Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda s benzínovou Audi SQ7 a SQ8: Kultivovaný silák mile překvapil

Dvojice prémiových SUV vyměnila vznětový osmiválec za zážehový, který slibuje kombinaci vyššího výkonu a nižší hmotnosti. První hodiny za volantem pak ukázaly, že vás ani nesežere.
Zpět na článek
15. 9. 2020 19:05
15. 9. 2020 10:27
Spotřeba majitele možná trápit nebude
ale nebude trápit automobilku? Navýšení emisí je přes 70 g/km proti dieselu v době, kdy konstruktéři u evropských modelů doslova blbnou za každou desetinu gramu snížení je docela zarážející (viz třeba i zde vypínání válců). Jediné vysvětlení by bylo, že jim prodeje e-Tronu jdou tak skvěle, že se do 90 g/km vejdou s prstem v nose.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - WinDiesel
15. 9. 2020 10:32
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Ty už jsi viděl někoho ochotně nahradit výkonné auto s 8-litrovou spotřebou stejně výkonným autem s 12-litrovou spotřebou? Oni ví že se to v Evropě bude prodávat velmi málo, a mimo Evropu je to vcelku jedno.
15. 9. 2020 11:34
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Jsou lidé, kteří to řeší a jsou i tací, co to neřeší. Jde spíše o to, že dnes je celkem jedno co chtějí nebo nechtějí zákazníci, ale vše se podřizuje regulacím. A pokud je pravda, že dostat se na flotilové emise 90 g/km není sranda, tak krok Audi nechápu a to tím spíš, že mají Q7 i ve variantě s V6 benzínem a PHEV kde se mydlí o každý gram.
Avatar - white label
15. 9. 2020 12:20
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Viz 11:32
Kdyby to šlo, určitě by raději zůstali u V8 TDI, viz i přechod eSkových modelů (pro EU) na diesel.
15. 9. 2020 12:33
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
A nevíš s kterými emisemi má problém? NOx to nespíš nebudou
https://www.carscoops.com/…ithout-cheating/
Avatar - white label
16. 9. 2020 12:45
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Aktuálně s žádnými, jde o poměrně velmi čistý motor.
Ale do budoucna se při relativně malých prodejích nevyplatí investovat nemalé prostředky na to, aby splňoval další nové, stále přísnější normy.
Avatar - _Karel_
15. 9. 2020 10:49
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Taky by mě zajímal reálný důvod nahrazení nafty benzínem v jediné kategorii, kde naftu i to RS sneslo. S6 už není naftová?
Avatar - wakantanka
15. 9. 2020 11:21
Re: Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Využitie motoru z RS6 vo viacerých modeloch? Asi vedia čo robia.
Avatar - white label
15. 9. 2020 11:34
Re: Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
SQ7/SQ8 nemá motor z RS6..
Avatar - wakantanka
15. 9. 2020 12:47
Re: Re: Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
V8 4,0 benzín, v RS 6 inak naladený, nie sú identické, spoločných vecí budú mať zrejme dosť. Mne príde dosť nelogické vyvíjať dve rovnako koncepciou aj určením motory. A možno sa mýlim, ale logika veci ma vedie týmto smerom.
15. 9. 2020 11:27
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
S6 je naftová i benzínová, naftovou prodávají právě teď v Evropě, ale je možné, že to také přehodí na benzín, který se prodává všude mimo Evropu.
Avatar - white label
15. 9. 2020 11:32
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Hlavní důvod je, že V8 TDI má problém plnit (za rozumné investice) stále přísnější emisní normy.
Avatar - KANKUNEN
15. 9. 2020 13:39
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Ale splňuje vše, ale moc se asi prodáva a tak kazí průměr.
Avatar - white label
16. 9. 2020 12:40
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
Diesel aktuálně určitě kazí průměr méně, než benzín, takže tím to nebude.
A problém není v tom, že se jich prodává moc, ale naopak relativně (ve srovnání s V6 TDI) málo. Dost málo na to, aby se do budoucna vyplatila nákladná modernizace na stále přísnější normy.
Avatar - _Karel_
15. 9. 2020 15:10
Re: Spotřeba majitele možná trápit nebude
V8 normy splní líp, než TDI?
Avatar - KANKUNEN
15. 9. 2020 10:49
Benzín do gazíku
je zhovadilost. Čeká ho osud benzínové Fabie RS
Rozbalit vlákno
2
15. 9. 2020 14:46
Re: Benzín do gazíku
Ta spotřeba mi nepřijde vůbec špatná. V 540i mám v popisovaných podmínkách 13-16l, takže asi stejně, akorát SQ7/8 je silnější a větší podélně i výškově vč. výhod vyššího podvozku (SUV).

Ale nemožnost výběru je škoda. Ta naftová verze tady taky měla svůj smysl.
Avatar - iudex
16. 9. 2020 08:43
Re: Benzín do gazíku
Ty si kúpil 540i? Nejak mi to ušlo. Síce som Tvoj proces výberu registroval, ale výsledok nie. Bude recenzia, alebo aspoň nejaké dojmy?
Avatar - Ada je zase tady
15. 9. 2020 13:06
Jedna věc je jasná
Přechod vlajkových SUV Audi SQ7 a SQ8 na benzínové motory přinesl vyšší spotřebu a vyšší emise.

Budoucností automobilové mobility je diesel na CNG
Rozbalit vlákno
0
15. 9. 2020 19:05
hmotnost?
Jsem jediny, komu rozdil 130 az 170 kg prijde silenej? Navic nove verze maji hmotnost asi uvedenou vcetne aktivnich stabiliztoru, coz urcite neco vazi. Jinak receno V8 tdi je i pres to, ze tu stealth tvrdil jak to ma 200kg tezkej ingot jako kazda v8 nafta a ani takova krabice jako q7 to nezamaskovala. Coz neznamena, ze mi nedavala smysl.

Ikdyz ja bych zrusil jak 60tfsi tak i SQ7 a dal misto toho hybrid 4Se z novy panamery, tedy 2,9 tfsi a 560 koni.
Rozbalit vlákno
0