Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Začarovaný servisní kruh: Co dělat, když drahá oprava nepomůže?

Noční můrou každého majitele staršího vozidla je drahá oprava, po níž však závada trvá. Servis obvykle tvrdí, že nepochybil a vyměněný díl byl vadný také. Poradíme, jak se nepříjemné situaci vyhnout.
Zpět na článek
4. 7. 2020 16:46
5. 7. 2020 07:33
5. 7. 2020 09:04
5. 7. 2020 09:40
5. 7. 2020 10:03
5. 7. 2020 09:11
5. 7. 2020 10:13
5. 7. 2020 11:29
4. 7. 2020 20:35
12. 7. 2020 13:36
30. 4. 2021 23:42
22. 6. 2021 20:01
30. 4. 2023 17:47
4. 7. 2020 14:28
Je to o konkrétním servisu ... a o přístupu automobilky
Setkal jsem se i s opačným přístupem, že servis se bál vyměnit homokinetický kloub, protože se jim závada neprojevila (při předávce jsem jim říkal, že vibrace se začnou objevovat až po ujetí 50 až 100 km, což samozřejmě neudělali) a že bych je pak mohl popotahovat, že to vyměnili zbytečně. A kolik, že to stojí, zeptal jsem se. Že prý 500 Kč. To kdyby mi řekli hned u předávky, mohli jsme si ušetřit čas.
Docela velký problém je najít někoho, kdo skutečně rozumí zážehovým motorům. Když člověk přijede do průměrného servisu, tak mají na zvedáku diesel. Ceny turba či dvouhmoty, které jsou potřeba vyměnit, sypou zákazníkovi do telefonu naprosto zpaměti, prostě to dělají často, mají s tím zkušenosti a u těch dieselů se spousta věcí diagnostikuje jednoduše bez diagnostiky. Ale u zážehového, který škube na volnoběh, si často neví rady a začnou měnit jeden díl za druhým. Moje zkušenost je, že dobře umí diagnostiku kvalitní LPG dílny.
Další věcí je, že pro automobilky je diagnostika krásným byznysem. U jedničkové Fabie jsem si mohl udělat většinu diagnostiky sám. Ano, porušil jsem při tom licenční podmínky nebo možná i nějaké zákony, ale za to si můžou automobilky samy. Nedělalo by mi problém si zaplatit nějakou rozumnou částku za kompletní servisní dokumentaci k autu (dílenské příručky, servisní plány, software), ale automobilky jsou proti. Protože pak by jim utíkal snadný zisk. Dnes to dospělo tak daleko, že koncern VW do nově vyrobeného auta ani nenalepí štítek se specifikací motorového oleje a v návodu k obsluze napíše "o specifikaci oleje se informujte v autorizovaném servise". Servisní plán? To je větší tajemství než zdravotní stav Kim Čong-Una. Kvůli tomuto přístupu bude udržování moderních aut plných elektroniky, čidel a já nevím čeho stále těžší a těžší.
Rozbalit vlákno
8
4. 7. 2020 16:46
Olej
S tím olejem je to podle mého názoru poměrně snadné. Mám takovou hodně tlustou příručku Owners manual k Pajeru a tam je psáno o podnebném rozmezí v jakém se člověk nachází - jestli je na Aljašce nebo v Řecku a podle toho volí specifikaci oleje. Pokud je pohybuji s autem v oblasti, kde je od -20 do +38 *C tak bych měl použít 5W30, pokud v chladnější pak 0W30 nebo 0W40, pokud v teplejším pak 10W40. Pokud jezdím to co jezdím - tedy cca 3 až 4 tisíce km za rok a měním každý rok olej a filtr, tak samozřejmě neřeším značku, ale spíše specifikaci.
5. 7. 2020 07:33
Re: Olej
U starších, nebo mimoevropských aut ano, výrobci uvedou specifikaci dle nějaké mezinárodní normy a doporučené viskozitní třídy. Ale koncern VW už před více než 20 lety zavedl své vlastní normy na olej. A teď je dokonce začal před zákazníky tajit.
5. 7. 2020 09:04
Re: Olej
U Fabie 2001 je v návodu k obsluze napsána specifikace uvedena to máš pravdu. Takže teď tam teda nenapsali nic? Holt budeš muset zajít do salonu. Když jsem tam byl před dvěma lety tak jim tam stály litrovky s logem Škoda za lidovou cenu 700. :-) To já nedal ani za celý kanystr 4 litrů. Někde si stěžoval jeden pečlivý majitel Opelu, který si chtěl sám vyměnit olej s filtrem, že mu to ani nechtěli prodat. :-)
Avatar - Ozzman
5. 7. 2020 09:40
Re: Olej
Zlatej Ford, tam mi prodali litrovku jen za 550...pak jsem si to sehnal za 200 od stejne značky, jen bez loga Fordu :D
5. 7. 2020 10:03
Re: Olej
Třeba Škodovka dnes dává do návodů k novým autům tuto větu: "Správnou specifikaci motorového oleje pro Váš vůz zjistíte v odborném servisu." V motorovém prostoru je vylepený štítek o náplni klimatizace, ale o oleji nikoliv. Prostě státní tajemství.
Ten salón tam ten olej Škoda asi musí mít vystavený, aby neměl problém u výrobce. Ale proč by ho někomu prodával, když za Castrol taky naúčtuje 700 Kč a u něj se nemusí dělit o vývar se Škodovkou :-)
5. 7. 2020 09:11
Re: Olej
Je to jenom můj osobní názor, ale myslím si, že pokud olej měníš, tak se člověk může takovou univerzální tabulkou řídit. Jezdil jsem i hodně motorek a skoro do každé se dával 10W40. Možná se dá věřit i doporučením z e-shopů - třeba tady: https://www.oleje.cz/search/oils/?…
Osobně si nedělám starost s nějakými dlouhodobými náplněmi ala 0W30, ale měním každý rok obyčejný (hustý) olej klidně třeba Mogul Extreme.
5. 7. 2020 10:13
Re: Olej
Já mám r.v. 2017, to ještě v návodech specifikace byla. V polovině long-life intervalu si dělám výměnu sám.
Samozřejmě, ti velcí výrobci olejů, kteří dodávají oleje automobilkám, mají své tabulky a konfigurátory, kde lzeolej zjistit.
Ale šlo mi spíše o takovou tu klasickou situaci s dolíváním. Člověk jede na dovolenou se svým autem, nebo na služebku s firemním autem, rozsvítí se mu kontrolka hladiny oleje, zastaví na nejbližší benzínce, mrkne do návodu ... oni tam sice mají, že lze jednorázově během jednoho servisního intervali dolít maximálně 0,5 litru oleje XYZ, ale to bude těsně nad dolní rysku.
5. 7. 2020 11:29
Re: Olej
Rozumím. Posledních asi deset let jezdím jen s japonskýma autama a tam jsem nikdy nic nedolíval a ani nemají nějaký long life interval. U soukromých dvou Mitsubishi měním olej a filtry sám, takže vidím kolik a co mi z toho teče.
4. 7. 2020 20:35
áno, servis
Benzínového motora je dnes oveľa náročnejší a drahší ako servis dieselu.

V princípe je diesel jednoduchší, trvanlivejsi.
Benzín je oveľa citlivejší na správne nastavenie a ak je raz rozhodené, takmer nikto ho nedokáže opraviť.

Len úplný hlupák si mysli, že servis starého benzínu je finančne náročnejší ako servis starého dieselu.

Diesel po 300000 km je normálna vec - stále pôjde.
Benzín po 300000 km je načasovaná bomba.
Rozbalit vlákno
1
5. 7. 2020 10:25
Re: áno, servis
Řekl bych to takhle. Benzíny mají složitější řízení přípravy směsi a řízení emisí. Když se to zkombinuje s Agrofert-benzínem (povinný přídavek ethanolu do běžně prodávaných benzínů), který má nižší trvanlivost než starší typy benzínů, tak je problém. Když jsem si nechal udělat přestavbu na LPG, tak vyloženě zdůrazňovali ne jak mám tankovat LPG, ale jak mám tankovat benzín ... tak, aby nikdy nebyl v nádrži déle než měsíc. A i když jsem to dodržoval, tak jsem za pár let měl problémy se startem teplého motoru. Zkusil jsem VIF a pomohl, někde už byly nějaké úsady. A motor pak byl i po 300 tkm bez problémů. Co vím, tak hodně problémů dělají EGR ventily (já jsem zatím žádné takové auto neměl, takže nevím).
6. 7. 2020 07:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - tomsi81
6. 7. 2020 17:00
Více škody než užitku.
Zatím všechny servisy v Praze kromě jednohi mi vždy napáchaly více škody než užitku. Oprava většinou nekvalitní, jen na oko. Nechají po sobě ale strhané šrouby, netesnici spoje, rozbité další věci se kterými musili manipulovat.
Například nejvíc do očí bijící příklad. Výměna disku s letní pneu na zimní. Zaměnili matku a narvali přes závit jinou nepasujici, po půl roce při výměně jsem pak musel zaplatit i celý nový náboj v jiném servisu. U toho původního servisu bych se už neodvážil aby na auto sahli. Další servis vyměnil náboj a začaly svítit všechny kontrolky abs esp, technik řekl že diagnostika říká že to je od zadního kola na které nesahali a tudíž za to nemohou a můžu dál platit za další opravy aby to opravili. Na to jsem si koupil diag kabel a přes notebook udelal diag sám a zjistil, že jejich diagnostika kecá a je to od pravého předního, které dělali. Pustili se tedy do zjišťování a bylo tam olámané čidlo ABS. Řekli že za to nemohou že už určitě bylo olámané a jak se vyměnil náboj, přestalo fungovat, auto má 350000km a čidlo i náboj původní, takže jsem opět platil, jak se s nimi o tom hádat bez důkazů.
O roční odisei s opravami a pokusy o reklamaci u prvního servisu který i strhl ten šroub na kole radši nemluvit, neopravili nakonec za rok nic a jen mi v součtu několik měsíců blokovali auto, vybrali vyšší desítky tisíc a poškodili různé další věci. Kde jsem si nakonec musel radši pár věcí opravit sám a něco už tak asi zůstane.
Toť zkusenost s pražskými servisy, nenalezl jsem nic slušného. Aktuálně musím jezdit s autem do Plzně, kde je zatím ověřený funkční servis.
Rozbalit vlákno
0
12. 7. 2020 13:36
Opravy
Ono vůbec neplatí, že co je drahé, je taky kvalitní. V dnešní době se všichni snaží vydělat peníze a udělat věci nekvalitně, ale tak by to nemělo fungovat! Já pracuji jako automechanik a dělám sám na sebe, takže aby se ke mě zákazníci vraceli, tak musím mít relativně nízké ceny a svoji práci odvádět dobře. Při opravách jsem se naučil používat speciální PTFE folie z https://www.technicoat.cz/…uoroplasty-ptfe/ , které mají antikorozní vlastnosti, takže prodlužují životnost dílů, což zákazníci ocení.
Rozbalit vlákno
0
30. 4. 2021 23:42
Ivulen
Já už jsem se na nějaké ty servisy vykašlal a prostě si to jedu po své ose... Nedávno jsem si dělal docela dost velikou nákupku všeho možného... Třeba z této stránky jsem si pořizoval pracovní oblečení atd. - https://www.uvex-safety.cz/cs/ a pak i z ostatních různou výbavu, protože už mi prostě došla trpělivost s těmi servisy no.
Rozbalit vlákno
0
22. 6. 2021 20:01
servis
Rozhodně se dokážu vcítit do kůže majitele automobilu, který se rozhodne pro dražší autoservis s tím, že věří tomu, jak se o jeho miláčka postarají dobře a ono to dopadne úplně jinak. Sám jsem takto dříve také vyhledával servisy, ale pak jsem přišel na to, že to co je drahé - není vždy to nejlepší. Teď jezdím do Autoservisu Jičín, kde jsem zrovna nechával dělat rozvody: https://autaxservis.cz/vymena-rozvodu a jsem nadmíru spokojen.
Rozbalit vlákno
0
30. 4. 2023 17:47
Oprava auta
Tyjo, musím zaklepat, ale zatím jsem u svého současného auta ještě neměl takový problém, že by se oprava finančně nevyplatila. Pár problémů s autem už jsem měl, ale to byly spíš jen drobnosti. Navíc na mé auto se pořád docela dobře shání náhradní díly. Já osobně je většinou beru přes https://www.intercars.cz/
Rozbalit vlákno
0