Ostré modely Hyundai z dílny divize N sice brzy nabídnou i osmistupňové automaty, pro řidiče milující puristický zážitek z jízdy by však v nabídce měly zůstat i manuály.
„Pokud to bude možné, chceme zákazníkům nabízet výběr mezi manuální převodovkou pro puristy a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou,“
Jo, to je takový to klasický prohlášení na jistotu... kdyžtak se řekne, že už to není možné. Ale i tak je to asi dobrá zpráva, manuály v HH zatím zřejmě drží...
jj, scout ma byt i jen dvojkolka a nejspis s tou 1.5, coz to auto uplne degraduje
dvoulitr tsi 4x4 asi jen s automatem, jako u koncici O3
ja potrebuju ctyrkolku, to bych se nemusel v zime mesic vyhrabat
Zaslechl jsme zprávu, že nový arteon bude i 2,0TSI 140KW s 6M. Ale jen jako předokolka. Což pro toptena situaci neřeší. Na druhou stranu, kdyby se tato kombinace rozšířila napříč koncernem (Octavia, Golf, Leon, Superb, Passat...) Tak by to byla hodně zajímavá alternativa pro ty, kdo chtějí manuál a silnější a dokonce benzínový motor.
Asi tak. Opravdoví borci, co ocení manuál rychle vymírají. Nastupující generace jsou "pohodlnější" a požitkem za volantem (zatím) je pro ně spíš "vymakaný" infotainment.... ;-\
Osobne myslím, že to bude aj otázka financií. Proste stále u Hyundai zákazník pozerá na peniaze a automat je (zbytočných) 2000 až 3000 eur navyše, čo pri pomerne nízkej cene i30N je citeľné. Takže dopyt po manuále zo strany zákazníka bude vždy. Ide o to, či tomu dopytu výrobca vyhovie, alebo ustúpi tlaku noriem a ekonómov a dá len výhodnejší automat (lebo vypustí nejaký g CO2 menej, ergo nižšie pokuty a súčasne vyššia marža na aute).
Mám takové neblahé tušení, že pokud nebude alespoň 1/3 prodejů v manuálu a automat bude s motorem dobře sladěný, tak s FL to může být "kiss goodbye" manuál.....a jak píšeš...tlak šetřit náklady je ze všech stran enormní a "vrátka", kterými se ještě včera dalo proklouznout se rychle zavírají... ;-\
ja myslim, ze automobilky se snazi automat do drazsich aut cpat, protoze na tom vic vydelaj.
druhej duvod je, ze maji vic pod kontrolou, ze se spatnym zachazeni neznici prevodovka, spojka, ani motor. co na tom, ze mnohej automat vydrzij jen 100tis km a pak je nutna oprava, to je uz po zaruce.
ja kazdopadne tech 50tis navic co je rozdil mezi automatem a manualem radsi dam do silnejsiho motoru. jenze tahle volba dnes uz v podstate chybi. bud lina lemra s manualem, nebo vetsi vykon jen s automatem. pritom u silnejsiho motoru nepotrebujes zdaleka tak casto radit jako u toho slabsiho, takze se silnejsim motorem je manual logictejsi volba nez se slabsim hlavne pro toho, kdo ma s manualem problem
koukam do parametru a u scaly 1.5tsi ma manual spotrebu 4.8-4.9 , automat 5.0, u oktavky porovnani neni, u superbu opet jen u 1.5tsi manual 5.0-5.2, automat 5.2-5.4.
takze z pohledu normovany spotreby vychazi manual lip
Vidím to rovnako, automat rovná sa vyšší zárobok automobilky, takže tu zabíjajú dve muchy jednou ranou. Je síce fakt, že automat dokáže spraviť normovanú nižšiu spotrebu a to sa pre výpočet emisných pokút ráta, ale druhým argumentom je práve ten vyšší zárobok automobilky, takže sa tomu až tak moc nebránia a do lepších manuálov už ani neinvestujú (s výnimkou automobiliek ako je Porsche, ktoré naozaj musia počúvať zákazníkov a ktorí si tú emisnú pokutu za pár gramov v neprospech manuálu radi zaplatia).
Aj keď neviem, ako je to s tou väčšou poruchovosťou manuálu, osobne myslím, že automat ako v princípe zložitejšie zariadenie má väčšiu pravdepodobnosť poruchy ako jednoduchší manuál. Ja keď je pravda, že motor s veľkým výkonom/krútiakom dá spojke zabrať, notabene keď sa s ňou necitlivo narába. Sám mám silný motor kombinovnaný s manuálom, tak uvidím, koľko sa dožije. :D
tos me spatne pochopil, manual ma se spravnym ridicem urcite mensi poruchovost, ale spatnou "obsluhou" muzes odpravit spojku, dat motoru poradne zahul a vpodstate i znicit prevodovku, coz v pripade automatu ma automobilka vic pod kontrolou
Bohužel v dnešní době je těch, co neumí nauál obsluhovat čím dál tím více a budou ti tvrdit, že spojka vydrží 20000 a musíš měnit. A v době, kdy jde dělat řidičáky jen na automaty bude těch, co neumí manuál obsloužit čím dál tím více.
No u nové M3 snad bude také "pure" verze s manuálem. M2 má manuál taky.
Že nemá manuál těžká čtyřkolka M5 asi nikomu neschází...
No a verze X, tam by si manuál nekoupil asi nikdo.
X ani nie sú športové autá, nech do SUV napcáš ako koľvek silný motor, bude to len silné SUV, nie športiak.
M modely sú športiaky a tam samozrejme manuál patrí, ale stále sú to cenovo pomerne drahé stroje.
Ale hotheče sú prototypom dostupného športiaku, kompaktné HH pod 30t, takže kde inde ak nie tam by mal manuál (lacnejší a jednoduchší) zostať?
Je m ičím dál sympatičtejší. Jak jsem je nemusel, tak se karta obrací. i30 s 1,5 118KW s manuálem, navíc za rozumné peníze, teď chtějí zachovat manuály. :yes:
A to tu ešte nie je i20N. Myslím, že po i30N sa dá dôvodne čakať rovnako vydarený hotheč, notabene v segmente, ktorý mnohí opúšťajú (Opel, Renault, Peugeot). Manuál, štvorvalec, 200k, cena nižšia ako FieSTa a spol., ak by to ešte malo samosvor (čo i len za príplatok), tak to bude dokonalé.
Asi ani ja, ale drobnú nádej mám. Má ho i FieSTa, čo je všeobecne považovaný za najlepší malý HH a ako vieme Kórejci sa inšpirujú (odpozerávajú) od najlepších. Aj keď samozrejme malé auto s 1,6T ho tak nutne nepotrebuje, predsalen ten krútiak a nároky na prenos budú menšie ako pri dvojlitrovom turbe.
Tak manuál by bola výborná správa. Motor 2,0TSI posilniť nepotrebuje, na malé auto má výkonu (a hlavne krútiaku) dosť, aj keď samozrejme pár koníkov navyše poteší. Za užitočnejšie by som považoval spomínaný samosvor, notabene keď VW má VAQ k dispozícii. Ideálom by bol nejaký performance pack, so samosvorom, lepšími brzdami a pár koníkmi navyše, to by bolo úplne dokonalé. Takéto Polo by mohlo pre mnohých nahradiť Golf GTI (čím si asi sám dávam odpoveď, prečo to nebude :D ).