Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

James May popsal, co ho štve na jeho Tesle. Zatím našel šest problémů

Jan Zajíc
Diskuze (43)

Loni v listopadu James May svým fanouškům prozradil, že si koupil elektrickou Teslu Model S a vodíkovou Toyotu Mirai. Teď slavný moderátor přichází s videem, v němž ukazuje, co mu zatím vadí na Tesle. Toyota jistě bude brzy následovat.

May na úvod přiznává, že se do svého Modelu S v provedení 100D zamiloval, přestože není zaslepeným příznivcem Tesly, ani elektomobility celkově. Vidí totiž nedostatky spojené s dobíjením a infrastrukturou.

A pak už se pouští do výčtu šesti věcí, které mu u Modelu S vadí. Ta první je spíš úsměvná, navíc za ní může spíš James než auto. Angličanovi totiž vadí, že je jeho elektromobil špinavý. Což je prý nepřijatelné.

Na druhém místě najdeme zapuštěné kliky, které se z dveří nevysunou automaticky poté, co se James s klíčem v kapse k vozu přiblíží. Klika vyjede, až když se jí May dotkne prstem. "Nemyslím, že to tak je v pořádku," myslí si.

A následně se pouští do představovaní dalšího problému, k němuž dochází, když z nastartovaného auta musí vylézt, aby například otevřel vrata před domem. Tahle činnost obvykle zabere jen nějakých třicet čtyřicet sekundy, přesto po opětovném usednutí za volant May zjistí, že se Tesla automaticky vypnula. Takže jí musí znovu "nahodit".

Zajímavé však je, že potíže s automatickým vypínáním a schovanými klikami se podle komentářů pod videem dají snadno vyřešit v nastavení vozu.

Čtvrtou položkou na seznamu je vřeštící kufr. Tesla má samozřejmě elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru, jeho zavírání ovšem doprovází hlasité zvukové upozornění.

Mayovi tento bezpečnostní prvek vadí hlavně tehdy, když odjíždí ze své chalupy. Často ji totiž po víkendu opouští až v pondělí velice brzy ráno, vstává prý dokonce kvůli tomu i v půl páté.

Elektrické auto je obecně ideální pro brzké ranní odjezdy, je totiž velice tiché, takže nikoho neobtěžuje, ani nebudí. Jenže když James uloží věci do kufru a zavře ho, ozve se právě hlučné pípání. A ticho je fuč.

Na pátém místě May zmiňuje font nápisů Model S a 100D na víku kufru. Nelíbí se mu jejich zastaralá grafika, která mu připomíná takzvané spaghetti westerny.

A konečně jako poslední nehezkou věc moderátor uvádí zvláštní zvuk, který se občas ozývá z okolí zadní zavěšení a zní, jako by byla lehce opotřebovaná hnací hřídel. Stejný zvuk prý slyšel ve všech Modelech S, které dosud řídil. Bylo jich už šest.

Na závěr pak James upozorňuje, že kromě zmíněných šesti záležitostí, které mu na Tesle vadí, existuje také 2837 věcí, které na ní miluje...

Jan Zajíc
Diskuze (43)

Doporučujeme

28. 8. 2020 13:55
Re: Tesla
To je zajímavý tvrzení zrovna pod tímhle článkem:) Máš nějaký zdroj informace?
K závadě - mění to dost, protože ta konkretní Tesla brzdila (jestli je myšlenka správná a šlo jen o posilovač), jen bylo potřeba vyvinout větší sílu. Princip brzd Tesly a běžného auta je naprosto stejný.
28. 8. 2020 13:52
Re: Tesla
Tak jeho Tesla podle jeho tvrzení nebrzdila, nemám problém uznat špatnou formulaci.
Budu rád když napíšeš víc informací po servisu.
28. 8. 2020 13:48
Re: otazka
Bude to skôr neschopnosťou notebooku procesor uchladiť. Prach zníži efektivitu prenosu tepla a teplotný management zníži takt procesora pri záťaži.
Avatar - JirkaVejrazka
28. 8. 2020 13:48
Re: Tesla
To nema smysl, kdyz ani nedokazes spravne cist. Nepisu "Tesla nebrzdi". Pisu "mam kamarada, kteremu Tesla nebrzdila" - to je trochu rozdil, nemyslis?

"On pak nenavštívil servis? Už to je divný..." - To usuzujes z ceho? Stalo se mu to cca pred deseti dny a cely tento tyden je na dovolene, takze jsem s nim nemluvil.
Avatar - _Karel_
28. 8. 2020 13:44
Re: Tesla
Nejpravděpodobněji jí vypadl posilovač. No a? Mění to něco na věci? Prostě se u Tesly podobné věci stávají příliš často. Všechno v autě je závislý na elektronice a ta evidentně stojí za ho.no, zřejmě stejně jako vše ostatní mimo pohon.