Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Alfa Romeo Giulia a Stelvio 2.0 GME (206 kW) – Jedna je výjimečná

202 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
maximalka 2300? docela supa :-O opat tabulky s chybami... klasika

inak cakal by som ze stelvio bude cenovo drahsie voci giulii ... mne osobne sa paci viac ako giulia .. ta krasna modra mi tu obecne sedi na oba vozy ( na giulii nakoniec asi viac... stelvio potrebuje tmavsi odtien ).. dobre porovnanicko .. priam vyborne ... a pre fandov alfy urcite test roka .. ;-)

za mna jednoznacne stelvio ( aj svojou vsestrannostou aj vizualne ) :yes:
Ota4
Mohu potvrdit že stelvio je prostě bomba. Jízdní projev na suv neuvěřitelný.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Někdo musí být nejlepší = je to Alfa :yes: :-)

Těžko pochopitelné jsou přes naprostou výjímečnost nic moc až špatné prodeje :no: :-(
Avatar - Stejsn
Stejsn
Prodeje dnes nedělají jízdní vlastnosti, ale služby s autem spojené a pověst. A pokud na pověst FIAT léta kašlal, teď se není čemu divit že zákazník za svoje peníze koupí auto jinde.
Avatar - sorpersa
sorpersa
:yes: verím tomu, ja mám 500x a myslím na podvozok sa žiadne SUV tej triedy nechyta👍
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To fakt asi nechytá = u BMW správně ocenili platformu Alfy = asi je fakt nejlepší :yes:

Bohužel prodeje náskoku = neodpovídají :-|
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
stelvio v sedej jedno u nas vidim... jedno z mala SUV kde aj v sedej posobi pekne a snad aj lepsie ako v nejakej "svietiacej kriklavej" .... z tejto dvojice aj po praktickej stranke nie je o com.. stelvio vie byt auto na vsetko... aj na zabavu ale aj ako rodinny kriznik :yes:
Avatar - xxc
xxc
ma vobec 3 isofixy?
silversurfer
to dneska prakticky nemaji ani o tridu vyssi SUV..a tri sedacky pochybuji, ze se tam vedle sebe vubec vejdou;-)
ProchyToman
Byl by lepsi Macan nez Stelvio? Diky za info
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sice velmi dobře poladěná ale minulá generace Audi Q5? Takže asi 15 let staré auto?
webpaja
Macan se chová jako vyšší HB s perfektním podvozkem a nejlepším řízením, právě Stelvio nebo F-Pace se mu trochu blíží řízením, ale jsou postavena trochu jinak než Macan.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně že jinak = lepší platformu prostě neokecáš = čest inženýrům Porsche. Ale na platformu Alfy 15 let starou audinu nedotlačí
Ota4
Stelvio se mu trochu blíží? To nemyslíš vážně? Stelvio je ve srovnatelných verzích určitě lépe jezdícím suv. Tím neříkám že macan je nějaký průměr nebo hůř.
Avatar - white label
white label
Ale které to podle tebe jsou, ty srovnatelné verze? Právě, že ty docela chybí, Stelvio je tak trochu všechno (QV), nebo nic (vše ostatní s R4). Kdežto a Macan má kromě úplného základu (R4), tři verze s V6. Nejsportovnější podvozek má GTS a nejsilnější motor Turbo, ale i to má o 70 koní méně, než QV.
Ota4
2.0 turbo a nejsilnější verze. Samozřejmě macan má daleko širší nabídku verzí.
Avatar - white label
white label
Neřekl bych, Macan má čtyři benzínové verze/motorizace, Stelvio má tři diesely a tři benzíny (včetně QV).
Avatar - white label
white label
Macan i Stelvio jsou vlastně takové hb/crossovery, ne tak F-Pace, ten má znatelně výš pozici za volantem a těžiště.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz len ked vidim tu cenu macanu.... tak mam jasno ... ;-)
webpaja
Jsou lidi, kteří neřeší vše přes cenu. A líp jezdících SUV moc nenajdeš, pokud vůbec nějaké (možná Stelvio QV, ale nejel jsem).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
o jazdnych vlastnostiach porsche niko zrejme nepochybuje... navyse macan je ako prikrceny gepard... tu to bude jasna vec :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
ani jedno, najlepšia bude RAV-4 hybrid, lebo baterky proklatě nízko :D:D:D
webpaja
...že AR a JLR rezignovali na použití civilnějších šestiválců ve střední třídě. Těch 300-400HP s fantastickými podvozky a řízením by byla naprostá fantazie.
280HP není špatně, ale projev R4 vs V6/R6 zůstane vždy jiný. Přitom si Giu o podobný motor přímo říká.
Arese
No, ale to samozřejmě není vina výrobce, ale ekoteroristické EU.... :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Psychiatrie? :D

Asijský japonský R3 má dneska 261 koní = nepřeháníš to s tím DOGMATICKÝM IDEOLOGICKÝM viděním světa?
webpaja
To můžeš vysvětlovat jak chceš, ale AMG C43, M340i tomu moc velkou váhu nedávají.
Arese
To jsou ale jen špičkové (a tedy velmi drahé) verze pro pár zazobanců, ale dříve nebyl 6ti válec ve střední třídě žádný luxus a z principu nevyvážený a nepříjemně znějící tříválec v segmentu nejmenších a malých aut používálo jen Daihatsu... :-(
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ale to přece nemá co dělat s nějakou tvou ideologiií = to je přirozená evoluce

Svět prostě nestojí někde tam kde se to kdysi líbilo tobě https://www.autoforum.cz/…mi-uspornejsimi/

Prostě ses ZASEK někdy kdy = před 20ti lety? Kolik ti je?

EDIT to s tím R3 je taky pěkná kravina = mimochodem víš že R3 tu byly už v 80. letech? https://www.idnes.cz/…l.A_2000M045Y05B
Jen protože mě to zajímá sem porovnával R3 1.2 PureTECH a R4 1.2Turbo https://autobible.euro.cz/…nzinovy-reparat/ nevím kolik bude přesné číslo ale odhadnu to = 95ti spíš 99% to bude FUK. Není to víceméně rozdíl
Avatar - fOE
fOE
A za to ze tu stredni vykonovou tridu, rekneme od 200 do 300k umi dnes v podstate kazdy pokryt i vyrobne levnejsim ctyrvalcem, za to muze EU?
Arese
No minimálně částečně, těmi nařízenými limity CO2. Ale snižování výrobncích nákladů, tj. zájem výrobce, v tom taky může hrát jistou roli... ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sakra CO máš furt s tím CO2? :-O :-! :D
Arese
No, já nic, zeptej se raději v Bruselu! :-)
webpaja
To nejsou špičkové verze, těmi jsou M3 nebo C63 či RS4. Tyhle jsou za stále ještě rozumnou cenu.
Zákazník chce co největší plat a co nejmenší životní náklady. To se nepotkává a někde se to musí projevit.
Avatar - iudex
iudex
Tak to nezmenili len emisné limity, ale najmä nástup turboéry. Keď z dvojlitra vytlačíš bežne 300 koní (a v extréme aj cez 400), logicky ubúda priestor pre atmo šesťvalce. Tie ospevované dostupné šesťvalce boli totiž na dnešné pomery výkonovo slabučké. Z hlavy dám napr. Vectru 2,5 V6, výkon 125 kW, to dnes robia 1,5ky. Trojlitre mali okolo 150 kW (Renault, Ford, PSA) a posledná atmo R6ka u BMW, špičkový a oceňovaný horčíkový trojliter mal 200 kW. Teda menej, než táto Giulia s dvojlitrom. Takže aby bol zachovaný výkonový odstup, atmo šesťvalce by museli mať značne cez 3 litre, povedzme 3,5 - 4,0 l (viď americké V6). A to by zase samotní zákazníci plakali, že to strašne žerie.
Takže aj bez emisných limitov by šesťvalce boli vytlačované a zostali by len v drahých modeloch. Možno nie len v prémii, ale aj tak by boli drahými okrajovými motorizáciami.
webpaja
:yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Opravdu má smysl to vysvětlovat někomu, kdo za vším vidí jen zlou EU?
Avatar - Ozzman
Ozzman
AMEN.... a teď si od Areseho poslechněte tu o zahnutych okurkach a nevzhledné mrkví, kterou EU zakazuje!
Avatar - wakantanka
wakantanka
Vážne? Tak daj v ktorých "lacných" autách sa bežne v európe vyskytoval 6 valec. Napoviem, okrem prémie to boli vždy tie najlepšie vybavené tzv. top modely danej značky. A stáli toľko čo tá prémia, preto vymizli a v prémii žijú ďalej.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle opakující se klišé asi nemá konce = R4 2.0 MB má dneska 310 kW

R3 má dneska 261 koní
Arese
Pokud je tvé vidění automobilového světa tak zoufale povrchní a ubohé, že sleduješ jen čísla výkonu, tak můžeš být jistě stále spokojen. Je mi tě ale líto. A nekecej tady nic o nějaké "ideologoii", pokud při jízdě necítiš zásadní řidičský rozdíl mezi např. 3litrovým atmosférickým šestiválcem a přefouknutým čtyřválcem (natož vibrujícím tříválcem), vůbec nechápu, co na těchto stránkách pohledáváš! ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tohle není ani tak ideologie = jako prostě NECHÁPÁNÍ :-)

Svět se prostě nezasekl = tam co ty. Kolik ti je? Tys zůstal někde kdy BMW 840i mělo 160kW = ze šestiválce = a asi právem si to auto měl za bombu. No a dneska ohrnuješ nos že stejný výkon má za zlomek peněz Toyota Camry

PODSTATA je = že za tu logickou evoluci v motorech a počítačových čipech atd. nemůže ZLÁ EU = je to normální přirozený vývoj
Jsou dodnes milé anomálie atmosfericky plněných motorů pochopitelně s nižším výkonem na které dávám odkazy https://www.auto.cz/…omba-roku-111966 a tahle trochu ujetá track edition verze s ale VELMI SPRÁVNÝMI úpravami https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882
O tom říkám že mě bere asi nevíc = takže fakt jen PAKO plácající totální HOVADINY může napsat to co teď ty

Chápeš to = po vysvětlení? Tak aspoň vypoť sorry
Arese
Žádný sorry! Samozřejmě, že by rostly měrné výkony motorů i bez vlivu EU. Ale na druhé straně by automobilky nemusely přecházet ze čtyřválců na přefoukané odporné tříhrnky a ze šestiválců na čtyřhrnky. A to vše za brutálního downsizingu... Toto se děje jen a pouze kvůli zelným debílkům ve vedení EU. Nebo si fakt si myslíš, že by BMW svůj skvostný (a zákazníky milovaný) řadový šestiválec dobrovolně odstranilo ze všech jiných, než špičkových (t.j. nejdražších) verzí? :D:D:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo = to JE přirozený = a dřív ZROVNA TAK zmizely V8 a byly nahrazený šestiválci. Fakt bys dneska chtěl V8 s výkonem 210kW? Hele mysliteli znalče = ale kvůli tomu že máš fatální NEznalosti sem omluvu nechtěl

Tak znova = a sorry za to cos napsal
Arese
Kde jsem tady tvrdil, že by modernější šesti- a osmiválce (již nevzniknuvší) neměly podstatně vyšší výkon než jejich historičtí předchůdci? Ukaž mi to, ty "znalče"! :D:D:D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tobě ten mozek FAKT až TAKHLE NEfunguje?
Arese
Ukaž mi ten můj diskusní příspěvek, kde jsem toto údajně uváděl. Předem díky. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty si nějak trochu retardovanej?

HLAVNĚ vypoť to sorry = za blbost kravinu debilitu cos vyplodil 14:39

JÁ zrovna JÁ sem opakovaně dávám odkaz na možná nejzábavnější auto na trhu hlavně nejvíc postaru postavený! A tvůj mozek vyplodí = cos napsal

Takže šup nejdřív SORRY
Veloce
:yes:
webpaja
Umím si představit co tam napsal, i když to nevidím. Vychází to z toho, že ta auta a motory nejel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zjevně NEumíš = dokonce si představuješ PRAVEJ OPAK

Popravdě teď asi neni nic VÍC klasický pojetí auta = než Lexus RC-F Track edition :yes:
Avatar - iudex
iudex
Ani ja nevidím a nechýba mi to. :D
zlysoused
Je to škoda. Jenomže kolik by takových specifikací reálně prodali? Pro automobilky, jako je AR nebo Jag je to těžké. Musí lákat nové zákazníky, nesmí si dovolit žádný přešlap stran spolehlivosti, zároveň musí vydělávat, takže zase musí pečlivě volit specifikace, protože moc specifikací by znamenalo velké náklady. Jenže málo specifikací zase znamená méně zákazníků. Je to trochu začarovaný kruh a hlavně běh na dlouhou trať než se takové značky přiblíží prodejem a šíří nabídky k D3.
webpaja
Když obě automobilky ten motor mají. JLR R6 Ingenium se 400HP a mildhybridní technologií, AR může podřadit stávající V6.
Avatar - iudex
iudex
Tak nie je ich veľa, ale sú. Zrovna paja mal ten stredný V6 v Jagu a napr. v 3er je to veľmi žiadaná motorizácia (M340i). Tieto dvojlitre sú fajn a dynamicky určite stačia, ale proste sú to len štvorvalce, moc charakteru ani zvuku nemajú. A tiež tu nie je odstup od mainstreamu, takýto motor má hocijaký Superb. Na druhej strane plnotučné hot modely (QV, ///M, AMG) už sú nielen cenovo inde, ale hlavne pre mnohých príliš ostré a ťažšie zvládnuteľné a takého Quadrifoglia sa už boja (predsalen 510 koní na zadku môže byť divočina). Takže taký civilnejšie ladený šesťvalec je ideálny kompromis.
webpaja
Přesně, ceníkově jsem se u XE S pohyboval na úrovni 2mio a nakonec skončil o výrazné statisíce níže. Tedy dejme tomu cca 300-500tkč oproti plnotučným top modelům.
Ano, uměl jsem si po pár měsících představit o nějakých 50-100HP víc, podvozek měl rozhodně značné rezervy, ale celkově to byl nejlepší malý sedan, který jsem jezdil. Tedy vyjma zmíněných vrcholných verzí. ;-)
Avatar - fOE
fOE
Panove, co rikate furt nemeni nic na tom ze se bavite o okrajovych verzich. Bavime se prece o premiove stredni, tam se musi honit prodejni cisla. A premiova stredni jede na r4, vetsina nafta, velka cast v kombicich, az pak dieslove r6/v6, a az pak se zacneme bavit o benzinovych vicevalcich. Radit alfe nebo jaguaru nabidnout vic benzinovych sestivalcu je jako radit cloveku co krvaci ze stehenni tepny aby si az prijde domu nezapomel dobre vymyt tu odreninu na koleni. To je fakt nezachrani, naopak, vyvoj neceho takoveho / homologace atd. muze byt jen dalsi (posledni?) hrebik do rakve.
Avatar - iudex
iudex
Tomu všetci rozumieme. Ale ak to nehodnotím globálne, ale len zo svojho pohľadu kupujúceho, práve preto Giulia nemohla byť na mojom shortliste. Pritom sa mi ohromne páči (mám pocit, že časom viac), nedávno som obdivoval novú červenú Veloce a je to fakt krásne auto, krajšie, ako súčasná 3er (hlavne ak nie je ideálne vyšperkovaná). Ale R4 je handicap, ak by mi stačil štvorvalec, tak silnou konkurenciou by boli hotheče. K hotsedanu, notabene prémiovému sa pýta šesťvalec.
Mimochodom zistil som, že Mercedes pre Céčko stále ponúka aj "bežný" (rozumej nešportový) šesťvalec: C400. Je to v podstate úplne civilný model s podladeným trojlitrom (245 kW). Až nad ním je C43 AMG (tiež 3,0 V6, ale 287 kW).
webpaja
Nie V6, ale R6 ;-)
Avatar - iudex
iudex
Céčko už má radovú šestku? To som nevedel. Každopádne n rozdiel od BMW zachoval Mercedes šesťvalec aj pre civilnú verziu, za čo mu patrí :yes:
Takže oproti 3er má Céčko o jeden viacvalec navyše, teda nielen v AMG modeloch.
Keď tak nad tým ale rozmýšľam, aj tak by som radšej priplatil za 43AMG. Civilné C400 by aj tak vyžadovalo priplatiť za AMG pakety a cenový rozdiel by sa znížil.
webpaja
Ano, už jsou zpátky v řadě, nahrává tomu modularita. Co jsem z nových inline nejel je JLR se 400HP. ;-)
Avatar - iudex
iudex
Tak neviem, ale ja všade nachádzam, že je to V6, nie radový motor (a to ako C400, tak i C43 AMG): file:///C:/Users/Admin/AppData/Local/Temp/Cennik_Trieda_C_sedan_W205_2020_01_09_O.pdf
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
webpaja
Omlouvám se, mají ho řady od E výše, v C-Klasse jsem ho nejel. Myslel jsem, že už tam je ;-)
Arese
...z vlastní zkušenosti, že Giulia 2.0/280 k AWD jezdí i vypadá fantasticky. Navíc ve srovnání s autem, kterým jsem jezdil před cca 2 roky došlo k zásadnímu zlepšení úrovně dílenského zpracování (zejména v kabině), které je nyní plně srovnatelné s D3. Svezení to bylo parádní (vč. překvapivě komfrotního odpružení i na 19palcových kolech), ale užíval bych si ho ještě mnohem mnohem více, kdyby to auto mělo 6stupňový manuál (a v ideálním případě i pouze pohon na zadek, který by výrazně snížil cenu i spotřebu a auto by bylo ještě o metrák lehčí). Alfo sorry, ale tuto možnost bych u tak řidičsky vyhraněné značky považoval za samozřejmou povinnost, takže tyto prohřešky jsou pro mě zcela neomluvitelné!!! :-( :no: :no: :no:
Avatar - iudex
iudex
Nájdi mi auto v tejto kategórii, t.j. stredná trieda s cca. 250-300k, RWD a manuálom. Neexistuje. Takže vytýkať to Alfe je nefér, nemá to nikto.
BMW 330i: 190 kW, automat, aspoň je trojka dostupná aj s RWD.
Audi A4 45TFSI: 195 kW, automat, štvorkolka
Jaguar XE: P250: 184 kW, automat, štvorkolka, P300: 221 kW, automat, štvorkolka
Mercedes C300: 190 kW automat, aj RWD
Volvo S60: 184 kW, automat, predokolka alebo štvorkolka.
Inak samozrejme súhlasím, RWD a manuál by tie autá jednak zlacnil, jednak odľahčil.
Arese
Sorry, ale že to dělá konkurence stejně blbě, pro mě není omluva... :-(
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Neměl by sis aktualizovat data? Je rok 2020 druhá polovina!

Ono to má DŮVOD = ani ty určitě neřadíš manuálem líp než dnešní 8, 9 a 10st. automaty = navíc viz Vaculíkův text k řazení pádly u Lexusu RC-F V8 Track Edition = i manuální řazení je dokonalý

Neměl by ses aktualizovat na realitu roku 2020?
webpaja
A o to víc je škoda, že tradiční výrobci sportovněji laděných aut nebojují s D3 právě vyplňováním těchto mezer. ;-)
Arese
Přesně! :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak CO myslíš tím přesně CO by sis představoval?
Arese
Aha, zapomněl jsem na tvojí tradiční natvrdlost. Takže pokud by Alfa měla nabízet verzi Giulie přesně podle mého gusta, tak by to byl ten stávající dvoulitrový čtyřválec s 280 k ve spojení s pohonem zadní nápravy a 6st. manuální převodovkou. (atmosférický šestiválec ve stylu Busso už ani neuvádím, jako v současné době již naprostou utopii).
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Je to chvíli zábavný když IQ tykve říká to co ty v 1. větě = ale jen chvíli

Viz tvoje nechápání všeho a tvrzení že VŠICHNI ONI sou mimo a ty in = mě to až TAK nerozčiluje, ale vocamcaď pocamcaď

Hele a CHÁPEŠ PROČ je Busso apod. CELOPLANETÁRNĚ nemá to NIC s EU jak dokola opakuješ = chápeš proč to už není? A proč i kdyby se objevil novej Giuseppe Busso = bude to spíš R4? Nějakej Busso udělal pro Koenigsegg R3 s výkonem 600 koní = že ty CHCEŠ bejt ZASEKLEJ někde v minulosti = no tak ale neříkej že všichni co tam znalostma nezůstali = sou natvrdlí. Možná je natvrdlej spíš = kdo tam zůstal?

Hele VÍŠ eště kolik ten V6 měl výkon? A není to JEN o výkonu viz zvuk aktuálního RC-F = ale víš kolik měl výkon?
Arese
Hele, svez se někdy s Alfou s Bussem a třeba se ti v tý tví hlavince aspoň trochu rozsvítí v tom, že řidičské zážitky zdaleka nedělá jen tabulkové číslo výkonu, resp. maximální rychlosti a zrychlení. ;-)
P.S. Jinak pokud sis nevšiml, tak jsem realista a v případě současné Giulie bych se spokojil i s tím stávajícím čtyřválcem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
TY krom toho že si DRZEJ a žvaníš KRAVINY = nechápeš ani psaný text?

Nebo prostě jen NEVÍŠ = a snažíš se to KECAMA zakrýt :D

Takže se vrať to chvíle kdy si překročil KECAMA hranu = a i tvoje hlava jistě pobere = že to k https://www.garaz.cz/…ne-auto-21003882 dnešní asi nejstaromilejší anomálii kde NEjde o výkon ale CHARAKTER a popravdě stejně jako u Bussova šestiválce o ZVUK = fakt nepasuje dokonce je to PŘESNĚ NAOPAK než si vyplodil

Ostatně opakovaně sem tu psal o možná NEJ motoru naší doby https://www.autoforum.cz/…i-jako-stare-f1/ a kritizoval že nikdo se tu nezúčastnil diskuze = včetně tebě a říkal sem to i tobě = co hlavinko = vzpomínáš? Co REALITA?

Tak = ukaž že když už nemáš znalosti = máš aspoň koule

RC-F V8 Track edition moje asi nej auto který je PŘESNĚ O TOM po čem voláš = aspoň to ti DOŠLO?
Arese
Opět jsi nic nepochopil, ale už mě to ani nepřekvapuje. A fajn, kup si svého skvělého Lexuse RC-F, rozhodně ti v tom nebudu bránit, ale mě ho nevnucuj. ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mohl bys přestat být alespoń UBOŽÁK? :-|

Někdo ti ho VNUCUJE? Co to zase žvaníš? DOŠLO ti že celý pojetí vozu a motoru = je O TOM po čem voláš? A jestli jo = stačí si o autě přečíst, jak si to TOTÁLNĚ překroutil?

POCHOPILS jak MOC si to otočil? Prostě ten Lexus RC-F Track Edition = je dnes něco jako kdysi dááávno ta Alfa a Bussův V6 = v ekonomický realitě takže dražší ale furt POJETÍM to SAMÝ

Takže co

EDIT tak co si VYMYSLEL že sem já nepochopil = už víš výkon co měl ten Bussův šestiválec? Zkus to bez TRAPNEJCH drzostí = normálně čelem ke SVÝM větám
webpaja
RC -F má manuál? Kdo běžnou verzi označil kdy za vynikající? ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Všichni verzi RC-F V8 Track Edition = pro tebe možná překvapující ale jedno jestli Honza Koubek nebo Martin V. doporučili RC-F V8 vaculík i z pohledu spolehlivosti a fungování = motoru i převodovky

Ne manuál ale pádla = a převodovku včetně ručního řazení za vynikající Vaculík = vím že na něj moc nedáš a často vidíte věci dokonce přesně opačně. I když s tím 3er a škodovkou to bylo jen proto žes to blbě pochopil a odmítl sis to dát vysvětlit
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tradiční výrobci nebojují s D3 ve "vyplňování mezer", protože si to bohužel nemohou dovolit....asi tak... :-(
zlysoused
Tak nějak. Kdyby ty mezery stály prodejně a nákladově za to, D3 by je vyplnila sama.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: ;-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Přesně tak... Když si to nemůže dovolit ani "svatá trojka", jak by to mohla zvládnout o život bojující Alfa?
Avatar - fOE
fOE
P250 je snad zadokolka a az P300 4x4... ?
Arese
Benzinový dvoulitr jako zadokolka má v Giulii 200 k, silnější verze s 280 k je bohužel jen s pohonem všech kol. A vždy povinný automat... :-( :no:
webpaja
Myslel XE
Arese
O.K. myslel jsem, že jenom popletl označení Alfy... ;-)
Avatar - fOE
fOE
Myslel, a odpovim si sam, ano P250 je povinne RWD, a P300 povinne 4x4, oboje jak pise iudex jen s AT. U benzinu bych to cekal prave obracene (kdyz uz to teda musi byt povinne tak nebo tak).
Ale jaguar ani tady nekonci, kdyz se u XF slabsi r4 25d delal s 4x4 a poctivy V6 s 300k, 30d, se delal (stale dela?) jen jako RWD. :yes: :D
Ja nevim, ale prijde ze v techto okrajovych premiantech vazne premysli tak nejak zvlastne. :-)
Avatar - iudex
iudex
Ano, čakal som, kto si moju chybu všimne. ;-) Furt tam ale je ten automat, rovnako ako u všetkých ostatných, teda platí ten záver, že RWD+manuál už v tejto kategórii nie je.
Avatar - pradeda777
pradeda777
"RWD a manuál by tie autá jednak zlacnil, jednak odľahčil".....Důvody proč tomu tak není tu zazněly už několikrát. Přesto i tak opakuji: 1. Emisní restrikce, složitost kontroly emisí u manuálu (pokuty). 2. Náklady na záruční opravy. 3. Výrobní náklady. 4. Poptávka
I já bych samozřejmě přivítal dvoulitr s manuálem...... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Toybaru? :*)
Arese
To ale není sportovní sedan.... :-(
webpaja
Co není sportovní sedan?
Arese
Toybaru. Stojíš si na vedení? :-)
Avatar - fOE
fOE
hatelist = potreba tlumocnika :)
webpaja
no jo :-)
webpaja
No to není, nemá smysl ho do diskuze vůbec míchat.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Mám lepší....třílitr šestivál s manuálem.... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo pro zábavu určitě obojí = R6 určitě lepší :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v tejto cenovej aj vykonovej aj velkostnej lige uz bohuzial manualov moc nemas.. ak vobec este nejaky .. ale inak plne ta chapem.. a rozumiem.. lebo aj ja by som najradsej vsade manual ... ( akurat v terenaku do terenu tam by som bral pre zmenu uz jednoznacne automat .. teda mne zase napriklad jimny s manualom tiez pride divne .. ako trapit tu spojku v terene a pod .. ale asi je to jedno.. stejne v eu uz konci )
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz ten Vaculíkův text o 8st. aisinu v Lexusu RC-F = nekompromisní poslušnost na pokyny pádel = klasickej klacek nemá smysl. V úrovni dnešních vyšších výkonů = už by to byl pro většinu řidičů i problém.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja si napriklad ani neviem predstavit s pajerom v manuali sa brotit terenom... tu je automat doslova nutnost... ale dnes mas uz aj v osobakoch velmi naslapane automaty to verim .. akurat nejaky ten manual v osobakoch by nadalej ostat mohol aj u drahsich aut... ale chapem..
Avatar - pradeda777
pradeda777
RC-F a podobné mašiny jsou stavěny jen pro PÁNY ŘIDIČE a ti by si poradili i s fofrklackem.... ;-) Proto BMW Mka a několik dalších značek stále manuály nabízí.... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz M. Vaculík máš tam fenomenálně fungující pádla
Arese
A co jako? :D
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak se dneska řadí manuálně = víš? :D

No a já jako většinou souhlas s někým urovně Vaculík = NE s tebou

Škoda že člověk nemůže vidět realitu = jak reálně jezdíš a řadíš

Škoda že člověk nemůže vidět fikci = jak bys reálně jezdil a řadil https://www.garaz.cz/…gurmany-21004014 :-!
Avatar - pradeda777
pradeda777
Pádla patří do kanoe....voe.... ;-)
webpaja
Pokud řešíš opravdu top časy na okruhu, tak je sekvence lepší manuálu, ale o tom se tady nebavíme. Mluvíme o radosti z jízdy, ke které pro určitý okruh lidí patří i manuální převodovka.
Arese
Na komoru! ;-)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 16:00

Viz ty 14:39 = vypoť to sorry = napsals tam DEBILITU KRAVINU NESMYSL
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně....bohužel jsme "vymírající druh"... ;-\ "Rakovinu" s automaty u sporťáků odstartovala F-1, kde je k tomu vedla honba za posledními setinkami vteřiny. (Tímto bohužel odstranili další prvek závodního umění, který pomáhal odlišit zrno od plev). No a po tomto kroku si to výrobci sporťáků pak mohli "zdůvodnit" i u sporťáků a "automatická rakovina" byla na světě..... ;-\
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S kvalitně udělanými pádly = viz to RC-F V8 Track Edition = ten pocit OVLÁDÁNÍ dostaneš taky. Fotrklacek = spíš v nižších výkonech ála Toybaru

To že manuály skončily nebo se velmi silně omezily napříč planetou = nemůže zlá EU jak všechno vidí Arese a nejen on ;-)

Prostě nemůže za všechno špatný Havel a Kalousek a EU a Sóros :*) :D :-!
Avatar - Charger
Charger
No pokud ti přijde pocit, když ťukneš po pádlu, stejný, jako když šlápneš na spojku, vezmeš za páku a musíš dokonalou souhrou nohou a rukou správně rychle zařadit, nedejbože podřadit s meziplynem, tak se trochu obávám, že absolutně nechápeš co vše lze v autě vnímat a cítit.

Ostatně důležité je rovněž říci, že za více snahy přichází více odměny - proto je SPRÁVNÉ řazení s manuálem mnohem uspokojivější než když to za tebe udělá mechanismus sám, jakkoliv může být skvělý.

Tím nijak nepopírám, že do mnoha vysoce výkonných vozů se současné automaty či dvouspojky hodí nejen dobře, ale často i lépe. Některé převodovky řadí přímo nadpozemsky (Aisin v RC-F to bohužel není ani z dálky).

Dnes sportovní auta také nabírají na výkonu, čímž se stávají pro generaci čím dál línějších řidičů hůře zvladatelná s manuálem.

Pokud ale někdo s manuálem umí, tak získá úroveň kontroly nad autem, zejména za extrémních podmínek, na jiném levelu, než jakýkoliv automat s výjimkou závodních sekvenčních převodovek (které se stejně mezi automaty řadit nedají, páč mají pořád spojkový pedál). Proč má manuál stále smysl, nejlépe popisuje Henry Catchpole ve svém videu o 911 GT3 manual na kanálu Carfection.

Napsat tedy, že z řazení pádly máš stejný pocit, jako s řazení manuálem, je asi podobně hodnotné, jako říci milovníkovi kvalitní čokolády, že z Milky máš stejný chuťový zážitek, jako z prvotřídní francouzské čokolády. Ano, pro většinu laické veřejnosti možná ano, pro ně je milka chutnější a snáze stravitelná. Pro člověka, který se už projedl (prořadil) na jiný level, ani náhodou.
Avatar - iudex
iudex
Hm, tak teraz neviem. Mám rád Milku, radšej než nejaké horké drahé čokolády s vysokým obsahom kakaa a súčasne uprednostňujem manuál pred (akýmkoľvek) automatom. Kam so mnou? :D :-[]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
8st. Aisin v RC-F Track Edition viz Vaculík = viz citace co sem sem dával = vidí to JINAK než ty

Milka mi moc nejede = má radši kvalitní hořký čokolády. Nemusí být JEN francouzský. Ale radši (kvalitně) piju ;-)

Manuál se do dnešní aut kdy výkon vzrostl tak že to co mělo relativně nedávno fantastický https://en.wikipedia.org/…W_8_Series_(E31) maj dneska škodovky a ty reálný výkony 500, 600 a víc koní sou NEjen pro současný ale jakýkoli řidiče moc. NENÍ to o generaci = lidí jako Ken Miles bylo vždycky málo = ale o VÝKONU
Mám nestrejdu co má ten dar co K.M. a není moc pravděpodobný že bys byl lepší a je velmi nepravděpodobný že bys vyzkoušel víc aut a je téměř absolutně jistý žes tolik aut za tolik peněz nevlastnil = a ten souhlasí s Vaculíkem a já s nima. Do těch dnešní výkonu a nárůstů výkonů = už manuál leda pro toho Kena Milese apod. a těch bylo vždycky velmi málo

Takže Toybaru určitě manuál a teď prý snad bude manuál i v Supře = ale CHCE to pár lidí = mnohem MNOHEM víc jich na to téma jen štěká :-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nechcem byť za každú cenu oponentom pretože sám tiež preferujem v aute manuál, ale na rovinu, v daily presúvadle ten automat má zmysel. Tieto alfy nie sú nejaké primárne športové stroje. Nehovoriac, že drvivá väčšina dnešných manuálnych prevodoviek už nepotrebuje tú súhru, ktorú popisuješ vyššie, aby uspokojivo fungovali.
webpaja
Nikdo je nezakázal, takže je stav jaký je. Jakákoliv pádloovka je samozřejmě usnadnění. Ta poctivost a umění s fofrklackem jsou jiná liga.
A samozřejmě tanec nohou s pravou na brzdě i plynu, pěkně trefit meziplyn...
Jsem rád, že jsem k tomu na závodní dráze ještě čichnul.
To je radost všechno dokázat sladit.
webpaja
Na běžné RC-F jsem nic dobrého zatím neslyšel, vyjma povedeného V8. A samozřejmě, že ten kdo chce opravdu řídit upřednostní manuál před desetinami na okruhu. Asi málokdo si kupuje auto pro radost kvůli desetinám na okruhu.
Avatar - pradeda777
pradeda777
V terénu s manuálem jedině převodovka s redukcí....
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
v prvom stlpci by podla udajov ( maximalka ... rozmery... hmotnost.. velkost kufra... a pod ) mala byt giulia.. a v druhom stelvio... teda opacne ako to mate vy ... tak snad si to vsimnete a opravite :yes:
Mig_35
Protože kdyby jo, taky bych si to nekoupil. :)
Avatar - iudex
iudex
Tak to si v podstate šťastný človek, lebo ten výber pomerne výkonných štvorvalcov je bohatý (na rozdiel od šesťvalcov). A táto Giulia Veloce by mala byť presne podľa Tvojho gusta, či?
webpaja
Takže Giu s R4 místo 3er?
Mig_35
Ty vaše nářky a pak člověk na cestě potká jednu Giulii za uherský rok v R4 naftě a je rad...
Šestiválec by na tom určitě hodně změnil... možná by byly čísla ještě červenejsi :-)
webpaja
Píšeme každý svůj pohled, pro mě šestihrnek ve sportovně laděném sedanu radši než R4. Takže za mně škoda, není to zakázaný? ;-)
Mig_35
Podladeny šestiválec na 350 koní je v Ghibli. Mne by se líbil, bohuzel zere jak prokoplý. Jezdit za 13 by me nebavilo. Tipuju, ze tohle je hlavní problem, který by u Alfy neprošel.
Jinak co ta X3, co je v ceniku úplně jinde a třídně taky, ale váží nachlup stejně jako pětka? Odpovědi jsem se nějak nedočkal:)
webpaja
Takže váha je to co definuje třídu? Migu, ještě nějaký fórek? :-!

3er - X3
5er - X5
C - GLC
E - GLE

Nebudeme dál ztrácet čas pitomostmi, viď? ;-)
Mig_35
330d - 1665 kg
530d - 1895 kg
X3 30d - 1895 kg

Podle čeho si budu vybírat motor do auta? Podle ceníku? Podle názvu? Nebo to bude hmotnost a aerodynamika, která je u vyššího auta o něco horší?
Edit: určitě jsme nemluvili o tom, co definuje třídu, psal jsi, ze X3 je jízdně daleko blíž třídě 3 a proto tak čtyřválec nevadí. Jenže X3 je nachlup stejně těžká jako třída 5 a proto je to hloupost.
webpaja
Ne, psal jsem že X3 je blíž 3er, nevztahoval jsem to k jízdě a proto by mi tam R4 + Elektromotor nevadil. Běž si rýpat někde jinde :-!
Fakt tohle nechápu. ;-)

Jestli ti přijde, že klasický klient 5er zvažuje jako alternativu ne E-klasse nebo A6, příp X5, Q7...pak to bude asi místní specifikum.
Mig_35
Takže, když ty přijdeš a začneš blábolit o tom, jak se topím v rybníce a podobně je to v pořádku. Když se já naprosto korektně, bez invektiv, bez pokusů o zesměšňování zeptám, potom je to rýpání? Asi dvojí pravidla...

Já říkám, že nerozumím tomu, proč do stejně těžkého, ale daleko aerodynamičtějšího vozu - řady pět - je čtyřválec faux-pass a šestiválec nutnost, zatímco do X3 je čtyřválec naprosto v pořádku?
X3 je k řadě tři, která je o 250 kilo lehčí, blíže, než k řadě pět? V čem je jí blíže? V cenovce? Tak to potom ano, jestli je tohle ten parametr, podle kterého se posuzuje výběr motorizace, potom je to samozřejmě v pořádku.
webpaja
To jestli se zesměšníš je tvoje věc. X3 je střední SUV, vždy technicky spřažené s 3er. 5er zase s X5. Jestli je pro tebe X3 stejná třída jako 5er, pak prosím.
Pro většinu lidí je prestiž 5er o stupeň výše než X3, je to poznat na motorizacích, použité technice atp.
Ty si to ber jak chceš, pro mě naprostá ztráta času léčit brouky v tvojí hlavě. Je mi to líto... :-)
Mig_35
Takže ty si vybiras motor podle přestiže.
Ve třídě pět čtyřválec nestíhá, podřazuje o tři stupně, trápí se (muzu zkopírovat doslovně, jestli je potřeba), ve stejně těžké, vyšší X3, už je čtyřválec naprosto v poradku a je to důstojná motorizace.
A já se zesměšňuju ;-)
webpaja
Ano je to už trapné, Bavil jsem se o X3 PHEV. Stejně tak jsem psal, m že bych i tady zvažoval 30d.
K Alfě jsi asi vyčerpaný a tady jsi vyčerpal už dávno ;-)
Mig_35
Alfa není dost prestižní. Není to premiova automobilka, takže podle tvoji logiky šestiválec nevadí - když nebude:)
webpaja
Za mě Giulia prémiová je, takže nevím podle čeho soudíš cizí logiku, ale V6 k ní patří.
Mig_35
A taky ho má. Ještě něco? Půjdeš si pro ni, když bude mít "podladěný" šestiválec?
Daleko víc nerozumím, tomu, proč nedostala ani 3.0 CRD. Nicméně je to celkem fuk, zázrak by se nekonal.
webpaja
AR tvrdila něco o vývoji R6 nafty až o 350HP pro model větší než je Giulia. Jestli ho zařízli nebo je připravený nevím.
Dnes už bude zajímavé počkat na FL, s full LED a novými přístroji. Jedině brát ve výprodeji předFL model.
Avatar - iudex
iudex
Ja som minulý týždeň Giuliu Veloce obdivoval a práve tento model by u mňa bol jasná voľba v Giulii. inak trend v prospech dízlov sa už začal postupne meniť, už vídavam čoraz častejšie benzíny aj v doteraz striktne dízlových segmentoch.
Mig_35
V luxusní či prémiové třídě. Alfu co zere 15 na sto strpí málokdo...
webpaja
Nutně nemusí, s QV jsem při plynulé jízdě lehce nad předpisy jel za 8,5. Po 1000km vč cca poloviny ostrých jízd průměr 13.
Mig_35
Ghibli je na spritmonitoru jen par, ale korespondují s tím, co se píše ve všech testech: zere to jak prokoplé. A co nevadí kupci Mase, to těžko zkousne Alfista. Navíc, v masivní cenovce Ghibli se emisní pokuta lip zohlední.
webpaja
Jak to jenom...asi to nebude v hmotnosti navíc, nevím. Každopádně těch 13 bylo o noty na hodně dlouho. Tak nevím... ;-)
Mig_35
Spritmonitor, 12,2 - a tam jsou majitelé, ne, ti co si to půjčili na 1000 km.
Avatar - iudex
iudex
Kopeš sa do vlastného zadku. Najprv napíšeš, že Alfu 2,0, čo žerie 15 litrov nechce nikto a vzápätí napíšeš, že QV žerie 12,2 l. :D
Len pre doplnenie: Giulia 2,0T 200k priemer 8,6 l
Giulia 2,0T 280k priemer 10 l
Giulia QV 510k priemer 12,3 l.
To sú z môjho pohľadu úplne v pohode spotreby, adekvátne výkonu.
Mig_35
mám kopat do tvého? ;-)
QV je extrémní verze s výkonem 510 koní, píšu o běžném SUV nebo sedanu pro každodenní ježdění. tam takovou spotřebu je ochoten akceptovat jen málokdo, protože kdyby ne, všichni by jezdili s 540i nebo X3 40i...
taky jsem nepsal, že Alfu 2,0 co žere 15 litrů nikdo nechce, psal jsem, že kdyby dostala stejný motor jako Ghibli, žrala by asi tak patnáct litrů a to by běžný uživatel Alfy těžko kvitoval s povděkem.
Protože, Stelvio s podladěným šestiválcem už se prodává...
https://zpravy.aktualne.cz/…f040cc47ab5f122/
a nežere zrovna málo, 15
Avatar - iudex
iudex
OK, tak sme si úplne nerozumeli. Ja a paja hovoríme o podladenom šesťvalci do Giulie a tam tvrdím, že spotreba by nebola žiadnym strašiakom. Ak extrémna 510k Giulia žerie 12,3 litra, tak ten podladený šesťvalec by žral podstatne menej. Ostatne aj pri 3er je to tak, trojliter v M3 žerie v priemere 11,6 l a trojliter v 340i žerie v priemere len 9,6 l.
Ale ak niekoho desí spotreba cez 8 litrov, pre toho nie je určený šesťvalec, ale štvorvalcová nafta.
Mig_35
Mám za to, že Giulia QV i Maserati používají stejný šestiválec od Ferrari, a tam se neřeší nějaký efficient dynamics. 12,3 mi přijde upřímně hodně málo. Nicméně zastávám teorii, že u přeplňovaného motoru nezáleží zase tak moc na instalovaném výkonu, což se mi potvrdilo i v praxi - kdykoliv jsem benzínové turbo "načipoval", spotřeba zůstala stejná či dokonce klesla.
U Alfy nemají jiný šestiválec, než tenhle žravý a podle mého s bídou splní emisní normy, s tím, jak moc CO2 vyprodukuje.
zlysoused
V6 v Giulii je úplně jiný než ten v Mase. Jsou to dva různě motory.
webpaja
Určitě to nebude stejný motor, AR má 2,9l, Mase 3,0. Rozdíl 250kg ve prospěch Giulie atd. Dole máš majitele, můžeš se s ním podělit o svoje tabulkové dojmy. Třeba ho argumentačně porazíš, vždyť má na QV najeto jen několik pár desítek tisíc km. ;-)
zlysoused
Například i úhel rozevření válců je úplně jiný 90° vs 60°.
Mig_35
Oba dva motory jsou ale od Ferrari. Tam se nějaká úspornost nenosí. Předpokládám, že za vývoj motoru u Ferrari se muselo krvavě zaplatit. Podle počtu prodaných kusů asi vědí, že by se jim ten motor nevrátil. Ale jsou to pro mě nářky úplně marné, pro každodenní ježdění je mi fuk, jestli budu mít 300 koní ze šestiválce nebo ze čtyřválce...
Avatar - speedfred
speedfred
tak nehneval sa na mňa ale by žrala 2L R4 15 tak musíš jazdiť kure.wsky nad limity.
Za 15 je hoóóódne svižne s QV.
webpaja
Je to marný, čůrání proti větru obvykle zaneřádí nohy. :-)