Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Elektrický hasičský vůz Rosenbauer RT odhaluje detaily, dostal diesel od BMW

Koncept elektrického hasičského vozidla Rosenbauer se posunul do fáze prototypu a tak jeho výrobce pomalu odhaluje zajímavé technické detaily.
Zpět na článek
6. 7. 2020 18:16
6. 7. 2020 18:50
6. 7. 2020 18:44
6. 7. 2020 18:49
6. 7. 2020 20:02
6. 7. 2020 18:16
Chacha
A proč to neudělají rovnou v dyzlu? :-[]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 18:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2020 08:25
Re: Chacha
Bodejť ať se to dělá v dýzlu dokud to de = co pak = to se pak ňák vyřeší :-[]
Avatar - Ada je zase tady
7. 7. 2020 12:34
Re: Chacha
Je především nutné co nejdříve odstavit všechny zážehové motory z důvodu jejich nízké energetické účinnosti a vysokých emisí CO2. Auta na baterky se odstaví samy pro nepoužitelné vlastnosti. Motorem pro dalších 30 let je jedině diesel. :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2020 20:08
Re: Chacha
Víš Ádo = i tohle je KRAVINA BLBOST NEPRAVDA NESMYSL = a protože sem tě (nejen já) na to už upozorňoval VČETNĚ ODKAZŮ tak je to LEŽ :no:

I tady si ZASPAL dobu https://global.toyota/en/mobility/tnga/powertrain2018/engine/
Avatar - petr petrumr
6. 7. 2020 18:44
tatra
Nic nemají vymýšlet, je tady tatra. Při záplavách kdy se tatry nezastavily je tohle neupotřebitelný.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 18:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 7. 2020 20:02
Zajímavé.
Použít elektrický pohon pro hasičské auto je ještě větší nesmysl než u osobních aut. Dozvídáme se, že to je vlastně hybrid a ne čistě elektrický pohon. Při požáru se tvoří tolik zplodin, že ty od naftového motoru jsou zanedbatelné. Elektro pohony u automobilů jsou slepou uličkou a slouží pouze ekologickým fanatikům pro propagandu.
Rozbalit vlákno
7
6. 7. 2020 20:28
Re: Zajímavé.
Napr. Ako letiskovy special, preco nie. Alebo na hasenie tunelov a podzemnych garazi. Dym v takychto priestoroch znemoznuje prevadzku spalocieho motoru a take specialy musia byt vybavene zasobou vzduchu pre prevadzku spalovacieho motora. Radovo to byva par minut. Tu je moznost fungovat na elektrinu jednoduche a inteligentne vyriesenie problemu.
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - mariov8
7. 7. 2020 11:07
Re: Zajímavé.
Problém však je pohon čerpadel, ne samotného vozidla. Ty budou mít několikanásobně větší příkon než vozidlo při jízdě. Takže když tam na ty baterky dojedu, tak budou mít baterie nejspíš téměř vybité a bude se na pohon příslušenství nahazovat diesel. Takže ty baterky jsou balast akorát snižující objem hasiva na palubě. Spolu se spalovacím motorem, který ale tady zajišťuje alespoň nějakou funkčnost. A proč BMW z osobních vozidel? To použili nejspíše protože je to malý a lehký, přitom výkonný motor. Počet nasazení s jeho předpokládanou krátkou životností si nebudou vadit. Adekvátní Volvo-Penta bude pro vyšší load index a krátkodobé použití upravený středně objemový LKW diesel kolem 5L (čtyřválec) nebo 7L (šestiválec) s hmotností přes půl tuny a dlouhý k metru. A malý výkonný pětiválec z PKW programu od Volva již nejspíše není k dispozici. Jako technologické demo pěkné...
Avatar - WinDiesel
7. 7. 2020 15:26
Re: Zajímavé.
Baterie příliš těžké, diesel příliš malý, ten nic neutáhne. Elektrika taky nic neutáhne.
Jako technologické demo totální výstřel do tmy.
7. 7. 2020 17:56
Re: Zajímavé.
Fakt? To jsem nevěděl.
Spotřeba vzduchu je 1l/1otáčku/1válec/1l objemu (u přeplňovaného motoru na 1atm).
Pokud máme 6válcový motor o objemu 10l při 2000ot/min, je spotřeba 10x2000=20000l vzduchu / minutu (20m3/min). Při stlačení na 10atm to je 2m3 vzduchojem pro 1min běhu. To je docela slušný zásobník.
Samozřejmě to jde obejít tím, že mám zásobu čistého kyslíku a míchám ho s okolním vzduchem.
7. 7. 2020 21:09
Re: Zajímavé.
Co som ja videl takyto special tak: 1. Posadka ma dychacie flase integrovane v sedackach. Das masku a dychas vzduch z flase. Ak chces ist von, pohyb jednou pakou ti flase pripne na chrbat. 2. auto malo tiez len zasobnik na vzduch. Prepinanie prebiehalo automaticky podla zlozenia okoliteho vzduchu. Auto, co som videl ja bol mercedes G nafta. Vzduch v aute vedel zasobit motor pre dobu 7 minut. Akej prevadzky mi nebolo vysvetlene. Predpokladam, ze volnobeh to nebol. Vybava rakuskych hasicov. Dalej sa nejdem rozpisovat, lebo ked tu citam tie komenty, asi kazda rada draha. Priliz sa to tu berie optikou bezneho vozidla. Pritom v hasicine naozaj existuju specificke situacie, ktore vyzaduju specificke riesenia. Napriklad hasenie dynamitom alebo stihackovymi motormi...Predtym, nez ma tu niekto zacne palcovat, treba si zistit zakladne info o taktike hasicskych zasahov...
6. 7. 2020 22:04
Hasičský auto na baterky....
Nebylo by lepší místo baterek mít kur. a víc vody, než 2 kubíky??? Na co takový auto co najede pár kilometrů musí byt na baterky. Naopak tohle je neekologická prasárna.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
6. 7. 2020 22:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 7. 2020 23:01
Hasicska hracka na pieskovisko pre deti
Trochu chyba udajov o tom aute. Aky to ma dojazd km, prevadzkucosovo, kolko vydrzi ccerpat vodu ?
Akoze je to viac ucelove auto, ktore vezie iba 2000 litrov vody je pri klasickom psalovacom aute iba stredna trieda a to najbiednejsie na urovni 13-14t celkovej hmotnosti. Kategoria tazkych ( 2 napravove napr. TATRA) je celkova 18-19t a vezie 4000 -4500 litrov vody. Teraz nepisem o cisternach. Preto by ma zaujimalo aka hmotnostna kategoria je to vozidlo ? Aku to ma maximalnu rychlost a kolko prejde pri tom km ?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
7. 7. 2020 15:29
Re: Hasicska hracka na pieskovisko pre deti
To nemohou napsat, protože by vyšlo najevo za jaký nesmyslný projekt se utrácejí velké peníze.
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 16:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 7. 2020 15:35
Vždy, když už se zdá, že...
...elektrodebilita dosáhla svého vrcholu, nás elektromagoři přesvědčí o opaku. Cpát těžký elektromotor do auta, které vyjíždí do práce jednou za uherský rok (tj. za svůj dlouhý život v normálním provedení s dieselem vytvoří emisí naprosté minimum), to je tedy nápad! Zvláště, když se tím razantně zmenší možný objem nádrží na vodu a pěnidlo, což je parametr pro hasičské vozidlo naprosto klíčový! :-[] :-[] :-[] :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CICERO
7. 7. 2020 16:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.