"Zakoupen po delším hledání náhradníka za dříve prodaný původní rodinný vůz Wartburg 311 de Luxe z roku 1961. Stal se jeho důstojným, a co do technického stavu, výrazně lepším zástupcem. Postupně se stává tzv. "leštěnkou" ..."
Nádhera,ty ladné tvary,přepadla mne nostalgie.Svého času snad nejlepší auto co do pohodlí v tzv. východním bloku.Sice dnešním emisním normám by nestačil,ale na to se tehdy moc nehrálo.Pro mne to však byla příjemná vůně a zůstanou vzpomínky na dětství.
Sice jsem priznivce a byvaly ridic Wartburgu (nejen 353W), ale myslim, ze nejlepsim osobnim autem vychodniho bloku co do pohodli byla Tatra - a tu nemuzes s timhle srovnavat. >:D
603 v osobním vlastnictví, to bylo takřka (řekl bych dokonale) vyloučeno - auto pro papaláše. Tatra se nedostala ani do běžné prodejní sítě Mototechny. Volha se dala koupit jen jako vylítaná od taxislužby. Benzín nebyl nikdy za pár halířů, ale na koupěschopnost stál tolik, co stojí dnes, tedy kolem 3 korun za litr. Kdo měl tehdy 2 tisíce mzdu patřil ke komunistické elitě... (řekněme kolem poloviny sedmdesátých let). Takže každý litr benzínu jsi setseakra cítil v kapse.
S Tatrou 603 se dá běžně jezdit za 10-12l /100km.S 3,5l tatrou 613 jezdím v kombinaci město a dálnice za 11,5l/100km. Na svůj objem motoru a výkon byly tatry docela úsporné vozy.
Tak dobrá ,něco na tom asi bude,nechtěl jsem se tu hádat,svezl jsem se i s tatrou byl to koráb.Jde tu ale o warťana,řekl bych že byl líbivější než jeho hranatý nástupce.A když už jsme u toho pohodlí tak já se rozmazluju v XM od citroënu mám už čtvrtého a v ničem lepším jsem zatím nejel.
No a hlavně se Tatry vůbec neprodávaly soukromníkům. Nejspíš protože vozit se takovým fárem byla buržoazní zhýčkanost a zhýralost. Ale divim se že to nevadilo soudruhům, že se nevozí v něčem proletářském jako třeba v Trabantu.
Starý Warťasy 311 byly supr povedený auta,sám jsem ho měl 20let a ještě do poloviny r. 2003 jsem s ním denně brázdil brněnský silnice.Je to pro mě srdeční záležitost, všem kdo ho restaurují držím všechny palce. :yes: