Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTD 140 kW – Nafta s duší

56 komentářů

škodovák
... snad už se nám tahle Italka vzchopí a začne zase chrlit jeden model za druhým. Nejednoho zabolí u srdce když vidí jak Alfa Romeo krvácí. Přitom Stelvio i Giulia jsou krásná auta. Jen prostě a jednoduše chybí stěžejní modely.
Avatar - speedfred
speedfred
...a dôležité modely pre AR sú v tejto chvíli asi triedu/dve dolu.
škodovák
Však myslím že jim chybí hlavně konkurent Golfu a Tiguanu.
adamzprahy
No já bych spíš začal tím aby Gulia a Stelvio byli plně konkurenceschopné. To jak vyšli po faceliftu měli vyjít hned a teď to měli posunout ještě dál. Je to škoda, jízdně auta dobrá, ale tohle prostě nejde. A to nemluvím jako by-kupec, ale do showroomu jsem šel a snažil se něco vymyslet. Tam je teda další problém - již jsme zde diskutovali - a to kvalita prodejní sítě a služeb, to je asi nejhorší na trhu včetně mainstreamu, bohužel.
Ota4
Meleš nesmysly
adamzprahy
V čem?
Ota4
Ve všem
adamzprahy
Stejně jako zmínil "škodovák", i mě trochu bolí srdce když vidím situaci Alfy Romeo, ale bohužel je to tak. Vůbec mě nepřekvapuje, že se tak špatně prodává. Věřím ale, že v ČR by měla minimálně dvojnásobné prodeje kdyby měla prodejní síť co k čemu. Zkušenost z Imofa 2015 a 2020, nechápu že ještě existují...
Ota4
Já imofa 2016 a 2020 vše ok
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Totožná zkušenost. Úroveň prodejní sítě AR je však tristní dlouhodobě.
Avatar - speedfred
speedfred
... ale prístup servisu to je des (platí aj pre Fiat). Ani sa nečudujem že idú od 10 k 5.
Arese
Hlavně pokud by Giulia nabízela k benzinovému čtyřválci i manuální převodovku, byla by to naprostá bomba a alfisté by jim trhali ruce!!! 😒 😒 😒
Avatar - Emel
Emel
Všichni čtyři 😉
Arese
Jsi na velkém omylu, Alfa má neskutečně početnou armádu velmi oddaných fanoušků, od USA, přes Evropu až po Japonsko! 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hm, to je vidět na prodejích. Oddanost až za hrob.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To víš, bazaroví kupci značku nezachrání.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mr.Murphy
... s tím hrobem se to možná poměrně brzo stane realitou.... 😒
Avatar - lamal
lamal
pobavilo.. hlavne to s USA ... predaje FCA su tam pravidelne uplne na spodku, aj s kategoriou buy it again
JTDLE
Dalsi tvuj prispevek k Alfe kde volas po manualu 😁 znamej co prodava prave v Imofe, tak dle jejich pruzkumu byl o manual v Giulii nebo Stelviu zajem asi 2%, zkratka uplne mizivej.
Reco
Ono ten zaujem o manual je vsade mizivy, len ludia pri lacnejsich znackach volia penazenkou a tudiz manual trpia. Pri vyssich sumach sa to strati. No a potom tu mame 1% vykrikujucich co si myslia, ze hovoria za aspon 70% podla toho kriku.
JTDLE
Vsak prave, co vim od znamyho, tak v mitu nebo giuliette to bylo da se rict “naopak“. Ale po uvedeni Stelvia a Giulie byl konkretne v imofe a pochybuju ze to bylo jinde nejak o dost jinak zajem minimalni.
Avatar - fOE
fOE
Dieslovy kombik, rozumne naceneny kompakt, crossovery.
Ja vim, ja vim, znim nudne a zadne Cuore Sportivo srdce nademnou nezaplesa, ti radikalnejsi by mi dali rovnou do drzky, ale podivejme se ke konkurenci co se prodava. Benzinove ctryrvalce v manualu tou prodejni bombou vazne nejsou.
Avatar - Emel
Emel
Nojo. Já bych si třeba koupil benzínový kombík s manuálem, pokud by byl ten dvoulitr za nějaké zajímavé peníze. Ale sedan je no-go, Stelvio moc nemusím, dvoulitr je jen s automatem a ceny nijak extra vstřícné nebyly.

No prostě asi ještě nejsem cílovka, musím psát a střádat... 😄
Avatar - iudex
iudex
Keď píšeš o prémiovom benzínovom kombíku s manuálom, tak nová M3 má byť s manuálom a dokonca bude aj kombík. Tak môžeš šetriť. 😁 https😐/g20.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…
Avatar - Emel
Emel
To je zase jiná cenová 😄 ... a i když výkon beru, tak už je to možná trošku overkill... docela se mi líbilo to slabší C AMG
Možná jsem mohl jít zkusit nějakou 330i v kombíku...
Avatar - iudex
iudex
Však nám skromným by stačila M340i. 😄 Len tam je len povinný automat a kto chce silou-mocou manuál, tak M3 tú možnosť stále zachová. Mimochodom 330i má len automat, žiadny benzín manuál nemá, len dvojlitrový dízel a potom až (bude) M3.
C43AMG je tiež paráda, je aj v kombíku, len tá cena je ešte ďalej ako M340i.
Inak práve som si spravil takú sondáž silných kombíkov strednej triedy😒br /> Audi S4 Avant: 3,0 V6 TDI 255 kW, 66.060 € (ale nafta je z môjho pohľadu mimo hry)
RS4 Avant: 2,9TFSI V6 331 kW, cena ešte nie je, ale sesterská RS5 stojí 88.640 €
BMW M340i Touring: 3,0 R6T 275 kW, 65.550 €
M3 Touring: má byť 3,0 R6T 350 a Competition 375 kW, cena otázna, odhadom základ pod 90t, silnejší nad
Alpina B3 Touring: 3,0 R6T 340 kW, 80.956 €
Mercedes AMG C43: 3,0 V6T 287 kW, 69.300 €
AMG C63: 4,0 V8T: 350 kW, 86.718 €
AMGC63S: 4,0 V8T: 375 kW, 95.178 €
Z pohľadu power for money sa ako najlepšia voľba javí M340i a potom paradoxne Alpina: https😐/www.topgear.com/…/03alpinab3t.jpg?…
Ale nám skromným chlapcom z dediny bude musieť stačiť aj Focus ST kombi za 32. 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Kombík (u mňa) není treba, ale tie ľadviny...som zvedavý na pohľad zoči-voči ale toto nezachráni ani technika.
Avatar - Emel
Emel
Nakonec je ta C43 docela lidovka 😉
Jo, Focus by stačil.
Miloš007
Piš barde, střádej. A až budeš mít 20 miliónů přijď - zúčtujeme spolu ... 😁
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Rozhodoval bych se mezi silnějšími verzemi, tedy 2.2D 210k vs. 2.0T 280k, ale argumenty pro benzín i naftu jsou dost vyrovnané.
Zajímalo by mě, do jaké míry naftové Stelvio ohřívá kufr výfukem - zážehové Giulie na to dost trpí.
(V reálu bych za podobné peníze vybral Cherokee Trailhawk 2.0T.)
FullGas
Vypadá to, že ohřívání kufru už vyřešili. Nedávno 5 hodin cesty v Giulii z roku 2019 motor 2.0 280k a nic se neohřívalo.
Arese
Slibovali, že letos už Giulii taky půjde získat s příplatkovým rezervním kolem, tedy bez hnusných a drahých run-flatů. Nevíte někdo, jestli už tomu tak je?
Avatar - wakantanka
wakantanka
Počkaj, nebola Giulia s benzínom a manuálnom? Teda ak nepočítam QV? Mne sa tak marí že áno a nejak im tie ruky nikto netrhal.
Arese
Ano, byla. V letech 1962-1978! 😒
Ota4
Tak porovnávat cherokee a stelvio? Hm slušný výkon 😂😂😂😂
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Je mi sympatický koncern FCA, a jelikož nemají vhodné kombi, tak bych musel lovit ve vodách středně velkých SUV. Stelvio sice jezdí parádně, ale když už SUV, tak ať umí i nějaký terén. Auto bych dal do čiré folie a už by nic nebránilo občasné offroadové jízdě. 😁
ProchyTom
Tvl lepsi jak Kodiak ale stejne to nebude kupovat u nas moc lidi. Pritom stejny penize!
Mr.Murphy
.... znám majitelů dvojičky Giulia/Stelvio opravdu dost a ani jeden si nikdy neztěžoval na nekvalitní interiér nebo chybějící asistenty..... Už jsem to vypisoval pod testem Giulie a nebudu se obtěžovat znovu, ale ty funkční a opravdu potřebné asistenty měla Giulia/Stelvio už od začátku.... jedinou výjimku bych viděl v adaptivním tempomatu, který přišel později....

Pro fanatiky dotykáčů a asistentů které po startu musíš vypínat bych poradil aktuální produkci Škodovky a VW.... tam jich dostaneš dost a jako bonus spoustu nahodilých errorů..... 😒]

Na Giulii a Stelviu je úžasné právě to, že prostě nasedneš a jedeš.... nemusíš se s ničím pr*at, máš klimu s tlačítkama a nematláš furt po dotykáči jak deb*l.....
Arese
V zásadě souhlas, ale je nezpochybnitelný fakt, že interiér Giulie i Stelvi a po faceliftu působí citelně hodnotnějším dojmem (stedová konzole, obložení A sloupků atd.)
Mr.Murphy
... hele já v tom neseděl, ale lidi co jezdí v prvních generacích tak říkají že jako dobrý, ale fakt si z toho nikdo na zadek nesedá....
webpaja
Giulia + Stelvio jsou konkurentem VW a Škody, potažmo Octy a Golfu? Jinak totiž nikdo nemá nějakou patlací klimu. Dtto konkurence.
Vidíš ten test zbytečně krvavě, jinak jestli se nemusí vypínat S/S nebo LA, pak super. 😉
Mr.Murphy
... no patlací klimu má podle mě i Renault v některých modelech a určitě PSA ne? stejnětak i FCA třeba u Jeepu už myslím má vyhřívání sedaček přes dotykáč a podobně.... Čili se to šíří a je otázka kdy se to vnutí i dalším značkám.... (no, snad ne....) Jestli německá prémie na tento trend nenaskočila, tak jen dobře.... :yes: A krvavě to vidím, protože mi tyhle stereotypní kidy prostě vadí.... u posledního testu Giulie tady na ACZ se uváděly fakt úplné nesmysly co se bezpečnostní výbavy týče.....

SS se vypínat musí, i u prvních generací, dobré je aspoň to že je to na dobře přístupné tlačítko a že se to dá jednou pro vždy jednoduše deaktivovat dílem za 50 EUR který instaluješ 3 minuty.... Lane assist nevím....

Obecně má ale Giulia TOP ergonomický interiér, kdy snad všechny funkce které reálně potřebuješ opravdu nastavíš bez pomoci infotaimentu jen tlačítky a přitom je interiér hezky uklizený a jednoduchý.....
Avatar - Jaros71
Jaros71
:yes: je to tak..bravo Alfa 😄
wolff
😄 :yes:
JTDLE
Giulii sem sedlal asi pul roku a opravdu nic mi ve vybave nechybelo. Klima fungovala skvele, bixenony svitily srovnatelne dokonce i v porovnani s nekterymi LED, telefon jsem pres multimedia propojil bez problemu, navi jsem pouzil asi trikrat, ale vzdy me spolehlive dovedla do cile, priplatkove audio hralo paradne, tempomat fungoval spolehlive, stejne tak jako vyhrivani sedacek v zime a kafe jsem si mel taky kam dat, takze se ptam, co realne cloveku muze v aute chybet? O jizde, rizeni, razeni nebo podvozku ani mluvit nebudu, to je dle meho naladeno naprosto dokonale. Jediny co me na tom aute mrzelo bylo to, ze sem ho musel po nejake dobe zase predat dal.
Avatar - lamal
lamal
Tak sa dnes predava a hodnoti, staci ze niekto dokaze zopar blbosti navyse a ma lepsie hodnotenie a to aj v pripade, ze su pre dany ucel nepotrebne, nie nutne a pod... head-up, LED su toho prikladom
Avatar - iudex
iudex
Súhlas. Žiaľ dnes nepredávajú dobre naladené tlmiče či komunikatívne presné riadenie, ale fičúry a jazdní asistenti. Lebo v salóne ľahšie predvedieš ambientné podsvietenie ako precízne riadenie a žiaľ aj mnohí redaktori sa nechajú ovplyvniť tými prvoplánovými fičúrami a híkajú nad tým, ako môže nový Golf nastaviť ľubovoľnú farbu osvetlenia a jazdu potom odbijú pár všeobecnými frázami. Aj keď ACZ v prípade posledných testov Giulie a Stelvia zase nemožno viniť, testy sú pomerne fajn.
Avatar - lamal
lamal
jop, trend pozerstva ciastocne zasahuje vsade a niekde do konca aj uraduje... ak si niekto nekupi napr. Stelvio len preto, ze nema HeadUP, alebo lepsi (aj ked podla mna stale dostatocny) obraz cuvacej kamery tak je to kriza vedomia... myslene v pripade, ze mu to auto po vsetkych strankach vyhovuje

este k tej absencii 6 valcov, Alfa ma aspon 4valce slusneho objemu 2.2 co samo osebe pridava taku aspon nejaku pridanu hodnotu v priestore pre aky taky charakter pri vyssich vykonoch... take PSA ma vsade 1.6ku a Alfa 6deci k dobru... a dobry 4x4 pohon k tomu
Avatar - speedfred
speedfred
Keď si zvykneš na lepšiu park-kameru u inej značky tak potom táto u AR aj bude vadiť, ale dá sa žiť aj s ňou.
Mne napríklad HUD celkom chýba, to už tam mohli dať.
Xenony + prepínanie dialkových fungujú bez výhrad, LED mne osobne moc nechýbajú.
Infotaiment ako taký ma moc neberie, ani idrive som nevedel využiť snáď na viac ako 40% ;-\
Grafika navi je fakt nič moc, ale to už snáď ludia viac používajú moderné smartphony na totok.
Avatar - lamal
lamal
Jasne to chapem, ale pozri ako to jazdi... alfa bojuje o kazdy cent marze, ved ma existencne problemy, ak toto jej zakaznici nechapu a neozeleju HUD, tak nech si ju potom fakt nekupuju, aj tak im bude stacit nejake MQB s DSG ... na drncavych 19kach

Ja som rad, ze si alfa stoji za tym cim je a dnes je to uz fakt o vela mensi kompromis ako kedysi v niektorych pripadoch... aj ked kope ludi staci playstation.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak jasan, dá sa žiť a jazdiť aj bez HUD ale za svižnejšej jazdy je lepšie s ním. A keď som ju kúpil tak som o tom aj vedel ale aj tak. :no:
Som iba zákazník ale nie ziadny obdivovateľ AR, po týchto skúsenostiach by som ale išiel znova do ďalšej AR (myslím vozidlo).
Avatar - lamal
lamal
Aspon ze tak. Na manuale mi HUD nechyba, podla ucha a zaradeneho kvaltu viem kolko idem +- v tichom aute s automatom je situacia asi ina. Take auto nemam 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Mám manuál , od trojky to al ide takými rýchlosťami že není čas sledovať tacho 🙈
Avatar - CountachSV
CountachSV
Zdá se, že jsem vážně jedinej na světě, komu se design novodobých AR vůbec nelíbí a přijde jak kombinace bmw, šondé atp

Alfy, Maserati a Lancie, co jsem měl rád, a dávaly kotel emocí už na obrázku, vypadaly takhle nějak😒br />
https😐/lh3.googleusercontent.com/…dDt-ulyiLl_G63hP

https😐/i.pinimg.com/…5e650c9520c9.jpg

https😐/www.topspeed.sk/…voluzione-11.jpg

Tenhle dnešní trend ocucaný bonbon mi přijde jako ostudný.
PeteBiggy
Ač zarytý Subarista, v červnu jsem si pro změnu dovezl nové Stelvio 😄 Když už jsem tedy prodal svého Forestera XT, tak Plejády holt zastoupila jiná charizmatická tradiční značka. Samozřejmě benzín, naftu bych nechtěl, silnější čtyřválec, tedy 280k. A musím říci, je to v rámci vozů se zvýšenou světlostí ještě jedno z mála řidičských aut, v ceně cca do milionu asi už poslední. Pokud člověku nevadí slabší motor, tak pak snad ještě Mazda. No a samozřejmě Subaru, které samozřejmě nadále dělá skvělá auta, leč v EU už jen velmi slabé motorizace. Na stupidní myšlení Europolitiků tato má milovaná značka doplatila ze všech nejvíc. No, doplatili tedy její fanoušci, zákazníci. Značka sama o sobě nestíhá vyrábět a procenta v Eurozóně jsou jen kapka v moři..... Pozn: K 1.9.2018 Plejádám přes noc zbyly z 9 motorů 2. To myslím mluví za vše 😢
Nicméně ke Stelviu; vážně moc dobré auto, praktické a zároveň velmi řidičské. Absolutně klame svými rozměry, je to taková velká přemotorovaná motokára. Velmi strmé přesné řízení, výborný podvozek. Převodovka jako taková top, ale softwarově není úplně zrovna dobře nastavena. V normálním N a samozřejmě eko A režimu (ten nepoužívám prakticky vůbec) řadí zbytečně, až nezdravě nízko. Jezdím tedy buď na ostré Déčko a nebo eNko a často podřazuju pádlem. Ono "pádělka" jsou, co do výbavy, to nej, co na autě vůbec je. Jelikož jsem šel samozřejmě po ceně, trval jsem jen na pádlech a silnější 280k motorizaci. Zbytek mě prakticky nezajímal. A jsem sakra rád, že ty krásné hliníkové půlměsíce okolo volantu mám. Vůbec nechápu, jak si to někdo může bez nich koupit. U Stelvia ještě budiž, když zavřu obě oči, ale že konfigurují bez nich i Giulie, to už mi hlava fakt nebere..... Takže za mě Stelvio :yes: