Zatímco většina majitelů elektromobilů se při parkování snaží hlavně dobíjet baterky, v Japonsku už zkouší model, kdy se za parkování elektřinou naopak platí.
Neuvěřitelný PŘESNĚ TOHLE sme probírali včetně kolik km je běžný denní nájezd = ty ses dostal k tomu že najezdíš velmi NADprůměrně víc než násobek českýho průměru = a stejně by ti EV stačilo
Si fakt NEZLOMNÝ ODPŮRCE :yes::D
Černej humor = včetně toho jak DLOUHO u nás bude trvat přechod = na základě TOHO ses trochu uklidnil a a změnil si maličko rétoriku = a nepliveš už absolutně ale část EV nevím na základě čeho si došel k tomu 10-20% od tý doby akceptuješ
Realita je že na desetiletí dopředu máme teoretický pokrytí jen elektřinou z obnovitelných zdrojů = už teď! Sice tu nemáme https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot ale dostatek energie pro (víc jak) milion EV už dneska jo = a než se dostaneme na milion EV tak to bude při loňských celkem 250 tisících aut za rok = no v reálu za hodně hodně dlouho :*)
I kdyby jednou časem za dlouho byly už JEN nový auta na vodík = tak i tak pak ta obnova bude trvat... sakra dlouho :-)
SPOLU sme probírali že i KDYBY vláda šla drtivě PROTI kapse předsedy vlády a extrémně podporovala a další kdyby = tak je obměna minimálně na 40 let. Takže pro tebe = do konce života.. :-!
HLAVNĚ že si takovej bojovník PROTI
A proč bych nabíjel na "benzínce" kam musím dojet a strávit tam čas, když můžu tankovat doma jen zastrčením kabelu?
Kolik % cest je delších než 300km?
Auta která jezdí pravidelně delší trasy samozřejmě zatím ele nebudou.
10-20% během 10let je víc než bych tipov já. Znamená to takřka jen prodej elektromobilů...
A kde si došel k téhle doměnce, že většina aut bude nabíjet průběžně malým výkonem? Ráno máš sice plnou, ale nemáš nekonečný akční rádius, takže je nutný počítat s tím, že se bude dobíjet i normálně na cestách. To že ty si myslíš, že to tak nebude je čistě tvoje doměnka. Já vím že situace 5 mio ele aut je nereálná. Reálných je v příští dekádě tak těch 10-20 % v rámci vozového parku.
Ale naprostá většina aut bude nabíjet průběžně malým výkonem. Proč by jsi tankoval když máš každé ráno plnou? Dnešní auta tankují pouze u benzínek a proto jich je tam tolik. Ele auto je u "benzínky" jen vyjímečně při dlouhé cestě.
A podívej se na graf vytížení sítě v noci. https://www.nazeleno.cz/…vame-nejvic.aspx#…
To jsou už dnes běžné rozdíly které síť zvládá.
Navíc se bavíš o situaci kdy je v ČR 5 000 000 ele aut. To je situace která prostě není v příštích 30 letech reálná.
Samozřejmě to i má souvislost s článkem nahoře. Je velice pravděpodobné, že budou různé denní tarify elektřiny atd.
PS: Ještě malý poznatek z toho co píšeš - hodinové nabíjení na "benzínce" nebude rozhodně výkonem 350kW. Takže ani tento výpočet nesedí.
Protože 6 aut najednou není nic neobvyklého ani u normální benzínky kde je auto 10 minut a ne hodinu jako EV, takže pravděpodobnost setkání 6 EV na rychlonabíječce někde u dálnice silně konverguje ke 100% :D:D Ty tvoje "všeobecně známé základy" jak píšeš jsou čísla trochu vycucaný z prstů a vycházejí z předpokladu, že odběr proudu na dobíjení aut bude konstantní. Jenže v praxi to bude spíš nárazové, kdy odpoledne po tom co lidi přijedou domů píchnou auto do nabíječky, takže nejde jednoduše podělit plánovanou spotřebu 15 TWh 365 dněma a 24 hodinama. Budou tam velký výkyvy kdy proudu budeš potřebovat najednou hodně a pak časový úseky s malou spotřebou. Jen 6000 aut najednou na fastchargeru ti zabere celý výkon Temelína a pokud bude dost nabíječek a měl by si 5 milionů EV tak 6000 aut nabíjených nejednou není nic co by nemohlo nastat. Takže ano dokážeme v rámci ČR uživit pár set tisíc EV, ale ne miliony.
Jedno jestli ÚMYSLně nebo z NEZNALOSTi si vypustil si OBŘÍ spotřebu energie všechno od hledání a těžby po výdejní stojan kterej taky potřebuje elektřinu + sis dolů zaokrouhlil i to cos z kompletních energetickejch nároků ropy než jí můžeš POMOCÍ ELEKTŘINY tankovat VYTRHNUL aby ti to vycházelo jak ty to chceš vidět
Zjednodušení buď elektřina přímo do auta nebo to všechno co souvisí s ropou od hledání a těžby po výdejní stojan a zavážení cisternama aby tam ta energie co tam chceš brát JEN protože si tak zvyklý a ekologický dopady s tím související = prostě platí
Ale dřív si odmítal a vysmíval ses obecně = teď si popošel k možným 10-20% EV i to je (po)krok = správným směrem
Tolik let ti to tolik lidí vysvětluje a furt nic. Výrazy DEBIL = se to určitě nezmění
Viz já nejen dnes 12:02 ty jako obvykle vytrháváš jen co se ti hodí = tý elektřiny spotřebuješ samozřejmě daleko víc. Musíš počítat i energii co tě stojí těžba a přeprava ropy na obří vzdálenosti a denodenní na frekventovanější čerpací stanice 3x denně rozvoz cisternama. Ale to všechno sme probírali myslím že důkladně = xyz-krát. A ty po těch letech vysvětlování = napíšeš TOHLE??
Vysmíval ses i elektroautům Monety = došlo ti že to = prostě tak je a funguje? Že chyba bude asi spíš v tobě?
Zhruba 1 současnej temelín stačí na všechny osobní auta co reálně jezdí EDIT koukám že mezitím padl i odkaz = no tak další PROTI argument máš v háji = NE že by tě to někdy odradilo. Hele UŽ ti došlo že ty rychlonabíječky co si před lety tvrdil že nemůžou fungovat a zhroutí se to = že fungujou?
A energetický mix je naprosto NEdůležitý = prostě tu samou elektřinou poháníš všechno od výroby po výdej ropnýho produktu = lepší je jí poslat rovnou do auta. DRSNÝ jak to furt nechápeš a smutný že svý nechápání řešíš debilama a imbecilama apod. neměl bys o sobě teda o tom kdo něčemu nerozumí nechápe hlava mu to nebere = až takhle ho furt urážet je to MOC
ŹE je hloupej no tak je, blbý je když furt dokola uráží ty vzdělanější = jedno jestli zrovna klimatology, ekonomy, absolventy ČVUT atd.
Ale lepší mix víc směrem obnovitelné zdroje = to určitě :yes:
Je nějaký důvod proč by měla všechna elektroauta "tankovat" naráz na rychlonabíječkách?
Na to kolik Temelínů je spousta informací. Např: https://www.svetmobilne.cz/…ji-temelinu/4808
Citace:"Celý vozový park v ČR čítá 5,32 milionu osobních vozů, což by při výše uvedených ročních spotřebách znamenalo 15,96 TWh. Tedy, kdyby všechna osobní auta, která jsou v ČR, byla elektrická, museli bychom pro ně vyhradit 1,12 Temelínu. To není zas tak hrozné. Znovu připomínám, taková situace by mohla nastat nejprve za více než 20 let, a to ještě za předpokladu, že by se už neprodalo jediné auto se spalovacím motorem."
PS: Mrzí mě, že při těchto diskuzích se v naprosté většině případů nedostanu s oponentem přes absolutní a známé základy:( Tohle vše co si píšem lze dopočítat z hlavy nebo případně to během minut dohledat. Je to nepopíratelná fyzika.
Není dostatek energie. Na výrobu 1 litru benzínu/nafty potřebuješ 1,5 kW proudu. Pokud vezmu modelovou situaci, tak auto, které má průměrnou spotřebu 6 litrů na 100 spotřebuje na výrobu svého paliva nepřímo 9 kW el. energie. Když takové auto nahradím EV, tak ale na 100 km potřebuju jednou tolik el. energie leckdy i trochu více. EV se spotřebou 9 kW na 100 km nejsou. Většinou žerou kolem 20 kW. Nefunguje tudíž jednoduchý kalkul toho debila Hamuny, že posíláš energii ne do rafinerie, ale přímo do aut. Sice posíláš, ale potřebuješ jí JEDNOU TOLIK než když rafinuješ ropu. A potom. Vezmi si jen takovou rychlonabíječku 350 kW. Postavíš jich 6, což je velikost běžný benzínky na dálnici a sežere ti při plným provozu 2 MW!!! Jeden blok Temelína má 1000 MW. Kolik takových Temelínů musíš mít, aby si uživil řekněme 2 miliony EV?
Energetický mix je důležitý, protože to co dostáváš do zásuvky je prostě z 50% vyrobený v uhelný elektrárně a jen z 10% z OZE, takže si sice hraješ na ekologii a bez emisní provoz, ale někde v dálce kvůli tobě hulí komín. Neříkám, že je to úplně špatně, ale ten energetický mix musíš prostě brát v potaz.
Furt se točíš v kruhu = tohle si opakoval + urážel už před lety https://fdrive.cz/…nk-rozhovor-3277 podzemní garáž má spousty bytovek a panelkáků = prostě bytů. Takže DNES OKAMŽITĚ asi o dost víc než 50%. Navíc těch 10-20% aut = už dnes no problem zvládne dobít i u nás JEN elektřina z obnovitelných zdrojů! A když ne pod domem tak klasickou garáž naproti vedle domu = furt jen VYMÝŠLÍŠ PROČ NE
Ale nikdo jako vždy neodpověděl na to PROČ vytahujete v souvislosti s EV náš českej energetickej mix? Za pomoci stejný elektřiny se zpracovává ropa = jen k ní NAVÍC potřebuješ tu ropu. Vytěžit + přepravit + zpracovat + přepravit k https://www.vydejni-nadrze.cz/…stranny-d335.htm?… kterej samozřejmě jede taky na elektřinu!
Co zlomek toho času a energie dát na opak = z vysvětlování už mnoha lidí co ti dávali příklady čísla odkazy = zkusit pochopit..
EDIT že čteš Astona Ondřeje Neffa je dobrý, že s nim jak víme furt ve všem nesouhlasíš ale výjímku danou zřejmě jeho pokročilým věkem = tam hledáš oporu abych tě citoval? Aston holt už ťuká na průměrný věk dožití mužů = tak holt není divu že nechce radikální změnu a jeho Subaru mu vyhovuje a no problem že s něčím takovým dožije. Dej na něj = snad ve všem ostatním
A naopak na tohohle seniora https://nazory.aktualne.cz/…b230cc47ab5f122/ už NE stačilo žes ho 2x volil
Co jste dělal na základní škole Vy? Vytáhnout v diskuzi učivo ZŠ a přitom v pár slovech nasekat tolik pravopisných chyb, včetně porušení pravidel o psaní velkých písmen. Není Vám trapné dávat najevo svoji neschopnost pochopit učivo 3. třídy? Vy musíte být opravdu hloupý, tolik chyb nedělá ani můj 9 letý syn. Neuvažoval jste o doplnění vzdělání? A ještě bych od Vás rád slyšel odpověď, kdy při současné spotřebě dojde ropa. Stačí uvést rok. Děkuji.
Ano, pro běžné použití stačí mít dům. Není ani nutné měnit elektroinstalaci. Jistič 3x25A je velice obvyklá hodnota a nabíjet můžeš i s menším výkonem. To je prostě fyzikální fakt.
Nemusíš mít trvale, stačí v noci nebo v jiný čas kdy auto nepoužíváš a máš každý den "plnou nádrž".
Např v ČR bydlí 1/2 lidí v rodinných domech. EU - 57% https://socialnipolitika.eu/2017/05/dum-nebo-byt-where-do-you-live/
Takže ne 20%.
Nabíječky jsou budovány pro delší cestování a nebo pro lidi bez možnosti nabíjení doma.
Tady se budují čím dál výkonější nabíječky a ono vlastně stačí mít auto trvale píchnutý do zásuvky a dobíjet ho pár kW a občas s ním odjet. Je vidět že ke štěstí stačí málo, ale napsal si to správně "moc domů" Jakmile nemáš ten dům s alespoň 3x25A jističem, tak si prostě EV koupit nemůžeš. Proto píšu o rozšíření do budoucna max 20% v poměru ke spalovacím autům. Lidi v bytovkách a panelácích mají prostě smůlu.
A chápeš to na základě čeho? Na základě svých znalostí elektrotechniky? Nebo na základě pocitů?
Psal jsi tu že není dostatek ele energie - to není pravda.
Psal jsi tu o nutnosti velkého příkonu domů - to není pravda.
Psal jsi tu o energetickém mixu - to je taky jinak.
Na čem teda ten názor stavíš?
Když přehlídnu to, že kromě chalup asi není moc domů připojených na 1f tak při nabíjení - 1f, 16A (klasická zásuvka) to za 12 hodin dělá cca 200km.
Stále tedy nechápu k čemu by mě v domě bylo nabíjení 25kWh jak jsi psal a kde je problém s nabíjením.
PS: 400V je detail který naznačuje jak moc elektrotechnice rozumíš...
Tak 400 V to je uz detail. Za predpokladu ze ti nepobezi zadny dalsi velky spotrebic muzes tech 6 kW sosat a skutecne si dobijes za 12 hodin jak pises na tech cca 300 km. Problem s nabijenim tudiz bude tam kde nebudes mit ty 3 faze.
Při 3f je to 10A jistič a jsi na 6kW. Tím nabiješ za 12 hodin dejme tomu 60kWh což je 300km.
Proč mít teda doma nabíjení o výkonu 25kW jak jsi uváděl? Kde je problém s nabíjením?
Energetický mix - první věc je nabíjení v noci což stabilizuje síť a ruší potřebu spalovat energii bez užitku v podobě technologických minim a podobně.
Druhá věc je nabíjení v případě přebytků z OZE.
Na to abych za 12 hodin dobil na třeba 200km nepotřebuji 25kW. Na to stačí zásuvka jako máš v garáži dnes.
Energetický mix ČR není nic zazracneho, ale svět se netočí podle ČR.
Chapes ze auto neni mobil? Kdyz chces na dome nabijecku musis si zazadat o dostatecne dimenzovanej jistic a CEZ ti ho nemusi z technickych duvodu povolit. Kolika kW si tak asi predstavujes ze by sis doma nabijel? Trafo stanice nejsou dimenzovany na giganticky odbery proudu v rodinnych domech a bytovkach.
Nabijis ze site a energeticky mix v CR je celkem jasny skoro 50% uhli a FVE a vitr asi 10% takze nabijis z 10% z obnovitelnych zdroju. Zbytek jadro, uhli, plyn.
Noční nabíjení je pro síť taky výhodné.
V budoucnu bude podle mého názoru cena ele během dne různá a bude se moc nastavovat kdy budu chtít dobíjet a nebo případně prodávat.
Proč mít doma nabíjení 25kW?
Nabijis z FVE nebo větru aniž by jsi ji měl. Prostě při špičkách v síti. Něco podobneho jako již dlouho funguje v podobě HDO.
Ne auto nabiješ ze zásuvky tj. z 50% uhelná energie. FVE u baráku má poměrně málo lidí. Ono vlastně není úplně legrace nechat si na baráku zřídit wallbox, aby si mohl dobíjet alespoň 25 kW. Na to je málo kde dimenzovaná síť. Přepych mít natolik velké baterie, že si ještě můžeš dovolit dodávat proud z EV v případě špičky bych přenechal našim dětem. To je hodně vzdálená budoucnost.
Komu JE JASNÝ ŽE NA MASOVNĚJŠÍ PROSAZENÍ NENÍ DOST ELEKTŘINY? Tuhle BLBOST tvrdíš roky = a spousty lidí včetně mě a odkazů ti vysvětlilo že SE MÝLÍŠ. Tak proč to furt opakuješ dál a dál?
Proboha proč jen 10%? Co to je za BLBOST = na to stačí už jen dneska JEN obnovitelné zdroje!
Jen ze zatím nemnoho obnovitelných zdrojů je v Česku ca 4,5 TWh plus jak možná víš sme čistý VÝVOZCE = ročně ca 14 TWh. Kompletní obměna ca 6 mio osobních aut = to je na mnoho desítek let. Plány státu sou zřejmě naprostá kravina https://www.lidovky.cz/…1602_ln-auto_tmr ale na první MILION aut jen na elektřinu = v pohodě stačí JEN ty obnovitelné zdroje
Na nabíjení neni potřeba vlastní dům = parkoviště pod domem je zcela běžný a garáž naproti vedle bytovejch domů taky žádná výjímka = furt jen hledáš argumenty PROTI. Tak jako si před lety tady v diskuzi tvrdil že podobný https://www.auto.cz/…-zrychlit-134664 nabíječky nemůžou fungovat viz hned úvodní příspěvek https://www.auto.cz/diskuse/60228/1#…
Projdi si v diskuzi svý 2 roky starý názory + svůj dotaz že si zvědav na realitu = kdo se MÝLIL už víš ne? Nebo furt myslíš že https://fdrive.cz/…jecich-mist-5661 nemůžou fungovat
Obecně tohle téma sme nejen my 2 XYZkrát probírali = tohle mě na tobě a Aresem apod. mrzí nejvíc = naprostá nepoučitelnost
Ale tak ono pro těch 10-20% automobilového trhu to není špatný řešení. Je jasný, že na masovější prosazení není dost elektřiny a ještě nějaký čas nebude, ale zase je fajn když auto čistě do města nesmrdí. Pro určitou úzkou skupinu zájemců (mají dost peněz a mají auto kde dobíjet) je EV zajímavá volba.
No a JAK JINAK bys to vymyslel? Vzpomínáš jak tě na ZŠ učili že ropa dojde? A pak na druhém stupni na co všechno jí potřebujeme? Tak co je teda pokrok? Bez vysvětlení vypadá tvá reakce jako pěkné ZPÁTEČNICTVÍ
Klucí v Japonsku i https://elektrickevozy.cz/…vdu-silene-velka před náma maj hlavně OBŘÍ náskok = že tady sou navíc lidi který sou o desetiletí pozadu = to je jen bonus negativa k tomu
Takže jestli to chápu je potřeba s určitýma ztrátama načerpat energii do auta, pak s ním popojet na parkoviště a tam ji zase dodat do sítě. Zdá se že kluci v Japonsku mají smysl pro humor, tak téhle hovadině moc šancí na úspěch nedávám. :D:D
Tak teď vezmeme fakta a reálně podle statistik je HORŠÍ
BMW, Mercedes, Ford, Range Rover, Audi, Jaguar, Porsche a už dlouhodobě je nejhorší Bentley
EDIT = ty :no: vysvětlí za CO? To je prostě statistika = a smutná realita. U toho Bentley to už platí mnoho let = oficiální data. Připomenu že ty :no: to nezmění :-|
Cos nepochopil na TVŮJ level a mnoho mnoho mnoho levelů výše? Ten kremelský byl když už tak spíš o mnoho levelů... :-!
Autoforum dneska jen přebírá články = ála bod 1. uboze BEZ udání autora = je krade. Některý zajímavý, ale co se informací o EV = je to silně zaujatý neobjektivní. No někomu jako ty se přesně tahle ubohá neobjektivní novinařina LÍBÍ = ale přes to POKŘIVENÝ výsledný vidění reality = viz ty odkazy 12:12. Teda dost hodně sakra ROZDÍLNÝ vidění vnímání tvoje versus ;-)
Jinak ta (nejen tvoje = je vás dost) snaha furt dokola se vysmívat https://zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/ je až fascinující. Je to člověk co ovlivnil světový dění v automobilismu = obřích multimiliardovejch nadnárodních koncernů
EDIT ty :yes: a :no: to si mi dáváš sám? Kolik máš nicků? :-O:*)
EDIT mk2 došly argumenty = na fakta vytáhneme alespoň :no: ? :D
EDIT mk3 to že R3 1.0TSi je v Oktách zcela okrajová motorizace = jak tvrdíš ve vedlejší diskuzi to je PŘEDSTAVA nebo máš nějaká čísla?
2. jak to ta EU (na kterou si tu tolik lidí v souvislosti s EU ztěžuje) dokázala že v Asii a v Americe jsou s EV o tolik dál? Desetiletí maj nejprodávanější EV i PHEV modely dál sou i s infrastrukturou = a přitom každej ví že to EU