Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: Škoda Octavia RS iV a první krátké dojmy. Kolik hybrid ukrojil z velkého kufru?
56 komentářů
_Karel_
Doteď jsem nějak přehlídl zoufalost objemu nádrže - běžně 45l?! Elektromobily už tedy vážně dohání a snad i předhání v dojezdu spalováky.
Kdo vymyslel tu výslovnost "aj dý"? Mistr slova mluveného Vlček? To je děs. Nemělo by se pak taky RS vyslovovat anglicky? A neměla by být Škoda Sjůprb? Když už česká Škoda neumí mít český slogan, nemohly by se alespoň názvy modelů číst česky? Nechci být hnidopich, ale fakt mi to přijde divný.. Dík
Kdo vymyslel tu výslovnost "aj dý"? Mistr slova mluveného Vlček? To je děs. Nemělo by se pak taky RS vyslovovat anglicky? A neměla by být Škoda Sjůprb? Když už česká Škoda neumí mít český slogan, nemohly by se alespoň názvy modelů číst česky? Nechci být hnidopich, ale fakt mi to přijde divný.. Dík
Spravne pises, bud "ár es aj dý" anebo "er es í dé". Na ceskych strankach a tim spis u ceskeho auta mi zni prijemneji to druhe.
Jj, nenápadná cesta, ako potom tvrdiť, že veď tie hybridy či elektro sa blížia dojazdom klasickým spaľovákom. V takom Mondeu som mal 70 litrovú nádrž a aj napriek benzínu dojazd 1000 km.
Mňa tým nemilo prekvapilo Berlingo, 45 litrov na takú skriňu je naozaj trochu málo. Akože znesiem to, momentálne jazdím málo a tankujem raz za dva týždne, ale tých, čo jazdia denne stovky km to musí pekne štvať, keď tankujú skoro denne.
To je to posledni co by mi vadilo. Outlander PHEV ma nastaveny limit pro tankovani 3 mesice min. 15 litru kvuli pridavani kazicise bioslozky. Jak se ted nikam nesmi, tak sem horko tezko nasel pro 15 litru misto od posledniho tankovani zacatkem zari. Bezne nakupy po Praze zvlada nabijeni.
Kurnik to sem zase okrad stat o spotrebni dan, sorry jako.....
Kurnik to sem zase okrad stat o spotrebni dan, sorry jako.....
ProchyToman
A to v aplikaci nejde reagovat na koment, nejde se nekdy prihlasit, kdyz se prihlasis nejde psat koment, tak zalozis novej profil a pak z toho nekolik lidi ma pupinky a mysli si ze to delas schvalne a ze si davas plusy a ty je v tom ale nechas protoze to je vlastne jejich jedinej argument proc te zhejtit a ty mas z toho vyliždíru (rozumej p.r.d.e.l)No a nebo kdyz kliknes na nabidku v clanku sportovnich vozu, tak zadny nevidis. Na levačku. Zlatej pc 286ka a princ of persia
Avantime
V zásade nemám nič proti zvuku z repráku a tu pri RS iV je celkom drsný, ale zároveň je to niečo, čo jednoducho po pár kilometroch vypneš, lebo je to už otravné. Prečo je taký problém v roku 2020 tam nacpať viac rôznych zvukov, ako to mali Renaulty. Ale aj tak to lepšie znie ako Cupra Leon PHEV. To je strašné. :no:
Ereso oproti tej pseudoCupre aj lepšie jazdí, pri prudkom zrýchlení ma prekvapilo, ako tomu začne tancovať zadok, to som akosi nečakal, ale aspoň je to záživné.
No a teda aj otázka, keďže som s tým jazdil asi len 5 minút: Zaujímalo by ma, či to má samosvor alebo bude len pri pravom RS bez elektriny a čo si autor myslí o rozložení hmotnosti, lebo som mal pocit, že to tancovanie bolo spôsobené práve batériami.
Ereso oproti tej pseudoCupre aj lepšie jazdí, pri prudkom zrýchlení ma prekvapilo, ako tomu začne tancovať zadok, to som akosi nečakal, ale aspoň je to záživné.
No a teda aj otázka, keďže som s tým jazdil asi len 5 minút: Zaujímalo by ma, či to má samosvor alebo bude len pri pravom RS bez elektriny a čo si autor myslí o rozložení hmotnosti, lebo som mal pocit, že to tancovanie bolo spôsobené práve batériami.
Viem Ti odpovedať k tomu samosvoru: nie je tam. VAQ je len v benzínovej RS (nie je ani v dízlovej RS). Na obranu ale treba uviesť, že na rozdiel od minulej generácie teraz je samosvor už v základnom benzínovom RS (pri OIII v základe nebol, až pri silnejšej verzii RS230, resp. RS245).
mrha
Dobrý den, prosím o info
a) Proč se nenabízí již střešní okno na sedan? Bude někdy?
b) Kdy nahradí motor 1.4 novější 1.5 se 7 stupnovym DSG?
c) Kolik je dojezd čistě na elektřinu při současných teplotách kolem 0.
d) Jaká je spotřeba benzínu při nabíjení baterie jízdou.
e) Na jaké závady infotainmentu a obecně elektroniky jste při testování narazili. Prosím důkladný test nastavení profilu řidiče atd.
f) S jakou verzi SW jste testované auto měli.
Díky moc
Karel
a) Proč se nenabízí již střešní okno na sedan? Bude někdy?
b) Kdy nahradí motor 1.4 novější 1.5 se 7 stupnovym DSG?
c) Kolik je dojezd čistě na elektřinu při současných teplotách kolem 0.
d) Jaká je spotřeba benzínu při nabíjení baterie jízdou.
e) Na jaké závady infotainmentu a obecně elektroniky jste při testování narazili. Prosím důkladný test nastavení profilu řidiče atd.
f) S jakou verzi SW jste testované auto měli.
Díky moc
Karel
Já mám Supa iV ale ono je to skoro to samé....
ad b) podle mě tam 1.4 TSi vydrží ještě pěkně dlouho, není důvod ho měnit, papírovými emisemi projde v pohodě
ad c) myslím že reálný dojezd bude tak 35km..... Když si zatopíš atd tak auto jezdí kolem 27kwh což při využitelné kapacitě 10,4kwh znamená 38km, ale ono jak začně baterka docházet tak se to někdy přepne dřív.... v létě to jezdí v pohodě kolem 18kwh, teploty jsou sakra znát
ad d) kolem 10 litrů.... ale v principu je tohle naprostý nesmysl, vůbec nechápu proč by to někdo dělal.... jediný smysluplný případ je že se odněkud vracíš, víš že na druhý den potřebuješ popojet k nabíječce pár km tak si to na těch pár zítřejších km nabiješ jízdou.... jinak ale pálit v autě benzín a vyrábět tím elektriku je fakt nesmysl. Problém je v tom že u Supa sportovní režim zároveň znamená dokrmování baterie..... takže auto pak žere jak prokopnuté....
mimochodem jestli tě technika iV zajímá, můžeš si přečíst moje 3 blogy na tohle téma:
https://blog.auto.cz/murphy/
ad b) podle mě tam 1.4 TSi vydrží ještě pěkně dlouho, není důvod ho měnit, papírovými emisemi projde v pohodě
ad c) myslím že reálný dojezd bude tak 35km..... Když si zatopíš atd tak auto jezdí kolem 27kwh což při využitelné kapacitě 10,4kwh znamená 38km, ale ono jak začně baterka docházet tak se to někdy přepne dřív.... v létě to jezdí v pohodě kolem 18kwh, teploty jsou sakra znát
ad d) kolem 10 litrů.... ale v principu je tohle naprostý nesmysl, vůbec nechápu proč by to někdo dělal.... jediný smysluplný případ je že se odněkud vracíš, víš že na druhý den potřebuješ popojet k nabíječce pár km tak si to na těch pár zítřejších km nabiješ jízdou.... jinak ale pálit v autě benzín a vyrábět tím elektriku je fakt nesmysl. Problém je v tom že u Supa sportovní režim zároveň znamená dokrmování baterie..... takže auto pak žere jak prokopnuté....
mimochodem jestli tě technika iV zajímá, můžeš si přečíst moje 3 blogy na tohle téma:
https://blog.auto.cz/murphy/
Triezvy pohľad skutočného užívateľa. :yes:
nechápem, kto Ti za takýto vecný príspevok dá :no:
nechápem, kto Ti za takýto vecný príspevok dá :no:
taky už jsi vymínusovaný.... nějací retardi, je*at je.... ;-) ;-) jinak pro mě je to dobrá kára.... jezdí za 3 a ve městě bez smradu a tichounce na EL.... to vidím jako tu zásadní výhodu.... a to mi za to otravování s kabelem stojí....
Tady napíšeš cokoli pozitivního o elektrice nebo hybridu a rovnou sbíráš minusy. To už je zdejší kolorit. Ale dostat minus i za čistě věcnou informaci o objemu nádrže u auta, to už svědčí o něčích problémech. :-D
Minimum jsem najel pri teplotech kolem nuly, desti, vytapeni cely kabiny a vyhrevu okna a bylo to kolem 25km. Bezne v teplotach co jsou venku mam neco pres 30. V lete jsem vzdycky najel pres 40.
Ohledne softu tak za poslednich 5 tis km a tri mesice se neobjevila jedina chybova hlaska a auto az na pomalej infotaiment po startu funguje jak ma, co s tim udelali nevim, v servisu to nebylo.
Co je prisernost je rozlozeni hmotnosti..
Ohledne softu tak za poslednich 5 tis km a tri mesice se neobjevila jedina chybova hlaska a auto az na pomalej infotaiment po startu funguje jak ma, co s tim udelali nevim, v servisu to nebylo.
Co je prisernost je rozlozeni hmotnosti..
hele na 17" v normal režimu to je spíš jízda v peřejích na raftu.... :D:D:D ale člověk si zvykne na všechno.... :D
A ide ti normálne dobíjať za jazdy baterku? Lebo pri Leone Cupra PHEV keď som prepol z E-Mode do Hybridu a ešte nastavil maximálnu rezervu batérie nabitej na 80%, tak po dvoch hodinách jazdy som mal len vysokú spotrebu a batériu na 77%.
Súhlasím, že dobíjanie batérie spaľovacím motorom je blbosť, ale napríklad je fajn získať aspoň 10% keď ju nestihneš nabiť a ráno chceš rýchlo rozmraziť auto. V tomto je ten plug-in fajn, ľad na skle bol do dvoch minút fuč a nemusel ani naskočiť spaľovací motor.
Súhlasím, že dobíjanie batérie spaľovacím motorom je blbosť, ale napríklad je fajn získať aspoň 10% keď ju nestihneš nabiť a ráno chceš rýchlo rozmraziť auto. V tomto je ten plug-in fajn, ľad na skle bol do dvoch minút fuč a nemusel ani naskočiť spaľovací motor.
.... jasně že jde za jízdy dobíjet baterku, a to dokonce dost intenzivně.... dělá se to stiskem tlačítka "sport" (které teda nastaví dobíjení baterie, sportovní podvozek a využití maximálního výkonu když ho budeš chtít). Řekl bych že na 5 ujetých km na benzín nabiješ 1 km dojezdu na EL.... ale samozřejmě zaplatíš to benzínem.... já to skoro nikdy nedělám ale myslím že 10L na 100 je v takovém případě minimum.....
petrolhead
RS na baterky? Když je baterie prázdná chybí výkon, tohle vážně někdo chce? K čemu? Po tomto zákazníci a příznivci RS prahnou??? Nevěřím tomu, další "Bruselská" paštika :-O
Dostať na nejaký čas výkon za to, že si si dal námahu to nabiť, je podľa mňa celkom fajn motivácia nejazdiť s vybitým plug-inom.
pokul
Můžete prosím někdo říci, co je na tomhle autě sportovní ??
Logo RS, rovnako ako na Kodiaqu.
Kolik rychlejsich plugin hybridu v nizsi stredni mi nabidnes jako sportovnejsi alternativu?
Z tohto pohľadu je koncern kráľom, má GTE/RS iV/Cupra E (pri A3 neviem či to už je). Ani prémia mu zatiaľ nestačí, M-B A250e má 160 kW, teda o citeľných 20 menej; 1er tuším ani plugin nemá.
Druhá vec je zmysel tohto "športového hybridu", ak chceš, aby to dávalo ekonomicky zmysel, musíš jazdiť ako... s hybridom, teda v zásade v rozpore so športovým image RS a to potom nevidím moc zmysel priplácať, bežný PHEV so 150 kW splní tú istú úlohu a podstatne za menej. A z pohľadu ostrejšieho zvezenia má väčší zmysel spaľovák RS, lacnejší a jazdne oveľa záživnejší (nižší podvozok, nižšia hmotnosť, ďaleko lepšia agilita).
Druhá vec je zmysel tohto "športového hybridu", ak chceš, aby to dávalo ekonomicky zmysel, musíš jazdiť ako... s hybridom, teda v zásade v rozpore so športovým image RS a to potom nevidím moc zmysel priplácať, bežný PHEV so 150 kW splní tú istú úlohu a podstatne za menej. A z pohľadu ostrejšieho zvezenia má väčší zmysel spaľovák RS, lacnejší a jazdne oveľa záživnejší (nižší podvozok, nižšia hmotnosť, ďaleko lepšia agilita).
Áno, už je v ponuke aj plug-in A3 Sportback 40 TFSIe, ktorý má systémový výkon 204 koní a len pomalé AC nabíjanie. Takže európsky plug-in bestseller v podobe A250e s rýchlym DC nabíjaním asi nezatieni.
PHEV a sportovní? To nejde k sobě, proč by to vůbec někdo měl nabízet.
Horší jízdní vlastnosti kvůli o poznání vyšší hmotnosti. Kdo se chce nudit a je mu to jedno, ať si pořídí PHEV , ale ať to nevydává za sportovní.
Horší jízdní vlastnosti kvůli o poznání vyšší hmotnosti. Kdo se chce nudit a je mu to jedno, ať si pořídí PHEV , ale ať to nevydává za sportovní.
Odpovim tobe i iudexovi pri jednom.
Ja s vama panove souhlasim. Kdyz se na to podivate v konkurenci vseho co je na trhu (tak jak bych se na to dival ja, nebo jak se na to divate vy), tedy i nehybridni klasiky, vyzni to RS mozna trosicku nepatricne (ikdyz ne zas tak moc, Kia/Renault taky dava sportovnost evokujici zkratku GT na modely s 200k a osobne me to neurazi), ale tady to je podle me jen a jen o te podtride. Tady si proste myslim, ze kdo chce podobny hybrid casto klasiku anijen nepozve do mentalniho vyberu, bude uvazovat jiny hybrid, nebo EV. A na tomhle jeste furt niche trhu si tahle jako-sportovni oktavka vede dobre, sakra dobre, vlastne nejlip.
Stejny princip jako kdyz BMW nalepi M na X5. Je to absolutne sportovni? No neni, je to 2,5t krabice s tezistem tam kde ta skutecne sportovni auta maji strechu...
... ale v ramci SUV? Tam to je sport na druhou. :-)
EDIT: Uspesne odeslano az na 3. pokus. 8-s
Ja s vama panove souhlasim. Kdyz se na to podivate v konkurenci vseho co je na trhu (tak jak bych se na to dival ja, nebo jak se na to divate vy), tedy i nehybridni klasiky, vyzni to RS mozna trosicku nepatricne (ikdyz ne zas tak moc, Kia/Renault taky dava sportovnost evokujici zkratku GT na modely s 200k a osobne me to neurazi), ale tady to je podle me jen a jen o te podtride. Tady si proste myslim, ze kdo chce podobny hybrid casto klasiku anijen nepozve do mentalniho vyberu, bude uvazovat jiny hybrid, nebo EV. A na tomhle jeste furt niche trhu si tahle jako-sportovni oktavka vede dobre, sakra dobre, vlastne nejlip.
Stejny princip jako kdyz BMW nalepi M na X5. Je to absolutne sportovni? No neni, je to 2,5t krabice s tezistem tam kde ta skutecne sportovni auta maji strechu...
... ale v ramci SUV? Tam to je sport na druhou. :-)
EDIT: Uspesne odeslano az na 3. pokus. 8-s
pokul
Tvrdíte-li, že jde o sportovní auto, jel jste s ním sportovně??
Je pravdou, že jeho podvozek je podle některých testů přímo tragicky vyladěn i oproti starším modelům? Někdo se s tím snad na silnici dokonce přetočil... .
Je pravdou, že jeho podvozek je podle některých testů přímo tragicky vyladěn i oproti starším modelům? Někdo se s tím snad na silnici dokonce přetočil... .
celej mqb phev koncept byl naladenej na auto velikosti golfu a baterii o celkovy kapcite 9kwh. Vetsi auta mely mit kombinaci s 2,0tdi/vr6tsi a dvema elektromotorama. VW ale rekl, na*rat, kupujte si ID...
Kdyz se ta z nouze cnost nacpe do auta velikosti superbu/passatu/oktavky a navic se zvetsi baterie o cca50kg je to prusvih. A pak skodovackej podvozek...
Kdyz se ta z nouze cnost nacpe do auta velikosti superbu/passatu/oktavky a navic se zvetsi baterie o cca50kg je to prusvih. A pak skodovackej podvozek...
bobojoe
Jaký má hybrid vůbec smysl? Nejdůležitější je, co je na papíře. Realita nikoho moc nezajímá.
Hybrid je jako když se řízneš. Můžeš vzít izolačku, omotat to a říkat, že už to tolik neteče. Ale s tím, že by případné uzdravení mohlo být komplikované.
Nebo můžeš jít k doktorovi a nechat si to hned zašít.
A nebo by mohl výrobce nožů vynaložit usílí, jít proti nemocnicím, vynalézt takový nůž, se kterým by se skoro nedalo říznout, aby případné šití nebylo vůbec nutné.
Hybrid je jako když se řízneš. Můžeš vzít izolačku, omotat to a říkat, že už to tolik neteče. Ale s tím, že by případné uzdravení mohlo být komplikované.
Nebo můžeš jít k doktorovi a nechat si to hned zašít.
A nebo by mohl výrobce nožů vynaložit usílí, jít proti nemocnicím, vynalézt takový nůž, se kterým by se skoro nedalo říznout, aby případné šití nebylo vůbec nutné.
Roman Horký
zda by v testu bylo možné věnovat pozornost chování pohonu při zcela vybité baterii. Ono se o tom pořád nějak divně mlčí a mně se z toho vkrádá pocít, že to jede jako obyčejný benzíňák. Mohli byste mě přesvědčit, že to aspoň trošku umí rekuperovat a snižovat spotřebu i s vybitou baterií? Jsou k dispozici údaje o spotřebě z reálného provozu pouze na benzín?
Edit: https://blog.auto.cz/murphy/ tady je to popsáno, děkuji. Nevypadá to špatně, ale Prius je prostě Prius, neměnil bych.
Edit: https://blog.auto.cz/murphy/ tady je to popsáno, děkuji. Nevypadá to špatně, ale Prius je prostě Prius, neměnil bych.
2500km na jedno nabiti, superb iv, dalnicnich 130-160km/h a dlouhodoba byla 6,6l.
Dve kola na kouli, 90% dalnice, tempomat na 165km/h, 700km na jeden zatah bez nabijeni a bylo to 8,8. Auto plne nalozeny.
Kdyz se s timtez snizi rychlost na 140, spadne to nekam k 7l.
I na dlouhejch trasach je to aspon o 4l uspornejsi nez 200kw tsi a nekde na urovni 140kw tdi.
Plnej vykon je k dispozici porad a to i po stovkach kilometru s uplne vybitou baterii. Ja si ale na dlouhy trasy nechavam cca 1/3,abych mel k dispozici nezavislou klimu.
Dve kola na kouli, 90% dalnice, tempomat na 165km/h, 700km na jeden zatah bez nabijeni a bylo to 8,8. Auto plne nalozeny.
Kdyz se s timtez snizi rychlost na 140, spadne to nekam k 7l.
I na dlouhejch trasach je to aspon o 4l uspornejsi nez 200kw tsi a nekde na urovni 140kw tdi.
Plnej vykon je k dispozici porad a to i po stovkach kilometru s uplne vybitou baterii. Ja si ale na dlouhy trasy nechavam cca 1/3,abych mel k dispozici nezavislou klimu.
CountachSV
jakože sportovní modifikace a vy nacpete do nadpisu kufr? Ošklivý je to jak noc, postoj nadmuté kozy těsně před vyzvracením a ten interiér s klitorisem místo řadičky + bez ručky, to si ani komentář nezaslouží. A do toho V8 z Cantonu....
×
Sdílení komentáře
×
Nešlo by zaměstnat ajťáky? Slibuju, že za to budu klikat na reklamy, tak moc mě technická úroveň stránek s e r e !
Timto se pripajim ke Karlovo zadosti, bud vyhazejte ty neschopaky co tam zivite, anebo (a to spis) najmete nekoho kdo vam to tu da do poradku. Klidne "b!lbe studaky" z prvnaku na FITu nebo ja nevim koho, ty chyby co tu i po letech jsou by uz dokaza debugovat snad i opice. Ja vam naoplatku slibuju ze nebudu klikat jen na reklamy na skodovku, ktere vydavate za clanky, ale i na ty banery se skodovkou vsude kolem. :yes: :-[]
Navrhuju prejit na Wordpress s nejakou sablonou tak za 70 dolaru rocne, horsi nez ted to nebude.