Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTD 140 kW – Nafta s duší

SUV Stelvio omládlo v rámci nového modelového roku. Změny přineslo decentní, ale vítané. Je opravdu Super, jak slibuje název výbavového stupně?
Zpět na článek
2. 9. 2020 13:21
2. 9. 2020 13:47
2. 9. 2020 13:52
2. 9. 2020 15:53
2. 9. 2020 18:08
2. 9. 2020 19:22
2. 9. 2020 20:30
2. 9. 2020 21:55
2. 9. 2020 23:33
3. 9. 2020 05:35
3. 9. 2020 06:08
3. 9. 2020 21:59
3. 9. 2020 10:49
3. 9. 2020 15:20
3. 9. 2020 08:28
3. 9. 2020 11:29
3. 9. 2020 11:35
3. 9. 2020 08:45
3. 9. 2020 08:53
3. 9. 2020 11:08
3. 9. 2020 14:30
3. 9. 2020 16:55
4. 9. 2020 10:49
4. 9. 2020 13:03
7. 9. 2020 21:23
2. 9. 2020 16:30
2. 9. 2020 21:09
3. 9. 2020 08:38
3. 9. 2020 15:35
3. 9. 2020 17:08
3. 9. 2020 18:27
4. 9. 2020 12:08
4. 9. 2020 14:28
4. 9. 2020 10:04
4. 9. 2020 10:47
2. 9. 2020 13:21
Alfa
... snad už se nám tahle Italka vzchopí a začne zase chrlit jeden model za druhým. Nejednoho zabolí u srdce když vidí jak Alfa Romeo krvácí. Přitom Stelvio i Giulia jsou krásná auta. Jen prostě a jednoduše chybí stěžejní modely.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - speedfred
2. 9. 2020 13:47
Re: Alfa
...a dôležité modely pre AR sú v tejto chvíli asi triedu/dve dolu.
2. 9. 2020 13:52
Re: Alfa
Však myslím že jim chybí hlavně konkurent Golfu a Tiguanu.
2. 9. 2020 15:53
Re: Alfa
No já bych spíš začal tím aby Gulia a Stelvio byli plně konkurenceschopné. To jak vyšli po faceliftu měli vyjít hned a teď to měli posunout ještě dál. Je to škoda, jízdně auta dobrá, ale tohle prostě nejde. A to nemluvím jako by-kupec, ale do showroomu jsem šel a snažil se něco vymyslet. Tam je teda další problém - již jsme zde diskutovali - a to kvalita prodejní sítě a služeb, to je asi nejhorší na trhu včetně mainstreamu, bohužel.
2. 9. 2020 22:13
Re: Re: Re: Alfa
Stejně jako zmínil "škodovák", i mě trochu bolí srdce když vidím situaci Alfy Romeo, ale bohužel je to tak. Vůbec mě nepřekvapuje, že se tak špatně prodává. Věřím ale, že v ČR by měla minimálně dvojnásobné prodeje kdyby měla prodejní síť co k čemu. Zkušenost z Imofa 2015 a 2020, nechápu že ještě existují...
2. 9. 2020 22:34
Re: Re: Re: Re: Alfa
Já imofa 2016 a 2020 vše ok
Avatar - Enthusiastic.driver
3. 9. 2020 07:52
Re: Re: Re: Alfa
Totožná zkušenost. Úroveň prodejní sítě AR je však tristní dlouhodobě.
Avatar - speedfred
4. 9. 2020 10:46
Re: Re: Re: Alfa
... ale prístup servisu to je des (platí aj pre Fiat). Ani sa nečudujem že idú od 10 k 5.
2. 9. 2020 20:30
Re: Alfa
Hlavně pokud by Giulia nabízela k benzinovému čtyřválci i manuální převodovku, byla by to naprostá bomba a alfisté by jim trhali ruce!!! :-( :-( :-(
2. 9. 2020 23:33
Re: Alfa
Jsi na velkém omylu, Alfa má neskutečně početnou armádu velmi oddaných fanoušků, od USA, přes Evropu až po Japonsko! :-)
Avatar - _Karel_
3. 9. 2020 05:35
Re: Alfa
Hm, to je vidět na prodejích. Oddanost až za hrob.
Avatar - Blue Sun
3. 9. 2020 06:08
Re: Alfa
To víš, bazaroví kupci značku nezachrání.
3. 9. 2020 21:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 9. 2020 10:49
Re: Alfa
... s tím hrobem se to možná poměrně brzo stane realitou.... :-(
Avatar - lamal
3. 9. 2020 15:20
Re: Alfa
pobavilo.. hlavne to s USA ... predaje FCA su tam pravidelne uplne na spodku, aj s kategoriou buy it again
3. 9. 2020 08:28
Re: Alfa
Dalsi tvuj prispevek k Alfe kde volas po manualu :D znamej co prodava prave v Imofe, tak dle jejich pruzkumu byl o manual v Giulii nebo Stelviu zajem asi 2%, zkratka uplne mizivej.
3. 9. 2020 11:29
Re: Alfa
Ono ten zaujem o manual je vsade mizivy, len ludia pri lacnejsich znackach volia penazenkou a tudiz manual trpia. Pri vyssich sumach sa to strati. No a potom tu mame 1% vykrikujucich co si myslia, ze hovoria za aspon 70% podla toho kriku.
3. 9. 2020 11:35
Re: Alfa
Vsak prave, co vim od znamyho, tak v mitu nebo giuliette to bylo da se rict “naopak“. Ale po uvedeni Stelvia a Giulie byl konkretne v imofe a pochybuju ze to bylo jinde nejak o dost jinak zajem minimalni.
Avatar - fOE
3. 9. 2020 08:45
Re: Alfa
Dieslovy kombik, rozumne naceneny kompakt, crossovery.
Ja vim, ja vim, znim nudne a zadne Cuore Sportivo srdce nademnou nezaplesa, ti radikalnejsi by mi dali rovnou do drzky, ale podivejme se ke konkurenci co se prodava. Benzinove ctryrvalce v manualu tou prodejni bombou vazne nejsou.
Avatar - Emel
3. 9. 2020 08:53
Re: Alfa
Nojo. Já bych si třeba koupil benzínový kombík s manuálem, pokud by byl ten dvoulitr za nějaké zajímavé peníze. Ale sedan je no-go, Stelvio moc nemusím, dvoulitr je jen s automatem a ceny nijak extra vstřícné nebyly.

No prostě asi ještě nejsem cílovka, musím psát a střádat... :-)
Avatar - iudex
3. 9. 2020 11:08
Re: Alfa
Keď píšeš o prémiovom benzínovom kombíku s manuálom, tak nová M3 má byť s manuálom a dokonca bude aj kombík. Tak môžeš šetriť. :D https://g20.bimmerpost.com/…s/showthread.php?…
Avatar - Emel
3. 9. 2020 14:30
Re: Alfa
To je zase jiná cenová :-) ... a i když výkon beru, tak už je to možná trošku overkill... docela se mi líbilo to slabší C AMG
Možná jsem mohl jít zkusit nějakou 330i v kombíku...
Avatar - iudex
3. 9. 2020 16:55
Re: Alfa
Však nám skromným by stačila M340i. :-) Len tam je len povinný automat a kto chce silou-mocou manuál, tak M3 tú možnosť stále zachová. Mimochodom 330i má len automat, žiadny benzín manuál nemá, len dvojlitrový dízel a potom až (bude) M3.
C43AMG je tiež paráda, je aj v kombíku, len tá cena je ešte ďalej ako M340i.
Inak práve som si spravil takú sondáž silných kombíkov strednej triedy:
Audi S4 Avant: 3,0 V6 TDI 255 kW, 66.060 € (ale nafta je z môjho pohľadu mimo hry)
RS4 Avant: 2,9TFSI V6 331 kW, cena ešte nie je, ale sesterská RS5 stojí 88.640 €
BMW M340i Touring: 3,0 R6T 275 kW, 65.550 €
M3 Touring: má byť 3,0 R6T 350 a Competition 375 kW, cena otázna, odhadom základ pod 90t, silnejší nad
Alpina B3 Touring: 3,0 R6T 340 kW, 80.956 €
Mercedes AMG C43: 3,0 V6T 287 kW, 69.300 €
AMG C63: 4,0 V8T: 350 kW, 86.718 €
AMGC63S: 4,0 V8T: 375 kW, 95.178 €
Z pohľadu power for money sa ako najlepšia voľba javí M340i a potom paradoxne Alpina: https://www.topgear.com/…/03alpinab3t.jpg?…
Ale nám skromným chlapcom z dediny bude musieť stačiť aj Focus ST kombi za 32. :D
Avatar - speedfred
4. 9. 2020 10:49
Re: Alfa
Kombík (u mňa) není treba, ale tie ľadviny...som zvedavý na pohľad zoči-voči ale toto nezachráni ani technika.
Avatar - Emel
4. 9. 2020 13:03
Re: Alfa
Nakonec je ta C43 docela lidovka ;-)
Jo, Focus by stačil.
7. 9. 2020 21:23
Re: Alfa
Piš barde, střádej. A až budeš mít 20 miliónů přijď - zúčtujeme spolu ... :D
Avatar - Dzakobo
2. 9. 2020 14:24
Složitý výběr
Rozhodoval bych se mezi silnějšími verzemi, tedy 2.2D 210k vs. 2.0T 280k, ale argumenty pro benzín i naftu jsou dost vyrovnané.
Zajímalo by mě, do jaké míry naftové Stelvio ohřívá kufr výfukem - zážehové Giulie na to dost trpí.
(V reálu bych za podobné peníze vybral Cherokee Trailhawk 2.0T.)
Rozbalit vlákno
6
2. 9. 2020 18:16
Re: Složitý výběr
Vypadá to, že ohřívání kufru už vyřešili. Nedávno 5 hodin cesty v Giulii z roku 2019 motor 2.0 280k a nic se neohřívalo.
2. 9. 2020 20:31
Re: Složitý výběr
Slibovali, že letos už Giulii taky půjde získat s příplatkovým rezervním kolem, tedy bez hnusných a drahých run-flatů. Nevíte někdo, jestli už tomu tak je?
Avatar - wakantanka
2. 9. 2020 21:32
Re: Re: Složitý výběr
Počkaj, nebola Giulia s benzínom a manuálnom? Teda ak nepočítam QV? Mne sa tak marí že áno a nejak im tie ruky nikto netrhal.
2. 9. 2020 23:34
Re: Re: Složitý výběr
Ano, byla. V letech 1962-1978! :-(
2. 9. 2020 22:36
Re: Složitý výběr
Tak porovnávat cherokee a stelvio? Hm slušný výkon 😂😂😂😂
Avatar - Dzakobo
3. 9. 2020 08:07
Re: Složitý výběr
Je mi sympatický koncern FCA, a jelikož nemají vhodné kombi, tak bych musel lovit ve vodách středně velkých SUV. Stelvio sice jezdí parádně, ale když už SUV, tak ať umí i nějaký terén. Auto bych dal do čiré folie a už by nic nebránilo občasné offroadové jízdě. :D
2. 9. 2020 16:30
tak ju
Tvl lepsi jak Kodiak ale stejne to nebude kupovat u nas moc lidi. Pritom stejny penize!
Rozbalit vlákno
0
2. 9. 2020 17:18
Opět ty kecy na první roky výroby Giulie/Stelvia....
.... znám majitelů dvojičky Giulia/Stelvio opravdu dost a ani jeden si nikdy neztěžoval na nekvalitní interiér nebo chybějící asistenty..... Už jsem to vypisoval pod testem Giulie a nebudu se obtěžovat znovu, ale ty funkční a opravdu potřebné asistenty měla Giulia/Stelvio už od začátku.... jedinou výjimku bych viděl v adaptivním tempomatu, který přišel později....

Pro fanatiky dotykáčů a asistentů které po startu musíš vypínat bych poradil aktuální produkci Škodovky a VW.... tam jich dostaneš dost a jako bonus spoustu nahodilých errorů..... :-[]

Na Giulii a Stelviu je úžasné právě to, že prostě nasedneš a jedeš.... nemusíš se s ničím pr*at, máš klimu s tlačítkama a nematláš furt po dotykáči jak deb*l.....
Rozbalit vlákno
5
2. 9. 2020 23:35
Re: Opět ty kecy na první roky výroby Giulie/Stelvia....
V zásadě souhlas, ale je nezpochybnitelný fakt, že interiér Giulie i Stelvi a po faceliftu působí citelně hodnotnějším dojmem (stedová konzole, obložení A sloupků atd.)
3. 9. 2020 07:16
Re: Opět ty kecy na první roky výroby Giulie/Stelvia....
... hele já v tom neseděl, ale lidi co jezdí v prvních generacích tak říkají že jako dobrý, ale fakt si z toho nikdo na zadek nesedá....
3. 9. 2020 02:00
Re: Opět ty kecy na první roky výroby Giulie/Stelvia....
Giulia + Stelvio jsou konkurentem VW a Škody, potažmo Octy a Golfu? Jinak totiž nikdo nemá nějakou patlací klimu. Dtto konkurence.
Vidíš ten test zbytečně krvavě, jinak jestli se nemusí vypínat S/S nebo LA, pak super. ;-)
3. 9. 2020 07:22
Re: Opět ty kecy na první roky výroby Giulie/Stelvia....
... no patlací klimu má podle mě i Renault v některých modelech a určitě PSA ne? stejnětak i FCA třeba u Jeepu už myslím má vyhřívání sedaček přes dotykáč a podobně.... Čili se to šíří a je otázka kdy se to vnutí i dalším značkám.... (no, snad ne....) Jestli německá prémie na tento trend nenaskočila, tak jen dobře.... :yes: A krvavě to vidím, protože mi tyhle stereotypní kidy prostě vadí.... u posledního testu Giulie tady na ACZ se uváděly fakt úplné nesmysly co se bezpečnostní výbavy týče.....

SS se vypínat musí, i u prvních generací, dobré je aspoň to že je to na dobře přístupné tlačítko a že se to dá jednou pro vždy jednoduše deaktivovat dílem za 50 EUR který instaluješ 3 minuty.... Lane assist nevím....

Obecně má ale Giulia TOP ergonomický interiér, kdy snad všechny funkce které reálně potřebuješ opravdu nastavíš bez pomoci infotaimentu jen tlačítky a přitom je interiér hezky uklizený a jednoduchý.....
Avatar - Jaros71
6. 9. 2020 00:27
Re: Opět ty kecy na první roky výroby Giulie/Stelvia....
:yes: je to tak..bravo Alfa :-)
2. 9. 2020 21:09
Tak tak
:-) :yes:
Rozbalit vlákno
0
3. 9. 2020 08:38
Reálně
Giulii sem sedlal asi pul roku a opravdu nic mi ve vybave nechybelo. Klima fungovala skvele, bixenony svitily srovnatelne dokonce i v porovnani s nekterymi LED, telefon jsem pres multimedia propojil bez problemu, navi jsem pouzil asi trikrat, ale vzdy me spolehlive dovedla do cile, priplatkove audio hralo paradne, tempomat fungoval spolehlive, stejne tak jako vyhrivani sedacek v zime a kafe jsem si mel taky kam dat, takze se ptam, co realne cloveku muze v aute chybet? O jizde, rizeni, razeni nebo podvozku ani mluvit nebudu, to je dle meho naladeno naprosto dokonale. Jediny co me na tom aute mrzelo bylo to, ze sem ho musel po nejake dobe zase predat dal.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
3. 9. 2020 15:35
Re: Reálně
Tak sa dnes predava a hodnoti, staci ze niekto dokaze zopar blbosti navyse a ma lepsie hodnotenie a to aj v pripade, ze su pre dany ucel nepotrebne, nie nutne a pod... head-up, LED su toho prikladom
Avatar - iudex
3. 9. 2020 17:08
Re: Reálně
Súhlas. Žiaľ dnes nepredávajú dobre naladené tlmiče či komunikatívne presné riadenie, ale fičúry a jazdní asistenti. Lebo v salóne ľahšie predvedieš ambientné podsvietenie ako precízne riadenie a žiaľ aj mnohí redaktori sa nechajú ovplyvniť tými prvoplánovými fičúrami a híkajú nad tým, ako môže nový Golf nastaviť ľubovoľnú farbu osvetlenia a jazdu potom odbijú pár všeobecnými frázami. Aj keď ACZ v prípade posledných testov Giulie a Stelvia zase nemožno viniť, testy sú pomerne fajn.
Avatar - lamal
3. 9. 2020 18:27
Re: Reálně
jop, trend pozerstva ciastocne zasahuje vsade a niekde do konca aj uraduje... ak si niekto nekupi napr. Stelvio len preto, ze nema HeadUP, alebo lepsi (aj ked podla mna stale dostatocny) obraz cuvacej kamery tak je to kriza vedomia... myslene v pripade, ze mu to auto po vsetkych strankach vyhovuje

este k tej absencii 6 valcov, Alfa ma aspon 4valce slusneho objemu 2.2 co samo osebe pridava taku aspon nejaku pridanu hodnotu v priestore pre aky taky charakter pri vyssich vykonoch... take PSA ma vsade 1.6ku a Alfa 6deci k dobru... a dobry 4x4 pohon k tomu
Avatar - speedfred
4. 9. 2020 10:58
Re: Reálně
Keď si zvykneš na lepšiu park-kameru u inej značky tak potom táto u AR aj bude vadiť, ale dá sa žiť aj s ňou.
Mne napríklad HUD celkom chýba, to už tam mohli dať.
Xenony + prepínanie dialkových fungujú bez výhrad, LED mne osobne moc nechýbajú.
Infotaiment ako taký ma moc neberie, ani idrive som nevedel využiť snáď na viac ako 40% ;-\
Grafika navi je fakt nič moc, ale to už snáď ludia viac používajú moderné smartphony na totok.
Avatar - lamal
4. 9. 2020 12:08
Re: Reálně
Jasne to chapem, ale pozri ako to jazdi... alfa bojuje o kazdy cent marze, ved ma existencne problemy, ak toto jej zakaznici nechapu a neozeleju HUD, tak nech si ju potom fakt nekupuju, aj tak im bude stacit nejake MQB s DSG ... na drncavych 19kach

Ja som rad, ze si alfa stoji za tym cim je a dnes je to uz fakt o vela mensi kompromis ako kedysi v niektorych pripadoch... aj ked kope ludi staci playstation.
Avatar - speedfred
4. 9. 2020 13:44
Re: Reálně
Tak jasan, dá sa žiť a jazdiť aj bez HUD ale za svižnejšej jazdy je lepšie s ním. A keď som ju kúpil tak som o tom aj vedel ale aj tak. :no:
Som iba zákazník ale nie ziadny obdivovateľ AR, po týchto skúsenostiach by som ale išiel znova do ďalšej AR (myslím vozidlo).
Avatar - lamal
4. 9. 2020 14:28
Re: Reálně
Aspon ze tak. Na manuale mi HUD nechyba, podla ucha a zaradeneho kvaltu viem kolko idem +- v tichom aute s automatom je situacia asi ina. Take auto nemam :D
Avatar - speedfred
4. 9. 2020 17:02
Re: Reálně
Mám manuál , od trojky to al ide takými rýchlosťami že není čas sledovať tacho 🙈
Avatar - CountachSV
4. 9. 2020 10:04
Hašlerka
Zdá se, že jsem vážně jedinej na světě, komu se design novodobých AR vůbec nelíbí a přijde jak kombinace bmw, šondé atp

Alfy, Maserati a Lancie, co jsem měl rád, a dávaly kotel emocí už na obrázku, vypadaly takhle nějak:

https://lh3.googleusercontent.com/…dDt-ulyiLl_G63hP

https://i.pinimg.com/…5e650c9520c9.jpg

https://www.topspeed.sk/…voluzione-11.jpg

Tenhle dnešní trend ocucaný bonbon mi přijde jako ostudný.
Rozbalit vlákno
0
4. 9. 2020 10:47
Stelvio
Ač zarytý Subarista, v červnu jsem si pro změnu dovezl nové Stelvio :-) Když už jsem tedy prodal svého Forestera XT, tak Plejády holt zastoupila jiná charizmatická tradiční značka. Samozřejmě benzín, naftu bych nechtěl, silnější čtyřválec, tedy 280k. A musím říci, je to v rámci vozů se zvýšenou světlostí ještě jedno z mála řidičských aut, v ceně cca do milionu asi už poslední. Pokud člověku nevadí slabší motor, tak pak snad ještě Mazda. No a samozřejmě Subaru, které samozřejmě nadále dělá skvělá auta, leč v EU už jen velmi slabé motorizace. Na stupidní myšlení Europolitiků tato má milovaná značka doplatila ze všech nejvíc. No, doplatili tedy její fanoušci, zákazníci. Značka sama o sobě nestíhá vyrábět a procenta v Eurozóně jsou jen kapka v moři..... Pozn: K 1.9.2018 Plejádám přes noc zbyly z 9 motorů 2. To myslím mluví za vše :'-(
Nicméně ke Stelviu; vážně moc dobré auto, praktické a zároveň velmi řidičské. Absolutně klame svými rozměry, je to taková velká přemotorovaná motokára. Velmi strmé přesné řízení, výborný podvozek. Převodovka jako taková top, ale softwarově není úplně zrovna dobře nastavena. V normálním N a samozřejmě eko A režimu (ten nepoužívám prakticky vůbec) řadí zbytečně, až nezdravě nízko. Jezdím tedy buď na ostré Déčko a nebo eNko a často podřazuju pádlem. Ono "pádělka" jsou, co do výbavy, to nej, co na autě vůbec je. Jelikož jsem šel samozřejmě po ceně, trval jsem jen na pádlech a silnější 280k motorizaci. Zbytek mě prakticky nezajímal. A jsem sakra rád, že ty krásné hliníkové půlměsíce okolo volantu mám. Vůbec nechápu, jak si to někdo může bez nich koupit. U Stelvia ještě budiž, když zavřu obě oči, ale že konfigurují bez nich i Giulie, to už mi hlava fakt nebere..... Takže za mě Stelvio :yes:
Rozbalit vlákno
0