Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak by dnes vypadala Tatra Prezident, kdyby nezůstalo jen u prototypu

Jan Zajíc
Diskuze (32)

Když Tatra v první polovině devadesátých let hledala nástupce za model T 613, objevil se koncept Prezident. Tehdy zůstalo jen u prototypu, dnes ale díky šikovnému grafikovi znovu ožívá.

Psal se rok 1994, Tatra 613 byla tehdy ve výrobě již dvě desetiletí a kopřivnická automobilka přemýšlela, co se svým osobním vozem dál. Designér Václav Král tehdy navrhl a firma Ecorra Lubina postavila prototyp s názvem Prezident, jenž se odpíchnul od modelu T 613, avšak s prvky výrazné modernizace.

Prototyp se vyznačoval přední částí karoserie s prolisem, jenž tvarově připomínal starší kopřivnické modely, například Tatru 11. Hlavní světlomety dodalo Volvo, zadní část byla zase zdvižena a působila mohutnějším dojmem. Vůz jménem Prezident se blížil do finální fáze, dokonce se již plánovala výstavní premiéra, nakonec se ale vedení značky rozhodlo vývoj ukončit. Osobně tak prototyp viděla jen hrstka vyvolených (včetně prezidenta Václava Havla) a dnes je součástí sbírek podnikového muzea v Kopřivnici. Značka tehdy dala přednost výraznějším inovacím a vznikl zcela nový vůz Tatra 700.

Video se připravuje ...

I když v polovině devadesátých let zůstalo u jediného kusu, nezávislý grafik Jan Lušovský nám nyní ukazuje, jak mohl moderní pokračovatel Tatry Prezident vypadat dnes. To kdyby se tehdy v Kopřivnici rozhodli jinak a Prezident by se stal regulérním nástupcem T 613, jenž by přežil až do dnešních dní.

Všimnout si můžeme výrazné přídě s plně diodovou světelnou technikou a horizontální světelnou linkou, která se v poslední době stává na moderních automobilech trendem. Sympatickým detailem je obrys české vlajky v blinkrech, stejně tak najdeme naší vlajku na předních blatnících. Moderní vize osobní Tatrovky dostává výrazná kola a všímáme si také svažující se zádě po vzoru devadesátkového prototypu. Co myslíte, mělo by dnes takové auto v evropské konkurenci šanci?

Měla by dnes moderní Tatra Prezident šanci na úspěch?
  • Ano
    89,9%
  • Ne
    10,1%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 2357 čtenářů.

Jan Zajíc
Diskuze (32)

Doporučujeme

30. 8. 2020 20:00
T700 nebol nový model
"Značka tehdy dala přednost výraznějším inovacím a vznikl zcela nový vůz Tatra 700."

Autor zjavne nevie o Tatre nič
27. 8. 2020 12:52
Re: Tatra mauzoleum
Tatra je velmi úspěšná v tom co dela a úplně zbytečně by se cpala do segmentu, ve kterém by měla minimální šanci...
27. 8. 2020 12:51
Re: Už se proberte a nesněte.
Co jsi konkrétně udělal pro to, aby to bylo jinak?
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2020 16:02
Re: TATRA SUV
No mohl sem ti napsat to samý = místo toho sem věc uvedl na pravou míru. Vysvětlil sem ti místo toho realitu

Nejen ti viz já 12:05 = tak to prostě je

Auto máš normální = buď normální i v tomhle. Není to radostný = ale realita je ta co píšu. Rozbíjet hubu komunistům co to způsobili nepomůže = ale na duši možná dobře udělá :D
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2020 15:59
Re: Už se proberte a nesněte.
Já sem VŠUDE chytrák = a tohle přece NEJNI o názoru (to J tam máš ÚMYSLNĚ ;-)
Co z toho co ti řekne každej (no většina :*) :D ) s ekonomickým vzděláním = považuješ za NÁZOR? :-)

Neřeš spisovnou a psanou řeč = řeš to vlastní know-how = jak si to myslel?