Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW T4 (1990-2003): Když se radikálně změnila koncepce. Motory dopředu!

Čtvrtá generace lehkých užitkových volkswagenů přinesla před třemi dekádami technickou revoluci – motory se přestěhovaly dopředu.
Zpět na článek
8. 9. 2020 20:17
8. 9. 2020 20:20
8. 9. 2020 21:20
9. 9. 2020 06:06
Avatar - Dzakobo
8. 9. 2020 20:17
držák
T4 je legenda. U T4 s 2.4D pod kapotou jsem si myslel, že je to zážehová verze, tak je ten pětiválec (zahřátý) na volnoběh tichý! Ale "nejede". Takže nejlepší motor je 2.5 TDI s rotačním čerpadlem - trvanlivý a snadno opravitelný agregát. :yes:
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2020 20:20
1990
Ten motor fakt přesouvali dopředu až v roce 1990 ? To byli ještě zaostalejší než dvanástsettrojka
Rozbalit vlákno
2
9. 9. 2020 06:06
Re: 1990
Hm, ty asi považuješ dodávku s motorem zabírajícím půlku ložného prostoru za vrchol pokroku, jo ?

A tenhle paskvil vyráběli ještě v osmdesátých letech ....
Avatar - fostek
8. 9. 2020 21:22
Multivan s rotačkou
R5 TDI...rozhodně medailisty v superotevřené kategorii "Best Car Ever"!
Možná je to na zlatou.
I když než přišel FL a byla 2.4D, byly tapecírungy ještě kvalitnější atd.
Tohle suto mělo jen jednu zásadní konstrukční chybu - ten šroub zvrchu jak ti mohl upadnout motor. Vyřešeno kolem roku 95.
Jinak nejví kár.
Auto - Bůh.
Rozbalit vlákno
10
8. 9. 2020 22:28
Re: Multivan s rotačkou
Na zlatou né, tam sedí jednoznačně piáno s pověstným "klavírním" dieselem:)))
9. 9. 2020 08:31
Re: Multivan s rotačkou
Piano ne. Dobrý auto ale za to jak rezlo si určitě zlatou nezaslouží.
9. 9. 2020 05:50
Re: Multivan s rotačkou
Bůh ??? Auto to bylo dobré, na tu dobu. Ale žádný zázrak
9. 9. 2020 07:53
Re: Multivan s rotačkou
Čiže typický Volkswagen - príde posledný a automaticky je najlepší? Na tom aute nebolo zhola nič unikátne alebo lepšie od konkurencie - vpodstate sa len na konkurenciu doťahovalo. Volkswageny s motorom vzadu boli v tej dobe už silne zastaralé a VW niečo urobiť musel. Holt vyrábať tú istú techniku večne sa nedá.
9. 9. 2020 08:29
Re: Multivan s rotačkou
Je vidět ze o tomhle segmentu vis prd. Nejen tenkrát, ale dodnes konkurence (kromě mercedesů) nedosáhla VW technicky. Většina má vzadu tuhou nápravu dodnes a podle toho jezdí. A ti co ji nemaji (a okopirovali podvozek VW) jsou v jízdních vlastnostech Stejně někde na půl cesty. T4 byla velká revoluce pro celou kategorii. Taky byla brutálně dráha, relativně dražší než dnes. Ale špička.
Avatar - wakantanka
9. 9. 2020 11:10
Re: Multivan s rotačkou
Mno tak väčšinou sú to dodávky určené na prevážanie nákladu a tomu je nejaký komfort putna nie? V segmente dodávok sa hraje skôr na robustnosť, jednoduchosť a odolnosť. Multivan je typ, ktorý objavil medzeru na EU trhu a výborne ju využil, ale reč je o Tčku.
9. 9. 2020 10:24
Re: Re: Multivan s rotačkou
To je otázka, mám T4, po 20 letech to není zrezlé, kolik Transitů (což je pro mě etalon dodávek) to může říct? Jede to 3x do měsíce když někdo z famílie potřebuje, ale nehodlám se toho zbavit. To auto v podstatě nic nepotřebuje a funguje.
9. 9. 2020 11:03
Re: Re: Multivan s rotačkou
Já měl T4 patnáct let a bylo zrezlé dost
a zbavit se ho byl problém, nakonec šlo pryč za pár korun
Avatar - eLzyx
9. 9. 2020 11:24
Re: Re: Multivan s rotačkou
předfacelifty hnily dost, to je fakt. Ale jinak se pofacelift T4 dá (dala) udržet v dobré kondici snáze než soudobý Transit, ten hnil už z fabriky
9. 9. 2020 14:11
Re: Re: Multivan s rotačkou
To je všetko OK ale nehovorí to nič o tom, že by T4 bol niečím výnimočný a napred voči iným. Proste dodávka ako všetky ostatné. Motor dopredu dal VW medzi poslednými, ak nie aj posledný.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku