Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto bude v pondělí zvolen Thomas Schäfer, který doposud vedl jihoafrickou součást koncernu Volkswagen, tvrdí portál Automobilwoche.
skoda by bez VW bud nebyla, nebo byla na urovni zigula.
je logicky, ze si VW nenecha lezt do zeli, i kdyz se nam to samozrejme nemusi libit.
podekujme komousum, ze drive konkurenceschopne a inovatorske automobilky bud zlikvidovali, nebo dovedli do stavu, kdy produkovaly nekonkurenceschopny klumpry, resp. kdyz uz prodejny na vyspelym Zapadnim trhu, tak za sotva nakladovou cenu.
Samozrejme že za všetko nepodarené a zlo môžu komunisti. Pozri sa koľko bolo na západe automobilie či značiek, aj tie priviedli ku krachu červený? Stačí ako príklad iba taká V.Británia.
Ale to se NEdozvíš = že i 30 let po konci násilný diktatury ZE ZÁKONA VLÁDNU JÁ JÁ JÁ a NIKDY JINAK = se máš blbějš FURT může hlavně ten komunista. Ať ti to hlava nebere nechápe nebo odmítá JE to TAK
ktera automobilku v komunistickym ceskoslovensku vyrabela neco rozumnyho aspon na urovni stredni tridy jako treba ford sierra, vw passat, peugeot 405, ... co si moh koupit normalni clovek a nemusel se za to stydet, kdyz po 40 letech komunistickyho teroru s malou prestavkou kolem 1968 konecne vyrazil v prosinci 1989 do vidne nebo mnichova, kde ale moh maximalne tak olizovat vylohy, protoze mel jednu kapsu prazdnou a druhou vysypanou ???
no jasne ze jo
zatimco USA pomoci Marshallovyho planu postavili Zapad na nohy, komunisti s CCCP odvazeli z jimi dobytych (i dobitych) zemi co se dalo, od hodinek po cely fabriky i s zivou silou coby novodobymi otroky a proto u nas ani zadnej vyznamejsi povalecnej rust nebyl
taky jsme na Marshalluv plan malem pristoupili, pote, co si masovej vrah stalin pozval Masarykna na koberecek, tak sjme do nej museli dat ruce pryc.
znas prece Masarykuv vyrok co se od stalina vratil "do moskvy jsme jel jako Ceskoslovensky ministr, vratil jsem se jako stalinuv pacholek"
podminky scela odlisne to byly, diky tomu ze tady cesti komunisti s pricinenim komousu z kremlu nastolili teror.
vsak masovej vrah gottwald uz nekdy ve 30. letech hlasal, ze se jezdi do moskvy ucit, jak demokratum zakroutit krkem. a to pak taky udelal
Jen upozorňuji, že po odchodu Diesse z VW (osobní auta) do VW (koncernu) již není součástí VW výrobce aut. To jen k tomu zelí. Diess stojí v čele VW AG (což je jiná společnost) nad oběma automobilkami. (byť chápu, že je to Němec, ale za něho mluví akcionáři a to jsou třeba Katařané, Piechovi jsou Rakušané, Porsche čeští němci...).
Těžko říci, jak to Diess myslel, ale asi to úplně nedomyslel. Když má jít dle Diesse Škoda masově proti Peugeot, Renault, Citroen, Kia, Hyundai, tak to je podle mě směr, který ta automobilka razí posledních 20 let a nejedná se o razantní změnu strategie. Problém VW je, že ale v tom případě, pro něho neexistuje žádný trh, protože nad těmito značkami je snad jen lehce Toyota a ostatní jsou dle image níže nebo stejně (Fiat, Opel, Ford, Dacia), A že by byl VW schopen svou Image konkurovat německým nebo Britským premiovkám je také nesmysl. Tak kam s ním Diessi? Podle mě tohle spíš zavání, byť nechtěným, odepsáním VW spíš než Škody.
Jako člověk, který vybírá nová auto kategorie Golf jsem zjistil, že současný Golf je ošklivý, ID.3 je drahý, T-Cross malý a T-Roc nyní taky brutálně zdražil. Tak co s tím? No koupím si Škodu nebo Peugeot a když se budu chtít praštit přes kapsu, tak hybridní Corollu, není jediný důvod proč si koupit ošklivý Golf.
Pokud chteji zustat konkurenceschopni vuci korejcum a francouzum, nejake snizovani kvality nebo osekavani vybavy si nemuzou dovolit. Spis naopak. Ale podobne reci o pristrihavani kridelek se objevuji pravidelne uz nejmene 10 let, takze bych v tom spis hledal snahu udelat skodovce reklamu. Ani by to nedavalo smysl, omezovat znacku, ktera vydelava penize.
Podobné řeči o přistřihávání křidélek se opakují s železnou pravidelností a podle mě fouká vítr od odborářů, kteří si přihřívají polívčičku i v dobách když škoda nemění šéfa, natož nyní. Myslím, že hlavní úkol nového šéfa bude vzít pod krkem právě odboráře a omezit neřízený růst mzdových nákladů, což je hlavní bod, který byl vyčítán současnému šéfovi spolu s velkou vstřícnosti k odborářům podle německého vzoru. Proto berou maníka z třetího světa, který se s odbory nebude vůbec mazat a odboráři to už začínají tušit a proto kvičí.
Přesně, museli by nejdřív vyvinout nějakou speciální platformu "žebrák", resp. i dále v Evropě používat z několika kusů zbastlenou úzkou platformu Rapidu. :-O:-(:no:
Jednu vec nepochopím, ak VW tak silne hľadá značku ktorá by mohla konkurovať lowendovým značkám, prečo to to nehodia na Seat? Veď to je značka bez histórie ktorá vyrábala v minulosti iba licenčné Fiaty. Stále sa snažia urobiť zo Seatu akúsi športovú značku, pritom Seat so športom nemá nič spoločné. Mimochodom aj Škoda má omnoho väčšie skúsenosti v motošporte ako Seat. Plus dnešných zákazníkov už nejak extra športovosť ani nezaujíma. Ak by to bolo naopak, tak každá značka by mala minimálne jedno športové kupé v portfóliu a Alfa Romeo by nestíhala vyrábať. Už len to je vtip ako sa VW snaží nájsť konkurenciu Alfe, značke ktorá sa horko ťažko drží nad vodou a vyzerá to tak že čoskoro aj padne. Seat je podľa mňa ideálny adept na lowcost. Škodovke sa vcelku darí, Seatu nie! Tak kto by mal hľadať nové trhy a meniť politiku?
Hlavně je Seat stále mistrem přeznačkovaných koncernových modelů... Toledo, Alhambra, Mii, a v podstatě i Tarraco a Ateca. Tedy stále platí, že Seat = Ibiza + Leon. A to je na svébytnou značku sakra málo.
Škoda (novodobá) byla vždy postavena dost chytře s tím, že dávala modely mezi třídy a dokázala zákazníky přesvědčit, že získávají kus auta navíc. Tohle bylo pro Škodu a její novodobý úspěch příznačné.
Kdyby stavěla své modely napřímo proti konkurenci, v životě by se nedostala na současnou pozici. A i když se vnímání značky hodně změnilo, tak přímé zacílení na konkurenci naopak jde i proti samotnému VW. Takže tyhle proklamace vyznívají značně divně.
Mnozí tu výš obhajují, že kde by byla Škoda bez VW a že němci můžou cokoliv... ANo, to bez debaty můžou. Ale jestli koncern VAG místo zdravé soutěživosti vlastních značek ty úspěšné značky ubíjí, tak to značí jediné - v koncernu VAG je něco evidentně špatně :-!