, TCS a podobných věcí byl bych happy jak dva grepy. Úžasná kára s náhonem na zadní kola, tichá díky šestiválci a agilní díky výbornému podvozku a nízké hmotnosti. Takže ještě jednou ano, všemi deseti.
19. 5. 2020 00:30
Kde asi
udělali soudruzi v Číně chybu?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
19. 5. 2020 16:10
Jak je tohle možné??
Chyby se dějí. Ale jak je takovýto zásadní fail možný? Nejmodernější SW, nejmodernější vývoj, ale hlavně copak na tohle nepřišli během testování a nultých sérií??

Jinak za mě opravdu jen záminka, pokud by mělo jít jen o SW chybu která není závažná tak není důvod zastavovat výrobu. Dodatečná aktualizace by jistě nebyla problém.

Koncern VAG má evidentně velmi zásadní problémy. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale u koncernu VAG fakt průser střídá průser. Přímovstřik FSI, rozvody TSI, dieselgate, a nyní SW faily...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
20. 5. 2020 09:17
Re: Jak je tohle možné??
Pokud by to byla nefunkčnost eCallu, tak to může v důsledku znamenat, že to auto nesplňuje podmínky homologace...