Když Tatra v první polovině devadesátých let hledala nástupce za model T 613, objevil se koncept Prezident. Tehdy zůstalo jen u prototypu, dnes ale díky šikovnému grafikovi znovu ožívá.
Ale počítačový grafik šikovný. Tatra dopadla tak jak měla, v dnešní době globalizace nejde vyrobit takový reprezentativní vůz v tak malé automobilce za stejné peníze jak BMW.
Já teda nevim ale uměnu vidim jen na předni masce a moc teda neviniká takže žadná konkurence mervedesu ,mercedes výtězi bohužel,konstrukteři maji málo fantazie
Už to začíná být nudné a k nasrání, to slovo kdyby.
Je to tak jak to je a historii už nikdo nepředělá, to je bohužel realita.
Co tu zůstalo se dál rozprodává a co se tu bude vyrábět zase rozhodují jiní.
Vzor Škoda, koncern zavelí a místo aut se budou dělat třeba traktory.
Dělal jsem v Barumu a přesně tak to dělá i Continental.
Máme šikovné dělníky, ale děláme Němcům otroky, noční směny atd..
To nás chtěli vyhladit, lidi velice rychle zapomněli, stačí hodit pár drobků od stolu !!!
Takže po revoluci v tržní realitě to moc JINAK než montovna = bohužel nešlo. Až teď po 30ti letech = začínáme mít peníze a vzdělaný lidi = aby sme JEN montovna bejt nemuseli. A taky už nejsme je tu díky miliardovým investicím už celkem dost https://ct24.ceskatelevize.cz/…proti-klimaticke
Vlastní know-how? Mohly bejt nějaký výjímky, ale tržní prostředí ukázalo co a jak = byla to KATASTROFA naprostá neschpnost konkurovat. Takže o čem mluvíš?
Já sem VŠUDE chytrák = a tohle přece NEJNI o názoru (to J tam máš ÚMYSLNĚ ;-)
Co z toho co ti řekne každej (no většina :*):D ) s ekonomickým vzděláním = považuješ za NÁZOR? :-)
Neřeš spisovnou a psanou řeč = řeš to vlastní know-how = jak si to myslel?
Jinak TRAPNÝ jaký kraviny si tu vyslouží samostatný článek = a naopak jak zásadní věci z oboru, mě naposled nadchly wolframový brzdy Porsche = se tu KVŮLI TAKOVÝHLE KRAVINĚ nikdy neobjeví
Nemohl by šikovný grafik, ve spolupráci s redakcí auto.cz, vytvořit pár vizualizací automobilů, kterými bychom jezdili, kdyby Přemysl Otakar II. vyhrál nad Rudolfem?
Nikdo nemůže odhadovat co by se stalo, kdyby Tatra pokračovala dál v produkci osobních aut a s velkou pravděpodobností by to auto takhle nevypadalo. Jen ať si grafik zkusí nakreslit podobu nové generace nějakého auta aktuálního velkého výrobce. Až auto představí, tak můžete porovnat.
Tatra by to v osobních autech měla hodně složité. Musíme nezapomínat, že to byla spíše kusová výroba. Neměla by problém jenom s tím, kde vyrábět, ale i s tím vyvíjet v aktuální době nové modely. S velkou pravděpodobností by buď museli podvozkovou platformu a motor koupit od někoho jiného, nebo by tuhle část Tatry musel koupit jiný výrobce aut.
No spíš může = pokud by to nebyla jen překapotovaná verze nějaký rozšířený techniky = nebyla by. Ekonomická šance v nesocialistické ekonomice = nula
Zjednodušeně to samé co po revoluci při nárůstu platů atd. prostě v tržní ekonomice potkalo místní výrobu bot, textilu, skla a já nevím čeho = reálná konkurenceschopnost v tržních nepokřivených podmínkách = NULA
Ostatně to samé se týká i Škodovky = němci koupili vlastně jen holé zdi a název = všechno ostatní vyhodili a začali od nuly. Komanči dovedli ekonomiku státu do stavu kdy 100 mld. kč který VW v první chvíli do Škodovky vrazil = tolik neměl celej stát na VŠECHNY investice = a něco podobnýho potřebovala KAŽDÁ továrna výroba = všechno bylo šíleně zaostalý. Vrazit obrovský prachy + know-how do Škodovky se vyplatilo a vrátilo a vydělává. To samý u Tatry = naprosto zcela vůbec = nepřipadalo v úvahu
Jinak viz já 8:52 = smutný jak zásadní info z oboru se tu nikdy neobjeví = a takovýhle zbytečných kravin..
je příšernej. Připomíná mi to ty evoluce původních starých aut, co dělala Dacie z Renaultu 12, nebo třeba Daewoo Nexia z původního Kadetta. Tu ocucat, tu zamračit, tady zakulatit, tuhle nahradit chrom opuchlým plastem... no otřesný. :no:
Luxusní auto jako konkurence mercedesu by neměla šanci. Takové auto je také reprezentativní záležitost. Bude chtít nemalý počet kupců uvalit vysokou částku za poměrně neznámou východoevropskou značku? Kupuje se přeci jen i to logo na kapotě. A techniku by Tatra stejně musela obstarat u renomovaného výrobce.
Jedině snad teď, v době nastupujícího elektra by se dalo uvažovat o tom, že udělá s čínskou technikou elektromobil. Ale velká těžká limuzína, která má mít velký dojezd, k tomu není nejspíš úplně nejvhodnější... Možná by mohla uvažovat v duchu tradice o nějakém aerodynamickém vozítku, které osloví netradičním designem a nízkým koeficientem odporu. Což se právě v souvislosti s elektrem hodí. Ale i k tomu jsou zapotřebí velké peníze a ty nejspíš Tatra nemá.
A pokud jde o design, přední světlomety působí jako z nějakého auta střední či nižší střední třídy.
Tatru mám rád, ale tohle vzpomínání na to, co bývalo, nebo co by být mohlo, je trochu jalové.
Přesně tak! Nostalgie je fajn, ale dnes je celý svět jinde. Tatře držím palce aby vydržela s nákladními auty, tyhle designové pokusy jsou dobré tak pro studenty. Podívejte se na živoření Jawy - Indové nestačí vyrábět retro motorky, které je naučili dělat naši otcové....
Auto na kresbě nedopadlo úplně špatně. Neznám věk a zkušenosti autora, ale mezi mnoha jinými výtvory má tato představa celkem slušnou úroveň. Nikoliv vynikající.
Za zmínku ovšem stojí připomínka jedné z posledních prací pana Václava Krále, Tatra Prezident. Je to podle mého mínění to nejhorší, co kdy stvořil. Vlastně je to asi to jediné z jeho tvorby, co nemá parametry kvalitní designerské práce. Nevím, jak se to stalo, nicméně Prezident neměl nikdy vzniknout. Wardova T700 byla nesrovnatelně povedenější.
V dnešní době by TATRA už vyráběla SUV. Byly by podobné Land Roveru. V menších sériích a s luxusní výbavou. Hlavní trhy Rusko, Čína a ropné velmoci. Ročně by dělali okolo 3-5 tisíc kusů. Bohužel divoké 90.a amatérský přístup tehdejších vlád a managementu udělal za tímto snem definitivní konec.
No mohl sem ti napsat to samý = místo toho sem věc uvedl na pravou míru. Vysvětlil sem ti místo toho realitu
Nejen ti viz já 12:05 = tak to prostě je
Auto máš normální = buď normální i v tomhle. Není to radostný = ale realita je ta co píšu. Rozbíjet hubu komunistům co to způsobili nepomůže = ale na duši možná dobře udělá :D