Snad nebudu popotahován za nekorektní titulek, když si ale v multifunkční mladoboleslavské hale prvně prohlížím Octavii Scout a RS, nemůžu jinak. Lépe už to asi zvládnout nešlo.
"Obdobně jasné jsou preference kupujících mezi předokolkou a čtyřkolkou, 14 % kupujících sáhlo po pohonu předních kol."
To je blbost, ne? Minimálně 42% aut je benzín a ten se jako AWD neprodával. Takže obráceně - 14% 4x4?
PHEV je ochuzen o VAQ... znamená to, že benzín má VAQ sériově? To by byla hodně dobrá zpráva :yes:
Jen si v minutě spíš viděl 2 chyby který autor vyplodil při psaní přehlídnul při kontrole nikdo nedělal korekturu a šup s tim na největší jízdu na webu
No jo, ale čínská auta budou mít tabletoidní vše, navíc si číňani potrpí na úchylné osvětlení a jiné hrůznosti (led pásky všude a obří ledviny u báwa jsou kvůli čínskému trhu)
Zajímavé. Na fotkách vypadá Octavia velmi dobře, v reálu je to o dost horší. Hlavně ten předek je podivně povislý, na combi i zadní část s tou přepálenou hranou je taková nelíbivá.
Souhlasím s obyčejnou verzí auta, která je v reálu nic moc. Na druhou stranu, přesně takové červené RS jako je na fotkách jsem potkal několikrát na dálnici, a to v reálu vypadá moc pěkně (za mě teda hlavně díky té barvě).
Všechny Scout verze škodováckých aut se naživo vyznačují zajímavým jevem: při pohledu zezadu vypadají, jakoby oblíkaly typické arabské nasrá.ačky (gatě). Škodováčtí designeři si asi přáli těmi šedivými "ochrannými" plasty opticky zdůraznit šířku auta, a vždy to dopadá stejně blbě.
Když na silnici potkám Scouta, vždy si kladu otázku: to to ti škodováci opravdu nevidí?
Ale třeba se jim to tak líbí...
Prečo by mal mať hotheč (pardon hotlift) s takým relatívne nízkym výkonom (na pomery kategórie) štvorkolku? 180 kW nie je výkon, ktorý by jedna náprava mala problém preniesť, notabene keď je tam samosvor. Teda z hľadiska trakcie/prenosu výkonu štvorkolku RS nepotrebuje a naopak kto chce mať 4x4 z hľadiska lepšej priechodnosti mimo spevnené cesty (alebo pre ťahanie prívesov a pod.), tak ho bude mať b bežnej vertzii, resp. v Scoute.
Opakovani matka moudrosti ktera, ale evidentně nezabira. Škodovka nikdy v nabidce HOT variantu neměla, nema a pochybuji, že se na tom někdy něco změni.
To, že Ty so svojím selektívnym videním sveta (benzínovú) Octaviu RS za HOT nepovažuješ je Tvoj boj, celý automobilový svet to ale má dávno vyriešené: https://www.autoexpress.co.uk/skoda/octavia/vrs-hatchback
Briti ju dokonca označujú za hothatch, ani neriešia ako my hatch či lift.
Ne to opravdu neni muj pohled, ale ti co vědi tedy ten cely automobilovy svět ma v tom naprosto jasno a to i přesto, že zařazuji mezi HH např i VW UP, Polo GTI či Megane GT.
V mnoha jazycich na to někteři upozorňuji, ale jasně česky pepa ma jasno a značek RS je přesně jasnym dukazem HOT, sportu či dokonce supersportu.
V rodnych jazycich to ještě dam...
od 2min... https://www.televizeseznam.cz/…-ze-vsech-215862
Abys měl na výběr, protože se určitě se najdou lidi, kteří by to uvítali. Tahle octavie není žádnej sporťák, se kterým budeš rajtovat jenom na okruzích. Sice se honosí "RS" ale je to auto na denní ježdění, za sucha, mokra, na sněhu, s rodinou.....
Se 4x4 mám najeto již dost stovek tisíc a pokud mám na výběr, tak "předohrab" ne. Jak má auto kolem 200 koní, tak ti žádnej samosvor nepomůže, prostě si to za mokra hrábne i na trojku. A kolik dni v roce je sucho ?
Já osobně bych 4x4 se 180 kw benzín bral. Ale nelze :(
Tak mal som predohrab s otvoreným difom, predohrab so samosvorom aj štvorkolku a príde mi, že samosvor pomáha významne aj v zime a na mokrej ceste, je to taká polcesta k 4x4 a výrazná pomoc na takýchto cestách. A že akonáhle má auto 200 koní tak žiadny samosvor nepomôže, to je zrejme len neznalosť (asi si také auto nemal), dnes už 300 koní na predku so samosvorom nie je žiaden problém.
Ale proti možnosti voľby samozrejme neprotestujem, to je vždy fajn. Len to zrovna pri Octavii, ktorá ten 4x4 má v iných verziách, nevnímam ako veľký problém.
Nerad bych se mýlil, ale samosvor v tomto provedení VAQ funguje v zatáčkách, když hrabete na mokrých semaforech, tak jsme zpátky u přibržďování kol brzdami. Takže ani v zimě do ledovatého kopce to moc nepomůže. Ale mohu se samozřejmě mýlit.
RS vypadá moc dobře. Rád bych viděl i v jiné barvě, ale v té červené super. Naopak scout se mi na téhle fotkachb ibi ještě míň než obyč verze. Uvidím jak v reálu, ale zatím jedna z nejslabších octavií.
Chtěl bych vidět "svou" modrou... obecně mi k té modré tolik nesedí ty černé doplňky. A pak zelenou. Červená pastelka není úplně zlá, ale moje volba by to asi nebyla.
Červená s čiernou sedí výborne, ostatne konečne pekná červená metalíza na športovom koncernovom modeli. Ale tiež by som sa ako aj Ty pozrel skôr na modrú race a zelenú rallye (alebo naopak?).
Ty myslíš, že ta červená je metalíza? Já myslel, že to je normální pastel červená, co byla už na minulé RS.
Modrá race a zelená rallye... a v tomto pořadí :-)
Uff, tak to si ma dostal, ja som myslel, že to je nová farba. :-( Ak by to nebola metalíza, ale len obyč pastelová, tak potom jasne modrá alebo zelená.
Btw. Golf GTI konečne dostal červenú metalízu, tiež mal v minulosti len pastelovú. https://s7g10.scene7.com/…TI_Night_34Front?…
Mně se ten Scout docela líbí, akorát vzadu se ten plast moc nepovedl. U RS pořád nějak nemůžu pobrat tu červenou linku v zadním nárazníku a design kol mě taky moc nebere, ale ta červená vypadá moc dobře. No a konečně Octavia dostala hezkej volant (RS), to dvojramenný cosi ve Scoutu je fakt strašný.
On vůbec ten smysl Scouta, Allroadu a tak je úplně mimo mé chápání, ale budiž. V čem je lepší odřít plasty než plech, který jsem schopen rozleštit nebo přelakovat, plast jen vyměnit. A 15mm nahoru...na zvýšení dálniční spotřeby určitě super, ale jinak? Mimo cesty většina těch aut stejně nejezdí, k lepšímu nastupování, což je mantra SUV jezdců, to taky nepomůže, tak nevím :-)
Jo, máte oba pravdu...
Lepší průchodnost mimo zpevněné cesty umožňuje paket pro špatné cesty. Součástí paketu je zvýšený podvozek o 15 mm, spodní kryt motoru a převodovky a ochrana podvozku proti odlétajícím kamínkům.
Tak holt možnost navíc pro zákazníka udělat si Scouta bez Scouta.
Ja naopak vidím väčší zmysel v týchto zdvihnutých kombíkoch než v klasickom SUV. Pri týchto Allroadoch, Scoutoch a pod. nestrácaš moc oproti klasickým kombíkom (len marginálne horšia dynamika a jazdné vlastnosti), pritom máš tie hlavné benefity SUV ako je pohon 4x4 a vyšší podvozok. Teda na neprehrnutú cestu k lyžiarskemu svahu či na šotolinovú cestu k chate to bude v pohode, to je asi najväčší terén, kam sa bežný majiteľ auta pustí.
Teda z môjho pohľadu oveľa radšej nejaký Passat Alltrack než Tiguan/Allspace. https://img.carismo.cz/…7ab6aaf84ff2.jpg
EDIT: nejaké protiargumenty, palcovači?
Já teda nepalcoval, ale stejně - 4x4 bych do toho úplně netahal, ale pokud jediná možnost dostat čtyřkolku ve Scautovi, pak ok, pak je to argument. Ten vyšší podvozek, nevím no, pokud jedeš tak neprohrnutým sněhem, že tě 15mm uchrání od sednutí na břicho, tak to je tak specifická situace, že ji stejně většina majitelů nezažije. Já bohužel pořád soudím podle sebe, jezdím naopak o 15mm níže než standard, něco v lesích a loukách také najeto, v zimě také a že bych někde škrtnul či zůstal, to se mi nestalo.
Ale každý má právo své volby, že jo.
Ale jo, nakonfiguruješ si 4x4 i zvýšený podvozek i bez Scouta.
Lesní cesty bývají problém... vyjeté koleje, kameny... holt musíš opatrně. S tím o 15mm sníženým jsem škrtal i při výjezdu ze stání u chalupy na silnici, přes tu hranu. Jako taky se to dalo... ale bydlím v civilizaci.
Mám pocit, že v poslednej dobe koncernu to uvádzanie nových modelov na trh nejak dlho trvá. Od momentu predstavenia modelu/verzie po reálnu možnosť kúpy to trvá dlhé mesiace. A nie som si istý, či sa dá všetko hodiť len na koronu. Eresa sa oficiálne predstavila na jar, teraz v lete je len prvé štúdiové zoznámenie, jazdy budú až neskôr a do predaja sa dostane na jeseň. Obdobne Golf GTI, predstavený už dávno, ale ešte s ním nikto nejazdil, žiadne testy, o kúpe ani nechyrovať. Dokonca na nemeckých stránkach VW je GGTI označený ako "seriennahe Studie". ;-\
Bodaj by si mal pravdu a keď vyjdú na trh, tak už bez vád. Potom ale načo robiť predstavenie tak skoro, že kým príde auto na trh, tak aj naňho zabudneš (to sa mi stalo pri Leone Cupra, že som medzičasom zabudol, že ho už predstavili, lebo od predstavenia opäť ticho po pěšině).
No, obávám se , že ty problémy mají větší než priznavaji a bylo by divné, když by treba rok nic nepredstavili. Tak aspoň něco pustí a snaží se to opravit a dohnat.
Hořící škodovky jsem moc neviděl, častěji snad možná felicie. To BMW, Ford nebo Renault mají "zapálená lýtka" mnohem častěji, co potkávám na svých cestách.