Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMazdu 3 s naftovým motorem už nekoupíte, CX-30 bude následovat. Důvod je prostý
103 komentářů
Dixik2
Tak už diesel v ceníku také nemá😒br />
https😐/cz.cdn.mazda.media/ea13834f4b2142b493ae679720148658/4da12b96eede4ed7a7a6ae053f73af3c.pdf?48f410
https😐/cz.cdn.mazda.media/ea13834f4b2142b493ae679720148658/4da12b96eede4ed7a7a6ae053f73af3c.pdf?48f410
skejpa
... Mazda totiž naprostou většinu aut prodává koncovým fyzickým osobám nebo podnikatelům, kteří si to sice berou na firmu ale pro sebe. Mazda prakticky netvoří ždáné firemní flotily. A domů si člověk naftu v dnešní době DPF a podobných srajd moc strkat nechce, leda by najel víc než 30 tisíc za rok. Kór u Mazdy, kde ta nafta nemá ani moc dobrou pověst - narozdíl od spolehlivých a úsporných benzínů. Takže se není čemu divit. V CX-5 a v šestce podle mě má úspěch hlavně proto, že má krouťák a s větším autem dokáže dobře hnout. 2.0i v CX-5 je totiž slabé. A ne každý volí 2.5i...
… nebo podnikatelům, kteří si to sice berou na firmu ale pro sebe …
jo to jsem já ale koupil jsem si diesel.
Na rozdíl od Tebe vím že jsou Euro6D diesely vymakané a skvělé.
Ano 200 Nm rozdílu dělá svoje.
Ale jak jsem psal jinde, dealeři Mazdy tlačí benzín.
jo to jsem já ale koupil jsem si diesel.
Na rozdíl od Tebe vím že jsou Euro6D diesely vymakané a skvělé.
Ano 200 Nm rozdílu dělá svoje.
Ale jak jsem psal jinde, dealeři Mazdy tlačí benzín.
Diesel v Mazdě nemá problém - pokud mu měníš olej po max 15ti tisících 😁 Což bohužel Mazda nevyžaduje...
Já mám 2,5 a když jedeš v klídku do 130, tak se vlezeš do 8. Při rychlosti 80 -120 to umí vypnout 2 válce, takže spotřeba cajk. 2L mi příjde také pocitově slabší (má známý), takže pro mě jiná volba než 2,5 nebyla. Co se týče dynamiky, tak v režimu SPORT naprostá raketa (rozuměj v rámci kategorie).
Však jasné, já bych taky volil 2.5i (kdybych na to měl a kdybych chtěl SUV, což nechci 😁 ). Brácha má 2.5I šestku 2016 bez vypínání válců a ikdyž jezděj 70% město, tak taky drží spotřebu kolem 8,5l... To je paráda na 2.5i automat se 143kw...
Tak ja (resp. polovička) má pri cca. 30% podieli mesta priemer 6,8l. Ono aj v priebehu rokov Mazda ten motor vylepšuje a ten posledný jazdí úspornejšie, ako predošlé. Neviem, či aj vypínanie valcov niečo robí, ale každopádne výsledok je ako píšem.
Priemerka 6,8 s 2.5 litrom v takom velkom aute a s automatom to teda cumim 👍. Cakal by som okolo 8.
Ja mám bežne okolo 7,5 a nakladám tomu riadne.
Akurát v zime krátke trasy so studeným hydromeničom tú spotrebu slušne zdvihnú.
https😐/www.spritmonitor.de/…ail/1044814.html
Akurát v zime krátke trasy so studeným hydromeničom tú spotrebu slušne zdvihnú.
https😐/www.spritmonitor.de/…ail/1044814.html
Pravdou je, že pokud nejezdíš divočinu. tak v ustálené rychlosti okolo 100 km/h není problém okolo 5 L Samozřejmě na 2 škopky 😁 :yes:
KANKUNEN
120 koňový motor jede dobře a za málo, takže není třeba diesel. A když do cx 30 diesel, tak tu 2,2 ať to jede. A když chceš cx5, tak si vyber diesel a nešetři ho, nebudeš mít problém.
hugino
Akurát včera som pozeral aktuálny cenník Mazdy 3 a voči minulému roku kedy stál základ 19 900 Eur teraz stojí to isté auto 21 340 Eur!!! Voči minulej generácii má motor 2.0 122k v zrýchlení o dosť horšie parametre /10.4s vs 8.9s/ vzadu má torzku a aj keď je pekná tak je strašne nízka a aj napriek dostatočnemu rázvoru hlavne vzadu maličká a aj kufor na danú kategoriu je relatívne malý.Tá cena za tak slabý motor je šialená a už sa nečudujem že tam nebude ani diesel lebo to je min 1500 Eur navyše a to by už asi nikto nekúpil.Dieslové Mazdy majú zlú povesť tak preto sa im ludia vyhýbajú a pokiaľ chcú ludia vyslovene diesel tak idú radšej ku konkurencii.Minule som čítal na Moje Auto PALIXOV príspevok ako si kúpil Mazdu 3 a musím povedať že presne to takto má byť že keď si niekto vyberá auto malo by mu robiť radosť a z toho článku to bolo jasne cítiť :yes:Takže za mna Mazda robí suverénne najkajšie japonské autá ale výkonovo momentálne dosť slabé a hlavne na danú triedu strašne ale strašne drahé.Hawk
Jj, novú 3ku nahodili tak vysoko, že má zmysel pozrieť sa rovno na 6ku, ten príplatok je relatívne rozumný a človek získa oveľa priestrannejšie auto (3ka je ako píšeš fakt malá, v rámci triedy je na tom vzadu s Meganom najhoršie).
Pre mňa bola kedysi ukážkovo nezmyselne drahá Mazda CX 3 - za cenu 3-ky si človek kúpil menšie auto, ktoré nebolo viacmenej ničím lepšie. Ale bola pekná a tak sa predávala.
3-ka nie je veľká, ale veľkosť auta je individuálna požiadavka. Kedysi sme mali Škodu 100. Keď som šoféroval ja (182 cm), alebo brat (cca 187 cm), tak za vodičom bolo asi tak 6 cm miesta. Cestujúci vzadu zaboril kolená do vodičovho sedadla, čo samozrejme vodič cítil na chrbáte 😊. Ak sa pozrieme na priestor v Mazde 3 z tohto pohľadu - je tu luxusne veľa miesta 😊. Mazda potrebuje miesto na motor + zvody = aj rázvor 2700 mm je tak trochu "preplýtvaný".
Nepatrím ale k ľuďom, ktorí pozerajú úplne na všetko len z pohľadu praktickosti, výhodnosti, správnosti... Žijeme len raz, tak prečo by sme mali kupovať len veci, ktoré sú iba praktické, výhodné, COOL pre ľudí okolo nás... Radšej kúpim to čo sa mi naozaj páči a s čím budem naozaj spokojný. Je veľa ľudí, ktorí napr chcú Mazdu, lebo sa im páči a nakoniec skončia u napr Scaly, Fabie... lebo boli presvedčení, že je lepšia, výhodnejšia, spoľahlivejšia, má lacnejší servis, nehrdzavie... 100 dôvodov prečo nie. A vždy keď okolo prejde tá nádherná červená Mazda sa smutne ohliadnu za autom, ktoré kedysi chceli.
Samozrejme všetko to neplatí pre ľudí, ktorí berú auto len ako nutné zlo.
3-ka nie je veľká, ale veľkosť auta je individuálna požiadavka. Kedysi sme mali Škodu 100. Keď som šoféroval ja (182 cm), alebo brat (cca 187 cm), tak za vodičom bolo asi tak 6 cm miesta. Cestujúci vzadu zaboril kolená do vodičovho sedadla, čo samozrejme vodič cítil na chrbáte 😊. Ak sa pozrieme na priestor v Mazde 3 z tohto pohľadu - je tu luxusne veľa miesta 😊. Mazda potrebuje miesto na motor + zvody = aj rázvor 2700 mm je tak trochu "preplýtvaný".
Nepatrím ale k ľuďom, ktorí pozerajú úplne na všetko len z pohľadu praktickosti, výhodnosti, správnosti... Žijeme len raz, tak prečo by sme mali kupovať len veci, ktoré sú iba praktické, výhodné, COOL pre ľudí okolo nás... Radšej kúpim to čo sa mi naozaj páči a s čím budem naozaj spokojný. Je veľa ľudí, ktorí napr chcú Mazdu, lebo sa im páči a nakoniec skončia u napr Scaly, Fabie... lebo boli presvedčení, že je lepšia, výhodnejšia, spoľahlivejšia, má lacnejší servis, nehrdzavie... 100 dôvodov prečo nie. A vždy keď okolo prejde tá nádherná červená Mazda sa smutne ohliadnu za autom, ktoré kedysi chceli.
Samozrejme všetko to neplatí pre ľudí, ktorí berú auto len ako nutné zlo.
Mně se Mazda taky líbí, ale chápu proč se v Evropě moc neprodává. 3 malá, 6 moc velká, CX5 stará.
Hlavne v naších končinách máme tak trochu problém s Mazdou. Je tu veľa radcov, ktorý poradia Škodu, alebo VW - lebo má lacný a dostupný servis a je to TOP kvalita 😊. Naproti tomu tí ístí ľudia budú tvrdiť, že Mazda / "Japonec" má drahý servis, nedostupné diely, nemá voliteľné výbavy, je to drahé, hrdzavie to...
A ešte Mazde 3 chýba kombi verzia - hneď by sa predávala lepšie 😊. Už pri predošlej verzii som často čítal povzdych "keby tak bola vo verzii kombi".
Samozrejme si každý kúpime, čo sa nám páči - len je niekedy škoda, že niektorí ľudia sú prehovorení na niečo, čo sa im pôvodne ani nepáčilo.
Mazda nie je o priestore, cene, nemá výkon ako podobne veľké turbomotory... ale to ako jazdí - mňa to presvedčilo :yes: Samozrejme sa budeme baviť o autách v istej cenovej kategórii.
A ešte Mazde 3 chýba kombi verzia - hneď by sa predávala lepšie 😊. Už pri predošlej verzii som často čítal povzdych "keby tak bola vo verzii kombi".
Samozrejme si každý kúpime, čo sa nám páči - len je niekedy škoda, že niektorí ľudia sú prehovorení na niečo, čo sa im pôvodne ani nepáčilo.
Mazda nie je o priestore, cene, nemá výkon ako podobne veľké turbomotory... ale to ako jazdí - mňa to presvedčilo :yes: Samozrejme sa budeme baviť o autách v istej cenovej kategórii.
S tím kombíkem je to pravda. 3 je pro mě malá a 6 moc velká. CX5 je zase stará. Momentálně bych si nevybral. Také malá turba jako 1.5 TSI, 1,4 GDI nebo TCe140 jsou lepší než dvoulitr od Mazdy.
Veď CX5 vyšla nedávno úplne nová. Podľa mňa vyzerá nádherne - možno zadné svetlá sú trochu menšie. (Staré je Mitsubishi ASX)
Skúšal som 1,4 TGDI v i30 a išlo to naozaj veľmi dobre. 2,0 / 88 kW v Mazde nejde zďaleka tak dobre, aj keď tiež dokáže byť poriadne živá. Navyše i30 bola lacnejšia, lepšie vybavená, výkonnejšia, priestrannejšia...
Čo vlastne bolo lepšie na Mazde 3? celkový pocit z auta - to ako sa v nej sedí (posed+ergonómia), ako jazdí (podvozok) - toto Hyundai i30 nemal (=výborné auto bez emócii), aj keď sa mi tiež veľmi páčil. Veľmi som zvažoval i30, nakoniec prispela aj neochota predajcu a nemožnosť doviezť skladovú i30 od iného dealera (u Mazdy sa to dalo). Ak by som vtedy i30 kúpil, tak by som sa dodnes so "slzou v oku" obzeral za Mazdami 😊.
Výkon motora nie je všetko. Keď idem napr po alpských cestách, aj napriek výkonu "len" 88 kW vždy dobehnem vodiča, ktorý ide pomalšie - akoby sa bál. Ono nie každé auto má rovnaký podvozok.
Skúšal som 1,4 TGDI v i30 a išlo to naozaj veľmi dobre. 2,0 / 88 kW v Mazde nejde zďaleka tak dobre, aj keď tiež dokáže byť poriadne živá. Navyše i30 bola lacnejšia, lepšie vybavená, výkonnejšia, priestrannejšia...
Čo vlastne bolo lepšie na Mazde 3? celkový pocit z auta - to ako sa v nej sedí (posed+ergonómia), ako jazdí (podvozok) - toto Hyundai i30 nemal (=výborné auto bez emócii), aj keď sa mi tiež veľmi páčil. Veľmi som zvažoval i30, nakoniec prispela aj neochota predajcu a nemožnosť doviezť skladovú i30 od iného dealera (u Mazdy sa to dalo). Ak by som vtedy i30 kúpil, tak by som sa dodnes so "slzou v oku" obzeral za Mazdami 😊.
Výkon motora nie je všetko. Keď idem napr po alpských cestách, aj napriek výkonu "len" 88 kW vždy dobehnem vodiča, ktorý ide pomalšie - akoby sa bál. Ono nie každé auto má rovnaký podvozok.
Zakladnym benzinom som sa bol prejst, ide to +- ako predosla trojka, tam bude skor nejake carovanie s tabulkovymi cislami, motor nie je lenivy = do 3ky s manuálom OK, s hydromenicovym automatom to bude prislabe aj v 3ke, ale do CX30 uz podla mna nie ani s manuálom...
CENA😒br /> "Géniovia" v mazde to zdrazenie prezentuju ako zlacnenie.. A ze do je len do konca juna ci jula, potom "zlava" vraj konci, ak ju nepredlzia... a bude skor ci neskor za 22500. V mazda KE by bolo povedane nieco v prenesenom zmysle ako ze mozem byt rad, ze si mozem kupit... Oni maju dost predajov vraj...
P.S.
Mazda podla mna skrachuje, resp. ju kupi toyota, ale bude to hrdy krach, oni zakaznikov nepotrebuju. Fleetu nepredavaju, lebo fleet chce vyrazne zlavy a u sukromnikov dosiahli ceny, kde su pre vacsinu nepredajni. Ale ked im to vyhovuje...
CENA😒br /> "Géniovia" v mazde to zdrazenie prezentuju ako zlacnenie.. A ze do je len do konca juna ci jula, potom "zlava" vraj konci, ak ju nepredlzia... a bude skor ci neskor za 22500. V mazda KE by bolo povedane nieco v prenesenom zmysle ako ze mozem byt rad, ze si mozem kupit... Oni maju dost predajov vraj...
P.S.
Mazda podla mna skrachuje, resp. ju kupi toyota, ale bude to hrdy krach, oni zakaznikov nepotrebuju. Fleetu nepredavaju, lebo fleet chce vyrazne zlavy a u sukromnikov dosiahli ceny, kde su pre vacsinu nepredajni. Ale ked im to vyhovuje...
Nezovšeobecňoval by som prístup jedného predajcu. "Môj" predajca bol maximálne ústretový a zjavne chcel predať, či už cenovým jemnocitom, alebo domontážou výbavy. Pri 3ke sám uznával, že je predražená a nekúpil by si ju. A čo sa týka predajov, ja mám naopak pocit, že Mazdami sa to v mojom okolí len tak hemží, hlavne 6ky, ale veľa CX-3 a CX-5. Aj keď sú to možno skladovky, ktorých mala Mazda hodne a za dobré ceny; tie nové ceny sú vyššie.
cenovy jemnocit = ani jedno euro dole. Namiesto toho ta rozpravka o zlavach... Ale realna cena pevne dana.
predaje za 1-4 2020 v porovnani s 1-4 2019😒br /> Doma v Japonsku: -5,4 percent
Celosvetovo: -37.9 percent, z toho Europa -52.8, Sev. Amerika -37.9.
Este treba par mesiacov vydrzat a nekupovat, ono ich ta rozpravka ako im idu predaje aj cela ta premiova strategia prejde...
predaje za 1-4 2020 v porovnani s 1-4 2019😒br /> Doma v Japonsku: -5,4 percent
Celosvetovo: -37.9 percent, z toho Europa -52.8, Sev. Amerika -37.9.
Este treba par mesiacov vydrzat a nekupovat, ono ich ta rozpravka ako im idu predaje aj cela ta premiova strategia prejde...
Nevím podle čeho soudíš, že Mazda zkrachuje? Pokud by na tom byli tak mizerně, nedělali by ''vylomeniny'' typu Skyaktive X nebo Wankel. Jestli má nějaká automobilka v Japonsku zkrachovat tak to bude v tomhle pořadí: Nissan, Mitsubishi, Subaru. Mazdě se za posledních 5 - 7 let neskutečně daří, a pokud jí nepovedou nemehla, s klídkem přežíje.
Offtopic, ospravedlnujem sa za dlhy text, nebol v plane a je to ich vec a len moj nazor😒br />
Mitshubishi uz prevzal Renault/Nissan, tusim nepriatelske prevzatie, cize ti to podla mna daju. Nissan je prilis velky = pomoc.
Dovodov je viacero, nemyslim, ze priamo skrachuju, podla mna v nich niekto kupi podiel😒br />
- ich posledny pokus o premiu skoncil tym, ze mal v nich ucast aj moc ford.
- tento druhy pokus o premiu horsie nacasovat ani nemohli - korona, kriza
- pozicali si nedavno skoro 3 miliardy USD
- wankel nepredavaju, je to skor margeting
- skyactivX podla mna sklamal, mal to byt liek na emisne normy hlavne EU a o 25 percent nizsia spotreba a emisie, jedine, ze sa vsetci recenzenti mylia
- riadne elektro, plug-in, fullhybrid, cng/lpg nemaju
- ako malicka firma asi nemaju financny vankus ako toyota ci vw
- fleetu sa akosi vyhybaju, lebo zlavy, cize o segment menej, kde by nieco predali
- klesaju im predaje celosvetovo a cca. vo vsetkych segmentoch a uz peknych par mesiacov. 2018: 1,5 miliona aut, 2019: 1,4. 2020: s koronou???
- a este - segment, do ktorého sa tlacia, tzv. subpremia, close-to-premium... podla mna v dnesnej dobe ani neexistuje - bud nepozeras na peniaze a kupis napr. bmw alebo pozeras a kupis napr. H/K. Medzi premiou a mainstreamom podla mna v dnesnych casoch nie je priestor, mozem sa samozrejme mylit, ale je to moj nazor.
Mitshubishi uz prevzal Renault/Nissan, tusim nepriatelske prevzatie, cize ti to podla mna daju. Nissan je prilis velky = pomoc.
Dovodov je viacero, nemyslim, ze priamo skrachuju, podla mna v nich niekto kupi podiel😒br />
- ich posledny pokus o premiu skoncil tym, ze mal v nich ucast aj moc ford.
- tento druhy pokus o premiu horsie nacasovat ani nemohli - korona, kriza
- pozicali si nedavno skoro 3 miliardy USD
- wankel nepredavaju, je to skor margeting
- skyactivX podla mna sklamal, mal to byt liek na emisne normy hlavne EU a o 25 percent nizsia spotreba a emisie, jedine, ze sa vsetci recenzenti mylia
- riadne elektro, plug-in, fullhybrid, cng/lpg nemaju
- ako malicka firma asi nemaju financny vankus ako toyota ci vw
- fleetu sa akosi vyhybaju, lebo zlavy, cize o segment menej, kde by nieco predali
- klesaju im predaje celosvetovo a cca. vo vsetkych segmentoch a uz peknych par mesiacov. 2018: 1,5 miliona aut, 2019: 1,4. 2020: s koronou???
- a este - segment, do ktorého sa tlacia, tzv. subpremia, close-to-premium... podla mna v dnesnej dobe ani neexistuje - bud nepozeras na peniaze a kupis napr. bmw alebo pozeras a kupis napr. H/K. Medzi premiou a mainstreamom podla mna v dnesnych casoch nie je priestor, mozem sa samozrejme mylit, ale je to moj nazor.
S fin.problémy se potýkají dnes všechny značky bez vyjímky (možná super premie ne). Proto i logicky Mazda. Jestli si půjčili 3 mld USD nevím, ale zrovna v Japonsku jsou záporné úrokové sazby, tzn.budou paradoxně vracet méně peněz.
V každém případě plánují výstavbu nového závodu v USA, takže sentiment je pozitivní. Navíc zde byly nějaké informace o spolupráci s Toyotou.
O Mazdu strach opravdu nemám...... :yes:
V každém případě plánují výstavbu nového závodu v USA, takže sentiment je pozitivní. Navíc zde byly nějaké informace o spolupráci s Toyotou.
O Mazdu strach opravdu nemám...... :yes:
V poslednom čase sa píše o strednej triede s novým 6 valcovým benzínom - nástupca 6-ky? To by bol od Mazdy krok, ktorým by oslovila istú skupinu majetnejších zákazníkov.
Mazda má v súčasnosti jedne z najkrajších áut - v interiéri, aj exteriérovo. Práve dnes som s kolegom porovnával virtuálny kokpit nového Golfa a Mazdy 3. Pre mňa absolútne neporovnateľné - nádherné "budíky" u Mazdy a "čínsky" display u Golfa.
Tiež som ale jeden z tých, ktorý si myslia, že nová Mazda 3 je pridrahá. Síce jazdím predošlou generáciou (BN), za ktorú som dal o málo viac ako by stáli iné, lepšie vybavené autá, ale chcel som ju. Na kúpu novej za danú cenu by ma asi nepresvedčili ničím (možno iba zľavou cca 3000€). To auto je pekné, jazdi dobre... ale za menšie peniaze kúpim predpokladám skoro každé auto nižšej strednej triedy v istej rozumnej výbave.
Nemyslím si ale, že Mazda skrachuje. Na trhu je veľa zákazníkov, ktorí auto kupujú srdcom a Mazda má skvelé predpoklady získať si ich priazeň.
Dúfam, že v Mazde pochopia svoj "omyl" a ceny ďalšej generácia Mazdy 3 vrátia znova do normálnych hladín - ako to má konkurencia.
Mazda má v súčasnosti jedne z najkrajších áut - v interiéri, aj exteriérovo. Práve dnes som s kolegom porovnával virtuálny kokpit nového Golfa a Mazdy 3. Pre mňa absolútne neporovnateľné - nádherné "budíky" u Mazdy a "čínsky" display u Golfa.
Tiež som ale jeden z tých, ktorý si myslia, že nová Mazda 3 je pridrahá. Síce jazdím predošlou generáciou (BN), za ktorú som dal o málo viac ako by stáli iné, lepšie vybavené autá, ale chcel som ju. Na kúpu novej za danú cenu by ma asi nepresvedčili ničím (možno iba zľavou cca 3000€). To auto je pekné, jazdi dobre... ale za menšie peniaze kúpim predpokladám skoro každé auto nižšej strednej triedy v istej rozumnej výbave.
Nemyslím si ale, že Mazda skrachuje. Na trhu je veľa zákazníkov, ktorí auto kupujú srdcom a Mazda má skvelé predpoklady získať si ich priazeň.
Dúfam, že v Mazde pochopia svoj "omyl" a ceny ďalšej generácia Mazdy 3 vrátia znova do normálnych hladín - ako to má konkurencia.
V podstate si ako ja, resp. mnoho iných verných zakaznikov mazdy, ktori zaradili spiatocku, a novi sa nehrnu, maju svoje bmw alebo hyundaie, ci v USA toyoty a hondy.
Nova 6 zadny pohon a sestvalec je podla mna do dnesnej doby nezmysel - bude hviezdou diskusii a recenzentov, ale tato skupina si to nekupi. A ti, co kupuju za 50t a viac, si kupia bmw ci mercedes. Opakujem, v aute problem nie je, produkt je fajn, ale nema cieloveho zákazníka...
Nova 6 zadny pohon a sestvalec je podla mna do dnesnej doby nezmysel - bude hviezdou diskusii a recenzentov, ale tato skupina si to nekupi. A ti, co kupuju za 50t a viac, si kupia bmw ci mercedes. Opakujem, v aute problem nie je, produkt je fajn, ale nema cieloveho zákazníka...
Mazda se líbí hlavně manželce a i já musím uznat, že ta jejich červená je nádherná. Bohužel chybí kompaktní kombík. Chápu však, že je to evropská záležitost a Mazda má jiné priority.
Co se týká zrychlení, tk bych si tipnul, že to bude převodovkou. Mazda G120 měla extrémně dlouhou převodovku, takže stovku dávala v pohodě na dvojku a Vmax na čtverku, takže dynamika 0-100 pak vycházela dobře.. Pokud se převodovka zkrátila a je potřeba řadit za 3, tak logicky dojde k výraznému zhoršení této hodnoty.
Predošlá generácia Mazdy 3 (BN) je pre mňa naozaj skvelým autom (aj po cca 3 rokoch si u užívam). Práve som zistil, že ju nie je problém čipnúť na 170 PS (+50 PS). Ja nie som pretekár a dodržujem predpisy, zbytočne neobieham... Ak sa chcem vyblázniť idem na motokáry 😊. Tie sú na úzkej trati aj pri 40 km/h dostatočne rýchle - je to poriadny adrenalín bez stresu. Riskantná jazda reálnym autom na normálnej ceste je naopak pre mňa čistý stres (aj napriek havarijnej poistke).
Nová Mazda 3 je neskutočne drahá = pre mňa psychologicky "nekúpiteľná". Skúšal som sedan so sky X. Jazda luxusná, ale tá cena 😲 .
Každopádne s mojím autom som spokojný a tak skoro ho nevymením.
Nová Mazda 3 je neskutočne drahá = pre mňa psychologicky "nekúpiteľná". Skúšal som sedan so sky X. Jazda luxusná, ale tá cena 😲 .
Každopádne s mojím autom som spokojný a tak skoro ho nevymením.
Hammunasakra
Hele WinNAFTO a co když ti nebudeme doživotně sponzorovat provoz? Za tržní ceny = si v rejži
Tedy téměř všechny naftový osobáky = už i vedení tady nejprodávanějšího koncernu řiká: "Dotování nafty musí skončit!"
Ví to už všichni = krom pár zoufalců jako si ty a ryccardo = ten vymyslel čumíc na slova nejen CEO VW neuvěřitelný blbiny = včetně špatnýho překladu z němčiny :yes: 😁 :-!
Hele porovnej motory benzin vs nafta od R3 třeba Toyotu 1.5 200kW s nějakym 1.6 tdi po V10 a V12 = to nejsou vítězství benzínu ale naprosto DRTIVÝ VÍTĚZSTVÍ
Navíc z aktuální britský statistiky = nejspolehlivější jsou hybridy, pak benzín, pak EV no a poslední = hádej 😉
A to byl svět dlouhodobě desitkami miliard pokřivovaní trhu VE PROSPĚCH dieslů = si představ Evropu BEZ tý každoroční multimiliardový podpory = prostě benzín nafta ropný paliva za tržní ceny
Wine tohle sem tu začal psát když si TY napsal nářek o dotacích EV. Tak už ti došlo = že ty nikdy ale Nikdy nedosáhnou výše dotací nafty?
Tedy téměř všechny naftový osobáky = už i vedení tady nejprodávanějšího koncernu řiká: "Dotování nafty musí skončit!"
Ví to už všichni = krom pár zoufalců jako si ty a ryccardo = ten vymyslel čumíc na slova nejen CEO VW neuvěřitelný blbiny = včetně špatnýho překladu z němčiny :yes: 😁 :-!
Hele porovnej motory benzin vs nafta od R3 třeba Toyotu 1.5 200kW s nějakym 1.6 tdi po V10 a V12 = to nejsou vítězství benzínu ale naprosto DRTIVÝ VÍTĚZSTVÍ
Navíc z aktuální britský statistiky = nejspolehlivější jsou hybridy, pak benzín, pak EV no a poslední = hádej 😉
A to byl svět dlouhodobě desitkami miliard pokřivovaní trhu VE PROSPĚCH dieslů = si představ Evropu BEZ tý každoroční multimiliardový podpory = prostě benzín nafta ropný paliva za tržní ceny
Wine tohle sem tu začal psát když si TY napsal nářek o dotacích EV. Tak už ti došlo = že ty nikdy ale Nikdy nedosáhnou výše dotací nafty?
A kdo tu naftu dotuje? Kdo sponzoruje? Stát má z litru nafty cca 15,- Kč. A víc to už asi nejde. Kdyby to šlo, tak by si stát vzal dávno víc.
Zajímavej ODPOR k REALITĚ = dokonce i když si to PŘEČTEŠ v odkazech 😉
No jasně že STÁT = to že má SOUČASNĚ taky příjem = to si NE a NE a NE-odporuje. I když tvoje hlava přes tenhle bod asi nepřejde = soudim podle počtu příspěvků kterýma ste to s ryccardem popírali 😄
Zkusim to eště jednou = nějaký daně asi platíš, no víš že SOUČASNĚ bys moh bejt i příjemce dotace?
Zajímavý jak dotace obnovitelných zdrojů nebo EV vám strašně VADÍ a odmítáte to od Wina po tebe, ale dotace nafty nebo obecně https😐/oenergetice.cz/…-180-mld-e-rocne přitom https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/
No jasně že STÁT = to že má SOUČASNĚ taky příjem = to si NE a NE a NE-odporuje. I když tvoje hlava přes tenhle bod asi nepřejde = soudim podle počtu příspěvků kterýma ste to s ryccardem popírali 😄
Zkusim to eště jednou = nějaký daně asi platíš, no víš že SOUČASNĚ bys moh bejt i příjemce dotace?
Zajímavý jak dotace obnovitelných zdrojů nebo EV vám strašně VADÍ a odmítáte to od Wina po tebe, ale dotace nafty nebo obecně https😐/oenergetice.cz/…-180-mld-e-rocne přitom https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/
Ne TAKY, ale jen JEN. A EV jsou opravdu dotované a EU chce ještě na dluh přitvrdit. Ty tvoje odkazy a multimiliardy jsou o ničem. Jsou to jen prázdné bláboly. Stát by nevybral ani o korunu víc.
Tak to je zlý, fakt HODNĚ ZLÝ 😁 :-!
Ty by jsi zase rád rozděloval peníze někoho jiného nebo vysněné peníze tvých soudruhů.
Ty to máš v hlavě nějak naruby? Já snad právě KRITIZUJU to multimiliardový přerozdělování VE PROSPĚCH NAFTY rsp. obecně FOSILNÍCH paliv. O kterejch každej absolven ZÁKLADNÍ školy ví = že dojdou že jejich zásoby sou limitovaný
A sem pravej čistokrevnej ANTI soudruh = i 30 let po tom co zbankrotovali státy od Aše po Kamčatku = stále žijeme v dopadu jejich dluhu. Včetně toho že kvůli soudruhum = nemáme dálnice. A tehdy v dobách kdy se stavěly jinde by byly bývaly byly LEVNĚJŠÍ a nebyla zdaleka taková zastavěnost atd. Furt si ty tady v česku nebo obecně z postsocialistický oblasti = chudší než podobně chytrej podobně schopnej trouba v Rakousku apod. Za to můžou DODNES soudruzi = když už si je zmínil. Stejně jako za to že máš menší plat, podporu nebo důchod = než stejnej trouba třeba v Rakousku 😉
No viz odkazy = stačí TROCHU omezit dotace fosilních paliv a ZLOMEK dát směrem k obnovitelným ekologičtějším atd. zdrojům. A lidem jako ty NEVADÍ ty stovky miliard DOTACÍ fosilních paliv ALE procento jejich výše směrem k obnovitelným zdrojům? NE to NEpřipustíte! 😁 :-!
Takže troubo nepoučitelnej = kterej čumíc na odkazy VYMÝŠLÍ že to přece neni možný = nafta je taky DOTOVANÁ a já sem pro SKONČENÍ týhle dotace
A sem pravej čistokrevnej ANTI soudruh = i 30 let po tom co zbankrotovali státy od Aše po Kamčatku = stále žijeme v dopadu jejich dluhu. Včetně toho že kvůli soudruhum = nemáme dálnice. A tehdy v dobách kdy se stavěly jinde by byly bývaly byly LEVNĚJŠÍ a nebyla zdaleka taková zastavěnost atd. Furt si ty tady v česku nebo obecně z postsocialistický oblasti = chudší než podobně chytrej podobně schopnej trouba v Rakousku apod. Za to můžou DODNES soudruzi = když už si je zmínil. Stejně jako za to že máš menší plat, podporu nebo důchod = než stejnej trouba třeba v Rakousku 😉
No viz odkazy = stačí TROCHU omezit dotace fosilních paliv a ZLOMEK dát směrem k obnovitelným ekologičtějším atd. zdrojům. A lidem jako ty NEVADÍ ty stovky miliard DOTACÍ fosilních paliv ALE procento jejich výše směrem k obnovitelným zdrojům? NE to NEpřipustíte! 😁 :-!
Takže troubo nepoučitelnej = kterej čumíc na odkazy VYMÝŠLÍ že to přece neni možný = nafta je taky DOTOVANÁ a já sem pro SKONČENÍ týhle dotace
Pokud přemýšlíš jako soudruh, tak soudruh jsi. A toužíš po tom, aby jsme se měli mnohem hůř. Ty tvoje dotace jsou blábol. Soudruh tomu však poslušně věří.
Ty si fakt MIMOŇ 😁
Netušim co tvoje hlava neschopná pobrat že SOUČASNĚ můžeš platit daň a SOUČASNĚ bejt dotovanej = timhle myslela co sis to zas vymyslel za kraviny :😉
Nevim co máš na mysli tim MOJE DOTACE https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit chápeš že tohle je REALITA https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ ?
Čemu SOUDRUH poslušně věří? Že Čína je pro nás super parťák? A nemyslim jen teď ve VŠEM okolo covidu 😁
Netušim co tvoje hlava neschopná pobrat že SOUČASNĚ můžeš platit daň a SOUČASNĚ bejt dotovanej = timhle myslela co sis to zas vymyslel za kraviny :😉
Nevim co máš na mysli tim MOJE DOTACE https😐/oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit chápeš že tohle je REALITA https😐/www.obnovitelne.cz/…osilnich-dotaci/ ?
Čemu SOUDRUH poslušně věří? Že Čína je pro nás super parťák? A nemyslim jen teď ve VŠEM okolo covidu 😁
Já to nechápu jen proto, protože je to nesmysl. Proč to nechápeš ty netuším. Někdo ti za to platí?
Tak to je fakt SÍLA :yes: 😲 😁
Nojo tak ode mě přes ty novináře po šéfa VW = sme se spikli = proti TVÝMU chápání :😉
Hele verzi že je chybka na tvý straně TAM že je ten nesmysl = tu (si) nepřipouštíš? 😄
Jak to myslíš že nás někdo platí = za to že se to lidem jako ty snažíme vysvětlit? No za to bohužel ne to je grátis 😁
Nojo tak ode mě přes ty novináře po šéfa VW = sme se spikli = proti TVÝMU chápání :😉
Hele verzi že je chybka na tvý straně TAM že je ten nesmysl = tu (si) nepřipouštíš? 😄
Jak to myslíš že nás někdo platí = za to že se to lidem jako ty snažíme vysvětlit? No za to bohužel ne to je grátis 😁
Šéf VW jen říká, co chce uřvaný ekofanatik slyšet. Také musí plnit nové emisní cíle EU. Musí prodávat 1/3 EV, ale má problém, protože lidé to nechtějí kupovat. Proto správně předpokládá, že zdražení nafty by prodeji EV pomohlo. Dělá jen svoji práci. Kdo za to platí tebe?
No vo to co kdo chce slyšet snad nejde ne? Si představ že spousta lidí chce OPAK než ty = aby tohle umělý pokřivení trhu OBŘÍCH rozměrů = skončilo. De o to že se tý dotaci nafty nebo dotaci fosilních paliv ŘÍKÁ: "Dotace nafty rsp. dotace fosilních paliv"
Že to je pěkná multimiliardová kravina = stovky miliard vyhazovaný z okna = to má sám o sobě zpracovat TVUJ mozek
Že ty stovky miliard na podporu fosilu lidem jako ty a Win atd. NEVADÍ zatimco zlomek na lokálně bezemisní auta apod SAKRA HODNĚ VADÍ = to už je jen takovej černej humor 😉
No vlastně nejen NEVADÍ ale vy chcete aby ty dotace TRVALY dál a dál :😉
Naftu NEMUSÍŠ nutně zdražit = jde o to uměle miliardama nezvýhodňovat dieslový auta před benzínovejma. To ti doteď nedošlo?
Já se vlastně = platím sám. Docela doporučuju :-!
Hele kdo platí tebe = za odpor k realitě? Taky to děláš grátis tedy zadarmo jak znáš z Teleshopingu nebo? 😄
Že to je pěkná multimiliardová kravina = stovky miliard vyhazovaný z okna = to má sám o sobě zpracovat TVUJ mozek
Že ty stovky miliard na podporu fosilu lidem jako ty a Win atd. NEVADÍ zatimco zlomek na lokálně bezemisní auta apod SAKRA HODNĚ VADÍ = to už je jen takovej černej humor 😉
No vlastně nejen NEVADÍ ale vy chcete aby ty dotace TRVALY dál a dál :😉
Naftu NEMUSÍŠ nutně zdražit = jde o to uměle miliardama nezvýhodňovat dieslový auta před benzínovejma. To ti doteď nedošlo?
Já se vlastně = platím sám. Docela doporučuju :-!
Hele kdo platí tebe = za odpor k realitě? Taky to děláš grátis tedy zadarmo jak znáš z Teleshopingu nebo? 😄
Tady jde spíš o to, že někdo už chce ty vymyšlené peníze z dotací fosilních paliv dál přerozdělovat. Chce přerozdělovat peníze, které neexistujou.
Na dotace bezemisních aut jdou reálné peníze. Multimiliardy na dotace fosilních paliv jsou vymyšlené bláboly, které nemají nic společného s realitou. Už i ty by jsi měl pochopit, že jde jen o to zdražit vše, co má nějaké emise a donutit tím lidi, aby podporovali nové světlé bezemisní zítřky.
Fakt VYMYŠLENÉ BLÁBOLY? Ty si fakt neuvěřitelnej https😐/utopia.de/…ie-unterstuetzt/ odpůrce reality :😉
Ale to TVÝ rozdělení na reálný peníze a vymyšlený = to je PERLA to musím ocenit :yes: :yes: 😁
Znáš https😐/cs.wikipedia.org/…C3%A1ci_a_rozvoj ? Ty v tom spiknutí proti tobě a ryccardovi taky jedou https😐/www.oecd.org/…lge-14062019.htm 😄
A to nemluvim o návratu prodeje pohonných hmot na kila = prostě 60 litrů benzínu NENI totéž co 60 litrů nafty. Kdyby stojan dal 60 kg benzínu a 60 kg nafty = to by HLAVNÍ výhoda dieslů ZMIZELA jak pára nad hrncem 😉
Ale to TVÝ rozdělení na reálný peníze a vymyšlený = to je PERLA to musím ocenit :yes: :yes: 😁
Znáš https😐/cs.wikipedia.org/…C3%A1ci_a_rozvoj ? Ty v tom spiknutí proti tobě a ryccardovi taky jedou https😐/www.oecd.org/…lge-14062019.htm 😄
A to nemluvim o návratu prodeje pohonných hmot na kila = prostě 60 litrů benzínu NENI totéž co 60 litrů nafty. Kdyby stojan dal 60 kg benzínu a 60 kg nafty = to by HLAVNÍ výhoda dieslů ZMIZELA jak pára nad hrncem 😉
Jsou to bláboly. Nebo mně řekni, kde ten stát ty peníze bude reálně mít. Zatím ty reálné peníze má jen z daní, které na naftě vybere.
Mně by stačilo, když by primitivove nejezdili s vykuchanym DPF nebo s dieselem před euro6d po městě a nemám problém, ať mají daňové zvýhodnění.
Ono nejde o dotaci, ale o daňové zvýhodnění.
Sazba spotřební daně benzínu 12,84 Kč/l.
Sazba spotřební daně motorové nafty 10,95 Kč Kč/l.
Vzhledem k tomu, že motorová nafta má vyšší hustotu než benzín, je daňové zvýhodnění ještě vyšší, než to na první pohled vypadá. Po započtení hustoty by nezvýhodněná spotřební daň motorové nafty byla cca 14,5 Kč/l . Daňové zvýhodnění nafty je tedy cca 3,6 Kč/l bez DPH, respektive cca 4,3 Kč/l s DPH.
Sazba spotřební daně benzínu 12,84 Kč/l.
Sazba spotřební daně motorové nafty 10,95 Kč Kč/l.
Vzhledem k tomu, že motorová nafta má vyšší hustotu než benzín, je daňové zvýhodnění ještě vyšší, než to na první pohled vypadá. Po započtení hustoty by nezvýhodněná spotřební daň motorové nafty byla cca 14,5 Kč/l . Daňové zvýhodnění nafty je tedy cca 3,6 Kč/l bez DPH, respektive cca 4,3 Kč/l s DPH.
A co by jsi si s tím udělal? Zdražil by jsi naftu? Rozpočet by tím přišel o pár miliard korun. To opravdu chceš? Proč má být spotřební daň na vše stejná? I na CNG?
Zlevnil by jsem benzín 😄 Se započtením rozdílné hustoty by férová spotřební daň benzínu vzhledem k naftě byla cca 8,3 Kč/l.
Plynná paliva jako CNG nebo LPG jsou ekologičtější, takže tam nižší spotřební daň dává smysl.
Samozřejmě je potřeba připomenout, že například letecká či lodní doprava neplatí vůbec žádnou spotřební daň, ačkoliv leckdy spaluje to samé, co auta na motorovou naftu.
Plynná paliva jako CNG nebo LPG jsou ekologičtější, takže tam nižší spotřební daň dává smysl.
Samozřejmě je potřeba připomenout, že například letecká či lodní doprava neplatí vůbec žádnou spotřební daň, ačkoliv leckdy spaluje to samé, co auta na motorovou naftu.
To by šlo. S tím by skoro každý souhlasil. Lidi mají rádi nižší daně.
Skoro každý. Kromě ministerstva financí, které o tom rozhoduje 😄 Přitom benzínu se v ČR neprodává moc, takže by výpadek financí nebyl velký.
Ale byl by. Ještě větší by byl v případě zdražení nafty. Navíc jsme v naftě i v benzínu na EU průměru a my nic měnit asi nebudeme. Pokud se něco stane, tak to bude na EU úrovni. A bude to zdražení.
Ringhofer
Problematika je- jako vždy- trochu širší😒br />
- Pro Mazdu 6 nyní mizí i diesel ve variantě 174 k (2,2 l)
- Diesel 2,2 l 150 k zůstává; je vynikající! Pružnost za 1, spotřeba za 1!
- Skyactive X jsem vyzkoušel a příjemně mne překvapil! Chybí mi ale přeplňování- dostupné Nm jsou u Skyactive X omezené a přeci jen trošku omezují dynamiku. Ale není to nic zásadního, dokud nejste na dálnici ve 130 km/h.
- Mazdu 6 s benzínem 2,5 lt jsem měl jako náhradní vůz po 3 týdny a opět: chybí mu točivý moment.
Rozumím technickým důvodům pro nekombinování turba a přímého vstřiku, ale atmosféry mají nyní výraznou nevýhodu ve vysloveně slabé dynamice.
- Pro Mazdu 3 se v roce 2021 očekává benzín s přeplňováním - zřejmě právě kvůli chybějícím Nm atmosféry
Držím Mazdě pěsti, aby její benzínová turba byla prosta potenciálních rizik. Věřím, že inženýři tohoto výrobce, který zjevně ví, co dělá, nějaká řešení naleznou.
- Diesel 2,2 l 150 k zůstává; je vynikající! Pružnost za 1, spotřeba za 1!
- Skyactive X jsem vyzkoušel a příjemně mne překvapil! Chybí mi ale přeplňování- dostupné Nm jsou u Skyactive X omezené a přeci jen trošku omezují dynamiku. Ale není to nic zásadního, dokud nejste na dálnici ve 130 km/h.
- Mazdu 6 s benzínem 2,5 lt jsem měl jako náhradní vůz po 3 týdny a opět: chybí mu točivý moment.
Rozumím technickým důvodům pro nekombinování turba a přímého vstřiku, ale atmosféry mají nyní výraznou nevýhodu ve vysloveně slabé dynamice.
- Pro Mazdu 3 se v roce 2021 očekává benzín s přeplňováním - zřejmě právě kvůli chybějícím Nm atmosféry
Držím Mazdě pěsti, aby její benzínová turba byla prosta potenciálních rizik. Věřím, že inženýři tohoto výrobce, který zjevně ví, co dělá, nějaká řešení naleznou.
Skyactive X mě trochu zklamal, jak co do dynamiky tak co do spotřeby. Ale za snahu určitě 1 plus je šance že časem se to trochu zlepší = takže :yes:
Mazda 6 2,5 se vyrábí i s přeplňováním = ale sem na náš kontinent se obecně výkonnější motorizace moc nevozí. Hodně o nich mluvíme že BY nás zajímaly, ale prostě je nekupujeme. Tak to aspoň svádíme na EU :😉
Mazda 6 2,5 se vyrábí i s přeplňováním = ale sem na náš kontinent se obecně výkonnější motorizace moc nevozí. Hodně o nich mluvíme že BY nás zajímaly, ale prostě je nekupujeme. Tak to aspoň svádíme na EU :😉
Ano, máte pravdu. Jak uvedeno v článku a jak vyplývá z diskuze zde, časy se přeci jen mění a zájem o benzíny narůstá. Proto si přeju, aby Mazda dokázala umístit na evropský trh modely CX4, CX8 a CX9- pochopitelně s motory nikoliv čínskými. "Americký" 2,5 turbo má vynikající pověst (CX9 se umístila na 4 místě v žebříčku nejlepších 20 středních SUV na trhu v USA, ale už si nepamatuji autory srovnání; bylo to vydáno minulý týden).
Na co by to tu vozili?
2.5T ich zozerie na pokutach za ekonormy a registracnom poplatku
CX8, CX9, ciastocne CX4 - na co by to tu vozili? to je vsetko cez 40000 EUR a v tychto cenových relaciach sa kupuju BMW a ina premia ako nove ci zahovne vozy/predvadzacky s riadnymi zlavami...
2.5T ich zozerie na pokutach za ekonormy a registracnom poplatku
CX8, CX9, ciastocne CX4 - na co by to tu vozili? to je vsetko cez 40000 EUR a v tychto cenových relaciach sa kupuju BMW a ina premia ako nove ci zahovne vozy/predvadzacky s riadnymi zlavami...
My BYCHOM je kupovali, ale pravděpodobně kvůli emisím se do EU nevozí. Poptával jsem 2,5L v USA specifikaci a importer mi řekl, že určitě NE. Potom tedy jen individuální dovoz
Tak 2,5ku v 6ke by som ako slabú asi neoznačil, predsalen to má 143 kW. Len proste je to atmosféra a ako píšeš nemá krútiak odspodu (aj keď sa snažili ten motor spraviť tak, aby mal plochú krivku krútiaku) a buď sa musí točiť, alebo sa zmieriť s tým, že pri 2000 ot. človek nevyrazí tak, ako nejaká 2,0T.
Stále hovorím, že by sa tu hodila 2,5ka s turbom, ktorú Mazda ponúka na zámorských trhoch.
Btw. k tomu SkyX: ono to preplňovanie má, je tam kompresor, len je tak slabý (resp. zameraný na optimalizáciu spaľovania, nie na výkon), že ho ani necítiť.
Stále hovorím, že by sa tu hodila 2,5ka s turbom, ktorú Mazda ponúka na zámorských trhoch.
Btw. k tomu SkyX: ono to preplňovanie má, je tam kompresor, len je tak slabý (resp. zameraný na optimalizáciu spaľovania, nie na výkon), že ho ani necítiť.
Přesně. Navíc 2.5turbo ani není nijak extra drahý. Dá se to dovézt z Kanady kolem 1,1mil v plné palbě. Jenže tady je opravdu problém EU. Prodalo by se jich málo a ty emisní pokuty za to Mazdě nestojej. Takže leda tak osobní dovoz. To samé Mazda 3 a 2.5i. Opět za mořem v nabídce mají, u nás kvůli emisním pokutám ne. Podle mě naprosto ideální hatchback M3 2.5i atmosféra...
S tím 2.5 l turbem jsem počítal, že bude v roce 2014 v nové MPS. Ale EU emisní zákony a snad i tak trochu finanční "zdraví" Mazdy MPS pochovaly. 😒
Chybí ti turbokopanec, ne dynamika. 2.5i jede v šestce výrazně lépe, než obě výkonové varianty nafty. Akorát nemá prodlevu v reakci na plyn, takže pocitově nekopne do zad.
To s turbokopancom som tiež niekde čítal / počul 😊. Atmosferický motor zrýchľuje lineárne = nie je veľmi cítiť ten záťah. Kedysi dávno boli vyhlásenými autami so skvelou dynamikou Octavie TDI. Dokonca aj majiteľ 66 kW verzie by prisahal na to, že mu to ide ako nejaký športiak. Pritom jej zrýchlenie z 0 na 100 km/h bolo okolo 12s. Astra 1,4 / 66 kW mala podobné zrýchlenie 😊. Samozrejme krútiaci moment bol poriadne rozdielny.
"Ringhofer" myslíte si, že Mazda naozaj potrebuje turbomotor? Majú klasický Sky-G, potom Sky-X - načo turbomotor? Toľko typov motorov nemá v ponuke nikto. Navyše Mazda je pomerne malou automobilkou, ktorá si nedávno brala úver. Aj napriek nízkemu krútiacemu momentu sa Mazdy predávajú.
Chcel by som ešte dodať...
Záleží na tom, aké motory sa porovnávajú
A) atmosféra a turbo s podobným objemom = turbo bude niekde úplne inde = neporovnateľné
B) atmosféra a turbo s podobným výkonom = tu to bude dosť vyrovnané.
Príklad pre B😒br /> Nedávno som skúšal Škodu Scala 1,0 / 85 kW / 200 Nm. Normálne jazdím Mazdou 3 2,0 / 88 kW / 210 Nm. Vraj je to aj rovnaká trieda (nižšia stredná). Scala nebola zlá, ale v nízkych otáčkach to nejako nešlo = kým netlačilo turbo auto bolo slabé. Aj radiť pre podobnú dynamiku ako má moje auto bolo potrebné o cca 1000 otáčok neskôr. Tie motory sú síce výkonnostne podobné, ale správajú sa úplne ináč. Vlastne si ani veľmi neviem predstaviť v čom môže byť motor TSI 1,0 / 85 kW lepší ako ten Mazďacky G120. Možno spotreba v istom režime. Samozrejme sa budeme baviť o režime jazdy, kedy vodič na atmosfére aj podradí, ak je potrebné a nebude iba točiť volantom a šliapať na pedál. Ak sa dohodneme na automatickej prevodovke, tak vylúčime vplyv vodiča. Na obranu 1,0 TSI - motor od Mazdy G120 je orezaný od 4000 ot. (=88 kW) / 1,0 TSI má 85 kW pri 5000 ot. Okrem toho sa mi páči tak trochu "old school" prístup v Mazde, ktorá nemá jazdné režimy - jediným ovládacím prvkom je noha vodiča 😊.
Mne osobne pripadá "veľká" (2,0) atmosféra príjemnejšia ako malé turbo (1,0). A to som jazdil na 1,0T (92 kW) od Fordu, 1,0T (95 kW). "Veľká" atmosféra má niečo do seba. Ale ak by už nebola iná možnosť, kľudne by som dokázal žiť aj s nejakým 1,0T motorom.
Chcel by som ešte dodať...
Záleží na tom, aké motory sa porovnávajú
A) atmosféra a turbo s podobným objemom = turbo bude niekde úplne inde = neporovnateľné
B) atmosféra a turbo s podobným výkonom = tu to bude dosť vyrovnané.
Príklad pre B😒br /> Nedávno som skúšal Škodu Scala 1,0 / 85 kW / 200 Nm. Normálne jazdím Mazdou 3 2,0 / 88 kW / 210 Nm. Vraj je to aj rovnaká trieda (nižšia stredná). Scala nebola zlá, ale v nízkych otáčkach to nejako nešlo = kým netlačilo turbo auto bolo slabé. Aj radiť pre podobnú dynamiku ako má moje auto bolo potrebné o cca 1000 otáčok neskôr. Tie motory sú síce výkonnostne podobné, ale správajú sa úplne ináč. Vlastne si ani veľmi neviem predstaviť v čom môže byť motor TSI 1,0 / 85 kW lepší ako ten Mazďacky G120. Možno spotreba v istom režime. Samozrejme sa budeme baviť o režime jazdy, kedy vodič na atmosfére aj podradí, ak je potrebné a nebude iba točiť volantom a šliapať na pedál. Ak sa dohodneme na automatickej prevodovke, tak vylúčime vplyv vodiča. Na obranu 1,0 TSI - motor od Mazdy G120 je orezaný od 4000 ot. (=88 kW) / 1,0 TSI má 85 kW pri 5000 ot. Okrem toho sa mi páči tak trochu "old school" prístup v Mazde, ktorá nemá jazdné režimy - jediným ovládacím prvkom je noha vodiča 😊.
Mne osobne pripadá "veľká" (2,0) atmosféra príjemnejšia ako malé turbo (1,0). A to som jazdil na 1,0T (92 kW) od Fordu, 1,0T (95 kW). "Veľká" atmosféra má niečo do seba. Ale ak by už nebola iná možnosť, kľudne by som dokázal žiť aj s nejakým 1,0T motorom.
obecne vsetky dizle v nizsej strednej su uz kusok out ... ved dnesne benziny su fakt uz dostatocne usporne ... a ich pripadne kombinacie s elektromotormi co by hybrid ( ako ma napr. corolla ) podla mna dokonale nahradia v tomto segmente akykolvek bezny dizel ... kto dnes uz pojde po dizloveho golfa? jedine firma... ale sukromny zakaznik uz miesto toho radsej presadne do benzinovej-hybridnej corolly :yes:
a hadam uz skoro kazdy druhy yaris vidim hybridny. .skutocne poslednu dobu mam stastie na tie hybridne yarisy....
Keby mal rozpočet o chlp vyšší, tak mu navrhnem Mitsubishi ASX - to je ale momentálne dosť ďaleko.
ASX-kom jazdí veľa ľudí a sú spokojný. Podľa mňa záleží na tom, na čo je človek zvyknutý. Vy "ptr078" asi jazdíte na výrazne lepšom aute ako je ASX = ASX je pre vás nie najlepším autom.
Ja som začínal na otcovej Škode 110 L - celkom na figu auto z dnešného pohľadu (neide, nebrzdí, nemá žiadny posiľňovač, vôľa na volante ± 7cm oklo stredovej polohy, dráhy prevodovky nedefinovateľné, miesta v interiéri málo...), potom občas služobný Seat Ibiza , nejaké služobné Felície, Olcity, Favority, Forman, Fiat 126P, občas nejaká dodávka a podobné rôzne klenoty. Keďže mojou pracovnou náplňou nie je šoférovanie, ale sedenie za PC, tak služobné auto šoférujem cca 1x za pol roka = najazdil som nimi pár km.
Potom som v roku 2007 kúpil nový Opel Astra G 1,4 (bola dobrá cena na relatívne veľké auto) - z môjho vtedajšieho pohľadu skvelé auto a sen z autosalónov konca 90-tých rokov. Mal som ho 10 rokov a nebol s ním žiaden problém (okrem morálneho zastarania), ani nebezpečná situácia - to auto bolo lepšie ako väčšina áut, ktorými som dovtedy jazdil.
Nedávno som ho vymenil za Mazdu 3. Zo súčasného pohľadu je tá Astra ako traktor 😊. Na druhej strane súčasné auto nemám veľmi s čím porovnať, keďže vo firme lepšie nemáme a v podstate nič, čo som testoval nejazdilo lepšie.
Keby som išiel pred časom do Mitsubishi ASX, tak by som bol určite spokojný.
Chcem len povedať, že nie všetci máme na rovnakú vec rovnaký pohľad. To čo je pre jedného auto, o ktoré by ani nezakopol (napr Dacia) je pre iného splnením životného sna.
Nejazdím Mercedesmi, ani ich nemám chuť otestovať. Na druhej strane sa stále rád zveziem na otcovej staručkej Škode 110 L a vychutnávam si jej dôkladnú nedokonalosť. Potom sadnem do môjho auta a pripadám si ako v najlepšom aute na svete 😉.
A kolegu mám celkom v obľube - preto mu doporučujem atmosferický benzín 😉.
- dobrá cena (vzhľadom na typ auta a konkurenciu)
- atmosferický motor = klasika (slabšia dynamina pre nich nie je nedostatkom)
- a ešte niečo by sa našlo... (spotreba, vzhľad...)
Často prechádzajú z nejakého staršieho, lacnejšieho, horšieho auta. Jazdia kľudne, väčšinou nie ďaleko... Pre podobný typ zákazníka je ASX skvelé auto.
Osobne by som ho tiež nechcel. Prečo? Na SUV som ešte nedorástol, to auto je v ponuke už neskutočne dlho (je staré)...
Ale oproti Dusteru môže mať jediné "mínus" = cena. Kto hľadá lacné SUV vyberie si Duster a na ASX asi ani nepôjde pozrieť. Je tu ešte Vitara, S-Cross a kopec novších a isto lepších SUV / Crossoverov.
Proč by se taky diesely prodávaly když dealeři tlačí benzíny a diesely lidem vymlouvají … taková je realita, řekne Vám to každý dealer.
Diesely v Mazdě ale nekončí protože v Japonsku se CX-5 ale i menší a větší modely (CX-😄 prodávají 70% v dieselu. :yes:
PS - nebylo to levné ale jsem na 1000% spokojený, úžasné auto, úžasný diesel. :yes:
Co se týče tlačení či netlačení, nemám s tím žádnou zkušenost. Ale dealerům Mazdy se po obrovských problémech s předchozí generací dieselů nedivím.
Pravdou je, že sa máme lepšie ako kedykoľvek predtým, čo sa peňazí týka (možno "Corona" s tým trochu zatrasie), takže veľa ľudí kupuje aj nové autá.
Kedysi sme tankovali do otcovho auta vždy za 100 KČS. Vždy to bolo menej a menej. Následkom bola aj hrdzavá nádrž, zababraný palivový systém... 😊. Dnes? Vezmem plnú a neriešim. Samozrejme v súčasnosti sa na počítadlo pozerá veľmi dobre pri tých cenách palív, ktoré máme 😊.
Samozrejme ak by auto jazdilo veľa dlhých trás, tak asi nie je nič lepšie ako diesel.
A keďže sú benzínové Skyactivy tak úsporné (ja s 2,5G priemer 6,😄, aj ekonomický argument pre dízel nie je taký silný.
Takže naozaj jediné auto, kde má zmysel o nafte uvažovať, je CX-5 (lebo SUV, veľkosť a hmotnosť), pre všetky ostatné jedine benzín.
Je to viacmenej tak, že Octaviu, alebo Golf kombi je možné ako jazdenku kúpiť hlavne s dieslom, na druhej strane Mazda 3 je na 80% s benzínovým motorom.
Ono ani tá CX 5 nie je naozaj až taká obrovská. Keby som lovil v danej cenovej kategórii, tak by ma viac priťahovala Mazda 6 - predsa len je to nádherné, skvelo jazdiace auto.