Veterán
Fiat 126 (1972-2000): Připomeňte si polské batole. Maluch se přestal vyrábět před dvaceti lety
27 komentářů
maluch bol super, x rokov som na nom jazdil
idealne mestske auto.
v zime so zadnym nahonom bola na snehu aj sranda.
kurit kurilo stacilo posunut packu a pohybovat sa (alebo si namontovat ventilator)
neprehrievalo sa pokial si ho netrapil, 400km trasy boli uplne v pohode bez otvoreneho motora
malo kuzelny zvuk pri rozjazde na 1dnotku
maluch mal rozne verzie s roznou vybavou.
najlepsie bolo, ked sa mi pretrhlo lanko startera, len sups do motora a nastartoval si ho 😊
v zime sitic a ides.
svetla boli trosku slabsie, to ano.
a kedze to moje nemalo este vzadu pasy, musel som deti nosit len tak na divoko 😊
jooj mat viac miesta v garazi hned by som si jeden kupil, do roboty idealne.
idealne mestske auto.
v zime so zadnym nahonom bola na snehu aj sranda.
kurit kurilo stacilo posunut packu a pohybovat sa (alebo si namontovat ventilator)
neprehrievalo sa pokial si ho netrapil, 400km trasy boli uplne v pohode bez otvoreneho motora
malo kuzelny zvuk pri rozjazde na 1dnotku
maluch mal rozne verzie s roznou vybavou.
najlepsie bolo, ked sa mi pretrhlo lanko startera, len sups do motora a nastartoval si ho 😊
v zime sitic a ides.
svetla boli trosku slabsie, to ano.
a kedze to moje nemalo este vzadu pasy, musel som deti nosit len tak na divoko 😊
jooj mat viac miesta v garazi hned by som si jeden kupil, do roboty idealne.
Na lyže na radhošt ve štverko s lyžakama vevnitř a na letnich...
Na startova byl pohodlnějši klacek , origo lanko toho moc Nevydrželo. A u předniho okna ventilatoooor :yes: 😁 :-!
Na startova byl pohodlnějši klacek , origo lanko toho moc Nevydrželo. A u předniho okna ventilatoooor :yes: 😁 :-!
Možno ho máte rád preto, že ste ho mal dlho. ja som na tom jazdil chvíľu a ničím ma nezaujal :-!. Ani to nebolo moje auto a možno ani nebolo v nejakom TOP stave.
Mojaj teta mala starú 126-ku a potom novšiu a to auto mala veľmi rada. Po starom Trabante to asi bolo celkom dobré auto 😄.
Mojaj teta mala starú 126-ku a potom novšiu a to auto mala veľmi rada. Po starom Trabante to asi bolo celkom dobré auto 😄.
Čo to kecáš? Trabant bol na svoju dobu a zemepisnú šírku slušné auto, ktoré jazdilo slušnejšie ako vyzeralo.
Trabant som nikdy neskúsil, lebo ho nikto v okolí nemal. Predpokladám podľa veku prvého tetinho Fiata, že mohla mať kľudne aj starší Trabant ako bola 601-ka. Ja som vtedy ešte asi nežil, alebo som bol maličké dieťa.
Viacmenej, ale ľudia, ktorí Trabant mali, tak na neho spomínali celkom s láskou.
Viacmenej, ale ľudia, ktorí Trabant mali, tak na neho spomínali celkom s láskou.
V 70. letech to bylo dobré "hypermini" do přecpaných a uzounkých italských uliček, ale v 80. či 90. letech to na ulici fakt nemělo co dělat.
Na fakultě s tím jezdila naše matikářka - a v zimním semestru, když po zkoušce z matematiky bylo z 15 zkoušených 12 "nebožtíků" jsme jí ho odstěhovali až před její kabinet 😁 Po cca 15 schodech jsme ho dovlekli do vestibulu, dotlačili do nákladního výtahu... a o 20 minut později už byl zaparkovaný ve třetím patře naproti kabinetu paní docentky 😉 😉 😉 😉 😉
Na fakultě s tím jezdila naše matikářka - a v zimním semestru, když po zkoušce z matematiky bylo z 15 zkoušených 12 "nebožtíků" jsme jí ho odstěhovali až před její kabinet 😁 Po cca 15 schodech jsme ho dovlekli do vestibulu, dotlačili do nákladního výtahu... a o 20 minut později už byl zaparkovaný ve třetím patře naproti kabinetu paní docentky 😉 😉 😉 😉 😉
orfapin
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
forwipors
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
a dokázali do toho sbalit rodinu do Jugošky pod stan.
...tu čest se v tomto na prvním pohled docela sympatickém stroji svézt a mohu potvrdit, že to opravdu byl dost strašlivý zážitek. Později jsem jezdil i s Cinquecentem a Seicentem a to už byla úplně jiná liga, to už nebyla vozítka, ale dospělá autíčka! 😄 :yes:
Seicentem jsem jednou jel a byl jsem mile překvapen. Myslím, že to byla 1,1 ale normální ne sporting. Bylo živější než mpi 50kw Felicia.
Ja celkom nerozumiem tomu, prečo tu na tému rovnakého auta musia byť v priebehu dvoch dní dva články. Tá maľovánka "nástupcu" malucha by sa k tomuto článočku predsa tak fajn hodila.
Fiat 126P by som charakterizoval asi takto_
- absolútne maličké a maximálne nebezpečné auto
- jedno z najhlučnejších osobných áut, ktorými som sa viezol
- umiestnenie pedálov - katastrófa. Hlavne v zime bolo potrebné sa sústrediť, aby som nestlačil 2 pedále naraz 😄 (zimné topánky)
- pri mierne dlhších trasách sa prehrievalo (potom sa otvárala zadná kapota)
- vlastne ja som na tom aute nikdy nenašiel nič pozitívne.
Po nejakom čase ho brat prestal používať a auto sme odviezli do šrotu. Druhému bratovi ho bolo ľúto, ale ja som za to auto nevyronil ani jednu jedinú slzu. Možno dnes by to bola celkom rarita, ale udržať ho v dobrom stave do dnešných dní by bolo celkom náročné a v podstate zbytočné - bol už hrdzavý, pokazený...
Vlastne ma tie staré autá naučili vážiť si možnosti / vlastnosti novších áut, ktoré skvelo jazdia, brzdia, zrýchľujú, sú celkom priestranné, pohodlné, bezpečné, ergonomické...
1. Ked bol bocny vietor, nedalo sa udrzat v jaznom pruhu. Proste nas to previezlo do protismeru.
2. Bezpecnostny pas sa pretrhol pri predklone vpred. Opravene ihlou a nitou, co bolo pevnejsie nez origo pas.
3. V zime nekurilo (netopilo) v lete ano.
4. Aj tak sme boli nadseni, ze sa vezieme autom, nie busom 😊