Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Citroën C3 1.2 PureTech vs. Kia Rio 1.0 T-GDI MHEV – Osvěžené stálice
72 komentářů
Mino 1
Nic v zlom, ale v redakcii tieto clanky aj niekto kontroluje? Zakladne gramaticke hrubky ako pisanie nazvov s malymi pismenami (kia, citroen, rio...). To akoze fakt?
kari.laz
Ideální kombinace by bylo prohodit pohonné jednotky a KIA by byla ideálním společníkem. Tak trochu si nedovedu z popisu představit, jak to celé funguje. Trochu mi to přijde jak když pejsek s kočičkou vařili dort. Proč to u KIE neudělali naprosto jednoduše? Nechat klasický manuál, vykašlat se na nějaký rádobychytrý manuál, co si stejně dělá co chce (základní vlastnost manuálu je, že dělá přesně co chce řidič a ne že mu stejně bude dělat něco jiného). Plachtí to kdy chce, Start Stop s pouštěním spojky? Dle mě taky nesmysl a hlavně to může znamenat i prodlevu, To že motor nechcípá vidím spíše jako plus a klidně by mohl nechcípat vůbec, NIKDY. Ta ušetřená půl deci za to opravdu nestojí. Rekuperace za každé situace taky není asi moc ideální, když místo abych šetřil palivo tím, že tam hodím dejme tomu šestku a pustím plyn, ono to ještě přibržďuje rekuperací. Kde je pak tedy ta úspora? Nikde, celé je to o dost dražší, náchylnější, blbější, řidičsky nepřívětivěší, přitom stačilo vykašlat se na "chytrý" manuál a mít normální manuál a bez jakékoli verze hybridu, tedy i bez mildhybridu a celé by to bylo podstatně veselejší, levnější a nejspíše i o něco málo lhečí, takže by výhoda v úspoře paliva nakonec byla stejně nulová.
Citroen je dobrý, ale není to úplně můj šálek kávy, takové "holčičí" nebo "chlapečkovské" auto. Bude se líbit ženským a dětem. Ale mě do vkusu úplně nepadl, ač ošklivým ho neshledávám je relativně pěkný, ale...... PureTech je už osvědčený motor, který nejede špatně a v této třídě mě nijak neuráží a když člověk překousne jadrnější tříválec (co si budeme říkat, nějaký sametový čtyčválec by byl lepší), tak se odmění dobrými jízdními výkony i spotřebou.
Citroen je dobrý, ale není to úplně můj šálek kávy, takové "holčičí" nebo "chlapečkovské" auto. Bude se líbit ženským a dětem. Ale mě do vkusu úplně nepadl, ač ošklivým ho neshledávám je relativně pěkný, ale...... PureTech je už osvědčený motor, který nejede špatně a v této třídě mě nijak neuráží a když člověk překousne jadrnější tříválec (co si budeme říkat, nějaký sametový čtyčválec by byl lepší), tak se odmění dobrými jízdními výkony i spotřebou.
Je to mildhybrid, takže netřeba to prožívat. Rekuperace je cca srovnatelná s dobíjením 12V aku v každém autě. Tak moc/málo může být poznat na brždění. A že mildhybrid nedokáže prakticky vůbec plachtit? Ehm, no, je to mildhybrid. A ano, opravdu to za to ušetřené deci nestojí. To pomůže jen automobilce na měřící lavici se tvářit, že to produkuje méně emisí.
Arese
"Ještě poctivý objem 1,2 l". Kdyby to nebylo tak tragické a smutné, tak bych se i zasmál.... ;-\ :-(
twistedTSD
Rio mě celkem zklamalo tím, že FL znamenal prakticky jen lepší top výbavu a složitější techniku za víc peněz. Nepochopil jsem, proč místo toho nepřišla nová generace tak jako u Hyu. Takhle je prostě o ničem.
sucasne rio je na trhu este relativne krakto na to aby uz opat prislo v novej generacii... ved to sucasne rio je vlastne momentalne nove rio .. na dalsie nove si este teda bude treba par rokov pockat... kedze generacny cyklus obmeny je tu tych 5-6 rokov...
stručně:
- pro start šlapu spojka+brzda + řadím neutrál.... geniální, složitěji už to asi nešlo....
- po odstavení plynu auto v drtivé většině případů neplachtí, spalovák dál běží
- auto pořád rekuperuje, nelze si nastavit preferenci plachtění nebo rekuperace (většina hybridů umí ne?), z kopce musím jezdit pod plynem
- vliv na spotřebu zanedbatelný
Nějak nechápu proč tam ten hybridní systém tedy je.... V kombinaci s manuální převodovkou je složitý, pořádně nefunguje, činí ovládání auta otravnějším.... už vidím jak vysvětluju manželce jak s takovým autem jezdit..... 8-s
Tohle je prostě fail jak prase, nechápu proč by si takový nepodarek měl někdo kupovat.... Hybrid by se měl prostě kombinovat s automatem, ať si ta věc kompletně vše řídí sama a hotovo.... jinak je z toho nefuknční kočkopes.....
Tedy pokud vůbec vyjede z garáže.
Ty pochopíš, jak to myslím, ostatní z tohohle vtipu budou dávat palce dolů.
Trochu ti dorovnávám ty :no: který ti FAKT NEVIM PROČ někdo dal :-)
A co se týká té odpovědi, už jsem zde 3x narazil na to, že mi nešel uložit nový příspěvek, za to fakt nemůžu.
Jediný hybrid o kterém bych reálně uvažoval je Mondeo HEV, protože má to dobré z hybridu a je lépe odhlučněn, než Toyoty a má lepší podvozek, nýbrž mu chybí 4x4 a naftové kombi je na delší trasy prostě lepší volba, kdy zatím ještě legálně můžeš prolétnout Německem vysokou rychlostí se slušným dojezdem. Dále lidi vozí věci, potřebují tahat přívěsy, jezdí dálky, takže proto je nafta dobrá volba. Naopak do městského auta ani já, který diesly rád, bych už naftu nebral a preferoval bych benzín.
Prius je sice zajímavé auto, ale pro většinu lidí nepoužitelné, má maličkatý kufr a i ta dynamika není oslnivá, Toyota to umí mnohem lépe.
Digitální středový panel je hnus, máme Yarise, nechápu, kdo tuhle pitomost vymyslel, Mondeo HEV nemá digitální budíky, jako klasické diesly a benzíny, to je trochu fail, má to Americkou kapličku přístrojů.
S Corollou se dá jet dynamicky a na podmínky ČR to stačí, ale v Německu prostě oceníš na dlouhé trase možnost jet dynamicky i kolem 200, když je chvíli volno, na takové trase to i šetří čas. Prius jsem jel, Auris jsem jel, to je stejný pohon, že ? A ta 1.8 je už na dálnici lemra, jen akcelerace z 80 na 130 je nic moc, tam ji dá na*** i slabý nafťák a nedejbože turbobenzín.... a že ty nepotřebuješ jet rychle, opět, jsi to jen ty... 130 je fajn, ale někdy je potřeba předjet a tu dynamiku tam mít...Říkám, Corolla i Mondeo HEV jsou použitelnější i na dálnici, na dlouhé trasy preferuji naftové auto a dokud je budou vyrábět, takové auto chci doma.
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Klidně přidám víc vykřičníků, aby to mělo větší váhu :D
https://img4.auto.cz/…26fd4ba4217a.jpg
Nebo 1.6t s ravkou. Pripadne vezmu hilux a odvezu 3.5t
Edit:uz to na pc vidím. V mobilu to vůbec nejde poznat.
To, co je paráda pro tebe, nemusí tankovat ostatní lidi.
Několikrát měsíčně vozím tolik věcí, ze nezatahnu roletku.
A několikrát týdně to mam naskladane až po roletku. Takze nevim jak bych přežil s priusem, pokud bych nechtěl točit trasy několikrát.
Kdyz bych mel vzit extrémní situaci. Uz hybrid je, pokud po dobu 0.1s je schopen dát vykon např 0.5kw.
Jakmile se to není schopno rozjet na elektriku, pro mne to hybrid nebude.
Ještě bych to pochopil u označení např 4valcove 1.6. Ale jako u 1.2?