Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Revoluce v platbách za parkování? Místo peněz platby elektřinou

Ondřej Mára Ondřej Mára 3. 8. 2020 • 08:07
68
65
Zobrazit náhledy (68)
Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Leaf Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion Nissan Pavilion

Zatímco většina majitelů elektromobilů se při parkování snaží hlavně dobíjet baterky, v Japonsku už zkouší model, kdy se za parkování elektřinou naopak platí.

Moderní elektromobily učinily v oblasti dojezdu na jedno nabití obrovský pokrok, přesto se pořád nedá říci, že by se už jejich majitelé či provozovatelé zcela zbavili takzvané „range anxiety“ – tedy strachu z vybití baterie před příjezdem do cíle.

Mnoho z nich tak využívá každou možnost, například i nabíječky před supermarkety, k získání několika dalších kilometrů, které jim poskytnou jistotu, že bezpečně dorazí do svého cíle. Automobilka Nissan ovšem věří, že do budoucna by elektřina mohla proudit na parkovištích i opačným směrem, čímž by majitelé elektromobilů mohli za parkování platit.

Může to znít absurdně, přesto už má tento koncept první uplatnění v praxi. Automobilka Nissan totiž umožní návštěvníkům bezemisní výstavy Pavilion v japonské Jokohamě platit za parkování prostřednictvím energie z baterií jejich elektromobilů.

Automobilka nezveřejnila k fungování systému žádné bližší detaily, takže bohužel nevíme, na kolik „energie“ přijde zákazníky hodinka stání před pavilonem. Celý proces však probíhá přes obousměrné nabíjecí stanice s konektorem CHAdeMO, které kromě možnosti nabíjet auto umožňují i posílat energii zpět do sítě.

Pavilion je místem, kde může zákazník vidět, cítit a být inspirován naší vizí společnosti a mobility v blízké budoucnosti,“ uvedl CEO automobilky Nissan Makoto Uchida.  „Jak se svět mění směrem k elektrické mobilitě, elektromobily budou do společnosti integrovány v oblastech, které jdou i mimo mobilitu.

Platba za parkování elektřinou je tak spíše jednou z vizí, jak by se mohla společnost vyvíjet, než předpověď budoucí normy. Podobný systém by v současnosti pravděpodobně narážel na řadu překážek a především odpor majitelů elektromobilů.  V blízké budoucnosti, která očekává masivní rozšíření elektromobility, by však mohl najít uplatnění.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2020 17:55
Re: to je hovadina
Neuvěřitelný PŘESNĚ TOHLE sme probírali včetně kolik km je běžný denní nájezd = ty ses dostal k tomu že najezdíš velmi NADprůměrně víc než násobek českýho průměru = a stejně by ti EV stačilo

Si fakt NEZLOMNÝ ODPŮRCE :yes: :D

Černej humor = včetně toho jak DLOUHO u nás bude trvat přechod = na základě TOHO ses trochu uklidnil a a změnil si maličko rétoriku = a nepliveš už absolutně ale část EV nevím na základě čeho si došel k tomu 10-20% od tý doby akceptuješ

Realita je že na desetiletí dopředu máme teoretický pokrytí jen elektřinou z obnovitelných zdrojů = už teď! Sice tu nemáme https://www.idnes.cz/…ec_reportaze_kot ale dostatek energie pro (víc jak) milion EV už dneska jo = a než se dostaneme na milion EV tak to bude při loňských celkem 250 tisících aut za rok = no v reálu za hodně hodně dlouho :*)
I kdyby jednou časem za dlouho byly už JEN nový auta na vodík = tak i tak pak ta obnova bude trvat... sakra dlouho :-)

SPOLU sme probírali že i KDYBY vláda šla drtivě PROTI kapse předsedy vlády a extrémně podporovala a další kdyby = tak je obměna minimálně na 40 let. Takže pro tebe = do konce života.. :-!
HLAVNĚ že si takovej bojovník PROTI
4. 8. 2020 15:48
Re: to je hovadina
A proč bych nabíjel na "benzínce" kam musím dojet a strávit tam čas, když můžu tankovat doma jen zastrčením kabelu?
Kolik % cest je delších než 300km?
Auta která jezdí pravidelně delší trasy samozřejmě zatím ele nebudou.

10-20% během 10let je víc než bych tipov já. Znamená to takřka jen prodej elektromobilů...
4. 8. 2020 15:39
Re: to je hovadina
A kde si došel k téhle doměnce, že většina aut bude nabíjet průběžně malým výkonem? Ráno máš sice plnou, ale nemáš nekonečný akční rádius, takže je nutný počítat s tím, že se bude dobíjet i normálně na cestách. To že ty si myslíš, že to tak nebude je čistě tvoje doměnka. Já vím že situace 5 mio ele aut je nereálná. Reálných je v příští dekádě tak těch 10-20 % v rámci vozového parku.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2020 15:00
Re: to je hovadina
Furt dokola KDO CHCE NAJDE ZPŮSOB, KDO NECHCE HLEDÁ DŮVOD

https://electrek.co/2020/06/03/tesla-install-4000-superchargers-china/

https://thedriven.io/2019/05/24/worlds-largest-charging-station-in-shenzhen-powers-all-electric-taxi-fleet/

Po tolika vysvětleních = od elektrikare po Hendlyho ses nedostal přes realitu že máš plnou = na stovky kilometrů = z parkování v garáži?

Realita dneška je 700 km a nabití na 80% za 20 minut https://www.auto.cz/…kilometru-135469 jestli si byl autem někdy dál než http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska si taky odmít odpovědět. Budoucnost je dost možná za rohem https://autobible.euro.cz/…-se-za-15-minut/ dřív než je tvýmu autu let
4. 8. 2020 14:57
Re: to je hovadina
Ale naprostá většina aut bude nabíjet průběžně malým výkonem. Proč by jsi tankoval když máš každé ráno plnou? Dnešní auta tankují pouze u benzínek a proto jich je tam tolik. Ele auto je u "benzínky" jen vyjímečně při dlouhé cestě.
A podívej se na graf vytížení sítě v noci. https://www.nazeleno.cz/…vame-nejvic.aspx#…
To jsou už dnes běžné rozdíly které síť zvládá.

Navíc se bavíš o situaci kdy je v ČR 5 000 000 ele aut. To je situace která prostě není v příštích 30 letech reálná.
Samozřejmě to i má souvislost s článkem nahoře. Je velice pravděpodobné, že budou různé denní tarify elektřiny atd.

PS: Ještě malý poznatek z toho co píšeš - hodinové nabíjení na "benzínce" nebude rozhodně výkonem 350kW. Takže ani tento výpočet nesedí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud