Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nissan Micra má po faceliftu svěžejší vzhled a výhradně litrový tříválec

34 komentářů

Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"Ulehčil jsme zákazníkům výběr" je výborný popis dnešního evropského trhu. A bude hůř.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tam nedaju 1,33tce z renaultu? vie niekto skutocny dovod?

inak videl som ju dodnes asi 3 krat... pritom predosle micry nebol problem stretnut aj kazdy den... tak neviem co sa stalo ... ono celkovo nissan u nas nula bodov.... ale snad novy juke to zmeni... aj ked aj tam je tusim zatial len litrovy motor v ponuke... docela nechapacka takto si obmedzovat vlastne kusky a pritom moznosti by tu boli neskutocne .. a kludne by tu mohlo byt este aj nieco viac ako 1,33tce
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože bagr, vole...
Avatar - hugino
hugino
Presne ako píšeš ja som ju tuším ešte na ceste nevidel iba asi 2 roky dozadu v predajni.Za mna je to momentálne jedno z najkrajších áut v segmente B ale má tak nezmyselne nastavené výbavy a ceny že v základe nemá prakticky nič a keď si tam chceš niečo dohodiť tak max jeden alebo dva pakety po cca 700 Eurách.A ak v tých paketoch nie je to čo by si chcel /napr. liatinové kolesá/ tak musíš ísť do vyššej výbavy a to auto stojí kludne aj okolo 14-15 000 Eur a za to už kúpiš väčšie aut👋Astra,Megane alebo Tip👋.Takže najväčší problém je ako vždy cena a preto ich na cestách vidieť tak málo.Ale ináč velmi pekné auto.Škoda že niečo podobné v podobnom designe neponúka Nissan v segmente C /Almera,Pulsar/ lebo motor a know how od Renaultu by mali.
Avatar - xxc
xxc
Pekne mozno je, ale velmi male a dost zle su nastavene vybavy. Kedysi sme to zvazovali, ale stacilo sadnut do toho v predajni a uz sme to ani neskusali 😄
Renoo
Protože Clio. To má 1,33 pouze jako jednu možnou variantu s automatem. S tím, že už ani 1,2 TCE netrhala rekordy, nebude tomu jinak ani u 1,33 TCE. Takže Micra se už poučil a navíc má vystaráno s emisemi CO2. Výkonově ten trojhrnek na takové mrně do města s malým nájezdem stačí až až.
jam2015
Akurát, že motor s priamym vstrekovaním na šuchtanie po meste je časovaná bomba!
Renoo
A on 1,3 TCe nemá přímý vstřik?
jam2015
Píšeme o Micre 0,999 litra 😉
Renoo
Ale chápeš, že se diskuze začala "proč tam není 1,3" a já jsem reagoval na 3_diamanty? Jen jsem napsal argumenty proč tam 1,3 nedali.
webpaja
1,33TCE už nenabízí ani Clio. Renault ten motor v malých autech odstřelil.
ptpa
Super autíčko ale motor ze sekačky neuznávám
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Hm, kdo že dělá sekačku s litrovým turbomotorem o 75 kW?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Takže myslíš, že Clio bude mít slabší motor než Micra?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pokud se potvrdí ty lepší parametry, pak by to tak vycházelo. Clio má teď atmosféru 48 kW a turbo stáhli na 66 kW. Kdyby Micra zůstala na původním nastavení, pak je tam 74 kW.
traveldrive
Keď motor poladia, aby dosahoval väčšiu porciu krútiaceho momentu v nižších otáčkach, je to plus, aj keď je max. výkon o nejaké kone nižší. V malom aute, určenom primárne na kratšie trasy a do mesta beztak max. výkon pri otáčkach päťtisícneviemkoľko beztak nevyužiješ.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tahle malá auta už jsou univerzály, umí jak město, tak dlouhé cesty. Takže výkon se může samozřejmě hodit. Navíc tyhle "úpravy" výkonů jsou jen softwarový ořez ve vyšších otáčkách, nic jiného.
traveldrive
Vyšší výkon sa môže hodiť, ale dlhé cesty asi nebudú primárnym záujmom kupcov malého auta. Náklady sa šetria aj zmenšením počtu verzií, takže keď sa rozhodovali, čo budú vyrábať a čo z výroby vyhodia, tak im vyšlo, že njaväčší záujem je o Clio do mesta, a podľa toho sa zariadili.
Áno, druhou vetou si vlastne vystihol to, čo som písal aj ja.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To nijak nevysvětluje, proč ořezali výkon jediného použitelného benzínu.
traveldrive
Nečítaš? Alebo nechápeš písaný text? Neorezali výkon. Prispôsobili charakteristiku motora jeho metskému použitiu. Šupli krútiak do nižších otáčok, resp. upravili jeho priebeh, aby motor dával viac sily v nižších otáčkach. Tým pádom jej je menej v tých vysokých a číslo označujúce maximum výkonu je logicky menšie. Reálne to auto pôjde mestskom prostredí, kam patrí, lepšie a s menšou spotrebou. O niečo slabšie to bude na diaľnici, ale tiež to závisí aj na sprevodovaní. Už si ľudia konečne uvedomte, že hodnota maximálneho výkonu obvykle platí vo vysokých otáčkach, do ktorých motor bežne neženieš, a tým pádom tento výkon prakticky nevyužívaš. Všimni si, v akom pásme otáčok bežne motor využívaš a potom sa pozri do grafu, aký výkon vtedy motor podáva. Možno budeš prekvapený, že od max. výkonu to má dosť ďaleko.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Clio není auto, které by nemohlo vyjet z města. A nemusíš mi zase vysvětlovat, v jakých otáčkách jezdím a jaký výkon podává motor ve středních otáčkách. Mluvím o těch kritických chvílích při předjíždění.

Klidně bych na to tvoje vysvětlení přistoupil, kdyby se dalo připlatit za 1.3 TCe. Ale to nejde.
traveldrive
Ale ja nerozporujem, že ponuka je úzka, ani že sa malé auto dá využiť trebárs na diaľnici. Proste potrebujú šetriť, tak si určili priority, ktoré sú iné ako preferuješ Ty, to je celé. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hele už jsme to řešili a ne, fakt pro mě u stokoňového motoru není plus, že přijde o 10 % výkonu. Pro tebe třeba jo, ale mě tím Renault naštval a vadí mi to.
traveldrive
Motor prišiel o kone, ktoré beztak využil málokto. Lepšia charakteristika v meste a nižšie emisie asi boli dôležitejšie. 😉
Renoo
NIkdo, ale bylo důležité to klišé vyplodit zas a zas....
cjoctavian
Male auto ma mat jednoduchy a privetivy design. Toto sa tvari ako zurivy predator (na disproporcne malych kolieskach)...
Avantime
Facelift Micry tuším už prichádza každý rok, možno to bude tým, že niekto vydáva nový modelový rok za facelift, ale v každom prípade neexistuje prakticky jediný dôvod si z malých áut vybrať Micru. Dvere zabuchnutí pripomínajú Favorit, veľa lacne pôsobiacich detailov, manuálna prevodovka nič moc, odhlučnenie tiež slabé, kvalita otázna a k tomu nijak lákavá cena.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Na poměry třídy má dobře zpracovanou palubku a není úplně ošklivá. Ale to asi nestačí.
traveldrive
Však si ju ani skoro nikto nevyberá, keď som ju na ceste videl raz alebo dvakrát, viac nie.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Taky není důvod, při ceně toho auta. Cokoli z evropské produkce se dá sehnat levněji a s lepšími možnostmi. A když už něco malého od Nissanu, pak Juke.
traveldrive
Osobne mi z Nissanu dávajú zmysel už len dve autá: X-Trail 4x4 a Leaf. Juke aj Qashqai sú zvonka veľké, zvnútra malé, nechcel by som ani jedno z nich, Navara ide úplne mimo bežné potreby našinca.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nový Juke je na tom prostorově o dost lépe, i když to je pořád více stylovka, než primárně užitkové auto. Ovšem svým stylem se mi líbí, je to prostě něco jiného v šedi evropské designové unifikace.
Navara je prostě... Navara. Kdo chce a potřebuje. Zbytek nabídky Nissanu mě tak nějak míjí. Micru jsem si prohlížel, ale nějak mě za srdce nechytla.
Arese
Současnou Micru považuju po designové stránce za snad největší úlet současného B segmentu. Zejména totálně zmrvený předek přímo žadoní o pořádný facelift, bohužel ale šíleně vypadají i boky s těmi obludnými megaprolisy, nemluvě o zoufalé nabídce motorizací. To auto jsem potkal za poslední roky tak maximálně dvakrát, a to ještě jedna byla podle polepů dealerská. Současná Micra je prostě s požadavky a vkusem Evropanů podobně "kompatabilní", jako nebohý Pulsar, ten ovšem dojel zase na svoji extrémní nenápadnost. Nissan prostě u svých "nízkých" modelů není schopen navrhnout auto výrazné a zároveň líbivé pro evropské oko - stačí si vzpomenou na obludnou Primeru P12, kterou chtěl Nissan napravit kritizovanou vzhledovou nenápadnost jeho předchůdců.... 😒 Je to divné, protože "zvýšené" modely jako Qashqai a X-Trail vypadají velmi sympaticky a vyhovují i náročnému vkusu Evropanů....
traveldrive
Tak zrovna Primera P12 nedoplatila na svoj vzhľad - päťdverová verzia bola japonskejšia a na starom kontinente sa až tak nepáčila ale u kombi a sedanu to bolo inak - mali geniálne tvary, uhladené, elegantné (to sa dnes už akosi nenosí) a zároveň odlišné od všetkého ostatného. Odrádzali prístroje uprostred palubky, to oku konzervatívneho európana nesedelo, ale hlavne tento model odpísala sebavedomá cena, ktorá síce zodpovedala úrovni techniky, ale nezodpovedala jej spoľahlivosti, resp. nespoľahlivosti. Nissan sa snažil vyhovieť nárokom európskeho zákazníka a trochu precenil novú, dostatočne nevyskúšanú techniku, ktorá často robila problémy.