Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
pradeda777
....ale koně nic moc.
Tož mrzet nás to nemusí, protože my tady v EU zachraňujeme planetu a o takových autech se jen dočítáme na ACZ.... 😒] Už to tu brzy bude jako za totáče, když jsme o zajímavých autech jen četli v SM na posledních stránkách.... 😒]
Tož mrzet nás to nemusí, protože my tady v EU zachraňujeme planetu a o takových autech se jen dočítáme na ACZ.... 😒] Už to tu brzy bude jako za totáče, když jsme o zajímavých autech jen četli v SM na posledních stránkách.... 😒]
Tieto zverejnené parametre by mali platiť pre US 87 (cca EU 91) oktánový benzín. Pri použití US 93 (cca EU 9😄 oktánového paliva, by sa výkon mal dostať na 250 koní.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Presne, tento motor v amerických Mazdách má 250 koní pri použití 93 oktánového benzínu: https😐/www.mazdausa.com/…-specs-and-trims
A to je už solídna porcia, notabene v spojení s tým krútiakom.
každopádne na tento motor môžeme zabudnúť, nemá ho ani európska Mazda 6, tak je úplne nereálne, aby ho dostala 3ka. V USA má 6ka s motorom 2,5T kombinovanú spotrebu 26 mpg, to je 9,05 l/100 km, to by boli v EU emisné pokuty v cene štvrtiny auta.
A to je už solídna porcia, notabene v spojení s tým krútiakom.
každopádne na tento motor môžeme zabudnúť, nemá ho ani európska Mazda 6, tak je úplne nereálne, aby ho dostala 3ka. V USA má 6ka s motorom 2,5T kombinovanú spotrebu 26 mpg, to je 9,05 l/100 km, to by boli v EU emisné pokuty v cene štvrtiny auta.
Ved toto. Mazda nebola v EU ochotna do M3 dat ani tu 2.5 l atmosferu z M6, resp. CX-5. A to sa uz vobec nebaviac o tom, ponuknut atmo 2.5 v M6 a CX-5 s manualom...
Naviac Ma3 je aktuálne v EU až na 20. mieste v triede (!), jej predaje sú fakt nízke, takže ani ekonomicky by pre nich nemalo zmysel dávať okrajovú výkonnú motorizáciu, keď ani súčasné tri benzíny nedokážu spraviť lepšie čísla.
Otázka znie, kto z nás by si Ma3 s 2,5turbo kúpil či o tom len uvažoval. Obávam sa, že nikto. Pre mňa by síce 3ka s výkonným motorom bola oveľa zaujímavejšia, ale stále od hotheču požadujem primeranú mieru praktickosti, t.j. priestor a použiteľnosť pre rodinu a to žiaľ 3ka s jej obmedzeným priestorom neponúka. Oveľa skôr by ma lákal ten motor v 6ke, priestranné rodinné auto s konečne potentným motorom, to by som naopak mal vysoko vo výbere.
Otázka znie, kto z nás by si Ma3 s 2,5turbo kúpil či o tom len uvažoval. Obávam sa, že nikto. Pre mňa by síce 3ka s výkonným motorom bola oveľa zaujímavejšia, ale stále od hotheču požadujem primeranú mieru praktickosti, t.j. priestor a použiteľnosť pre rodinu a to žiaľ 3ka s jej obmedzeným priestorom neponúka. Oveľa skôr by ma lákal ten motor v 6ke, priestranné rodinné auto s konečne potentným motorom, to by som naopak mal vysoko vo výbere.
Co je na 227 konících tak úžasného? Aut s 227 a více koníky se tu prodává tři prdky. To, že Mazda takový výkon tady neumí nabídnout je problém Mazdy a ne EU.
No právě že už moc ne. To bejvávalo. EU to s tím výpalným co chce po automobilkách za CO2 trošku pohřbila.
Jak už moc ne? Stále je jich více a výkony stále rostou.
Uveď mi prosím tě pár příkladů. Já trošku propadám depresím, že výkonný benzínový motory ve střední a nižší střední jdou trošku do kytek.
Tak v té střední si třeba do Céčka můžeš pořád nadiktovat od R4 po V8, 3er má parádní m340i R6 a tak dále (řekl si pár tak tady máš první dvojku ze střední která mě napadla. Nižší střední nechám na Šimpanze. 😁
Prémie... zkus mainstream
Ta M3 mívala osmiválec.
Audi ruší V8 TDI.
Atd
Ta M3 mívala osmiválec.
Audi ruší V8 TDI.
Atd
Tak ja to zkusim😒br />
VW - Skoda Octa RS cca 230 koni, Leon a Golf az 300.
For😜 Focus ST 280 koni
Renault: Megane RS 280 koni
Hyundai: i30 jako HB i FB 270 koni
V podstate kazdy vyrobce, ktery na EU trhu neco znamena, nabizi i vykonnou verzi, a vetsinou s vice, nez temi Mazdimi 227 koniky, to u EU spec motoru davaji spis 1,6 turbo.
JInak tady nebyla rec o poctu valcu, ale ciste o vykonu a to v mainstreamu, premii bych tu netahal.
For😜 Focus ST 280 koni
Renault: Megane RS 280 koni
Hyundai: i30 jako HB i FB 270 koni
V podstate kazdy vyrobce, ktery na EU trhu neco znamena, nabizi i vykonnou verzi, a vetsinou s vice, nez temi Mazdimi 227 koniky, to u EU spec motoru davaji spis 1,6 turbo.
JInak tady nebyla rec o poctu valcu, ale ciste o vykonu a to v mainstreamu, premii bych tu netahal.
To jsou všechno HH v ceně dvou základních modelů. A tahle kategorie má taky nejistou budoucnost.
Dobre diky za vycet jeste par poslednich mohykanu nam tu zbyva nez to EU za par let dorazi totalne. Trochu bych se bal o dalsi osud Focusu a Meganu. Diky bohu za to RS u Skodovky ze alespon zije dal.
Fascinující = myslíš že převezmou násilím http😐/www.90000000.cz/ moc jako komanči a rusové? Já myslel že budou zase volby a MY evropani SI vybereme.. 😲
No zrovna RS je asi nejblbější varianta = sportovní auto je zhruba opak, než co největší převisy = navíc u předokolky větší ten zadní
Už neplatí tvý že si příští auto koupíš jaký chceš = klidně to V8 Toyoty z Tipcars? Já příští asi zase benzín hybrid, ale pak to už slovenskej důchodce z důvodu vlastních zájmů snad nebude blokovat EV a vodíkovou infrastrukturu = tak něco jako Teslu 3 nebo https😐/www.toyota.cz/…ew-mirai-concept
Tenhle důchodce přede mnou má holt náskok https😐/www.carscoops.com/…nd-toyota-mirai/
Auta pro zábavu určitě dál budou https😐/www.auto.cz/…edine-ale-134259 + https😐/autobible.euro.cz/…tek-od-problemu/ nebo i univerzálnější https😐/www.novinky.cz/…tlemany-40329516 :yes:
No zrovna RS je asi nejblbější varianta = sportovní auto je zhruba opak, než co největší převisy = navíc u předokolky větší ten zadní
Už neplatí tvý že si příští auto koupíš jaký chceš = klidně to V8 Toyoty z Tipcars? Já příští asi zase benzín hybrid, ale pak to už slovenskej důchodce z důvodu vlastních zájmů snad nebude blokovat EV a vodíkovou infrastrukturu = tak něco jako Teslu 3 nebo https😐/www.toyota.cz/…ew-mirai-concept
Tenhle důchodce přede mnou má holt náskok https😐/www.carscoops.com/…nd-toyota-mirai/
Auta pro zábavu určitě dál budou https😐/www.auto.cz/…edine-ale-134259 + https😐/autobible.euro.cz/…tek-od-problemu/ nebo i univerzálnější https😐/www.novinky.cz/…tlemany-40329516 :yes:
V8 v M3 měl 420 koní = dnešní R6 nebo V6 v Alfě umí přes 500
Vlastně už přes 600 https😐/www.auto.cz/…ogie-z-f1-135052
Audi V8 TDI má 320kW = R6 v Alpině 300kW
Udržovat větší těžší dražší popravdě poruchovější motory = už nemá smysl. Ono i absolutno V12 = je bohužel trochu zbytečný
Vlastně už přes 600 https😐/www.auto.cz/…ogie-z-f1-135052
Audi V8 TDI má 320kW = R6 v Alpině 300kW
Udržovat větší těžší dražší popravdě poruchovější motory = už nemá smysl. Ono i absolutno V12 = je bohužel trochu zbytečný
Viz MariAchi a i další, 308, Civic...
Civic 1.5 hodně zdražil. 308 buď 1.2, nebo GTI, místo kterého bude příště plug-in.
Vzhledem k propadu kurzu koruny = díky ANO NEmakáme ale SEBERUSIDAMSI je to propad ke všem měnám. A možná nekončí = počítej že zdraží všechno
Koruna zase posílila, takže uvidíme.
Ale kdeže = původní fixační kurz k euru 22-3 kč/€ je dááávno v prachu a tam je i dřívějších 25 a něco kam šel po ukončení intervence ČNB. Za posledních pár dnů jsou to jen technické posuny v rozmezí 26,60 až 26,85. Víceméně stejná situace k dolaru i všemu ostatnímu jak tu před časem správně padlo včetně zlotého = USD/CZK z dřívějších 20 kč za dolar na aktuálních 23,70
Po započtení a sečtení chyb ANO SEBERUSIDAMSI což je mínus stovky miliard za roky minulé + teď ca bilion = kurz nahoru asi nepůjde :-!
MUSÍŠ svýmu předsedovi vlády vydělávat = jemu stoupl za vládu majetek o pár desítek mld. ty to formou stovek mld. mínus musíš zaplatit = i já i když sem ho nevolil 😄
Od natanková přes kostku másla co dneska prodává za 50 kč sýr salám pečivo nové porfolio dámské prádlo nebo květinářství = který PROTO měly otevřeno i v době nejsilnější covid krize :yes: :😉 :😉
Někdo to musí zaplatit = někdo STÁT a ten kurz koruny
To nebyla ironie = trochu černej humor to jo :😉
Po započtení a sečtení chyb ANO SEBERUSIDAMSI což je mínus stovky miliard za roky minulé + teď ca bilion = kurz nahoru asi nepůjde :-!
MUSÍŠ svýmu předsedovi vlády vydělávat = jemu stoupl za vládu majetek o pár desítek mld. ty to formou stovek mld. mínus musíš zaplatit = i já i když sem ho nevolil 😄
Od natanková přes kostku másla co dneska prodává za 50 kč sýr salám pečivo nové porfolio dámské prádlo nebo květinářství = který PROTO měly otevřeno i v době nejsilnější covid krize :yes: :😉 :😉
Někdo to musí zaplatit = někdo STÁT a ten kurz koruny
To nebyla ironie = trochu černej humor to jo :😉
Pokud se bavíme o výkonných kompaktech, tak Civic má především Type-R, a 308 PSE bude mít také kolem 300 koní. Prostě kdekdo má auto okolo 300 hp, špička je okolo 400 a Mazda neumí nabídnout ani 227.
Tož ono je to vše o penězích. Jo, kdyby Mazda nemusela platit EU pokuty, tak by to bylo pro ni snazší. Ale i tak s přihlédnutím na prodeje by se musela dlouze rozmýšlet..... :-!
Ono to není primárně o nižší střední = to je hlavně o penězích. Prostě HH za pár set tisíc = už asi nebude. No zatím nějaký Hyundai N https😐/www.auto.cz/…ucasnosti-120040 ale prostě se to posouvá https😐/www.auto.cz/…ale-tesne-133840 to je celý. U nás s bonusem posunu kurzu koruny = jestli auto za 40 t. € s kurzem 23 kč nebo 27 kč prostě JE ROZDÍL = zjednodušeně +100.000kč je náš českej plus bonus :😉
Tu nižší střední ale rozměrově i jinak nahrazuje https😐/www.novinky.cz/…aris-gr-40309539
Plus tady HODNĚ lidí ŠTĚKÁ = ale ani výkonný HH ani víc válce si NEkupuje. No a to štěkání prostě nestačí 😁
Tu nižší střední ale rozměrově i jinak nahrazuje https😐/www.novinky.cz/…aris-gr-40309539
Plus tady HODNĚ lidí ŠTĚKÁ = ale ani výkonný HH ani víc válce si NEkupuje. No a to štěkání prostě nestačí 😁
Vsak on nepise o konicich, ale o kroutaku.
Jinak souhlas - to, ze u nas to auto nechteji nabidnout, je jeich problem, jini vyrobci umi podobne i vyssi vykony a nabizeji je dlouhodobe bez problemu.
Jinak souhlas - to, ze u nas to auto nechteji nabidnout, je jeich problem, jini vyrobci umi podobne i vyssi vykony a nabizeji je dlouhodobe bez problemu.
Nedovidis za roh, to co je podla teba ich problem bude nas problem, lebo tu nic nebude... kontury toho su uz celkom jasne badatelne, len ty si si nevsimol este..
Primárne nevieš čítať, pradeda nepíše o úžasnom výkone, ale o parádnom krútiaku (naopak výkon označuje ako nič moc).
Naviac už bolo vysvetlené, že nejde o 227, ale o 250 koní. To nie je v rámci kompaktov najviac, ale stále je to výkon kvalifikujúci medzi hotheče (GTI/Leon Cupra začínajú na 245k a Octavia RS tam aj končí).
Že Mazda nechce platiť emisné pokuty a takýto motor (ktorý k dispozícii má) na EU trh nasadiť, je smutné, ale pri malom výrobcovi s neveľkými predajmi v EU čiastočne pochopiteľné.
Naviac už bolo vysvetlené, že nejde o 227, ale o 250 koní. To nie je v rámci kompaktov najviac, ale stále je to výkon kvalifikujúci medzi hotheče (GTI/Leon Cupra začínajú na 245k a Octavia RS tam aj končí).
Že Mazda nechce platiť emisné pokuty a takýto motor (ktorý k dispozícii má) na EU trh nasadiť, je smutné, ale pri malom výrobcovi s neveľkými predajmi v EU čiastočne pochopiteľné.
A v tom má pravdu. Kroutak pěkný, výkon bída, a je jedno, jestli se bavíme o 227 nebo teoretických 250 PS. Silné pochybuju, že u takto těžce elektronicky podladeneho motoru přidá benzín 10%.
A mezi HH to auto jednoznačně patřit nebude, protože ladění motoru je na silný střed, ale nad 4.000 ot to bude těžce zařízlé ... Takže průběh úplně jiný, než jaký člověk očekává od HH, k tomu předpokládam běžný spotřební automat, který ten výkon taky trochu "zabije".
A mezi HH to auto jednoznačně patřit nebude, protože ladění motoru je na silný střed, ale nad 4.000 ot to bude těžce zařízlé ... Takže průběh úplně jiný, než jaký člověk očekává od HH, k tomu předpokládam běžný spotřební automat, který ten výkon taky trochu "zabije".
Po x-tý krát: Mazda USA udáva výkon toho 2,5T ako 250 hp s palivom 93 okt. a 227 s palivom 87 okt. Taký nízkooktánový benzín sa u nás ani nepredáva, takže u nás je úplne zbytočné uvádzať ten nižší výkon, bude automaticky platiť 250k. Mimochodom možno si si nevšimol, ale pre viaceré autá aj na EU trhu platí, že udávaný výkon je závislý od benzínu, napr. Golf R má plný výkon 300k len pri 98 okt., pri N95 má výkon nižší.
Ad ladenie na stre😜 ako bývalý majiteľ Focusu ST s 5-valcom by si tomu zrovna mal rozumieť. Ten R5 od Volva bol typický stredový motor, v podstate parametrami identický ako tento od Mazdy (2,5 l a ešte nižší výkon) a tiež si auto s týmto motorom nespochybňoval ako HH.
Ad ladenie na stre😜 ako bývalý majiteľ Focusu ST s 5-valcom by si tomu zrovna mal rozumieť. Ten R5 od Volva bol typický stredový motor, v podstate parametrami identický ako tento od Mazdy (2,5 l a ešte nižší výkon) a tiež si auto s týmto motorom nespochybňoval ako HH.
Škoda jen, že díky tlaku na nižší emise, se výkon za posledních 10 let nikde neposunul. 2.3 l motor v MPS dával v roce 2007 260k a 380 Nm. Dnes, o 13 let později, 227k/250k a 420 Nm z 2.5 l motoru je bohužel jen slabý odvar... ;-\ Za normálních okolností bych ty parametry viděl někde kolem 320k/450Nm. Možná i víc.... 😉
Samozrejme pre hotheč je takýto výkon z tak objemného motora slabý. Ale ten motor nebol vyvíjaný pre HH, ale pre rodinné SUV (CX-5) a sedan/kombi (6), takže tam nešlo o maximálny litrový výkon. A Mazda proste zobrala existujúci motor bez nákladov na úpravy a dala ho do 3ky. Napokon oni to ani nevydávajú za hotheč, nebude sa to volať MPS ani Mazdaspeed, proste normálna verzia so silným motorom😒br />
Motor1 píše: Despite the beefier internals, don’t go into thinking this is a Mazdaspeed 3 revival since the car looks just about the same as the regular model.
Raz to ma slabu pruznost a netahne vocpoda, potom pride motor naladeny aby tahol vocpoda a ponukal trochu tej nenutenej dynamiky a uz je problem zase 😁 A hlavne ho este nikto nejazdil, mozno nebude tocit do 7500ot ale trebars od 1800-5500 bude mat zaujimavy priebeh aj nejaku gradaciu...
Tož,... kdyby si to Mazda "mohla dovolit", tak by takový motor do MPS (Mazdaspeed v US) určitě atakoval 380-400k a 500Nm. A vůz by byl AWD. Otázkou zůstává, jestli by ještě byl v manuálu.... :-!
Neviem co myslis, ale na co je 3ka s 500nm z fukaneho 4valca ? ... take pozerske... Japonska skola v hatchbackoch byvala o inych veciach ako o 500nm...
Ono čisto bychársky by to aj šlo. Minulá M140i mala 3,0 l a 500 Nm dokonca len na jednu nápravu (aj keď "tú správnu"), Focus má 2,3l a 420 Nm len na predku. Takže Ma3 s 2,5l a 500 Nm na obe nápravy by nebolo nič nerealizovateľné. Nereálne, to áno, ale snívať trochu môžeme. 😉 Každopádne back to Earth, v 3ke by najviac potešil normálny motor, ktorý dostojí svojim papierovým koňom, na rozdiel od SkyX.
Z pohladu tradicie, japonske motory mavali vysoky vykon trochu na ukor krutiaku a nie nizkootackove turba kt. nahanali krutiak, cize toto som mal na mysli...
To ze by sa s tym dalo jazdit nepopieram, ako vravis s 4x4, kedze ide o GT a nie o nejaky HH asi je to trochu zbytocne... no nevis, ako vravis aj tak tu nebude ...
A ta 140i bola hlavne o 6valcoch, keby tam je fukana 4val s 500nm az taky kumšt by to nebol.. zase v ramci tradicie zadneho nahonu a 6valca.
To ze by sa s tym dalo jazdit nepopieram, ako vravis s 4x4, kedze ide o GT a nie o nejaky HH asi je to trochu zbytocne... no nevis, ako vravis aj tak tu nebude ...
A ta 140i bola hlavne o 6valcoch, keby tam je fukana 4val s 500nm az taky kumšt by to nebol.. zase v ramci tradicie zadneho nahonu a 6valca.
Tož AMG A 45 S dává s 2.0 l 421k a 500Nm s AWD. B58 6vál v M140i v úpravě Stage 3 (software + 3" downpie) od BSR slibuje 437k a 621Nm. Omezovač max. rychlosti posunut na 330 km/h. Kdybych měl M140i s AWD, tak bych to za těch 40k Kč i vyzkoušel... 😉 Samozřejmě i ta nabídka "konzervativní" Stage 1 402k/584Nm (software only) za 20753 peněz je zajímavá. 😉
pisem o niecom inom, dostat nezmyslene cisla z cohokolvek je mozne, to nam uz ukazala 1.9tdi davno davno... vec penazi
by ma zaujimalo kde tych 621nm v relativne lahkom aute vyuzijes vo verejnej premavke
by ma zaujimalo kde tych 621nm v relativne lahkom aute vyuzijes vo verejnej premavke
S 621Nm v lehkém autě ...to je jako se zahradním bazénem na Sibiři. Využiješ ho málokdy, ale když ho někdy potřebuješ , tak ho máš... :-! Já těch 500Nm co mám v M140i také využívám málokdy, ale jsem rád i za to "málokdy".... :-!
Suhlasim tak na 50% tieto ´´tuningy´´ maju daleko od serioveho auta, pretoze sa tuni uz aj podvozok (pri tej koncepcii = prkno na daily) a vacsina z tych aut su len take pozerske machrovinky aby prilezitostne na rovinke mohli potrapit nejaku 911ku a mali z toho kludnejsi spanok 😄 Useless
M140i je vyrobcom cele auto postavene na tych 500nm a to je uplne nieco ine, zrovnavas dve dost odlisne veci..
M140i je vyrobcom cele auto postavene na tych 500nm a to je uplne nieco ine, zrovnavas dve dost odlisne veci..
Amerických 87 oktanů je evropská 91-ka, která se, sic omezeně, stále prodává.
A jako bývalý majitel 2.5T tomu rozumím. Už jen tím, že Focus měl před 15 lety "pouze" 320Nm a lineární zátah do cca. 5.500 ot. Mazda má mít 420Nm (a dá se předpokládat, že tudíž 434 Nm při 93 oct jako jiné Mazdy s 2.5T), což znamená, že okolo 4.000 ot. bude prakticky na výkonovém maximu a dál to bude ploché. To jsou parametry naprosto a zásadně odlišné a zudíž ta M3 prostě nebude mít průběh křivek takový, jaký člověk čeká od HH s gradací výkonu.
A jako bývalý majitel 2.5T tomu rozumím. Už jen tím, že Focus měl před 15 lety "pouze" 320Nm a lineární zátah do cca. 5.500 ot. Mazda má mít 420Nm (a dá se předpokládat, že tudíž 434 Nm při 93 oct jako jiné Mazdy s 2.5T), což znamená, že okolo 4.000 ot. bude prakticky na výkonovém maximu a dál to bude ploché. To jsou parametry naprosto a zásadně odlišné a zudíž ta M3 prostě nebude mít průběh křivek takový, jaký člověk čeká od HH s gradací výkonu.
Štandard je N95 na každej pumpe, že ešte niekde na družstve predávajú N91 pre staré škodovky 105ky na tom nič nemení.
Podstata je ale ako som písal pradedovi, Mazda ten motor ani nepropaguje ako hotheč, nenazýva to MPS ani Mazdaspeed, bude to proste bežná verzia 3ky, len so silnejším motorom. Preto porovnávať s Civicom type R nie je vôbec namieste. Ako sám by som bol najradšej za MPS a kritizujem, že sa Mazda hotheču vzdala, dôvody ale pri trhovej pozícii Mazdy v EU a našich emisných pokutách dokážem pochopiť. Napokon sám by som si Ma3 s 2,5T nekúpil a vyberal u konkurencie, napr. Focus ST.
Podstata je ale ako som písal pradedovi, Mazda ten motor ani nepropaguje ako hotheč, nenazýva to MPS ani Mazdaspeed, bude to proste bežná verzia 3ky, len so silnejším motorom. Preto porovnávať s Civicom type R nie je vôbec namieste. Ako sám by som bol najradšej za MPS a kritizujem, že sa Mazda hotheču vzdala, dôvody ale pri trhovej pozícii Mazdy v EU a našich emisných pokutách dokážem pochopiť. Napokon sám by som si Ma3 s 2,5T nekúpil a vyberal u konkurencie, napr. Focus ST.
Však na tom, že je to jen Mazda se silnějším motorem, se tu shodnem.
HH jsi tu začal tahat ty, viz. "stále je to výkon kvalifikujúci medzi hotheče ", ne Mazda ani nikdo jiný zde v diskuzi. A já jen v x-tém příspěvku tvrdím, že i přes tento výkon to prostě charakterem motoru je HH na hony vzdáleno. To nemluvím o tom, že je to automat a AWD k tomu, což obojí sežere a zabije spoustu koní.
Samozřejmě ani Mazda by neměla problém tento motor vyladit jinak, ostřeji, protože potenciál takového objemu je samozřejmě jinde, ale to pak znamená sáhnout na podvozek, brzdy atd. atd., což je samozřejmě už neekonomické.
HH jsi tu začal tahat ty, viz. "stále je to výkon kvalifikujúci medzi hotheče ", ne Mazda ani nikdo jiný zde v diskuzi. A já jen v x-tém příspěvku tvrdím, že i přes tento výkon to prostě charakterem motoru je HH na hony vzdáleno. To nemluvím o tom, že je to automat a AWD k tomu, což obojí sežere a zabije spoustu koní.
Samozřejmě ani Mazda by neměla problém tento motor vyladit jinak, ostřeji, protože potenciál takového objemu je samozřejmě jinde, ale to pak znamená sáhnout na podvozek, brzdy atd. atd., což je samozřejmě už neekonomické.
Čisto teoreticky... Bežné u nás predávané hot hatche majú menšie objemy = motor už nemá veľké rezervy. Tento 2,5L motor sa isto bude dať bez problému čipnúť vyššie, hlavne ak je to (ako tu bolo napísané) "nad 4.000 ot těžce zařízlé".
Čisto teoreticky... Kto potrebuje na bežné jazdenie tak výkonné / výkonnejšie auto?
Ak sa budeme baviť o striktnom dodržiavaní predpisov = nebudeme obiehať, pretože pri podobných manévroch sa dostávame do rýchlostí vysoko nad limity...
Pre výrobcu je ideálne mať na trhu autá, ktoré pokryjú potreby čo najviac zákazníkov. Viac sa oplatí vyvinúť hybrid ako hot hatch.
Čisto teoreticky... Kto potrebuje na bežné jazdenie tak výkonné / výkonnejšie auto?
Ak sa budeme baviť o striktnom dodržiavaní predpisov = nebudeme obiehať, pretože pri podobných manévroch sa dostávame do rýchlostí vysoko nad limity...
Pre výrobcu je ideálne mať na trhu autá, ktoré pokryjú potreby čo najviac zákazníkov. Viac sa oplatí vyvinúť hybrid ako hot hatch.
Ada je zase tady
Motorem příštích 2 desetiletí bude diesel! :yes:
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Sme v diskusii o Mazde. Povedzme si... ak mala Mazda v poslednej dobe s niečim problém, tak to boli dieslové motory. Ak pozrieme na jazdené autá, diesle sú výrazne lacnejšie (u všetkých modelov Mazdy) ako benzíny.
Takže u Mazdy radšej s dieslami opatrne 😉. Benzíny sú super - hlavne pre bežného vodiča, ktorý nepotrebuje nejaký extra výkon, alebo prejav turbomotora. Aj keď v porovnaní s modernými nízkoobjemovými motormi (1,0 / 1,2) to ide celkom dobre.
Takže u Mazdy radšej s dieslami opatrne 😉. Benzíny sú super - hlavne pre bežného vodiča, ktorý nepotrebuje nejaký extra výkon, alebo prejav turbomotora. Aj keď v porovnaní s modernými nízkoobjemovými motormi (1,0 / 1,2) to ide celkom dobre.
Arese
...tak pokud by k tomu motoru Mazda přihodila i 6st. manuál, tak by to bylo O.K.! 😉
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To bude skor ekoplachtenie, ked po zlozeni nohy z plynu elektronika odpoji motor od prevodovky 😃
Podobný princip měla už většina robotizovaných, třeba Smart roadster. Bohužel je to technicky naprostá kravina, spojka se tam mění po 20 tisících - místo vyřazení na neutrál robot jen rozpojil spojku, ta se stále hřála a brzo se zničila. A nechci vidět tu citlivost spojky pokud bude elektronická, už úplně stačí elektronický plyn který si dělá co chce - nejde přidat, nejde protůrovat motor, nejde nic co elektronika vyhodnotí jako zbytečné. S tím ať jdou do ...
LORASI
kks, aka diskusia o motore, ktory sa na 99,99 % v EU nikdy predavat nebude 😄 asi je rozumne zobrat do uvahy aj to, co dokazala mazda "urobit" z motora o papierovom vykone 180hp ... cize podla mna nikto netusi ako bude pracovat papierovych 250hp. M3 extremne chyba zivy motor. Laik by si povedal, ze 180hp musi byt uplne idealny a z M3 urobi super zive kompaktne auticko ... zial ten motor je uplne mimo. v mnohych pripadoch mam pocit, ze dnesnych 200hp je 140hp z pred par rokov ... nove motory su proste "udusene" v prospech nizsich emisii
200hp is the new 140hp. 😁 aj keď vlastne 😒
svojim sposobom... to, ze emisie urobili z kopy motorov len papierovo rychle auta s mizernou reakciou na plyn, flat spotom a utrapenou chutou sa vytacat je fakt, ked sa do valcov striekalo poriadne a hned tak to inac vyzeralo aj pri papierovo slabsich autach... v atributoch vyuzitelnosti a prace s tymi pohonnymi jednotkami
Presne. Dakedy 110 kW dvojlitrová atmosféra bol parádny motor aj v strednej triede (tuším si Ty mal práve taký, nie?). Dnes to nestačí ani na dôstojné rozhýbanie nižšej strednej.
Mal som tam tak 123kW priblizne, ale aj kopa inych aut, napr Saxo VTS som nevlastnil, ale jazdil na nom, bolo neskutocne ako ta 1.6 8V s ladenymi zvodmi jazdila... na 1cke, 2ke das plny kotel a okamzite ta ´´zarazi´´ do sedacky a prezenie zatah celym otackomerom od nizkych az po 7tis... takto dokazala chodit vacsina motorov aj slabsi zatah prisiel okamzite a riadil si ho okrem plynu samotnymi otackami, to mam velmi rad...
Odozva na plyn a chut na otacky je vlastne ovela dolezitejsia ako samotna sila zrychlenia... aspon pre mna, preto sa rad vozim na comkolvek co poslucha a ma nadšenie, kludne to moze mat 0-100 za 13sekund... 😁
LORASI: aj diskusia o motore, ktory tu nebude sa pocita... ja si rad poklabosim o autach, inde nemam s kym, takze je dobre si tu podebatit a trochu pozriet aj nazory inych ludi
Odozva na plyn a chut na otacky je vlastne ovela dolezitejsia ako samotna sila zrychlenia... aspon pre mna, preto sa rad vozim na comkolvek co poslucha a ma nadšenie, kludne to moze mat 0-100 za 13sekund... 😁
LORASI: aj diskusia o motore, ktory tu nebude sa pocita... ja si rad poklabosim o autach, inde nemam s kym, takze je dobre si tu podebatit a trochu pozriet aj nazory inych ludi
suhlasim 😄 len je rozdiel, ci sa ludia hadaju, alebo diskutuju ... davam prednost diskusii 😄 mam rad komenty ludi, ktori dane auto / motor jazdia ... a tym padom su relevantne. napriklad ak by som neskusil 180hp motor v M3, tak by som neveril, ako "malo" moze znamenat takyto papierovy vykon. obzvlast ak som zazil podobne vykonny motor v 1er, alebo Mini / 20i /. oba maju podobny papierovy vykon, oba su 4valce, ale aj tu evidentne plati "ked dvaja robia to iste, neznamena to, ze vysledok bude rovnaky"
PS : mimo premie sa mi v sucasnosti paci najviac M3 a novy Golf / sused ho ma a nazivo vyzera fakt dobre ... tie svetla ma nerusia tak ako na fotkach / ... lenze na rozdiel od Golfa ma M3 aj kvalitne spracovany interier, ktory je podla mna lepsi ako v pripade noveho Golfa ... co ale M3 zase na rozdiel od Golfu / GTI / nema, je zivy motor ... co je fakt velka skoda.
PS : mimo premie sa mi v sucasnosti paci najviac M3 a novy Golf / sused ho ma a nazivo vyzera fakt dobre ... tie svetla ma nerusia tak ako na fotkach / ... lenze na rozdiel od Golfa ma M3 aj kvalitne spracovany interier, ktory je podla mna lepsi ako v pripade noveho Golfa ... co ale M3 zase na rozdiel od Golfu / GTI / nema, je zivy motor ... co je fakt velka skoda.
Na 323GTR som mal rád ten turbo kopanec, dovtedy auto nejako moc nešlo ale keď to začalo fúkať tak to bolo zaujímavé. Vypínatelné ABS a žiadna elektronika a mechanické diferenciály. Cez zimu bolo s tým radosť jazdiť bokom. V súčasnosti sú už aj tie turbá také uhladené, na obyč vozenie ok ale mňa to moc neba.
Teraz aj na QV keď vypnem elektroniku tak občas ti do toho aj tak zasiahne 😒
Teraz aj na QV keď vypnem elektroniku tak občas ti do toho aj tak zasiahne 😒
Jestli nevíš = že emise se celejch těch 60 let https😐/www.auto.cz/…-roku-1970-94232 řešily VÍC mimo EVropu viz odkaz ta začala dokonce až pozdějš = tak to máš BLBÝ. Není ti nápadný, že elektřina do aut dorazila z americkýho a vodík z asijskýho kontinentu? Není ti nápadný že japonský korejský auta zvládaj ty EVROPSKÝ emise LÍP? :-!
Fakt si doteď žil že emise aut se řešej jen v Evropě?!? Víš že třeba v Austrálii sou stejný jako tady? A že japonskou realitu eště desetiletí nedoženeme? Nebo že v Kalifornii a jaký auta a jaký motory jezdí v americe asi víš = tak tu taky hned tak ne https😐/zahranicni.ihned.cz/…tice-bileho-domu
Zjednoduším ti to = emisní limity sou CELO PLANETÁRNÍ = a moc se neliší. Ono kdyby jo = výrobci by se zbláznili. Zajímavý je to, že Evropa POPRVÉ V tý ca 60ti letý HISTORII směřuje být lídrem toho víceméně vyrovnanýho peletonu = a TO vyvolává u nemalý části lidí viz ty TĚŽKOU HYSTERII 😁
Okrem toho tu máme Rusko, Afriku, Indiu, južnú Ameriku (=obrovský počet obyvateľov = dokonca väčšia časť?)... Všetko OBROVSKÉ oblasti, kde sa nejaké emisie áut veľmi neriešia. Stačí sa pozrieť, čo sa predáva na trhu na Ukrajine - pár km od nás. Sú tam modely napr Škody s motormi, ktoré sa u nás už nesmú predávať, lebo nespĺňajú súčasné prísne emisné normy. Keď si vezmeme posledné mesto / obec na Slovensku (Vyšné Nemecké - napr) a najbližšie na Ukrajine (Užhorod) - je to pár km s rozdielom, že tu je to nové auto s nám nevyhovujúcim motorom zakázané a tam dovolené. Pritom emisie "hraničná čiara" nezastaví.
Samozrejme emisie a znečistenie od továrni, spaľovní, kotolni, elektrárni... sa riešia už dlhú dobu. Stačí sa pozrieť, aké "smrady" išli kedysi z komínov fabrík a čo tu máme dnes. Pokrok je značný. Nič proti emisiám, ale mali by platiť všeobecne = ak platí niekde norma EURO 6xyz... malo by platiť, že automobilka NESMIE predať na žiadnom trhu auto, ktoré by túto normu nespĺňalo. To sa zjavne nedeje. Samozrejme "naše" vysoko ekologické auto by bolo na spomínaných trhoch značne drahé a nepredajné, na druhej strane to menej ekologické auto by sa to predávalo veľmi dobre za nízku cenu.
O životnej úrovni v Nemecku začínam mať po pár posledných rokoch, kedy sa učím nemecky, jazdím do Nemecka častejšie, mám pár známych Nemcov, pozerám nemecké správy... trochu iné predstavy, ako som mal kedysi.
Dnes si myslím, že si tí Nemci (Rakúšania) nežijú oveľa lepšie ako my. Ak má Nemec dobrú prácu, žije si dobre. Ak má Čech / Slovák dobrú prácu, žije si tiež dobre. Minimálne v mojom blízkom okolí to tak je.
Možno sú ľudia, ktorí nebudú súhlasiť. Tí buď nikdy neboli v Nemecku, alebo boli v inom Nemecku ako ja 😊. Poznámka - v bývalom DDR som ešte nebol = tam to bude ešte o niečo horšie.
Jo hele co to kolem komína http😐/www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska a zpátky http😐/www.hybrid.cz/…ska-domu-do-cech a https😐/zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/ kde si byl autem nejdál? Já 2x v Británii = z pragmatických důvodů jinak letadlo = ale viz odkazy už DNES to není problém elektroautem. Za těch pár let se zlepšily neuvěřitelně = a to nejsme na konci cesty! https😐/www.e15.cz/…lucni-baterii-pi***uters-1369741
Čo ak by sme sa nebavili o konkrétne starostlivo vybratej trase s nabíjačkami, ale o nejakej náhodnej trase... Napríklad tak na rýchlo... Praha - Varna (Bulharsko) - cez Maďarsko a Rumunsko (cca 1600 km) - aby to nebola nejaká extrémna "divočina". Auto si môžme vybrať 😉
Ja si vyberám Corollu hybrid (to aby sme boli na istej EKO úrovni). Trúfol by ste si na danú cestu s nejakým elektro autom? Napr Tesla? Dali by sme si na to čas 20 hodín a v každom aute by išli 2 vodiči, štart by bol o povedzme 2 hodiny. Samozrejme by sa dodržiavali dopravné predpisy.
Predpokladám, že 20 hodín by nestačilo pre jedno z áut.
Nič proti elektro autám, len by som povedal, že ešte nie sme veľmi ďaleko ani od začiatku cesty. Tie autá majú zatiaľ tak veľké nevýhody, že v podstate bez dotácii sú nepredajné = nikto ich nechce.
Čo sa týka reálnej vyššej EKO úrovne, je diskutabilné, keďže je ťažko zistiť celkom objektívne informácie. Je tu veľa fanatických zastáncov a na druhej strane odporcov.
Ale vážne - hybridnú Corollu (sedan) by som bral hoci aj hneď. Zatiaľ jediný problém je, že mám rád manuálne prevodovky (presne také aké vie robiť Mazda). Dúfam, že z toho o pár rokov vyrastiem, aby som si mohol kúpiť hybridnú Toyotu 😊.
Ak by som mal nabíjať EV za 8 hodín niekde v hotelovej garáži z normálnej siete, tak danú cestu prejdem za 3x taký čas ako konvenčné auto, samozrejme ak vôbec, lebo ma to prestane baviť. Navyše by to bolo drahšie (prenocovanie...).
Takže CO to hraješ? Jo TVOJE ZNAČKA to poslední dekádu hodně zanedbala a zaostala = ale nebuď jak Speed 19:58 😉
Smutná REALITA je že s emisema nemaj problém rsp. maj daleko menší problém MIMO evropský automobilky = to jen dodatek jak MIMOňský je házet to furt na tu EU :-!
Možná sou věci za který Kalousek, Havel, EU a Sóros = prostě FAKT nemůžou :😉