Počet elektromobilů na českých silnicích sice čile roste, většímu rozšíření se ale zřejmě nevyhneme bez jejich zadotování. Stálo by nás to však miliardy.
stat vybira rocne o 400mld vic nez pred 6 lety
kdyby StBak tolik nerozfrcaval v dobe ekonomickeho boomu, mohly se spotrebni dane klidne snizit na minimum pozadavku EU a jeste by dost zbylo
https://www.autoforum.cz/…vw-dal-tre-bidu/ zajímavý je, že o problémech konstrukcí koncernu a poruchovosti atd. čtu = no vlastně od VWždy. A na nemalou část lidí to VŮBEC NEmá vliv = viz problematické DSG kdy dodneš najdeš v téměř VŠECH testech včetně nových Audi převodovka CUKÁ apod. = a tady dodnes diskutující MŮJ kus necuká takže to jsou možná nějaké VÝJÍMKY
Náš stát ročně prošustruje za NIC MINIMÁLNĚ těch 100 mld. a to je velmi optimistická varianta. Realita bude asi to co tvrdí švihlá Švihla https://talk.youradio.cz/…-nezamestnanosti která to odhaduje na ca 300 000 000 kč ročně
TOBĚ vadí že v dobíjecí infrastruktuře jsme předPOSLEDNÍ v EU a chtěl by si podpořit estébákovy zájmy kterej má vejvar na nafta adblue a benzínu = chtěl by si aby sme byli úplně poslední? Nebo co? :D
Hele zatím NIKDO z vás ODPŮRCŮ nevymyslel co jinýho = všichni ste zůstali u NECHAT TO JAK JE alespoň za MĚ. Ty máš nějaký řešení?
To není kopání. Je to jen o tom, že na palivech má stát z daní ročně cca 100 miliard a část těch peněz chce dát na EV. Jsou to naše peníze a proto to lidem vadí.
Listoval som v obchode v novom Autobilde. Je tam rebríček 10 najspoľahlivejších áut na trhu. Vraj podľa počtu porúch do najazdenia 100 tisíc km. Zaujímavé, väčšina tých bezporuchových áut je z dielne VW Group...
V prvom rade by aspoň polovica kamiónov nemala na cestách vôbec byť. K čomu je dobré, keď Turek vezie tovar do Nórska, Rumun do Francúzska a v Bratislave sa ma pýta na cestu Španiel? Ten tovar mal byť naložený na vagónoch a ísť po železnici. Ale nie, my každú štipku tovaru musíme vláčiť krížom-krážom individuálne, lebo to je najlepšie... Ak chceme riešiť emisie, treba riešiť hlavne systém. Čo na tom, že polovica kamiónov jazdí skoro iba po diaľniciach? Pod nosom nám nesmrdia, ale to neznamená, že tie spaliny vo vzduchu nie sú. Mimochodom, keď tie kamióny jazdia predovšetkým tranzit, prečo ich denne desiatky stretávam na úzkych cestách mimo mesto aj v meste?
Nedělám si iluzi, že je to řešení pro zítřejší den. Spíš pro budoucnost v horizontu pár let, ale cesta to je. I hybridní auto si dovede nabít baterku pro pár kilometrů jízdy čistě na elektřinu samo, takže totéž zvládne i PHEV, navíc tu kapacitu má větší. To už ostatně dokázali mnozí vlastníci. Na průjezdy městy při běžném cestování to celkem stačí, a svět není jen Praha.
Já bych klidně bral jako ideální variantu PHEV. V obci na elektřinu, mimo obec může jet na benzin či naftu. Nemusíme mít čisté elektro, jen vhodně řízený systém...
Hlavně nedotovat, budou to vyhozené peníze. Současná elektromobilita je nesmysl zapříčiněný dlouhým obdobím blahobytu, bez válek a starostí. A těch pár libtardů, patrně navíc registrovaných, ať si ten "zelený pokrok" zaplatí ze svého.
Osobáky na elektrinu a autobusy a všetko nad 3,5 tony na plyn, ako som niekde čítal - ani to by nemusela byť pre čistotu ovzdušia a v konečnom dôsledku pre naše zdravie zlá vízia. Lenže vízia a realita bývajú ešte dosť od seba vzdialené...
Kdo někdy vyzkoušel koncern a něco jiného k tomu pro přímé srovnání, moc se divit asi nebude.
Teď to ještě dost zhorsili. Ale lidí to stejně koupí a budou si chrochtat, jak je to skvělý výrobek.
kdyz naftu zarizej spotrebni dani stejne jako benzin, tak z kazdyho litru nafty stat vybere na spotrebni dani o 12.84*1.1-10.95 = 3.174kc vic x 5mld litru = 15.87mld + DPH od neplatcu (dejme tomu polovina projety nafty) = 1.66635mld
celkem tedy cca 17.5mld za rok navic, za roky 2021-2025 x5 = 87.5mld navic.
kdyz kazdej elektromobil zadotujou 250tis, tak se dostane na 350tis elektroaut.
jestlize se rocne u nas proda 250tis aut, za 5 let 1.25mil, tak tech 350tis elektroaut by byl podil 28%.
1/4mega dotace by byla dost slusna, bohate by stacilo odpustit DPH, dejme tomu s limitem 250tis..
tahle vlada ale planuje spotrebni dan na naftu jeste o 2kc snizit, aby StBak babis prodal vic bioslozky do nafty
ANO, bude lip
Já vím = problém je že i to CO2 je vlastně překroucené = až do stojanu pro nás je to na kila a kilo/tuna benzínu má MÉNĚ CO2 než nafta. Prostě bez dotování a problematický převod na litry = nafta a naftový motory totálně prohrávaj. Dražší na výrobu míň výkonu vyšší poruchovost a těžší což taky není zrovna plus = JEN mínusy
No a stačí stovky miliard furt pryč desítky let = a část lidí má dieslový auta za.. to co Áda a WinDiesel a nechce se mi mezi tyhle 2 dávat Ozzyho ;-)
Som zvedavý na cenu Dacie Spring a na to čo to urobí s trhom elektroaut. Jedine masovo dostupný malý elektromobil do mesta mi dáva zmysel. Keď bude za dostupnú cenu nie je treba ho dotovať. Radšej nech tie peniaze dajú do budovania infraštruktúry, dotácie nech idú firmám ktoré pre svojich zamestnancov postavia nabíjačky a pod.
Nafty se zvýhodňuje, aby se snížilo CO2, bohužel to ve výsledku tak pravda není a ještě na úkor jiných jedovatých látek. Právě díky tomu zvýhodňování urazily diesely obrovský vývoj. Evropa tvrdila, že to je eco, tak výrobci do toho investovali. No zjistilo e před pár lety, že ten vývoj byl docela dlouhý než to opravdu eco aspoň trochu bylo. Teď do toho lejeme ještě adblue, aby to bylo vůbec schopno plnit emise. Takže zvýhodňování EV by mělo za cca 20 let vývoje dospět k podobnýmu posunu.
Když už podporovat, určitě lokálně bezemisni, případně zrušit zvýhodňování všem a nechat to na trhu. Nebo naopak zdanit podle znečišťování a vhodnosti provozu ještě víc . Tedy diesel ve městě nebo EV na dálnici. I když vlastně to EV může jet 90 po dalnici a nemusí platit vyšší zdanění. Ale to je jen takové malé zadumání.
Tak tohle jsou auta především do města, na to bych zas tolik nehledel. Tady si myslím že to bude spíš problém eco pneumatik, jestli je tam tedy dávají.
Když píšu že každejch +10 miliard navýšení soukromýho majetku vládnoucího slovenskýho estébáka nás spodních 10 milionů stojí 100 a víc miliard = tak to neni až takovej černej humor. Humor to vlastně neni vůbec ;-\
Dneska sem to už psal = a zrovna ty to určitě víš. Není to jedno = naftu dotujeme desítky let a nic = prostě dotujeme provoz. U EV je to jinak = tam už teď narážíme na hranici rentabilnosti https://elektrickevozy.cz/…it-novou-tovarnu a dost možná je pravda že Tesla při letošním kvůli covidu odloženém Battery Day představí průlom. A někde pod 70 USD/kWh baterie = ztrácí spalovací motory smysl. Jinými slovy po pár letech vývoje UŽ asi JSME na bodu kdy není nutné dotovat
To o čem v té skoro příkladně špatné analýze ve videu mluví je podpora ROZJETÍ = to je něco jiného. A jestli obecně podporovat emise ála nafta nebo lokálně NULA emise = to je snadná volba.
Asi tak, jestli dotovat/zvyhodnovat naftu nebo EV, je prašť jako uhoď. Jedno je dobré na dlouhé dálniční přesuny a absolutně nevhodné do města, druhé presne naopak.
No to má dokonce NĚKOLIK důvodů = tady bohužel převýšily osobní zájmy slovenskýho exkomunisty estébáka = takže sme za ANO docela dost zaostali. Už nedoháníme svět co nám za komunismu utek, ale zase trochu ztrácíme = v tomhle třeba že sme se propadli na předposlední místo v Evropě
Nebo EV. Prostě buď naftu NEBO lokálně BEZemisní auta. Co chce Andrej estébák jako skoromonopolní dodavatel adBlue co má vejvar na každym prodanym litru nafty = to se ví