Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Levorg za rohem. Vsadí na novou osmnáctistovku

David Bureš
Diskuze (29)

Kompaktní kombi Subaru Levorg se v Evropě žádným zásadním hitem nestalo, na domácím japonském trhu však již brzy vstoupí do prodeje jeho druhá generace.

Subaru Levorg je kompaktní kombi na bázi technicky spřízněného hatchbacku Impreza, které nabídku japonské značky rozšířilo v roce 2014. O rok později se navzdory očekávání dostalo i do Evropy, kde v loňském roce prošlo modernizací. Ta dostala upravený vzhled i nový motor v útrobách. To v Japonsku je za dveřmi již druhá generace.

Její design loni na podzim naznačil stejnojmenný koncept, který potvrdil, že Subaru také v případě Levorgu půjde cestou evoluce. Základní tvar tak zůstává stejný, jednotlivé detaily se však liší. Vsadily na více hran, což auto díky ostře řezané přídi nebo neobvykle tvarovaným světlometům dělá agresivnějším než dosud. Není divu, v Japonsku se auto nadále prezentuje jako GT kombi.

Oficiální technická data v tuto chvíli neznáme, japonská média nicméně hovoří o tom, že nový Levorg se mezigeneračně prodlouží o 65 mm na 4.755 mm, rozšíří o 15 mm na 1.795 mm a zvýší o pět milimetrů na 1.480 mm. Rozvor náprav se má prodloužit o 20 mm na 2.670 mm.

Co se však týče techniky v útrobách, je zcela nová. Respektive stejně jako ostatní modely Subaru aktuální generace i nový Levorg využívá modulární architekturu Subaru Global Platform, která byla vyvinuta s cílem snížení hmotnosti konstrukce a zároveň zvýšením tuhosti karoserie, což má vylepšit jízdní vlastnosti auta.

Nové je také pohonné ústrojí. Už koncept naznačil využití nově vyvinuté osmnáctistovky typu boxer. Nový čtyřválec s přímým vstřikováním je přeplňovaný turbodmychadlem, na definitivní parametry si však budeme muset ještě počkat. Hovoří se nicméně o výkonu kolem 200 koní (147 kW), přičemž jednotka bude opět standardně spárována s bezstupňovou převodovkou Lineartronic a pohonem všech kol, jak je dnes u Subaru zvykem.

V Japonsku tato jednotka vystřídá dosavadní přeplňovanou šestnáctistovku se 125 kW. Jaká bude budoucnost dvoulitru se 221 kW, je zatím nejasná. Stejně jako specifikace evropské verze. Ta se od loňského faceliftu spoléhá na atmosférický dvoulitr se 110 kW.  

Subaru zatím zveřejnilo první snímek nového Levorgu, další upoutávky mají následovat v příštích týdnech. Jedna je například plánována na 23. července. Oficiální spuštění prodejů na domácím japonském trhu je pak naplánováno na 20. srpna. Zda se pak nové Subaru Levorg bude prodávat i v Evropě, je v tuto chvíli ve hvězdách.

David Bureš
Diskuze (29)

Doporučujeme

Avatar - Beefcake
22. 7. 2020 12:55
Re: Z takýmto designom...
Kazdy z nich. Podla pocetnosti.
Ale najnudnejsi je s prehladom vag, ked uz sa pytas.
21. 7. 2020 22:13
Re: Subaru
Co je v nové Supře za automat? Protože mně přišel skvělý a myslím, že 99% se potom k manuálnímu řazení vrací jen proto, že musí ... já taky.
21. 7. 2020 21:51
Re: Jak by to bylo skvělé auto
Z hlediska motorizace ano, ale nelíbí se mi designově, je moc takový "tuningový", podobně jako poslední Honda Civic, určitě dobrá auta, ale chybí jim elegance Toyoty/Lexusu.

Dává mi smysl terénní, zvýšený, pohodlný kombík 4x4. Ale nedává mně smysl kombík alá závoďák. Na co? Ať z Levorga udělaj menšího Outbacka, méně SUV více kombi, bez dph za 550. A bude se to prodávat jak housky na krámě, na rozdíl od současného / minulého Levorga.
Avatar - Mikesus
21. 7. 2020 16:14
Re: Subaru
Souhlas. Když už automat, pak HDM než variator, pokud tedy není k dispozici eCVT :D
Avatar - iudex
21. 7. 2020 16:10
Re: Jak by to bylo skvělé auto
Tak keď ti vadí nasávací otvor a 147 kW ti je moc, tak si ideálny zákazník pre súčasný Levorg. Žiadny otvor a prispatá atmosféra so 110 kW, ideál, nie?