Profi
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektrický hasičský vůz Rosenbauer RT odhaluje detaily, dostal diesel od BMW
22 komentářů
petr petrumr
Nic nemají vymýšlet, je tady tatra. Při záplavách kdy se tatry nezastavily je tohle neupotřebitelný.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
best
Použít elektrický pohon pro hasičské auto je ještě větší nesmysl než u osobních aut. Dozvídáme se, že to je vlastně hybrid a ne čistě elektrický pohon. Při požáru se tvoří tolik zplodin, že ty od naftového motoru jsou zanedbatelné. Elektro pohony u automobilů jsou slepou uličkou a slouží pouze ekologickým fanatikům pro propagandu.
Napr. Ako letiskovy special, preco nie. Alebo na hasenie tunelov a podzemnych garazi. Dym v takychto priestoroch znemoznuje prevadzku spalocieho motoru a take specialy musia byt vybavene zasobou vzduchu pre prevadzku spalovacieho motora. Radovo to byva par minut. Tu je moznost fungovat na elektrinu jednoduche a inteligentne vyriesenie problemu.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Problém však je pohon čerpadel, ne samotného vozidla. Ty budou mít několikanásobně větší příkon než vozidlo při jízdě. Takže když tam na ty baterky dojedu, tak budou mít baterie nejspíš téměř vybité a bude se na pohon příslušenství nahazovat diesel. Takže ty baterky jsou balast akorát snižující objem hasiva na palubě. Spolu se spalovacím motorem, který ale tady zajišťuje alespoň nějakou funkčnost. A proč BMW z osobních vozidel? To použili nejspíše protože je to malý a lehký, přitom výkonný motor. Počet nasazení s jeho předpokládanou krátkou životností si nebudou vadit. Adekvátní Volvo-Penta bude pro vyšší load index a krátkodobé použití upravený středně objemový LKW diesel kolem 5L (čtyřválec) nebo 7L (šestiválec) s hmotností přes půl tuny a dlouhý k metru. A malý výkonný pětiválec z PKW programu od Volva již nejspíše není k dispozici. Jako technologické demo pěkné...
Baterie příliš těžké, diesel příliš malý, ten nic neutáhne. Elektrika taky nic neutáhne.
Jako technologické demo totální výstřel do tmy.
Jako technologické demo totální výstřel do tmy.
Fakt? To jsem nevěděl.
Spotřeba vzduchu je 1l/1otáčku/1válec/1l objemu (u přeplňovaného motoru na 1atm).
Pokud máme 6válcový motor o objemu 10l při 2000ot/min, je spotřeba 10x2000=20000l vzduchu / minutu (20m3/min). Při stlačení na 10atm to je 2m3 vzduchojem pro 1min běhu. To je docela slušný zásobník.
Samozřejmě to jde obejít tím, že mám zásobu čistého kyslíku a míchám ho s okolním vzduchem.
Spotřeba vzduchu je 1l/1otáčku/1válec/1l objemu (u přeplňovaného motoru na 1atm).
Pokud máme 6válcový motor o objemu 10l při 2000ot/min, je spotřeba 10x2000=20000l vzduchu / minutu (20m3/min). Při stlačení na 10atm to je 2m3 vzduchojem pro 1min běhu. To je docela slušný zásobník.
Samozřejmě to jde obejít tím, že mám zásobu čistého kyslíku a míchám ho s okolním vzduchem.
Co som ja videl takyto special tak: 1. Posadka ma dychacie flase integrovane v sedackach. Das masku a dychas vzduch z flase. Ak chces ist von, pohyb jednou pakou ti flase pripne na chrbat. 2. auto malo tiez len zasobnik na vzduch. Prepinanie prebiehalo automaticky podla zlozenia okoliteho vzduchu. Auto, co som videl ja bol mercedes G nafta. Vzduch v aute vedel zasobit motor pre dobu 7 minut. Akej prevadzky mi nebolo vysvetlene. Predpokladam, ze volnobeh to nebol. Vybava rakuskych hasicov. Dalej sa nejdem rozpisovat, lebo ked tu citam tie komenty, asi kazda rada draha. Priliz sa to tu berie optikou bezneho vozidla. Pritom v hasicine naozaj existuju specificke situacie, ktore vyzaduju specificke riesenia. Napriklad hasenie dynamitom alebo stihackovymi motormi...Predtym, nez ma tu niekto zacne palcovat, treba si zistit zakladne info o taktike hasicskych zasahov...
Ales4
Nebylo by lepší místo baterek mít kur. a víc vody, než 2 kubíky??? Na co takový auto co najede pár kilometrů musí byt na baterky. Naopak tohle je neekologická prasárna.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
houmr
Trochu chyba udajov o tom aute. Aky to ma dojazd km, prevadzkucosovo, kolko vydrzi ccerpat vodu ?
Akoze je to viac ucelove auto, ktore vezie iba 2000 litrov vody je pri klasickom psalovacom aute iba stredna trieda a to najbiednejsie na urovni 13-14t celkovej hmotnosti. Kategoria tazkych ( 2 napravove napr. TATRA) je celkova 18-19t a vezie 4000 -4500 litrov vody. Teraz nepisem o cisternach. Preto by ma zaujimalo aka hmotnostna kategoria je to vozidlo ? Aku to ma maximalnu rychlost a kolko prejde pri tom km ?
Akoze je to viac ucelove auto, ktore vezie iba 2000 litrov vody je pri klasickom psalovacom aute iba stredna trieda a to najbiednejsie na urovni 13-14t celkovej hmotnosti. Kategoria tazkych ( 2 napravove napr. TATRA) je celkova 18-19t a vezie 4000 -4500 litrov vody. Teraz nepisem o cisternach. Preto by ma zaujimalo aka hmotnostna kategoria je to vozidlo ? Aku to ma maximalnu rychlost a kolko prejde pri tom km ?
To nemohou napsat, protože by vyšlo najevo za jaký nesmyslný projekt se utrácejí velké peníze.
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
...elektrodebilita dosáhla svého vrcholu, nás elektromagoři přesvědčí o opaku. Cpát těžký elektromotor do auta, které vyjíždí do práce jednou za uherský rok (tj. za svůj dlouhý život v normálním provedení s dieselem vytvoří emisí naprosté minimum), to je tedy nápad! Zvláště, když se tím razantně zmenší možný objem nádrží na vodu a pěnidlo, což je parametr pro hasičské vozidlo naprosto klíčový! :-[] :-[] :-[] :no: :no: :no:
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
×
Sdílení komentáře
×
I tady si ZASPAL dobu https://global.toyota/en/mobility/tnga/powertrain2018/engine/