Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spolehlivost aut podle segmentů: Řada výsledků vás zarazí. Jak dopadl váš vůz?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 27. 10. 2017
29
Jak maximálně objektivně určit spolehlivost konkrétního vozu? Každý na to jde jinak. Třeba známý anglický magazín What Car? sestavuje žebříček na základě odpovědí respondentů – uživatelů aut. Jak dopadly auta stará maximálně tři roky?

Již řadu let vycházejí ve Velké Británii různé žebříčky spolehlivosti automobilů. Jedním z nich je i anketa magazínu What Car?. V rámci průzkumu mezi uživateli jednotlivých segmentů automobilů nedávno vyzpovídal What Car? více než 14.200 uživatelů. Celkem to činilo 32 značky a 169 modelů aut. Otázka směřovala na počet závad, které se danému autu přihodily v uplynulém roce.

Na první pohled jasně formulovaný dotaz. Na základě odpovědí je sestaveno hodnocení uvádějící procentuálně podíl aut z dotázaných, které byly bez závad. Při hodnocení 50 procent to znamená, že jen polovina aut daného modelu, jejichž majitelé byli dotázáni, neměla v minulém roce závadu. Hodnotilo se ve třídách minivozů, čili segmentu A, malých aut neboli segmentu B, rodinných aut, nebo také kompaktů, dále ve třídách MPV, malých SUV, velkých SUV, ve střední třídě neboli segmentu D, v segmentu luxusních aut, kupé a kabrioletů a konečně elektrických aut.

Jak to celé dopadlo v jednotlivých kategoriích, ukazují přiložené tabulky. V celkovém pořadí značek zvítězil Lexus. Na druhém místě se umístilo Mitsubishi, třetí byla Toyota a bramborovou medaili si odneslo Suzuki. Všechno japonské značky. Kupodivu na pátém místě se umístila Alfa Romeo. V jejím případě je pro nás její umístění záhadou, neboť figuruje pouze v jediném segmentu, a to ve třídě kompaktních aut, kde najde Giuliettu na 10. místě. Žádný jiný model Alfy Romeo v tabulkách nenajdete.

Na chvostu, tedy 32. příčce, skončil Jeep. I ten má tabulkách jednotlivých tříd jediného zástupce, a sice model Renegade. Vzhledem k obdobné technice, jakou používá Alfa Romeo (jde o skupinu FCA), je tento rozdíl překvapivý. Škoda skončila na 13. příčce s 80,1 procenty dotázaných aut bez závad.

Celkové pořadí značek
PořadíAutomobilová značkaHodnocení
1Lexus92.1%
2Mitsubishi90.8%
3Toyota89.6%
4Suzuki86.6%
5Alfa Romeo85.8%
6Honda84.9%
7Hyundai84.8%
8MG83.4%
9Ford82.1%
10Subaru81.8%
11Kia81.3%
12Audi80.4%
13Škoda80.1%
14Mini79.6%
15Porsche78.3%
16Mazda77.9%
17BMW77.6%
18Vauxhall76.4%
19Dacia75.9%
20Renault75.4%
21Seat75.2%
22Volkswagen74.7%
23Mercedes-Benz70.4%
24Fiat70.2%
25Volvo62.3%
26Jaguar61.9%
27Peugeot56.7%
28Citroën55.2%
29Nissan52.7%
30Tesla52.4%
31Land Rover50.6%
32Jeep42.1%

Problém je, že anketa vůbec nespecifikuje, o jaké problémy s auty se jednalo. Průzkum, přesněji jeho výsledek, tak patrně slučuje fatální závady typu zadřený či „potkaný“ motor s „banalitami“, jakými jsou křivé brzdové kotouče či nefunkční elektricky ovládané okno druhého páru dveří. V každém případě nyní probereme, jak si vedou zástupci jednotlivých segmentů.

Minivozy (segment A)

V kategorii mini automobilů vyhrála současná Toyota Aygo, vyráběná v Kolíně. Kupodivu chybějí její francouzské deriváty Peugeot 108 a Citroën C1. Zajímavé je také odlišné umístění vozů Škoda Citigo a VW Up!. Chybí Seat Mii. Jednoduchá technika těchto vozů se podepisuje na celkovém hodnocení, kdy i poslední VW Up! získal 74,8 %. Tedy o dost více, než vozy jiných tříd na chvostu tabulky svého segmentu.

Minivozy (segment A)
PořadíModel vozuHodnocení
1Toyota Aygo (2014-současnost)100.0%
2Kia Picanto (2011-2017)89.6%
3Škoda Citigo (2012-současnost)88.5%
4Hyundai I10 Hatchback (2014-současnost)88.1%
5Fiat 500 (2008-současnost)85.2%
6Fiat Panda (2012-současnost)75.5%
7Volkswagen Up! (2012-současnost)74.8%

Malé vozy (segment B)

Nejspolehlivějším malým autem je dle průzkumu What Car? Honda Jazz. My jsme zatím psali profil na její předchozí generaci, a i v tomto případě nebylo, co se týče problémů, takřka o čem psát. V daném žebříčku skončila na 4. místě. Trochu překvapením je třetí příčka pro Audi A1, jedno z nejsložitějších vozů svého segmentu. Současná Škoda Fabia se s hodnocením 88,7 procent umístila na šesté příčce.

Malé vozy (segment B)
PořadíModel vozuHodnocení
1Honda Jazz (2015-současnost)100.0%
2Toyota Yaris (2011-současnost)94.2%
3Audi A1 Sportback (2012-současnost)93.1%
4Honda Jazz (2008-2015)91.6%
5Renault Clio benzin (2012-současnost)90.1%
6Škoda Fabia hatchback a kombi (2015-současnost)88.7%
7Ford Fiesta (2008-2017)88.3%
8Hyundai i20 petrol (2015-současnost)88.2%
9Suzuki Swift (2011-2017)87.7%
10Audi A1 3dv. (2010-současnost)86.9%
11Renault Clio diesel (2012-současnost)86.4%
12Mini hatchback benzin (2014-současnost)85.9%
13MG 3 (2013-současnost)83.4%
14Dacia Sandero (2013-současnost)82.2%
15Mini hatchback diesel (2014-současnost)80.5%
16Hyundai i20 (2009-2015)78.7%
17Seat Ibiza (2009-2017)68.0%
18Mini Clubman (2015-současnost)64.6%
19Volkswagen Polo (2009-2017)58.8%
20Mazda 2 (2015-současnost)52.7%
21Nissan Note (2013-současnost)48.6%

Kompaktní automobily (segment C)

Pohled do tabulky kompaktů odhalí, že je v ní uvedena většina modelů dostupných i na českém trhu. Některé modely ale chybějí, například Citroën C4 či Renault Mégane. Naopak přítomnost Lexusu CT 200h, který v celém průzkumu zvítězil (tedy všechna auta byla bez závad), či Nissanu Pulsar, jenž naopak obsadil poslední místo (necelá polovina aut byla bez závad), je z pohledu českého uživatele mírně zavádějící, vzhledem k malému rozšíření těchto modelů na českém trhu. To stejné platí o celkovém pořadí značek. Vždyť třeba MG, vlastněné Číňany, se prodává pouze ve Velké Británii.

V tabulce ale najdete i nesrovnalosti. Třeba Mazda 3 se zážehovými motory, která obsadila 12. místo z 28, je uvedena ta současná, tedy s technologií SkyActiv. Naproti tomu dieselová „trojka“ na 26. příčce náleží předchozí generaci. A tedy s úplně jinými motory, než jaké má současné vydání. Přitom právě porovnání dieselu a benzinu SkyActiv by bylo velice zajímavé, vzhledem ke známým problémům motorů 2.2 SkyActiv-D.

Jiná auta, například Ford Focus, který je zastoupen současnou generací, What Car! vůbec nerozděluje na zážehovou a vznětovou verzi. Proč tak u některých modelů činí a u jiných nikoliv, nám není známo.

Kompaktní auta (segment C)
PořadíModel vozuHodnocení
1Lexus CT 200h (2011-současnost)100.0%
2Honda Civic hatchback/Tourer (2012-2017)94.5%
3Hyundai i30 hatchback/Tourer (2012-2017)91.7%
4Ford Focus (2011 - současnost)90.4%
5BMW 1 Series benzin (2011 - současnost)88.0%
6Toyota Auris hatchback a kombi (2012 - současnost)87.1%
7Audi A3 benzin 3dr a Sportback (2013 - současnost)86.7%
8BMW 1 diesel (2011 - současnost)84.0%
9BMW 2 Active Tourer benzin (2014 - současnost)83.1%
10Alfa Romeo Giulietta (2010 - současnost)82.6%
11Škoda Octavia benzin a kombi (2013 - současnost)82.1%
12Mazda 3 benzin (2013 - současnost)82.0%
13Mercedes-Benz A Class (2013 - současnost)81.2%
14Volvo V40 benzin (2012-současnost)79.9%
15Seat Leon diesel hatchback a kombi (2013 - současnost)78.9%
16Kia Cee'd (2012 - současnost)76.0%
17Volkswagen Golf diesel hatchback a kombi (2013 - současnost)74.8%
18Volkswagen Golf benzin hatchback a kombi (2013 - současnost)74.5%
19Škoda Octavia diesel hatchback a kombi (2013 - současnost)74.4%
20Ford Focus (2011 - současnost)72.2%
21Seat Leon benzin hatchback a kombi (2013 - současnost)72.1%
22Audi A3 diesel 3dr a Sportback (2013 - současnost)68.5%
23Peugeot 308 hatchback a kombi (2014 - současnost)66.6%
24BMW 2 Active Tourer diesel (2014 - současnost)65.4%
25Vauxhall Astra (2015 - současnost)62.3%
26Mazda 3 diesel (2009 - 2013)58.4%
27Volvo V40 diesel (2012 - současnost)55.5%
28Nissan Pulsar (2014 - současnost)48.3%

Třída MPV

V kategorii MPV zvítězil Ford B-Max. Auto s nezvykle řešenými bočními dveřmi a chybějícím sloupkem B. Kupodivu, ač na první příčce, vůz nezískal 100procentní hodnocení. Poslední skončil Mercedes-Benz třídy B. Naproti tomu zcela chybějí vozy Peugeot 5008 či 3008 nebo Renault Scénic/Grand Scénic. Přitom zrovna modely MPV renaultu jsou podle nás mnohem typičtějšími zástupci této třídy než VW Golf Sportsvan či zmíněný Mercedes-Benz třídy B.

Třída MPV
PořadíModel vozuHodnocení
1Ford B-Max (2012-současnost)91.6%
2Ford C-Max (2010-současnost)90.0%
3Volkswagen Golf Sportsvan (2014-současnost)83.2%
4Seat Alhambra diesel (2010-současnost)78.4%
5Volkswagen Touran diesel (2015-současnost)65.2%
6Citroën C4/Grand C4 Picasso diesel (2013-současnost)56.8%
7Mercedes-Benz B-Class (2012-současnost)46.2%

Malá SUV

V kategorii crossoverů zvítězil s 96,3 procenty nový Volkswagen Tiguan. U Dacia Duster je zahrnuta dosavadní generace, ovšem pouze verze po modernizaci. První Duster, jak známo, se vyráběl od roku 2009. Na poslední, 33. příčce, skončil současný Nissan Qashqai, který získal pouhých 28,9 procent.

Třída malá SUV
PořadíModel vozuHodnocení
1Volkswagen Tiguan diesel (2016-současnost)96.3%
2Ford Kuga diesel (2012-současnost)92.8%
3Škoda Yeti Outdoor petrol (2013-současnost)92.7%
4Kia Soul (2014-současnost)88.9%
5Mazda CX3-3 (2015-současnost)88.2%
6Kia Sportage diesel (2010-2016)87.7%
7Nissan Juke diesel (2010-současnost)87.2%
8Hyundai Tucson diesel (2015-současnost)86.6%
9Peugeot 2008 (2013-současnost)86.1%
10Vauxhall Mokka diesel (2012-2016)85.6%
11Suzuki Vitara (2015-současnost)84.2%
12Mini Countryman (2010-2016)81.3%
13Renault Kadjar diesel (2015-současnost)79.4%
14Audi Q3 diesel (2011-současnost)78.7%
15Audi Q3 benzin (2011-současnost)77.1%
16Citroen C4 Cactus (2014-současnost)76.3%
17Škoda Yeti Outdoor benzin (2013-současnost)75.5%
18Hyundai ix35 diesel (2010-2015)75.4%
19Volkswagen Tiguan diesel (2008-2016)74.6%
20Vauxhall Mokka benzin (2012-2016)74.2%
21Renault Captur diesel (2013-současnost)73.9%
22Dacia Duster diesel (2013-současnost)71.3%
23Honda HR-V (2015-současnost)70.3%
24Skoda Yeti (2009-2016)70.0%
25Renault Captur benzin (2013-současnost)66.7%
26BMW X1 diesel (2015-současnost)62.9%
27Mercedes-Benz GLA (2014-2017)58.6%
28Seat Ateca (2016-současnost)56.2%
29Nissan Juke benzin (2010-současnost)55.2%
30Nissan Qashqai diesel (2014-současnost)44.2%
31Jeep Renegade (2015-současnost)42.1%
32Fiat 500X (2015-současnost)32.3%
33Nissan Qashqai benzin (2014-současnost)28.9%

Velká SUV

První místo pro Mitsubishi Outlander asi není žádným překvapením. Naopak druhá příčka pro luxusní a technicky velmi složitý Porsche Cayenne je zajímavá. Vždyť menší Porsche Macan s dieselovým motorem skončilo až dvacáté. Škoda Kodiaq se umístila na sedmé příčce s hodnocením 79,6 procenta. Nelichotivé poslední 27. místo obsadil Range Rover Sport se vznětovým motorem. S výsledkem 14,5 procenta jde o nejhorší auto celého srovnání a tedy napříč všemi kategoriemi.

Třída velká SUV
PořadíModel vozuHodnocení
1Mitsubishi Outlander (2012-současnost)91.2%
2Porsche Cayenne (2010-současnost)90.1%
3Volkswagen Touareg diesel (2010-současnost)87.1%
4Honda CR-V (2012-současnost)83.4%
5Toyota RAV4 diesel (2013-současnost)82.3%
6Subaru Forester (2013-současnost)81.8%
7Škoda Kodiaq (2017-současnost)79.6%
8Porsche Macan benzin (2014-současnost)79.4%
9Mercedes-Benz GLC diesel (2015-současnost)79.0%
10Mazda CX-5 diesel (2012-2017)78.0%
-11BMW X5 diesel (2013-současnost)76.9%
11BMW X3 (2010-současnost)76.9%
13Land Rover Freelander 2 2010-2014)76.2%
14Hyundai Santa Fe (2012-2015)76.0%
15Kia Sorento (2015-současnost)71.8%
16Jaguar F-Pace (2016-současnost)70.7%
17Audi Q5 (2008-2016)68.1%
18Kia Sorento (2010-2014)67.3%
19Nissan X-Trail (2014-současnost)66.5%
20Porsche Macan diesel (2014-současnost)64.0%
21Volvo XC60 (2008-2017)63.6%
22Range Rover diesel (2013-současnost)55.8%
23Land Rover Discovery diesel (2013-2016)54.2%
24Range Rover Evoque diesel (2011-současnost)52.0%
25Land Rover Discovery Sport diesel (2015-současnost)43.8%
26Volvo XC90 (2015-současnost)22.6%
27Range Rover Sport diesel (2013-současnost)14.5%

Střední třída (segment D)

Ve střední třídě zvítězilo Audi A4 sedan se zážehovými motory. Na posledním, v tomto případě 24. místě, skončil Jaguar XE s diesely. Získal pouhých 36,7 procenta. Pokud se do tabulky podíváte důsledněji, zjistíte i tady celou řadu nesrovnalostí. Třeba srovnání vítězného Audi A3 sedan s BMW řady 6 Gran Coupé působí dost komicky. První je derivát kompaktu, druhý jmenovaný má techniku vozů nejvyšší, třídy nemluvě o výkonech motorů. Když už nic, tak BMW řady 6 je odvozeno od pětky, která je ale zahrnuta do luxusní třídy.

Vozy střední třídy (segmentu D)
PořadíModel vozuHodnocení
1Audi A3 sedan benzin (2013-současnost)100.0%
2Lexus IS (2013-současnost)90.9%
3Jaguar XE benzin (2015-současnost)88.5%
4BMW 6 Series Gran Coupé (2012-současnost)87.5%
5Ford Mondeo (2014-současnost)86.3%
6Skoda Superb hatchback/kombi (2008-2015)85.4%
7Mazda 6 benzin sedan (2013-současnost)85.0%
8Audi A4 benzin sedan (2015-současnost)81.8%
9Mazda 6 diesel sedan/kombi (2013-současnost)81.4%
10BMW 4 Series Gran Coupé (2014-současnost)80.5%
11BMW 3 Series diesel sedan/Touring (2012-současnost)79.8%
12Audi A4 Avant (2015-současnost)78.4%
13Mercedes-Benz C-Class benzin sedan (2014-současnost)78.0%
14Volkswagen Passat diesel sedan/kombi (2015-současnost)76.5%
15Vauxhall Insignia diesel hatchback (2009-2017)74.7%
15Audi A4 diesel sedan (2015-současnost)74.7%
17Audi A3 diesel sedan (2013-současnost)73.9%
18BMW 3 Series Gran Turismo diesel (2013-současnost)72.7%
19Skoda Superb hatchback/kombi (2015-současnost)68.7%
20Mercedes-Benz C-Class diesel sedan/kombi (2014-současnost)65.2%
21BMW 3 Series benzin sedan (2012-současnost)64.7%
22Volvo S60/V60 (2010-současnost)64.4%
23Volkswagen CC diesel (2012-2016)58.0%
24Jaguar XE diesel (2015-současnost)36.7%

Vozy vyšší třídy (luxusní auta)

Na rozdíl od předchozího segmentu je tento již bez výhrad. Tedy alespoň co se týče obsazenosti jednotlivými modely. Vyhrála současná třída S od Mercedesu. Naopak menší a novější třída E se umístila na poslední příčce. V tabulce nám chybí někteří zástupci, jmenovitě Audi A8, Lexus LS či Masserati Quatroporte. A také Jaguar XJ, což je vzhledem k tomu, že se jedná o ostrovní automobil, dost překvapivé.

Vozy vyšší třídy (luxusní auta)
PořadíModel vozuHodnocení
1Mercedes-Benz S-Class sedan (2013-současnost)93.2%
2Audi A6 sedan/Avant (2011-současnost)92.1%
3Mercedes-Benz E-Class sedan/kombi (2009-2016)75.3%
4Volvo V70 (2007-2013)75.1%
5Jaguar XF sedan/Sportbrake (2008-2015)72.3%
6Jaguar XF sedan (2015-současnost)66.8%
7BMW 5 Series sedan/Touring (2010-2017)62.2%
8Mercedes-Benz E-Class sedan (2016-současnost)46.1%

Třída kupé a kabriolety

I v této kategorii se mixují zdánlivě nesourodá auta. Příklad? První Audi A3 Cabrio a pátý Porsche Boxster. Rok ukončení 2016 navíc není správný, neboť tenhle vůz se ve třetí generaci stále vyrábí a jistě i prodává ve Velké Británii. Kupodivu chybí třeba MG TF, ostrovní sporťák, či Lotus Elise. A také další britský stroj Jaguar F-type. Zcela opomenuty jsou rovněž auta italských značek. Překvapuje poslední umístění legendární Mazdy MX-5.

Třída kupé a kabriolety
PořadíModel vozuHodnocení
1Audi A3 Cabriolet (2014-současnost)92.5%
2BMW 2 Series Coupé/Convertible (2014-současnost)90.8%
3Mercedes-Benz E-Class Cabriolet (2013-současnost)85.0%
4BMW 4 Series Coupé/Convertible (2013-současnost)79.8%
5Porsche Boxster (2012-2016)79.6%
6Audi TT Coupé/Cabriolet (2014-současnost)76.0%
7Mercedes-Benz SLK (2011-2016)73.6%
8Mazda MX-5 convertible (2015-současnost)71.0%

Třída elektromobily

V kategorii elektromobilů najdete pouze čtyři zástupce. Tesla Model S skončila poslední, vyhrál Nissan Leaf. Poruchovost Tesly je zarážející, znova ale opakuji, že statistika nespecifikuje jednotlivé technické problémy.

Třída elektromobily
PořadíModel vozuHodnocení
1Nissan Leaf (2011-současnost)93.9%
2BMW i3 (2013-současnost)88.5%
3Renault Zoe (2013-současnost)65.1%
4Tesla Model S (2012-současnost)52.4%

Závěr

Takže jak to celé vidíme? I přes některé výhrady z naší strany může mít tahle britská anketa určitou vypovídající hodnotu. Ovšem vzhledem k celé řadě zavádějících skutečností bychom ji brali s rezervou, stejně jako hodnocení spolehlivosti dle německých měřítek, které se opírá výhradně o výsledky technických kontrol vozidel TÜV. Vůle v nápravách tato organizace odhalí, vadnou mechatroniku převodovky DSG ale nikoliv, neboť takové auto na stanici technické kontroly TÜV ani nedojede.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Beefcake
Je to Anketa, čo je na tom ťažké pochopiť?
Beefcake
| 28. 10. 2017
Prave, ze to je najvacsi problem. Ak sa ma hodnotit spolahlivost, nemoze nad chybou mavnut rukou, lebo auto bolo lacne !
Pane redaktore, proč uvádíte evidentní nepravdy?
Šimpanz
| 28. 10. 2017
Jestli se baterka vybije protože je to šmejd nebo proto, že šmejd je auto a nevypne spotřebiče když zákazník vytáhne klíčky ze zapalování a nechá zaplá třeba světla nebo auto někde probíjí a zatěžuje baterku i při stání nějakými bludnými proudy nikoho normálního nezajímá. Každého zajímá jestli stojí a nejede, jak často, jak dlouho trvá oprava a kolik stojí.
Jistěže zákazník neví co oprava stojí, když je auto v záruce, proto se také v dotazníku ptali, zda to byla oprava zdarma v rámci záruky nebo kolik zákazník platil když nebyla, viz moje citace z článku WhatCar.
To co píšeš normálního zákazníka nezajímá, zákazníka zajímá jak často jej auto "vyrušuje" svými vrtochy, jak dlouho trvá jejich odstranění a kolik jej to stojí nebo nestojí. Nic víc, jestli se skladník ožral a nedal včas díly na dílnu nebo je dokonce daná značka musí vozit přes půl Evropy zákazníka nezajímá, to je problém automobilky a její servisní sítě. Kvalita servisu je nedílnou součástí kvality výrobku jako takového, je mi docela šumák jestli čekám dva měsíce na opravu protože servis nemá potřebný díl nebo proto, že ten díl má, ale jeho výměna je složitá a trvá dva měsíce, pro mě jako zákazníka je výsledek absolutně stejný.
Pane redaktore, proč uvádíte evidentní nepravdy?
koos323
| 28. 10. 2017
Problém je, že těch 14 skupin je stále příliš obecných. Co je to závada na baterce? Je rozdíl jestli je jenom stará a nebo vám třeba přebíjejícím alternátorem vyvaří elektrolyt. A taky je rozdíl pod se vybije tím, že někdo nechal třeba rozsvícená světla. To už je blbost uživatele a ne techniky. Co je závada na bodywork? Koroze nebo špatné slícování panelů. Navíc většina tech závad byla řešená v záruce (což bych u uvedených aut minimálně v prvních dvou letech očekával), kdy ten dotyčný vůbec neví kolik ta oprava stojí. Zákazník pouze podepíše garanční zakázku a obvykle se přijímacího technika neptá na cenu. Proč taky, když to neplatí. Takže by mě opravdu moc zajímalo, jak ti lidé, kterých se ptali věděli cenu opravy, když to neplatili. Ono totiž garanční ceny jsou často jiné, než ceny opravy jsou jiné než na zákazníka. A to že auto stráví hodně času v servisu často vůbec nezáleží na opravě a jejím rozsahu. Ale třeba na tom, zda je daný díl k dispozici. Nebo taky na tom, jestli je skladník líný to objednat či mechanik opravovat. Ono na garanci si totiž nevydělá tolik jako na servisní prohlídce či výměně spojky (právě proto, že jsou jiné ty ceny). Tot praxe v servisech. Pochybuji, že v UK to mají jinak.
dalsie tabulky....
koos323
| 28. 10. 2017
Ano pokud auto daného souboru nedosáhne, ve statistice chybí. To jsou třeba ty Alfy Romeo. Jenže to rozhodně nikterak nevysvětluje, proč se tahle značka umístila na tak dobrém místě a třeba Jeep, který má rovněž jediného zástupce v tabulkách na posledním (navíc Jeep má s Alfou Romeo společného víc, než je zdrávo)
Avatar - miromen
eee
miromen
| 28. 10. 2017
No jeden majitel ani tak neřeši u kodiaqa nespolehlivost jako jeho nekvalitni zpracovani v interieru a udrncany podvozek. A to s nim ma ujeto par kilometru. Bohužel dal na pozitivni recenze a teď toho docela lituje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku