T4 je legenda. U T4 s 2.4D pod kapotou jsem si myslel, že je to zážehová verze, tak je ten pětiválec (zahřátý) na volnoběh tichý! Ale "nejede". Takže nejlepší motor je 2.5 TDI s rotačním čerpadlem - trvanlivý a snadno opravitelný agregát. :yes:
R5 TDI...rozhodně medailisty v superotevřené kategorii "Best Car Ever"!
Možná je to na zlatou.
I když než přišel FL a byla 2.4D, byly tapecírungy ještě kvalitnější atd.
Tohle suto mělo jen jednu zásadní konstrukční chybu - ten šroub zvrchu jak ti mohl upadnout motor. Vyřešeno kolem roku 95.
Jinak nejví kár.
Auto - Bůh.
Čiže typický Volkswagen - príde posledný a automaticky je najlepší? Na tom aute nebolo zhola nič unikátne alebo lepšie od konkurencie - vpodstate sa len na konkurenciu doťahovalo. Volkswageny s motorom vzadu boli v tej dobe už silne zastaralé a VW niečo urobiť musel. Holt vyrábať tú istú techniku večne sa nedá.
Je vidět ze o tomhle segmentu vis prd. Nejen tenkrát, ale dodnes konkurence (kromě mercedesů) nedosáhla VW technicky. Většina má vzadu tuhou nápravu dodnes a podle toho jezdí. A ti co ji nemaji (a okopirovali podvozek VW) jsou v jízdních vlastnostech Stejně někde na půl cesty. T4 byla velká revoluce pro celou kategorii. Taky byla brutálně dráha, relativně dražší než dnes. Ale špička.
Mno tak väčšinou sú to dodávky určené na prevážanie nákladu a tomu je nejaký komfort putna nie? V segmente dodávok sa hraje skôr na robustnosť, jednoduchosť a odolnosť. Multivan je typ, ktorý objavil medzeru na EU trhu a výborne ju využil, ale reč je o Tčku.
To je otázka, mám T4, po 20 letech to není zrezlé, kolik Transitů (což je pro mě etalon dodávek) to může říct? Jede to 3x do měsíce když někdo z famílie potřebuje, ale nehodlám se toho zbavit. To auto v podstatě nic nepotřebuje a funguje.
To je všetko OK ale nehovorí to nič o tom, že by T4 bol niečím výnimočný a napred voči iným. Proste dodávka ako všetky ostatné. Motor dopredu dal VW medzi poslednými, ak nie aj posledný.