Z kterých aut vybrat, pokud nechcete v červnu 2020 moc platit, a přitom hodláte odvézt rodinu i s kufry? Tady je deset nejlevnějších modelů z průniku kombíků, MPV a SUV.
Koukám že Dacia docela válí. Zejména Duster. Trochu tady zapomínáte na Focus nebo Megane, když se chytne akce, tak jdou také za dobrý peníz. Fabia je fajn, ale dozadu se dospělý moc neposadí, tak bych volil raději Scalu. Kufr bude mít Scala podobný jako Fabia combi. Tipo asi nenadchne ani neurazí. Hiunday i30 velké zklamání a už bych jej nechtěl.
Taky jsem chvíli (2 měsíce) jezdil i30 v roce 2012, ale současný model se mi alespoň z venkovního pohledu líbí o moc víc. Ze seznamu uvedeného v článku, bych si vybral (pokud to budou v rámci podpory autoprůmyslu rozdávat zadarmo) nejspíše i30, ale hatchback.
Tiež by som si vybral i30, ale asi Fastback. Je to asi jediné auto zo zoznamu, ktoré nie je postavené ako lacné auto. Je to normálna nižšia stredná trieda. Každý ale máme svoje požiadavky.
Práve dnes mi napadlo - keby som musel kúpiť z nejakého dôvodu Daciu Logan, Dokker, Lodgy, tak asi prestanem šoférovať. Sú to autá za dobrú cenu, spĺňajú veľa úžitkových požiadaviek, ale nemajú ani kvapku emócii. Možno tak ešte Duster - ten aspoň niečo dokáže v teréne, prípadne na nespevnenej ceste.
Rovnako ako Dacie sú na tom tie nafúknuté Fiaty 500 X-Y-Z...
Emócie sú ti na prd, keď auto priestorovo nepojme rodinu aj s potrebnou batožinou. Alebo rodina oželie základné potreby a bude trpieť točivým motorom a športovým podvozkom aby ty si mal emócie? Iste ideál je mať oboje, aj keď je to vždy trochu kompromis, ale čo keď na také auto nemáš dosť peňazí? O tom tento článok je, nie? A pokiaľ v prípade menšieho budgetu uprednostníš emócie pred rodinou, prípadne rodinu prestaneš voziť, lebo Daciou z tebou uvedených dôvodov nechceš jazdiť - no sorry, na označenie takého chlapa by som slušný výraz nenašiel.
Ide o to, čo človek od auta požaduje ;). Keby som mal 4 deti, nemal by som na výber a musel by som kúpiť veľké auto. Vlastne potom si už človek odopiera veľa vecí - pokiaľ nezarobí veľa. Na druhej strane mať veľa súrodencov je super (mám 3). V dnešnej dobe sú už väčšinou ľudia dosť pohodlní na to, aby mali 4 a viac deti.
Že nenaložím do kufra ešte aj bicykle neznamená, že nejako obmedzujem rodinu. Som "majster" v balení... A to manželka musí brať na dovolenky XY topánok, žehličku... :).
Dnes skoro každý potrebuje obrovské auto - kedysi také neboli a žili sme. Vlastne sme boli radi, že vôbec máme nejaké auto. Načo mi je obrovské auto, keď ho reálne potrebujem 1x za rok? Do môjho vojde obrovský nákup (na týždeň), batožina na 2 týždňovú dovolenku pre 4 ľudí... Potrebujem viac?
Niekto potrebuje a vie vyuzit to, co ty nevies. Kde vidis problem? Ak by som aj 1x rocne potreboval vyuzit velke auto a nijakym inym sposobom ma po zvysok casu to velke auto neobmedzuje, tak by som si kupil velke hoc pre ten jeden pripad rocne. Prave preto aby som nemusel robit zbytocny kompromis.
i30 komboi, 1.4T style za 450, sice Hyundai nemusím a i30 mi nepřijde nijak pěkná, ale jít dnes pro nižší střední a nemít možnost nějaké slevy třeba přes zaměstnavatele, tak to mají ostatní dost těžké, obzvlášť nový Golf.
Hlavně by tam nemělo co dělat Clio kombi. Už se nevyrábí a vyrábět nebude, je to model 4.generace a ta byla na podzim nahrazena 5. generaci pouze jako 5dv hb. Toto bude doprodej skladovek.
Má to být rodinné auto za málo peněz. Dospělí teda sedí vepředu a děti vzadu..bych čekal. Scala nesplňuje kritéria - má menší kufr než Fabka kombi ( i když píšeš opak) a je o dost dražší než auta ve článku.
Auta ve článku jsou vyložený křapky...až na pár výjimek.
Nepovídej, to bych nevěděl. Říkají ti Kryštof Kolumbus, ne?
Někomu musí stačit i ojetina za pajdu.
Zrovna ty Dacie mají nejlepší poměr k ceně podle mě. A pár lidem jsem je vzhledem k rozpočtu doporučil.
ono je ale taky rozdíl koupit novou oholenou Dacii kolem 200 tis. nebo něco trochu jetýho, já dal přednost ojetině, když ta Dacia má mít trochu motor nebo výbavu už to stojí taky jinak, ale špatný auta to určitě nejsou, z výběru bych vzal asi Fiat, edit: zkoušel jsem ten slabší oturbenej benzin v Dusteru a bylo to úplně v poho
U nas sa da kupit renault captur za 12.590,- Tak to by sa este vzhladom na kufor dalo tiez zvazit. Aj ked 0,9 tce. Inak z tohto zoznamu asi i30. Aj ked tak 1.4...mate s tym niekto skusenost?
jestli je to 1.4 atmosfera tak jsem zkoušel ve Fiestě a bylo to pocitově hrozně pomalý, až překvapivě velkej rozdíl proti atmo 1,6, jak by to jelo v i30 kombi nechcu vědět ale třeba zkusit..
Nemáte to trochu pomotane? Fiesta neměla 1.4 asi už 10 let v nabídce a i30 má aktuálně jako základ 1.5 atmo a 1.6gdi 99kw se přestal nabízet s 2.generaci
Je veľa ľudí, pre ktorých je auto len vec na prepravu a nemajú k nemu žiadny vzťah, neriešia škrabance, špinu, nedostatky... do obrovského kufra hodia kadečo... Potrebujú auto, ktoré je dosť veľké, spoľahlivé (lepšia nová Dacia ako BMW s 300 000 km), lacné a odolné... Tiež by im som celkom doporučil Daciu.
My, ktorí máme čo i len minimálnu "náklonnosť" k autám si podobné auto nekúpime.
Skoro všetky fotky sú autá v top výbave.Tie základné výbavy vyzerajú o dosť horšie a presne ako píše Palix niektorý kupujú auto len ako spotrebnú vec a absolútne neriešia design,výkon alebo výbavu a tak sa k nemu aj správajú.Z týchto čo tu píšu asi i30 aj keď korejcov nemusím.
Najlepsie na tom je, ze rodinne auta som tam Lodgy a Dokker. Mozno aj Crossland X ma 3 isofixy. Pri kupe ostatnych sa musi rodina s jednym dietatom kazdu noc bat, aby to neboli dvojicky, lebo do auta nedaju dostatok autosedaciek :-)
len velmi malo ludi ma 3 male deti... napriklad moj kolega ma dve deti -- jedno male dieta ale to dalsie ma uz 10 rocne ( a to uz isofix nevyuzije ) ... takze v tomto pripade mu postaci aj jeden isofix ... a takych pripadov je viac kde aj pocetnejsia rodina si v pohode vystaci s autom s jednym ci dvoma isofixami ....
mne postaci aj jeden isofix... a coskoro sa mi uz tiez zide.. ale zeby som mal mat ich az 3? tolko fakt potrebuje len malokto a aj to sucasne len na velmi kratku dobu
3isofixy znamenaju spravidla 3 samostatne rovnocenne sedacky. A to vyuzije kazda rodina o piatich clenov bezohladu na velkost deti. Naviac pokial dieta nesedi bez akehokolvek zariadenia, tak dovtedy vyuziju aj isofix.
Velmi kratku dobu? Vcera som meral svojho a ma 121 cm. Bez podsedaku moze sediet od 150 cm. To sa este nacaka :-) A podsedaky uz za chvilu bez isofixu nebudu v predaji.
Kto potrebuje 3 autosedacky a potrebuje s nimi aj casto manipulovat, tak ine ako isofix neriesi a ten potrebuje 3 isofixy. 3 autosedacky dokazes dat do ktorehokolvek auta, akurat takych, kde odvezies este okrem vodica aj dalsieho dospeleho je minimum. Taktiez, ze sa niekde fyzicky 3 autosedacky vedla seba zmestia este neznamena, ze sa aj daju pasom upevnit - bud dlzka pasu, alebo zapinacia konzola je pod sedackou a podobne komplikacie. Ja by som si autosedacku bez isofixu dnes nekupil. Ani podsedak bez isofixu a opierky chrbta by som si dnes nekupil. Rovnako ako som z tohto dovodu predal 1,5 rocne auto a kupil druhe. S 3mi isofixmi.
To je volba každého, ale tvrdit, že je potřeba 3 isofixy je nesmysl. Ano, je to s nimi jednodušší, menší riziko špatného uchycení, ale to je tak vše. Pak také 3 sedačky ještě neznamená, že nalozim bagáž. To byl u mne největší problém na kterém pohořelo i kdejaké SUV. A dodávku odmítám, jezdit pak v takové krave sám je nemorální a neekologicke
Moze byt a nemusi, naviac 3 isofixy (2+1) v aute neznamena, ze sa 5ti odveziete. 3 isofixy (3+0/1) v druhom rade znamena, ze sa spravidla piati odveziete v pohode.
Já vím. Jen jsem reagoval na to, že pro někoho jsou 3 isofixy automaticky 3 sedačky nebo děti. Často to jsou to jen dvě děti a je lepší, když si k nim ještě někdo může sednout.
V čom je dodávka nemorálnejšia ako SUV? Jazdiť v SUV sám nie je nemorálne a neekologické? Váhou aj vonkajšími rozmermi je SUV podobné ako užitkáč, spotrebou tiež, ak nie aj horšie. Akurát je menšie vnútri a neponúka takú variabilitu ako dodávka.
minimálně od 3 dětí. Takže to vypadá pouze na nějaké příživníky na sociálních dávkách, že jsou rodinou. Nám přišla dvojčata, takže jsem za vodou a můžu se označit za rodinu. A přesto vůbec nepotřebuju 3 isofixy. Spíš jsem víc bojoval s tím, zda se tam vůbec vejdou sedačky a kočárek do kufru.
"XXC" dnešní ľudia majú takú úchylku - narodí sa im prvé dieťa a hneď zvažujú "autobus", lebo ho budú potrebovať. Presne takto kamoš hneď potreboval veľké SUV. 2 deti prevezie človek v každom aute. Ak má auto kufor od 350L s dobrým tvarom, tiež tam vojde skoro všetko (ak človek nie je chalupár...). Samozrejme najhoršie je tzv. "kočíkové" obdobie - to by sa zišiel veľký kufor, ale dá sa to prežiť aj s normálnym hatchbackom. Ono sú ľudia, ktorí na dovolenky nosia prenosné postieľky a komplet výbavu dieťaťa :) - potom samozrejme ten autobus potrebujú. Skôr ako obrovské auto to chce rozumné usmernenie.
Keď sa tak zamyslím nad dobou, kedy sme mali malé deti... Aj tak sme veľmi ďaleko nechodili, lebo manželka bola na materskej a akosi peňazí nebolo nazvyš. Dnes majú deti 11 a 13 rokov a s naším autom je to úplná pohoda, aj keď to zďaleka nie je "autobus". Vlastne to prvé auto, ktoré sme mali bolo ešte o chlp menšie.
Pokud máš větší auto, tak nemusíš tolik řešit, co vzít a co ne. Taky to nemusíš tolik skládat. V tomhle je menší auto docela velkým omezením. Nedovedu si představit, jak bych v malém autě zvládal třeba kemp.
je defakto uz mrtve.... sice este nejaky ten cas na predajniach bude ale kto ho kupi v zaklade s tym pidimotorom .. nikto... a v lepsej kombinacii je uz cenou tam kde sa daju kupit skutocne rodinne auta
za mna z tohto zoznamu asi tipo kombi... ma seriozne rozmery.. seriozny motor... da sa povedat ze toto je uz skutocne rodinne auto .. len skoda ze jeho ceny u nas su fakt mimo misu.... lebo u nas sa v jeho cene da uz kupit leon ci corolla a tym padom je caro tipa u nas fuc... a jeho mizerne predaje to len potvrdzuju
Presne tak.Za cenu 15-17 000 Eur čo pýtajú za slušne vybavené Tipo 1.4 t-Jet sa dá kúpiť napr. skladová Astra,Leon alebo i30 či Ceed a to pri všetkej úcte k Fiatu /v 80-90tych rokoch minulého storočia top značka v Europe/ sú tieto asi lepšie autá.Ináč kde sú tie časy keď Fiat vyrábal autá ako prvá Croma,Regata,Punto alebo prvé Tipo.S dnešnými modelmi neviem dokedy Fiat prežije.Aby nedopadol ako Lancia.
moja rec... mna tipo sklamalo aj kabinou .. to aj moje o triedu mensie auto je o dva levely v tomto dalej ako tipo .. sila .. za cenu nejakych 16 tisic fakt nekupitelne auto ... to uz fakt potom rovno golfa leona corollu a pod ... vidim to rovnako :yes:
nic proti tipu keby tato nizkonakladovka stala uz slusne vybavena do 13 tisic ... ale u nas su jeho ceny fakt mimo misu a slusne tipo moze stat aj 17-18 litrov suhlas ... a to uz si vo vodach kde sa da kupit fakt ina ale uplne ina kara :yes:
Čo sa Tipa týka... Má ho kolega (hatchback 1,4 atmosféra) a mne sa to auto zdá také nejaké lacné, zato je dosť veľké pri pohľade z vonkajšej strany). Navyše podľa testov má 1,4 T-JET dosť obrovskú spotrebu = podstatne vyššiu ako ktorékoľvek iné porovnateľné auto v danej triede, s podobným výkonom. Jedine tie novodobé Lady mali podobnú / vyššiu spotrebu. Klasická atmosferická 1,4 je na tom so spotrebou lepšie, ale výkonu veľa nepobrala.
18 tis za Tipo je naozaj mimo. Pýtať také peniaze za Fiat...
Když vidím tu palubovku u Dacií, tak mě vždycky z toho hnusu, až oklepe a vždy mě hned napadne, kdyby raději převzali design palubovky z Clio II po FL, když stále jeho techniku používají. Vypadalo by to určitě lépe, než tohle. Je zvláštní, že pouze u toho Dustera si dali u té palubovky více záležet. Stejně tak najít příjemnou polohu za volantem v něčem, jako je Clio IV / V je nemožné a vzadu díky pidi oknům je už tak stísnění pocit a oni tam fláknou ještě tmavé skla, nebo folie. Škodovky jsou zadarmo drahé, takže z té prezentované nabídky bych sáhl po i30 nebo Tipo.