Hele ja te chapu, mam taky rad jednoduchy auta, a vlastne vseobecne jednoduchy veci. Ale zase si vem, kdyz si nekdo tady koupi bago 540i a jak to rychle zzrati hodnotu a ty si to muzes koupit za polovic jak novy. Nehazej flintu do žita. Uz se da zanovni wrangler sehnat za mega. Takze cajk
Myslim ze fiskalni unie nema v EU sanci uz je kvuli propastnym rozdilum clenksych ekonomik navic uz ted je Unie integrovana, vic nez by bylo zdravo. Fiskalni unie by prakticky znamenala zanik suverenity clenskych statu.
Bohužel právě to je zřejmě konečný cíl těch levičáckcých pošahanců v Bruselu... :-( EU podle mého měla zůstat nástrojem k zajištění volného pohybu kapitálu, zboží a pracovních sil mezi jednotlivými ekonomikami členských zemí bez zbytečných cel a byrokracie. Ovšem budovat z EU jakýsi jednotný evropský superstát s jednotnou měnou, který jednotlivým vládám členských zemí vezme většinu pravomocí je cesta do naprostého pekla... Už jen třeba pro to, jak obrovské rozdíly panují mezi jednotlivými členskými zeměmi v jejich ekonomické vyspělosti i mentalitě (viz. např. Švédsko či Německo oproti takovému Řecku nebo Rumunsku... :-(:-(:-(
Jinak k tomu tématu, o které tady primárně jde - je strašná škoda, že tak schopné, pěkné a variabilní auto jako je Bronco se oficiálně nedostane na trhy EU. Proč? No a jsme zase u toho, že.... :-(:-(:-( Tak snad se brzy pochlapí firmy, věnující se individuálnímu dovozu vozů z USA. Už se nemůžu dočkat, až nové Bronco uvidím naživo! :-):yes::yes::yes:
Jak rikas EU mela zustat u sve puvodni myslenky EHS a zustat ciste ekonomickou unii...
To co se z EU stalo dnes jsem si pri nasem vstupu nedokazel predstavit ani v tech nejcernejsich snech...
No ZASE JSME U TOHO = to proč tu Bronco nebude = má ÚPLNĚ JINOU PŘIČINU. Ostatně odpověděl sis na to SÁM = neni problém individuální dovoz. KDYBY to byla zlá EU a ZÁKAZ = tak..? :-!
To NEprodávání = má bohužel úplně jiné příčiny https://www.autoforum.cz/…-prodanymi-kusy/ nás JEN nás
Suverenita clenskych statu = v reálu znamená že si Orbán a Babiš atd. dělají CO CHTĚJÍ = u nás to dle švihlé (ale chytré) Švihly https://www.parlamentnilisty.cz/…lke-obavy-635344 znamená ročně rozkradených ca 300.000.000.000 kč
Jsem POTĚŠEN že Parlamentní listy považuješ za brak :yes::-)
Ale NEpotěšen = že v odkaze na člověka a co řekl = řešíš nepodstatný nesmysl jestli jeho STEJNÁ slova citují Hospodářské noviny, Novinky, Seznam Zprávy, iDnes nebo.. ;-)
Prostě fotka bude všude stejná fotka = to O CO ŠLO bylo tahle (chytrá švihlá) Švihla a ca 300.000.000.000 ročně co babišové orbánové apod. rozkradou (a nechají rozkrást)
Tady ty diskuze vzdycky konci u sebemrskacskeho place, jak je to v Evrope drahe a jak zla EU nici trh. Ceny v Americe byvaji nizsi jen u nekterych aut. Casto ruznych specialnich, sportovnich a obecne drazsich modelu. Americke auta casto nemaji vybavu, ktera uz je v evropskem zahrnuta. A hlavne tady ty prepocty vzdycky srovnavaji auta s dani v CR a bez dane v USA. Ta se lisi okres od okresu, ale vetsinou je pres 8 procent. Kdyz jsem kdysi kupoval CX-5, poctive jsem to prepocital a zkusil konfigurator na ceskem webu. Usetril jsem necelych 100 tisic a to jsem nemel stresni okno a priplatkove audio, ktere byly v ceske konfiguraci. Dnes jsem si namatkou zkusil par aut. Kia Sportage stoji prakticky stejne (dvoukolka se zakladnim motorem), Lexus UX i IS stoji podobne tady i v CR. Manzelka si chce koupit A5, neda se to presne srovnat, protoze ty pakety jsou trochu jine, ale za model, ktery v CR stoji 1.400.000, by tady dala o necelych 200 tisic mene. Mne proste ty rozdily obecne nepripadaji az tak velke. Az na vyjimky jako je Corvette, pickupy nebo zrovna ten Wrangler, o kterem se tady mluvilo. Vlastne jeste jedna vec, v americkych cenach nebyva zapocitana nejenom dan, ale i delivery a dealer fee. Coz je dalsich treba 1200 dolaru. On vam je pak behem vyjednavani treba dealer odpusti, ale melo by se to uvadet, pokud srovnavame oficiani ceny.
Na druhej strane však musíš uznať, že je minimálne divné ak auto európskej značky, vyrobené v Európe, stojí v USA výrazne menej, čo v opačnom garde nevychádza nejak nikdy.
Viz já včera 22:01 = absolventy VŠŽ (vysoká škola života) fakulta JÁJÁ JÁ tomu přece musím rozumět = oceněno sbírkou :no::no:
Takhle to prostě je = spousta věcí nejde posuzovat selským rozumem
Mimochodem americký ceny aut bývají inzerovány často bez daně = to k porovnání s evropskou cenou ;-)
Duvodem muze byt i to, ze dealeri vydelavaji na hlouposti zakazniku. Je pro ne lepsi nalakat lidi na nizke ceny a pak jim prodat ruzne pojisteni a drahy uver. Proces koupe auta je otresny zazitek. Az do uplneho konce vubec nevite presne podminky uveru. V dealerstvi vam nereknou urokovou miru napr. Dokola zduraznuji, kolik budete platit mesicne. Samozrejme muzete platit najednou nebo si zaridit vlastni uver. Jenze to zase nedostanete slevu. Dobre je, ze v Americe muzete zrusit uver okamzite. Takze vetsinou vezmu uver od dealera (a dostanu slevu) a za mesic to refinancuji u svoji banky za nizky urok. Bohuzel spousta Americanu vecem jako je RPSN vubec nerozumi