Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

VW T4 (1990-2003): Když se radikálně změnila koncepce. Motory dopředu!

15 komentářů

Avatar - Dzakobo
Dzakobo
T4 je legenda. U T4 s 2.4D pod kapotou jsem si myslel, že je to zážehová verze, tak je ten pětiválec (zahřátý) na volnoběh tichý! Ale "nejede". Takže nejlepší motor je 2.5 TDI s rotačním čerpadlem - trvanlivý a snadno opravitelný agregát. :yes:
Othello
Ten motor fakt přesouvali dopředu až v roce 1990 ? To byli ještě zaostalejší než dvanástsettrojka
Anonym
Ty jsi vůl.
Othello
Hm, ty asi považuješ dodávku s motorem zabírajícím půlku ložného prostoru za vrchol pokroku, jo ?

A tenhle paskvil vyráběli ještě v osmdesátých letech ....
Anonym
R5 TDI...rozhodně medailisty v superotevřené kategorii "Best Car Ever"!
Možná je to na zlatou.
I když než přišel FL a byla 2.4D, byly tapecírungy ještě kvalitnější atd.
Tohle suto mělo jen jednu zásadní konstrukční chybu - ten šroub zvrchu jak ti mohl upadnout motor. Vyřešeno kolem roku 95.
Jinak nejví kár.
Auto - Bůh.
kesumb
Na zlatou né, tam sedí jednoznačně piáno s pověstným "klavírním" dieselem😊))
chytrak1
Piano ne. Dobrý auto ale za to jak rezlo si určitě zlatou nezaslouží.
Othello
Bůh ??? Auto to bylo dobré, na tu dobu. Ale žádný zázrak
traveldrive
Čiže typický Volkswagen - príde posledný a automaticky je najlepší? Na tom aute nebolo zhola nič unikátne alebo lepšie od konkurencie - vpodstate sa len na konkurenciu doťahovalo. Volkswageny s motorom vzadu boli v tej dobe už silne zastaralé a VW niečo urobiť musel. Holt vyrábať tú istú techniku večne sa nedá.
chytrak1
Je vidět ze o tomhle segmentu vis prd. Nejen tenkrát, ale dodnes konkurence (kromě mercedesů) nedosáhla VW technicky. Většina má vzadu tuhou nápravu dodnes a podle toho jezdí. A ti co ji nemaji (a okopirovali podvozek VW) jsou v jízdních vlastnostech Stejně někde na půl cesty. T4 byla velká revoluce pro celou kategorii. Taky byla brutálně dráha, relativně dražší než dnes. Ale špička.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno tak väčšinou sú to dodávky určené na prevážanie nákladu a tomu je nejaký komfort putna nie? V segmente dodávok sa hraje skôr na robustnosť, jednoduchosť a odolnosť. Multivan je typ, ktorý objavil medzeru na EU trhu a výborne ju využil, ale reč je o Tčku.
jiras_
To je otázka, mám T4, po 20 letech to není zrezlé, kolik Transitů (což je pro mě etalon dodávek) to může říct? Jede to 3x do měsíce když někdo z famílie potřebuje, ale nehodlám se toho zbavit. To auto v podstatě nic nepotřebuje a funguje.
Othello
Já měl T4 patnáct let a bylo zrezlé dost
a zbavit se ho byl problém, nakonec šlo pryč za pár korun
Avatar - eLzyx
eLzyx
předfacelifty hnily dost, to je fakt. Ale jinak se pofacelift T4 dá (dala) udržet v dobré kondici snáze než soudobý Transit, ten hnil už z fabriky
traveldrive
To je všetko OK ale nehovorí to nič o tom, že by T4 bol niečím výnimočný a napred voči iným. Proste dodávka ako všetky ostatné. Motor dopredu dal VW medzi poslednými, ak nie aj posledný.