Novinky
Třílitr benzín, baterka, 2 tuny těžký gazík. Spotřeba papírová menší než Fabia s litrem, fakt si někdo myslí že je to správně a má to pro přírodu přínos?
Z hlediska nastavení testovacích norem tomu tak je. Důležitá a zajímavá spotřeba je ta testovací, jsem upřímně překvapen.
Takže když jíš po tmě, tak držíš oficiální dietu.
Tak je nastavena norma, platí pro všechny a dokud pohlaváři v EU nezmění přístup, budeme sledovat mraky dvoulitrových SUV s hmotností 3t. 😉
Tohle je ale výhodný přístup pro ně, je potřeba inovovat, roztočit kola ekonomiky a pod záštitou EKO na to lidi slyší 😊 Velká auta s nálepkou EKO frčí 😊
Nic nefrčí, norma je nastavena tak, že automotiv padá i bez korony. Stačí jezdit na benzín, naftu, případně ve městě hybrid ala Toyota. Pak zbydou miliardy na skutečnou ekologii.
Už jsem to tu psal asi 2x. Celý Automotive je živen z toho, že se prodává více a více, je na to navázán vývoj a výroba a jelikož už spalovací auta má každý, je potřeba lidem vnutit něco jiného, nového, dnes je elektronika i v toaletní míse, tak ji narveme do aut. Soustavně lidi, kteří žijí v blahobytu (vyspělý svět +/-) začíná přemýšlet nad udržitelností a ekologií (což je víceméně správně) a když je jim vysvětleno, že elektroautem spasí svět, koupí si ho, má to své výhody, někde ekonomické (dobíjení "zadarmo" a parkování), jinde envromentální a je to nové, moderní. Velká auta se pak prodávají s větší přidanou hodnotou pro výrobce (typicky SUV od platformy klasického auta je vždy dražší, přitom není výrobně o tolik dražší). Pro lobbisty - automobilky je to nový trh, nové možnosti, noví zákazníci, pro politiky zase směr, kterým hýbat s masou voličů... nebo si vážně někdo z vás myslí, že o tom, že se budou snižovat emise a vyrábět elektroauta rozhoduje nějaký škodolibý úředník v Bruselu a diktuje velkým nadnárodním korporátům, co mají dělat? 😁 😁 😁
Nejak podobne to vidim aj ja, treba do toho zaratat este omnoho sofistikovanejsiu a presnejsiu planovanu zivotnost. Auta co jazdili az kym nezhnili su minulost... kto to zaplati ? Zakaznik predsa.
To vnucování něčeho jiného, působí spíš likvidačně se zájmem o omezení osobní individuální přepravy.
Ono to neni o autech, momentalni rouskova manie uz jen speje k tomu, ze budeme muset mit oholeny hlavy, nebo chodit v rybarskych holinach.
Evropska civilizace blbne obecne. Ta demokracie proste neni uplne stastne zrizeni. Schopny, neschopny a vseho schopny maji stejnou vahu hlasu a tak to dopada jak to dopada.
Osobne vidim PHEV jako ulitbu z emisnich norem s vyhnutim se elektromobilu. Kazdy fosilnik by mel byt rad, ze tu ta alternativa je, nebo snad touzite po oturbenych trihrnkach, takovy socialismus, kdy vsichni brali stejne a meli stejny auta?
Evropska civilizace blbne obecne. Ta demokracie proste neni uplne stastne zrizeni. Schopny, neschopny a vseho schopny maji stejnou vahu hlasu a tak to dopada jak to dopada.
Osobne vidim PHEV jako ulitbu z emisnich norem s vyhnutim se elektromobilu. Kazdy fosilnik by mel byt rad, ze tu ta alternativa je, nebo snad touzite po oturbenych trihrnkach, takovy socialismus, kdy vsichni brali stejne a meli stejny auta?
Rouskova manie... pobavi ako individua z ´´vychodu´´ maju vsetko za maniu liberalov a ich obmedzene myslenie nedokaze pochopit, jednoduchu vec - virus. Nedostatok iQ a vzdelania je cesta naspat na stromy ...
Kde beres jistotu ze zrovna tvoje IQ nevede na strom. Fakt si myslis ze hadr na hube zachrani svet? A copak nemci, to je taky vychod evropy?
https😐/www.irozhlas.cz/…e_2008291406_ako
Covid je jeden z mnoha koronaviru. Je tu jako ty ostatni a bude s nami porad. Cely zivot budes chodit s rouskou?
https😐/www.wikiskripta.eu/w/Koronaviry
Bych blil z tehle poseroutku
https😐/www.irozhlas.cz/…e_2008291406_ako
Covid je jeden z mnoha koronaviru. Je tu jako ty ostatni a bude s nami porad. Cely zivot budes chodit s rouskou?
https😐/www.wikiskripta.eu/w/Koronaviry
Bych blil z tehle poseroutku
Je to jednoduche, bud ho zastavi vakcina, alebo tu bude s nami aj jeho mutacie. Dovtedy budu rúška... O svojom iQ som nepisal, takymito prispevkami si koledujes😒br />
´´momentalni rouskova manie uz jen speje k tomu, ze budeme muset mit oholeny hlavy, nebo chodit v rybarskych holinach.´´
´´momentalni rouskova manie uz jen speje k tomu, ze budeme muset mit oholeny hlavy, nebo chodit v rybarskych holinach.´´
Já ti nevím, ale v Německu si musel mít roušku uvnitř v obchodech i v létě a nikdo to tam moc nebojkotoval, co jsem viděl. Ale rouškou to není, je to hygienou lidí, kdyby nebyly lidi prasata, tak se to šíří méně.
Šířilo by se to úplně stejně, protože největší přenos je kapénkovou cestou, a s tou si hygiena moc neporadí.
Na druhou stranu, panika kvůli sice rozšířenému, ale celkem neškodnému viru, to už je za hranou.
Na druhou stranu, panika kvůli sice rozšířenému, ale celkem neškodnému viru, to už je za hranou.
Dnesni vladnouci garnitura ma tu vyhodu, ze dnesni aktivni generace je velmi prizpusobiva a disciplinovana. Kdyby tomu tak bylo pred listopadem 89, tak by tu mozna bolsevik vladl dodnes, protoze bysme tu realitu prijali tak jako vy dneska. Prikladem je i srandovni zrzek, ktery od protestu ve jmenu pandemie ktera nebyla upustil. Bud ho nekdo klepl pres prsty, nebo se z ty nemoci co tu nebyla. taky podelal.
Podle statistiky u nas je na praze vychod asi 35 nemocnych na 100000 obyvatel, to je fakt pandemie?
Ja zapomnel, rousky zachranila tisice zivotu, desetitisice, miliony, blekota to rikal a ten s mekotou a blabolilem ma vzdycky pravdu
Podle statistiky u nas je na praze vychod asi 35 nemocnych na 100000 obyvatel, to je fakt pandemie?
Ja zapomnel, rousky zachranila tisice zivotu, desetitisice, miliony, blekota to rikal a ten s mekotou a blabolilem ma vzdycky pravdu
Je třeba rozlišovat ČR a jiné státy. U nás rozhodně není pandemie ani epidemie. Navíc nedávno při 5000 nemocných leželo v nemocnicích cca 100 lidí. Zřejmě kvůli komunistickýmu očkování nám covid nedělá moc velký problém. S tím, co dnes víme, by zastavení ekonomiky jako na jaře bylo trestuhodné.
Ale jinde ve světě je to úplně jinak.
Ale jinde ve světě je to úplně jinak.
Toto je ovsem stav kedy sa priorita rychlo rozdelila pre najrizikovejsie skupiny, nebyt toho tak su tie cisla tj. mortalita + pripady s tazkym priebehom omnoho horsie.
Taliani aj Spanieli boli dost dobrym prikladom, aj britsky premier opustil chytro myslienku masoveho ´´promoreni´´ po tom ako zistil, ze by ich to stalo tak 250 000 umrti seniorov.
Taliani aj Spanieli boli dost dobrym prikladom, aj britsky premier opustil chytro myslienku masoveho ´´promoreni´´ po tom ako zistil, ze by ich to stalo tak 250 000 umrti seniorov.
Vsecko to jsou dohady, upravene statistiky kobrazu svemu. Stojime tady proti hrstce svetovych vladcu, ktery rozhoduji o nas vsech a aktivne se na tom spolu domlouvaji. Treba prave ted. Poslouchat musime, ale stekat za ne tedy urcite nebudu.
To ockovani, to je dobrej vtip, mas pro to nejaky relevantni podklad? A o jake ockovani se jedna?
To ockovani, to je dobrej vtip, mas pro to nejaky relevantni podklad? A o jake ockovani se jedna?
Není to žádnej vtip. Nějaký doktoři odhadují, že to je důvod, proč východní evropa nemá tak těžké průběhy a mortalitu, proč jsme odolnější. Mluvím o proočkovanosti celé populace z dob komančů.
JJ, psalo se o studii, že všechny země, kde bylo povinné očkování ( teď nevím co přesně to bylo ) mají o desítky procent méně těžkých onemocnění.
To je blabol dnesni lekarske pavedy bez jakehokoliv opodstatneni. Tech duvodu ti muzu najit mraky a nejsem doktor.
Mimochodem prave vystaveni virum a bakteriim muze byt za zvysenou odolnosti, ty rousky v tom kontextu pusobi uplne kontraproduktivne. Treba i v obrane proti nekterym druhum rakovin, ktere maji taky virovy puvod. Nedostanes respiracni nemoc, ale ztratis odolnost proti spouste jnych. Diky nechci
Mimochodem prave vystaveni virum a bakteriim muze byt za zvysenou odolnosti, ty rousky v tom kontextu pusobi uplne kontraproduktivne. Treba i v obrane proti nekterym druhum rakovin, ktere maji taky virovy puvod. Nedostanes respiracni nemoc, ale ztratis odolnost proti spouste jnych. Diky nechci
Jj, nejsem doktor, ale vím, že je to blábol.
S některýma lidma nemá vůbec smysl debatovat.
S některýma lidma nemá vůbec smysl debatovat.
Udelat ze sebe odbornika na cokoliv je hrozne jednoduchy. Treba i doktora. naucis se par formulek a udelas si diplom, Na nekteryxch skolach to jde hodne rychle. Rychleji nez obvykle.
Taky jsem "e😜ert" ve svem oboru, publikoval jsem na netu, v casopisech, napsal jsem toho mraky asi 600 nebo 700 textu, a pak to cely za par mega prodal. Dodneska si spousta lidi mysli jak tomu rozumim, ale ve skutecnosti......A takovych e😜ertu mas dneska plnej internet, neboli jak jsem zacal publikovat, prestal jsem to kupovat a cist, protoze sem vedel, ze ostatni clanky pisou stejny blbci jako jsem ja 😄
Ale uz je to zaplaceny a promlceny ciaoooo
Taky jsem "e😜ert" ve svem oboru, publikoval jsem na netu, v casopisech, napsal jsem toho mraky asi 600 nebo 700 textu, a pak to cely za par mega prodal. Dodneska si spousta lidi mysli jak tomu rozumim, ale ve skutecnosti......A takovych e😜ertu mas dneska plnej internet, neboli jak jsem zacal publikovat, prestal jsem to kupovat a cist, protoze sem vedel, ze ostatni clanky pisou stejny blbci jako jsem ja 😄
Ale uz je to zaplaceny a promlceny ciaoooo
Tento tvoj text by mal visiet na kazdej univerzite a vyskumnom pracovisku. Vystiznejsie si to nemohol napisat. :yes: Je hrozne kolko akademikov su uplni tupci. Ale zasa netreba si robit iluzie ani o inych oblastiach. Bohuzial dnes plati premisa, ze dobry je ten, kto to o sebe tvrdi. A cim to hlasnejsie kricis, tym si lepsi.
Demokracie není ideální, ale pořád je to to nejlepší možné řešení, na které jsme jako civilizace přišli... tedy pro nás jako občany, né pro ty, kdo sedí v čele samozřejmě, tam je nejlepší diktatura 😁
Kdyz je to ideal, tak si nestezuj na babise. Za tvoje penize si nakoupi volice a tim si zajistil prisun penez pro sve firmy a tepla mistecka pro sve poskoky. Jestli je tohle nejlepsi reseni, tak nevim
On si za moje peníze nakoupil voliče, ale také si naprosto v rozporu s naším demokratickým systémem přizpůsobil vše k tomu, že z toho vyjde jako beztrestný a to už dobře není. Výhodou demokracie je, že si mohu alespoň stěžovat....
Poraď, co myslíš, že je lepší, než stávající systém demokracie ?
Poraď, co myslíš, že je lepší, než stávající systém demokracie ?
Je toho i víc, témata jako závislost na ropě, ekonomika nákupu ropy, navázání ele aut na OZE, stav ovzduší v aglomeracích atd.
Ano, napsal jsem to zkráceně, je toho hodně, hodně věcí je založených na pravdě, ale omezovat plošně všechny moderní spalováky v už tak omezné Evropě má smysl jako kapka v moři. Smysl to má jen lokálně, celoEvropsky v takové míře ne... ale na druhou stranu, je to výhodný obchod.
A co závislost na zmením plynu?
Není úplně jedno zda budeme závislí na ropě na rusku nebo na plynu na rusku?
A bez plynu chcete topit čím, když chcete vypnou uhelky? A jádro nestavět?
Větrníky a fotovoltaikou těžko, v některých státech EU moc nefouká a v zimě zas nesvítí, blbý co 😄 😄 😄
Poručíte větru a dešti?
To už tu jednou bylo 😄 😄 😄
Není úplně jedno zda budeme závislí na ropě na rusku nebo na plynu na rusku?
A bez plynu chcete topit čím, když chcete vypnou uhelky? A jádro nestavět?
Větrníky a fotovoltaikou těžko, v některých státech EU moc nefouká a v zimě zas nesvítí, blbý co 😄 😄 😄
Poručíte větru a dešti?
To už tu jednou bylo 😄 😄 😄
Nechci stále opakovat stejné diskuze ještě více s tím, že to k autům uplně nepatří.
Dvě auto témata -1) mít palivo z importované ropy a nebo z vlastní střechy je ekonomický rozdíl.
- 2) když vidím termíny a stav na D1 tak o tom, že by se u nás postavila JE dost pochybuju.
Dvě auto témata -1) mít palivo z importované ropy a nebo z vlastní střechy je ekonomický rozdíl.
- 2) když vidím termíny a stav na D1 tak o tom, že by se u nás postavila JE dost pochybuju.
Roasatom je to v cizině schopný postavit do 10 let s prstem v nosem 😄 Jaké si kdo vyjedná podmínky, takové má.
Korejci myslím že toho asi budou schopní taky, a nechat si to stavět od kohokoliv jiného než je rusko a korea je nesmysl, protože jsou sto let za opicema ohledně JE, vč američanů 😄
Korejci myslím že toho asi budou schopní taky, a nechat si to stavět od kohokoliv jiného než je rusko a korea je nesmysl, protože jsou sto let za opicema ohledně JE, vč američanů 😄
Spolupracovat na něčem takovém se zemí kde se ani nevyšetřuje otrava politika + nutnost otevřít takové zemi svou tajnou službu. Super nabídka.)
Je dost zemí co spolupracuje a sou v pohodě vč Číny. Asi si umí uhlídat svoje zájmy.
A spousty dalších zemí má zájem o ty plovoucí JE ala Akademik Lomonosov.
A klasiky?
Tuto technologii se rozhodly využít například Finsko, Maďarsko, Čína, Bangladéš, Bělorusko, Turecko a další. Portfolio zahraničních projektů společnosti Rosatom v současnosti zahrnuje 36 bloků v různých fázích realizace ve 12 zemích světa.
https😐/atominfo.cz/…zavazeni-paliva/
A spousty dalších zemí má zájem o ty plovoucí JE ala Akademik Lomonosov.
A klasiky?
Tuto technologii se rozhodly využít například Finsko, Maďarsko, Čína, Bangladéš, Bělorusko, Turecko a další. Portfolio zahraničních projektů společnosti Rosatom v současnosti zahrnuje 36 bloků v různých fázích realizace ve 12 zemích světa.
https😐/atominfo.cz/…zavazeni-paliva/
Q7 55tfsie mi jezdilo trasy 150-200km kolem 10 (nabita elektrina prepoctena na koruny a nasledne na cenu benzinu) s v6 naftou bych jezdil stejne. 45e je uspornejsi a to docela dost
a kdyžtak prosím jak...že celkový výkon je vyšší, než součet maximálních výkonů obou motorů?
350+100=457? ...Odstavec "elektrifikovaný silák"
Mára rulez?
350+100=457? ...Odstavec "elektrifikovaný silák"
Mára rulez?
V oficiálním prospektu je to : 355k z V6 + 102k z Elektromotoru
Tak proč ten blb tady píše tyhle srance?
Jasně, jak pořád opakují, když plkají kraviny - nemusíš to číst.😊
A navíc-málokdy (spíš nikdy) je součet max. výkonů i nejvyšším výkonem soustavy.
Jasně, jak pořád opakují, když plkají kraviny - nemusíš to číst.😊
A navíc-málokdy (spíš nikdy) je součet max. výkonů i nejvyšším výkonem soustavy.
No, to je mi taky podezdřelé, leda že by výkon elektromotoru byl vyšší a toto byl čistě rozklad součtu benzin + EL v soustavě... nevím.
To zase ne že nikdy... "fyzikálně možný" to je, jde jen o to, jak jsou ty motory spárovaný. Nižší kombinovaný výkon je tehdy, pokud se díky zpřevodování nejsou ty motory schopný potkat ve svém maximu... tj. třeba elektromotor není schopen dodat maximální výkon do soustavy při otáčkách nejvyššího výkonu spalováku.
Pokud tam jsou nějaký ztráty, tak ty už se nepočítají, maximální výkon se udává standardně na motoru a ne na kolech.
Pokud tam jsou nějaký ztráty, tak ty už se nepočítají, maximální výkon se udává standardně na motoru a ne na kolech.
Píšou to i jinde.
Nevím jaká je aktuální slevová úroveň u Fordu, ale s tou cenou bych už koukal po GLE 450 4MATIC...
Se stejnou výbavou zaplatíš víc a bude ti chybět asi 20cm na délku 😉 Jestli dát obecně za mainstream nehledě na real value 2M je pak každého věc.
Tohle auto ale není mainstream. Minimálně technika je jednoznačně prémiová.
Je to hodně peněz, ale v rámci cen naftových Santa Fe a Kodiaqů je cena přiměřená.
Je to hodně peněz, ale v rámci cen naftových Santa Fe a Kodiaqů je cena přiměřená.
Není to prémiovka, ale za ty prachy už se kupují jiná auta. Nebo jinak. Zákazník co chce utratit přes 2M za SUV už se nebude koukat po Fordu...
Tady je to spíše o tom, za kolik bude reálně k sehnání, stejně tady brečíme nad Kodiaqy a Superby za 1,5M či nad Oktávkou za 1.2M a jezdí jich docela dost.
Kodiaqy nechme - i Touareg je dražší, a to je z D3 nejlevnější. Nevím o nikom, kdo by za 2m prodával sestivalcovych 450k se spotřebou do 10l, se čtyřkolkou řešenou diferenciály a s velkou výbavou. Rád se nechám poučit.
No za 2M je elektrická X5, nebo X54.0d, byť s nižším výkone, ale dynamicky srovnatelné, možná trochu rychlejší (0-100 za 5,5s), dál jsem nehledal. Chápu, že tam, kde začíná BMW cenou, tam bude E😜lorer mít náskok ve výbavě, ale že někdo zvolí "základní X5" před E😜lorerem je asi stejné, jako že někdo koupí Superb LaK (nebo Mondeo Vignale ať jsme u Fordu) a druhý třeba 3er.
A technicky, Touareg není D3 😁 Ale vím, jak to myslíš.. 😊
A technicky, Touareg není D3 😁 Ale vím, jak to myslíš.. 😊
Jo Karle vidím to úplně stejně 😄 Měl jsem spíš na mysli znak na kapotě a ten pocit co si člověk za 2M koupí, pro některé to je často víc než cokoliv jiného...
Právě jezdím v předchozí generaci - náhradní vozidlo. Je to překvapivě dobrý auto. Klasický prostorný a solidní Američan. Vůz je docela velký - připadá mi pro rodinu ještě lepší než třeba BMW X5. Má i nějaký motor a správné palivo - pro nás, co nejsme na naftu, je to parádní volba. Akorát teda v Česku tahle cenovka s Fordem asi nepůjde... Když uvážíte, že v Americe tohle auto začíná od 32 tisíc dolarů a nejdražší model ST je za 54 000 babek (1.2m Kč), tak je to prostě jiný kafe a pak to auto dává absolutně smysl. I když připočtete malou daň a poplatek za přistavení... Ale tím e😜ortem do Evropy se mu udělal na ceně nějaký výrůstek, což je pak špatný...
nejsme na naftu, protože žijeme v zemi, kde snad ani není a benzín stojí pět korun...
No jo, ale já jsem neměl naftu rád ani předtím. V životě jsem delší dobu řídil jen jedno naftový auto, ale jinak mám životopis čistě benzínovej... 😄
Nafta je taková evropská mánie, ale i tam už oslabuje, jak pozoruju. Jinak když máte opravdovou volnost, tak se prostě rozhodnete spíš pro benzín... Je to jiný... A zrovna i tak ta opravdová špička, ta je benzínová - a asi vědí, co dělaj. Až začnou montovat diesely do Ferrari a Rolls-Royce, tak o tý naftě možná zapřemýšlím, že třeba není tak špatná... Počkám si na ten den. 😄 Ale skoro bych řek, že už nepřijde.
Nafta je taková evropská mánie, ale i tam už oslabuje, jak pozoruju. Jinak když máte opravdovou volnost, tak se prostě rozhodnete spíš pro benzín... Je to jiný... A zrovna i tak ta opravdová špička, ta je benzínová - a asi vědí, co dělaj. Až začnou montovat diesely do Ferrari a Rolls-Royce, tak o tý naftě možná zapřemýšlím, že třeba není tak špatná... Počkám si na ten den. 😄 Ale skoro bych řek, že už nepřijde.
Bentley to stihl... 😒]
Ale vážně - do auta této velikosti je pro normální daily use rozhodně lepší nafta.
Ale vážně - do auta této velikosti je pro normální daily use rozhodně lepší nafta.
Lepsi jak podelany suv BMW X 5,6,7, 14,15 co stoji na kazdym rohu a jezdi v tom blondyny a nebo okurky z fitka s potetovanym krkem. Od Fordu trochu oziveni a vedle Mustanga by se mu to doma líbilo 😁
nemá co nabídnout. Prodeje dál a dál padají. Ostatní, i Ford E😜edition se i přes koronu drží pěkně.
Když si prohlídnete nabídku ostatních výrobců, tak tam mají opravdu povedené modely.
Lincoln Navigator Hybrid tam stojí v přepočtu 1,5 - 1,94 mil. Kč. Not bad s 494hp výkonem.
A to už je ve všech ohledech trochu jinej lvl.
Tohle mohlo být pohodlné a komfortní SUV. Místo toho je tu utilitární vnitřek jak z pick-upu F-150, a to bohužel i co se týče pohodlí sezení. Krátké sedáky, v zadu moc místa není, kolena nahoře.
Jistě, blázen do amerických Fordů a SUV by do něj šel. Ale ten odporný interiér a sedadla, která navíc mají nesmyslně malé rozměry, no nevim. Dynamika na výkon hrozná, hmotnost obrovská.
V Evropě to má jednodušší, ale cena ho dost sráží.
Konkurenti: hlavně Q7 55 TFSI e a BMW X5 45e - oba s 5 sedadly.
Jinak především Volvo XC-90 T8, Lexus RX 450 L a Range Rover P400e.
Vynikají hlavně velmi dobrou bezpečností, což u Fordu je slabší stránka, no a potom tím vnitřkem celkově.
Ale chápu, z Ameriky přišlo, konečně velké SUV s šestiválcem. Naposledy to byl Dodge Journey, Fiat Freemont 3.6. Bohužel proti nim nic moc navíc nanabízí.
Strýc měl i 6válcové MPV Citroeny a Lancie LPG. Teď má SantaFe V6 a Freemonta 3.6 na LPG a je celkem spokojený. Vysněného má Dodge Durango 5.7...
Když si prohlídnete nabídku ostatních výrobců, tak tam mají opravdu povedené modely.
Lincoln Navigator Hybrid tam stojí v přepočtu 1,5 - 1,94 mil. Kč. Not bad s 494hp výkonem.
A to už je ve všech ohledech trochu jinej lvl.
Tohle mohlo být pohodlné a komfortní SUV. Místo toho je tu utilitární vnitřek jak z pick-upu F-150, a to bohužel i co se týče pohodlí sezení. Krátké sedáky, v zadu moc místa není, kolena nahoře.
Jistě, blázen do amerických Fordů a SUV by do něj šel. Ale ten odporný interiér a sedadla, která navíc mají nesmyslně malé rozměry, no nevim. Dynamika na výkon hrozná, hmotnost obrovská.
V Evropě to má jednodušší, ale cena ho dost sráží.
Konkurenti: hlavně Q7 55 TFSI e a BMW X5 45e - oba s 5 sedadly.
Jinak především Volvo XC-90 T8, Lexus RX 450 L a Range Rover P400e.
Vynikají hlavně velmi dobrou bezpečností, což u Fordu je slabší stránka, no a potom tím vnitřkem celkově.
Ale chápu, z Ameriky přišlo, konečně velké SUV s šestiválcem. Naposledy to byl Dodge Journey, Fiat Freemont 3.6. Bohužel proti nim nic moc navíc nanabízí.
Strýc měl i 6válcové MPV Citroeny a Lancie LPG. Teď má SantaFe V6 a Freemonta 3.6 na LPG a je celkem spokojený. Vysněného má Dodge Durango 5.7...
Řešíte tady cenu a jestli sem koukal dobře, tak už jsou v nabídce s původem v ČR za 1,5 mega bez DPH.
Jako já nejsem cilovka pro Ford a pro toto auto, ale jestli bych si měl koupit Kodiaq za 1,2 a nebo tohle za 1,5 bez DPH, tak mám jasno...
Jako já nejsem cilovka pro Ford a pro toto auto, ale jestli bych si měl koupit Kodiaq za 1,2 a nebo tohle za 1,5 bez DPH, tak mám jasno...
no ja neviem, ako to auto vyzera dobre ako vsetky fordy ale ta cenovka ufff ved to je 80 tisic eur, k tomu kvalita dealerov a servisov...preco vlastne nezobrat Lexus RX L?
som akurat cital ako Ford ziskal renome ludovej kvalitnej znacky, desatrocia ju nema, trochu z toho este tazil ale teraz podla noveho hesla americkych firiem "fuck the little guy" vlastne nevie predat regulerne auto...asi na tom nieco bude
som akurat cital ako Ford ziskal renome ludovej kvalitnej znacky, desatrocia ju nema, trochu z toho este tazil ale teraz podla noveho hesla americkych firiem "fuck the little guy" vlastne nevie predat regulerne auto...asi na tom nieco bude
Důvodů proč nebrat RX L a jít do E😜loreru je docela dlouhý seznam.
1. RX L je daleko pomalejší
2. RX L je ve všech směrech o něco menší
3. RX L je obyčejný hybrid a na rozdíl od PHEV neskýtá různé výhody vjezdu do zelených zón, parkování zadarmo ve velkých městech, dálniční známky zdarma etc.
4. V běžném mixu jízd bude RX L žrát víc
5. Koncepce podvozku s motorem napříč a primárním pohonem přední nápravy a s připojitelnou zadní nápravou RX nemůže konkurovat klasické koncepci Fordu s motorem podélně, pohonem všech kol s preferencí zadku. Důsledkem je mimo jiné i vyšší povolená hmotnost brzděného přívěsu u E😜loreru.
Pro RX L mluví jen jeden bod a to je kvalita interiéru, tam Ford zaostává.
1. RX L je daleko pomalejší
2. RX L je ve všech směrech o něco menší
3. RX L je obyčejný hybrid a na rozdíl od PHEV neskýtá různé výhody vjezdu do zelených zón, parkování zadarmo ve velkých městech, dálniční známky zdarma etc.
4. V běžném mixu jízd bude RX L žrát víc
5. Koncepce podvozku s motorem napříč a primárním pohonem přední nápravy a s připojitelnou zadní nápravou RX nemůže konkurovat klasické koncepci Fordu s motorem podélně, pohonem všech kol s preferencí zadku. Důsledkem je mimo jiné i vyšší povolená hmotnost brzděného přívěsu u E😜loreru.
Pro RX L mluví jen jeden bod a to je kvalita interiéru, tam Ford zaostává.
1) okej, a co?
2) kto to tu realne potrebuje? nie sme tu zatial tak obezni ako amici (aj ked eidam tricitka a hranolky s tatarkou urcite dohanaju deficit), 7 miest to ma, kufor dostatocny oboje tiez
3) u nas neplati, navyse v mnohych slovenskych mestach auta nad 5m nemozu ani parkovat v rezidencnych zonach...situacny argument z par ceskych miest nie je podstatny
4) to sa este uvidi, bez zastrcky sa to zotrie
5) suhlas...ale opat, kolko zakaznikov to vobec spozoruje?
6) kvalita
7) spolahlivost - ta je u Fordu naozaj zalostna (btw ich baterie zacali nedavno horiet), ked chcem hybrid preco ho nezobrat od niekoho, kto s nim ma azda najvacsie skusenosti?
😄 prepad ceny nic?
mne z toho vychadza, ze tento Ford bude len pre toho, kto ho bude chciet...ak chces velke vykonne auto, s ktorym niekoho zvalcujes a tvojmu babatku sa nic nestane (co je snom priemernej matky - ako niekto pisal v inej diskusii) tak zoberies Volvo XC90...a ak chces len "podobne" velke auto tak vlastne akakolvek ina volba je lepsia pre bezneho cloveka
2) kto to tu realne potrebuje? nie sme tu zatial tak obezni ako amici (aj ked eidam tricitka a hranolky s tatarkou urcite dohanaju deficit), 7 miest to ma, kufor dostatocny oboje tiez
3) u nas neplati, navyse v mnohych slovenskych mestach auta nad 5m nemozu ani parkovat v rezidencnych zonach...situacny argument z par ceskych miest nie je podstatny
4) to sa este uvidi, bez zastrcky sa to zotrie
5) suhlas...ale opat, kolko zakaznikov to vobec spozoruje?
6) kvalita
7) spolahlivost - ta je u Fordu naozaj zalostna (btw ich baterie zacali nedavno horiet), ked chcem hybrid preco ho nezobrat od niekoho, kto s nim ma azda najvacsie skusenosti?
😄 prepad ceny nic?
mne z toho vychadza, ze tento Ford bude len pre toho, kto ho bude chciet...ak chces velke vykonne auto, s ktorym niekoho zvalcujes a tvojmu babatku sa nic nestane (co je snom priemernej matky - ako niekto pisal v inej diskusii) tak zoberies Volvo XC90...a ak chces len "podobne" velke auto tak vlastne akakolvek ina volba je lepsia pre bezneho cloveka
1) Nic, většina lidí má ráda dynamiku, tu u Lexusu nedostane.
2) Na takový argument lze odpovědět jedině na co potřebuješ RX L, když nejsi vyžratý jak Amíci, tak ti stačí F500. Prostor prostě řada lidí využije.
3) U Vás nejsou dotace na nákup EV a PHEV? Jen se ptám.
4) Bez zástrčky se to srovná, ale auta za 2 mega plus si většinou kupují lidé kteří nebydlí někde v paneláku a mají možnost pohodlně dobíjet ať už u rodinného domu nebo ve firmě.
5) Zpozoruje to každý, kdo provozuje nějaké aktivity typu tahání přívěsů, výletů do nezpevněného terénu a z nadšených řidičů to zpozoruje každý, protože jízda s preferencí zadku (E😜) a jízda s připojováním zadku (RX) se zásadně liší i na běžné silnici.
6) Ano, to jsem psal, kvalita interiéru je u RX o hodně lepší
7) Ano.
😄 Jaký bude propad u Fordu se teprve uvidí, zatím se v EU neprodává, takže těžko lze argumentovat pro nebo proti. V každém případě RX se prodává a má horší propad ceny než třeba XC90, která na tom není nijak slavně (Volvo propad ceny 45% po 3 letech Lexus 52% po 3 letech)
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/lexus/rx/108699/lexus-rx-vs-volvo-xc90
Můj odhad je, že Ford se u nás bude prodávat hůř než zavedení zástupci této třídy X5/X7/Q7/Q8/GLS/GLE/XC90/Touareg, ale lépe než tebou nabízená alternativa v podobě RX L, ta se totiž u nás prodává hodně špatně, občas lze potkat RX, RX L si prakticky nepamatuji kdy jsem potkal a to si člověk takovou neforemnou obludu jako je RX L docela zapamatuje.
2) Na takový argument lze odpovědět jedině na co potřebuješ RX L, když nejsi vyžratý jak Amíci, tak ti stačí F500. Prostor prostě řada lidí využije.
3) U Vás nejsou dotace na nákup EV a PHEV? Jen se ptám.
4) Bez zástrčky se to srovná, ale auta za 2 mega plus si většinou kupují lidé kteří nebydlí někde v paneláku a mají možnost pohodlně dobíjet ať už u rodinného domu nebo ve firmě.
5) Zpozoruje to každý, kdo provozuje nějaké aktivity typu tahání přívěsů, výletů do nezpevněného terénu a z nadšených řidičů to zpozoruje každý, protože jízda s preferencí zadku (E😜) a jízda s připojováním zadku (RX) se zásadně liší i na běžné silnici.
6) Ano, to jsem psal, kvalita interiéru je u RX o hodně lepší
7) Ano.
😄 Jaký bude propad u Fordu se teprve uvidí, zatím se v EU neprodává, takže těžko lze argumentovat pro nebo proti. V každém případě RX se prodává a má horší propad ceny než třeba XC90, která na tom není nijak slavně (Volvo propad ceny 45% po 3 letech Lexus 52% po 3 letech)
https😐/www.autoe😜ress.co.uk/lexus/rx/108699/lexus-rx-vs-volvo-xc90
Můj odhad je, že Ford se u nás bude prodávat hůř než zavedení zástupci této třídy X5/X7/Q7/Q8/GLS/GLE/XC90/Touareg, ale lépe než tebou nabízená alternativa v podobě RX L, ta se totiž u nás prodává hodně špatně, občas lze potkat RX, RX L si prakticky nepamatuji kdy jsem potkal a to si člověk takovou neforemnou obludu jako je RX L docela zapamatuje.
RX L je slabší (pomalejší) a trochu menší. Cenově dražší, ale jako je to potenciálně blízko. Pro ty co nemusí D3 to může být teoreticky konkurence, ale technicky spíš není 😁 Zpracování a odhlučnění určitě lepší Lexus (mohu potvrdit jen ze statických dojmů interiér), ale technika je spíš na straně Fordu. Jak zmiňuje Karel výše, pohon je vyloženě prémiový.
spolu s fordom broncom skutocne pecka kusok.... taketo fordy sa mi vazne pacia..... je to razom uz nieco uplne ine ako tie xichtom zabacke focusy kugy a ine ovalne podivnosti .....
kusok v tom vidim aj range rover ( alebo range rover sport? ) s tym dizajnom... je vidiet ze kazdy sa tu snazi vyzerat ako range lebo on je za mna vizualnym kralom SUVecok ...
kusok v tom vidim aj range rover ( alebo range rover sport? ) s tym dizajnom... je vidiet ze kazdy sa tu snazi vyzerat ako range lebo on je za mna vizualnym kralom SUVecok ...
Chápu, že je to Amerika, ale za sebe můžu říct, že kdyby to nabízeli s nakym v6 dieselem, rozhodně bych to bral jako vítanou alternativu například k xc90. Klidně za podobnou cenu.
nevim proč přirovnávat E😜lorer k BMW X5.....sám mam X5 a velikostně je E😜lorer rovnocenný BMW X7 (dokonce ma za 3.radou větší kufr)
X7 jsem měl v zimě na týden na hory...a prostorově je to opravdu rozdíl oproti X5. Ta majestatnost a pohled pres velkou kapotu je parada 😊)
Proto když už srovnávat tak s X7 a ostaníma velkýma.
Pokud chcete podobny výkon a výbavu, tak jste na 3 milionech (bud se musi do M50d a ten ma 400 koni a nebo benzin s 340 konikami a ten je levnejsi) ani jeden nema vykon co E😜lorer. O ciste M se radeji cenove nebavim.
Samozrejme interier kdyz se vymazli u BMW, tak je to tak obrovsky rozdil....ze by tomu clovek ani neveril.
Nic mene....kdo chce kus poradneho auta....s poradnym vykonem a v benzinu....ktery ho nesezere spotrebou...a zaroven s vybornou vybavou....tak me i tech 2 mil neprijde premrstene.
Bavime se o cenikovych cenach. Mozna kdyby u E😜loreru vyhodili trosku vybavy a cena tak klesla....bude vetsi uspech zarucen.
X7 jsem měl v zimě na týden na hory...a prostorově je to opravdu rozdíl oproti X5. Ta majestatnost a pohled pres velkou kapotu je parada 😊)
Proto když už srovnávat tak s X7 a ostaníma velkýma.
Pokud chcete podobny výkon a výbavu, tak jste na 3 milionech (bud se musi do M50d a ten ma 400 koni a nebo benzin s 340 konikami a ten je levnejsi) ani jeden nema vykon co E😜lorer. O ciste M se radeji cenove nebavim.
Samozrejme interier kdyz se vymazli u BMW, tak je to tak obrovsky rozdil....ze by tomu clovek ani neveril.
Nic mene....kdo chce kus poradneho auta....s poradnym vykonem a v benzinu....ktery ho nesezere spotrebou...a zaroven s vybornou vybavou....tak me i tech 2 mil neprijde premrstene.
Bavime se o cenikovych cenach. Mozna kdyby u E😜loreru vyhodili trosku vybavy a cena tak klesla....bude vetsi uspech zarucen.
s X7 velmi klidnou jizdou dle predpisu jsem za ten tyden mel spotrebu cca 9,3 litru a to byla nejslabsi verze 3.0D ............tak pokud cca 450 bezinovych koni jezdi za 8-10 .....tak dle me je to ok
Jezdit s takovouto almarou pod 10, navíc při nabízených výkonových parametrech, není vůbec špatné. Takže největším dealbreakerem bude cenovka. Neumím si představit, že někdo dává za Forda (nebavím se o modelu GT) 2mio.
Nemám rád SUV, hodně je nemám rád, ale tohle společně s Touaregem bych teoreticky asi jako rodinné auto zvládl mít doma.
EDIT: dobre pre vsetky vekove kategorie
Prostě navzdory Kovandovi, káry zdražujou.
Zvenku se mi to docela líbí, zevnitř už míň... zachování čudlíků je fajn, ale na pohled mi to úplně nesedí... ty sedačky s hnědým vrškem jsou takový opulentní... ty chromový repráky na dveřích mi přijdou jako pěst na oko...
BTW... zajímavý je to bezdrátový nabíjení (asi) na vejšku... ale co když zabrzdíš?
https😐/img2.auto.cz/…ull/6521055_.jpg
Technicky to ale vypadá dost dobře, jako vlajková loď a odpověď na řeči o Touaregu nebo Kodiaqu... jo, proč ne.
To co píšeš v první větě bude asi největší problém. Ačkoliv můžu říct, že jak ta věta na mě platí obráceně, tak s E😜lorerem bych problém neměl, ale trvalo mu to příliš dlouho na to aby byl ve hře, takže uvidíme jak si povede na trhu.