Německá automobilka dnes rozšířila nabídku svých sportovních SUV o modely Cayenne GTS & Cayenne Coupe GTS, pod jejichž kapotou bijí čtyřlitrová osmiválcová srdce.
Na komfort naladěné Alpiny V8 mají 457 kW (621 koní) a 800 Nm. Taky mě nové Biturbo Porsche což je zřejmě starý V8 audi svým výkonem 338 kW (460 koní) a 620 Nm maličko zklamalo. Byť sám o sobě není špatný = na dřívější doby kdy GTS bývalo u Porsche často to NEJ a hlavně atmosféra to není úplně ono = i malý levnější jen premiový Lexus nabizi jak V8 atmo, tak V6 biturbo, tak příjde V8 Biturbo = superpremie Porsche se zázemím Bentley Lamborghini Audi unifikuje. Ostatně ta starší atmosféra v Lexusech má přes mírný úbytek výkonu kvůli emisím u Lexusu dodnes víc = 341 kW (464 koní
Prosím tě, Hammuno, brzdi zase svoje koně. Porsche samozřejmě má a umí silnější motor - tohle je podladěná verze. Kdo chce víc, ať si připlatí. Že to tebe zklamalo, to je samozřejmě k pousmání. Ukaž mi nějaké SUV od Lexusu, které by s tímhle GTS udrželo krok - a pak se budeme bavit. I řidičsky je tohle Porsche naprosto jiný zážitek, a to opravdu nejsem fanda Cayennu.
Že se v automobilovém světě používá modulární technika napříč značkami, to opravdu může zarazit už jen někoho jako ty. Ostatně ráda to dělá i ta samotná Toyota/Lexus, na kterou poukazuješ. Lexus LX 570 používá ten samý V8 jako lanďák, akorát trošku jinak naladěný. Ó, ta zlá unifikace, ten zlý Toyota/Lexus koncern, fuj! Prosím tě, nebuďme směšní. Je to standardní cesta, jak netříštit síly a náklady ve vývoji. Bude si Lexus vyvíjet svůj vlastní osmiválec na zelené louce, když vedle Land Cruiser už jeden má? To by byli šílenci... Takové firmy nejsou řízeny lidmi jako ty, a proto existují...
Závěrem - vždycky si dávám pozor na frky, jako že mě nějaké auto zklamalo. Aby to auto náhodou nebylo pořád ještě třikrát lepší než to, co řídím. Protože pak ty řeči o zklamání vyznívají přece jen trošku - falešně.
Ano, naštěstí stále ještě existuje firma dál rozvíjecí to o čem bylo Porsche GTS. Pro ty co netuší o koho jde, je to firma Porsche, její Cayman GTS nebo Boxster GTS nebo Cayman GT4 nebo 911 GT3 RS, to jsou atmosféry točící i v dnešní době svázané emisními limity neskutečné otáčky, dosahující litrového výkonu až 130 koní a v některých kombinacích nabízející i manuální převodovky. To je rozvíjení odkazu jako řemen na který se ostatní firmy smutně koukají z hodně velké dálky. :-)
Jo tohle je pravda = STEJNĚ jako ta unifikace tady = kde to místo dřívějšího GTS je jen jinak naladěný teda dost podladěný biturbo Audi ;-)
Vlastně má pravdu white dnes 9:47 :yes::-)
Nicméně platí to dávný co tu mimo jiné vysvětloval kdysi MT = pro nemalou část lidí není u Porsche nejvíc Turbo ale bývalo GTS = ale NE tohle audi V8 podladěný biturbo GTS. O tom sem ve svym úvodnim příspěvku napsal = setkalo se s VELKÝM NEpochopením
No brečet nad unifikací Cayenne je tak trochu mimo mísu. Cayenne je od počátku svého zrodu až dodnes stvořený na společné koncernové platformě, s koncernovými motory, převodovkami i podvozky a technicky je tedy úzce příbuzný s Touaregem, Q7, a dnes i s Urusem a Bentaygou. Takže logicky používá i společné motory. No a motor 4.0 TSI/TFSI je společný vývoj Porsche a Audi (společně s V6 2,9, projekt KoVoMo). Takže motor je to stejně tak Audi, jako Porsche nebo tedy spíše koncernu VW, který jej dá právě tam, kam se mu to hodí (btw. 4.0 V8 vyrábí Porsche a jako první jej měla Panamera, 2,9 V6 vyrábí Audi). A pokud chce někdo od Porsche "nejvíc", tak určitě neběží pro Cayenne (jakkoliv je to ve své třídě špička), protože "nejvíc" odjakživa dostane v úplně jiných modelových řadách.
Přijde ti to fakt jako brečení? Je to prostě konstatování = a připomínka že GTS bylo a je něco jiného
Ostatně samo o sobě je sportovní SUV z principu kravina = byť dobře vydělávající a rozšířená
Plus tu UNIFIKACI o který jen zmínka některý fandy koncernu dovádí = no tam kam i v týhle diskuzi = jen potvrzuješ. Zajímavý by bylo jak moc a jestli by věci byly jinak kdyby to skončilo naopak https://www.auto.cz/…olkswagenu-15127
U unifikace skončily všechny světové koncerny, bez ní by byly dávno mrtvé, takže unifikuje VW, unifikuje Toyota, unifikují Renault, GM, PSA, FCA, Nissan, H/K prostě všichni. Takže odpověď není zajímavá, ale je jasná, unifikovalo by se tak jako tak. A u koncernu VW je zcela nepodstatné, jestli je to koncern VW se značkami vw, porsche, audi etc. nebo jestli je to koncern Porsche se značkami porsche, vw, audi etc., protože v obou případech je podstatný vlastník a tím by byla v obou případech rodinka porsche/piech a minoritně dolní saxofónisté. Btw koncern VW AG je ovládán firmou, která se jmenuje Porsche SE (nikoliv ta co vyrábí auta, ale ta co slouží té rakouské rodince ovládat koncern).
Buď tak laskavý a neber si pořád do "huby" nick _MT_ , ten by tu nikdy nerozebíral folosofii GTS zrovna pod Cayennem, který je nejméně "Porsche" ze všech řad, které značka nabízí.
Píšeš, jako kdyby měl Cayenne GTS nějakou extra tradici a byl (dříve) autem pro puristické petrolheady. A tím, že dáš do Cayennu atmo V8 z něj R8 neuděláš. Jel si někdy s Cayennem s atmo V8? Jako obvykle....? Měl atraktivní zvuk, ale jinak se k tak těžké, velké a vysoké "bedně" moc nehodil. Když člověki chtěl, aby to pořádně zrychlilo, musel to točit a pak to zase žralo i trávu u cesty a lehký ten motor samozřejmě taky nebyl.
Když s faceliftem II. g. přišel do Cayenneu místo atmo V8, V6 biturbo (3,6), přišlo sice GTS o zvuk atmo V8, ale jinak to auto bylo celkově lepší (i víc GTS), než s atmo V8.
Viz i Ondra: https://www.auto.cz/…ojmy-video-85814
1. To vím 100x to o mě napsal Jerry.Gunnman, když sem ho upozornil že si poplet ekonomiku s ekonomií = ale proč to po něm opakuješ TY?
2. Těch pár milionů barelů co se DENNĚ spotřebuje navíc jen díky karoseriím SUV = bude možná časem trochu chybět. Je to asi jako v době kdy VÍME že je a bude nedostatek splachovat PITNOU vodou
Můžeš být méně "tajemný" a více konkrétní?
Mohli by nabídnout nějakou sportovně orientovanou vrcholnou verzi výhradně pro Cayenne Coupé, ale výkonově už nic zásadně "většího" nečekám.
Nemusí, pouze může. Logicky je to podladěná varianta V8 z verze Turbo, kde má 550PS/770Nm a šel by naladit i výš, ale Porsche musí samozřejmě udržovat výkonové rozestupy mezi verzemi TurboS/Turbo/GTS. Kdyby GTS nemělo o 90PS/150Nm méně, než Turbo, kdo by si za verzi Turbo dobrovolně připlatil 27.577,- euro? ;-)
Porsche u verzí GTS přešlo (už u Panamery II a Macanu po fl) na podlaďování motorizací z verze Turbo, namísto ladění motorizací z verze S.
V tomto ohledu bude hodně zajímavé, jestli se tato změna zopakuje i u GTS verze 911 (992).
Jestli pro GTS naladím motor z verze S, nebo podladím z verze Turbo, nemá s mírou unifikace společného vůbec nic. Ale chybí tomu logo a ksicht Lexusu, takže to (u tebe) chápu...
Takže jsem měl pravdu - Lexus.
O "památku" MT se tu neotírej, tomu vědomostně ani diskusně nesaháš ani po kotníky, ten by tu v životě nenapsal takovou kravinu, jakou je tvůj úvodní příspěvek, sbohem.
Stejný problém jako u aktuální Panamery GTS, kde dali místo přifouklého V6 (z eSka) těžší podladěný V8 z Turba. Asi jediné možné plus tohoto řešení je využít společného motorového hardwareu s verzí Turbo a softwareově ho naladit na její úroveň. "Turbo za cenu GTS" ;-)
P.S. Macan GTS (po face) to v tomto ohledu vyhrál, protože verze Turbo nemá těžší V8.
Zdar ambasadore, olítaný baworák s benzínovým R4 se čipuje, aby stíhal báwo s dieselovým R6.
Tenhle V8 se může softwarově naladit ne na vyšší, ale na původní (nepodladěnou) úroveň. Když už tam dají těžší V8 z verze Turbo, tak ať to aspoň stejně "tlačí" do zad.
Ale se mnou se o čipování moc nepobavíš, nic čiplého (ani softwarově doladěného) nemám. ;-)
nemáš, ale rozumuješ zdatně /Turbo za cenu GTS/ ;-)
Ten olítaný baworák s benzínovým R4 byl shodou okolností funglovka.
A kdyby ve wikipedii bylo napsáno, kolik má který motor podle norem mít koní, potom by nejspíš tvoje rozumy i měly nějakou váhu. Ale vzhledem k tomu, kolik výkonových variant stejného motoru se prodává, že performance čipy prodává i samotné BMW atd atd... tak jsou to jenom žvásty.
S "olítaným baworákem" si tu ráno (7.16) vletěl ty, já to od tebe pouze opsal. Moje forma reakce odpovídala tvojí formě "akce".
"Turbo za cenu GTS" jsem dal záměrně do uvozovek, přidal patřičného smajla a v reakci na tebe polopaticky vysvětlil. Přesto máš stále problém to pochopit...., takže si opět nepřekvapil.
Počítám, ze jsem si ten titul taky sám vymyslel. Začal jsi o konkrétním aute, tak jsem ti to upřesnil.
Přišlo mi zajímavé, jak může mít nějaká potupná činnost tak vzneseny název.
Přímo na komoru místního ambasadora olítaných načipovaných baworáků. Mohl by začít psát pravidelné blogy na téma BMW autobazar, slibuji, že bych mu za to dával lajky.
P.S. Ještě, že mě má trvale na hatelistu....
To je z úplně jiné diskuse, ale tady si s tím (dobrovolně) přišel ty. To mám taky citovat, cos tam napsal pro změnu ty?
Ptal jsem se na tu "... nějakou potupnou činnost". Ty si skoro jak Babiš, odpovídáš jen na co chceš... a vedeš si na mě složku... :-O:-[]
Jaké tvoje konkrétní auto, žádné tvoje auto jsem neviděl (stejně jako jsi ty, neviděl mě), vycházím pouze z toho, co tady v diskusích dokola obhajuješ.
Jsi ješitný, zakomplexovaný (hrozná kombinace) týpek, který bojuje sám se sebou a nutně potřebuje pomoc odborníka...
To se připrav = bude hůř = ten bilion dluhů co ANdrej slibOtechna za roky co si privatizuje stát a dřív sváděl na Kalouska teď svede na covid-19 se na hodně procent projeví = a podívej jak se chováš už dneska, sem si chtěl v druhý půlce roku koupit nový auto ale radši nevim nevim = teda že se lidi jako ty budou chovat eště mnohem hůř spíš vim vim :-|