Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M235i Gran Coupé – Vlastně dobré, stačí to ale?

Na vrcholu nabídky nového BMW 2 Gran Coupé stojí čtyřválcová verze M235i s výkonem 225 kW. Vyplatí se po ní pokukovat?
Zpět na článek
5. 7. 2020 18:59
5. 7. 2020 19:23
5. 7. 2020 19:27
5. 7. 2020 19:34
5. 7. 2020 20:36
5. 7. 2020 20:52
6. 7. 2020 10:52
6. 7. 2020 09:55
6. 7. 2020 10:40
6. 7. 2020 12:35
5. 7. 2020 20:44
5. 7. 2020 20:45
5. 7. 2020 21:01
5. 7. 2020 21:02
5. 7. 2020 21:39
6. 7. 2020 07:17
5. 7. 2020 21:13
5. 7. 2020 21:23
5. 7. 2020 21:33
6. 7. 2020 08:49
6. 7. 2020 09:47
6. 7. 2020 09:57
6. 7. 2020 10:25
6. 7. 2020 10:32
6. 7. 2020 10:58
6. 7. 2020 12:40
6. 7. 2020 13:00
6. 7. 2020 13:25
6. 7. 2020 14:36
6. 7. 2020 14:25
6. 7. 2020 14:43
6. 7. 2020 15:07
6. 7. 2020 16:00
6. 7. 2020 16:31
7. 7. 2020 10:48
7. 7. 2020 12:32
6. 7. 2020 10:03
6. 7. 2020 10:27
6. 7. 2020 10:07
6. 7. 2020 10:21
6. 7. 2020 10:27
6. 7. 2020 12:08
7. 7. 2020 09:19
7. 7. 2020 10:54
7. 7. 2020 12:44
6. 7. 2020 10:13
8. 7. 2020 09:30
8. 7. 2020 10:15
5. 7. 2020 18:59
BMW
Podľa mna je to auto super a zas a znovu dostalo len málo nadpriemerných 3 a pol hviezdičky a pritom som celý život fanúšikom Mercedesu.Hm takže aj nová Octávka je so 4 a pol hviezdičkami na tom lepšie alebo nedávno testovaná Honda Civic Type-R.Dosť zaujimavé :no:
Rozbalit vlákno
47
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 19:23
Re: BMW
Jsme docela ztratili kontakt s realitou = eště se občas potká na silnicích https://en.wikipedia.org/…W_8_Series_(E31)#… verze 840i osmiválec měl 210 kW

Nedávný absolutno V12 v 850i 220 kW

Dneska v týhle třídě ohrnujeme nos nad 225kW = není někde nějaká chyba? A nemyslím v autech :-!

Jo sem zapomněl na verzi 830i = 160kW :D
Dneska má třílitr navíc jen V6 tehdy to byl V8 tak 6 válců už chvíli dává přes 500 koní nově přes 600 https://www.novinky.cz/…rmule-1-40329623 :yes:

Jen škoda a CHYBA že alespoň polovičním tempem neroste i kapacita (a kvalita a u nás km) dálnic

EDIT na formuli až tak moc nekoukám ale dneska jak byla po dloooouhý době tak sem zkusil a PARÁDNÍ závod :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 19:27
Re: BMW
tie sedacky ma brutalne... ale tak za 1,5 mega to uz asi musi byt kusok ina liga... patrilo by sa

no ale mat tak panecku tych 1,5 mega.. tak ich.... tak ich vlozim do touarega ... tu je to jasne
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 19:34
Re: BMW
Viz já 19:23 ;-)

To souvisí = prostě chceme za nějakou cenu výkone nedávných vrcholů za mnoho milionů a zrovna posledních let i díky způsobu řešení světový ekonomický krize máme (+ skrytou) inflaci jak prase
Avatar - xxc
5. 7. 2020 20:36
Re: BMW
Čo je na tých sedačkach brutálne? Že ako športové sa priplácajú a mňa nejak tlačí ľavé stehno? V iných autách s tým problém nie je.
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:52
Re: BMW
to ako vyzeraju a ako su sportovo tvarovane .... pecka... vyzera to cool..... ale na komfortne jazdenie budu nejake tie kresla v pajere aj tak lepsie ... to sa vsadim :yes:
Avatar - fOE
6. 7. 2020 10:52
Re: BMW
Proc myslis ze sportovni sedadla nejsou komfortni i na dlouhe cesty? Z me zkusenosti jsou prave ruzna "kresla" to z ceho vylezu polamanej a prave D3 sportovni sedadla asi to nejlepsi co znam. Co mi vadi je mor fixnich hlavovych operek, to by me na techto konkretnich nejspis stvalo (a to mam velice prumenou vysku a meli by mi sedet), ale jinak? Typicky nastavitelna vyska, sklon, prodlouzeni sedaku, nastavitelne bočnice, operka idealne ve dvou osach, bederka, k tomu mnou preferovane spise tvrdi (ale ne nepohodlne-tvrde) polstrovani.
Pokud neco BMW umelo a umi, je to tohle, a znovu, idealni spolecnik i na kazdy den, i na dlouhe cesty.
Avatar - speedfred
6. 7. 2020 10:40
Re: BMW
....ale najlepšie by bolo so sedačkami z Pajera.
Avatar - _Karel_
5. 7. 2020 20:44
Re: BMW
Hvězdičky se vztahují ke srovnatelné konkurenci. Což v tomto případě určitě není oktávka. Tohle auto ZAČÍNÁ na 1,25mil. Sice si vůbec nemyslím, že si oktávka zasloužila 4,5 a nemám názor na těchto 3,5 ,ale vzájemný vztah to nemá.
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 20:45
Re: BMW
Zajímavá neshoda i na něčem takovym = vzájemný vztah to pochopitelně samozřejmě bez debat MÁ (minimálně mít) :-!
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 21:02
Re: BMW
NErozumím vám ani jednomu = hvězdičky rsp. nějaký ocenění i NAPŘÍČ KATEGORIEMI samozřejmě souvisí
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 21:39
Re: BMW
asi takto... mozes mat 4 hviezdickovy i10 ....a .... 3,5 hviezdickove GLE v hybride .... to ale este neznamena za i10 je tak nejak celkovo lepsie auto ako GLE ( to fakt nie ) .... je lepsie akurat ako nejaka 3 hviezdickova panda povedzme ci 3 hviezdickove twingo ( teda kusky v ramci svojho segmentu ) .... ale uz mimo svoj segment tieto hviezdy stracaju svoju moc a nasledne porovnanie voci inym segmentom tu uz nema tu spravnu ( alebo lepsie povedane tu pozadovanu ) vypovednu hodnotu .....
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2020 07:17
Re: BMW
No to jistě to je logická ČÁST věci = a pak je ta druhá když výrobek se stejným oceněním jedno jestli hvězdy nebo tady třeba PLATINOVÁ NOTA a výrobek za miliony https://www.hifi-voice.com/…2179-dcs-vivaldi i za dvacetinu tý ceny https://www.hifi-voice.com/…99-chord-hugo-tt musí mít OBA STEJNOU úroveň ve své kategorii (ceně)

To samé https://www.stereophile.com/…nts-2020-edition napříč planetou = následne porovnanie voci inym segmentom MÁ MÍT tu spravnu (alebo lepsie povedena tu pozadovanu) vypovednu hodnotu..

Kvalitativní úroveň ACZ je nic moc a chybovost trochu i mimo chápání až fakt L E G E N D Á R N Í ale tohle sou ZÁKLADY hodnocení = viz odkazy jedno jestli na český nebo americký web

Takže mě prostě překvapilo že tyhle ZÁKLADY = hned několik diskutujících..
5. 7. 2020 21:13
Re: BMW
Ja som to myslel v rámci kategórie.Vo svojej je Octávka takmer dokonalá ale toto Bávo je vo svojej lepší priemer.
Avatar - CICERO
5. 7. 2020 21:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
5. 7. 2020 21:33
Re: BMW
Pak souhlas.
Hvězdičky oktávky jsou v rámci vyznění jejího testu nesmysl.
Avatar - iudex
6. 7. 2020 08:49
Re: BMW
No tu je kľúčový problém, že nie je jasné (čitateľom a obávam sa, že ani redakcii), čo je vlastne "kategória". Je to všeobecne nižšia stredná? Potom sú samozrejme 3,5* blbosť, pretože napriek všetkým výhradám je to vyše 300-koňová prémia a logicky niekde inde ako bežná Octavia s polovičným výkonom. Ak to ale berieme ako (sub)kategóriu hothečov/športových verzií, tak už to trošku logiku začína dávať. Ale i tak to nie je adekvátne, ak štandardnom triedy HH je povedzme Focus ST s 280k a FWD, tak 304k štvorkolka už z princípu musí byť ďalej/vyššie. Pritom Focus ST dostal 5*.
Jediné vysvetlenie bodovania je, že redakcia zohľadňuje aj ccenu/value for money. Ale pokiaľ si pamätám to výslovne uvádzali že neberú do úvahy. Takže nijako to hodnotenie nesedí.
Avatar - Ham.
6. 7. 2020 09:47
Re: BMW
No "vo svojej kategórii" moc konkurentů tento model nemá, asi jediný konkurent je CLA a vůči CLA 45 amg bych těm 3,5* rozuměl.
Avatar - fOE
6. 7. 2020 09:57
Re: BMW
S3 sedan se uz/jeste nedela? CLA 35amg taky ne?
6. 7. 2020 10:25
Re: BMW
Sedan je sedan, čtyřsedadlové "kupé" je čtyřsedadlové kupé.
CLA 45 amg je vrcholný model značky stejně jako M235i
Avatar - fOE
6. 7. 2020 10:32
Re: BMW
Za me pseudotriprostorova karoserie jako triprostorova karoserie. Na tyhle marketingove kecy podle kterych maji tvar coupe i mondeo nebo XE osobne neberu. Pokud nekdo citi zalibu delat si mikrokategorie a proto vyradi a3 sedan z vyberu, prosim. Ja ty auta postavim vedle sebe, mrknu do ceniku a jsou si rozhodne bliz nez jak jsou si dal, proto je srovnavam. ;-)
6. 7. 2020 10:58
Re: BMW
Marketing to do značné míry je, proto jsem dal slovo kupé do uvozovek. Na druhou stranu asi nemá smysl stavět Passat proti Arteonu nebo 3er proti 4er gran coupé, ty první důsledně drží praktičnost sedanu (plně čtyřmístná auta, pohodlné nastupování, dost místa nad hlavou zadních cestujících), ta druhá jsou 2+2 protože parádičky (celkově nižší stavba o 4-5 cm proti sedanu, rychle padajíc střecha v zadní části, bezrámové dveře) jim ubírají hodně na praktičnosti (malý nástupní profil, málo místa nad hlavou zadních cestujících), kterou nahrazují lepším vzhledem.
Avatar - iudex
6. 7. 2020 12:40
Re: BMW
foe ale poukazoval na to, že sú to stále sedany. Passat a Arteon sa líšia aj reálne, pretože Arteon je päťdverový liftback. A aj tie ú z môjho pohľadu konkurentami, nevyčleňoval by som Arteon ako nejakú samostatnú kategóriu.
Inak o umelosti toho delenia najlepšie vypovedá A sedan vs CLA, oba sedany nižšej strednej triedy, len tomu druhému viac klesá línia strechy, toť celý rozdiel.
6. 7. 2020 13:00
Re: BMW
CLA je širší, ale nižší, navíc mu rychleji klesá střecha, má bezrámová okna a tudíž silnější prahy, B sloupek (horší nastupování) takže ve výsledku 4 vs 2+2 místné auto. To je dost významný rozdíl na to aby ten kdo má vyhraněné požadavky a chce plnohodnotné 4 místné auto se o CLA nezajímal a naopak ten, kdo preferuje styl a 2+2 jej nijak neomezuje zase přemýšlel výhradně o CLA a A sedan nechal bez zájmu. To že obě auta nazveme sedany je fajn, nic proti, ale S kláda je také sedan..
Avatar - fOE
6. 7. 2020 13:25
Re: BMW
A ted se na to mrknete ocima nekoho kdo do jiste miry nevi co chce, ale ma nejaku budget, vi ze to ma byt premie a vi ze ne HB. Clovek s takto otrvrenou mysli veme liftback neliftback, pseudocoupe nebo sedan, vsechno jedno... Vybirat bude ze vseho. Ano, jedno ma bezramova okna a coupe profil strechy (+), ale taky min mista (-), druhe je klasicky sedan, vzhledove treba az tak neimponuje (-) ale bude praktictejsi (+). Proc tohle delit do mikrodegmentu ve kterych si 4 dverove coupe konkuruje jen s coupe kdyz jsou to uplne nuance? Pro me je treba tvar lamp stejne dulezity jako tvar strechy, coupe muze byt celkove hnusnejsi nez sedan (treba minula generace CLA). Resil bych zasadni veci, pocet dveri, velikost, premie nepremie, priblizny tvar karoserie (sedan a kombik JE rozdil, sedan a 4dv coupe uz ponekud mensi).

Takze ja bych i ten arteon, mondeo, superb, passat, nebo jinak 3er s 4er s a4, i s a5, ze je jedno sedan a druhe sportback, za me dulezite, ale ne kategorii definujici znaky. Pro nekoho ve vysledku klidne jo, nekdo s kocem potrebuje lift a nemuze mit sedan. Fajn, ale to uz je jeho subjektivni a specificka potreba.
6. 7. 2020 14:36
Re: BMW
Já si myslím, že když existuje nějaká kategorie aut a ponechme teď stranou zcela přitroublé názvy automobilek pro tuto kategorii jako gran coupé nebo čtyřmístné coupé etc. a říkejme jim třeba stylové sedany a ona ta kategorie zcela objektivně existuje, protože kdyby neexistovala, tak Mercedes nebude vyrábět zároveň třeba to CLA a vedle toho A sedan a protože obě ta auta vyrábí a především prodává, tak objektivně určitě existují také dvě skupiny zákazníků, kdy jedni chtějí to a druzí ono. No a když existuje nějaká kategorie aut (stylové sedany) tak mi dává smysl porovnávat stylový sedan v první řadě s jiným stylovým sedanem. Samozřejmě ať to redaktor klidně porovnává s Octavií, Focusem ST, CTR, S3 sedanem nebo s čím tu kdo ještě navrhoval, pro mě za mě třeba s tou S kládou, ale jako základní a logické srovnání vidím pořád 2er gran coupé vs CLA. A vidím to tak proto, že kupci 2er gran coupé a CLA si budou daleko blíž než kupec CTR a 2 er GC nebo kupec FoFo ST a 2 er GC.
Avatar - iudex
6. 7. 2020 14:25
Re: BMW
No a teraz robíš presne tú chybu že segmentuješ tak, že fakticky vylučuješ väčšinu konkurencie (erobíš Ty náhodou v štátnej správe pri výberových konaniach? ;-) )
Pretože potom 2GC má skutočne len jedinú konkurenciu, a to CLA. Teda "segment o dvoch účastníkoch".
6. 7. 2020 14:43
Re: BMW
No a čemu to vadí? Ano tento konkrétní segment má 2 účastníky, takže v první řadě mě zajímá srovnání s tím druhým účastníkem segmentu a až v patnácté řadě srovnání s Octavii nebo s CTR po čemž tu nepřímo volá hned první příspěvek v diskuzi.
Avatar - iudex
6. 7. 2020 15:07
Re: BMW
Vadí to preto, pretože potom si môžeš vytvoriť ľubovoľný segment podľa potreby toho-ktorého auta a reálne nebude to hodnotenie áut rovnakej triedy vôbec porovnateľné. Teda napríklad v subsegment "štýlových sedanov nižšej strednej" CLA dostane 4,5* a 2GC len 3,5*, ale v ďalšom subsegmente "klasických sedanov nižšej strednej" budeš mať A-klasse sedan vs. A3 sedan a A3 sedan dostane 4*, nebude to automaticky znamenať, že je lepším autom ako 2GC, pretože to "hodnotenie sa vzťahuje k danému segmentu". A to je vo výsledku absurdné.
6. 7. 2020 16:00
Re: BMW
Tvůj příklad jsem vůbec nepochopil. Proč by se mělo lepší hodnocení CLA než 2GC jakkoliv promítat do hodnocení A sedan vs A3 sedan? Já chápu hodnocení hvězdičkami jako hodnocení platné právě v rámci nějakého subsegmentu. Pokud ty chápeš hodnocení hvězdičkami jako nějakou absolutní pravdu napříč kategoriemi a auto se 4* hvězdičkami v jednom segmentu musí být lepší než auto s 3,5* z jiného segmentu, tak good luck, takového přesného hodnocení napříč kategoriemi podle mě není schopná žádná redakce na světě. Ale pokud to tak vidíš, tak ti tvůj pohled vyvracet nebudu.
Konec konců když se nějaká solidní redakce pustí do srovnávacího testu, tak nepostaví proti M235i ani tu S3 sedan, ani to Ačko sedan, ani Octavii, ani FoFo St ani CTR, ale, světe div se, právě to CLA, je to logické a je to přirozené.
https://www.autoexpress.co.uk/bmw/2-series/352243/bmw-m235i-gran-coupe-vs-mercedes-amg-cla-35
Jsou to jasní konkurenti na první dobrou. Že si tak trochu konkurují i s FoFo ST a s CTR a s Octavii, no konkurují (tak trochu), ale když to přeženu, tak si Logan tak trochu konkuruje s 911.
Avatar - fOE
7. 7. 2020 10:48
Re: BMW
Zenes to zbytecne do extremu. Bud porovnavat "segment" hezkych sedanu s dvema ucastniky, anebo pak vsechno se vsim (focusy, oktavky...) a pritom se vylozene nabizi porovnat vse co ma 4 dvere, stoji cca stejne (tedy je od premie) a je cca stejne velke. Sedan, pseudocoupe... jedno. Znovu, tohle jsou totiz objektivni vlastnosti, cena, delka, platforma. Co objektivni neni je vytvareni nejakeho sub-segmentu na zaklade libi vic / libi min. Me se treba ani 2GC ani CLA nelibi vic nez A3 sedan. S touhle logikou jsi uz jen krucek od segmentu "oranzovych hezkych premiovych sedanu v nizsi stredni" a co cert nechtel, oranzovou bude nabizet jen BMW, tak je vlastne za 5 hvezd, ne?
Segmentace trhu ma smysl odsud posud, a protoze MB a BMW na zaklade sve segmentace trhu dospeli k zaveru ze existuje trh "hezkych sedanu", neznamena to ze se neprekryva, zcela prirozene, s jinym segmentem trhu kteremu vzhled prijde podruzny, anebo do rozhodovani promlouvaji jine faktory mnohem vic. Zrovnatak prirozene je pak uvedomeni si ze ony "hezke sedany" jsou jen sub-segment "proste sedanu" a nevidim jediny duvod proc se omezovat na porovnavani jen a pouze v sub-segmentech.
A znovu, nehnat do extremu s nejakou dacii nebo S Klasse, to je argumentace ad absurdum.
Avatar - iudex
7. 7. 2020 12:32
Re: BMW
foe: napísal si to za mňa, nemám čo dodať. :yes:
Avatar - _Karel_
6. 7. 2020 10:03
Re: BMW
A proč by konkurenty neměly být ostré Focusy, Golfy atd?
6. 7. 2020 10:27
Re: BMW
Jiný typ karosérie? Mainstream vs prémie? Samozřejmě porovnávat se dá cokoliv, ale pokud to má mít nějaký smysl, tak já vidím také jako zásadního konkurenta to CLA.
Avatar - iudex
6. 7. 2020 10:07
Re: BMW
No práve to je otázka. Je CLA 45AMG konkurent? Alebo je konkurentom iba CLA35AMG? Teda ako veľmi tú kategóriu zúžime? Na to nikto z redakcie nedal odpoveď, pritom pre výsledné hodnotenie je to veľmi podstatné.
P.S. Ak má M235i 3,5*, tak asi rovnaké hodnotenie by mal dostať aj CLA35AMG, pretože preň platí takmer všetko, čo pre bávo: teda výkonný, rýchly, ale menej zábavný hotsedan, haldexová štvorkolka vychádzajúca FWD, dvojlitrové turbo vpredu naprieč s identickým výkonom, na pomery triedy veľmi drahé, nie moc priestranné a praktické, ale bodujúce imidžom a značkou.
Avatar - fOE
6. 7. 2020 10:21
Re: BMW
Ano, na papire jsou cla35 a toto bmw vlastne dvojcata, ale obchazis to ze kdyz dva delaji totez, nemusi to byt totez. Nad rozdilem hodnoceni C Klasse a 3er se tu tak lidi nepozastavuju, a pritom na papire je to taky to same, ale ve vysledku dve uplne jine auta. Tak proc by cla35 nemohlo mit treba 4,5 a bmw jen 3,5 hvezdy? Jiny pocit z brzd, ve volantu, zvuk, spotreba, sladeni s prevodovkou, infotainment, materialy, odhlucneni, chut motoru po otackach... A da se pokracovat a pokracovat, tech veci na kterych jedno auto muze tratit a druhe ziskat, a pritom je po toprovsku z technickych udaju a letacku nevycteme, je prece takova spousta. ;-)
Avatar - Alf1k
6. 7. 2020 10:27
Re: BMW
Iudex já bych to klidně srovnal s cla45amg (možná i s 45S) je to stejná koncepce a stejná třída takže proč ne? Jenom kvůli tomu, že BMW tady neumí nabídnout tak silný dvoulitr? To je blbost. A podívej se na cenu, to je rajón 45amg. Tady v prémiovém mainstreamu to na první dojem vypadá, že BMW tahá za trochu kratší housle vzhledem k cena/výkon. Navíc ty 45’tky mají 4matic+ a už jsem to tu někde popisoval, že to sice jsou spojky, ale srovnávat to s haldexem je blbost, je to sofistikovanější a ty auta se tak pod plynem v zatáčkách taky chovaj (potvrzeno testy)
Avatar - iudex
6. 7. 2020 12:08
Re: BMW
No ja zastávam názor ako Ty, teda že 35AMG aj 45AMG je rovnaká kategória, ale nie som si istý, či aj redakcia. Lebo ak by sa rátali tie HH (alebo hotsedany) spoločne, tak popri 45AMG nemôže mať nič ani len 4,5*. Ale Focus ST má 5*. To by naznačovalo, že redakcia to neberie ako jednu ucelenú kategóriu. Preto by som to rád mal vysvetlené.
Avatar - fOE
7. 7. 2020 10:54
Re: BMW
Podle me nelze pri kategorizovani aut obejit cenu, proste nelze. Nakonec, vetsina z nas prave od ni bude zacinat. Bude to ten prvni limitujici faktor co by slo a co uz ne. Takze mainstream vs. premie ma podle me smysl delit zvlast, i z pohledu hvezd, a focus ST s 5 hvezdama muze v klidu existovat vedle RS3 s treba 4,5 hvezdou.
Coz neznamena ze se neda udelat srovnavaci test premiant vs. nepremiant, nakonec, takove diskuse jsou jako sud s prachem a zadna redakce na necem takovem tratit jiste nebude. :-) Ale hvezdicky bych do toho netahal a myslim, ze redakce ani netaha (pokud neco, tak alespon toto pravidlo hvezdickoveho hodnoceni se da vypozorovat pomerne dobre).

Ad 35AMG a 45AMG, samozrejme ze je to konkurence, jejich hvezdy musi byt rozdavany s ohledem jeden na druheho. To same M235i, to ze BMW nechce / neumi postavit primou konkurenci proti 45AMG jej neomlouva.
Avatar - iudex
7. 7. 2020 12:44
Re: BMW
Opäť súhlasím, ja tiež tvrdím, že pri hodnotení sa od toho oprostiť nedá, pretože inak by všetci záujemcovia o nižšiu strednú jazdili v 45AMG. Ale žiaľ to auto stojí 60t eur to je už cenovka o dve triedy väčších áut.
Ja si dokonca myslím, že sa dá spraviť aj viacmenej exaktné bodovanie ceny. Napr. sa spraví medián, teda nejaký cenový priemer triedy a od toho sa bude odvíjať bodovanie danej kategórie. Teda napr. mediánom bude v nižšej strednej 20000 eur a 5 bodov. Lacnejšie auto dostane bodov viac (povedzme Dacia za 12t eur dostane plný počet 10b, naopak CLA 45AMG ako najdrahšie auto v triede dostane 1 bod). Ak vieme bodovať vonkajší vzhľad, čo je subjektívna kategória, tak o to skôr vieme bodovať aj cenu ako merateľnú kategóriu.
Alebo naopak cenu úplne ingorovať, ale potom nie je možné, aby 280k Focus dostal viac bodov ako 420k Mercedes.
ACZ cenu akože nehodnotí, ale sa do hodnotenia aj tak premieta, akurát v takej subjektívnej rovine ako pri tomto bavoráku. Teda že tak drahá prémiovka by mala jazdiť lepšie, ona vlastne jazdí rovnako dobre ako ten mainstream, ale ako drahá prémiovka by mala lepšie a preto jej dáme nie rovnako ako tomu mainstreamu, ale menej.
Avatar - fOE
6. 7. 2020 10:13
Re: BMW
Ale tak to prece klidne muze byt. Tohle auto je premie s ambici uz trosicku lip vypadat a odvezt vic nez jen dva lidi. Takze tomu je konkurence, kdyz to vemu hodne zesiroka, jakakoli cca stejne prostorna a cca stejne rychla premie. To "cca" je tam to zasadni. Byt redaktor ja, tak M235i hodnotim vedle performance verzi CLA a A3 sedan, coz jsou jasne nejblizsi konkurenti, a uz tady muze BMW, pokud neni spicka, dopadnou jen triapulhvezdickove. Ja osobne bych ale do mixu sveho uvazovani a hvezdickoveho hodnoceni prihodil i rozumne nakonfigurovane a4/5, C, 3er, volvo, lexus, infi?... Tedy auta o tridu vys, ale cenove a prestyzi s onou m235i si konkurujici (jasne, za stejne penize dostanu slabsi motor, ale ne absolutne slaby, a zase do plusu dostanu vetsi a dospelejsi auto, za me fair deal) . A tam uz o tech 3,5 hvezdy nemam pochybnosti asi zadne.

Problem v tomhle uvazovani je ona oktavka, ne snad ze by jakkoli mela byt davana do souvislosti s nahore vypsanou spolecnosti, ale protoze stejny princip bych pak aplikoval i na ni, a kdyz tu pak vidim 1,5tsi oktavku za 1mil, tak holt nebudu srovnavat jen s nizsi stredni a alibisticky se tvarit, ze tam je octavia kral, ze penize pri hodnoceni jdou stranou, ale rovnou do hodnoceni zaradim i konkurenci ze stredni tridy, ktera se tam vleze. Namatkove treba mazda 6. A v tomhle kontextu jsou pak ty 4,5 hvezdy u obyc oktavek takove, no, usmevne. Na druhou stranu od acz by asi jen blazen nebo najivka cekal neco jineho. ;-)
8. 7. 2020 09:30
Re: BMW
Já M235i nejel, ale řekl bych, že třeba ta Civic Type-R klidně lepší (ve smyslu výjimečnější) auto bude. Je daleko ostřejší, na okruzích rychlejší rozdílem dvou tříd (víz. https://fastestlaps.com/…ons/pmrpp6lgmkmm ) a stojí reálné nejméně o 300 tisíc méně. Proč by neměla dostat víc hvězd?
Avatar - iudex
8. 7. 2020 10:15
Re: BMW
Tu ide o to, že 4* dostane hocaké priemerné auto a 3,5* len tie najslabšie, pozri si posledné testy v rámci nižšej strednej triedy, viac bodov dostala aj Astra s trojvalcom 1,2. A to asi nebude lepšie auto ako dvojkový bavorák s 304 k, že.
5. 7. 2020 19:27
A je to tu zase...
Stejně jako v testu 220d GC, i tady je největší kritika že to není 3er. A opět stejný nesmysl, že je cenový rozdíl malý. Opět připomenu, že není. Základní výbava M340i je stejná jako M235i a po dorovnání výbav je to cca 0.5M. Je fakt, že na 3er jsou lepší slevy, ale i tak tam ten rozdíl prostě je.

Ptám se, co srovnání s Golf R, CTR, Focus ST apod? Protože těm má M135/M235 nebo A35AMG potenciál částečně vypustit rybník :) Prostě, pro reálného kupce test o ničem :(
Rozbalit vlákno
40
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 19:36
Re: A je to tu zase...
drviva vacsina testov je tu pre realneho kupca o nicom... presne aj o tom pisem dnes hned vedla v clanku o 10 najdostupnejsich SUVeckach....... same novinarske topky fullky highendovky ale v reale nestretnutelne auto na ceste ...

inak za mna radsej klasicku 3ku ako toto... ani neviem vlastne v com spociva vyhoda tohto kusku voci normalnej 3ke... preco vlastne by mal clovek uprednotnit 2 gran coupe pred 3kou? ... lebo ako pozeram ani cena tu nie je nejaka citelne nizsia ... aj dizajn tiez slabsi ako v 3ke ( tu je to debakel v neprospech GC ) ... tymto kockopsom od bawa ci medu bedu asi nikdy nepridem na chut.. navyse v tychto cenach su dnes uz tak paradne SUVecka ktore su daleko praktickejsie .. ale ok.. to uz je na inu debatu...
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 19:46
Re: A je to tu zase...
Viz dnes opakovaně já = místní chybovost je L E G E N D Á R N Í
A bohužel i místní absence šéfredaktora
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 19:48
Re: A je to tu zase...
a samozrejme nesmu chybat tmave kola a tmava maska... uz vacsiu vizualnu volovinu nejde asi ani vymysliet... snad len este tie rychle pruhy cez kapotu keby mu dali.... to by bolo asi fakt naj najva... ved vieme co no 8-s

mne to pride ze teraz je proste leto... takze nemozme cakat nasadenie ako po ine mesiace... ale ja to chapem... uz nech je tu jesen a zima ( a novy outlanderrrr ) 8-s :yes:
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 19:50
Re: A je to tu zase...
Tak za to redakce nemůže :-)

Ta maska myslim není volba ale kola samozřejmě jo = popravdě já mám letní taky tmavý :D
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:06
Re: A je to tu zase...
zase na terennom rangeri raptor tmave kola su aj fajn ( k nature terenneho predatora ktory potrebuje splynut s prostredim pri prenasledovani a loveni koristi sa to aj hodi ) ale uz na skoro vsetkych tych beznych autach su mi hrozne proti srsti... a este aj opticky tmavy disk zmensuje kolo kolo aj skryva pricom ja mam rad ked kolo "ziari" .. ved pekne velke "ziariace" kola robia auto :yes:
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 20:08
Re: A je to tu zase...
No JE prostě volba = že to někdo nakonfiguroval zrovna takhle = to mě netrápí. Viděl jsem skladovky splácaný až neuvěřitelně :D

Origo kola na mým autě byly klasika a když sem kupoval zimáky koupil sem tmavý disky = prostě VOLBA

A tady JE volba = asi 5 různejch disků
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:12
Re: A je to tu zase...
jasne rozumiem....

vcera pri kaufe vecer som videl prvu X5tku z konca 90 rokov na nadhernych 19tkach s pneu 255tka sirka .. tie disky mala predpokladam skoro uplne nove... zrejme si majitel urobil radost a doprail svojmu starsiemu kusky nejake paradne kola ... boli klasicke "strieborne" a neskutone dobre ladili s autom ... a doslova ziarili ... toto uz hej... parkpvalô som hend vedla a bolo vidiet ze dotycny chlapik bude nejaky "fajnsmeker" ktory si to starsie auto hycka a chrani ..... dodnes najkrajsie SUV od bmw pre mna...
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 20:16
Re: A je to tu zase...
No dyť jo = tady je k 2GC volba fakt 5ti disků stříbrný černý kombinaace; zadarmo za 17 t. kč a 41 t. kč.

Poslední dobou ad absurdum utíká i velikost disků 19´´ je akorát = lehký kovaný https://www.autorevue.cz/…onu-kc-nevahejte :yes:
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:21
Re: A je to tu zase...
RCF-ko sa mi moc nepaci ale uz to kupatko alebo kabrio LC500 tak to je ina supa .. dnes mozno aj jedno s najkrajsich a najfascinujucejsich aut na trhu a zaroven jedno z mala premiovych aut ktore podla mna za tu cenu aj stoji... a skutocne dokaze zakaznika odfiltrovat od nejakeho bezneho D3 sterilneho nudneho sveta kde dostavas sice tiez kvalitu ale navonok to docela nikoho "neoslni" a tak sice mas auto za 100 tisic ojro ale stejne zapadnes v dave ( vid nejaka A8 bmw 5 alebo tak ) ... cest vynimkam.. lebo napriklad Gecko by som chcel .. tu je to s vizazou tiez ok a dokaze ohurit a vyniknut a svoju cenovku aj vizualne aj charizmou/noblesou obhajit :yes:
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 20:32
Re: A je to tu zase...
Souhlas že https://www.lexus.eu/discover-lexus/lexus-news/lc-structural-blue je super = mě se líbila tahle modrá podle motýla Morpho = 40 vrstev se dělá 8 měsíců :yes: :yes:

Ale ta TRACK EDITION běžnýho RC je bomba VŠECHNO správně = snížený těžiště kovaný kola keramický brzdy :yes:

A líbí se mi ten černo-červený interiér https://www.caricos.com/…f/images/26.html

EDIT koukám že se tu objevil aktivní palcovač = no tak si to uži(ve)j :-!
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:36
Re: A je to tu zase...
proste je premia a premia .. kym z bmw 5 citit kravatu a tuctovost a snahu zapadnut v dave tak z lexusu ( podotykam akehokolvek ) na mna dnes ziari taka skutocne premiova aura a noblesa a vizualna estetickost a snaha zakaznika aj ocami preniest do akehosi sveta "noblesy" nielen technicky ci nahananim zrychlenia lebo velkostou displeja .....

za mna do garaze poprosim jedno LC kupatko ( modre ) a jedno Gecko ( cierne ) ... a nic viac mi netreba ... :-[] .. ok este jeden space star do mesta na nakupy za par supov ... a mas dokonaly autopark :yes:
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 20:40
Re: A je to tu zase...
Tohle https://www.luxuryguru.cz/…-invicto-mission má 588kW a základní cenovku 19.000.000 kč :-!
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:41
Re: A je to tu zase...
postacila by mi tu aj seriovka za 90 tisic ojro 8-s :-[]
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2020 07:25
Re: A je to tu zase...
To fakt asi stačí :-)
Ale bacha těch 90 tisíc € to bude totální holátko a hlavně BEZ DANĚ

A když LC tak nějakou limitku třeba 15 let vyvíjenou https://www.autonewsletter.cz/…-structural-blue nebo alespoň https://www.autojournal.cz/…-yellow-edition/

Jo a když něco jen do města tak dneska už bezemisí výběr už docela je https://www.lexus.cz/…-models/ux-300e/ klidně i evropského původu https://www.autorevue.cz/…a-technicka-data
6. 7. 2020 10:21
Re: A je to tu zase...
Moc se mi líbí, jak víš, které auto za co stojí :-! :yes: A celkem by mě zajímalo jak by jsi chtěl s S-coupé nebo 8er zapadnout do davu :D
Avatar - SKAY
5. 7. 2020 20:29
Re: A je to tu zase...
Me se černé pakety líbí nemám rád chrom a stříbrnou barvu... Ale je fakt že nějaky decentní límec či pruh po obvodu celočerným kolum pomůže. Tady by byly fajn nějake šedé . Aten tlumič výfuk by nemusel tak svítit....
Avatar - CICERO
5. 7. 2020 21:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 7. 2020 20:17
Re: A je to tu zase...
Cena je citeľne nižšia a o tom to je. Proste dvojkové granko je najdostupnejší sedan od BMW. Samozrejme, M235i si málokto kúpi a ani na to nevidím dôvod, ale tak import proste požičiava autá v čo najvyššej výbave, aby si novinári mohli všetko vyskúšať. Keď som pozeral nafullované 220d a naklikal si to pri trojke, tak cenový rozdiel bol vyše 6 tisíc eur, čiže odstupňované to majú podľa mňa fajn. To máš ako keby si sa pýtal, načo je CLA, keď si môžeš kúpiť Céčko. ;-)
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:28
Re: A je to tu zase...
tak mozno skutocne len ta cena je tu dovod ( prilakat novych zakaznikov ) .... ale inak je za mna o chlp kasnou vacsia 3ka po kazdej stranke jasne lepsi a daleko aj krajsi kus bavoraka
Avatar - xxc
5. 7. 2020 20:41
Re: A je to tu zase...
A keď nevojde väčšia trojka do starej socialistickej garáže? Nie vždy je veľkosť výhoda.
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:45
Re: A je to tu zase...
potom treba novu garaz.... a najlepsie uz nejaku nesocialisticku :-[]

aj u nas mame "socialisticke" garaze ... ale tak vacsie auto ako golf tam nevidis "liezt " do nej.... ;-) .. a zase kto uz ma na audi A6 tak nebyva v panelaku ... ale ma vlastnu vilu aj s garazou
Avatar - xxc
5. 7. 2020 20:52
Re: A je to tu zase...
Niekto má aj v dome malú garáž a kvôli autu nebude búrať nie celkom starý dom. Ja mam tiež jedno miesto v garáži skrátené na 4,6 m.
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 20:54
Re: A je to tu zase...
tak to ti tam akurat vojde ASXko... natesno.... zostane ti tam este po 11-12 centi spredu aj zozadu.... parada .. vacsiu garaz ti tym padom ani netreba.. ( z mojho pohladu ) mas to fajn :yes:
5. 7. 2020 20:58
Re: A je to tu zase...
Tak sa príď pozrieť do Petržalky, aké autá stoja bez garáže na sídlisku. :D
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 21:03
Re: A je to tu zase...
ale jo.... aj tu najdem pod oknom allroada... ci passat alltrack .. sportage GT line na 19tkach a tak podobne .... ale tak vies jak som to myslel .... na druhej strane mat pod oknom auto v cene bytu ( alebo neraz aj drahsie ) len tak akoby nic... tak to je tiez "iny adrenalin" ... docela aj obdivujem tieto flegma typy ..... lebo ja ako sa poznam to by som bol v kuse na okne :-[] .... nastastie s tymto nemam starosti ... jak dobre :-[] 8-s no hmmm
Avatar - CICERO
5. 7. 2020 21:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 21:43
Re: A je to tu zase...
navyse biele predpokladam ze len za bieleho dna.... logicky :-[] .. cize preto v noci spim spokojne ... :yes:

kto by dnes uz kradol male auto... jedine nejaky amater zlodej "zaciatocnik" .... a takeho chytia skor ako najde vicko nadrze :D

https://www.autoforum.cz/…-milionove-cene/
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 00:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
6. 7. 2020 10:52
Re: A je to tu zase...
Presne tak, na A6 už dnes dočiahne kde-kto ale stačí mu iba nejaký panelák v meste a nepotrebuje ešte dom.
Avatar - woody-alien
5. 7. 2020 20:27
Re: A je to tu zase...
Tady jedno zajímavé srovnání s mainstreamem. ;-)
https://www.garaz.cz/…tne-bmw-21004234
Avatar - _Karel_
5. 7. 2020 20:53
Re: A je to tu zase...
Zajímavý výsledek.
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 21:20
Re: A je to tu zase...
este aj zvuk ma hyundai lepsi... padla mi sanka ... bravo hyundai :yes:

tu je presne ten pripad premiovky ktora podla mna svoju cenovku uz nedokaze obhajit a nahana uz viac predajne cisla ( vdaka "spravnemu" logu ) ako skutocnu premiovost a ... melon by som za tuto parodiu z mnichova nedal .. .. ani za svet ... to akoze radsej uz detom do afriky poslat... vacsi uzitok by z toho bol .. daleko vacsi...

z baworakov sa stavaju poslednu akesi uz makkyse alebo co.. alebo rovno modre ustrice :D ... minimalne tento kusok mi uz co to pripomina... ehm chlapi.. a co ste tam celu noc delali... tancili.. hodne tancili :-[] :yes:
Avatar - xxc
5. 7. 2020 21:51
Re: A je to tu zase...
Na okruh je lepší hyundai, ale do bežného života BMW. My okruh nemáme široko ďaleko :-)
Avatar - 3_diamanty
5. 7. 2020 21:53
Re: A je to tu zase...
tak ja by som za tie prachy bral touarega... alebo fullku sorento .. celkovo to GC nevidim ako nejaka vyhra ani voci klasickej 3ke ani voci povedzmene nejakej X2 ci X3 v podobnej cene... ale jasne.. ok... svojich zakaznikov si najde .... aj ked nebudem sa divit ked o par rokov "zahadne" tieto kockopsy z trhu zacnu uz miznut ( tak ako dnes miznu kupatka ci MPVcka ) ... uvidime
Avatar - iudex
6. 7. 2020 08:33
Re: A je to tu zase...
Do bežného života nepotrebuješ hotheč. Btw. ja okruh blízko mám.
Avatar - xxc
6. 7. 2020 13:26
Re: A je to tu zase...
Veď to je aj odpoveď na to video, či je lepší hyundai n, alebo bmw :-)
Avatar - iudex
6. 7. 2020 09:39
Re: A je to tu zase...
Tak Ondro sa myslím už vyjadril v minulosti, že ho nová 1er (M135i) moc nenadchla, takže je jasné, že ani väčšia M235i ten dojem nevylepší. A hoci sa to mínuskárom nebude páčť (len za postnutie videa si dostal 5 mínusiek), z hľadiska zábavnosti je i30N lepším autom, ako bávo. A to sa samozrejme ťažko prehĺta.
Aby sme boli objektívni, ten okruh bol pomerne pomalý a zákrutovitý, tam nemohla vyniknúť rýchlosť a vyšší výkon BMW a ten výkon by sa na dlhšej trati iste prejavil. Ale fakt je, že na tejto konkrétnej trati Hyundai vyhral a ako zdôrazňovali obaja testéri, bol subjektívne oveľa zábavnejší.
Teda povedal by som že kompaktné bavoráky sa dostali trochu do pozície Audi, rýchle, výkonné, ale nie moc zábavné. A či je toto pozícia, ktorú BMW má zastávať, neviem. ;-\
Avatar - xxc
6. 7. 2020 11:19
Re: A je to tu zase...
Predaje pôjdu hore :-)
Avatar - iudex
6. 7. 2020 08:39
Re: A je to tu zase...
Hej, tiež hovorím, prečo porovnávať M340i? O triedu väčší šesťvalec bude logicky oveľa drahší ako menšie auto so štvorvalcom. Samozrejme ak by sme dali do porovnania 330i (s M paketom), bude to oveľa bližšie, cenovo aj principiálne (R4 vs R4).
Ad Golf R a spol.: ako píšeš treba porovnávať s týmito autami. A keď bude záver taký, že bávo nie je o nič lepšie, tak potom je namieste otázka ceny. Ak je M135i/235i len rovnako dobrý, ako konkurencia, z môjho pohľadu je to málo a teda by som (hodne) ušetril kúpou toho mainstreamu. Teda ak by som nutne nemusel mať na kapote prémiovú značku. Ale práve v tom je myslím pes zakopaný. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku