Kompaktní kombi Subaru Levorg se v Evropě žádným zásadním hitem nestalo, na domácím japonském trhu však již brzy vstoupí do prodeje jeho druhá generace.
Kdyby to pořád totálně nemrvili tou stupidní převodovkou. Jednaosma foukaná na +- 200 koní s manuálem by k tomu autu sedělo líp, než pr*del na hrnec. Takhle to bude jen další zabité auto s nevyužitým potenciálem.
Ač u kombíku jsem fanouškem spíše automatu, tak tady by opravdu manuál mohl přinést kýženou radost za volantem. Menší a lehčí auto, než Outback, turbomotor, 200 koní... ještě BYCH to bral i jako sedan či lift a warm STi je na světě :D
Navíc podvozky má Subaru pořád skvělé, i přes to že ostatní je těžká "žumpa " tak by z toho bylo auto, co by vykouzlilo úsměv na tváři. Dostatečně silný motor, manuál a dobrý podvozek a úsměv je zaručen.
Ližiny mně jsou volné, ale vadí mi ten nasávací otvor na přední kapotě, i když ho postupně zmenšují, nejlépe kdyby tam nebyl žádný ... Komfortní, zvýšený 4x4 kombík ... žádné GT nechci ... 147 kW je zbytečně moc.
Tak keď ti vadí nasávací otvor a 147 kW ti je moc, tak si ideálny zákazník pre súčasný Levorg. Žiadny otvor a prispatá atmosféra so 110 kW, ideál, nie?
Z hlediska motorizace ano, ale nelíbí se mi designově, je moc takový "tuningový", podobně jako poslední Honda Civic, určitě dobrá auta, ale chybí jim elegance Toyoty/Lexusu.
Dává mi smysl terénní, zvýšený, pohodlný kombík 4x4. Ale nedává mně smysl kombík alá závoďák. Na co? Ať z Levorga udělaj menšího Outbacka, méně SUV více kombi, bez dph za 550. A bude se to prodávat jak housky na krámě, na rozdíl od současného / minulého Levorga.
Tak nový motor so slušným výkonom vyzerá zaujímavo. Či by som od toho ale očakával warm-combi, neviem. Ak by to bol konkurent Meganu GT (už bývalého) či Focusu kombi, proste klasického kompaktného kombi, OK. Ale toto je rozmerovo stredná trieda, na úrovni 3er kombi. A aj hmotnosť určite bude taká. Ostatne minulý Levorg s 1,6kou mal 1680 kg, to je na úrovni šesťvalcového 3er. Takže si to predstav tak, že 3er alebo iné strednotriedne kombi bude mať 1,8čku. A tam to už tak hot (warm) nevyzerá. No a potom je tu tá CVT, ktorá dynamike nepridá.
Ale inak vizuálne sa mi to páči a vyšší výkon rozhodne poteší, notabene po tom, čo nahradili turbo lenivou atmosférou.
Nie je to čistý D segment, ale ani čistý C, tak na pomedzí.
Keď si pozrieš to 3er kombi, to je kratšie, dĺžka len 4,71m, detto A4 Avant, dĺžka 4,72m, napokon C-Klasse kombi má 4,70m, takže Levorg presahuje dĺžkou všetky tri autá strednej triedy. A okrem rozmerov je tu aj tá hmotnosť, opakujem, už minulý Levorg bola ťažká krava (1665 kg), ťažšia ako mnohé autá strednej triedy s väčším motorom (napr. 320d xdrive váži 1540 kg). Takže v tomto kontexte vnímam ten motor v Levorgu, teda že bude musieť rozpohybovať pomerne dlhú a ťažkú kravu a preto to nebude to isté, akoby sme takto výkonný motor dali do Meganu.
Ostatne počkajme si na ofiko predstavenie, som presvedčený, že 200k Levorg bude výrazne pomalší, ako bol 200k Megane GT.
bude mít v nabídce 3 motory: 1,5 turbo, 1,8 turbo a 2,4 turbo. Do Toyobaru BRZ přijde 2,4 bez turba. WRX STi bude mít výkonnější 2,4 T asi posílený elektromotorem.
Pokud to všechno zabijí CVT, tak je to stejně jedno. Obzvláště u BRZ a STi. Ale počítám, že tam snad bude rozum ještě doma. Otázka je, jestli se to pak podívá do Evropy. Další věc je, co nechápu, proč má mít 2,4 turbo elektromotor? Pokud nějaký mild, který půjde kombinovat s manuálem, tak ještě budiž. Pokud to bude cokoli vic, tak je to jen zhoršení.
Tak promiň, pořád ještě tu jsou lidi, co umí řadit a nejezdí paprika style. Chápu, že ty to nejsi, ale dost lidí to opravdu umí a není to jen legenda, že člověk zvládne obsluhovat tři pedály a řadící páku a to všechno nejednou
Bohužel těch lidí je čím dál méně. Vidím to dennodenně v kolonach, na semaforech nebo při vjizdeni na hlavní. Ten problém se nejdříve pohnout z místa a pak z jedničky dát dvojku, pro spoustu lidí doslova nadlidský úkon trvající téměř polovinu ( s nadsázkou, abys mne nebral za slovo ) cyklu na semaforu.
Není to chyba manuálu, ale nevěřím že se to bude zlepšovat. Bohužel už potkávám i dost řidičů ( spíše ridicek), které při řazení už nezvládají točit volantem.
Ale souhlasím s tím, že než klasické CVT, tak bych taky radši manuál. To CVT jsem měl možnost vyzkoušet v hybridním Mondeu a máme ho i ve staré RAVce, a je to znát, že v porovnání s planetovkou to je zrout výkonu. U klasického motoru mám jen krátké zkušenosti a přišlo mi, že je doslova cítit, že si ten výkon nechává v sobě.
Když už Subaru totálně rezignovalo na své image a stalo se z něj auto pro důchodce, tak mohli alespoň místo CVT vyvinout, nebo koupit HDM převodovky a bylo by to hned veselejší.
2670mm pri dlzke 4755mm? uz sucasny levorg je majster previsov a toto bude este brutalnejsie 8-s ... to bude mat zadny previs snad cez 1,1 metra ( co je viac ako v octavke ) ... :-O
sportovej nature tohto modelu by podla mna prospel citelne dlhsi razvor ( aspon na urovni 2750mm ) ... ved to ma uz skoro 4,8 metra a razvor jak v astre ci octavke .. sila... vyzera to ze to bude v eu opat kusovka ... kasnou opat nevyvazena a urcite aspon za melon ved.. ved subaru ze... no neviem ci toto je zrovna cesta k lepsim zajtrajskom pre levorq v eu ... 8-s