Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodu Auto prý povede Schäfer, dosavadní šéf VW v JAR

Diskuze (30)

Novým předsedou představenstva automobilky Škoda Auto bude v pondělí zvolen Thomas Schäfer, který doposud vedl jihoafrickou součást koncernu Volkswagen, tvrdí portál Automobilwoche.

Padesátiletý Schäfer podle tohoto zdroje na postu šéfa Škody Auto nahradí Bernharda Maiera. V posledních dnech se jako o možném Maierově nástupci spekulovalo mimo jiné o Martinu Jahnovi, který v těchto dnech skončil jako výkonný viceprezident pro prodej a marketing jednoho z společných podniků skupiny Volkswagen v Číně.

Maier byl do čela české automobilky povolán v listopadu 2015. Škoda pod jeho vedením uvedla na trh SUV modely Kodiaq, Karoq nebo Kamiq a firma se během jeho působení zaměřila také na elektromobilitu, digitalizaci a konektivitu.

Ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess v sobotním vydání listu Frankfurter Allgemeine Zeitung řekl, že Škoda co do objemu prodaných aut "není dostatečně agresivní" v konkurencí s Korejci a Francouzi. "Není nám k ničemu, když se Škoda vyvíjí ke třetí prémiové značce v rámci koncernu," uvedl. Mladoboleslavská automobilka musí podle něho posílit pozice v segmentu cenově výhodných aut.

Na Škodu Auto tvrdě dopadly následky pandemie covidu-19: provozní zisk automobilky se v prvním pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur z 10,2 miliardy eur před rokem.

Diskuze (30)

Doporučujeme

3. 8. 2020 22:29
Re: V Boleslavi začíná pořádně přituhovat....
Zatim se to jeste nedeje. Skoda vyrabi moderni auta. O zaostani bych nehovoril.
3. 8. 2020 21:31
Re: V Boleslavi začíná pořádně přituhovat....
no jasne ze jo
zatimco USA pomoci Marshallovyho planu postavili Zapad na nohy, komunisti s CCCP odvazeli z jimi dobytych (i dobitych) zemi co se dalo, od hodinek po cely fabriky i s zivou silou coby novodobymi otroky a proto u nas ani zadnej vyznamejsi povalecnej rust nebyl

taky jsme na Marshalluv plan malem pristoupili, pote, co si masovej vrah stalin pozval Masarykna na koberecek, tak sjme do nej museli dat ruce pryc.
znas prece Masarykuv vyrok co se od stalina vratil "do moskvy jsme jel jako Ceskoslovensky ministr, vratil jsem se jako stalinuv pacholek"

podminky scela odlisne to byly, diky tomu ze tady cesti komunisti s pricinenim komousu z kremlu nastolili teror.
vsak masovej vrah gottwald uz nekdy ve 30. letech hlasal, ze se jezdi do moskvy ucit, jak demokratum zakroutit krkem. a to pak taky udelal
Avatar - rohYpnol
3. 8. 2020 20:24
Změna zacílení = střelba do zrcadla
Škoda (novodobá) byla vždy postavena dost chytře s tím, že dávala modely mezi třídy a dokázala zákazníky přesvědčit, že získávají kus auta navíc. Tohle bylo pro Škodu a její novodobý úspěch příznačné.

Kdyby stavěla své modely napřímo proti konkurenci, v životě by se nedostala na současnou pozici. A i když se vnímání značky hodně změnilo, tak přímé zacílení na konkurenci naopak jde i proti samotnému VW. Takže tyhle proklamace vyznívají značně divně.

Mnozí tu výš obhajují, že kde by byla Škoda bez VW a že němci můžou cokoliv... ANo, to bez debaty můžou. Ale jestli koncern VAG místo zdravé soutěživosti vlastních značek ty úspěšné značky ubíjí, tak to značí jediné - v koncernu VAG je něco evidentně špatně :-!
Avatar - rohYpnol
3. 8. 2020 20:16
Re: SEAT
Hlavně je Seat stále mistrem přeznačkovaných koncernových modelů... Toledo, Alhambra, Mii, a v podstatě i Tarraco a Ateca. Tedy stále platí, že Seat = Ibiza + Leon. A to je na svébytnou značku sakra málo.
Avatar - rohYpnol
3. 8. 2020 20:11
Re: V Boleslavi začíná pořádně přituhovat....
A není to náhodou tak, že v současné době začíná bránit inovacím u Škody mateřské VW??