Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 konečně dostává výkonný turbobenzin. Ale není pro každého

Stanislav Kolman
Diskuze (91)

Zatímco doposud byla vrcholem kompaktu japonské automobilky technologie Skyactiv-X, dnes už to neplatí. Alespoň na některých trzích.

Značka Mazda nás před pár dny lákala na 8. července, kdy chtěla světu představit něco velkého. Nakonec ale tajemství prosáklo na veřejnost o něco dříve, i když musíme uznat, že zas až takové překvapení to není.

Model Mazda 3 se na mexickém trhu představil se silným turbobenzinem, který si fandové japonské automobilky tak přáli. Konkrétně se bavíme o 2,5litrovém přeplňovaném čtyřválci Skyactiv-G s výkonem 167 kW (227 k) a 420 newtonmetry točivého momentu. Další technické podrobnosti zatím zůstávají tajemstvím, víme jen to, že se motor pojí výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Jinou konfiguraci byste poptávali marně.

Video se připravuje ...

Kromě Mexika se novinka co nevidět představí také na trzích ve Spojených státech. Příjezd „trojky“ s novým motorem do Evropy sice zatím nikdo oficiálně nevyvrátil, obáváme se ale, že vzhledem k přísným emisním normám se jej u nás nedočkáme.

Japonská společnost už před časem vyloučila, že by z Mazdy 3 udělala ryzí hot hatch, proto také nejnovější provedení s turbomotorem vypadá jako kterákoliv jiná „trojka“. Silná čtyřkolka se vyznačuje jen bohatou standardní výbavou, jež čítá například osmnáctipalcová kola, LED světlomety, audiosystém Bose s 12 reproduktory či elektrickou panoramatickou střechu.

Do prodeje zamíří novinka v Mexiku již 20. července, pro modelový rok 2021 se počítá s nasazením motoru také do karoserie sedan.

Stanislav Kolman
Diskuze (91)

Doporučujeme

Avatar - palix
10. 7. 2020 15:33
Re: Šlapací kolo
Myslel som práve na to, že ak okamžite vyberieme nejaký cieľ v relatívnom "zapadákove" vzdialenom 1600 km, v krajine, kde je infraštruktúra pre EV veľmi slabá, prípadne skoro žiadna tak EV nemá absolútne žiadnu výhodu oproti hybridu, benzínu, nafte... Navyše aj elektrina je často vyrábaná neekologicky.

Ak by som mal nabíjať EV za 8 hodín niekde v hotelovej garáži z normálnej siete, tak danú cestu prejdem za 3x taký čas ako konvenčné auto, samozrejme ak vôbec, lebo ma to prestane baviť. Navyše by to bolo drahšie (prenocovanie...).
Avatar - palix
10. 7. 2020 15:29
Re: Šlapací kolo
1,8 úplne stačí ;). Ak už mám hybrid, chcem byť čo najviac EKO ;). Viacmenej vyznávam skôr plynulú jazdu bez stresových situácii. Viac mi dá skvelý podvozok, ako silnejší motor = viac mi vyhovuje Mazda so slabšou 2,0L atmosférou a lepším podvozkom, ako Scala so silnejším 1,5 TSI a slabším podvozkom.
Ale vážne - hybridnú Corollu (sedan) by som bral hoci aj hneď. Zatiaľ jediný problém je, že mám rád manuálne prevodovky (presne také aké vie robiť Mazda). Dúfam, že z toho o pár rokov vyrastiem, aby som si mohol kúpiť hybridnú Toyotu :).
Avatar - palix
10. 7. 2020 15:21
Re: Šlapací kolo
Čisto teoreticky - ak by sme vymenili najstaršie autá ta novšie, ktoré nespĺňajú naše normy, ale môžu s predávať na Ukrajine... aj tak by sme si polepšili. Nový Rapid z Ruska je určite emisne lepší, ako 25 ročné auto, ktoré tu jazdí. Jednoduchšie auto by mohlo mať aj nižšiu cenu.
O životnej úrovni v Nemecku začínam mať po pár posledných rokoch, kedy sa učím nemecky, jazdím do Nemecka častejšie, mám pár známych Nemcov, pozerám nemecké správy... trochu iné predstavy, ako som mal kedysi.
Dnes si myslím, že si tí Nemci (Rakúšania) nežijú oveľa lepšie ako my. Ak má Nemec dobrú prácu, žije si dobre. Ak má Čech / Slovák dobrú prácu, žije si tiež dobre. Minimálne v mojom blízkom okolí to tak je.
Možno sú ľudia, ktorí nebudú súhlasiť. Tí buď nikdy neboli v Nemecku, alebo boli v inom Nemecku ako ja :). Poznámka - v bývalom DDR som ešte nebol = tam to bude ešte o niečo horšie.
Avatar - speedfred
8. 7. 2020 17:39
Re: aka diskusia
myslíš kolesá na QV ? 19 palcov.
8. 7. 2020 16:11
Re: aka diskusia
na com to mas postavene ? 20 palcov ?