Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodávky nové Škody Octavia pozastaveny. Hlásí problémy se softwarem. Stejně jako Golf

David Bureš David Bureš 18. 5. 2020 • 10:45
52
95
Zobrazit náhledy (52)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG

Výroba v mladoboleslavské automobilce se sice po „koronavirové“ odstávce už opět rozjela, dodávky nové Octavie jsou ale s okamžitou platností pozastaveny.

Škoda Auto s okamžitou platností pozastavila dodávky nové generace modelu Octavia. Důvodem jsou problémy se softwarem. Stejná potíž zastavila rovněž dodávky osmé generace Volkswagenu Golf, který využívá shodnou techniku. Právě nový Golf přitom bojoval se softwarem už před svým představením, neustálé trable dokonce odsunuly jeho uvedení.

„V průběhu interního šetření jsme zjistili, že některé vozy nového modelu Octavia mohou být postiženy nespolehlivým přenosem dat ze softwaru řídící jednotky online konektivity (OCU3). Následkem toho nelze garantovat plnou funkcionalitu systému eCall, asistenta pro tísňové volání,“ vysvětluje Pavel Jína, PR manažer českého zastoupení značky Škoda.

Podle legislativy Evropské unie musejí být tzv. asistentem pro tísňové volání od 31. března 2018 vybaveny všechny nové modely. Proto automobilka okamžitě zareagovala zastavením dodávek nové Octavie, aby toto nařízení splnila.

„Vyhodnocujeme všechny detaily a pracujeme na řešení. Další kroky budou ohlášeny hned, jak to bude možné,“ doplňuje Jína s tím, že v tuto chvíli nelze určit, kdy se dodávky nové Octavie opět rozběhnou.

Stejný problém hlásí také Volkswagen Golf osmé generace, využívající stejnou techniku jako Octavia 4. Také v jeho případě zatím není jasné, na jak dlouho budou jeho dodávky zastaveny, nebo kolika automobilů se problém týká. Z interních dokumentů nicméně vyplývá, že vhodná aktualizace softwaru bude k dispozici až v polovině června.

Výroba Golfu každopádně zatím pokračuje dále, aktualizace softwaru do nich bude instalována později. Již předané vozy pak úprava může čekat v rámci nějaké svolávací akce. To samé by se mělo týkat také Octavie.

Pro Volkswagen Group je to přitom další problém s novou generací softwaru, kterou užívají nové generace Octavie a Golfu. Už před představením Golfu 8 firma otevřeně přiznávala potíže s vývojem softwaru. Ty dokonce přesunuly premiéru nového Golfu na pozdější termín, následkem čehož se posouvala i prezentace Octavie IV.

Škoda Auto přitom teprve postupně rozjíždí výrobu po nucené odstávce z důvodu prevence před dalším šířením koronaviru. Všechny tuzemské závody značky stály od 18. března do 27. dubna. Vlivem nižší poptávky nebo přísnějším hygienickým opatřením se produkce zatím nerozjela na plnou kapacitu, byť v Kvasinách i v Mladé Boleslavi už začala produkce i na noční směnu.

Související články

Témata
Avatar - Emel
20. 5. 2020 21:24
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Já s tebou celkem souhlasím... ale vem v potaz jednu věc - je fakt rozdíl, jestli kupuješ ojetinu, nebo nový auto.
20. 5. 2020 14:31
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
že nefunguje e-call neberu jako závadu. Rozbité auto vypadá jinak než že mu nejde tenhle nesmysl.
20. 5. 2020 14:30
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
Tak jestli dle slov servisu už vyměnili HW za 200 tis, tak to nebude právě jen o přehrání firmware. Pokud by mě to nijak neomezovalo a nesvítila někde nějaká kontrolka, tak bych to vůbec neřešil. e-call a propojení auta s automobilkou přes SIM je něco co nejen, že v autě nepotřebuju, ale ani nechci, takže když to nebude od výroby fungovat, tak je to vlastně výhoda ;-) Představa, že se mi v autě hrabe armáda učňů, kterým je úplně fuk co kde urvou za konektor a jak to udělají by mě trošku děsila.
Avatar - Emel
20. 5. 2020 09:17
Re: Jak je tohle možné??
Pokud by to byla nefunkčnost eCallu, tak to může v důsledku znamenat, že to auto nesplňuje podmínky homologace...
19. 5. 2020 16:48
Re: problem ma i passat B8 po faceliftu
No kdyby nahradni auto za BRZ bylo BRZ ... ale to bude spis nejaky Forester ... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku