Novinky
No to je presne ten problem co jsem predpokladal. Zatimco Hamuna vykrikuje jak zakladni problem jsou nedostatecny finance tekouci do stavby dalnic, tak se ukazuje ze problem je v priprave a prehnane byrokracii. Jsem zvedav co nam k tomu docent Hamuna povi. Jiste se omluvi ze se mylil a pravda je opet jinde 😁
Téměř vše bylo již řečeno a napsáno. Zbývá jen dodat, že nemalou měrou k této zoufalé situaci přispívá také nezdravý monopol několika místních stavebních firem, které "nějakým způsobem" si mezi sebou rozdělují všechny zakázky. Některé se dokonce již léta soudí se státem za nekvalitně odvedenou práci, ale to jim ("záhadně") nebrání v tom, aby dostávaly od státu další zakázky. "Je něco shnilého v tomto státě"..... 😒
S tím monopolem to není tak snadné.
Taky by se mi líbilo, kdyby zakázku nemohl získat někdo, kdo se soudí se státem. Z druhé strany by to bylo asi významné porušení práv. Především ale, jestliže tu je opravdu malý počet firem schopných realizovat dopravní stavby, tak takováto podmínka by také dost možná znamenala, že nebude nikdo kdo by uvedené postavil.
Především ale u velkých zakázek jsou v určité míře subdodávky. Takže i prověřená stavební firma může díky blbé volbě subdodavatele narazit. Nároky státu to samozřejmě nemění, odpovědný je dodavatel jako takový. Ale kvůli problému vzniklého subdodavatelem odstřelit jinak bezproblémovou stavební firmu by prostě nebylo žádoucí.
Dále také všechny problémy nejsou zapříčiněny nekvalitní stavební firmou, viz třeba ostravské vlnobití. Firma nemůže za to, že podplacený úředník změnil složení strusky. Stavební firma postavila to, co stát chtěl. Výsledek je tristní, a je jasné že taková věc asi skončí u soudu.
Taky by se mi líbilo, kdyby zakázku nemohl získat někdo, kdo se soudí se státem. Z druhé strany by to bylo asi významné porušení práv. Především ale, jestliže tu je opravdu malý počet firem schopných realizovat dopravní stavby, tak takováto podmínka by také dost možná znamenala, že nebude nikdo kdo by uvedené postavil.
Především ale u velkých zakázek jsou v určité míře subdodávky. Takže i prověřená stavební firma může díky blbé volbě subdodavatele narazit. Nároky státu to samozřejmě nemění, odpovědný je dodavatel jako takový. Ale kvůli problému vzniklého subdodavatelem odstřelit jinak bezproblémovou stavební firmu by prostě nebylo žádoucí.
Dále také všechny problémy nejsou zapříčiněny nekvalitní stavební firmou, viz třeba ostravské vlnobití. Firma nemůže za to, že podplacený úředník změnil složení strusky. Stavební firma postavila to, co stát chtěl. Výsledek je tristní, a je jasné že taková věc asi skončí u soudu.
Ale je to snadné = ale HLAVNĚ že strany ŘSD, MD ani vlády NENÍ vůbec ZÁJEM
V letech dlouhé konjunktury + době kdy EU byla ochotna zadotovat až 80% ceny a v mimořádných případech typu dalnice D0 i víc = sme dávali polovinu nebo i třetinu peněz = ANO tak je to prosté
Babiš jen loni poslal v dotacích 2 tisíce miliónů sám sobě tedy své manželce. Kdyby jen ty cele ty roky šly např na ten Pražský okruh = na COŽ jsou ostatně myšleny. No předseda vlády a ministr zemědělství SI je radši přesměrovali = sami sobě
V letech dlouhé konjunktury + době kdy EU byla ochotna zadotovat až 80% ceny a v mimořádných případech typu dalnice D0 i víc = sme dávali polovinu nebo i třetinu peněz = ANO tak je to prosté
Babiš jen loni poslal v dotacích 2 tisíce miliónů sám sobě tedy své manželce. Kdyby jen ty cele ty roky šly např na ten Pražský okruh = na COŽ jsou ostatně myšleny. No předseda vlády a ministr zemědělství SI je radši přesměrovali = sami sobě
Nekvalitní asfalt a nekvalitní pokládka je další problém. Řada nově postavených nebo opravených úseků D1 je hned po dokončení "drncavá".... ;-\
Ano. Nechápu jak u nás ŘSD nebo SÚSky mohly některé úseky vůbec převzít. U nás se spravuje jeden úsek cca 30 km tak intenzivně, že až se někdy dožiju že bude celý sek spravený, tak můžou začít nanovo. Už teď po nějakých 5ti letech jsou nově položené úseky KO.
Možná by nebylo naškodu prověřit majetkovou situaci úředníků (a jejich nejbližších příbuzných), kteří převzetí prováděli..... :-!
ANO = a úmyslně dáváme peníze jinam. Dáváme míň = stavíme míň
Dodnes nejsme na úrovni výdajů před krizí před 12 ti lety = ANO tak je to prostě
Už Babiš ministr financí a vicepremiér měl i ministerstvo dopravy = a hlavně ústavní VĚTŠINU. Ale není zájem stavět rychleji a udělat snazší povolování atd. Dokonce PŘESNĚ NAOPAK byl zájem dát o stovky miliard méně = a dokonce zastavit stavby (ne)důležitosti pražského okruhu. TANO tak se stalo = dali sme o bilion méně peněz = a je to znát
Dodnes nejsme na úrovni výdajů před krizí před 12 ti lety = ANO tak je to prostě
Už Babiš ministr financí a vicepremiér měl i ministerstvo dopravy = a hlavně ústavní VĚTŠINU. Ale není zájem stavět rychleji a udělat snazší povolování atd. Dokonce PŘESNĚ NAOPAK byl zájem dát o stovky miliard méně = a dokonce zastavit stavby (ne)důležitosti pražského okruhu. TANO tak se stalo = dali sme o bilion méně peněz = a je to znát
Pravda JE opět jinde = než si ty s rohYpnolem VYMÝŠLÍTE 😁
A dostal si na to i ODKAZY = zajímavá NEPOUCITELNOST aneb platí JEN co si sám USMYSLÍM a VYMYSLÍM
To že stamiliardy víc/nebo v našem případě míň ne hrajou roli = to už se blížíme do kategorie demence 😄
EDIT = chápu že vnímáš mou inteligenci a znalosti v úrovni docenta, ale je to furt jako když SIS VYMYSLEL že sem Ing. pak že nejsem a pak jak si mě tím dostal :-!
Na to vědět víc než ty = NENÍ potřeba být docent 😉
Jen si prostě jako ty a rohYpnol nevymýšlim nefabuluju = taky jako on důvěřuješ AERONETu? 😁
A dostal si na to i ODKAZY = zajímavá NEPOUCITELNOST aneb platí JEN co si sám USMYSLÍM a VYMYSLÍM
To že stamiliardy víc/nebo v našem případě míň ne hrajou roli = to už se blížíme do kategorie demence 😄
EDIT = chápu že vnímáš mou inteligenci a znalosti v úrovni docenta, ale je to furt jako když SIS VYMYSLEL že sem Ing. pak že nejsem a pak jak si mě tím dostal :-!
Na to vědět víc než ty = NENÍ potřeba být docent 😉
Jen si prostě jako ty a rohYpnol nevymýšlim nefabuluju = taky jako on důvěřuješ AERONETu? 😁
Hele Einsteine z Jablonce co odmítáš učivo SŠ i ZŠ = CO si na tom "ČR dává nejmíň peněz = má nejmíň km nových dálnic" nepochopil?
Dostal si i odkazy = to trollíš nebo to fakt nechápeš?
Dostal si i odkazy = to trollíš nebo to fakt nechápeš?
Si asi necetl ty pako ten clanek vid. Doufam ze necetl protoze jinak jsi jeste blbejsi nez jsem cekal. Tam jsou duvody rozebrany. Problem nejsou jen penize. Primarni problem je dlouha priprava nez se vubec kopne do zeme. To jsou roky vykupovani, odvolani, stiznosti vselijakych zmr,dospolku atd. Podivej se na D0. Nestavi se ne kvuli penezum ty na to jsou ale kvuli dalsim obstrukcim a tahanicim o stavebni povoleni. Takze si dej sam par facek a precti si ten clanek at ze sebe nedelas zas vola.
Ještě blbější než ty? To si NEMYSLÍM
Přesně TOHLE sme už rozebírali = jakmile má něco víc jak jednu vrstvu = asi ti to zůstane navěky skryto 😄
D0 se nestaví hlavně PROTOŽE ji primatorka ANO zastavila. I příjezdovou magistrály = CHTĚJÍ dávat peníze na jiné věci. Na OBOJE nejsou. Viz já už včera a 100x předtím = vždy všechno je JEN o penězích = ekologové sou všude už nevládne komunista! Upravit pravidla je brnkačka = ale NENÍ ZÁJEM!!!!!!!!!!!!!!
New stavební zákon bude dle všeho DÁL ještě HORŠÍ
Ale tu primitivnost = viz ještě za Zemana předsedy vlády stavba dalnic PPP projekty se zárukou na desítky let = že za 2 násobek peněz se prostě postavit násobek km = to bys měl chápat. Nebo?
Přesně TOHLE sme už rozebírali = jakmile má něco víc jak jednu vrstvu = asi ti to zůstane navěky skryto 😄
D0 se nestaví hlavně PROTOŽE ji primatorka ANO zastavila. I příjezdovou magistrály = CHTĚJÍ dávat peníze na jiné věci. Na OBOJE nejsou. Viz já už včera a 100x předtím = vždy všechno je JEN o penězích = ekologové sou všude už nevládne komunista! Upravit pravidla je brnkačka = ale NENÍ ZÁJEM!!!!!!!!!!!!!!
New stavební zákon bude dle všeho DÁL ještě HORŠÍ
Ale tu primitivnost = viz ještě za Zemana předsedy vlády stavba dalnic PPP projekty se zárukou na desítky let = že za 2 násobek peněz se prostě postavit násobek km = to bys měl chápat. Nebo?
To ona ji nezastavila primátorka ANO. Napiš to přesně. Jedním z odpůrců je městská část Horní Počernice. Prý kvůli hluku. Dívaje se na mapu Prahy nechápu co se v Horních Počernicích změní, když kolem nich okruh už vede a úsek 511 se má napojovat na stávající trasu pod Horními Počernicemi o několik kilometrů níže. Ono se těch odvolání proti stavbě ovšem sešlo mnohem víc. Nesmyslně si stěžující Horní Počernice jsou jen jedním z nich, takže to musíš interpretovat přesně. Že bude nový stavební zákon dle všeho ještě horší souhlasím. Nic jiného bych ani nečekal.
Píšu to přesně = rozdoduje a je zodpovědný vždy ten poslednÍ nahoře = KOMPLETNÍ výstavbu VŠECH částí D0 a dokonce VČETNĚ příjezdových rádiál byla ANO zastavena
Kdyby BYL ZÁJEM = není problém převzít pravidla zákon odkudkoli = kde fungují. Tady zájem není = Babiš už před lety jako vicepremiér měl dokonce ústavní většinu = mohl si protlačit cokoli, kdyby CHTĚL MAKAT
Prohra začala ministrem dopravy Šimonovským a předsedou vlády Špidlou = za ANO s bonusem dáme na stavbu MÉNĚ peněz
Hele po tvým = nedělá vláda vlastně chybu, když sice furt NEdostatečně ale konecne NAVYŠUJE prachy na výstavbu? Neměla by je dál snížit?
Kdyby BYL ZÁJEM = není problém převzít pravidla zákon odkudkoli = kde fungují. Tady zájem není = Babiš už před lety jako vicepremiér měl dokonce ústavní většinu = mohl si protlačit cokoli, kdyby CHTĚL MAKAT
Prohra začala ministrem dopravy Šimonovským a předsedou vlády Špidlou = za ANO s bonusem dáme na stavbu MÉNĚ peněz
Hele po tvým = nedělá vláda vlastně chybu, když sice furt NEdostatečně ale konecne NAVYŠUJE prachy na výstavbu? Neměla by je dál snížit?
Musi to jit ruku v ruce. V prvni rade je potreba nastavit legislativu tak, aby priprava nez se kopne do zeme netrvala 13 let. Pak samozrejme zajistit dostatek financi na realizovani stavby. Jedno bez druhyho ale nejde. Takze navysit objem penez a zaroven se potykat s tim ze na spouste useku nejsem schpen zacit stavet je spatne.
No = vidíš že to jde
Ale to se ti snazim vysvetlit od samyho zacatku a ackoli ti clanek i v nem citovanej Kovanda neco vysvetluji, tak ty si meles neustale svoji verzi.
Neměl kraviny = není žádná MOJE verze = je nespočet článků a dat k tématu, který sem ti x krát dal odkaz. Zrovna tenhle je nic moc PLUS viz diskuze sou v něm i chyby
Jak to od dob toho Šimonovského (ministr dopravy 2002-6 je = sme zrovna my 2 probírali MOC-krát
Proč máš potřebu cele roky ŘSD spíš bránit = Ostatně KRITIKA reality MY JSME NEJHORŠÍ ti vadí i tady v diskuzi. Naprosté nesmysly o penězích = bez komentáře to je už moc. Stejně jako vše řešit URÁŽENÍM a URÁŽENÍM stovky a stovky vulgarit furt pryč
No je to bohužel tak jak sem JÁ TOBĚ už před lety tlumočil + podpořil během let více odkazy
Jde to na sever i jih od nás = dávat víc peněz a upravit pravidla aby byla funkční. Tady sice MAKÁME ale neudělali jsme ani jedno. Popravdě peníze dokonce snížili + a ANO do km nově postavených dálnic začali počítat opravené km D1
Jak to od dob toho Šimonovského (ministr dopravy 2002-6 je = sme zrovna my 2 probírali MOC-krát
Proč máš potřebu cele roky ŘSD spíš bránit = Ostatně KRITIKA reality MY JSME NEJHORŠÍ ti vadí i tady v diskuzi. Naprosté nesmysly o penězích = bez komentáře to je už moc. Stejně jako vše řešit URÁŽENÍM a URÁŽENÍM stovky a stovky vulgarit furt pryč
No je to bohužel tak jak sem JÁ TOBĚ už před lety tlumočil + podpořil během let více odkazy
Jde to na sever i jih od nás = dávat víc peněz a upravit pravidla aby byla funkční. Tady sice MAKÁME ale neudělali jsme ani jedno. Popravdě peníze dokonce snížili + a ANO do km nově postavených dálnic začali počítat opravené km D1
Ty magore já někde bráním ŘSD? Nebo snad nesouhlasím s tvrzením, že jsme nejhorší? Já nepopírám, že jsme nejhorší, problém je že ty popíráš reálnej důvod, kterej rozebírá článek. Příprava stavby trvá přes 10 let!!! Ovšem TY tvrdíš, že se nestaví kvůli nedostatku financí tekoucím na výstavbu dálnic, což tak ale není viz článek. Jak ty si mohl se svým logickým uvažováním udělat vůbec základní školu? Ty seš fakt úplně tupej.
Magore? Tupej? "Tomu čemu nerozumíš nechápeš se vysmíváš a urážíš" bylo řečené dááávno PŘED tebou = ty to jen potvrzuješ. Fakt neumíš napsat normální NESPROSTEJ příspěvek BEZ urážek a vulgarit?
Příprava netrvá 10 ale dokonce 13 let = úroveň zrovna tohohle článku je proti těm co sem ti na ně v průběhu LET dával odkazy docela MRZKÁ
Většinou to je PŘESNĚ OBRÁCENĚ = to co ty považuješ za úroveň ZŠ (jejíž učivo zrovna ty prokazatelně popíráš) to je to VŠ = ale tim se netrap. Prostě to co ti zní dobře (hoax a pindání úroveň Jerry.Gunman) to je hoax a plácání. To co ti zní divně nevěrohodně atd. TO je pravda fakt skutečnost = aneb VACULÍKOVO PRAVIDLO = to si eště se svou pamětí akvarijní rybičky PAMATUJEŠ VÍŠ co to znamená?
Jo BRÁNIL si Ťoka a výstavbu dálnic = tak moc DE.BILNĚ že si opakovaně psal že to NENÍ o penězích. No a vono je to zjednodušeně JEN o penězích
I když to tvůj ptačí mozek ani za ta léta a odkazY k tématu nepobral = tak dávat 2x nebo i 3x víc peněz NENÍ až takovej problém. Zrovna tak vůbec není problém = upravit pravidla. Jde to VŠUDE i KOLEM NÁS v okolních zemích = CHÁPEŠ to už končeně = a teď poslední slovo TVÉHO příspěvku a 2. slovo TVÉHO přispěvku
ZÁKLAD tedy PODSTATA jsou PRACHY = upravit pravidla hry POTÉ co se rozhodneš finance pro příští roky navýšit třeba na 300 mld. kč a po 20ti letech se vrátit k PPP projektům = je brnkačka
NE NEní možný že bys měl maturitu
Ale na závěr pochvala = tvůj vývoj (s výjímkou počtu urážek) jde SPRÁVNÝM směrem. Kdysi ti nevadily desítky milionů co si multimiliardář podvodem stáhl pro sebe, nevadily na to 3,14ča hnízdě reklamy za desítky milionů daňový únik (jen na Hnízdě ukrad ca 100.000.000 kč) nevadili eSTéBáci = dneska XINDL Babiš = správnej vývoj :yes:
Dřív nevadily praktiky ŘSD a že jsme poslední nejpomalejší atd. byl si RÁD za každej km (i když jich bylo nejmíň ze všech) no a dnes = správnej vývoj :yes:
MD + ŘSD + Babiš = xindl
Příprava netrvá 10 ale dokonce 13 let = úroveň zrovna tohohle článku je proti těm co sem ti na ně v průběhu LET dával odkazy docela MRZKÁ
Většinou to je PŘESNĚ OBRÁCENĚ = to co ty považuješ za úroveň ZŠ (jejíž učivo zrovna ty prokazatelně popíráš) to je to VŠ = ale tim se netrap. Prostě to co ti zní dobře (hoax a pindání úroveň Jerry.Gunman) to je hoax a plácání. To co ti zní divně nevěrohodně atd. TO je pravda fakt skutečnost = aneb VACULÍKOVO PRAVIDLO = to si eště se svou pamětí akvarijní rybičky PAMATUJEŠ VÍŠ co to znamená?
Jo BRÁNIL si Ťoka a výstavbu dálnic = tak moc DE.BILNĚ že si opakovaně psal že to NENÍ o penězích. No a vono je to zjednodušeně JEN o penězích
I když to tvůj ptačí mozek ani za ta léta a odkazY k tématu nepobral = tak dávat 2x nebo i 3x víc peněz NENÍ až takovej problém. Zrovna tak vůbec není problém = upravit pravidla. Jde to VŠUDE i KOLEM NÁS v okolních zemích = CHÁPEŠ to už končeně = a teď poslední slovo TVÉHO příspěvku a 2. slovo TVÉHO přispěvku
ZÁKLAD tedy PODSTATA jsou PRACHY = upravit pravidla hry POTÉ co se rozhodneš finance pro příští roky navýšit třeba na 300 mld. kč a po 20ti letech se vrátit k PPP projektům = je brnkačka
NE NEní možný že bys měl maturitu
Ale na závěr pochvala = tvůj vývoj (s výjímkou počtu urážek) jde SPRÁVNÝM směrem. Kdysi ti nevadily desítky milionů co si multimiliardář podvodem stáhl pro sebe, nevadily na to 3,14ča hnízdě reklamy za desítky milionů daňový únik (jen na Hnízdě ukrad ca 100.000.000 kč) nevadili eSTéBáci = dneska XINDL Babiš = správnej vývoj :yes:
Dřív nevadily praktiky ŘSD a že jsme poslední nejpomalejší atd. byl si RÁD za každej km (i když jich bylo nejmíň ze všech) no a dnes = správnej vývoj :yes:
MD + ŘSD + Babiš = xindl
To ste este neboli na Slovensku 😁
Plně souhlasím s tím že výstavba dálnic v Česku je velice pomalá a že co do počtu kilometrů
zaostáváme i za některými státy, které měli komunistickou minulost o západě ani nepíši.
Jen tedy doplním že nejvypovídající údaj, by byl kolik kilometrů dálnic je na rozlohu uzemí daného státu a né na počet obyvatel. Tam jsme, zatím tedy, třeba v porovnání s tím Madarskem na podobné úrovni i když máme o cca 300km dálnic méně, ale Madarsko je co do rozlohy o něco větší než Česko.
Nic to ovšem nemění na faktu jak rychle se u nás staví a je jen otázkou času kdy bude Madarsko daleko před námi i v tomto údaji.
Jen malý příklad za všechny, netýká se sice stavby dálnice, ale pokládání asfaltu na silnici první třídy u hraničního přechodu Strážný CZ-DE. Zatímco u nás oprava 4pruhů v délce zhruba 5km trvala cca 6měsíců v Německu zhruba stejně dlouhý úsek trval 5 týdnů ( jedná o stejnou silnici od hraniční čáry směrem do CZ nebo do DE ). Přičemž poslední kilometr a půl Němci zvládli za jeden pracovní týden i s namalováním čar. Ještě pro úplnost doplním na obranu českých silničářů že v DE jsou jen 3pruhy 😄
zaostáváme i za některými státy, které měli komunistickou minulost o západě ani nepíši.
Jen tedy doplním že nejvypovídající údaj, by byl kolik kilometrů dálnic je na rozlohu uzemí daného státu a né na počet obyvatel. Tam jsme, zatím tedy, třeba v porovnání s tím Madarskem na podobné úrovni i když máme o cca 300km dálnic méně, ale Madarsko je co do rozlohy o něco větší než Česko.
Nic to ovšem nemění na faktu jak rychle se u nás staví a je jen otázkou času kdy bude Madarsko daleko před námi i v tomto údaji.
Jen malý příklad za všechny, netýká se sice stavby dálnice, ale pokládání asfaltu na silnici první třídy u hraničního přechodu Strážný CZ-DE. Zatímco u nás oprava 4pruhů v délce zhruba 5km trvala cca 6měsíců v Německu zhruba stejně dlouhý úsek trval 5 týdnů ( jedná o stejnou silnici od hraniční čáry směrem do CZ nebo do DE ). Přičemž poslední kilometr a půl Němci zvládli za jeden pracovní týden i s namalováním čar. Ještě pro úplnost doplním na obranu českých silničářů že v DE jsou jen 3pruhy 😄
Opět - neříkám že rychlost u nás je OK, ale srovnání s DE opět chce brát s rezervou.
Německo je velké, tj. tamní trh uživí mnohem větší množství velkých stavebních firem schopných držet velké množství zdrojů a ty pak samozřejmě také použít kumulovaně na konkrétní zakázku. U nás tohle je mnohem komplikovanější.
Takže sice ano, ale...
Německo je velké, tj. tamní trh uživí mnohem větší množství velkých stavebních firem schopných držet velké množství zdrojů a ty pak samozřejmě také použít kumulovaně na konkrétní zakázku. U nás tohle je mnohem komplikovanější.
Takže sice ano, ale...
Žádný ALE není nefantazíruj. Menší rakousko staví rychleji než my
Někde se staví i v noci = jak to vypadá přes den na uzavřeném opracovaném úseku u nás = víš
Takhle je to jednoduchý
Někde se staví i v noci = jak to vypadá přes den na uzavřeném opracovaném úseku u nás = víš
Takhle je to jednoduchý
Myslím že by nebylo na škodu, jen na zkoušku, nějakou tu německou stavební firmu na stavbu "kousku" dálnice najmout, aby se potvrdily nebo nepotvrdily všechny domněnky... :-!
Byly tu pokusy se zahraničními firmami. A výsedky byly doslova tristní. Myslím, že to byli italové a pak také poláci jestli si pamatuju správně.
Bohužel, někteří mají pocit, že zahraniční =vždy lepší. Ne, není tomu tak.
Můžu třeba posoudit kvalitu rakouské dálnice Vídeň-Drasenhofen. A když to srovnám s těmi povedenými úseky rekonstrukce D1, tak D1 je výrazně kvalitnější (z pohledu uživatele. Co časem se teprv ukáže). Co naopak musím chválit, je jednak rychlost rakušanů. A pak také stálá kvalita. Celý úsek rakouské dálnice se jeví stejně. Nevím, jak to měli vysoutěžené, jestli to stavěla 1 firma nebo více. Spíš bych řekl že více firem. Ale zatímco D1 je co kus, to jiná kvalita, tak tam je vše konstantní.
Bohužel, někteří mají pocit, že zahraniční =vždy lepší. Ne, není tomu tak.
Můžu třeba posoudit kvalitu rakouské dálnice Vídeň-Drasenhofen. A když to srovnám s těmi povedenými úseky rekonstrukce D1, tak D1 je výrazně kvalitnější (z pohledu uživatele. Co časem se teprv ukáže). Co naopak musím chválit, je jednak rychlost rakušanů. A pak také stálá kvalita. Celý úsek rakouské dálnice se jeví stejně. Nevím, jak to měli vysoutěžené, jestli to stavěla 1 firma nebo více. Spíš bych řekl že více firem. Ale zatímco D1 je co kus, to jiná kvalita, tak tam je vše konstantní.
Jen si skočil na hru místní dopravně stavební mafie = nechtějí opravdovou konkurenci co staví 10x rychleji
Řešení je známé www.neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_ekonomika_wag
Řešení je známé www.neviditelnypes.lidovky.cz/…_p_ekonomika_wag
Není to dlouho co Svět Motorů zveřejnil reportáž o tom, jak to na stavbě dálnice v Česku ve skutečnosti funguje. Nebyla to zrovna pochvalná reportáž...... 😒
Ještě horší je poslední kontrola zpráva NKÚ = aby stihli rekonstrukci D1 kterou Babiš započítává do nově postavených dálnic aby to nekřičelo jak moc se tu staví pomalu, tak ne opravovali mosty. ANO až se (snad) za rok a něco ANO pochválí jak MAKALI a je hotovo = tak začnou opravy mostů na (jako) zrekonstruované D1
Pak na některých rozšířených úsecích předělání toho rozšíření = na 3 pruhy. ANO takhle se vydělává = trvá to DÉLE stoji to VÍCE ale pro NĚKOHO je to tak o hodně lepší. Pro nás jak z důvodu peněz tak dob uzavírek a omezení mnohem horší
Pak na některých rozšířených úsecích předělání toho rozšíření = na 3 pruhy. ANO takhle se vydělává = trvá to DÉLE stoji to VÍCE ale pro NĚKOHO je to tak o hodně lepší. Pro nás jak z důvodu peněz tak dob uzavírek a omezení mnohem horší
bych ještě jeden pohled, který všechno prodlužuje - těch akcí je v posledních letech prostě moc.Dvacet let se do dálniční sítě prakticky nehráblo a za posledních pět let se najednou snaží dohnat všechno. Do toho opravy a rekonstrukce mostů, silnice nižších tříd... Jenže na to prostě nejsou v ČR stavební kapacity. Firmy přesouvají techniku a lidi sem a zase tam, vznikají prodlevy a prostoje v práci, nikomu to nevadí. Termíny jsou tak dlouhé, že není třeba to řešit...
do StBakova nastupu se od 1990 do 2013 vcetne zprovoznilo cca 440km dalnic, tedy v prumeru 19km/rok, a to v tom nejsou rychlostni silnice, ktere se v roce 2016 ucetnim manevrem zmenily na dalnice.
za StBaka se zprovoznilo za 6 roku nejakych 60km dalnic, tedy s bidou 10km/rok, takze za poslednich par let to je jeste horsi nez pred tim.
souhlas s tim, ze nema kdo stavet, takze slibovane penize do dalnicni a silnicni infrastruktury povedou jen vetsimu poctu vykopavek a uzavirek na silnicich a vyssi cene
za StBaka se zprovoznilo za 6 roku nejakych 60km dalnic, tedy s bidou 10km/rok, takze za poslednich par let to je jeste horsi nez pred tim.
souhlas s tim, ze nema kdo stavet, takze slibovane penize do dalnicni a silnicni infrastruktury povedou jen vetsimu poctu vykopavek a uzavirek na silnicich a vyssi cene
Jo, ale podívej se na to, jak se kde pracuje. Nejde jen o dálnice, staví se spousta jiných věcí. Každý úsek dálnice se dělá rok, a to se bavíme o (třeba) deseti kilometrech. Když vidím, jakým tempem se opravují třeba úseky na D10, po které se docela dost najezdím, tak je mi vždycky do breku. Nebo I/3 od D1 po nájezd na dálnici, to je zoufalství, jak pomalu se tam dělá.
protoze se pocita rekonstrukce D1 a navic za doby vlad StB-CSSD-KSC se toho moc nepostavilo, tak prumer 150mil/km mozna vyjde
aktuelni ceny na dostavby nekterych dalnic😒br /> D35 krome useku pres cesky raj az do mohelnice - 157km - 330mil/km.
D11 od HK na hranice s polskem - 63km - 475mil/km
D3 od budejovic na hranice s rakouskem - 44km - 500mil/km
D3 z prahy k taboru - 59km - 960mil/km
celkem tyhle 3 dalnice 323km v prumeru za skoro 500mil/km, celkem cca 160mld korun, tedy 1/3 toho co StBak planuje rozfrcat za letosnich pouhych 9 mesicu...
je par useku, kde je cena lehce pod 200mil, ale prumer je jak pisu, 150mil/km je neskutecnej StBakuv blabol, mohli by jste v redakci sesmolit tabulku za kolik se jednotlive useky ted stavi a jaky jsou rozpocty na ty dalsi useky.
kalouskovych 350mil/km je zlatych
aktuelni ceny na dostavby nekterych dalnic😒br /> D35 krome useku pres cesky raj az do mohelnice - 157km - 330mil/km.
D11 od HK na hranice s polskem - 63km - 475mil/km
D3 od budejovic na hranice s rakouskem - 44km - 500mil/km
D3 z prahy k taboru - 59km - 960mil/km
celkem tyhle 3 dalnice 323km v prumeru za skoro 500mil/km, celkem cca 160mld korun, tedy 1/3 toho co StBak planuje rozfrcat za letosnich pouhych 9 mesicu...
je par useku, kde je cena lehce pod 200mil, ale prumer je jak pisu, 150mil/km je neskutecnej StBakuv blabol, mohli by jste v redakci sesmolit tabulku za kolik se jednotlive useky ted stavi a jaky jsou rozpocty na ty dalsi useky.
kalouskovych 350mil/km je zlatych
- rozdělení dotačních peněz mezi tituly - politika
- každý rok změna a někdy úplná bílé knihy, dle které se mají ubírat priority při výstavbě a opravách dálnic či silnic I. třídy - politika
- stavba kousků - politika, v 90 létech se začalo stavět po větších celcích a ty byly takto uvedeny do provozu (Rozvadov, R(D) 35,) přibližně od roku 2000 se staví všude a všude kousek - každý politik se ve svém rajonu chlubí jak to zařídil. Což celkovou dobu výstavby celé sítě prodlužuje a prodražuje.
- termíny výstavby či oprav - stanovuje zadavatel (ŘSD), včetně limitu plnění v každém kalendářním roce - firmy to za své dopředu stavět nebudou.
- termíny uzavírek stanoví správní úřad (dálnice MD ČR, silnice I. třídy - odbory dopravy krajských úřadů) dle žádosti realizační firmy , ta zažádá nejčastěji o celou dobu termínu realizace dle smlouvy - často nikdo neposuzuje oprávněnost tohoto požadavku vzhledem k rozsahu prací. opět politicky řízené.
- firmy se přizpůsobí tomu co se po nich chce, co jim vyhovuje nevím.
- stavební povolení tady slouží spíše jako jedno ze zdůvodnění zpoždění
- neschopnost ŘSD je dlouhodobě známa a opět je to především politický problém. Zde je zajímavé, že jak ANO nemá lidi, tak tam stále jsou Bártou (věci veřejné) dosazení ředitelé.
Z toho všeho mě vychází, že politici, zejména ti vrcholní, nemají o dálnice a cesty zájem, zájmem jsou max finance s nimi spojené a trocha prezentace vůči voličstvu.
- každý rok změna a někdy úplná bílé knihy, dle které se mají ubírat priority při výstavbě a opravách dálnic či silnic I. třídy - politika
- stavba kousků - politika, v 90 létech se začalo stavět po větších celcích a ty byly takto uvedeny do provozu (Rozvadov, R(D) 35,) přibližně od roku 2000 se staví všude a všude kousek - každý politik se ve svém rajonu chlubí jak to zařídil. Což celkovou dobu výstavby celé sítě prodlužuje a prodražuje.
- termíny výstavby či oprav - stanovuje zadavatel (ŘSD), včetně limitu plnění v každém kalendářním roce - firmy to za své dopředu stavět nebudou.
- termíny uzavírek stanoví správní úřad (dálnice MD ČR, silnice I. třídy - odbory dopravy krajských úřadů) dle žádosti realizační firmy , ta zažádá nejčastěji o celou dobu termínu realizace dle smlouvy - často nikdo neposuzuje oprávněnost tohoto požadavku vzhledem k rozsahu prací. opět politicky řízené.
- firmy se přizpůsobí tomu co se po nich chce, co jim vyhovuje nevím.
- stavební povolení tady slouží spíše jako jedno ze zdůvodnění zpoždění
- neschopnost ŘSD je dlouhodobě známa a opět je to především politický problém. Zde je zajímavé, že jak ANO nemá lidi, tak tam stále jsou Bártou (věci veřejné) dosazení ředitelé.
Z toho všeho mě vychází, že politici, zejména ti vrcholní, nemají o dálnice a cesty zájem, zájmem jsou max finance s nimi spojené a trocha prezentace vůči voličstvu.
U nás se např. letos opravil úsek silnice I. třídy, který byl v úplně bezproblémovém stavu. Nikdo nechápe proč. Zřejmě tudy jezdí někdo významný a povrch už nebyl 100% ale jen 95% stav...
Když táta ještě dělal u silnic, tak mi říkal, že jedničkové silnice se opravují každých deset let. Nějaký vnitřní předpis...
Ano, každých TEORETICKÝCH 10 LET možná.
To co jsem zmiňoval bylo v rámci 1 kraje. Úplně zbytečná oprava úseku ve velmi nadstandardním stavu proti úseku v katastrofickém stavu, který na rekonstrukci čeká nejmíň 30 let.
To co jsem zmiňoval bylo v rámci 1 kraje. Úplně zbytečná oprava úseku ve velmi nadstandardním stavu proti úseku v katastrofickém stavu, který na rekonstrukci čeká nejmíň 30 let.
nevím, předpisů ŘSD znám dost a o takovém jsem nikdy neslyšel. že by se co deset let měla cesta opravovat. Ovšem mnoho technologií má plánovanou životnost a periodicitu obnovy i kratší než deset let.
A oprava dobré cesty - může se řešit nějaká věc co není na první pohled vidět - např snížení hlučnosti, zvýšení adheze, nebo i ta periodicita obnovy obrusné vrstvy. Což vzhledem k první polovině roku něco takového bylo.
V druhé polovině zejména v období říjen - prosinec jde jen o utrácení pozdě přidělených peněz. Ono totiž než ústředí ŘSD potvrdí správám ŘSD rozpočet a akce tak již jsou prázdniny a vyúčtování musí být v daném kalendářním roce. Peníze jsou nepřevoditelné. Taky politické rozhodnutí.
A oprava dobré cesty - může se řešit nějaká věc co není na první pohled vidět - např snížení hlučnosti, zvýšení adheze, nebo i ta periodicita obnovy obrusné vrstvy. Což vzhledem k první polovině roku něco takového bylo.
V druhé polovině zejména v období říjen - prosinec jde jen o utrácení pozdě přidělených peněz. Ono totiž než ústředí ŘSD potvrdí správám ŘSD rozpočet a akce tak již jsou prázdniny a vyúčtování musí být v daném kalendářním roce. Peníze jsou nepřevoditelné. Taky politické rozhodnutí.
Úsek se opravoval přes prázdniny. Tj. nešlo o pozdní utrácení peněz. Hlučný povrch nebyl, navíc v žádné významné zástavbě nevedl, pouze nepatrný průjezdný úsek obcí. S adhezí žádný problém nebyl. Vyjeté koleje nebyly.
Je to dvacet let, co se tohle dělo. Jak je to dnes, netuším, ale nejrůznější "opravy" krásně vypadajících a funkčních silnic se dějí neustále, a ten cca desetiletý cyklus se drží.
O pozdní peníze už taky tolik nejde, to jsou z pohledu rozpočtu drobné, navíc tak rychle akci nestihneš ani vysoutěžit. Z takových peněz se spíš dělají drobné opravy v řádu statisíců. Podle platných pravidel nemůžeš rozpočtově nekrytou akci vůbec pustit do soutěže.
O pozdní peníze už taky tolik nejde, to jsou z pohledu rozpočtu drobné, navíc tak rychle akci nestihneš ani vysoutěžit. Z takových peněz se spíš dělají drobné opravy v řádu statisíců. Podle platných pravidel nemůžeš rozpočtově nekrytou akci vůbec pustit do soutěže.
Jinak ano, vidím to obdobně.
Politik má zájem dnes realizovat jen to, co může stihnout za své volební období. A to tyhle páteřní dopravní stavby nejsou. Proto tyto stavby nikdo netlačí. Úspěch za přípravu sklidí přinejlepším ten v dalším volebním období.
Možná by nebylo od věci zavést něco jako nepolitické úkolově stanovené úředníky - koordinátory. Prostě manažer projektu, který by měl za úkol zrealizovat konkrétní dopravní stavby v daných termínech. Pokud splní, dostane odměnu a může dostat další projekty. Pokud ne, tak končí.
Politik má zájem dnes realizovat jen to, co může stihnout za své volební období. A to tyhle páteřní dopravní stavby nejsou. Proto tyto stavby nikdo netlačí. Úspěch za přípravu sklidí přinejlepším ten v dalším volebním období.
Možná by nebylo od věci zavést něco jako nepolitické úkolově stanovené úředníky - koordinátory. Prostě manažer projektu, který by měl za úkol zrealizovat konkrétní dopravní stavby v daných termínech. Pokud splní, dostane odměnu a může dostat další projekty. Pokud ne, tak končí.
také v tom, že stavbu a provoz dálnic financuje stat, který jak tady čteme, není schopen tuto věc zvládnout. Je spousta evidence, že dálnice financované a provozované soukromým sektorem jsou pro uživatele i daňové poplatníky výhodnější. Ušetřené peníze by tak stát mohl investovat do vzdělávání, zdravotnictví a sociálních služeb. Nebo snížit daně.... :-!
PPP projekt tu byl už za Zemana premiéra = za bezdůvodné odstoupení jsme ŘÁD NĚ ZAPLATILI :😉
Od té doby se o nich mluví a mafie se jim úspěšně braní = by se asi stavělo rychleji a díky záruce kvalitněji = to NE PŘIPUSTÍME 😁
Od té doby se o nich mluví a mafie se jim úspěšně braní = by se asi stavělo rychleji a díky záruce kvalitněji = to NE PŘIPUSTÍME 😁
a určitě by ti soukromý subjekt postavil takovou dálnici jako staví stát?
U nás stavíme rozmařile....ale pro uživatele vyšší komfort.
A co zpoplatnění dálnic, není to blbost? neměly by být zpoplatněny ty nejhorší silnice III. místní a pod - tedy pro tranzit. Tam přece provoz nikdo nechce a ty silnice na to vůbec nejsou připraveny?
Jen by se to špatně vybíralo, na dálnici je to snažší 😄
U nás stavíme rozmařile....ale pro uživatele vyšší komfort.
A co zpoplatnění dálnic, není to blbost? neměly by být zpoplatněny ty nejhorší silnice III. místní a pod - tedy pro tranzit. Tam přece provoz nikdo nechce a ty silnice na to vůbec nejsou připraveny?
Jen by se to špatně vybíralo, na dálnici je to snažší 😄
Všichni diskutující jsou úplně mimo. Žádný ministr, náměstek apod. Viníkem jste vy všichni. Vy, kteří volíte strany, které podporují neziskovky. Ty neziskovky, které podobně jako třeba Děti země dokáží stavby blokovat a tím prodražovat stavby dálnic řadu let. Občany Frýdku-Místku takto týrali řadu let, než se začal stavět obchvat FM. Jediné řešení - nevolit strany, které podporují tyto neziskovky. Tedy především ČSSD, Ano TOP09 apod.
Hele MIMOni = bez urážky ale si VEDLE jak ta jedle 😄
Bylo by dobré uvést nějaká fakta. A vážnost si získáš činy, ne urážením jiných na internetu. Pokud někde pracuješ, o čemž pochybuji, váží si Tě okolí?
No fakta si neuvedl = to je pravda
Odkazy k tématu tu dávám dlouhodobě = za dlouhodobé podfinancování sektoru neziskovky taky mohou? Proc mě urážíš? Ty si napsal nesmysl
Odkazy k tématu tu dávám dlouhodobě = za dlouhodobé podfinancování sektoru neziskovky taky mohou? Proc mě urážíš? Ty si napsal nesmysl
Nepíše se "si", nýbrž jsi. Za slovem "nesmysl" se na konci věty píše tečka. S takovou gramatikou Tě do lepšího zaměstnání nevezmou.
Fíha = buď rád že nevíš co dělám :-!
To že NEziskovky jsou příčina že stát dává na dálnice málo peněz a stavi se draze a pomalu a nestaví se v noci a i přes den sou stavby a uzavírky většinou prázdné a viz i tahle diskuze stejná věc na naší a německé rakouské straně trvá podobně = jen tady v jiných jednotkách času a to NENÍ VTIP. Fakt myslíš že to Neziskovky?
To že NEziskovky jsou příčina že stát dává na dálnice málo peněz a stavi se draze a pomalu a nestaví se v noci a i přes den sou stavby a uzavírky většinou prázdné a viz i tahle diskuze stejná věc na naší a německé rakouské straně trvá podobně = jen tady v jiných jednotkách času a to NENÍ VTIP. Fakt myslíš že to Neziskovky?
Debi,le kdyz se stavba ani nerozjede kvuli blokovani jejiho zahajeni tak logicky stat ani EU nemuze na takovou nezahajenou a blokovanou stavbu uvolnit zadny financni prostredky, protoze se nestavi. To jde az na stavbu, ktera se zahaji!!
Tak a TAHLE úroveň myšlení MI řiká de.le 😲 😁
Takze mi ty imbecile jiste vysvetlis jak se na neprobihajici neexistujici stavbu muzou cerpat penize. Tahle uroven mysleni to totiz fakt nechape, ale ty mi to jiste povis.
ANO = otázka je blbě položena = vysvětlení už dřív. Taky v těhle diskuzi a dnes viz 8:20
Tady si viz diskuze výjimečně v tvrdý menšině = jeden ochránce estébáka a ty = my ostatní sme na praktiky dopravně stavební mafie ***ý. A na to že zrovna my Česko sme ve výstavbě tak pomalí
Např že odfláknutou přípravou trasy která sice trvá DÉLE než jinde ale viz aktuálně Budějovice zvládne ze 3 let udělat 5 a půl. Plus bonus NAVÝŠENÍ CENY
Prostě kdysi Šimonovský a Špidla neměli rušít PPP = D3 možná i skoro cela páteřní síť by byla hotová
Pamatuješ jak se Šimonovský vsadil a prohrál? Jde o to ze tam sme PROHRÁLI MY = a trvá to dodnes
Tady si viz diskuze výjimečně v tvrdý menšině = jeden ochránce estébáka a ty = my ostatní sme na praktiky dopravně stavební mafie ***ý. A na to že zrovna my Česko sme ve výstavbě tak pomalí
Např že odfláknutou přípravou trasy která sice trvá DÉLE než jinde ale viz aktuálně Budějovice zvládne ze 3 let udělat 5 a půl. Plus bonus NAVÝŠENÍ CENY
Prostě kdysi Šimonovský a Špidla neměli rušít PPP = D3 možná i skoro cela páteřní síť by byla hotová
Pamatuješ jak se Šimonovský vsadil a prohrál? Jde o to ze tam sme PROHRÁLI MY = a trvá to dodnes
Znova. Okamžitě mi vysvětli jakým způsobem lze čerpat finanční prostředky na neprobíhající stavbu. Svoje okecávání otázka je blbě položena a vysvětlení už dřív nebo viz 8.20 si strč do ***.
Tvrdíš, že málo financí jde na stavby. Takže chci vysvětlit jak mají téct finance do staveb, které jsou blokované a nerealizují se.
Tvrdíš, že málo financí jde na stavby. Takže chci vysvětlit jak mají téct finance do staveb, které jsou blokované a nerealizují se.
Hele jaký máš IQ = ne to co sis evidentně na 100% vymyslel ale doopravdy
Hele proč na NEEXISTUJÍCÍ? TADY se ti hlava kousla? Že NEMŮŽE být víc staveb a že to u nás NEMŮŽE fungovat jako jinde? Jedno jestli v Polsku nebo Rakousku = v obou státech dálnice k hranicím stíhají RYCHLEJI. Jak to?
Hele proč na NEEXISTUJÍCÍ? TADY se ti hlava kousla? Že NEMŮŽE být víc staveb a že to u nás NEMŮŽE fungovat jako jinde? Jedno jestli v Polsku nebo Rakousku = v obou státech dálnice k hranicím stíhají RYCHLEJI. Jak to?
Delas saska celymu ACZ 😁 A zadarmo 😁
Protože ti vysvětluju že Nejen v Žatci není skvělá čínská investice o které mluvil pan prezident? Nebo že násobek peněz na dálnice = víc dálnic? A my ty peníze naopak SNÍŽILI?
Jo to je přesně ono 😁 😁 My se bavíme o dálnicích a ty do toho motáš Čínu. A přestaň mě furt spamovat přes SZ ty póvle! Už jsem ti několikrát říkal, že na to nejsem zvědavej!
A definitivně NEJSPROSTŠÍm diskutérem se stává RYCCARDO
To nebylo o Číně = ale o TOBĚ = a urážením to nezakryješ
Takže složitost = dám na stavbu MÉNĚ peněz než sem dával = asi nepostavím vic km dálnic n už ti došla? Zkus to PROMYSLET
To nebylo o Číně = ale o TOBĚ = a urážením to nezakryješ
Takže složitost = dám na stavbu MÉNĚ peněz než sem dával = asi nepostavím vic km dálnic n už ti došla? Zkus to PROMYSLET
To je presne ta tvoje debilita. On ti da konkretni priklad a ty umis jen psat hovadiny jak je vedle ovsem argument k tomu uz zadny nedodas. Jinymi slovy to co pise se asi nestalo nebo co tim myslis?
Fakt už NEUMÍŠ napsat příspěvek bez vulgarit a urážení?
ANO jde to viz já 17:02 napsat i BEZ URÁŽKY = a mimochodem přesně tohle sem ti i s odkazy už vysvětloval. Viz já 17:29 fakt myslíš že vše ovládají ZLÉ NEziskovky?
A zkus to jednou bez tupýho urážení? Sorry jako ale věci NEKONČÍ tvou úrovní chápání = to si určitě pamatuješ ze školy
ANO jde to viz já 17:02 napsat i BEZ URÁŽKY = a mimochodem přesně tohle sem ti i s odkazy už vysvětloval. Viz já 17:29 fakt myslíš že vše ovládají ZLÉ NEziskovky?
A zkus to jednou bez tupýho urážení? Sorry jako ale věci NEKONČÍ tvou úrovní chápání = to si určitě pamatuješ ze školy
To jsou jen teoretické kecy. Neznám stranu, která by nepodporovala neziskovky. Resp. ano, jedna by tu nejspíš byla že. Ale tu volit opravdu nehodlám.
No tak já hodlám volit stranu podle svého uvážení a zkušeností. Nejsem oslík, který se řídí agitkami z medií. Mimochodem, lidí přiblblých a ovlivněných propagandou, stejně jako dnes, jsem v minulém režimu zažil opravdu dost. Říkali jsme jim nadšení svazáci. Chybí jim pud sebezáchovy - mysleli si, že to mají navždy, stejně jako dnešní svazáci, po kterých se také bude za pár let plivat. Uvidíte, dejte na mne.
Podle mě není problémem neziskovka, ale to, že stát za ni hradí soudní výlohy pokud se nepletu. Takže jim nic nebrání v tom, aby se soudili a soudili pro záchranu světa...
on jim stát dává finance na provoz, nejenom že hradí soudní spory.
Ano, ale kdyby věděli, že ty peníze utopí v nesmyslných soudních sporech, tak by do nich nikdy nešly. Ať dělají osvětu, informují lidi atp. Pokud nelžou tak je to správně. Ale když se jim dá právo bezplatného napadání úředních rozhodnutí, tak to ne zlo.
Proč? Je zde nevyváženost pravomoci a odpovědnosti. Nebo např. zavést, že pokud prohrají soudní spor se státem, budou se jim krátit příspěvky od státu. To bych asi viděl jako nejlepší variantu. Čím více soudů neziskovky prohrajou, tím méně peněz dostanou na provoz.
Proč? Je zde nevyváženost pravomoci a odpovědnosti. Nebo např. zavést, že pokud prohrají soudní spor se státem, budou se jim krátit příspěvky od státu. To bych asi viděl jako nejlepší variantu. Čím více soudů neziskovky prohrajou, tím méně peněz dostanou na provoz.
hlavne nevolit neziskovku agrofert, ktera na danich odvede min, nez prijme na dotacich.
tak nejak chapu lidi, kteri nechteji mit dalnici primo pod oknem a chteji, aby byla o 150-200metru dal, jenze to by museli premostit nezastavene pozemky prechezy patrici pod agrofert, a to StBak nedopusti, nejaci vesnicani u prerova mu jsou ukradeni.
nebo chapu, ze v olbramovicich cekaji na obchvat jako na smilovani, jenze to by 400metru od obchvatu nesmelo byt StBakovo capi hnizdo, a nesmel by do toho StBak hazet vidle udajne kvuli tomu, ze to bude rusit jeho narocnou klientelu a to presto, ze obchvat tam je planovanej uz nekolik desitek let. at si nejaci skorovesnicani trhnou nohou, co na tom, ze nemuzou kolikrat ani prejit silnici kvuli provozu...
chapes ten rozdil? StBakoj vadi silnice prvni trity 400 metru od jeho hospody, ale vesnicani, kterym ma vest de jednicka pod okny, si maj trhnout nohou ???
tak nejak chapu lidi, kteri nechteji mit dalnici primo pod oknem a chteji, aby byla o 150-200metru dal, jenze to by museli premostit nezastavene pozemky prechezy patrici pod agrofert, a to StBak nedopusti, nejaci vesnicani u prerova mu jsou ukradeni.
nebo chapu, ze v olbramovicich cekaji na obchvat jako na smilovani, jenze to by 400metru od obchvatu nesmelo byt StBakovo capi hnizdo, a nesmel by do toho StBak hazet vidle udajne kvuli tomu, ze to bude rusit jeho narocnou klientelu a to presto, ze obchvat tam je planovanej uz nekolik desitek let. at si nejaci skorovesnicani trhnou nohou, co na tom, ze nemuzou kolikrat ani prejit silnici kvuli provozu...
chapes ten rozdil? StBakoj vadi silnice prvni trity 400 metru od jeho hospody, ale vesnicani, kterym ma vest de jednicka pod okny, si maj trhnout nohou ???
No, ono cestu nechce nikdy nikdo a nikde nejmíň 5 kilometrů od svýho baráku, ale jezdit po cestách naopak chceme všichni. Dohromady to moc nefunguje. A málokdo je ochotný si připustit, že musí udělat kompromis.
jasne ze to nikdo nechceme
ale kdyz si StBak postavi haciendu kus od planovanyho obchvatu a pak ho blokuje a naopak se navazi do lidi, co jim ma dalnice vest pod okny, tak co si o nem mam myslet ??
ale kdyz si StBak postavi haciendu kus od planovanyho obchvatu a pak ho blokuje a naopak se navazi do lidi, co jim ma dalnice vest pod okny, tak co si o nem mam myslet ??
No ono mělo výhody když se dálnice stavěly před 100 lety v době VÝRAZNĚ nižší hustoty osídlení = první v Evropě byla Autostrada dei Laghi otevřená 1924 (Milán - Varese asi 60 km)
Ale i dneska a my se dík komunistům opravdu hodně opozdili = i dneska to jde lépe. Bohužel jen málokomu jde o to OPTIMÁLNĚ CELKOVĚ NEJLÉPE = spíš je to jako ten Babiš: "Tady si postavím barák, dálnici přetrasujeme delší horší trasou" a "Proč použít dotace na stavbu dálnic když SI tisíce miliónů mužů poslat SÁM SOBĚ SVÉ FIRMĚ"
Ale i dneska a my se dík komunistům opravdu hodně opozdili = i dneska to jde lépe. Bohužel jen málokomu jde o to OPTIMÁLNĚ CELKOVĚ NEJLÉPE = spíš je to jako ten Babiš: "Tady si postavím barák, dálnici přetrasujeme delší horší trasou" a "Proč použít dotace na stavbu dálnic když SI tisíce miliónů mužů poslat SÁM SOBĚ SVÉ FIRMĚ"
Nebylo by před napsáním příspěvku o StBacích lepší si něco přečíst, než plácat blbosti o Agrofertu? Kolik Ti je - 15 let? Agrofert je mi cizí, přesto musím upozornit, že Agrofert není žádná neziskovka, nýbrž firma podléhající placení daní. Mimochodem - u obchvatu FM nešlo o žádný Agrofert, nýbrž údajně o mloky, žáby apod., zkrátka zástupný problém. Takže - chceš li vyniknout, tak se ukaž ve sportu, v práci apod., a ne psaním blbostí z dálky. Tím nijak nezpochybňuji, že účastník řízení (jestli tušíš, co tento pojem znamená), tedy i obec, má právo se vyjádřit k tomu, co mu má jezdit za humny.
podleha placeni dane, ale zadny dane fakticky neplati ....
u StBak jde o jaky problem?
vesnicani u prerova maj drzet hubu, protoze StBak dalnici potrebuje kvuli tomu, aby moh navysit vyrobu??
a v obramovicich maj taky drzet hubu, protoze si StBak z uloupenych dotaci postavil haciendu 400 metru od davno planovanyho obchvatu ???
utri si mliko na brade
u StBak jde o jaky problem?
vesnicani u prerova maj drzet hubu, protoze StBak dalnici potrebuje kvuli tomu, aby moh navysit vyrobu??
a v obramovicich maj taky drzet hubu, protoze si StBak z uloupenych dotaci postavil haciendu 400 metru od davno planovanyho obchvatu ???
utri si mliko na brade
Aniž bych se zastával Agroferu, musím se zasmát tvrzení "podléhá placeni dane, ale zadny dane fakticky neplati ...." Ale jděte, Vy máte přístup k datům o placení daní firmami? Opravdu? A na jaké pracujete pozici a kde, že se vychloubáte znalostí toho, co platí Agrofert? Doložte a dokažte. Nebo jen tak hloupě opakujete to, co jste slyšel z medií? Abyste mi rozuměl - já znovu opakuji, že je mi Agrofert ukradený, ale prostě nesnáším lidi, co hloupě opakují fráze tisíckrát odposlechnuté z medií.
https😐/www.e15.cz/…z-prijmu-1349290
2017
dotace 2.1mld
zaplaceno na danich 739mega
zajimavy, ze clovek s tvym jmenem ma spoustu clanku na StBakovym idnes
pochybuju, ze by tam nechali poblikovat nekoho, kdo by mu nelez do zadku
ses to ty ???
2017
dotace 2.1mld
zaplaceno na danich 739mega
zajimavy, ze clovek s tvym jmenem ma spoustu clanku na StBakovym idnes
pochybuju, ze by tam nechali poblikovat nekoho, kdo by mu nelez do zadku
ses to ty ???
Na Idnes je třeba se zaregistrovat a to bych nikdy neudělal. Takže se mýlíte - tato diskuse je po letech první, kterou jsem, bohužel neuváženě, absolvoval. Ale zkusím si vygooglit na Idnes svého jmenovce, jestli nelžete. P.S. Idnes považuji za názorovou žumpu nemyslících zoufalců a už jen proto bych tam s nikým a nikdy nediskutoval. Takže tímto končím svou účast na diskusi. P.S. Nedospělí lidé se poznají i podle toho, že neslušně každému tykají.
tady mas primo vyrocni zpravu agrofertu za rok 2017
https😐/www.agrofert.cz/…_zprava_2017.pdf
zaplacena dan z prijmu 738 955 (tis) kc
strana 16, polozka A.5.
nevesel se ani do prvni dvacitky
https😐/www.mfcr.cz/…znamnejsic-32096
https😐/www.agrofert.cz/…_zprava_2017.pdf
zaplacena dan z prijmu 738 955 (tis) kc
strana 16, polozka A.5.
nevesel se ani do prvni dvacitky
https😐/www.mfcr.cz/…znamnejsic-32096
Pane Kozohorsky tady v diskuzi se tyka bezne. Nesmite to brat jako urazku. Ze se date do diskuze s nejvetsim mistnim mentalnim odpadem, ktery se vsechny kolem snazi arogantne presvedcit o sve pravde je mi lito, ale zrejme zaznamenali novou tvar tak si Vas odchytli. 😉
Sorry ale to VÁŽNĚ? 😲 :😉 😁 :-! 😒]
TAKY bráníš estébáka?
TAKY bráníš estébáka?
Ja sem nekde neco takovyho napsal, ze by z toho mohl nekdo s aspergerem mylne dojit k zaveru ze jsem snad fanda Babise nebo ze se toho xindla snazim branit?
1. moh bys přestat OPAKOVAT ty Jerry.ho bláboly o aspergeru? Jo opravil sem ho = a nikdy ne promine
Píše to i do diskuzí kde nejsem = když jednou za čas vysvětlím od kdy a proč to dělá = pamatuju cos pod MOJI reakci na jeho muňkování napsal.
2. A bohužel ANO naší ostrou nehodu ohledně dotaci 3,14ča hnízda stejně jako STB si pamatuju
Změnil si názor a otočil? Fajn
Píše to i do diskuzí kde nejsem = když jednou za čas vysvětlím od kdy a proč to dělá = pamatuju cos pod MOJI reakci na jeho muňkování napsal.
2. A bohužel ANO naší ostrou nehodu ohledně dotaci 3,14ča hnízda stejně jako STB si pamatuju
Změnil si názor a otočil? Fajn
Ano máme = chvílemi NEJVĚTŠÍ zaměstnavatel v republice současně předseda vlády = hůř už to nejde = je znám že dané neplatí. Stejně jsou známé způsoby jeho daňových úniků.
Žebříčky největších plátců daní jsou známé PROČ ho bráníš? Proč hrubé chyby MD ŘSD, vlády házíš na nejaké NEziskovky? Za to že jsme (před)Poslední v EU v dobíjecí infrastruktuře nebo nejhorší v regionu v km nových dálnic = mohou soukromé zájmy komunisty estébáka = NE NEziskovky
Žebříčky největších plátců daní jsou známé PROČ ho bráníš? Proč hrubé chyby MD ŘSD, vlády házíš na nejaké NEziskovky? Za to že jsme (před)Poslední v EU v dobíjecí infrastruktuře nebo nejhorší v regionu v km nových dálnic = mohou soukromé zájmy komunisty estébáka = NE NEziskovky
Nezlobte se na mne, ale na chvíli zase pro změnu potřebuji diskutovat s opravdu dospělými lidmi, s nedospělými dětmi to nejde. Takže, jak jsem psal výše, končím svou účast v diskusi. Je tedy zbytečné mi neustále papouškovat to, co jste slyšeli v mediích. Reagujte, prosím, na jiné příspěvky. A hlavně - řiďte se fakty a ne dojmy a pocity.
Řidím se fakty = babiš si sám sobě ze státního pošle víc než než platí daně = fakt. Na funkci vydělává tisíce miliónů ročně = fakt
Na (ne)kvalitě práce ŘSD (viz aktuální KATASTROFICKÁ zpráva NKÚ) nemá vliv žádná neziskovka = fakt. Prostě to tak špatně dělají (z 27 ze zákona povinných kontrol mostů si jich odškrtli ale neudělali = 27
Nemá s tim nic žádná neziskovka = prostě tak to je
To ze se u nás tisíce hodin v noci nepracuje a stavby stojí = za to nemůže neziskovka
Na (ne)kvalitě práce ŘSD (viz aktuální KATASTROFICKÁ zpráva NKÚ) nemá vliv žádná neziskovka = fakt. Prostě to tak špatně dělají (z 27 ze zákona povinných kontrol mostů si jich odškrtli ale neudělali = 27
Nemá s tim nic žádná neziskovka = prostě tak to je
To ze se u nás tisíce hodin v noci nepracuje a stavby stojí = za to nemůže neziskovka
O tom většina sporu je. Existuje lepší varianta obchvatu a nebo dálnice, ale nikdo z plánování na to nedbá a tlačí to silou. Pak není překvapive, že se lidi brání u soudu. Svalovat to na zelené a neziskovky je tak jednoduché 😐🤔
presne tak
navic vedi moc dobre, ze zeleni delaji "problemy" uz pres 20 roku, tak by s tim meli dopredu pocitat, ze se ozvou
navic vedi moc dobre, ze zeleni delaji "problemy" uz pres 20 roku, tak by s tim meli dopredu pocitat, ze se ozvou
Ekologové sou všude = už nevládne komunista. Ale všude stavi rychlejš = vo tom to nebude
A jak s tím chceš dopředu počítat? To by mě vážně zajímalo, co by se podle tebe asi tak mělo udít.
Třeba navrhovat rozumně řešení hned na začátku? Přizvat k rozhodování příslušné organizace?
Problém s těmi "organizacemi" je v jejich přístupu. Oni nemají zájem na tom, aby bylo rychle vyřešeno a postaveno. Z toho nic nekápne.
Mám neblahé tušení, že ani justice i právníci nemají zájem na tom, aby se tyto věci řešily rychle....... 😒
Na peníze bych nekoukal, protože reklama na EET hlásala, že peněz bude dost, pokud to nebyla klamavá reklama a to je trestné.
V Polsku, když je stavba schválená, získá územní rozhodnutí (bez možnosti připomínek majitelé), v té chvíli stát získá veškeré práva k pozemkům. Může hned stavět. Vyrovnání s majiteli se děje až následně. Jaké šance na slušné vyrovnání má majitel se lze jen domyslet.
Něco takového je u nás zatím (naštěstí) něco nemyslitelného.
Nelze se divit, že staví jako o závod..
Něco takového je u nás zatím (naštěstí) něco nemyslitelného.
Nelze se divit, že staví jako o závod..
Ale ono to jde stejně i v Rakousku = delší část dálnice z Vídně už čeká
Tady prostě není zájem = i tady LZE dávat na dálnice 200-300 mld. a změnit pravidla ALE lepší než z dotací EU pokrýt 80-90% ceny dálnice = je poslat ty dotace SOBĚ
Blbě sme odbočili za MD Šimonovského = od té doby PPP projekty stopnuty jen se o nich jen mluví a mluví
ANO přidalo v době konjunktury bonus MÍŇ peněz = dokonce na D1 se NErekonstrují mosty ty až po (oficiálním) skončení rekonstrukce D1 (zapocitávané jako NOVÉ km dálnic :yes:
Tady prostě není zájem = i tady LZE dávat na dálnice 200-300 mld. a změnit pravidla ALE lepší než z dotací EU pokrýt 80-90% ceny dálnice = je poslat ty dotace SOBĚ
Blbě sme odbočili za MD Šimonovského = od té doby PPP projekty stopnuty jen se o nich jen mluví a mluví
ANO přidalo v době konjunktury bonus MÍŇ peněz = dokonce na D1 se NErekonstrují mosty ty až po (oficiálním) skončení rekonstrukce D1 (zapocitávané jako NOVÉ km dálnic :yes:
Záleží hodně na tom, co si člověk představuje pod pojmem slušné vyrovnání. Když jsou správně nastaveny mantinely, tak je určitě pro společnost výhodnější postupovat "polskou cestou".
Když to vztáhnu k příspěvku, na který reaguješ, tak to působí dojmem jako "takové peníze, které mě zabezpečí do konce života". A tak na mě ostatně působí i jednání mnoha majitelů pozemků. Jasně, každý chce získat co nejvíce, ale měly by prostě být dané nějaké meze, co ještě je a není přípustné.
Co se týče cen pozemků, tak průměrná cena půdy za m2 je v katastrálním území stanovena zákonem č. 298/2014. Takže, pokud majitel dotčeného pozemku požaduje částku neúměrně vyšší, jde o vydírání a stát by měl konat. Tečka!
Nejde jen o ornou půdu. Často je potřeba vykoupit i nemovitosti. Případ dálnice u FM. Co proběhlo tiskem tak stát vyplatil za nemovitost + pozemek za cca 1.5 mio, odhadce byl za 4 mio. Výsledkem je mnohaleté zúžení v daném místě.
Je pak na debatu, kdo byl v právu a je potřeba více informací. A pokud vím, tak lidé dávají naopak úplatek, aby byli v demoličním pásmu, protože ŘSD jim chtělo postavit dálnici v co nejbližší vzdálenosti.
A co proběhlo tiskem, u devitalizace dálnice u Devíti křížů napadli zelení skleněné odhlučňovací tabule bez potisku ptáků a výsadbu invazivních rostlin. Mj. skutečnosti, které už zastavily nejednu stavbu. Úředník se ovšem nepoučí a udělá stejnou chybu. Dráždí hada bosou nohou. Na veřejnosti se ovšem nadáva na neziskovku..a to je smutné.
Nechci mít nad sebou tak silného státního úředníka. Dnes mi ukradne půdu pro dálnici, zítra mi nasadí podnájemníka, neboť zjistí, že mám volnou cimru. A to už tady bylo....
Je pak na debatu, kdo byl v právu a je potřeba více informací. A pokud vím, tak lidé dávají naopak úplatek, aby byli v demoličním pásmu, protože ŘSD jim chtělo postavit dálnici v co nejbližší vzdálenosti.
A co proběhlo tiskem, u devitalizace dálnice u Devíti křížů napadli zelení skleněné odhlučňovací tabule bez potisku ptáků a výsadbu invazivních rostlin. Mj. skutečnosti, které už zastavily nejednu stavbu. Úředník se ovšem nepoučí a udělá stejnou chybu. Dráždí hada bosou nohou. Na veřejnosti se ovšem nadáva na neziskovku..a to je smutné.
Nechci mít nad sebou tak silného státního úředníka. Dnes mi ukradne půdu pro dálnici, zítra mi nasadí podnájemníka, neboť zjistí, že mám volnou cimru. A to už tady bylo....
sorry, google translator 😄
V Polsku je další prodej nemovitostí dobrý obchod. Majitelé získají částku vyšší, než je tržní hodnota. Jen málo lidí protestuje. Stává se, že někteří lidé záměrně kupují pozemky určené ke stavbě a poté je dražší prodávají.
Podle zákona stát převezme majetek, vyplatí odškodné a majitel se pak může obrátit na soud, pokud nesouhlasí s oceněním. Mezitím může začít stavba.
V Polsku je další prodej nemovitostí dobrý obchod. Majitelé získají částku vyšší, než je tržní hodnota. Jen málo lidí protestuje. Stává se, že někteří lidé záměrně kupují pozemky určené ke stavbě a poté je dražší prodávají.
Podle zákona stát převezme majetek, vyplatí odškodné a majitel se pak může obrátit na soud, pokud nesouhlasí s oceněním. Mezitím může začít stavba.
Těch problémů je celá řada a začíná především v politické sféře. Než se politicky nalezne nějaká vůle, je u nás nekonečný příběh. V Brně to známe moc dobře, dvacet, třicet let se řeší přesun nádraží... Stejně tak Dálnice Brno-Vídeň. Rakousko je u hranic, Češi se stále hádají o tom, jestli přes Mikulov nebo přes Břeclav a stále není definitivní verze... Mikulov chce verzi Mikulov, protože část úseku tvoří dálniční obchvat na který by město samo nikdy nemělo...
Druhé hledisko jsou ekoteroristické spolky typu Duha, Děti země atp. ... Úspěšně ctíme práva těchto organizací tak silně, že se nedostává na právo státu vybudovat páteřní dopravní stavby. S tím souvisí vymahatelnost práva u soudů, protože tyto spory končí u soudů.
Až ve třetí řadě je to povolovací proces jako takový. Bohužel nový stavební zákon je totální paskvil, vědí to všechny odborné kruhy a jediný, kdo to neví, je MMR. Nový stavební zákon situaci jen zhorší, jen se neví jak moc. Jedna věc je totiž verze předložená ke schválení a druhou věcí je, co z toho vytvoří poslanci...
Za mě by to v prvé řadě chtělo, aby do politiky měli vůbec snahu jít lidé, kteří skutečně umí a vědí a jsou schopni něco prosadit. Dále bych upravil práva spolků zasahovat do povolovacího procesu. Dost možná by stačilo, aby nesly náklady soudního řízení v případě, že budou neúspěšní. Dále bych upravil a probral stávající stavební zákon a vyčistil jej od balastu v něm obsaženého.
Ale znovu opakuji - nový stavební zákon je totální paskvil a nejsmutnější je, že to opravdu všichni vědí. Vystupují proti němu v podstatě všichni dotčení. Bohužel, MMR na tyto hlasy neslyší a s námitkami se vypořádává metodou hodíme do koše a je vyřízeno. Přesně v duchu řídím stát jako firmu =MMR si dělá co chce (resp. co chce burák).
Rozhodně nemá zájem válčit s praktikami lidí z MD + ŘSD + stavebních firem kteří nekvalitně pomalu staví = on si krade na svém Zeman Mynářova parta na svém a ta dopravně stavební mafie na svém. Nastavit systém aby je tlačil k rychlosti a kvalitě lze = ale není zájem
Někdo tady v regionu musí být poslední nejpomalejší = blbé ze jsme to zrovna my
Před rokem začala stavivemvém asi tak 60ti letým zpožděním teď roky zase odkládaná stavba obchvatu Českých Budějovic. Po asi měsíci ŘSD ohlásilo roční odklad terminu zhotovení. Minulý měsíc DALŠÍ prodloužení ještě o rok a půl k tomu
Hele PLÁCALE = a už ti to VÍC lidí vysvětlovali! Věci NEbejvaj jak je chceš IDEOLOGICKY vidět = v 90. ltech se bleskem a kvalitně postavila D5 = problém se datuje od Špidly a ministra dopravy Šimonovského kteří zrušili PPP Zemanovy vlády = dostal sou odkazy. Asi si je vole dostatečně nepochopil
To že se stavba během roku 2x odkládá dohromady o 2,5 roku = je ŠPATNÁ příprava. Geologický průzkum
Prostě DELŠÍ trasa Vídeň státní hranice = hotovo. Kratší trasa Brno st. hranice.. ale to víš sám. Proč furt jen okecaváš = prostě dáváme MÍŇ peněz = máme míň dálnic. Plus stavíme pomalu
Dělá se to ÚMYSLNĚ = já bych radši i jen ty blbý 2 miliardy co SI ročně pošle komunista estébák SOBĚ aby aspoň ty poslal na pražskej okruh
Ty radši jemu? A ne totálně odfláklý geoligický průzkumy a přípravy staveb dálnic ála 😱 a D3 a navyšování cen ve stovkách milionů = proč ty OBOJE NAOPAK? Oboje okecáváš Proč?
MMR je zoufalá složka, ta neslyší vůbec na žádnou námitku. Náš rezort má asi sto tisíc připomínek k zákonu o zadávání veřejných zakázek, ale u MMR naprostý nezájem. A tak dál mrháme zbytečně penězi za nekvalitní zakázky, protože zákon nám to jinak neumožňuje.
Tak tam sedí zmetci jako třeba Niedermaier, Kalousek a další...
MMR ano, tragedie. Současná ministryně je ke zblití... Tím netvrdím že výměnou jedé figurky by se něco zásadně změnilo.
Tak CO siS na L.N. vymyslel že Mirkovi Dušínovi říkáš ZMETEK? Nebo je to JEN to že si nechce PŮJČOVAT na dávky a v době konjunktury?
Už ti konečně došlo že se bohužel HRUBĚ MÝLÍŠ ty a ne lidi ode mne po Niedermayer a Tůmu a Horskou apod.? www.e15.cz/…-miliard-1373035
Víš že za Kalouse šlo na důchody i dálnice víc?
Ministři MMR zpětně = ANO, ANO, ANO, nestraník ZEMAN-RUSNOKova vláda, Věci veřejné, ČSSD, KDU-ČSL, KDU-ČSL, KDU-ČSL, ODS, ČSSD, ČSSD, US-DEU, ČSSD, ČSSD, US, KDU-ČSL, KDU-ČSL, KDU-ČSL, OF
Trefil si skoro jedinou VÝJIMKU KTERÁ s tim nemá nic :-!
Většina ministrů navíc svému rezortu vůbec nerozumí.
P.S. nejlepší byl v tomhle Kalousek. Vždy si uměl zařídit věci tak, aby jako ministr za nic nenesl zodpovědnost. Všechny průsery za něho podepsal někdo jiný... Naopak opačný případ - Parkanová. Dokonalá loutka, neználek v říši divů.