Citroën C3 i Kia Rio prošly nedávno modernizací. Kdo má lepší předpoklady pro lovení zákazníků v druhé polovině kariéry, jsme zjišťovali s nejsilnějšími benzinovými motory.
.... kapitolu o fungování té hybridní jednotky v Riu jsem si musel přečíst třikrát abych pochopil o co jde....
stručně:
- pro start šlapu spojka+brzda + řadím neutrál.... geniální, složitěji už to asi nešlo....
- po odstavení plynu auto v drtivé většině případů neplachtí, spalovák dál běží
- auto pořád rekuperuje, nelze si nastavit preferenci plachtění nebo rekuperace (většina hybridů umí ne?), z kopce musím jezdit pod plynem
- vliv na spotřebu zanedbatelný
Nějak nechápu proč tam ten hybridní systém tedy je.... V kombinaci s manuální převodovkou je složitý, pořádně nefunguje, činí ovládání auta otravnějším.... už vidím jak vysvětluju manželce jak s takovým autem jezdit..... 8-s
Tohle je prostě fail jak prase, nechápu proč by si takový nepodarek měl někdo kupovat.... Hybrid by se měl prostě kombinovat s automatem, ať si ta věc kompletně vše řídí sama a hotovo.... jinak je z toho nefuknční kočkopes.....
Protoze toto je mild hybrid, tedy jen lepsi start-stop. NENI to hybrid ve smyslu toho slova. Ackoli se to novinari neustale snazi lidem takto cpat. Jeste jednou ve zkratce: mildhybrid NENI hybrid.
Tak snad jsem to napsal jasně, "mildhybrid" je jenom vylepšený start-stop. Není to žádný hybridní pohon. Vždyť to samé potvrzuje text článku a můj předřečník Mr.Murphy. Což ovšem nezabrání některým jedincům minusovat a ještě se hloupě dotazovat.
Já mám taky naftový hybrid, kola pohání diesel, pocitvý, že se z toho tady Romanovi bude horko a elektromotory mam ve stěračích, v oknech a kdovíkde jinde ;) :D
A taky než se rozhoupe na těch 190, tak překáží v levém pruhu :D
Tedy pokud vůbec vyjede z garáže.
Ty pochopíš, jak to myslím, ostatní z tohohle vtipu budou dávat palce dolů.
Ne, protože tady plácáš nesmysly, že nechápeš, proč si všichni nekoupí Priuse, a proč potřebují kombíky a že jen ten hybrid je nejlepší... škoda, že si neměl kule odpovědět v diskuzi pod C5tkou....
Já nenutím všem Priuse, akorát mi je divné, že všichni nepřišli ještě na to jaká to je paráda :-) Jinak ale opakuju, ať si každý koupí a provozuje auto jaké chce. Kombík - nelíbí se mi ta kastle, ale někdo ji prostě potřebuje a to mu neberu. Bohužel, většina si jen myslí, že ji potřebuje.
A co se týká té odpovědi, už jsem zde 3x narazil na to, že mi nešel uložit nový příspěvek, za to fakt nemůžu.
Ale bereš, minule si se tady divil, proč to lidi kupují, mám tě ocitovat ? Ne není to paráda, každé auto má své pro a proti, hybrid se hodí na poskakování po městě a okolí, když už, tak třeba nová Corolla zvládá dobře i delší trasy a má solidní dynamiku na dálnici, jenže při takové jízdě přestává být výhodná spotřeba.
Jediný hybrid o kterém bych reálně uvažoval je Mondeo HEV, protože má to dobré z hybridu a je lépe odhlučněn, než Toyoty a má lepší podvozek, nýbrž mu chybí 4x4 a naftové kombi je na delší trasy prostě lepší volba, kdy zatím ještě legálně můžeš prolétnout Německem vysokou rychlostí se slušným dojezdem. Dále lidi vozí věci, potřebují tahat přívěsy, jezdí dálky, takže proto je nafta dobrá volba. Naopak do městského auta ani já, který diesly rád, bych už naftu nebral a preferoval bych benzín.
Prius je sice zajímavé auto, ale pro většinu lidí nepoužitelné, má maličkatý kufr a i ta dynamika není oslnivá, Toyota to umí mnohem lépe.
Mondeo HEV jsem viděl (neslyšel!) jet po parkovišti a je to opravdu hezké. Postrádal bych ale u něj Toyoťáckou spolehlivost a taky ten digitální středový panel namísto klasických budíků pod volantem. I to je jeden z momentů, kde mi Prius poskytuje ve srovnání s klasikou nevídaný komfort při řízení. S velikostí kufru je to tak, že když chci něco většího odvézt, tak namísto Peugeotu 406 vezmu raději Prius ač nerad, protože je to moje lepší auto a nechci mu kurvit vnitřek. O tom, že se s Hybridem ala Prius nebo Corolla nedá jet dál než po městě, bych moc polemizoval. Opravdu už nemám dnes ambice se hnát v levém pruhu 300 z místa a předvádět se jakej jsem velkej chlap. Prius mi valí za 5 litrů 130cítkou a není slyšet a to mi opravdu stačí.
A jak víš, že je nespolehlivé? Nikdy jsem zatím nečetl stížnosti na jejich hybridní pohon a to už jezdí cca 5 let minimálně.
Digitální středový panel je hnus, máme Yarise, nechápu, kdo tuhle pitomost vymyslel, Mondeo HEV nemá digitální budíky, jako klasické diesly a benzíny, to je trochu fail, má to Americkou kapličku přístrojů.
S Corollou se dá jet dynamicky a na podmínky ČR to stačí, ale v Německu prostě oceníš na dlouhé trase možnost jet dynamicky i kolem 200, když je chvíli volno, na takové trase to i šetří čas. Prius jsem jel, Auris jsem jel, to je stejný pohon, že ? A ta 1.8 je už na dálnici lemra, jen akcelerace z 80 na 130 je nic moc, tam ji dá na*** i slabý nafťák a nedejbože turbobenzín.... a že ty nepotřebuješ jet rychle, opět, jsi to jen ty... 130 je fajn, ale někdy je potřeba předjet a tu dynamiku tam mít...Říkám, Corolla i Mondeo HEV jsou použitelnější i na dálnici, na dlouhé trasy preferuji naftové auto a dokud je budou vyrábět, takové auto chci doma.
Tak jestli to má být "mama car", tak proč ne, to auto jako takové je fajn, ale abych ho měl jako jediné auto i na dálky, tak by mu slušel alespoň 200k diesel
Hlásím se do průzkumu. :-)
Několikrát měsíčně vozím tolik věcí, ze nezatahnu roletku.
A několikrát týdně to mam naskladane až po roletku. Takze nevim jak bych přežil s priusem, pokud bych nechtěl točit trasy několikrát.
.... hele beru že to je jen mild.... ale i tak podle mě blbě udělaný.... to raději normální fosil s normálním manuálem a hotovo.... tenhle kočkopes podle mě nefunguje, navíc je z podstaty mnohem náchylnější na nějaký budoucí technický problém....
mildhybrid podle mého by se jako hybrid neměl označovat. je to prostě jen vylepšený start/stop. V tom případě jinak vlastně všichni, kdo mají start/stop mají hybrid ne?
Ja vím. Proto říkám rozšířený start/stop. Dle mého to proste elektiefikovane auto neni, I když jednotky elektrickych kW na par jednotek vterin se zapoji do práce.
Tak tomu vymysli definíciu, napr. "čiastočne elektrifikované"... Hybrid to každopádne je, nikde nepíšu, aký veľký podiel na pohone musí elektromotor mať, aby sa to mohlo hybridom nazývať. O pohyb vozidla sa starajú dva druhy pohonu, tým pádom to hybrid je, nie? ;-)
Ano z definice je. Pro mne mild nikdy hybridem nebude, pouze start/stop systémem.
Kdyz bych mel vzit extrémní situaci. Uz hybrid je, pokud po dobu 0.1s je schopen dát vykon např 0.5kw.
Jakmile se to není schopno rozjet na elektriku, pro mne to hybrid nebude.
Většina mild hybridů by se na elektřinu i dokázala rozjet, ale není to efektivní, takže se to nepoužívá. O smysluplnosti taky pochybuji, to snížení spotřeby je minimální (nakonec to nejlíp ukazuje tenhle test). Snad jen vyhlazení mdlých rozjezdů u těch litrových motůrků by se dalo vidět jako přínos.
Ale nedokáže, protoze jsou tak slabé s malou kapacitou baterky, ze to je nepoužitelné a neefektivní na ten rozjezd.
Ještě bych to pochopil u označení např 4valcove 1.6. Ale jako u 1.2?
Odkedy je podmienkou hybridu, že sa musí vedieť rozbehnúť na každý pohon zvlášť? Podľa teba potom hybrid jazdiaci výhradne na elektrinu, ktorý používa benzínový motor len na výrobu elektriny(schválne to takto rozpisujem, aby nedošlo k omylu), nie je hybridom, lebo sa nedokáže pohnúť len prostredníctvom benzínového motora, bez elektrického motora.
To jsem ale nepsal. Psal jsem, ze kdyz neni schopen se rozjet na elektřinu tak to není hybrid. Tzn, ze kdyz neumí pouzit spalovak vubec, tak to neznamená v tom vyroku vubec nic. Protoze se na elektriku rozjíždí.
No, ještě mnohem lepší řešení tohoto problému je do auta ten hybrid necpat, ale spolehnout se jen na jednoduchý pohon čistě benzínovým motorem, samozřejmě v kombinaci s mechanickou převodovkou :-):yes::yes::yes: !
Nic v zlom, ale v redakcii tieto clanky aj niekto kontroluje? Zakladne gramaticke hrubky ako pisanie nazvov s malymi pismenami (kia, citroen, rio...). To akoze fakt?
Ideální kombinace by bylo prohodit pohonné jednotky a KIA by byla ideálním společníkem. Tak trochu si nedovedu z popisu představit, jak to celé funguje. Trochu mi to přijde jak když pejsek s kočičkou vařili dort. Proč to u KIE neudělali naprosto jednoduše? Nechat klasický manuál, vykašlat se na nějaký rádobychytrý manuál, co si stejně dělá co chce (základní vlastnost manuálu je, že dělá přesně co chce řidič a ne že mu stejně bude dělat něco jiného). Plachtí to kdy chce, Start Stop s pouštěním spojky? Dle mě taky nesmysl a hlavně to může znamenat i prodlevu, To že motor nechcípá vidím spíše jako plus a klidně by mohl nechcípat vůbec, NIKDY. Ta ušetřená půl deci za to opravdu nestojí. Rekuperace za každé situace taky není asi moc ideální, když místo abych šetřil palivo tím, že tam hodím dejme tomu šestku a pustím plyn, ono to ještě přibržďuje rekuperací. Kde je pak tedy ta úspora? Nikde, celé je to o dost dražší, náchylnější, blbější, řidičsky nepřívětivěší, přitom stačilo vykašlat se na "chytrý" manuál a mít normální manuál a bez jakékoli verze hybridu, tedy i bez mildhybridu a celé by to bylo podstatně veselejší, levnější a nejspíše i o něco málo lhečí, takže by výhoda v úspoře paliva nakonec byla stejně nulová.
Citroen je dobrý, ale není to úplně můj šálek kávy, takové "holčičí" nebo "chlapečkovské" auto. Bude se líbit ženským a dětem. Ale mě do vkusu úplně nepadl, ač ošklivým ho neshledávám je relativně pěkný, ale...... PureTech je už osvědčený motor, který nejede špatně a v této třídě mě nijak neuráží a když člověk překousne jadrnější tříválec (co si budeme říkat, nějaký sametový čtyčválec by byl lepší), tak se odmění dobrými jízdními výkony i spotřebou.
Je to mildhybrid, takže netřeba to prožívat. Rekuperace je cca srovnatelná s dobíjením 12V aku v každém autě. Tak moc/málo může být poznat na brždění. A že mildhybrid nedokáže prakticky vůbec plachtit? Ehm, no, je to mildhybrid. A ano, opravdu to za to ušetřené deci nestojí. To pomůže jen automobilce na měřící lavici se tvářit, že to produkuje méně emisí.
Preco by mildhybrid neplachtil? Ved sa vyhodi do neutralu a maly elektromotorcek pohana zatial motor, je to vraj efektivnejsie. Dokonca tu by to malo vyhadzovat do neutralu samo.
Rio mě celkem zklamalo tím, že FL znamenal prakticky jen lepší top výbavu a složitější techniku za víc peněz. Nepochopil jsem, proč místo toho nepřišla nová generace tak jako u Hyu. Takhle je prostě o ničem.
sucasne rio je na trhu este relativne krakto na to aby uz opat prislo v novej generacii... ved to sucasne rio je vlastne momentalne nove rio .. na dalsie nove si este teda bude treba par rokov pockat... kedze generacny cyklus obmeny je tu tych 5-6 rokov...