Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejdostupnějších nových rodinných vozů: Tohle jsou zaručené tipy

David Šprincl
Diskuze (67)

Z kterých aut vybrat, pokud nechcete v červnu 2020 moc platit, a přitom hodláte odvézt rodinu i s kufry? Tady je deset nejlevnějších modelů z průniku kombíků, MPV a SUV.

1.Dacia Logan MCV (204.900 Kč)

Zavazadelník: 573/1518 litrů.

Základ za 204.900 Kč, to je litrový motor a výbava Access. Ale i ty vyšší se hravě vejdou do čtvrtmilionu: Open stojí 231.400 Kč, Arctica 247.400 Kč. Na vrcholu nabídky najdeme variantu s prvky terénního vozu: verze Stepway přijde na 326.400 Kč.

Plusy

  • Mimořádný prostor a užitek

Minusy

  • Jen průměrné vlastnosti motoru

2. Dacia Duster (249.900 Kč)

Zavazadelník: 445/1478 litrů

Nejdostupnější a spolu s karoqem také nejžádanější SUV mezi novými auty. Jen loni si duster koupilo skoro šest tisíc Čechů. A jak odhalují tabulky na předchozí dvoustraně, duster patří už i mezi nejžádanější ojetiny. Můžete ho mít jako dvoukolku, čtyřkolku, s benzinem, naftou i coby LPG.

Plusy

  • Bytelná konstrukce

Minusy

  • Nemožnost volby automatu

3. Renault Clio Grandtour (281.900 Kč)

Zavazadelník: 443/1380 litrů

I za nejnižší cenu jde o pěkně vybavený kombík, s tempomatem nebo rádiem s odděleným displejem s bluetooth handsfree, MP3 či USB. Pod kapotou bzučí benzinový motor 0.9 TCe 56 kW. Základní cenovku 296.900 Kč nyní snižuje akce -15.000 Kč. Z ní můžete odečíst dalších 10.000 Kč při výkupu stávajícího vozu a dalších 30.000 Kč při značkovém financování, takže se jde dostat až na 241.900 Kč.

Plusy

  • Spojení komfortu a obratnosti

Minusy

  • Úzká a krátká kabina

4. Dacia Lodgy (314.900 Kč)

Zavazadelník: 827/2617 litrů

Až sedmimístné kompaktní MPV, přičemž sedm míst můžete mít už za 332.900 Kč, nejnižší ceny platí pro výbavu Ambiance a motor 1.3 TCe 75 kW. Jak jsme odhalili ve velkém tématu ve Světě motorů 10/2020, spolu s touranem (834 litrů) má ze všech MPV na trhu největší zavazadelník. Za 345.900 Kč můžete mít model Stepway s terénními prvky.

Plusy

  • Uveze až sedm lidí

Minusy

  • Strohý design

5. Dacia Dokker (319.900 Kč)

Zavazadelník: 800/3000 litrů

Nejlevnější z rodiny Berlingo a spol. – tedy kompaktní MPV odvozené od dodávky. Stejně jako u lodgy pohání verzi za 319.900 Kč motor 1.3 TCe 75 kW, výbavou je Arctica. Je o dost oblíbenější než lodgy, v loňských tabulkách prodejů nových vozů u nás mu patří 3461 registrací a příslušnost mezi 15 nejžádanějších aut Česka: před Peugeotem 2008, Renaultem Captur i třeba zmíněným Citroënem Berlingo. Za 336.900 Kč můžete mít tuto terénně vyhlížející a nejlépe vybavenou verzi Stepway.

Plusy

  • Nabídka prostoru, obří kufr

Minusy

  • Hluk motoru ve vyšších rychlostech

6. Hyundai i30 kombi (319.900 Kč)

Zavazadelník: 602/1650 litrů

Auto i v základní výbavě Start nenabízí tak málo. Namátkou klimatizaci, tempomat, automatické přepínání dálkových světel, rádio se čtyřmi reproduktory a ovládáním na volantu, asistenty vedení vozu v jízdních pruzích a pro sledování pozornosti řidiče, autonomní nouzové brzdění s varováním před čelním nárazem i asistent pro rozjíždění do kopce. To vše s benzinovou čtrnáctistovkou.

Plusy

  • Pohodlný podvozek

Minusy

  • Výška nákladové hrany

7. Fiat 500L (323.900 Kč)

Zavazadelník: 455/1480 litrů

Model 500L nahradil v roce 2012 předchozí ideu. Na českém trhu nebylo a není ani jedno z těchto auto žádný prodejní hit. Celoevropsky je to však jinak, a tak není divu, že české bazary začínají plnit kusy dotažené nejen z Německa, ale i z Itálie, Francie či zemí Beneluxu. Díky ceně 323.900 Kč doporučujeme uvažovat o tomto fiatu i coby nově pořízeném autě. A pozor! Za 359.900 Kč koupíte verzi kombi, která může být až sedmimístná.

Plusy

  • Praktický a hezký interiér

Minusy

  • Drahé náhradní díly

8. Opel Crossland X (325.900 Kč)

Zavazadelník: 520/1255 litrů

Druhé nejdostupnější SUV na trhu a jasně nejoblíbenější opel u nás, loni se jako jediný zástupce dostal do padesátky nejprodávanějších aut. Spolu s Renaultem Captur (536 litrů) má mezi malými SUV největší kufr.

Plusy

  • Velikost kabiny a zavazadelníku

Minusy

  • Odtažitější řízení

9. Škoda Fabia Combi (328.900 Kč)

Zavazadelník: 530/1395 litrů

Oblíbená mezi novými auty, vyhledávaná v bazarech: fabia se ve všech třech generacích prosadila především jako kombík. Do desítky nejdostupnějších rodinných aut se dostala ve verzi 1.0 TSI 70 kW Active.

Plusy

  • Největší kufr mezi malými auty

Minusy

  • Hodně měkký podvozek

10. Fiat Tipo kombi (339.900 Kč)

Zavazadelník: 550 litrů

Vůz, s nímž jsme den co den. Slouží totiž v naší redakci roční test. Za hezké peníze jde od pohledu o pořádný kus auta. Zavazadlový prostor sice řadí tipo jen k průměru kompaktních kombíků, ale je pořád větší než u fabie s podobnou cenou. Skutečná využitelnost kufru tipa je dobrá, jen vstupní otvor menší.

Plusy

  • Vnitřní prostor

Minusy

  • Nepraktické odkládací prostory

Svět motorů 21/2020 Svět motorů 21/2020

David Šprincl
Diskuze (67)

Doporučujeme

8. 6. 2020 12:29
Re: i30
Já v tom problém nevidím. Každý jsme jiný.
8. 6. 2020 11:53
Re: i30
Niekto potrebuje a vie vyuzit to, co ty nevies. Kde vidis problem? Ak by som aj 1x rocne potreboval vyuzit velke auto a nijakym inym sposobom ma po zvysok casu to velke auto neobmedzuje, tak by som si kupil velke hoc pre ten jeden pripad rocne. Prave preto aby som nemusel robit zbytocny kompromis.
Avatar - woody-alien
8. 6. 2020 10:31
Re: Re: Dacia válí
No tak zrovna právě u Clia to bývala tradice. Předchozí generace se přejmenovala na Clio Storia a jelo se dál. ;-)
8. 6. 2020 10:21
Re: Dacia válí
Pokud máš větší auto, tak nemusíš tolik řešit, co vzít a co ne. Taky to nemusíš tolik skládat. V tomhle je menší auto docela velkým omezením. Nedovedu si představit, jak bych v malém autě zvládal třeba kemp.
Avatar - palix
8. 6. 2020 10:21
Re: to clio kombi
Čo sa Tipa týka... Má ho kolega (hatchback 1,4 atmosféra) a mne sa to auto zdá také nejaké lacné, zato je dosť veľké pri pohľade z vonkajšej strany). Navyše podľa testov má 1,4 T-JET dosť obrovskú spotrebu = podstatne vyššiu ako ktorékoľvek iné porovnateľné auto v danej triede, s podobným výkonom. Jedine tie novodobé Lady mali podobnú / vyššiu spotrebu. Klasická atmosferická 1,4 je na tom so spotrebou lepšie, ale výkonu veľa nepobrala.
18 tis za Tipo je naozaj mimo. Pýtať také peniaze za Fiat...