Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: James May popsal, co ho štve na jeho Tesle. Zatím našel šest problémů

Loni v listopadu James May svým fanouškům prozradil, že si koupil elektrickou Teslu Model S a vodíkovou Toyotu Mirai. Teď slavný moderátor přichází s videem, v němž ukazuje, co mu zatím vadí na Tesle. Toyota jistě bude brzy následovat.
Zpět na článek
27. 8. 2020 20:11
27. 8. 2020 20:19
27. 8. 2020 20:40
27. 8. 2020 20:47
28. 8. 2020 01:00
28. 8. 2020 07:13
28. 8. 2020 09:28
28. 8. 2020 12:14
28. 8. 2020 12:53
28. 8. 2020 12:57
28. 8. 2020 13:16
28. 8. 2020 13:26
28. 8. 2020 13:42
28. 8. 2020 13:44
28. 8. 2020 13:55
28. 8. 2020 13:21
28. 8. 2020 13:40
28. 8. 2020 13:52
28. 8. 2020 09:37
28. 8. 2020 09:47
28. 8. 2020 06:45
27. 8. 2020 21:05
27. 8. 2020 21:48
27. 8. 2020 22:44
28. 8. 2020 07:26
28. 8. 2020 07:48
28. 8. 2020 07:51
28. 8. 2020 09:13
28. 8. 2020 09:38
28. 8. 2020 09:59
28. 8. 2020 10:04
28. 8. 2020 10:10
28. 8. 2020 10:17
28. 8. 2020 09:37
28. 8. 2020 10:54
28. 8. 2020 13:48
Avatar - SKAY
27. 8. 2020 20:11
Nemyje,
ji aby si nesundal lak. Jinak pobavil.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
27. 8. 2020 20:19
Tesla
Zřejmě věděli, komu auto montují a proto na ní může nenávidět jen pitominy, z nichž navíc většina je jen věcí nastavení.
Ostatní to štěstí nemají.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - SKAY
27. 8. 2020 20:40
Re: Tesla
O zpracovani už toho bylo popsáno...Třeba má štestí na kus nebo má nějakou protekční :yes:
Avatar - _Karel_
27. 8. 2020 20:47
Re: Tesla
Jj, bylo toho napsáno hodně. Např. zdejší fandové psali, jak je to minulost a zmetky už se nevyrábí. A ono to je zřejmě horší než dřív. Plány se holt musí plnit aby akcie rostly, koho zajímají nějací zákazníci, kór když jsou to z velké části nadšenci, kteří zřejmě skousnou fakt hodně.
28. 8. 2020 01:00
Re: Tesla
Co takhle se smirit s tim, ze zakaznik Tesly je spokojeny?

Dokonce nadseny. A nejde o zadneho nadsence.

To asi nedas, vid. Karle. ;-)
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 07:13
Re: Tesla
Já jsem mohl do detailu vidět teslu S z roku 2016, nic moc to nebylo. Majitel s kvalitou taky nebyl spokojen.
Třeba se to i zlepšilo.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 08:30
Re: Tesla
Uz jsem to nekde psal - mam kamarada (v zahranici), co ma Model S. Urychlene se ji zbavi po nedavnem zazitku, kdy mu prestala brzdit (nastesti v male rychlosti, kdyz vyjizdel od domu). Detaily nevim (nebyl jsem tam), ale slo zrejme o SW zavadu (spravil to restart auta) a mechanicka zaloha zrejme brzdi tak zoufale neucinne, ze byl rad ze se mu povedlo zastavit na louce vedle cesty.
S rodinou v aute pry nic moc zazitek.

O co je to horsi - psal jsem to v jedne diskusi na ceskem webu a k memu prekvapeni tam nekdo pripsal "to se mi na mem Modelu S stalo taky, ale da se to zvladnout".
28. 8. 2020 09:28
Re: Tesla
Takhle vznikají fámy. Tesla má normální kapalinou ovládané brzdy. Takže buď byla chyba mechanická a nešla opravit restartem (i přes výpadek posilovače brzdy stále fungují i za cenu zvýšené ovládací síly) a nebo šlo o výpadek rekuperačního zpomalování a pak nebyl problém brzdit klasicky.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 10:19
Re: Tesla
Ja nezpochybnuju, ze ma Tesla brzdy. Ale kdyz mi napise doslova "no breaks" a k tomu ze se z predni casti auta pri neuspesnem pokusu o brzdeni ozyvaly velmi neprijemne zvuky, tak to nepovazuju za vec ktera by se u auta dala prejit mavnutim ruky. Ale jak jsem psal, nebyl jsem tam.
28. 8. 2020 12:14
Re: Tesla
Nebyl jsi tam, ale šíříš to tu jako pravdu bez podrobností co se vlastně stalo.
Edit: Ta diskuze k tomu je na hybrid.cz Tam jsi dostal několik vysvětlení a otázek od majitelů a stejně to zas bez podrobností píšeš sem. Proč?
Avatar - _Karel_
28. 8. 2020 12:53
Re: Tesla
Když přestane brzdit auto, že skončíš v poli, je třeba znát podrobnosti? Mě se to za cca 750tkm nestalo a neznám nikoho, komu jo. Co se konkrétně podělalo by mi jako majiteli bylo celkem fuk. Auto by šlo z domu.
28. 8. 2020 12:57
Re: Tesla
Je spíš o to jestli to opravdu přestalo brzdit a nebo se něco stalo a majitel panikařil.
Vem si jen kolik lidí ti bude tvrdit, že to auto nebrzdí když odpojíš posilovač.
Auto které přestane částečně brzdit jsem potkal a dřív prošlápnutí brzdového válce nebylo zas tak vyjímečné.
Mechanicky ta závada nedává jednoduchý smysl.
Avatar - _Karel_
28. 8. 2020 13:16
Re: Tesla
Co "něco stalo"? Když šlápnu na brzdový pedál, má auto brzdit. Bez ohledu na to, jestli ho řídí špičkový profesionální řidič nebo dvacetiletá blondýna.
To je fakt k zblití, čeho všeho je vaše sekta schopná se zastávat.
28. 8. 2020 13:26
Re: Tesla
Tak prostě vem spalovák, rozjed se z kopce, vypni motor a pak několikrát zabrzdi. Při třetím pokusu zpomalit pedál ztvrdne a 50% lidí začne křičet, že to nebrzdí. Opak je pravdou, je jen potřeba vyvinout větší sílu.

Tady Jirka tvrdí že jeho kamarád říká, že Tesla vůbec nebrzdila a po restartu zase ano. Jaký je nejednoduší technické vysvětlení tohohle? = něco z toho tvrzení není pravda.

PS: proč místo urážek neuvažuješ čistě technicky - jak je možné že nebrzdila mechanická brzda a pak zase ano?
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 13:38
Re: Tesla
"Tak prostě vem spalovák, rozjed se z kopce, vypni motor a pak několikrát zabrzdi. Při třetím pokusu zpomalit pedál ztvrdne a 50% lidí začne křičet, že to nebrzdí. Opak je pravdou, je jen potřeba vyvinout větší sílu. "

To jsem jednou udelal, ve Fabii. Bylo to ve velke zacpe a ja zrovna stal v klesani (sjezd z dalnice). Myslel jsem si jak budu chytry kdyz vypnu motor a dolu se budu posouvat jen povolenim brzd. Byl jsem moc rad, kdyz se mi auto povedlo s obema nohama na brzde stocit do svodidel, abych nenaboural auto pred sebou.
28. 8. 2020 13:42
Re: Tesla
Ano, to je klasický stav při výpadku posilovače. Není to tak hrozné, že by se to nedalo ubrzdit. Nejvetší problém je úlek.
Avatar - _Karel_
28. 8. 2020 13:44
Re: Tesla
Nejpravděpodobněji jí vypadl posilovač. No a? Mění to něco na věci? Prostě se u Tesly podobné věci stávají příliš často. Všechno v autě je závislý na elektronice a ta evidentně stojí za ho.no, zřejmě stejně jako vše ostatní mimo pohon.
28. 8. 2020 13:55
Re: Tesla
To je zajímavý tvrzení zrovna pod tímhle článkem:) Máš nějaký zdroj informace?
K závadě - mění to dost, protože ta konkretní Tesla brzdila (jestli je myšlenka správná a šlo jen o posilovač), jen bylo potřeba vyvinout větší sílu. Princip brzd Tesly a běžného auta je naprosto stejný.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 13:11
Re: Tesla
Ano, psal jsem to tam. Stejne jako tady jsem napsal, ze jsem na miste nebyl. Tam jsem dokonce citoval celou vetu sveho kamarada, ze ktere jasne vyplyva, ze mu auto nebrzdilo a mel problemy zastavit. Tohle mel na displeji https://ctrlv.cz/YrCy a podle mych doplnujicich otazek mel velke problemy zastavit auto jen mechanickymi brzdami.

Vysvetleni jsem nedostal - jen dalsi domnenky. Na vsechny otazku jsem odpovedel podle toho, co jsem vedel, dokonce jsem se kamarada doptal na podrobnosti.
Jestli jsem neco prehledl, klidne to sem napis.

Pisu to sem proto, ze mi neprijde normalni aby auto melo problemy zastavit. Bez ohledu na vyrobce. Nejsem zadny Tesla hater a nepsal bych neco o cem jsem se docetl na Internetu. Ale tohle se stalo dobremu kamaradovi, kteremu 100% verim (a taky vim, ze se vyzna jak v autech tak v technologich).
28. 8. 2020 13:21
Re: Tesla
S autem se podle výpisu evidentně něco stalo. Ale není důvod, aby nefungovala brzda na mechanickém principu.
Co to znamená : "měl velke problemy zastavit auto jen mechanickymi brzdami"? Brzdilo to špatně, nebrzdilo vůbec?

Podle popisu bych to tipoval na to co se stane se spalovákem když za jízdy chcípne - vypadne posilovač a brzdy jdou pak pro neznalého člověka jinak a člověk může panikařit.

To co nechápu, že tohle stále šíříš i když vlastně nevíš co se stalo. Co servis? Co diagnostikoval? Měnilo se něco? Opakovala se závada? To jsi se o to dál nezajímal, ale věnuješ energii šíření závady?
PS: je naprosto normální, že po nějaké události (zvláště nějak nebezpečné) to člověk vnímá jinak než se to skutečně stalo.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 13:29
Re: Tesla
Hele my se nedomluvime. Napsal jsi, ze jsem neodpovedel na otazky, ale nenapises na jake. Servis Tesly to pry zkoumal 20 minut (vzdalene, nebyli fyzicky u auta) a pak ho prohlasili za normalne zpusobile k jizde.

Kamarad to popsal slovy "Tesla nas malem zabila. Kdyby se to stalo na normalni silnici a ne na prijezdove ceste k domu, jsme nejspis vsichni mrtvi" (byl v aute s celou rodinou).

Za me tu diskusi koncim, vic o tom stejne nevim.
28. 8. 2020 13:40
Re: Tesla
Právě to mě štve, že o tom víc nevíš, ale píšeš to všude jako jasnou zprávu jak Tesla nebrzdí.
On pak nenavštívil servis? Už to je divný...
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 13:48
Re: Tesla
To nema smysl, kdyz ani nedokazes spravne cist. Nepisu "Tesla nebrzdi". Pisu "mam kamarada, kteremu Tesla nebrzdila" - to je trochu rozdil, nemyslis?

"On pak nenavštívil servis? Už to je divný..." - To usuzujes z ceho? Stalo se mu to cca pred deseti dny a cely tento tyden je na dovolene, takze jsem s nim nemluvil.
28. 8. 2020 13:52
Re: Tesla
Tak jeho Tesla podle jeho tvrzení nebrzdila, nemám problém uznat špatnou formulaci.
Budu rád když napíšeš víc informací po servisu.
Avatar - lyon667
28. 8. 2020 09:37
Re: Tesla
Já řídil model X někdy z prvních let výroby a nebyl jsem si jist, zda se víc smát, anebo brečet. Říká se něco o darovaném koni, ale tohle nechceš ani zadarmo.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 09:47
Re: Tesla
takže něco takového, co bylo dané níže v odkazu?
28. 8. 2020 06:45
Re: Tesla
Tohle je přece běžné všude.
Avatar - SKAY
27. 8. 2020 21:05
Re: Tesla
Ja kdysi v tesle jel S z kraje výroby a přišlo mi to Ok jízda pohoda ,dynamika promě zdrcujicí .
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2020 21:48
otazka
Sli byste do ojeté Tesly s najezdem kolem 50tis km?
Rozbalit vlákno
14
27. 8. 2020 22:44
Re: otazka
https://www.youtube.com/watch?…
Přeskočit do cca 5 minuty, začátek je chvalozpěv Tesly.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 07:26
Re: otazka
Tak tam řekl, co se obecně ví. Interiér dost vrže, kvalita zpracování, hlavně při náběhu výroby, je tristní a dojem z kvality materiálů neodpovídá autu za tuhle cenu. Co pro mne jako IT není překvapující, že časem se infotainment zpomaluje. Kdo má starší notebook doma, moc dobře ví, že už po cca 2 letech se zpomaluje a jen se to zhoršuje. Zplsobují to 2 věci, neustálé aktualizace a tím pádem vyšší nároky a přirozená degradace procesorů.
Avatar - xxc
28. 8. 2020 07:48
Re: otazka
Procesor len tak po 2 rokoch nezdegraduje :-) Skor sa to spomaluje planovane, aby clovek zacal uvazovat o novom aute.
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 07:51
Re: otazka
procesory v NTB ano, jsou prostě tak konstruované. Ve stolním PC je tomu jinak.
Ono i horší tepelný management tomu moc nepřidá.
Pokud jsi z IT a zabýváš se HW, tak s tím musíš mít zkušenosti.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 08:25
Re: otazka
"prirozena degradace procesoru" ? Co to je? Jesli pises o tom bajnem zpomalovani, o kterem se povida mezi temi "udrzbari" PC co musi kazdeho pul roku prepastovat procesor, tak mozna. Realne nic takoveho v meritelne mire neexistuje.
Avatar - Stejsn
28. 8. 2020 09:13
Re: otazka
Amiga z roku 1987 a Commodore 64 z roku 1982 mi běhají stále stejně rychle, jako když byly nové. "Přirozená degradace procesoru" - to je teda fakt gól :)
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 09:38
Re: otazka
No a určitě byly vyrobeny stejnou technologíí jako dnešní procesory, že? Tohle mne vždy pobaví na pohovoru s uchazečem:
"jednou jsem nainstaloval windows, tak můžu dělat IT technika". Tohle je úplně stejné, mám doma 30 let starý počítač, tak přesně vím jak fungují vnitřní komponenty. A jen tak mimochodem, jak víš, že je stále stejně rychlý?
Když použiješ jekl, nebo 1mm plech, co ti dřív prorezne?
První výpočtové počítače z WW2 by taky určitě ještě fungovaly stejně rychle jako kdysi.
28. 8. 2020 09:59
Re: otazka
Záleží na tom, jak bude ten jekl tlustý :D To je tak, když jde IT do strojařiny :-!
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 10:04
Re: otazka
no nechtěl jsem vypisovat všechny běžně používané rozměry, ale ano, máš pravdu, když bude 1mm, bude to stejné.
Použití jeklu musí znamenat být strojař? Doma na zahradě/v garáži si s tím nikdo nemůže nic udělat sám?
28. 8. 2020 10:10
Re: otazka
Může, úplně stejně jako člověk, co jednou nainstaloval Windows, může dělat IT :D
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 10:17
Re: otazka
jo pravda, a pak to tak dopadá. Já vím. :D
Avatar - Mikesus
28. 8. 2020 09:37
Re: otazka
Prepastovani cpu pul roku je nesmysl, pokud se s nim nehybe. To slysim prvne :D
Je to, dle meho, zpusobeno šetřením materiálu a přesného modelovaného výpočtu životnosti. Měřitelné to softwarově je a mám vyzkoušeno, rychlosti výpočtů se dají snadno nasimulovat a v extrémním případě byl propad i o 50%. To ale samozřejmě nejspíš už byl vadný procesor, resp. jedno z jeho jader. u NTB je to po druhém roce, z mých zkušeností, cca 10-15% pokles. Hardwarově, tedy s měřákem v ruce jsem neměřil, to mně nebaví.
28. 8. 2020 10:54
Re: otazka
Notebook na ktorom pracujem má už 5 rokov a kompilácia trvá stále cca rovnako. Zo stopkami som to nemeral, ale je to +/- minúta, teda pár percent. OS už je preinštalovaný, ale HW sa nemenil.
Okrem toho, čipy pre NB a stolné počítače sú z toho istého wafer-u. Až po osvietení sa podľa parametrov triedia. Ak kremík neprehraješ, tak aj CPU vyrobené 14nm procesom môže fungovať roky bez zmeny fyzických vlastností. Ak merateľne klesá výkon, tak je problém bude tepelný manažment(CPU pracuje pri vyššej teplote a drží sa na nižších taktoch). Ešte by som si vedel predstaviť, že v napájacej časti odchádzajú kondenzátory, čo ovplyvňuje stabilitu napätia, ale to skôr vedie k nestabilite ako k spomaleniu. No a vylúčiť sa nedá ani úmysel výrobcu, kde sa s vekom znižuje povolený takt turba procesoru.
28. 8. 2020 13:48
Re: otazka
Bude to skôr neschopnosťou notebooku procesor uchladiť. Prach zníži efektivitu prenosu tepla a teplotný management zníži takt procesora pri záťaži.