Nejnovější verzi klasiky mezi užitkovými vozy jsme vyzkoušeli jak v ryze pracovní verzi Transporter, tak v univerzální verzi Multivan, která zastane různorodé role v pracovním i osobním životě.
Jako majitel Multivana T6 jsem rad, ze VW na teto modernizaci ocividne dost setril. Ano, novy interier se “sexy” centralnim displejem, ktery je jako vzdy o generaci zpet oproti osobakum. Motorizace stejne, koncepce vozu take. Osobne bych si dnes poridil skladovou T6 a usetril tak nemale penize. Doufam, ze T7 bude opravdu tou dlouho avizovanou novou generaci.
Na druhou stranu je fakt, ze mimo MB V-Class toto auto stale nema konkurenci a zakaznici si na nej radi pockaji i pul roku.
Tak VW šetří na modernizaci už od T4. A Vclass je několik levelů nad, takže krom ceny není Multivan konkurence.
A bylo by zajímavé srovnání s nějakým plnotučným Vanem zpoza oceánu.
Tak Multivan je skôr konkurencia pre štvorčatá značky PSA/Toyota ako pre Mercedes, nie? Jak bola (je) T4 obľúbená, o aktuálnych modeloch sa už v takých superlatívoch zďaleka nehovorí.
Tak úplně není pro PSA, je tu stále AWD verze, výkonné biturbo atp. Ten koncept je vymazlený a kdybych seděl ve VW na boardu, tak nebudu chtít měnit to, co není rozbitý.
Teď je na 6.1 vidět věk hlavně uvnitř, tam by to zásah chtělo...jinak to stojí spíš po boku V než větších osobních dodávek PSA. ;-)
Kdysi jsem míval, tu kulatou generaci, motor bez turba. ;-) S Tranzitem jsem kdysi jel i na dovolenou do Itálie, ale upřímně se komfort cestování s Mulťákem srovnat nedá.
Máme v kapele tu hranatou generaci už s turbem, jede to 170 ale není to příjemný, odveze to všechno a upřímě, tolik prostoru na sedačkách pro všech 6 lidí Mulťák nenabídne... ale komfort cestování... to bych snad radši jel v ASX... ba ne, kecám, nejel :D
Multivan = Třída V (ale interiér i pohonný řetězec třídy V je dnes už fakt jinde)
Caravella = Vito Select, Tourneo Custom (v TOP výbavě), Traveller Business, Spacetourer Business... lepší kombík pro soukromníky a firmy
Transporter = Vito, Tourneo a všichni ostatní v provedení pracovní kombi nebo plechovka.
Mercedes nabízí Vito Tourer jako kombi jak "v sololitu" alá VW, tak i s čalouněním.
Ja myslim, ze nejvetsi konkurent v mainstreamu je furt Trafic. I kdyz nenabizi ctyrkolku ani tak vykonne motory. Ale znám spoustu lidi, co si pro velkou rodinu koupili prave Trafica s plnou vybavou za podstatne mene penez, nez by nechali u VW.